Vandaar willen dat ze allemaal masaal integreren?quote:Hoe sterker allochtonen zich aanpassen aan de westerse levensstijl, des te groter is de kans dat ze kanker krijgen. Zo blijkt uit een onderzoek van KWF Kankerbestrijding. De westerse levensstijl, waarin het veelvuldig gebruik van alcohol, tabak en vet eten algemeen is, zorgt ervoor dat autochtonen veel vaker kanker krijgen dan hun allochtone landgenoten.
Allochtonen komen daardoor ook minder vaak te sterven door toedoen van kanker. "Het aandeel van kanker als doodsoorzaak ligt bij allochtonen gemiddeld de helft lager dan bij autochtonen van dezelfde leeftijd", aldus KWF. Enige uitzondering hierop vormen de Turkse mannen die vaker longkanker krijgen, omdat het "stevige rokers" zijn.
Het KWF bespeurt echter ook een minder gunstige tendens in de toekomst. Het aandeel van allochtonen zal toenemen in de groep kankerpatiėnten. Dit heeft twee oorzaken. Ten eerste worden allochtonen natuurlijk blootgesteld aan de westerse levensstijl, wat hen 'verwestert'. Ten tweede is deze stijging te wijten aan de vergrijzing bij de eerste generatie allochtonen. "Kanker is immers een ziekte die voornamelijk voorkomt bij oudere mensen".
Ook in mijn omgeving is dat net andersomquote:Op maandag 26 juni 2006 12:45 schreef MouseOver het volgende:
In een ander bericht kwam ik tegen dat allochtonen procentueel minder vaak roken dan autochtonen. Dat is in m'n eigen beleving precies andersom, opvallend hoe je zoiets mis kunt hebben.
Ik gooide het al op m'n selectieve waarnemingquote:Op maandag 26 juni 2006 12:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ook in mijn omgeving is dat net andersom
quote:Op maandag 26 juni 2006 12:49 schreef Harry_Sack het volgende:
huh? de LPF??
Lpf <--> integratiequote:Hoe sterker allochtonen zich aanpassen aan de westerse levensstijl, des te groter is de kans dat ze kanker krijgen.
quote:Op maandag 26 juni 2006 12:49 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ik gooide het al op m'n selectieve waarneming
Toppunt was m'n egyptische buurman, longarts in opleiding. Hij waarschuwde me kuchend en wel niet direct na het eten koffie te drinken omdat dat niet goed is. Ik vond het erg indrukwekkend dat hij tegelijkertijd kon praten en een peuk kon aanmaken.
Eerder voedingspatroon in het algemeen. Meer plantaardige olie e.d.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:57 schreef Gluckskafer het volgende:
Zal ook wel komen door de rotzooi in bijv. varkensvlees, die Moslims niet binnenkrijgen.
Insha Allah
Dat zeker.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:07 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Eerder voedingspatroon in het algemeen. Meer plantaardige olie e.d.
Misschien veel Turken in je omgeving?quote:Op maandag 26 juni 2006 12:45 schreef MouseOver het volgende:
In een ander bericht kwam ik tegen dat allochtonen procentueel minder vaak roken dan autochtonen. Dat is in m'n eigen beleving precies andersom, opvallend hoe je zoiets mis kunt hebben.
Turken roken inderdaad veelquote:Op dinsdag 27 juni 2006 07:58 schreef Ringo het volgende:
Turken staan erom bekend, heel veel te roken. Net als Chinezen overigens.
Varkensvlees is ook ranzig, een grote genetisch gemanipuleerde zooi...quote:Op maandag 26 juni 2006 13:07 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Eerder voedingspatroon in het algemeen. Meer plantaardige olie e.d.
Varkensvet schijnt de enige vet te zijn, dat niet omgezet kan worden in menselijke vet...quote:Op maandag 17 juli 2006 19:39 schreef Ludger het volgende:
[..]
Varkensvlees is ook ranzig, een grote genetisch gemanipuleerde zooi...
Uiteindelijk gaan ook allochtonen dood. Dus als ze minder dood gaan aan kanker betekent dat dat ze ergens anders weer vaker aan dood moeten gaan. Kun je dan aan vaker doodgaan aan bijvoorbeeld een hersenbloeding of hartaanval weer concluderen dat de allochtone levensstijl ongezonder is?quote:Allochtonen komen daardoor ook minder vaak te sterven door toedoen van kanker.
Dat lijkt mij totale onzin. Waar blijft het dan als het niet omgezet wordt in menselijk vet?quote:Op maandag 17 juli 2006 19:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
Varkensvet schijnt de enige vet te zijn, dat niet omgezet kan worden in menselijke vet...
Nee, komt omdat kanker een ouderdomsziekte is. Allochtonen gaan eerder dood aan hart- en vaatziekten op jongere leeftijd als autochtonen. Ze gaan simpelweg te vroeg dood om kanker te krijgen.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:57 schreef Gluckskafer het volgende:
Zal ook wel komen door de rotzooi in bijv. varkensvlees, die Moslims niet binnenkrijgen.
Insha Allah
Eindigt in je poep wellicht.quote:Op maandag 17 juli 2006 20:32 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat lijkt mij totale onzin. Waar blijft het dan als het niet omgezet wordt in menselijk vet?
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 04:42 schreef StefanP het volgende:
Mja. Ze krijgen minder kanker, maar lijden meer aan vetzucht en andere ziektes. Omdat de vrouewn bijvoorbeeld weinig buitenkomen.
Maar ze zeggen:quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:41 schreef Vriendelijk het volgende:
Volgends mij zit het antwoord in het stukje zelf
quote:
Allochtonen komen daardoor ook minder vaak te sterven door toedoen van kanker. "Het aandeel van kanker als doodsoorzaak ligt bij allochtonen gemiddeld de helft lager dan bij autochtonen van dezelfde leeftijd"
Het heeft dus te maken met leeftijd.
quote:
Ten tweede is deze stijging te wijten aan de vergrijzing bij de eerste generatie allochtonen. "Kanker is immers een ziekte die voornamelijk voorkomt bij oudere mensen".
De eerste generatie allochtonen hebben dus een groter gedeelte van hun leven niet in nederland gewoont. Ze stonden dus, over hun hele leven beschouwd, minder bloot aan de westerse cultuur.
Andere culturele gewoontes, waarscheinlijk voornamelijk voedsel, in combinatie met NL gezondheidszorg doet langer leven.
Je controlegroep moet natuurlijk wel genormaliseerd zijn, niet? Als je het goed doet kijk je bij vergelijkend onderzoek ook naar dezelfde sociale achtergrond, opleidingsniveau of inkomen bv.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:06 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Maar ze zeggen:
Het aandeel van kanker als doodsoorzaak ligt bij allochtonen gemiddeld de helft lager dan bij autochtonen van dezelfde leeftijd.
Het heeft dan toch niet met leeftijd te maken?, slechts dat leven hier in het westen meer kanker veroorzaakt of dat die mensen een betere natuurlijke bescherming hebben en/of gewoon gezonder zijn (of een combinatie hiervan).
Tjaquote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:31 schreef Martijn_fijn het volgende:
En toch zie ik veel Turken in mijn omgeving roken.
Inderdaadquote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:31 schreef Martijn_fijn het volgende:
En toch zie ik veel Turken in mijn omgeving roken.
De wijn factorquote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja
Zo zijn fransen die traditioneel veel dierlijke vetten eten de mensen met de laagste hoeveelheid hart en vaatziekten in de westerse wereld en na japan de laagste in de Geindustrialiseerde wereld....
De gebieden in Frankrijk waar traditioneel veel eendenvet, boter, kaas en vet varkensvlees worden gegeten zijn de gebieden in Frankrijk waar het het laagst ligt..
Het is wel zo dat je minder kans op borstkanker hebt als je vroeg begint met kinderen krijgen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:16 schreef Aventura het volgende:
Er schijnt ook een verband te zijn tussen de anticonceptiepil (jong beginnen en decennialang gebruik) en borstkanker. Gezien het groot aantal kinderwagens waar ik dagelijks over struikel hier in mijn multiculti buurt gok ik dat dat ook een factor is
Soit, Italianen en spanjaarden drinken ook wijn.quote:
Net zo als de Fransen?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Soit, Italianen en spanjaarden drinken ook wijn.
Je zou dus kunnen stellen dat de meeste al dood gaan aan iets anders voordat ze kanker krijgen?quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:27 schreef dodegod het volgende:
yeah sure, ik heb een jaar in een ziekenhuis gewerkt en buitenlanders met name negers en moslims zijn ongelofelijk ongezond, al die moslim vrouwen van boven de 40 zijn tientonners met van alle soorten klachten, met hun minderheid zaten ze anders dus vaak in het ziekenhuis, en laat ik het al helemaal niet over de incest hebben dat ongelofelijk vaak voorkomt bij marokkanen en de problemen die daar uit voortkomen, en geen varkensvlees ? ach de andere vleessoorten maar als tevaak, kijk eens in de steden in de mcdonalds, stikt van de buitenlanders die daar zowat wonen.
Toch fijn om beloond te worden als je lekker niet assimileert.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 07:43 schreef Gia het volgende:
Dus ook daar is er nog wel wat te verbeteren op het gebied van gezondheid.
uit de mond van een xenofoob zeker?quote:Op woensdag 19 juli 2006 08:27 schreef MikeyMo het volgende:
waar komt een term als "kankerturk" dan vandaan?![]()
Ik zou het niet weten, ik ben niet bekend met de term. Ik weet wel waar de term aasgier vandaan komt als het Nederlanders betreft.quote:Op woensdag 19 juli 2006 08:27 schreef MikeyMo het volgende:
waar komt een term als "kankerturk" dan vandaan?![]()
nee geen varkensvlees maar wel veel homoonkippen en andere gemanipuleerde rotzooiquote:Op maandag 26 juni 2006 12:57 schreef Gluckskafer het volgende:
Insha Allah
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |