abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39245331
quote:
Hoe sterker allochtonen zich aanpassen aan de westerse levensstijl, des te groter is de kans dat ze kanker krijgen. Zo blijkt uit een onderzoek van KWF Kankerbestrijding. De westerse levensstijl, waarin het veelvuldig gebruik van alcohol, tabak en vet eten algemeen is, zorgt ervoor dat autochtonen veel vaker kanker krijgen dan hun allochtone landgenoten.

Allochtonen komen daardoor ook minder vaak te sterven door toedoen van kanker. "Het aandeel van kanker als doodsoorzaak ligt bij allochtonen gemiddeld de helft lager dan bij autochtonen van dezelfde leeftijd", aldus KWF. Enige uitzondering hierop vormen de Turkse mannen die vaker longkanker krijgen, omdat het "stevige rokers" zijn.

Het KWF bespeurt echter ook een minder gunstige tendens in de toekomst. Het aandeel van allochtonen zal toenemen in de groep kankerpatiėnten. Dit heeft twee oorzaken. Ten eerste worden allochtonen natuurlijk blootgesteld aan de westerse levensstijl, wat hen 'verwestert'. Ten tweede is deze stijging te wijten aan de vergrijzing bij de eerste generatie allochtonen. "Kanker is immers een ziekte die voornamelijk voorkomt bij oudere mensen".
Vandaar willen dat ze allemaal masaal integreren?
van LPF kan ik het nog wel begrijpen
Maar toch brrrr
  maandag 26 juni 2006 @ 12:45:30 #2
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39245515
In een ander bericht kwam ik tegen dat allochtonen procentueel minder vaak roken dan autochtonen. Dat is in m'n eigen beleving precies andersom, opvallend hoe je zoiets mis kunt hebben.
Vampire Romance O+
pi_39245572
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:45 schreef MouseOver het volgende:
In een ander bericht kwam ik tegen dat allochtonen procentueel minder vaak roken dan autochtonen. Dat is in m'n eigen beleving precies andersom, opvallend hoe je zoiets mis kunt hebben.
Ook in mijn omgeving is dat net andersom
  maandag 26 juni 2006 @ 12:49:00 #4
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39245656
huh? de LPF??
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  maandag 26 juni 2006 @ 12:49:24 #5
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39245672
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ook in mijn omgeving is dat net andersom
Ik gooide het al op m'n selectieve waarneming

Toppunt was m'n egyptische buurman, longarts in opleiding. Hij waarschuwde me kuchend en wel niet direct na het eten koffie te drinken omdat dat niet goed is. Ik vond het erg indrukwekkend dat hij tegelijkertijd kon praten en een peuk kon aanmaken.
Vampire Romance O+
pi_39245709
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:49 schreef Harry_Sack het volgende:
huh? de LPF??
quote:
Hoe sterker allochtonen zich aanpassen aan de westerse levensstijl, des te groter is de kans dat ze kanker krijgen.
Lpf <--> integratie
pi_39245766
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:49 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Ik gooide het al op m'n selectieve waarneming

Toppunt was m'n egyptische buurman, longarts in opleiding. Hij waarschuwde me kuchend en wel niet direct na het eten koffie te drinken omdat dat niet goed is. Ik vond het erg indrukwekkend dat hij tegelijkertijd kon praten en een peuk kon aanmaken.

Ik zie het zelf minder bij de 2 generaties, maar vrienden van me vader rookten echt veel.
pi_39245828
Ik zie hier de buitenlanders altijd de ene peuk met de andere aansteken
2 bier graag..
Dank U
  maandag 26 juni 2006 @ 12:57:17 #9
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_39245951
Zal ook wel komen door de rotzooi in bijv. varkensvlees, die Moslims niet binnenkrijgen.
Insha Allah
  maandag 26 juni 2006 @ 13:07:50 #10
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39246312
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:57 schreef Gluckskafer het volgende:
Zal ook wel komen door de rotzooi in bijv. varkensvlees, die Moslims niet binnenkrijgen.
Insha Allah
Eerder voedingspatroon in het algemeen. Meer plantaardige olie e.d.
Vampire Romance O+
  maandag 26 juni 2006 @ 13:14:33 #11
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_39246571
quote:
Op maandag 26 juni 2006 13:07 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dat zeker.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 07:43:07 #12
3542 Gia
User under construction
pi_39274570
In dat bericht op tv stond wel erbij vermeld dat bij allochtonen kanker aan bijvoorbeeld de baarmoeder weer vaker voorkomt.

En verder is het natuurlijk bekend dat veel allochtone vrouwen klachten krijgen als gevolg van een vitamine D gebrek. Vitamine D wordt opgenomen onder invloed van zonlicht.

Zie:
http://www.knov.nl/nieuws(...)ek_bij_all/index.xml

Dus ook daar is er nog wel wat te verbeteren op het gebied van gezondheid.
pi_39274625
We worden zwak, dik, lui en met meer gebreken (kanker, suikerziekte, etc) dankzij de westerse welvaart.

Elk voordeel heeft zijn nadeel.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 07:55:24 #14
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_39274641
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:45 schreef MouseOver het volgende:
Misschien veel Turken in je omgeving?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 27 juni 2006 @ 07:58:06 #15
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_39274659
Turken staan erom bekend, heel veel te roken. Net als Chinezen overigens.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_39280370
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 07:58 schreef Ringo het volgende:
Turken staan erom bekend, heel veel te roken. Net als Chinezen overigens.
Turken roken inderdaad veel
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:44:03 #17
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_39280858
Bij bepaalde bevolkingsgroepen is het ook minder gangbaar om naar een dokter te stappen als er klachten zijn.

Denk bijvoorbeeld aan een groepering waarbij de macho cultuur sterk geldt, je zult dan zien dat bepaalde aandoeningen sneller worden weggelachen en ontkent.

Ook is er een zekere drempel voor ouderen die de taal niet machtig zijn en zich actief distantieren van de Nederlandse samenleving, ze gaan minder snel naar een arts omdat de drempel voor hen te groot is.

Of denk aan vrouwen die niet naar een mannelijke huisarts mogen van hun vader of man.

Het geeft een vertekend beeld van de percentages. Als meer autochtonen vaker naar de dokter gaan dan allochtonen dan zullen er logischerwijs ook meer aandoeningen worden geconstateerd.

Hetzelfde zie je bijvoorbeeld bij huiselijk geweld. Als je opgroeit binnen een cultuur waarbij je niet naar een instantie hobbelt om hulp, dan zal het huiselijk geweld niet worden geregistreerd, terwijl het wel voorkomt, misschien zelfs vaker.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 13:04:45 #18
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_39281669
- knip -

[ Bericht 93% gewijzigd door sp3c op 27-06-2006 14:09:20 ]
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_39283959
- onzin -

[ Bericht 81% gewijzigd door sp3c op 27-06-2006 14:13:31 ]
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:18:58 #20
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_39287945
obesitas komt dan wel weer heel veel voor bij allochtone kinderen in verhouding met autochtonen.
qua levensverwachting zal het wel gelijk op gaan denk ik zo
ik ben lief :)
pi_39288364
"Alloctonen kankeren meer"

En sp3c; het feit dat ik vind dat allochtonen meer klagen/kankeren is een mening, en alhoewel disputabel daarmee nog geen feit en dus geen onzin
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_39915968
quote:
Op maandag 26 juni 2006 13:07 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Varkensvlees is ook ranzig, een grote genetisch gemanipuleerde zooi...
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_39916358
quote:
Op maandag 17 juli 2006 19:39 schreef Ludger het volgende:

[..]

Varkensvlees is ook ranzig, een grote genetisch gemanipuleerde zooi...
Varkensvet schijnt de enige vet te zijn, dat niet omgezet kan worden in menselijke vet...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_39917708
quote:
Allochtonen komen daardoor ook minder vaak te sterven door toedoen van kanker.
Uiteindelijk gaan ook allochtonen dood. Dus als ze minder dood gaan aan kanker betekent dat dat ze ergens anders weer vaker aan dood moeten gaan. Kun je dan aan vaker doodgaan aan bijvoorbeeld een hersenbloeding of hartaanval weer concluderen dat de allochtone levensstijl ongezonder is?

Erg kort door de bocht allemaal. Bovendien is kanker een ouderdomsziekte. Dat zou er dus net zo goed op kunnen wijzen dat de Westerse levenstijl best gezond is. Ik kan mij voorstellen dat mensen in Afrika ook veel minder kanker krijgen. Simpelweg omdat de meeste Afrikanen al gestorven zijn aan aids of geweld voordat ze uberhaubt een leeftijd hebben bereikt waarop men normaliter kanker begint te ontwikkelen.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruļneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  maandag 17 juli 2006 @ 20:32:23 #25
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_39917791
quote:
Op maandag 17 juli 2006 19:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

Varkensvet schijnt de enige vet te zijn, dat niet omgezet kan worden in menselijke vet...
Dat lijkt mij totale onzin. Waar blijft het dan als het niet omgezet wordt in menselijk vet?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_39917874
quote:
Insha Allah
Nee, komt omdat kanker een ouderdomsziekte is. Allochtonen gaan eerder dood aan hart- en vaatziekten op jongere leeftijd als autochtonen. Ze gaan simpelweg te vroeg dood om kanker te krijgen.

Verder is varkensvlees niet slechter als om het even welk ander rood vlees. Dat in de tijd van dat sprookjesboek nog geen koelkasten waren, tja...
pi_39925333
quote:
Op maandag 17 juli 2006 20:32 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat lijkt mij totale onzin. Waar blijft het dan als het niet omgezet wordt in menselijk vet?
Eindigt in je poep wellicht.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 18 juli 2006 @ 00:08:18 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39926174
Het is toch al veel langer bekend dat het mediterane dieet heel gezond is? Snap de verwondering niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 04:42:08 #29
46960 StefanP
polemicist
pi_39929735
Mja. Ze krijgen minder kanker, maar lijden meer aan vetzucht en andere ziektes. Omdat de vrouewn bijvoorbeeld weinig buitenkomen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 18 juli 2006 @ 04:49:40 #30
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_39929751
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 04:42 schreef StefanP het volgende:
Mja. Ze krijgen minder kanker, maar lijden meer aan vetzucht en andere ziektes. Omdat de vrouewn bijvoorbeeld weinig buitenkomen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_39942120
Volgends mij zit het antwoord in het stukje zelf

quote:
Allochtonen komen daardoor ook minder vaak te sterven door toedoen van kanker. "Het aandeel van kanker als doodsoorzaak ligt bij allochtonen gemiddeld de helft lager dan bij autochtonen van dezelfde leeftijd"

Het heeft dus te maken met leeftijd.

quote:
Ten tweede is deze stijging te wijten aan de vergrijzing bij de eerste generatie allochtonen. "Kanker is immers een ziekte die voornamelijk voorkomt bij oudere mensen".

De eerste generatie allochtonen hebben dus een groter gedeelte van hun leven niet in nederland gewoont. Ze stonden dus, over hun hele leven beschouwd, minder bloot aan de westerse cultuur.
Andere culturele gewoontes, waarscheinlijk voornamelijk voedsel, in combinatie met NL gezondheidszorg doet langer leven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vriendelijk op 18-07-2006 16:05:43 ]
er is nooit iets zo menselijk als menselijk gedrag
wordt niet gehindert door enige vorm van kennis of IQ
pi_39942240
Ik vind het niet gek als je naar onze abnormale leefgewoontes kijk.
pi_39944919
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 15:41 schreef Vriendelijk het volgende:
Volgends mij zit het antwoord in het stukje zelf

quote:
Allochtonen komen daardoor ook minder vaak te sterven door toedoen van kanker. "Het aandeel van kanker als doodsoorzaak ligt bij allochtonen gemiddeld de helft lager dan bij autochtonen van dezelfde leeftijd"

Het heeft dus te maken met leeftijd.

quote:
Ten tweede is deze stijging te wijten aan de vergrijzing bij de eerste generatie allochtonen. "Kanker is immers een ziekte die voornamelijk voorkomt bij oudere mensen".

De eerste generatie allochtonen hebben dus een groter gedeelte van hun leven niet in nederland gewoont. Ze stonden dus, over hun hele leven beschouwd, minder bloot aan de westerse cultuur.
Andere culturele gewoontes, waarscheinlijk voornamelijk voedsel, in combinatie met NL gezondheidszorg doet langer leven.
Maar ze zeggen:
Het aandeel van kanker als doodsoorzaak ligt bij allochtonen gemiddeld de helft lager dan bij autochtonen van dezelfde leeftijd.

Het heeft dan toch niet met leeftijd te maken?, slechts dat leven hier in het westen meer kanker veroorzaakt of dat die mensen een betere natuurlijke bescherming hebben en/of gewoon gezonder zijn (of een combinatie hiervan).
  dinsdag 18 juli 2006 @ 17:40:31 #34
45206 Pietverdriet
pi_39945849
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 17:06 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

Maar ze zeggen:
Het aandeel van kanker als doodsoorzaak ligt bij allochtonen gemiddeld de helft lager dan bij autochtonen van dezelfde leeftijd.

Het heeft dan toch niet met leeftijd te maken?, slechts dat leven hier in het westen meer kanker veroorzaakt of dat die mensen een betere natuurlijke bescherming hebben en/of gewoon gezonder zijn (of een combinatie hiervan).
Je controlegroep moet natuurlijk wel genormaliseerd zijn, niet? Als je het goed doet kijk je bij vergelijkend onderzoek ook naar dezelfde sociale achtergrond, opleidingsniveau of inkomen bv.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 18:31:26 #35
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_39947136
En toch zie ik veel Turken in mijn omgeving roken.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 18:54:36 #36
45206 Pietverdriet
pi_39947599
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 18:31 schreef Martijn_fijn het volgende:
Tja
Zo zijn fransen die traditioneel veel dierlijke vetten eten de mensen met de laagste hoeveelheid hart en vaatziekten in de westerse wereld en na japan de laagste in de Geindustrialiseerde wereld....
De gebieden in Frankrijk waar traditioneel veel eendenvet, boter, kaas en vet varkensvlees worden gegeten zijn de gebieden in Frankrijk waar het het laagst ligt..
pi_39953667
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 18:31 schreef Martijn_fijn het volgende:
Inderdaad
-Rabia Al-Basri
pi_39953746
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja
Zo zijn fransen die traditioneel veel dierlijke vetten eten de mensen met de laagste hoeveelheid hart en vaatziekten in de westerse wereld en na japan de laagste in de Geindustrialiseerde wereld....
De gebieden in Frankrijk waar traditioneel veel eendenvet, boter, kaas en vet varkensvlees worden gegeten zijn de gebieden in Frankrijk waar het het laagst ligt..
De wijn factor
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 18 juli 2006 @ 22:16:04 #39
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_39954064
Er schijnt ook een verband te zijn tussen de anticonceptiepil (jong beginnen en decennialang gebruik) en borstkanker. Gezien het groot aantal kinderwagens waar ik dagelijks over struikel hier in mijn multiculti buurt gok ik dat dat ook een factor is
pi_39954707
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 22:16 schreef Aventura het volgende:
Er schijnt ook een verband te zijn tussen de anticonceptiepil (jong beginnen en decennialang gebruik) en borstkanker. Gezien het groot aantal kinderwagens waar ik dagelijks over struikel hier in mijn multiculti buurt gok ik dat dat ook een factor is
Het is wel zo dat je minder kans op borstkanker hebt als je vroeg begint met kinderen krijgen.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 18 juli 2006 @ 22:51:49 #41
45206 Pietverdriet
pi_39955434
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 22:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

De wijn factor
Soit, Italianen en spanjaarden drinken ook wijn.
pi_39956688
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 22:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Soit, Italianen en spanjaarden drinken ook wijn.
Net zo als de Fransen?
-Rabia Al-Basri
pi_39956752
buitenlanders eten gezonder

geen boter maar olie
meer vissoorten
meer nootsoorten
altijd fruit etc
Nothing to see here, carry on
pi_39959144
yeah sure, ik heb een jaar in een ziekenhuis gewerkt en buitenlanders met name negers en moslims zijn ongelofelijk ongezond, al die moslim vrouwen van boven de 40 zijn tientonners met van alle soorten klachten, met hun minderheid zaten ze anders dus vaak in het ziekenhuis, en laat ik het al helemaal niet over de incest hebben dat ongelofelijk vaak voorkomt bij marokkanen en de problemen die daar uit voortkomen, en geen varkensvlees ? ach de andere vleessoorten maar als tevaak, kijk eens in de steden in de mcdonalds, stikt van de buitenlanders die daar zowat wonen.
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:43:02 #45
45206 Pietverdriet
pi_39959600
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:27 schreef dodegod het volgende:
yeah sure, ik heb een jaar in een ziekenhuis gewerkt en buitenlanders met name negers en moslims zijn ongelofelijk ongezond, al die moslim vrouwen van boven de 40 zijn tientonners met van alle soorten klachten, met hun minderheid zaten ze anders dus vaak in het ziekenhuis, en laat ik het al helemaal niet over de incest hebben dat ongelofelijk vaak voorkomt bij marokkanen en de problemen die daar uit voortkomen, en geen varkensvlees ? ach de andere vleessoorten maar als tevaak, kijk eens in de steden in de mcdonalds, stikt van de buitenlanders die daar zowat wonen.
Je zou dus kunnen stellen dat de meeste al dood gaan aan iets anders voordat ze kanker krijgen?
  woensdag 19 juli 2006 @ 08:24:17 #46
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_39964516
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 07:43 schreef Gia het volgende:

Dus ook daar is er nog wel wat te verbeteren op het gebied van gezondheid.
Toch fijn om beloond te worden als je lekker niet assimileert.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 19 juli 2006 @ 08:27:50 #47
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_39964554
waar komt een term als "kankerturk" dan vandaan?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 19 juli 2006 @ 08:28:14 #48
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_39964559
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 08:27 schreef MikeyMo het volgende:
uit de mond van een xenofoob zeker?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 19 juli 2006 @ 08:29:28 #49
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_39964579
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 08:27 schreef MikeyMo het volgende:
Ik zou het niet weten, ik ben niet bekend met de term. Ik weet wel waar de term aasgier vandaan komt als het Nederlanders betreft.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_40015874
quote:
Insha Allah
nee geen varkensvlees maar wel veel homoonkippen en andere gemanipuleerde rotzooi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')