Nee joh, het is niet serieus.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:16 schreef Augustina het volgende:
En degenen die wel stemmen, maar niet toelichten?
Die stemmen tellen dan niet? Ik heb namelijk helemaal geen zin om dingen toe te gaan lichten, omdat het móet. Dan stem ik liever niet.
Ik bedoelde het niet zo serieus, stemmen mag zeker gewoon met de titels.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:16 schreef Augustina het volgende:
En degenen die wel stemmen, maar niet toelichten?
Die stemmen tellen dan niet? Ik heb namelijk helemaal geen zin om dingen toe te gaan lichten, omdat het móet. Dan stem ik liever niet.
Het mocht dan ook over water óf vuur óf water & vuur gaan.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:21 schreef broer het volgende:
Mijn inzending gaat alleen over water en niet over vuur. Dat zal me leren om nét voor de deadline alleen de poll te bekijken en me verder niet in te lezen... En dan ben ik ook nog vergeten te stemmen.
Het was me, kortom, het wedstrijdje wel...
O, en dit zal me dan weer leren om me alsnog in te lezen voor ik een opmerking maak over dat ik me niet heb ingelezen.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:45 schreef Biancavia het volgende:
Het mocht dan ook over water óf vuur óf water & vuur gaan.
Truc (in 55fiction).quote:Welke inzending was van jou?
Volgens mij is het zo dat elke winnaar een onderwerp in een poll krijgt, dus met gelijke stand is er een extra winnaar, dus ook een extra pollmogelijkheid.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:25 schreef DaMart het volgende:
In 2 categorieën bovenaan!
Precies zoals ik gisterenavond al constateerde toen ik de stemmen in Excel invoerde. Ik zal vanavond wel even kijken of ik tot precies hetzelfde aantal punten kom.
Hoe zit dat eigenlijk, als je twee categorieën wint, waarvan eentje gedeeld met iemand anders, en je hebt twee onderwerpen ingestuurd? Betekent dat dat jou beide onderwerpen in de stemming komen, plus die van degene met wie je een plek deelt?
Zee vond ik goed.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:20 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb Zee geschreven. En Monsters.
Die vond ik leuk.quote:
Monsters vond ik erg sterk, ik kreeg echt een kippenvelreactie aan het eind.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:20 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb Zee geschreven. En Monsters.
Brandende herinneringen vond ik goed.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:53 schreef DaMart het volgende:
Mijn inzendingen waren:
Gedicht: Brandend Water
Verhaal: Brandende herinneringen
55 fiction: Vuurpeloton
Maar niet van de nieuwe onderwerpen, toch?quote:Op maandag 26 juni 2006 15:37 schreef Lienekien het volgende:
Er staat al een poll.
Ik zie alleen die van 16 mei?quote:Op maandag 26 juni 2006 15:37 schreef Lienekien het volgende:
Er staat al een poll.
Die heb ik toch net gezien?quote:Op maandag 26 juni 2006 15:39 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Maar niet van de nieuwe onderwerpen, toch?
Volgens mij zie je de oude poll. Die bestond uit Water, Vuur en Spiegeltje...quote:
quote:Op maandag 26 juni 2006 15:41 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb gisteren mijn hoofd nogal hard gestoten.![]()
Moet je dat nog vragen, of denk je, ik wrijf het er even lekker in?quote:Op maandag 26 juni 2006 15:43 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Maar je zat dus naar de oude poll te kijken?
Dan kun jij mij uit gaan lachen om het meest kansloze onderwerp (twee) ooit...quote:Op maandag 26 juni 2006 15:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Moet je dat nog vragen, of denk je, ik wrijf het er even lekker in?![]()
Ik heb juist op twee gestemdquote:Op maandag 26 juni 2006 15:46 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dan kun jij mij uit gaan lachen om het meest kansloze onderwerp (twee) ooit...
Waar tot nu toe het meest op gestemd isquote:Op maandag 26 juni 2006 15:46 schreef _Arual_ het volgende:
Toen ik dat net schreef nog maar 0 keer...quote:Op maandag 26 juni 2006 15:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waar tot nu toe het meest op gestemd is
Ik heb op twee gestemdquote:Op maandag 26 juni 2006 15:46 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
quote:Op maandag 26 juni 2006 16:02 schreef Tha_Erik het volgende:
De witte/transperante delen gaven mij zo'n indruk.
quote:Op maandag 26 juni 2006 16:46 schreef Biancavia het volgende:
Dat heb ik weer.
AWO, het opvangcentrum voor al uw afgedankte wuppies.
Ik had ook een advertentie op marktplaats gezet.quote:Op maandag 26 juni 2006 17:04 schreef _Arual_ het volgende:
Biancavia's topic loopt wat uit de hand, geloof ik.
Je hebt ervoor gezorgd dat ik nu de slappe lach heb. Heb je een linkje naar die advertentie?quote:Op maandag 26 juni 2006 17:05 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik had ook een advertentie op marktplaats gezet.
*klik*quote:Op maandag 26 juni 2006 17:07 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Je hebt ervoor gezorgd dat ik nu de slappe lach heb. Heb je een linkje naar die advertentie?
Hm, ik zal het nog eens nakijken.quote:Op maandag 26 juni 2006 15:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik kom op andere punten uit dan Biancavia![]()
De grote TTK wedstrijd
(nog een derde persoon die wil tellen?)
Ik zag alleen twee keer reizen? Dan heb ik niet goed gekeken, mijn excuses.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:29 schreef DaMart het volgende:
Isa, waarom staat mijn reserve-onderwerp er niet ook tussen?
Dan had ik het reserve-onderwerp zeker alleen bij het verhaal gezet? Het had in ieder geval bij alle mailtjes gemoeten.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zag alleen twee keer reizen? Dan heb ik niet goed gekeken, mijn excuses.
Zaterdag begint de inzendperiode dus, en meestal is de inzendtijd zo rond de 20-25 dagen, dacht ik. Maar de deadline wil nog wel eens wat zwabberen, afhankelijk van een of meerdere inzenders die nog niet klaar zijn.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:43 schreef Lienekien het volgende:
Hoe lang krijgen we dan de tijd om in te zenden (ik ben een newbie)?
dan doen we kop of muntquote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:19 schreef Biancavia het volgende:
'Grenzeloos' en 'Twee' zijn niet echt makkelijk te combineren onderwerpen.
Wat doen we nu als de stand weer gelijk is?
Goed plan!!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:27 schreef Tha_Erik het volgende:
Twee is de muntzijde, vind ik. Want munt is tof en wint vaker.
En wat is het geworden? Of zijn we nog gewoon aan het stemmen?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Goed plan!!
Ik ga wel voor de webcam zitten en de munt opgooien
Tot zaterdag nog, twee en grenzeloos staan nog gelijk. Ik hoop op twee.quote:Op woensdag 28 juni 2006 15:33 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
En wat is het geworden? Of zijn we nog gewoon aan het stemmen?
* _Arual_ is te lui om in ander topic te kijken...
Er zit maar één ding op; vechtenquote:Op woensdag 28 juni 2006 15:37 schreef Augustina het volgende:
Ik hoop op grenzeloos. Twee vind ik te voorspelbaar als onderwerp.
quote:Op woensdag 28 juni 2006 15:37 schreef Augustina het volgende:
Ik hoop op grenzeloos. Twee vind ik te voorspelbaar als onderwerp.
Water & Vuur was wat dat betreft bij toeval ideaal.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:35 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zou eigenlijk niet willen dat we (weer) een gecombineerd onderwerp krijgen, want deze zijn zo onsamenhangend.
Regen & Nacht pasten ook goed bij elkaar.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Water & Vuur was wat dat betreft bij toeval ideaal.
Da's wel paradoxaal.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:04 schreef Tha_Erik het volgende:
Als het grenzeloos wordt, betekent het dan ook dan je eigenlijk vrij spel hebt wat betreft onderwerp?
Toch is er qua verhaal wel wat mogelijk hoor. Vanochtend schoot er al een klein stukje verhaal door mijn hoofd dat eigenlijk prima bij zo'n combinatie zou passen!quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:35 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zou eigenlijk niet willen dat we (weer) een gecombineerd onderwerp krijgen, want deze zijn zo onsamenhangend.
Mijn voorkeur gaat uit naar "twee", maar op zich zou ik me met "grenzeloos" ook wel kunnen schikken.
Ja, mij ook!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:10 schreef DaMart het volgende:
Dit berichtje deed me denken aan een van de inzendingen van de laatste wedstrijd!
http://www.nu.nl/news/767(...)de_vrouw_gepakt.html
Ging A_R er niet om tossen dan?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 22:52 schreef Isabeau het volgende:
Wat doen we nou bij een gelijke standIk was er eigenlijk wel blij mee dat er 1 ineens bovenaan stond, maar nu dus weer gelijkstand.
Wat gemeen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 08:51 schreef Isabeau het volgende:
Zoo te zien is het Twee geworden, succes!
Nee, nee en nog eens neequote:Op zaterdag 1 juli 2006 10:34 schreef Biancavia het volgende:
Eén, twee
Hopsakee
Duo Penotti
Twee kleuren in een potti
Hij valt in ieder geval wel op!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 16:00 schreef DaMart het volgende:
Ik doe weer aan TTK-wedstrijd promotie in mijn sig. Zou de nieuwe slogan aanslaan?
quote:
Groot gelijk, de stemperiode was al klaar, afgerond en gesloten.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:03 schreef Augustina het volgende:
Ja hallo. Ik heb al wat ingestuurd voor het onderwerp Twee.
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:05 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Groot gelijk, de stemperiode was al klaar, afgerond en gesloten.
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ja, het is gewoon Twee
Ik ga trouwens ook mee doen denk ik
Ik ga vast wat geheime regels verzinnen..
Opgestuurdquote:Op zondag 2 juli 2006 05:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben bezig met 2
Hi Cherrylips, je kunt altijd direct insturen nadat het onderwerp bekend is.quote:Op zondag 2 juli 2006 20:50 schreef CherryLips het volgende:
ik ben echt heel dom, maar kun je al inzenden?ik ben altijd te laat en dan vergeet ik de volgende ronde weer, etc etc
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:38 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik wou dat ik twee hondjes was, dan kon ik samen spelen.
Plagiaat!!!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:38 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik wou dat ik twee hondjes was, dan kon ik samen spelen.
Hu! Ik heb toch niks opgestuurd? En dat zinnetje is geniaal, prachtig en erg schattig. Het doet me ook aan mijzelf denkenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Plagiaat!!!
diskwalificatie voor Erik
Oefening baart kunst!quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:28 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ben nu bezig met een kort verhaal.
Ik moet zeggen dat deze veel makkelijker gaat dan mijn vorige pogingen!
Ik ook.quote:Op zondag 9 juli 2006 17:19 schreef snotje het volgende:
55 ding en gedicht ingestuurd, en ben begonnen met mijn verhaal![]()
Ik ook niet. Nul komma nul.quote:
ik al een paar dagen niet. als het 'moet', kan ik het gewoon niet.quote:
Dat zou wel heel erg zonde zijn!quote:Op zondag 9 juli 2006 23:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
ik al een paar dagen niet. als het 'moet', kan ik het gewoon niet.
maar ik ben al sinds augustus ofzo bezig met een ander verhaal en dat ligt ook al bijna een maand stil. hopelijk wordt het niet weer zo'n verhaal dat na 100 blz de prullenbak in kan.
ik was begonnen met een soort van thriller.quote:Op zondag 9 juli 2006 23:27 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat zou wel heel erg zonde zijn!
100 bladzijdes is zeker niet niets.
Ik ben zelf met langere verhalen nooit verder gekomen dan 12 pagina's ofzo, voordat ik er niets meer mee kon.
Maar nu heb ik een lang verhaal in grote lijnen al helemaal opgezet en ben bezig met het uitschrijven van hoofdstuk 1.
Hier ben ik overigens ook al vanaf maart mee bezig, toen ik de eerste ideeën op papier zette, dus heel erg opschieten doet het ook niet.
Je hebt een nieuw genre uitgevonden!quote:Op zondag 9 juli 2006 23:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
ik was begonnen met een soort van thriller.
toen werd het chicklit.
nu is het chicklit met agressieve mensen
Ik heb heel braaf eerst de belangrijkste personen hun uiterlijk beschreven enzo.quote:ik zal het nog wel honderd keer herschrijven. er zitten ook tig keer continuiteitsfoutjes in. de hoofdpersonen veranderen steeds van oogkleur enzo![]()
Hoe vaak moet je in een verhaal de oogkleur van een personage vermelden, dan? Is één keer niet voldoende?quote:Op zondag 9 juli 2006 23:30 schreef CherryLips het volgende:
er zitten ook tig keer continuiteitsfoutjes in. de hoofdpersonen veranderen steeds van oogkleur enzo
dat zou je denkenquote:Op maandag 10 juli 2006 01:09 schreef broer het volgende:
[..]
Hoe vaak moet je in een verhaal de oogkleur van een personage vermelden, dan? Is één keer niet voldoende?
Ik ben tegen verhalen waarin meermaals de oogkleur van een personage staat.quote:
heel goed, nu al afkraken waar ik mee bezig benquote:Op maandag 10 juli 2006 01:25 schreef broer het volgende:
[..]
Ik ben tegen verhalen waarin meermaals de oogkleur van een personage staat.
Waar je dat noemt, zou er namelijk ook écht iets kunnen gebeuren...
Pardon. Het was niet zo negatief bedoeld als het eruitkwam.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:46 schreef CherryLips het volgende:
heel goed, nu al afkraken waar ik mee bezig ben![]()
Je kwetste mequote:Op maandag 10 juli 2006 01:49 schreef broer het volgende:
[..]
Pardon. Het was niet zo negatief bedoeld als het eruitkwam.
Aan de andere kant sta ik wel achter mijn 'kritiek'. Oogkleur lijkt me minder relevant dan actie.
Excuus. Nogmaals.quote:
Ja, oké. Het is geen vaststaand feit dat je de oogkleur niet kúnt noemen. Maar je begrijpt mijn punt.quote:Het ligt eraan wat voor actie. Maar ik hou wel van details, dus op blz 2 worden de ogen als blauw omschreven en als op blz 79 z'n hersenen zijn ingeslagen en z'n ogen doelloos voor zich uitstaren, vermeld ik de kleur weer. en als ze dan ineens groen zijn...
Kijk, daar ben ik dus ook vaker de fout mee in gegaan. Gewoon gaan schrijven en kijken hoe het loopt. Daarmee ben ik dus ook elke keer vastgelopen.quote:Op maandag 10 juli 2006 00:47 schreef p-etr-a het volgende:
Leuk om te lezen hoe jullie met grote verhalen bezig zijn. Ik denk toch niet dat ik daarvoor in de wieg gelegd ben. Ik heb het al een paar keer geprobeerd, maar op een gegeven moment vind ik mijn eigen verhaal gewoon niet meer interessant. En ik heb nog nooit enig idee gehad van hoe het zou moeten eindigen.
Ja, het verzinnen is allemaal niet zo'n probleem, maar alles uitschrijven, dat is het harde werken.quote:Op maandag 10 juli 2006 00:03 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik schrijf ook fantasy, het evrhaal is (de grove lijn) helemaal compleet in mijn hoofd, inclusief landkaarten, religie en volkeren. Maar op papier zetten wil niet altijd even goed lukken.
Meen je dat nou? Ik heb namelijk als grootste probleem dat ik geen verhaal heb om te vertellen. Het opschrijven zal weliswaar hard werken zijn, maar niet het grote struikelblok. Een interessant verhaal, dát is pas echt moeilijk, vind ik.quote:Op maandag 10 juli 2006 02:40 schreef Biancavia het volgende:
Ja, het verzinnen is allemaal niet zo'n probleem, maar alles uitschrijven, dat is het harde werken.
Ik neem dan ook altijd uitgebreid de tijd voor het verzinnen. Meestal als ik in bed, voordat ik ga slapen, dan ga ik gewoon nadenken over een onderwerp.quote:Op maandag 10 juli 2006 02:51 schreef broer het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Ik heb namelijk als grootste probleem dat ik geen verhaal heb om te vertellen. Het opschrijven zal weliswaar hard werken zijn, maar niet het grote struikelblok. Een interessant verhaal, dát is pas echt moeilijk, vind ik.
Cliché zoals:"Jij bent me er twee."quote:Op maandag 10 juli 2006 03:07 schreef broer het volgende:
Ik vind dat echt fascinerend, want dat heb ik nooit. Serieus. Ik kom nooit verder dan wat cliché-dingetjes.
En goed uitgewerkt cliché vanuit een interessante invalshoek kan ook zeer vermakelijk zijn.quote:Op maandag 10 juli 2006 03:07 schreef broer het volgende:
Ik vind dat echt fascinerend, want dat heb ik nooit. Serieus. Ik kom nooit verder dan wat cliché-dingetjes.
Te weinig fantasie, gok ik.
Ik meld daar voor afquote:Op maandag 10 juli 2006 12:25 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ik ben begonnen aan mijn verhaal voor deze wedstrijd, maar het is zo uitgebreid dat ik er waarschijnlijk een lang verhaal over wil schrijven. Ik heb een plot in mijn hoofd en een quasi einde en het schrijven gaat best wel vanzelf. Ik heb er alleen niet altijd de tijd voor.
Stel je voor, alle users hier worden Neerlands beste schrijvers over een jaar of 5
Dan is de plezier van het verzinnen, het komen met geniale wendingen enzo er wel een beetje af. Ik geef je wel gelijk dat je niet meteen van start moet gaan, maar naar mijn mening is het leuker om het zo "open" mogelijk te houden.quote:Op maandag 10 juli 2006 02:40 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Kijk, daar ben ik dus ook vaker de fout mee in gegaan. Gewoon gaan schrijven en kijken hoe het loopt. Daarmee ben ik dus ook elke keer vastgelopen.
Nu heb ik dus eerst het hele verhaal verzonnen, inclusief einde, en per hoofdstuk kort opgeschreven wat er in gaat gebeuren. Verder nog de karakters beschreven, hun uiterlijke kenmerken en karaktereigenschappen en wat achtergrondinformatie.
Zo is het gewoon veel fijner om te schrijven denk ik. Hoewel ik pas bij hoofdstuk 1 ben met uitschrijven, heb ik toch al stukjes voor andere hoofdstukken in mijn hoofd zitten. Als ik nu ergens mee vast kom te zitten in het verhaal dan denk ik dat ik gewoon even een ander deel uit een ander hoofdstuk ga schrijven.
[..]
Ja, het verzinnen is allemaal niet zo'n probleem, maar alles uitschrijven, dat is het harde werken.
Toch zie je in de wedstrijd nooit verhalen die bijna de grens (volgens mijn 2500 woorden, toch?) overschrijden. Meestal is bij de wedstrijd een verhaal "lang" als het ongeveer 1500 woorden bevat!quote:Op maandag 10 juli 2006 00:47 schreef p-etr-a het volgende:
Leuk om te lezen hoe jullie met grote verhalen bezig zijn.
Moet je misschien eens proberen je kamer te beschrijven, minstens een a4tje. Zal saai worden, lijkt mij, maar toch, misschien leer je dan meer detail te schrijven. En dan je kamer zo spannend mogelijk beschrijven he.quote:Op maandag 10 juli 2006 16:23 schreef _Arual_ het volgende:
Weet je wat bij mij altijd het probleem is? Het tempo. Ik wil het hup, hup op papier hebben, en dan vergeet ik gewoon de iets gedetailleerdere beschrijvingen. Een briljant idee voor een boek loopt bij mij uit op een afgeraffeld product van pak hem beet 3 bladzijdes. En dan zit het volgende idee weer in mijn hoofd. Daar baal ik dan van, want ik kan het eigenlijk best. Geduld is een schone zaak.
Dat soort oefeningen gaat prima. Maar bij mijn eigen ideeën word ik ingehaald door mijn eigen enthousiasme. Dat monster-verhaal van mij, dat had véél dieper kunnen gaan. Niet in het kader van deze wedstrijd, maar gewoon, qua idee. Maar ik sta al weer te trappelen om iets nieuws te schrijven.quote:Op maandag 10 juli 2006 16:27 schreef snotje het volgende:
[..]
Moet je misschien eens proberen je kamer te beschrijven, minstens een a4tje. Zal saai worden, lijkt mij, maar toch, misschien leer je dan meer detail te schrijven. En dan je kamer zo spannend mogelijk beschrijven he.
herkenning. Het is bij mij in feite gewoon pure luiheid, dat supersnelle schrijven. Wat een paradox eigenlijk.quote:Op maandag 10 juli 2006 16:45 schreef Odysseuzzz het volgende:
Ik word er gewoon moe van dat mijn dingen vrijwel nooit af zijn. En dat is niet omdat ik een typische perfectionist ben. (want dat ben ik niet) Maar, dan schrijf ik een geconcentreerd begin van een verhaal en daarna lijkt het of ik het schrijven van de rest van het verhaal als overbodig zie. Hoewel het dus echt nog niet af is.
Ik dank u voor het lezen van mijn gezeur.![]()
Ja, misschien toch maar weer gaan dichten. Dat hoeft niet lang te zijn maar wel geconcentreerd.quote:Op maandag 10 juli 2006 16:46 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
herkenning. Het is bij mij in feite gewoon pure luiheid, dat supersnelle schrijven. Wat een paradox eigenlijk.
Of het gewoon nogmalisch proberen...quote:Op maandag 10 juli 2006 16:59 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ja, misschien toch maar weer gaan dichten. Dat hoeft niet lang te zijn maar wel geconcentreerd.![]()
Of korte fragmenten schrijven die je uiteindelijk allemaal over het zelfde lijken te gaan en die dan bundelen, of zo.![]()
Ja klopt, ik vind het schrijven niet zo geweldig. Ik doe het toch voor het resultaat! Oh en het nadenken over een verhaal vóór het schrijven vind ik ook leuk.quote:Op maandag 10 juli 2006 17:09 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Toch veel mensen met een beetje hetzelfde probleem.
We zien wel op tegen het schrijven, maar we zijn zo blij met het resultaat.
Of juist helemaal niet.
Interessant.
Precies.quote:Op maandag 10 juli 2006 17:13 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ja klopt, ik vind het schrijven niet zo geweldig. Ik doe het toch voor het resultaat! Oh en het nadenken over een verhaal vóór het schrijven vind ik ook leuk.
Nou, ik vind het schrijven zelf wel oke. Maar als ik iets hebt waar ik wel blij mee ben dan is het meestal nog niet 'af', zeg maar. Bijvoorbeeld ik heb een 'hoofdstuk' 'af' maar dan stopt het.quote:Op maandag 10 juli 2006 17:13 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ja klopt, ik vind het schrijven niet zo geweldig. Ik doe het toch voor het resultaat! Oh en het nadenken over een verhaal vóór het schrijven vind ik ook leuk.
Ik heb het een tijdje terug gelezen en herinner het me ook zoals jij het beschrijft.quote:Op maandag 10 juli 2006 17:41 schreef Bosbeetle het volgende:
erm dat verhaal waar ik het linkje eerder voor gaf heb ik afgemaakt en nooit weer aangeraaktHet was echt iets wat er uit moest een idee dat eruit moest
En toen was het af
Ik was er niet trots op noch teleurgesteld ... het schrijven was meer een soort meditatie dan iets anders .. telkens een stukje muziek luisteren en dan het verhaal erop inproviseren ... zoals ik al zei ik was op het einde zelf benieuwd hoe het zou aflopen (het is een beetje thriller achtig) het de laatste paar pagina's vond ik gewoon spannend om te schrijven omdat ik niet wist wat er ging gebeuren.
Al met al een leuke ervaring
Maar dan kun je er alsnog een hoop in veranderen.quote:Op maandag 10 juli 2006 22:46 schreef CherryLips het volgende:
ik vind schrijven juist leuk, als ik maar weet waar het heen moet gaan, maar als ik het later teruglees dan gruwel ik bijna
dat vind ik dan weer verschrikkelijk. het moet er gewoon in één keer goed staan, zonder gaten in het verhaal, continuiteitsfoutjes en rare gedachtekronkelsquote:Op maandag 10 juli 2006 22:50 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Maar dan kun je er alsnog een hoop in veranderen.
Dat vind ik ik dat altijd wel leuk om te doen, priegelen met zinnetjes en woorden net zolang tot het er naar mijn zin staat.
Ik ben ook vrij gehaast qua schrijfstijl, helaas.quote:Op maandag 10 juli 2006 22:52 schreef CherryLips het volgende:
[..]
dat vind ik dan weer verschrikkelijk. het moet er gewoon in één keer goed staan, zonder gaten in het verhaal, continuiteitsfoutjes en rare gedachtekronkels
Ben je de eerste? Ik weet het niet meer precies, maar ik vind je wel snel.quote:Op maandag 10 juli 2006 23:18 schreef Biancavia het volgende:
Ik heb m'n verhaal nog voor de laatste keer doorgelezen, een paar woorden veranderd en ingestuurd.
Anders blijf ik bezig.
Ja, ik sta versteld van mezelf!quote:Op maandag 10 juli 2006 23:22 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ben je de eerste? Ik weet het niet meer precies, maar ik vind je wel snel.
Tja, dat krijg je als je niets móet.quote:Hoewel ik mezelf op dit moment echt een lui kreng vind. Hele dagen vrij, en toch nog geen letter op papier!
Hulde!quote:Op maandag 10 juli 2006 23:30 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, ik sta versteld van mezelf!
Maar ik had zoiets van, eerst dat 'twee' verhaal af, dan kan ik verder met m'n 'boek'.
Irritant is dat ja. Van gekheid weet ik niet meer wat ik moet doen soms, maar toch heb ik nog niet eens Word geopend de afgelopen week.quote:Tja, dat krijg je als je niets móet.
Dat komt welquote:Op maandag 10 juli 2006 23:22 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ben je de eerste? Ik weet het niet meer precies, maar ik vind je wel snel.
Hoewel ik mezelf op dit moment echt een lui kreng vind. Hele dagen vrij, en toch nog geen letter op papier!
Dankjewel voor je bemoediging.quote:
Slechts een gedicht ingestuurd waar ik nog niet echt tevreden over ben.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:20 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Dankjewel voor je bemoediging.![]()
Ik moet het natuurlijk zelf doen, maar ik heb nog geen wedstrijd overgeslagen en ben dat nu ook zeker niet van plan. Dus inderdaad, het komt wel.![]()
Hoe vordert het bij jou?
Misschien helpt dit.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:21 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik sta stil. Noem het een writers-block, inspiratieloos, gebrek aan creativiteit, maar ik ga helemaal stil.
ik noem het lui..quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:21 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik sta stil. Noem het een writers-block, inspiratieloos, gebrek aan creativiteit, maar ik ga helemaal stil.
Het onderwerp is "Twee" en je kunt tot de 22e insturen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:56 schreef Chowi het volgende:
Ik heb veel gemist. Is er alweer een nieuwe wedstrijd enzo?
Oeh, tof onderwerp!quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:57 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Het onderwerp is "Twee" en je kunt tot de 22e insturen.
Ik noem het nuchter.quote:
Je kunt nog makkelijk met deze ronde meedoen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:11 schreef Xilantof het volgende:
Ik hoor/lees nu pas van deze wedstrijd en wil dat wat beter gaan volgen.
Inderdaad, ik ben ook nog niet begonnenquote:Op donderdag 13 juli 2006 19:12 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Je kunt nog makkelijk met deze ronde meedoen.![]()
Klopt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:12 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Je kunt nog makkelijk met deze ronde meedoen.![]()
Ha, sterkte enzo, en moge je rechterarm er sterker uitkomen dan dat hij al wasquote:Op donderdag 13 juli 2006 20:32 schreef DaMart het volgende:
Ik ving van de week een gesprek op in de wachtkamer bij het bloedprikken. Dat inspireerde mij voor een verhaal. Alleen typt het zo rot met alleen mijn linkerhand, dus ik hoop dat het op tijd af te krijgen is.
Het is een excerpt uit een Engels toneelstuk, vandaar. Het hele stuk kent nog een paar vrouwen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:40 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb een vraag, waarom vrouw 1, als er maar eentje is?
En ik denk dat de mannen met elkaar naar huis gaan.
Omdat?quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:16 schreef p-etr-a het volgende:
Man 2.
Ik dacht dat Man 2 haar eigen man is, omdat Man 1 het niet kan zijn. Die heeft een grote penis en dat heeft ze nou nog nooit gehad.quote:
Zei man 2 dat niet tegen man 1?quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:20 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ik dacht dat Man 2 haar eigen man is, omdat Man 1 het niet kan zijn. Die heeft een grote penis en dat heeft ze nou nog nooit gehad.
Ik denk het niet. Vrouw 1 zegt dat het niets uitmaakt, Man 2 reageert op haar door te zeggen dat het natuurlijk wel uitmaakt.quote:
Ja, daar heb je inderdaad gelijk in.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:18 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Vrouw 1 zegt dat het niets uitmaakt, en Man 2 reageert op haar door te zeggen dat het natuurlijk wel uitmaakt.
Bravo!quote:Op zondag 16 juli 2006 13:50 schreef snotje het volgende:
Verhaal is kloar! Ik ga het nu meelen.
Nog een krappe week.quote:Op zondag 16 juli 2006 17:55 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh, klote, tot wanneer hebben we?
Misschien onder het bed?quote:Op zondag 16 juli 2006 18:11 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh, tijd zat.
Ik kan alleen mijn inspiratie niet vinden.
Daar woont al een monsterquote:
Hm, you just got my mind workingquote:
quote:Op zondag 16 juli 2006 18:16 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Hm, you just got my mind working. Morgen begin ik, vannacht het idee laten groeien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ja, die met de ballen in de bek.
Deadlines werken wel.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:48 schreef _Arual_ het volgende:
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:16 schreef Xilantof het volgende:
Zijn er eigenlijk regels over hoe lang de tekst moet zijn? Voor het schrijven-onderdeel?
quote:Inzendingen voor verhalen en voor gedichten mogen niet langer zijn dan 2500 woorden.
max. 2500 minder mag dusquote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:23 schreef Xilantof het volgende:
Ah, dankjulliewel.
En inderdaad... 2500 woorden is voor mij ook ietwat veel.
Ik krijg trouwens echt niets meer op papier voor morgen. Dit ook i.v.m. werk.
Hopelijk heb ik een kans bij de volgende ronde.
Ja oke.quote:
Maar daartegenover staat dat ik door omstandigheden nog helemaal niets heb kunnen insturen.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:32 schreef Biancavia het volgende:
Alles ingezonden.
Zijn er veel inzendingen deze keer?
Ik heb het idee dat er wat meer mensjes bij zijn gekomen die voor de eerste keer wat hebben ingestuurd.![]()
Áltijd kladblok en pen naast je bed houden!quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:38 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik had vannacht een leuk gedichtje bedacht, maar ben in slaap gevallen voor ik het op had geschreven en nu ben ik het kwijt.
Het duisterquote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:38 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik had vannacht een leuk gedichtje bedacht, maar ben in slaap gevallen voor ik het op had geschreven en nu ben ik het kwijt.
Het is morgen officieel Andershandigdag!quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:36 schreef DaMart het volgende:
[..]
Maar daartegenover staat dat ik door omstandigheden nog helemaal niets heb kunnen insturen.
Stel he, dat ik nu inspiratie heb voor een verhaal, maar bang ben dat ik vanavond het verhaal niet af krijg...quote:Op zaterdag 22 juli 2006 08:21 schreef Isabeau het volgende:
De inzenddatum is vrij rekbaar voor mensen die roepen nog één dagje nodig te hebben
Dus tot 23:59 morgen?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:08 schreef Isabeau het volgende:
Als je belooft het morgen af te maken, dan kan het ook nog tot morgen hoor, DaMart. Tot morgen middernacht dus.
Je bent geweldig!quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:19 schreef Isabeau het volgende:
Ik reken op jeDan plaats ik alles morgennacht.
Dank je wel. Ik had het inmiddels zelf ook opgezocht.quote:Op zondag 23 juli 2006 01:44 schreef Biancavia het volgende:
Twee
Twee weten meer dan één.quote:Op zondag 23 juli 2006 01:50 schreef broer het volgende:
[..]
Dank je wel. Ik had het inmiddels zelf ook opgezocht.
Dat heb je snel geschreven dan.quote:Op zondag 23 juli 2006 01:56 schreef broer het volgende:
En daarmee bezorg je me de afsluiter voor mijn gedicht.
Als ik een prijs win, deel je mee in de eeuwige roem, oké?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |