"De politie veronderstelde dat Marjo onder het asfalt zou liggen van de Streekweg tussen Roermond en Venlo. "quote:Op zaterdag 15 juli 2006 00:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Marjo Winkens...ja, maar dat is een heel stuk van de plaats gebeurd waar ik de verschijning zag. Dan kun je nog beter zeggen dat het Joke Groenendaal was. Die is ook niet daar vermoord, maar in ieder geval wel dichterbij dan Marjo.

Ja en? Tussen Roermond en Venlo, maar dat is NIET zo erg in de buurt van waar ik de verschijning zag.quote:Op zondag 16 juli 2006 16:31 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
"De politie veronderstelde dat Marjo onder het asfalt zou liggen van de Streekweg tussen Roermond en Venlo. "

Oh, excuus. Heb niet teruggelezen, maar meende me te herinneren dat het ergens in die buurt was voorgekomen. Then again, de "streekweg" tussen Roermond en Venlo beslaat sowieso al 30 km...quote:Op zondag 16 juli 2006 17:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja en? Tussen Roermond en Venlo, maar dat is NIET zo erg in de buurt van waar ik de verschijning zag.

Ja dat bedoel ikquote:Op zondag 16 juli 2006 18:39 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Then again, de "streekweg" tussen Roermond en Venlo beslaat sowieso al 30 km...

Dat laatste kan een simpele verklaring rechtvaardigen: het was zaterdagavond. De wat oudere kinderen willen uit (al dan niet met toestemming), maar hebben niet genoeg geld voor een taxi terug. Dus lopen ze naar huis en coolguy ziet een van hen.quote:Op zondag 16 juli 2006 14:24 schreef Klonk het volgende:
klooster is bewoond door monikken, stukje verderop ligt aan de duitse kant een kindertehuis

En die had rode ogen van de XTC.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:12 schreef jaco het volgende:
[..]
Dat laatste kan een simpele verklaring rechtvaardigen: het was zaterdagavond. De wat oudere kinderen willen uit (al dan niet met toestemming), maar hebben niet genoeg geld voor een taxi terug. Dus lopen ze naar huis en coolguy ziet een van hen.

Dan liep ze wel de verkeerde kant uit. Daarnaast kun je nergens anders lopen dan tussen de weg en de bomen in, en dan had ik ze dus moeten zien. Ook ik ben er van overtuigd dat het een gewoon iemand was hoor, maar ik geloof niet dat ze in dat tehuis hoorde, en terug kwam van stappen, want daarvoor liep ze simpelweg de verkeerde kant op.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:12 schreef jaco het volgende:
[..]
Dat laatste kan een simpele verklaring rechtvaardigen: het was zaterdagavond. De wat oudere kinderen willen uit (al dan niet met toestemming), maar hebben niet genoeg geld voor een taxi terug. Dus lopen ze naar huis en coolguy ziet een van hen.

Als je er net zo uit ziet als je avatar...... NO F*CKING WAY !!quote:Op woensdag 19 juli 2006 16:08 schreef iteejer het volgende:
Lijkt me leuk om die plek es op te zoeken! Anybody interested..?

quote:Op woensdag 19 juli 2006 16:14 schreef marlieske het volgende:
Als je er net zo uit ziet als je avatar...... NO F*CKING WAY !!

Zo erg is het niet hoor.quote:Op woensdag 19 juli 2006 16:14 schreef marlieske het volgende:
[..]
Als je er net zo uit ziet als je avatar...... NO F*CKING WAY !!

Freakyquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:16 schreef BarraCupraCuda het volgende:
coolguy toen ik aan het einde van je verhaal was had ik mijn hard in mijn keel bonken..
ik heb namelijk een paar jaar geleden hetzelfde meegemaakt.
ik reed in dec - feb ( weet het niet meer precies het was koud en er lag sneeuw) ik reed naar een maat van me toe die midden in het bos woont ( emst) nu is de laatste 2 km onverlicht. ik ben niet bang uitgevallen dus heb me daar nog nooit niet op mijn gemak gevoeld. ik kom bij een bocht in de weg en zie daar een lange "man" staan... (schatte hem 2.05) met zon dagobert duck hoed op. op het moment dat ik 2 meter bij hem vandaan was draaide hij zich om en keek ik in 2 gele lichtgevende ogen. ik heb nog nooit zo hard doorgefietst. ik had geen licht op me fiets en het enige licht wat er was was het licht van de maan ( en de reflexie van dat licht op de witte sneeuw)
it scared the shit out of me!

het was winter dus ik fietste sowieso al door.... en als iemand zich omdraait terwijl hij 2m voor je is ben je al 1.5 - 1 meter van hem af en dan zie je die ogen..... dan kan ik je vertellen dat je maar 1 ding denkt.... weg hier!quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:02 schreef haunebu het volgende:
Dus je bent diegene nog voorbij gefiets? je was 2 meter vandaan toen hij omdraaide,en jij doorfietste dus hij had je makkelijk kunnen grijpen als hij had gewild toch?,geen slimme zet dan.
Er gebeuren al heel wat eeuwen dingen daar boven op die heide daar.

Inderdaad, kun je beter doorrijden.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:33 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
het was winter dus ik fietste sowieso al door.... en als iemand zich omdraait terwijl hij 2m voor je is ben je al 1.5 - 1 meter van hem af en dan zie je die ogen..... dan kan ik je vertellen dat je maar 1 ding denkt.... weg hier!
en om dan af te remmen om te keren? nee leek me ook geen strak plan

Zou je, in zo'n situatie, niet een schop kunnen geven oid? Als het een grappenmaker is dan heeft 'ie pech, is het iets anders...dan schop je wsl. er dwarsdoorhhen (of je wordt door ijskoude klauwen vastgegrepen en diep de spelonken der aarde ingesleurd alwaar je een langzame, pijnlijke dood te wachten staat en je ziel voortaan gedoemd is onschuldige fietsers angst aan te jagenquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:39 schreef BarraCupraCuda het volgende:
dit was in mijn leven ook een keerpunt om sommige dingen maar aan te nemen en niet naar superonlogische ( misschien stond hij daar wel met -5 verkleed midden in het bos te wachten met refelcterende lenzen om mensen de stuipen op het lijf te jagen) verklaringen komen

heb heel lang op verschillende vechtsporten gezeten dus dat reflex heb ik idd ook. maar op dat moment schrik je alleen maar... en omdat je benen / armen in een bepaalde beweging zitten versneld die beweging gewoon door de adrenaline....quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:56 schreef Elegy het volgende:
[..]
Zou je, in zo'n situatie, niet een schop kunnen geven oid? Als het een grappenmaker is dan heeft 'ie pech, is het iets anders...dan schop je wsl. er dwarsdoorhhen (of je wordt door ijskoude klauwen vastgegrepen en diep de spelonken der aarde ingesleurd alwaar je een langzame, pijnlijke dood te wachten staat en je ziel voortaan gedoemd is onschuldige fietsers angst aan te jagen)
Nu heb ik zoiets nooit meegemaakt (en ik heb wat door donkere stukken bos gefietst) maar het lijkt me een soort reflex, flink uithalen.

Omfgquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:16 schreef BarraCupraCuda het volgende:
coolguy toen ik aan het einde van je verhaal was had ik mijn hard in mijn keel bonken..
ik heb namelijk een paar jaar geleden hetzelfde meegemaakt.
ik reed in dec - feb ( weet het niet meer precies het was koud en er lag sneeuw) ik reed naar een maat van me toe die midden in het bos woont ( emst) nu is de laatste 2 km onverlicht. ik ben niet bang uitgevallen dus heb me daar nog nooit niet op mijn gemak gevoeld. ik kom bij een bocht in de weg en zie daar een lange "man" staan... (schatte hem 2.05) met zon dagobert duck hoed op. op het moment dat ik 2 meter bij hem vandaan was draaide hij zich om en keek ik in 2 gele lichtgevende ogen. ik heb nog nooit zo hard doorgefietst. ik had geen licht op me fiets en het enige licht wat er was was het licht van de maan ( en de reflexie van dat licht op de witte sneeuw)
it scared the shit out of me!

hehe ach .... als je niet beter weet valt het wel mee. maar sinds die nacht ga ik liever met de autoquote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:45 schreef Jivis het volgende:
[..]
OmfgWeet je hoe fucking eng, het lijkt me sowieso al niks om 's nachts in het bos te fietsen

quote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:37 schreef Secretus het volgende:
Pff, dat sommige mensen het logischer vinden dat het een geest was dan dat het mensen waren die andere mensen probeerden bang te makenHeb ik zelf al zo vaak gedaan, en dan krijgen de TRU-gangers weer "bewijs" voor het bestaan van spoken.

hij was lang en vrij breed ( het viel me op) . Een lange zware jas aan ( of cape als je het enger wil makenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:49 schreef Jivis het volgende:
Maar zag je verder niks van z'n gezicht, kleding ofzo? Alleen die ogen en die hoed?

Nooit het gevoel gehad om terug te gaan met iemand om 'het' te fotograferen, zoals TS? Of vergelijkbare ervaringen van anderen op dezelfde plek te onderzoeken?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:55 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
hij was lang en vrij breed ( het viel me op) . Een lange zware jas aan ( of cape als je het enger wil makenwant ik weet niet of het een lange regenjas was of een cape ) en zijn gezicht + hoed leek op de spion van stratego (
) maar dan met fucking enge lichtgevende ogen.
voor de mensen die niet weten hoe de spion van stratego eruit ziet
[afbeelding]

Nouja, er kunnen vele verklaringen voor zijn natuurlijk, ze konnen daar wel staan met -5 in het midden van het bos, misschien een kampeer-uitje met bepaald thema ? Misschien een soort van conferentie daar ? Het is nog steeds waarschijnlijker dan geesten.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:50 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]kijk met jou kan ik praten. ik geloof best in het boven natuurlijke. ik weiger ook rare dingen meteen af te schrijven als bovennatuurlijk of TRU-achtig ofzo.
maar ik KON hier gewoon geen verklaring voor geven.
als er een lichtbron in de buurt was geweest had ik gezegt dat het reflecterende lenzen geweest zullen zijn. maar die was er niet. ik had geen licht op mijn fiets en er waren geen lantaarn palen in de buurt.
ik kan veel dingen verklaren maar een lichtbron uit het niets niet echt....
en ik geloof niet dat er gele fosfor lenzen zijn.
en over het mensen bang maken gesproken. als het ergens vlak buiten de bebouwde kom was zou dat nog zin hebben.... maar 3 km in het bos... met -5 .... ik weet niet hoelang je daar op iemand wil gaan staan wachten ( er zullen ook dagen zijn dat er niemand langs komt)
maar mocht je ideen hebben waar ik nog niet aan gedacht heb graag! laat je licht erover schijnen!

ik was voor dat ik dit gezien had aan super nuchter persoon geweest.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 13:43 schreef Secretus het volgende:
[..]
Nouja, er kunnen vele verklaringen voor zijn natuurlijk, ze konnen daar wel staan met -5 in het midden van het bos, misschien een kampeer-uitje met bepaald thema ? Misschien een soort van conferentie daar ? Het is nog steeds waarschijnlijker dan geesten.
Voor kamperen en conferenties is er empirisch bewijs. Het bestaat.
Er is echter geen enkel empirisch bewijs voor paranormale zaken (en niet dat er niet om gevraagd wordt , de James Randi Foundation geeft 1 miljoen dollar aan iedereen die bewijs kan leveren, maar niemand kan het. Daarna volgt ineens een ad-hoc hypothese van de zogenaamde "begaafde" over het gefaalde experiment.)
De statistische kans dat het een normaal ding was is ontelbaar keer hoger dan dat het een paranormaal verschijnsel was. De factoren die in spel kome (angst, de onbewuste drang om "iets speciaals gezien te hebben", etc.) zorgen er echter voor dat je snel tot de conclusie zou kunnen komen dat het onverklaarbaar is, en dat je een geest hebt gezien. Ook leuk verhaal voor feestjes en verjaardagen natuurlijk![]()
En btw, als jij iets kon zien, dan was er wel ergens een lichtbron. Dus licht zou wel gereflecteerd kunnen worden. En er bestaan wel glow-in-the-dark contact lenses :
http://www.ezinearticles.com/?Scary-Colored-Contacts&id=34877
http://contactlensinfotip(...)k-Contact-Lenses.php
Dus als het mensen waren die de bedoeling hadden om mensen bang te maken, zouden ze in hun tent (oid) dus gewoon de lenzen veel blootstellen aan hard licht, zodat ze een grote glow hebben in het donker. En vooral als er weinig licht is, lijken glow in de dark objecten dus echt te "stralen".

ik kom er nog vaak genoeg langs als ik naar die vriend ga... en heb het daarna nooit meer gezien.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:42 schreef Haviksvrouwe het volgende:
[..]
Nooit het gevoel gehad om terug te gaan met iemand om 'het' te fotograferen, zoals TS? Of vergelijkbare ervaringen van anderen op dezelfde plek te onderzoeken?
Bizar is het wel iig...

Nouja, wat voor argument wil je voor dit soort zaken verwachten ? Niemand anders heeft het gezien, en het is nooit meer voorgekomen. Wij hebben niet veel info over de omgeving, en de wijdere omgeving, je toestand op dat moment etc.,quote:Op zaterdag 22 juli 2006 18:47 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ik was voor dat ik dit gezien had aan super nuchter persoon geweest.
ik ging vrij vaak naar die maat van me en had nog nooit iets raars daar gezien.
en aangezien het een doodlopende weg is ( met een huisje of 8) is het niet logisch dat mensen van een conferentie of kampeerders daar zouden zijn.
als je een aannemelijke reden kan vertellen wil ik het graag van je aannemen en je vertellen dat je gelijk hebt. maar met argumenten als "er moest een lichtbron zijn anders kan je hem niet zien" komen we ook niet ver. tuurlijk was er een lichtbron.... de maan ( en het maanlicht wat reflecteerd in de sneeuw) en de maan is niet genoeg licht om glow in de dark te laten werken... en het is een vrij lange rechte weg met 1 knik erin. en ik heb geen zaklapen o.i.d. zien aangaan ( en dat was me wel opgevallen als het verder donker is)
tevens waren de ogen fel geel en niet groenig ( zoals glow in the dark is).
ik heb je dus nog geen enkel goed argument horen geven.....

Het is echt zo menselijk om overal een verklaring voor te willen zoeken. Sommige dingen zijn gewoon niet te verklaren, punt. Feit is ook dat dit soort dingen (heb ook wel eens zoiets meegemaakt namelijk) altijd gebeuren op totaal onverwachte momenten. En wat nou bewijs? Dat valt gewoon niet te leveren. Als jij midden in het bos fietst en plotseling een boomlange kerel voor je ziet opdoemen met 19e eeuwse kleding aan pak jij niet snel je mobieltje om een foto te maken. Elk normaal denkend mens met de juiste instincten fietst dan keihard door, vooral ook als je ziet dat de goede man felgele ogen heeft. En later teruggaan om het nog eens goed te bekijken is bullshit naar mijn mening, want exact hetzelfde zul je nooit meer zien, zulke dingen gebeuren gewoon en maak je daarna nooit weer mee.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 20:49 schreef Secretus het volgende:
[..]
Nouja, wat voor argument wil je voor dit soort zaken verwachten ? Niemand anders heeft het gezien, en het is nooit meer voorgekomen. Wij hebben niet veel info over de omgeving, en de wijdere omgeving, je toestand op dat moment etc.,
Ik zeg gewoon dat de wetenschappelijke (statistische kans), als het door een wetenschapper onderzocht zou moeten worden, dat het geen paranormaal verschijnsel was, groter is.
Maar nu hangt alle informatie af van één enkele waarneming, terwijl je op een donkere nacht naar huis fietst. En die waarneming zou nu 100% correct moeten zijn ? Details kunnen makkelijk over het hoofd worden gezien etc., vooral als maar 1 persoon het heeft gezien.
En als jij nu aanneemt dat het een paranormaal verschijnsel is, en dat dus logischer vind dan menselijke interventie is het hopeloos om nu nog argumenten proberen te geven, want die werken toch al niet meer. Als jij nu gelooft dat het een paranormaal verschijnsel is, en concludeert dat er niemand op die weg zou komen omdat het afgelegen is etc., dan verwerp je automatisch dingen die een veel hogere kans hebben, en empirisch bewijsbaar zijn, als "niet-logisch"., dus --> slechte argumenten.
Wat zijn anders de argumenten dat dat het een paranormaal wezen zou zijn geweest ?

Het probleem bij paranormale gebeurtenissen is juist dat ze gewoon niet te verklaren zijn door middel van de wetenschap, en in bepaalde gevallen geeft de wetenschap ook toe dat deze niet te verklaren zijn. Kijk hoe vaak geestverschijningen wél worden vastgelegd met een medium als video. Ik kan me een sensatieprogramma op het toenmalige 'V8' [wat nu Veronica is] herinneren, waarop geesten echt bijna tastbaar werden afgebeeld. En nu op Discovery programma's als 'Psychic Witness' (dat verhaalt over in onze ogen onmogelijke dingen), op Discovery notabene, een zender die gebouwd is op wetenschappelijk onderzoek!quote:Op zaterdag 22 juli 2006 20:49 schreef Secretus het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon dat de wetenschappelijke (statistische kans), als het door een wetenschapper onderzocht zou moeten worden, dat het geen paranormaal verschijnsel was, groter is.
Maar nu hangt alle informatie af van één enkele waarneming, terwijl je op een donkere nacht naar huis fietst. En die waarneming zou nu 100% correct moeten zijn ? Details kunnen makkelijk over het hoofd worden gezien etc., vooral als maar 1 persoon het heeft gezien.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |