Zijn altijd uitzonderingenquote:Op zondag 25 juni 2006 14:33 schreef AcidTrance het volgende:
Het dienstwapen mag niet mee naar huis, gaat in een kluisje dus vul zelf maar in
vreemd, mijn buurvrouw is agente en ik heb toch echt haar dienstwapen gezien bij haar thuis. ze ging hem even voor me showen. maar als ik het goed begrijp mag dat dus niet?quote:Op zondag 25 juni 2006 14:33 schreef AcidTrance het volgende:
Het dienstwapen mag niet mee naar huis, gaat in een kluisje dus vul zelf maar in
aha, oke!quote:Op zondag 25 juni 2006 14:39 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Zijn altijd uitzonderingen![]()
Showtje geven is niet toegestaan, maar als er genoeg veiligheidsmaatregelen zijn genomen. Kluis i.c.m. alarm en een geldige rede (waarom ze een pistool in huis moet hebben) dan kan het teogestaan worden.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:39 schreef rival het volgende:
[..]
vreemd, mijn buurvrouw is agente en ik heb toch echt haar dienstwapen gezien bij haar thuis. ze ging hem even voor me showen. maar als ik het goed begrijp mag dat dus niet?
want dan gaat et lekker daar als toch iedereen dat ding mee kan nemen naar huis
ze zei wel dat ze hem eigenlijk niet mocht showen (ik lees ook weleens berichten dat dat fout gegaan is) maar ik weet dat zij geen 'hoge' functie heeft bij de politie. waarom dan mocht ze hem mee naar huis nemen? ze is zeker geen recherchequote:Op zondag 25 juni 2006 14:41 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Showtje geven is niet toegestaan, maar als er genoeg veiligheidsmaatregelen zijn genomen. Kluis i.c.m. alarm en een geldige rede (waarom ze een pistool in huis moet hebben) dan kan het teogestaan worden.
Er zijn mee functies binnen de politie dan recherche hequote:Op zondag 25 juni 2006 14:43 schreef rival het volgende:
[..]
ze zei wel dat ze hem eigenlijk niet mocht showen (ik lees ook weleens berichten dat dat fout gegaan is) maar ik weet dat zij geen 'hoge' functie heeft bij de politie. waarom dan mocht ze hem mee naar huis nemen? ze is zeker geen recherche
ja oke, maar ik doelde er meer op van dat ik zeker weet dat ze een 'gewoon' agentje is en zeker niks meer.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:47 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Er zijn mee functies binnen de politie dan recherche heEn zij zal jou niet gaan uitleggen waarom ze dat ding thuis moet hebben.
het bestte is natuurlijk eerst langs het bureau, maar je weet niet wat zijn/ haar functie is.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:47 schreef Debs het volgende:
Waar jullie het nu over hebben, daar gaat morgen een deel van mijn debat over!
En om de tegenpartij goed onderuit te kunnen halen vraag ik me dus af of ze sowieso niet eerst langs het bureau moeten! ( dan hoeft dat wapen dus niet mee naar huis. )
Ze zal niet bedreigd worden, maar ga er maar vanuit dit dit dan 'illegaal' is gebeurd, maar als ze toestemming heeft van haar chef is het oke lijkt mij.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:48 schreef rival het volgende:
[..]
ja oke, maar ik doelde er meer op van dat ik zeker weet dat ze een 'gewoon' agentje is en zeker niks meer.
Ook leden van het AT hebben geen rede om een wapen thuis te hebben. Er staat altijd een AT gereed op een bureau die snel ter plekke kan zijn. + AT werkt met heel ander soort kaliber wapens dan een normale straatagent.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:50 schreef AcidTrance het volgende:
Bij mijn weten zijn mensen van arrestatieteam ook bevoegd om wapens thuis te houden, mede omdat ze binnen een bepaalde tijd ergens moeten wezen.
De gewone agent van de straat mag het pistool niet meenemen.
Dat showen van wapens tsjah we weten dat de politie niet echt meer fris is![]()
quote:Op zondag 25 juni 2006 14:52 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ook leden van het AT hebben geen rede om een wapen thuis te hebben. Er staat altijd een AT gereed op een bureau die snel ter plekke kan zijn. + AT werkt met heel ander soort kaliber wapens dan een normale straatagent.
Het AT gebruikt een gewone WP5 of HK MP5 met 9X19 munitie.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:54 schreef AcidTrance het volgende:
[..]ja ik twijfelde al, maja een keer gehoord (idd zegt niet zo veel) en het leek me logisch.
Toen met die agent die in Hilversum die zijn familie afknalde, toen werd er in de media gezegd dat agenten geen wapen mochten hebben thuis (ja miss prive wapens).
Vandaar dat debat
Defensie zit inderdaad ietsje strakker in zijn vel als het gaat om dienstvuurwapens.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:56 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik vertel dit nu meer vanuit de KMar (Militaire politie) visie, dit zijn onze regels
jij hebt vage ideeenquote:Op zondag 25 juni 2006 14:49 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
het bestte is natuurlijk eerst langs het bureau, maar je weet niet wat zijn/ haar functie is.
Je moet uitgaan van GEEN wapens in huis. Laat mensen eerst maar eens uitleggen waarom ze zonodig een wapen thuis moeten hebben, en of er geen alternatieven zijn. Dit is het belangrijkste, als je het gaat toestaan heeft binnen de korste keren elke agent een wapen thuis.
En als hij/zij een geldige regel heeft dan zul je genoeg maatregelen moeten treffen om dat ding daar veilig op te bergen en dit betekend dus ook dat de agent er 24/7 zorg voor draagt. Dus niet een hele dag weg gaat en dat ding thuis laat liggen (daar helpt geen één kluis tegen). Mensen moeten hun verantwoordelijkheid weten.
Een kluis bied maximaal 30 minuten uitsteltijd (en dan heb je een zware kluis). Als jij zonodig een wapen thuis moetn hebben zul je daar ook je verantwoordelijkheid voor moeten dragen.quote:Op zondag 25 juni 2006 15:13 schreef Aarde het volgende:
[..]
jij hebt vage ideeenje wapen in een kluis IS verantwoordelijkheid nemen... dat je elke dag dan thuis moet zijn is suf... ergens stopt je verantwoordelijkheid...
![]()
![]()
Zo is het.quote:Op zondag 25 juni 2006 15:14 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Een kluis bied maximaal 30 minuten uitsteltijd (en dan heb je een zware kluis). Als jij zonodig een wapen thuis moetn hebben zul je daar ook je verantwoordelijkheid voor moeten dragen.
dudequote:Op zondag 25 juni 2006 15:14 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Een kluis bied maximaal 30 minuten uitsteltijd (en dan heb je een zware kluis). Als jij zonodig een wapen thuis moetn hebben zul je daar ook je verantwoordelijkheid voor moeten dragen.
Eng wereldbeeld? Jaartje gewerkt op de STAF bij de KMar. Jij wilt niet weten wat voor materialen de criminelen op dit moment gebruiken om kluizen/wapenkamers en weet ik veeel wat te kraken.quote:Op zondag 25 juni 2006 15:17 schreef Aarde het volgende:
[..]
dude![]()
waar staat dat in de wet? je moet je wapen veilig opbergen. een kluis is ok.
je hebt een beetje een eng wereldbeeld![]()
![]()
ok dan graag de wettelijke bepaling of de regel die stelt dat je niet meer dan een dag van huis mag zijn als je een wapen thuis hebt.quote:Op zondag 25 juni 2006 15:19 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Eng wereldbeeld? Jaartje gewerkt op de STAF bij de KMar. Jij wilt niet weten wat voor materialen de criminelen op dit moment gebruiken om kluizen/wapenkamers en weet ik veeel wat te kraken.
Doe niet zo simpel. En kom vooral niet werken binnen een politie organisatie.
Dat heeft niets met een eng wereldbeeld te maken. Dat heeft alles te maken met de verantwoordelijkheid voor een vuurwapen dragen. Het is inderdaad niet in de wet terug te vinden in wat voor kluis je vuurwapen moet worden opgeborgen. Bij verdwijning van een dienstvuurwapen wordt afzonderlijk beoordeeld of voldoende voorzorgsmaatregelen zijn genomen. Wordt-ie uit je blokker kluis gestolen dan heb je gewoon wat uit te leggen en kan je in het slechtste geval de dag erop naar het arbeidsbureau. Een dienstvuurwapen is maar een stuk gereedschap maar een stuk schadelijker dan de hamer van de timmerman in de verkeerde handen.quote:Op zondag 25 juni 2006 15:17 schreef Aarde het volgende:
[..]
dude![]()
waar staat dat in de wet? je moet je wapen veilig opbergen. een kluis is ok.
je hebt een beetje een eng wereldbeeld![]()
![]()
Ben niet op werk dus kan het niet voor je opzoeken. Maar wiens verantwoordelijkheid is het als het wapen gestolen wordt? Bij ONS (militaire politie) is het al niet tot nooit toegestaan om je wapen mee te nemen naar huis. Het is dus de verantwoordelijkheid van die persoon.quote:Op zondag 25 juni 2006 15:25 schreef Aarde het volgende:
[..]
ok dan graag de wettelijke bepaling of de regel die stelt dat je niet meer dan een dag van huis mag zijn als je een wapen thuis hebt.![]()
Als je langere tijd van huis bent dan is de noodzaak toegang te hebben tot je vuurwapen in je woning dus absoluut niet aanwezig en dient het ding aan het bureau te zijn. Thuis achterlaten zal onherroepelijk worden gezien als onzorgvuldig gedrag. Dat komt je op zware dicipiplinaire maatregelen te staan.quote:Op zondag 25 juni 2006 15:25 schreef Aarde het volgende:
[..]
ok dan graag de wettelijke bepaling of de regel die stelt dat je niet meer dan een dag van huis mag zijn als je een wapen thuis hebt.![]()
AMEN!!!quote:Op zondag 25 juni 2006 15:32 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Als je langere tijd van huis bent dan is de noodzaak toegang te hebben tot je vuurwapen in je woning dus absoluut niet aanwezig en dient het ding aan het bureau te zijn. Thuis achterlaten zal onherroepelijk worden gezien als onzorgvuldig gedrag. Dat komt je op zware dicipiplinaire maatregelen te staan.
Niet terug te vinden. Wel de waarheid.
als je op een schietclub zit en je hebt een wapenvergunning mag je hem gewoon opbergen in je kluis.quote:Op zondag 25 juni 2006 15:32 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Als je langere tijd van huis bent dan is de noodzaak toegang te hebben tot je vuurwapen in je woning dus absoluut niet aanwezig en dient het ding aan het bureau te zijn. Thuis achterlaten zal onherroepelijk worden gezien als onzorgvuldig gedrag. Dat komt je op zware dicipiplinaire maatregelen te staan.
Niet terug te vinden. Wel de waarheid.
Wat jij wil....quote:Op zondag 25 juni 2006 15:48 schreef Aarde het volgende:
[..]
als je op een schietclub zit en je hebt een wapenvergunning mag je hem gewoon opbergen in je kluis.
de verhalen die ik hoor over het leger zijn erg; ga daar maar eerst je winst halen. wapendepots waar gewoon wapens uit verdwijnen![]()
daarbij kun je wapens gewoon zwart kopen in nederland. ik vind een kluis veilig genoeg - en de wet vindt dat ook. dat jij als militair andere gedragsregels krijgt opgelegd wil meer zeggen over dat ze jou niet vertrouwen met een wapen thuis als het niet nodig is.
enjoy![]()
haha die krijg ik zelfs openquote:Op zondag 25 juni 2006 15:30 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Oja voor de mensen die denken dat hun spulletjes veilig liggen in een Blokker/ Gamma kluis. Deze kluizen zijn in maximaal 2 minuten gekraakt
open je ogenquote:Op zondag 25 juni 2006 16:07 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Wat jij wil....Zolang jij niet binnen mijn organisatie komt vind ik het allemaal best.
..........ben je echt zo stom?quote:
Preciesquote:Op zondag 25 juni 2006 19:32 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
..........ben je echt zo stom?
Als hij 1/2/3/4/5/6 tot 100x schiet krijgt hij het zelfde aantal patronen mee naar huis.
Leek me al vreemd.quote:Op zondag 25 juni 2006 19:32 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
..........ben je echt zo stom?
Als hij 1/2/3/4/5/6 tot 100x schiet krijgt hij het zelfde aantal patronen mee naar huis.
Het moet zo nu en dan zelfs.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:50 schreef AcidTrance het volgende:
Bij mijn weten zijn mensen van arrestatieteam ook bevoegd om wapens thuis te houden, mede omdat ze binnen een bepaalde tijd ergens moeten wezen.
De gewone agent van de straat mag het pistool niet meenemen.
Dat showen van wapens tsjah we weten dat de politie niet echt meer fris is![]()
Lekkere situatie dan en ook nogal tegenstrijdig. De wapenkamer op het bureau moet aan allerlei veiligheidseisen voldoen, binnen een gebouw dat toch al goed beveiligd is, maar een werkstudentje laat z'n wapen vrijwel onbeschermd in huis liggen...quote:Op zondag 25 juni 2006 18:04 schreef kevin85 het volgende:
Ik heb mijn vuurwapen zo nu en dan thuis, wanneer ik de volgende dag IBT heb (soort van trainingsdag).
Zoals sommige voorgangers al wisten te vertellen is dit wettelijk vastgelegd maar hebben we het over interne voorschriften.
Het komt ook wel eens voor dat ik van een schoolperiode naar een werkperiode ga en dan een heel weekend mijn vuurwapen thuis heb liggen, mijn werkgever wil dat ik hem dan mee naar huis neem.
Een kluis is geloof ik verplicht, ik heb er echter geen, ik wil best mijn vuurwapen in een kluis doen maar ik ga niet zelf voor veel geld zo'n kluis aanschaffen.
Patronen en wapen goed scheiden en opbergen en het wapen is totaal ongevaarlijk.
De patronen worden bij mij in het korps overigens wel geteld, je schiet er 16 op tijdens een trainingsdag, en je krijgt er weer 16 mee.
Er is ten eerste helemaal geen wapenkamer op een bureau, daar ligt je wapen ook gewoon in je kledingkluis.quote:Op zondag 25 juni 2006 21:50 schreef k_man het volgende:
Lekkere situatie dan en ook nogal tegenstrijdig. De wapenkamer op het bureau moet aan allerlei veiligheidseisen voldoen, binnen een gebouw dat toch al goed beveiligd is, maar een werkstudentje laat z'n wapen vrijwel onbeschermd in huis liggen...
Hoe denk je dat jou carrière verder verloopt als je wapen bij een inbraak gestolen wordt en je moet toegeven dat het ergens in een keukenkastje ofzo lag?
Had ik 'm maar..quote:Op maandag 26 juni 2006 00:20 schreef Evil_Jur het volgende:
Nou, een normale wapenkluis is niet 1-2 open te breken.
Dat wel ja.quote:Op maandag 26 juni 2006 00:36 schreef Evil_Jur het volgende:
Tsja, zekerheid is toch niet te krijgen, maar liever een wapenkluis dan de meterkast toch?
Vaag inderdaad, buurman heeft er 2 (sportschutter) en die hoeft ook echt niet altijd thuis te blijven.quote:Op zondag 25 juni 2006 15:25 schreef Aarde het volgende:
[..]
De meeste bureaus hebben wel wapenkluisjes hoor, al dan niet in een aparte ruimte.quote:Op maandag 26 juni 2006 00:16 schreef kevin85 het volgende:
Er is ten eerste helemaal geen wapenkamer op een bureau, daar ligt je wapen ook gewoon in je kledingkluis.
Ten tweede biedt het korps mij geen alternatief...
Ik krijg een gunlock die ik er netjes op doe en that´s it.
Goed verstoppen en je patronen van je wapen scheiden is dan het enige dat mij rest te doen.
Een kluis is wat dat betreft net zo (on)veilig als een goede ´verstopplek´ aangezien de kluis (gezien het feit dat het geen kluis van 10 ton is) vermoedelijk als eerste open wordt gebroken bij een eventuele inbraak.
Ik ben ze in mijn korps nog niet tegengekomen.quote:Op maandag 26 juni 2006 15:10 schreef Kogando het volgende:
[..]
De meeste bureaus hebben wel wapenkluisjes hoor, al dan niet in een aparte ruimte.![]()
Dat gaat overal zo slimpie.quote:Op maandag 26 juni 2006 18:27 schreef k_man het volgende:
Dan werk je kennelijk bij een nogal laks korps.
Bij ons de Koninklijke Marechaussee hoef je zoiets niet te flikken, wapen niet in een kluisje meteen officiele waarschuwing. Gaat het nog een keer fout dan kan je vertrekken.quote:
quote:
Het is niet dat mijn wapen in een houten kastje ligt die je zo openbreekt oid.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:26 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Bij ons de Koninklijke Marechaussee hoef je zoiets niet te flikken, wapen niet in een kluisje meteen officiele waarschuwing. Gaat het nog een keer fout dan kan je vertrekken.
Is het zo moeilijk te begrijpen dat er zeer weinig mensen zijn die, naast het feit dat ze in een politiegebouw zijn, in aanraking komen met de dienstwapens en de opbergplekken.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:27 schreef k_man het volgende:
Is het zo moeilijk te begrijpen dat je hier niet de enige user bent die wel eens beroepsmatig in politiepanden komt?
Goed, in mijn geval is dat dus wel zo.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:04 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Is het zo moeilijk te begrijpen dat er zeer weinig mensen zijn die, naast het feit dat ze in een politiegebouw zijn, in aanraking komen met de dienstwapens en de opbergplekken.![]()
Wij hebben een wapenkamer die zwaar beveiligd is en binnen onze wapenkamers zul je nogmaals een extra beveiliging vinden.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:03 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Het is niet dat mijn wapen in een houten kastje ligt die je zo openbreekt oid.
Hij ligt, gezamelijk met mijn uniform, in een middels slot afgesloten ijzeren kast in een aparte ruimte met nog een slot in je kast.
Ik veronderstel alleen dat de wapens in de rest van het land niet in een grote wapenkluis liggen, met stalen dikke deuren en pincodes.
Aangezien jij het ook over een ´kluisje´ hebt zal dat misschien bij jullie ook niet zo zijn?
In ieder geval wel heel korps Utrecht, normaal gesproken. Dus met ibt de volgende dag ofzo nemen de meeste het wapen mee naar huis. Maar ik ken idd ook politiemensen uit andere korpsen, zoals klpd, die gewoon altijd hun wapen mee naar huis nemen. En niet omdat ze zo'n speciale functie hebben maar gewoon omdat er geen bergplaats op het bureau is.quote:Op maandag 26 juni 2006 18:00 schreef kevin85 het volgende:
Ik ben ze in mijn korps nog niet tegengekomen.
De wapens bewaar je in je kledingkluis.
Wellicht dat ze er soms wel zijn, maar echt niet dat je na het eind van elke dienst je wapen in een kluis opbergt.
En het nut? kost een fortuin en als iemand die wapens echt wil hebben komt hij er alsnog bij.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:43 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Wij hebben een wapenkamer die zwaar beveiligd is en binnen onze wapenkamers zul je nogmaals een extra beveiliging vinden.
Met die redenatie kun je alle beveiliging wel opheffen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:25 schreef Justah het volgende:
[..]
En het nut? kost een fortuin en als iemand die wapens echt wil hebben komt hij er alsnog bij.
zie die glock roof van een aantal maanden terug bedoel je..quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:25 schreef Justah het volgende:
En het nut? kost een fortuin en als iemand die wapens echt wil hebben komt hij er alsnog bij.
Politie AT heeft zowel altijd een snelle onopvallende dienstauto + volledige uitrusting dus ook inclusief wapentuig thuis liggen. Dit omdat ze zo snel mogelijk ergens moeten kunnen zijn moest dit nodig zijn.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:52 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ook leden van het AT hebben geen rede om een wapen thuis te hebben. Er staat altijd een AT gereed op een bureau die snel ter plekke kan zijn. + AT werkt met heel ander soort kaliber wapens dan een normale straatagent.
En waarom kick je ook alweer voor een niet boeiend verhaal dit topic?quote:Op zondag 17 december 2006 22:04 schreef vererita het volgende:
Ik ken een hoofdagent van politie uit maastricht die strondzat met zijn dienstwapen in diensttijd in een cafe zijn wapen leegvuurde op het plafon. Niemand gewond gelukkig, maar het geeft toch te denken.
In het Palermo aan de Maas heeft iedereen wel wat in de hand wat íe tegen de ander kan gebruiken dus dit incident is gewoon de doofpot ingegaan.
Je hebt er geen idee van wat er allemaal gebeurd zonder dat je er ooit wat van hoort.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |