Zijn altijd uitzonderingenquote:Op zondag 25 juni 2006 14:33 schreef AcidTrance het volgende:
Het dienstwapen mag niet mee naar huis, gaat in een kluisje dus vul zelf maar in
vreemd, mijn buurvrouw is agente en ik heb toch echt haar dienstwapen gezien bij haar thuis. ze ging hem even voor me showen. maar als ik het goed begrijp mag dat dus niet?quote:Op zondag 25 juni 2006 14:33 schreef AcidTrance het volgende:
Het dienstwapen mag niet mee naar huis, gaat in een kluisje dus vul zelf maar in
aha, oke!quote:Op zondag 25 juni 2006 14:39 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Zijn altijd uitzonderingen![]()
Showtje geven is niet toegestaan, maar als er genoeg veiligheidsmaatregelen zijn genomen. Kluis i.c.m. alarm en een geldige rede (waarom ze een pistool in huis moet hebben) dan kan het teogestaan worden.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:39 schreef rival het volgende:
[..]
vreemd, mijn buurvrouw is agente en ik heb toch echt haar dienstwapen gezien bij haar thuis. ze ging hem even voor me showen. maar als ik het goed begrijp mag dat dus niet?
want dan gaat et lekker daar als toch iedereen dat ding mee kan nemen naar huis
ze zei wel dat ze hem eigenlijk niet mocht showen (ik lees ook weleens berichten dat dat fout gegaan is) maar ik weet dat zij geen 'hoge' functie heeft bij de politie. waarom dan mocht ze hem mee naar huis nemen? ze is zeker geen recherchequote:Op zondag 25 juni 2006 14:41 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Showtje geven is niet toegestaan, maar als er genoeg veiligheidsmaatregelen zijn genomen. Kluis i.c.m. alarm en een geldige rede (waarom ze een pistool in huis moet hebben) dan kan het teogestaan worden.
Er zijn mee functies binnen de politie dan recherche hequote:Op zondag 25 juni 2006 14:43 schreef rival het volgende:
[..]
ze zei wel dat ze hem eigenlijk niet mocht showen (ik lees ook weleens berichten dat dat fout gegaan is) maar ik weet dat zij geen 'hoge' functie heeft bij de politie. waarom dan mocht ze hem mee naar huis nemen? ze is zeker geen recherche
ja oke, maar ik doelde er meer op van dat ik zeker weet dat ze een 'gewoon' agentje is en zeker niks meer.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:47 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Er zijn mee functies binnen de politie dan recherche heEn zij zal jou niet gaan uitleggen waarom ze dat ding thuis moet hebben.
het bestte is natuurlijk eerst langs het bureau, maar je weet niet wat zijn/ haar functie is.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:47 schreef Debs het volgende:
Waar jullie het nu over hebben, daar gaat morgen een deel van mijn debat over!
En om de tegenpartij goed onderuit te kunnen halen vraag ik me dus af of ze sowieso niet eerst langs het bureau moeten! ( dan hoeft dat wapen dus niet mee naar huis. )
Ze zal niet bedreigd worden, maar ga er maar vanuit dit dit dan 'illegaal' is gebeurd, maar als ze toestemming heeft van haar chef is het oke lijkt mij.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:48 schreef rival het volgende:
[..]
ja oke, maar ik doelde er meer op van dat ik zeker weet dat ze een 'gewoon' agentje is en zeker niks meer.
Ook leden van het AT hebben geen rede om een wapen thuis te hebben. Er staat altijd een AT gereed op een bureau die snel ter plekke kan zijn. + AT werkt met heel ander soort kaliber wapens dan een normale straatagent.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:50 schreef AcidTrance het volgende:
Bij mijn weten zijn mensen van arrestatieteam ook bevoegd om wapens thuis te houden, mede omdat ze binnen een bepaalde tijd ergens moeten wezen.
De gewone agent van de straat mag het pistool niet meenemen.
Dat showen van wapens tsjah we weten dat de politie niet echt meer fris is![]()
quote:Op zondag 25 juni 2006 14:52 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ook leden van het AT hebben geen rede om een wapen thuis te hebben. Er staat altijd een AT gereed op een bureau die snel ter plekke kan zijn. + AT werkt met heel ander soort kaliber wapens dan een normale straatagent.
Het AT gebruikt een gewone WP5 of HK MP5 met 9X19 munitie.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:54 schreef AcidTrance het volgende:
[..]ja ik twijfelde al, maja een keer gehoord (idd zegt niet zo veel) en het leek me logisch.
Toen met die agent die in Hilversum die zijn familie afknalde, toen werd er in de media gezegd dat agenten geen wapen mochten hebben thuis (ja miss prive wapens).
Vandaar dat debat
Defensie zit inderdaad ietsje strakker in zijn vel als het gaat om dienstvuurwapens.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:56 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik vertel dit nu meer vanuit de KMar (Militaire politie) visie, dit zijn onze regels
jij hebt vage ideeenquote:Op zondag 25 juni 2006 14:49 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
het bestte is natuurlijk eerst langs het bureau, maar je weet niet wat zijn/ haar functie is.
Je moet uitgaan van GEEN wapens in huis. Laat mensen eerst maar eens uitleggen waarom ze zonodig een wapen thuis moeten hebben, en of er geen alternatieven zijn. Dit is het belangrijkste, als je het gaat toestaan heeft binnen de korste keren elke agent een wapen thuis.
En als hij/zij een geldige regel heeft dan zul je genoeg maatregelen moeten treffen om dat ding daar veilig op te bergen en dit betekend dus ook dat de agent er 24/7 zorg voor draagt. Dus niet een hele dag weg gaat en dat ding thuis laat liggen (daar helpt geen één kluis tegen). Mensen moeten hun verantwoordelijkheid weten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |