abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39206185
Is het zo dat als je vrij bent van je werk en je wordt toch opgeroepen dat je eerst langs het bureau gaat? Hoe wordt dit gedaan i.v.m. dienstwapens?
Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
pi_39206516
Het dienstwapen mag niet mee naar huis, gaat in een kluisje dus vul zelf maar in
Ik ga incognito door het leven..........
pi_39206708
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:33 schreef AcidTrance het volgende:
Het dienstwapen mag niet mee naar huis, gaat in een kluisje dus vul zelf maar in
Zijn altijd uitzonderingen
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_39206717
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:33 schreef AcidTrance het volgende:
vreemd, mijn buurvrouw is agente en ik heb toch echt haar dienstwapen gezien bij haar thuis. ze ging hem even voor me showen. maar als ik het goed begrijp mag dat dus niet?

want dan gaat et lekker daar als toch iedereen dat ding mee kan nemen naar huis
pi_39206721
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:39 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Zijn altijd uitzonderingen
aha, oke!
pi_39206759
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:39 schreef rival het volgende:

[..]

vreemd, mijn buurvrouw is agente en ik heb toch echt haar dienstwapen gezien bij haar thuis. ze ging hem even voor me showen. maar als ik het goed begrijp mag dat dus niet?

want dan gaat et lekker daar als toch iedereen dat ding mee kan nemen naar huis
Showtje geven is niet toegestaan, maar als er genoeg veiligheidsmaatregelen zijn genomen. Kluis i.c.m. alarm en een geldige rede (waarom ze een pistool in huis moet hebben) dan kan het teogestaan worden.
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_39206815
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:41 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Showtje geven is niet toegestaan, maar als er genoeg veiligheidsmaatregelen zijn genomen. Kluis i.c.m. alarm en een geldige rede (waarom ze een pistool in huis moet hebben) dan kan het teogestaan worden.
ze zei wel dat ze hem eigenlijk niet mocht showen (ik lees ook weleens berichten dat dat fout gegaan is) maar ik weet dat zij geen 'hoge' functie heeft bij de politie. waarom dan mocht ze hem mee naar huis nemen? ze is zeker geen recherche
pi_39206936
Waar jullie het nu over hebben, daar gaat morgen een deel van mijn debat over!

En om de tegenpartij goed onderuit te kunnen halen vraag ik me dus af of ze sowieso niet eerst langs het bureau moeten! ( dan hoeft dat wapen dus niet mee naar huis. )
Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
pi_39206939
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:43 schreef rival het volgende:

[..]

ze zei wel dat ze hem eigenlijk niet mocht showen (ik lees ook weleens berichten dat dat fout gegaan is) maar ik weet dat zij geen 'hoge' functie heeft bij de politie. waarom dan mocht ze hem mee naar huis nemen? ze is zeker geen recherche
Er zijn mee functies binnen de politie dan recherche he En zij zal jou niet gaan uitleggen waarom ze dat ding thuis moet hebben.
pi_39206985
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:47 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Er zijn mee functies binnen de politie dan recherche he En zij zal jou niet gaan uitleggen waarom ze dat ding thuis moet hebben.
ja oke, maar ik doelde er meer op van dat ik zeker weet dat ze een 'gewoon' agentje is en zeker niks meer.
pi_39207019
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:47 schreef Debs het volgende:
Waar jullie het nu over hebben, daar gaat morgen een deel van mijn debat over!

En om de tegenpartij goed onderuit te kunnen halen vraag ik me dus af of ze sowieso niet eerst langs het bureau moeten! ( dan hoeft dat wapen dus niet mee naar huis. )
het bestte is natuurlijk eerst langs het bureau, maar je weet niet wat zijn/ haar functie is.

Je moet uitgaan van GEEN wapens in huis. Laat mensen eerst maar eens uitleggen waarom ze zonodig een wapen thuis moeten hebben, en of er geen alternatieven zijn. Dit is het belangrijkste, als je het gaat toestaan heeft binnen de korste keren elke agent een wapen thuis.

En als hij/zij een geldige regel heeft dan zul je genoeg maatregelen moeten treffen om dat ding daar veilig op te bergen en dit betekend dus ook dat de agent er 24/7 zorg voor draagt. Dus niet een hele dag weg gaat en dat ding thuis laat liggen (daar helpt geen één kluis tegen). Mensen moeten hun verantwoordelijkheid weten.
pi_39207039
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:48 schreef rival het volgende:

[..]

ja oke, maar ik doelde er meer op van dat ik zeker weet dat ze een 'gewoon' agentje is en zeker niks meer.
Ze zal niet bedreigd worden, maar ga er maar vanuit dit dit dan 'illegaal' is gebeurd, maar als ze toestemming heeft van haar chef is het oke lijkt mij.
pi_39207046
Bij mijn weten zijn mensen van arrestatieteam ook bevoegd om wapens thuis te houden, mede omdat ze binnen een bepaalde tijd ergens moeten wezen.

De gewone agent van de straat mag het pistool niet meenemen.

Dat showen van wapens tsjah we weten dat de politie niet echt meer fris is
pi_39207072
ik heb een boefje als buurvrouw
pi_39207091
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:50 schreef AcidTrance het volgende:
Bij mijn weten zijn mensen van arrestatieteam ook bevoegd om wapens thuis te houden, mede omdat ze binnen een bepaalde tijd ergens moeten wezen.

De gewone agent van de straat mag het pistool niet meenemen.

Dat showen van wapens tsjah we weten dat de politie niet echt meer fris is
Ook leden van het AT hebben geen rede om een wapen thuis te hebben. Er staat altijd een AT gereed op een bureau die snel ter plekke kan zijn. + AT werkt met heel ander soort kaliber wapens dan een normale straatagent.
pi_39207095
Dat verschilt per korps, maar het is niet uitzonderlijk dat agenten hun wapen mee naar huis nemen hoor.
  zondag 25 juni 2006 @ 14:53:49 #17
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_39207139
Politiemensen hebben een verlof tot dragen van het vuurwapen; in dienst of niet. Het wordt natuurlijk niet echt op prijs gesteld als je in de Appie Heijn gaat lopen met een karretje boodschappen en een pistool aan je riem. Wetstechnisch mag een politiefunctionaris dus zijn vuurwapen thuis hebben. Je kan je afvragen wat het nut daarvan is. Ik kan me zo voorstellen dat je wanneer je een functie bekleedt die tot spoedoproepen kan leiden je niet de tijd neemt om met een omweg langs het bureau te rijden. Het lijkt me ook verstandig dat je een deugdelijke opbergplaats in je woning hebt voor een vuurwapen. Je hebt natuurlijk een heel bijzondere verantwoordelijkheid als het om het dienstvuurapen gaat. Los daarvan is het in sommige korpsen nog steeds een dienstvoorschrift dat, wanneer je geuniformeerd van en naar je werk reist het verplicht is een vuurwapen te dragen.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_39207176
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:52 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Ook leden van het AT hebben geen rede om een wapen thuis te hebben. Er staat altijd een AT gereed op een bureau die snel ter plekke kan zijn. + AT werkt met heel ander soort kaliber wapens dan een normale straatagent.
ja ik twijfelde al, maja een keer gehoord (idd zegt niet zo veel) en het leek me logisch.

Toen met die agent die in Hilversum die zijn familie afknalde, toen werd er in de media gezegd dat agenten geen wapen mochten hebben thuis (ja miss prive wapens).

Vandaar dat debat
  zondag 25 juni 2006 @ 14:56:11 #19
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_39207216
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:54 schreef AcidTrance het volgende:

[..]

ja ik twijfelde al, maja een keer gehoord (idd zegt niet zo veel) en het leek me logisch.

Toen met die agent die in Hilversum die zijn familie afknalde, toen werd er in de media gezegd dat agenten geen wapen mochten hebben thuis (ja miss prive wapens).

Vandaar dat debat
Het AT gebruikt een gewone WP5 of HK MP5 met 9X19 munitie.

Alleen wapens voor lange afstand hebben een afwijkend kaliber.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_39207226
Ik vertel dit nu meer vanuit de KMar (Militaire politie) visie, dit zijn onze regels
pi_39207610
wat ik ooit eens heb begrepen van een agent is dat hij zijn wapen mee naar huis mocht nemen, mits er voldoende veiligheidsvoorzieningen waren getroffen (kluisje etc.). De reden dat hij zijn wapen mee naar huis mocht nemen was dat als hij na zn dienst naar huis ging bijvoorbeeld een junk kon tegen komen die hij de dag daarvoor had opgepakt. Dit was wel enkele jaren geleden. Hoe het tegenwoordig gaat weet ik niet.
  zondag 25 juni 2006 @ 15:10:36 #22
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_39207645
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:56 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik vertel dit nu meer vanuit de KMar (Militaire politie) visie, dit zijn onze regels
Defensie zit inderdaad ietsje strakker in zijn vel als het gaat om dienstvuurwapens.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_39207708
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:49 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

het bestte is natuurlijk eerst langs het bureau, maar je weet niet wat zijn/ haar functie is.

Je moet uitgaan van GEEN wapens in huis. Laat mensen eerst maar eens uitleggen waarom ze zonodig een wapen thuis moeten hebben, en of er geen alternatieven zijn. Dit is het belangrijkste, als je het gaat toestaan heeft binnen de korste keren elke agent een wapen thuis.

En als hij/zij een geldige regel heeft dan zul je genoeg maatregelen moeten treffen om dat ding daar veilig op te bergen en dit betekend dus ook dat de agent er 24/7 zorg voor draagt. Dus niet een hele dag weg gaat en dat ding thuis laat liggen (daar helpt geen één kluis tegen). Mensen moeten hun verantwoordelijkheid weten.
jij hebt vage ideeen je wapen in een kluis IS verantwoordelijkheid nemen... dat je elke dag dan thuis moet zijn is suf... ergens stopt je verantwoordelijkheid...
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_39207726
Weet je waar het meetsal fout gaat met dit soort dingen, dat die politie mensen denken veilig te zijn omdat ze een kluis in huis hebben, maar dit bied geen voldoende bescherming. Als jij je wapen meeneemt naar huis zul je die dus ook 24/7 moeten bewaken en niet zomaar een paar uur weggaaan of op vakantie weggaan. Daar gaat het fout met wapens/gegevens/usb/diskettes
pi_39207754
het kan ook zijn dat ze nachtdienst heeft en het daarom mee heeft genomen zodat ze eerder op de plaats kan zijn waar iets aan de hand is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')