abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39217680
edit: reactie op edit/verwijderde post

[mod]

Verdere ge***** over wat je van de politie vindt, mag je melden via 112 of 0900 TUIG.

[/mod]

[ Bericht 90% gewijzigd door Five_Horizons op 25-06-2006 20:54:54 ]
pi_39222354
quote:
Op zondag 25 juni 2006 18:04 schreef kevin85 het volgende:
Ik heb mijn vuurwapen zo nu en dan thuis, wanneer ik de volgende dag IBT heb (soort van trainingsdag).
Zoals sommige voorgangers al wisten te vertellen is dit wettelijk vastgelegd maar hebben we het over interne voorschriften.

Het komt ook wel eens voor dat ik van een schoolperiode naar een werkperiode ga en dan een heel weekend mijn vuurwapen thuis heb liggen, mijn werkgever wil dat ik hem dan mee naar huis neem.
Een kluis is geloof ik verplicht, ik heb er echter geen, ik wil best mijn vuurwapen in een kluis doen maar ik ga niet zelf voor veel geld zo'n kluis aanschaffen.
Patronen en wapen goed scheiden en opbergen en het wapen is totaal ongevaarlijk.

De patronen worden bij mij in het korps overigens wel geteld, je schiet er 16 op tijdens een trainingsdag, en je krijgt er weer 16 mee.
Lekkere situatie dan en ook nogal tegenstrijdig. De wapenkamer op het bureau moet aan allerlei veiligheidseisen voldoen, binnen een gebouw dat toch al goed beveiligd is, maar een werkstudentje laat z'n wapen vrijwel onbeschermd in huis liggen...

Hoe denk je dat jou carrière verder verloopt als je wapen bij een inbraak gestolen wordt en je moet toegeven dat het ergens in een keukenkastje ofzo lag?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2006 21:51:57 ]
pi_39233480
quote:
Op zondag 25 juni 2006 21:50 schreef k_man het volgende:
Lekkere situatie dan en ook nogal tegenstrijdig. De wapenkamer op het bureau moet aan allerlei veiligheidseisen voldoen, binnen een gebouw dat toch al goed beveiligd is, maar een werkstudentje laat z'n wapen vrijwel onbeschermd in huis liggen...

Hoe denk je dat jou carrière verder verloopt als je wapen bij een inbraak gestolen wordt en je moet toegeven dat het ergens in een keukenkastje ofzo lag?
Er is ten eerste helemaal geen wapenkamer op een bureau, daar ligt je wapen ook gewoon in je kledingkluis.
Ten tweede biedt het korps mij geen alternatief...
Ik krijg een gunlock die ik er netjes op doe en that´s it.
Goed verstoppen en je patronen van je wapen scheiden is dan het enige dat mij rest te doen.

Een kluis is wat dat betreft net zo (on)veilig als een goede ´verstopplek´ aangezien de kluis (gezien het feit dat het geen kluis van 10 ton is) vermoedelijk als eerste open wordt gebroken bij een eventuele inbraak.
pi_39233735
Nou, een normale wapenkluis is niet 1-2 open te breken.
pi_39234531
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:20 schreef Evil_Jur het volgende:
Nou, een normale wapenkluis is niet 1-2 open te breken.
Had ik 'm maar..
Maar een echt goede plek valt ook moeilijk te vinden, alhoewel het verre van ideaal is.
pi_39234642
Tsja, zekerheid is toch niet te krijgen, maar liever een wapenkluis dan de meterkast toch?
pi_39235100
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:36 schreef Evil_Jur het volgende:
Tsja, zekerheid is toch niet te krijgen, maar liever een wapenkluis dan de meterkast toch?
Dat wel ja.
  maandag 26 juni 2006 @ 12:44:35 #58
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_39245478
quote:
Op zondag 25 juni 2006 15:25 schreef Aarde het volgende:

[..]

ok dan graag de wettelijke bepaling of de regel die stelt dat je niet meer dan een dag van huis mag zijn als je een wapen thuis hebt.
Vaag inderdaad, buurman heeft er 2 (sportschutter) en die hoeft ook echt niet altijd thuis te blijven.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_39246484
Maar een sportschutter is dan wel weer verplicht tot het hebben van een wapenkluis.
  maandag 26 juni 2006 @ 15:10:42 #60
14827 Kogando
Modelprutser
pi_39251047
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:16 schreef kevin85 het volgende:
Er is ten eerste helemaal geen wapenkamer op een bureau, daar ligt je wapen ook gewoon in je kledingkluis.
Ten tweede biedt het korps mij geen alternatief...
Ik krijg een gunlock die ik er netjes op doe en that´s it.
Goed verstoppen en je patronen van je wapen scheiden is dan het enige dat mij rest te doen.

Een kluis is wat dat betreft net zo (on)veilig als een goede ´verstopplek´ aangezien de kluis (gezien het feit dat het geen kluis van 10 ton is) vermoedelijk als eerste open wordt gebroken bij een eventuele inbraak.
De meeste bureaus hebben wel wapenkluisjes hoor, al dan niet in een aparte ruimte.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_39255675
Wat betreft het bewaren van de wapens is volgens mij alleen iets vastgelegd in de 'bewapeningsregeling politie', een ministeriële regeling.

Artikel 18, lid 1: "De korpsbeheerder geeft regels met betrekking tot het dragen, het onderhoud en het in een inbraakvrije ruimte bewaren van de wapens en de munitie, bedoeld in de artikelen 2 tot en met 15."

Het hoe en wat wordt dus vrijwel totaal overgelaten aan de korpsen zelf, met dien verstande dat er wel sprake is van een 'inbraakvrije ruimte', dus de wapenkamer of een wapenkluis.
pi_39257279
quote:
Op maandag 26 juni 2006 15:10 schreef Kogando het volgende:

[..]

De meeste bureaus hebben wel wapenkluisjes hoor, al dan niet in een aparte ruimte.
Ik ben ze in mijn korps nog niet tegengekomen.
De wapens bewaar je in je kledingkluis.
Wellicht dat ze er soms wel zijn, maar echt niet dat je na het eind van elke dienst je wapen in een kluis opbergt.
pi_39258042
Dan werk je kennelijk bij een nogal laks korps.
pi_39262988
quote:
Op maandag 26 juni 2006 18:27 schreef k_man het volgende:
Dan werk je kennelijk bij een nogal laks korps.
Dat gaat overal zo slimpie.
Of iemand moet mij overtuigen dat hij na elke dienst zijn wapen in een kluis opbergt.
pi_39263347
Dat gaat dus beslist niet overal zo.
pi_39271831
quote:
Op maandag 26 juni 2006 20:53 schreef k_man het volgende:
Dat gaat dus beslist niet overal zo.
Bron?
pi_39275674
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 00:35 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Bron?
Bij ons de Koninklijke Marechaussee hoef je zoiets niet te flikken, wapen niet in een kluisje meteen officiele waarschuwing. Gaat het nog een keer fout dan kan je vertrekken.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_39276988
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 00:35 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Bron?

Is het zo moeilijk te begrijpen dat je hier niet de enige user bent die wel eens beroepsmatig in politiepanden komt?
pi_39281598
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 09:26 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Bij ons de Koninklijke Marechaussee hoef je zoiets niet te flikken, wapen niet in een kluisje meteen officiele waarschuwing. Gaat het nog een keer fout dan kan je vertrekken.
Het is niet dat mijn wapen in een houten kastje ligt die je zo openbreekt oid.
Hij ligt, gezamelijk met mijn uniform, in een middels slot afgesloten ijzeren kast in een aparte ruimte met nog een slot in je kast.

Ik veronderstel alleen dat de wapens in de rest van het land niet in een grote wapenkluis liggen, met stalen dikke deuren en pincodes.

Aangezien jij het ook over een ´kluisje´ hebt zal dat misschien bij jullie ook niet zo zijn?
pi_39281661
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 10:27 schreef k_man het volgende:

Is het zo moeilijk te begrijpen dat je hier niet de enige user bent die wel eens beroepsmatig in politiepanden komt?
Is het zo moeilijk te begrijpen dat er zeer weinig mensen zijn die, naast het feit dat ze in een politiegebouw zijn, in aanraking komen met de dienstwapens en de opbergplekken.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 13:18:03 #71
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_39282191
Volgens mij is het een kleine moeite voor een korps om deze dingen aan te bieden.

Precies groot genoeg voor een opgerold koppeltje.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_39282433
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 13:04 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Is het zo moeilijk te begrijpen dat er zeer weinig mensen zijn die, naast het feit dat ze in een politiegebouw zijn, in aanraking komen met de dienstwapens en de opbergplekken.
Goed, in mijn geval is dat dus wel zo.
pi_39286781
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 13:03 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Het is niet dat mijn wapen in een houten kastje ligt die je zo openbreekt oid.
Hij ligt, gezamelijk met mijn uniform, in een middels slot afgesloten ijzeren kast in een aparte ruimte met nog een slot in je kast.

Ik veronderstel alleen dat de wapens in de rest van het land niet in een grote wapenkluis liggen, met stalen dikke deuren en pincodes.

Aangezien jij het ook over een ´kluisje´ hebt zal dat misschien bij jullie ook niet zo zijn?
Wij hebben een wapenkamer die zwaar beveiligd is en binnen onze wapenkamers zul je nogmaals een extra beveiliging vinden.
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
  zaterdag 8 juli 2006 @ 16:11:21 #74
14827 Kogando
Modelprutser
pi_39634506
quote:
Op maandag 26 juni 2006 18:00 schreef kevin85 het volgende:
Ik ben ze in mijn korps nog niet tegengekomen.
De wapens bewaar je in je kledingkluis.
Wellicht dat ze er soms wel zijn, maar echt niet dat je na het eind van elke dienst je wapen in een kluis opbergt.
In ieder geval wel heel korps Utrecht, normaal gesproken. Dus met ibt de volgende dag ofzo nemen de meeste het wapen mee naar huis. Maar ik ken idd ook politiemensen uit andere korpsen, zoals klpd, die gewoon altijd hun wapen mee naar huis nemen. En niet omdat ze zo'n speciale functie hebben maar gewoon omdat er geen bergplaats op het bureau is.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_39637993
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:43 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Wij hebben een wapenkamer die zwaar beveiligd is en binnen onze wapenkamers zul je nogmaals een extra beveiliging vinden.
En het nut? kost een fortuin en als iemand die wapens echt wil hebben komt hij er alsnog bij.
pi_39638861
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 18:25 schreef Justah het volgende:

[..]

En het nut? kost een fortuin en als iemand die wapens echt wil hebben komt hij er alsnog bij.
Met die redenatie kun je alle beveiliging wel opheffen.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 19:45:10 #77
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_39639676
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 18:25 schreef Justah het volgende:

zie die glock roof van een aantal maanden terug bedoel je..

Heb zelf wel eens met KL te maken en wapens en de laatste tijd heeft degene die verantwoordelijk is voor het vervoer van wapens etc ook een halfgeladen glock aan zijn koppel hangen.maar ja.. KL is dan weer slecht te vergelijken met KMAR en politie omdat de laatste twee wel dagelijks met hun wapen op straat lopen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_39648643
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:52 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Ook leden van het AT hebben geen rede om een wapen thuis te hebben. Er staat altijd een AT gereed op een bureau die snel ter plekke kan zijn. + AT werkt met heel ander soort kaliber wapens dan een normale straatagent.
Politie AT heeft zowel altijd een snelle onopvallende dienstauto + volledige uitrusting dus ook inclusief wapentuig thuis liggen. Dit omdat ze zo snel mogelijk ergens moeten kunnen zijn moest dit nodig zijn.
pi_44521765
Ik ken een hoofdagent van politie uit maastricht die strondzat met zijn dienstwapen in diensttijd in een cafe zijn wapen leegvuurde op het plafon. Niemand gewond gelukkig, maar het geeft toch te denken.
In het Palermo aan de Maas heeft iedereen wel wat in de hand wat íe tegen de ander kan gebruiken dus dit incident is gewoon de doofpot ingegaan.

Je hebt er geen idee van wat er allemaal gebeurd zonder dat je er ooit wat van hoort.
pi_44522080
quote:
Op zondag 17 december 2006 22:04 schreef vererita het volgende:
Ik ken een hoofdagent van politie uit maastricht die strondzat met zijn dienstwapen in diensttijd in een cafe zijn wapen leegvuurde op het plafon. Niemand gewond gelukkig, maar het geeft toch te denken.
In het Palermo aan de Maas heeft iedereen wel wat in de hand wat íe tegen de ander kan gebruiken dus dit incident is gewoon de doofpot ingegaan.

Je hebt er geen idee van wat er allemaal gebeurd zonder dat je er ooit wat van hoort.
En waarom kick je ook alweer voor een niet boeiend verhaal dit topic?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')