Het is dus eigenlijk een stitch van meerdere foto's, net als bij een panorama foto?quote:Op maandag 26 juni 2006 14:01 schreef qbvdw het volgende:
[..]
Hi fotomaakliefhebbers
even een uitleg
Ik zit op fotocursus de opdracht was een reportage maken (van A naar B). Mijn keuze was het lossen van een schip op de kade en dan direct weer op de vrachtauto dmv van deze kraan in 12 tot 15 foto's (mijn klant had hem net nieuw en was er erg trots op, het is een mobiele haven kraan, dit zie je niet vaak)
om de hoogte vd kraan te verduidelijken heb ik m in het verhaal als stretch foto gepresenteerd terwijl de andere normaal formaat waren. Hoe en waarom die schaduw van de slings (de touwen) snap ik ook niet hoe dat daarkomt, op de print was de schaduw ook veel minder duidelijk als hier op t net. Natuurlijk hingen ze niet stil, de wind liet ze bewegen. Ik zal het aan de leraar een keer vragen.
Have fun here!
Hmmm hier is ie toch echt een stuk lichter. Nou ja, het wordt de tweede dusquote:Op maandag 26 juni 2006 10:12 schreef Vliegvrager het volgende:
@chanty, de tweede, maar ik moet wel echt mijn best doen om verschil te zien met de vorige
Zo heel erg strikt hoef je ze niet eens te nemen. Een foto samengesteld uit meerdere foto's mag gewoon niet.quote:Op maandag 26 juni 2006 15:17 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Het is dus eigenlijk een stitch van meerdere foto's, net als bij een panorama foto?
Dus twee of drie foto's aan elkaar geplakt? Dat zou inderdaad de rare beeldhoek van meer dan 180° verklaren en de schaduw, die zal dan van een onderliggende foto zijn die half doorgedrukt is.
Maar zo'n foto mag eigenlijk niet als je de regels heel strikt neemt. Of dat een probleem is moet de wedstrijdleiding maar beslissen.
nee maar kijk je kan een fotos samen voegen zodat je nu bij je autotje een leuk meisje ofzo neer zet, dat is gewoon echt een foto edit en dat mag niet, maar nu heeft die gewoon dit voorwerp op de foto gezet maar omdat het zo groot is moest die dat in meerdere stappen doen. zelfde foto had die kunnen maken als die vederweg stond of andere camera ofzo, dus ik vind het nu geen porbleem als deze foto gewoon mee mag doenquote:Op maandag 26 juni 2006 17:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Zo heel erg strikt hoef je ze niet eens te nemen. Een foto samengesteld uit meerdere foto's mag gewoon niet.
Goede tipquote:Op maandag 26 juni 2006 10:12 schreef Vliegvrager het volgende:
@martijn877: de 1e en de 3e vind ik erg standaard. de 2e is wel geinig, maar jammer dat je de berijder op de rug ziet. Ms kun je het voordeel in een nadeel omzetten door de kijker de illusie te geven dat we over zijn (?) schouder meekijken. Experimenteer eens wat met rechts en onder krapper snijden
tweede vind ik ook beter, bij de eerste wordt het al moeilijk(er) om te zien dat het om een scootmobiel gaat. Paaltje stoort mij niet hoor, is de reden voor het bochtje.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:44 schreef martijn877 het volgende:
[..]
Goede tipVolgens mij is de compositie zo wel beter
Maar mss leidt het paaltje nu te veel af?
(Tis trouwens een vrouwelijke bestuurder)
Gecropte:
[afbeelding]
Iets minder gecropt:
[afbeelding]
Heb de tweede ingezondenquote:Op maandag 26 juni 2006 20:57 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
tweede vind ik ook beter, bij de eerste wordt het al moeilijk(er) om te zien dat het om een scootmobiel gaat. Paaltje stoort mij niet hoor, is de reden voor het bochtje.
euhm niet echtquote:
Sorry, al aangepastquote:Op maandag 26 juni 2006 21:27 schreef Schanulleke het volgende:
Dat is een page not found ElizabethR
t is vervoer, t is een aparte plaatquote:
ze doen me allemaal niet echt veel., zoals je al zegt t weer, dat zie je op foto 1 heel ergquote:Op maandag 26 juni 2006 21:34 schreef Schanulleke het volgende:
Hij zou zeker mee kunnen doen qua thema. Ik weet niet hoe de wedstrijdleiding tegen de verhoudingen aankijkt, maar daar kan je gemakkelijk achter komen door hem in te sturen.
Iemand nog commentaar op/voorkeur voor mijn plaatjes?
Tja, qua verhoudingen is deze misschien wel beter, maar die vind ik zelf dan weer niet zo leuk.quote:Op maandag 26 juni 2006 21:34 schreef Schanulleke het volgende:
Hij zou zeker mee kunnen doen qua thema. Ik weet niet hoe de wedstrijdleiding tegen de verhoudingen aankijkt, maar daar kan je gemakkelijk achter komen door hem in te sturen.
Iemand nog commentaar op/voorkeur voor mijn plaatjes?
Dat kan je van ballonvaart ook wel zeggenquote:Op maandag 26 juni 2006 21:47 schreef k_man het volgende:
Zowel de zeeverkenners van Schanullek als de vliegtuigen van ElizabethR associeer ik niet echt met vervoer, eerder met sport of recreatie. Hoewel dat erg discussiable is, want mijn eigen inzending zou je ook zo op kunnen vatten.
Nee, doe dan maar zeeverkennertjes.quote:Op maandag 26 juni 2006 21:46 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Doe ik daar mijn best voor!![]()
Misschien toch archiefje?
[afbeelding]
die doet mij iig meerquote:Op maandag 26 juni 2006 21:46 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Doe ik daar mijn best voor!![]()
Misschien toch archiefje?
[afbeelding]
Volgens mij zeg ik dat net.quote:Op maandag 26 juni 2006 21:48 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat kan je van ballonvaart ook wel zeggen
Sja, zoals je al zegt, discutabel, wawnt deze man wordt toch echt vervoerd. En ik vind die foto's van Chanty prachtig, maar de benenwagen vind ík nou weer niets met vervoer te maken hebben. Vervoer vind ik een ander transportmiddel dan je eigen lijf.quote:Op maandag 26 juni 2006 21:47 schreef k_man het volgende:
Zowel de zeeverkenners van Schanullek als de vliegtuigen van ElizabethR associeer ik niet echt met vervoer, eerder met sport of recreatie. Hoewel dat erg discussiable is, want mijn eigen inzending zou je ook zo op kunnen vatten.
Een volgend keer misschien. Het heeft zeker mijn interesse.quote:Op maandag 26 juni 2006 21:55 schreef k_man het volgende:
Waarom zou je niks insturen? Je foto's zijn goed genoeg.
Waar trek jij de grens dan?quote:Op maandag 26 juni 2006 22:01 schreef oYo het volgende:
vervoer en transport zijn toch heel verschillende thema's
Vervelend zijn die mensen altijd hè?quote:Op maandag 26 juni 2006 22:03 schreef Offy het volgende:
Fotowedstrijd Juni 2006 [Stemtopic]
Allemachtig zeg, ik had nog heel wat werk met die last minute-inzendingen
quote:Op maandag 26 juni 2006 22:14 schreef Offy het volgende:
Nou, die last minute-inzendingen zijn nog niet eens het ergste![]()
Voor de duidelijkheid: de volgende keer dat een inzending niet aan de regels voldoet (en dan met name deze: Resize je foto tot maximaal 550 pixels breed inclusief rand.), dan wordt hij niet in het Centrale Topic toegevoegd. Ik heb nu op het laatste moment een paar foto's nog geresized, maar de volgende keer krijg je gewoon een mail terug en moet je het zelf (op tijd!) doen
Inderdaad enorm veel inzendingen deze maandik kan niet lang boos op jullie blijven
Bij mij werkt alles, welke foto's doen het bij jou niet?quote:Op maandag 26 juni 2006 22:16 schreef snakelady het volgende:
Offy, in het overzichtstopic van alle wedstrijden doen sommige het bij mij niet, weet jij hoe dat komt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |