Deze dingen zijn waar en de gedachtengangers erachter wil ook graag dat men het weet.quote:Op zondag 25 juni 2006 13:22 schreef wimmul het volgende:
[..]
Daar zit wat in....behalve dat het meer een über waakvlam is![]()
toch vind ik het wel wat weg hebben van:
[afbeelding]
The Eternal Flame.
This is a major Illuminati symbol, found in many, many places and formats. It is often used as a signature by the Illuminati. It symbolizes various things, amongst which Lucifer, the light bearer.
In het kader van uw eigen 'sub voce' (challenge everything) wens ik dan toch een nadere verklaring. Vooral waarom deze uitleg meer plausibel is dan de mijne.quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:44 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
Deze dingen zijn waar en de gedachtengangers erachter wil ook graag dat men het weet.
Ken je het spreekwoord/gezegde:quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:49 schreef SuperbDeLux het volgende:
[..]
In het kader van uw eigen 'sub voce' (challenge everything) wens ik dan toch een nadere verklaring. Vooral waarom deze uitleg meer plausibel is dan de mijne.
--
Een vlam (vuur) in een wapenschild betekent volgens de standaard definities "zealousness" - "Passionate devotion to or interest in a cause or subject", in dit geval gezien het wetboek waarschijnlijk de wet (handhaving daarvan). De granaat oid. symboliseert wellicht de middelen van handhaving, dat dit niet van achter een bureau geschiedt maar in the flesh desnoods met wapens. De maretak symboliseert doorgaans vrede, de crikel waarschijnlijk 'het geheel', de maatschappij.
--
Geweldig!quote:Op zondag 25 juni 2006 01:14 schreef SuperbDeLux het volgende:
[..]In het Nederlandse Amstel logo kon ik geen MASON krijgen dus ben ik gaan zoeken en kwam de franse variant tegen. Die voldeed behalve dan dat ik linksboven even van een E een O moest maken (Biere is nu Biore), maar dat valt natuurlijk geen mens op omdat iedereen alleen naar de felgroene omcrikelingen in het superscheve pentagram kijkt.
Nee, in deze context heeft het een andere betekenis. Het gaat niet om het filmcitaat maar om de gedachte erachter.quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:55 schreef k_man het volgende:
Gaan we het politielogo nou ontleden aan de hand van filmcitaten?
idd.quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:53 schreef wimmul het volgende:
[..]
Ken je het spreekwoord/gezegde:
"De slimste zet die de duivel ooit heeft gemaakt is de mensheid ervan te overtuigen dat hij niet bestaat"
Ik weet niet zeker of het goed is geformuleerd maar het komt op het zelfde neer. Dat kun je dus ook aanwenden op jouw uitleg over "Een vlam"
Iemand met niet al teveel algemene ontwikkeling zou dat kunnen denken idd.quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:42 schreef nietzman het volgende:
[..]
Oei, verdacht veel gelijkenissen met het white power teken, dat zonnelogo.
Nou komt de aap uit de mouw.
Waar basseer jij op dat het een ster is?quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:02 schreef Pracissor het volgende:
Maar het voorbeeld van die Navo-STER
Dat is toch wel een beetje 'fuzzy logic'. Op die manier is zelfs mijn bureaulamp naar alle 'waarschijnlijkheid' een symbool van de illuminati. U zou zeggen het is een gewone bureaulamp, maar pas op! Ze _willen_ juist dat u dat denkt!quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:53 schreef wimmul het volgende:
[..]
Ken je het spreekwoord/gezegde:
"De slimste zet die de duivel ooit heeft gemaakt is de mensheid ervan te overtuigen dat hij niet bestaat"
Ik weet niet zeker of het goed is geformuleerd maar het komt op het zelfde neer. Dat kun je dus ook aanwenden op jouw uitleg over "Een vlam"
Het gaat helemaal niet om het 'de duivel'. Het gaat zich alleen om het feit dat onwetendheid een groot voordeel is van 'geheime genootschappen'. Natuurlijk als je je kennis toepast op elk stukje normaal leven dan vindt je honderden verschillende 'tekens' die allemaal iets zouden kunnen betekenen. Maar het waarschijnlijk niet doen. Dus zal je ze moeten uitzoeken en onderbouwen met argumenten en bewijzen. Bij deze pakte ik ook een 'logica' en 'denkwijze' van iemand anders over en plante het hier op Fok! om te kijken of andere mensen er meer van wisten. Ik ben ondertussen ook van in de veronderstelling dat er geen verdere geheimen achter het politie teken zitten dan. Een soort waakvlam (of trouw) en een wetboek.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:09 schreef SuperbDeLux het volgende:
[..]
Dat is toch wel een beetje 'fuzzy logic'. Op die manier is zelfs mijn bureaulamp naar alle 'waarschijnlijkheid' een symbool van de illuminati. U zou zeggen het is een gewone bureaulamp, maar pas op! Ze _willen_ juist dat u dat denkt!
Wat ik probeer te zeggen is dat u die zin op alles wat u wilt kunt toepassen. Het is alleen geen logica en ook geen bewijs.
Waar ziet u 'de duivel' precies in dat logo? Is de Nederlandse politie werkelijk zo slecht en doortrapt? Als de Nederlandse politie nou af en toe arrestanten offerde in satanistische rituelen ben ik bereid om in dit soort redeneringen mee te gaan.
Echter de Nederlandse politie bestaat gewoon uit jongens en meisjes die al dan net niet hun HAVO hebben afgemaakt en gelukkig iets oprecht nuttigs zijn gaan doen. Ik zie geen enkele aanleiding om de politie danwel hun logo te associeren met de illuminati of wat voor schaduwfiguren dan ook.
_Geen enkele aanleiding._
Dus de vlam symboliseert zoals gewoonlijk nog altijd (slechts) goeie ouwe toewijding.
Tenzij er enige aanleiding is om iets anders aan te nemen. Daar sta ik voor open.
SuperbDeLux, ik ga een heel eind in uw redenering mee. Het mooie van samenzweringstheorieen is dat ze onuitroeibaar zijn, hoe slecht ook opgesteld. Er is een categorie mensen die tegen de stroom in blijven vasthouden aan het idee dat alles maar dan ook alles in deze wereld is opgezet door geheime genootschappen met duistere bedoelingen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:09 schreef SuperbDeLux het volgende:
Dat is toch wel een beetje 'fuzzy logic'. Op die manier is zelfs mijn bureaulamp naar alle 'waarschijnlijkheid' een symbool van de illuminati. U zou zeggen het is een gewone bureaulamp, maar pas op! Ze _willen_ juist dat u dat denkt!
Wat ik probeer te zeggen is dat u die zin op alles wat u wilt kunt toepassen. Het is alleen geen logica en ook geen bewijs.
Waar ziet u 'de duivel' precies in dat logo? Is de Nederlandse politie werkelijk zo slecht en doortrapt? Als de Nederlandse politie nou af en toe arrestanten offerde in satanistische rituelen ben ik bereid om in dit soort redeneringen mee te gaan.
Echter de Nederlandse politie bestaat gewoon uit jongens en meisjes die al dan net niet hun HAVO hebben afgemaakt en gelukkig iets oprecht nuttigs zijn gaan doen. Ik zie geen enkele aanleiding om de politie danwel hun logo te associeren met de illuminati of wat voor schaduwfiguren dan ook.
_Geen enkele aanleiding._
Dus de vlam symboliseert zoals gewoonlijk nog altijd (slechts) goeie ouwe toewijding.
Tenzij er enige aanleiding is om iets anders aan te nemen. Daar sta ik voor open.
nou met alle respect, mag je me dom noemen, maar ik wist het ook niet hoor..quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:40 schreef wimmul het volgende:
[..]
Met alle respect...maar ik vraag me af wat je hier doet. De mensen die hier posten en of posts lezen moeten toch wel over enige vorm van kennis beschikken omtrent zaken die hier aan de orde komen. Anders kan je wel vragen blijven stellen.
MASON ; Freemason ; Vrijmetselaars ; 'Geheim' Genootschap. (http://en.wikipedia.org/wiki/Freemason)
Gewoon een clubje mensen, dat in het echt niks voorsteld, maar door de 'geheimzinnigheid' van de leden (wat gewoon interessant doenerij is), zien bepaalde lieden hun achter een groter conspiracy plan zitten, inclusief de Illuminati en Reptilians.quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:30 schreef oor het volgende:
[..]
nou met alle respect, mag je me dom noemen, maar ik wist het ook niet hoor..
Lol...ik noem niemand dom maar jou wel degelijk ignorantquote:Op woensdag 28 juni 2006 14:45 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Gewoon een clubje mensen, dat in het echt niks voorsteld, maar door de 'geheimzinnigheid' van de leden (wat gewoon interessant doenerij is), zien bepaalde lieden hun achter een groter conspiracy plan zitten, inclusief de Illuminati en Reptilians.
Leuk stukje, maar niet geheel waar wat je verteld;quote:
Mis NorthernStar. De tekst was volledig on-topic en heeft betrekking op samenzweringstheorieen die kunnen leiden tot het insluiten van verborgen symbolen in logo's. Mijn betoog is steekhoudend en terzake, waarbij ik aannemelijk tracht te maken dat de feiten tegen samenzweringsdenken wijzen. Daarmee volgt direct de conclusie dat het politie logo geen Illuminatie referenties bevat ==topic !quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:50 schreef Circle het volgende:
-het gaat niet over samenzweringstheorien en of mensen die volgens jou de realiteit kwijt zijn-
Veel plezierquote:Op woensdag 28 juni 2006 14:57 schreef wimmul het volgende:
Ik wil nog wel verder ingaan op je antwoord maar ik moet even gaan Short- Golfen. Straks misschien![]()
Nee jij gaat totaal voorbij aan de vraag van het topic "waar is het symbool op gebasseerd" en daaruit voortvloeiend, welke betekenis het dan heeft en geeft een heel betoog over de nonsens van samenzweringstheoriën en realitychecks. Met andere woorden, draait het gelijk weer in de richting van een wellus/niettus discussie. Daarom is je post weg.quote:Op woensdag 28 juni 2006 15:01 schreef Circle het volgende:
[..]
Mis NorthernStar. De tekst was volledig on-topic en heeft betrekking op samenzweringstheorieen die kunnen leiden tot het insluiten van verborgen symbolen in logo's. Mijn betoog is steekhoudend en terzake, waarbij ik aannemelijk tracht te maken dat de feiten tegen samenzweringsdenken wijzen. Daarmee volgt direct de conclusie dat het politie logo geen Illuminatie referenties bevat ==topic !
Ik verzoek je daarom mijn tekst gewoon terug te plaatsen als zinvolle bijdrage aan de discussie. Verder kan ik me niet herinneren dat ik heb gezegd dat iemand de realiteit kwijt is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |