quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:43 schreef Xebrozius het volgende:
De prijs en het gebruiksgemaak misschien? Also ik op vakantie zin heb om een omvormer te kopen voor de lader en tevens 12 uur moet wachten eer ik weer foto's kan maken of naar mijn favo muziek kan luisteren?
En de prijs is acceptabel, zeker omdat je er vele jaren mee kunt doenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:43 schreef Xebrozius het volgende:
De prijs en het gebruiksgemaak misschien? Also ik op vakantie zin heb om een omvormer te kopen voor de lader en tevens 12 uur moet wachten eer ik weer foto's kan maken of naar mijn favo muziek kan luisteren?
bronquote:Oplaadbare batterijen kunnen tot zo'n 1000 keer opnieuw worden opgeladen met netstroom. Dit bespaart grondstoffen en er ontstaat minder afval. Oplaadbare batterijen verdienen daarom uit milieuoogpunt de voorkeur. Ze zijn echter niet voor alle toepassingen geschikt. Oplaadbare batterijen kunnen goed gebruikt worden in apparaten die veel stroom verbruiken, bijvoorbeeld discmans en flitsers. Ze zijn minder geschikt voor apparaten die heel weinig stroom verbruiken, zoals klokken of een afstandsbediening. Dit komt omdat oplaadbare batterijen wat meer stroom tegelijk afgeven dan niet oplaadbare batterijen.
Ja en de prijs van een goede oplader is rond de zestig euro. Daarbij komt ook nog eens het feit dat ik altijd batterijen nodig heb als ze NIET opgeladen zijn, als ik ergens anders ben of ze niet kan vinden. Normale batterijen koop je gewoon een bulk van. Paar in je jaszak, rondslingerend in je kamer of even onderweg te kopen. Makkelijk.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:45 schreef pberends het volgende:
[..]![]()
.
Goeie opladers zijn binnen 1 uur klaar met 4 bats.
Batterijen die je niet kunt opladen zijn bagger pur sang. Elke keer weer andere, je weet niet hoe lang ze meegaan. Je kunt je idd zo in de prullebak gooien, maar echt milieuvriendelijk is het niet. Handig elke keer weer ergens moeten kopen, noem ik niet handig. Gewoon dezelfde bats, altijd bij de hand, heerlijk.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:53 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ja en de prijs van een goede oplader is rond de zestig euro. Daarbij komt ook nog eens het feit dat ik altijd batterijen nodig heb als ze NIET opgeladen zijn, als ik ergens anders ben of ze niet kan vinden. Normale batterijen koop je gewoon een bulk van. Paar in je jaszak, rondslingerend in je kamer of even onderweg te kopen. Makkelijk.
Ja, met oplaadbare batterijen ben ik direct een wereldverbeteraar. En dat is dan ook meteen het punt waar ik me het meest aan erger. Aangezien ik 10.000 andere dingen doe die de wereld om me heen nog steeds verneuken. Maar die kuthippies die je altijd wijzen op het feit dat je niet oplaadbare batterijen verantwoordelijk zijn voor uisterven van de roodgevlekte rochelkikker... Dat is toch wel de voornaamste reden waarom ik gewone batterijen blijf gebruiken.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:57 schreef pberends het volgende:
[..]
Batterijen die je niet kunt opladen zijn bagger pur sang. Elke keer weer andere, je weet niet hoe lang ze meegaan. Je kunt je idd zo in de prullebak gooien, maar echt milieuvriendelijk is het niet. Handig elke keer weer ergens moeten kopen, noem ik niet handig. Gewoon dezelfde bats, altijd bij de hand, heerlijk.
Een goede oplader kost 50 euri, 1 uur opladen, als het al niet minder is.
http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=2&id=48
Dat waren loodbatterijen van 20 jaar geleden.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:01 schreef Aventura het volgende:
Oplaadbare batterijen zijn ook ongeschikt voor dingen waar batterijen meestal langdurig inzitten. Ze lekken makkelijker waardoor het apparaat kan beschadigen.
Je bent een dief van je eigen portomonnee en gemak. Het milieu-aspect ga ik niet eens op in, in de OP.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:00 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ja, met oplaadbare batterijen ben ik direct een wereldverbeteraar. En dat is dan ook meteen het punt waar ik me het meest aan erger. Aangezien ik 10.000 andere dingen doe die de wereld om me heen nog steeds verneuken. Maar die kuthippies die je altijd wijzen op het feit dat je niet oplaadbare batterijen verantwoordelijk zijn voor uisterven van de roodgevlekte rochelkikker... Dat is toch wel de voornaamste reden waarom ik gewone batterijen blijf gebruiken.
Ik kan het betalen, ben gemakzuchtig en haat hippies. Ik ben een echte doorsnee Nederlander. Dus meteen het mysterie opgelost waarom ze nog steeds goed verkocht worden.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:04 schreef pberends het volgende:
[..]
Je bent een dief van je eigen portomonnee en gemak. Het milieu-aspect ga ik niet eens op in, in de OP.
Wat een crap. Ze blijven lang genoeg "vol" of je moet ze eens in het jaar gebruiken.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:09 schreef Aventura het volgende:
Oplaadbare batterijen zijn ongeschikt om op vooraad te houden omdat ze langzaam leeglopen. Op reis niet zo heel handig. Op niet-oplaadbare batterijen kun je altijd rekenen.
Die doen het altijd.
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:01 schreef Aventura het volgende:
Oplaadbare batterijen zijn ook ongeschikt voor dingen waar batterijen meestal langdurig inzitten. Ze lekken makkelijker waardoor het apparaat kan beschadigen.
Bovenste is nog steeds waar want er lekt dus geleidelijk energie uit oplaadbare batterijen waardoor je dus om de haverklap met een niet-werkende afstandsbediening oid zit
die usericonquote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:09 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik kan het betalen, ben gemakzuchtig en haat hippies. Ik ben een echte doorsnee Nederlander. Dus meteen het mysterie opgelost waarom ze nog steeds goed verkocht worden.
Conradquote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:02 schreef harrie1 het volgende:
ik heb 16opladers gekocht bij conrad
wat een bagger
1 jaar oud en ze laden nu al niet meer op
nog 3 werken er
voor mij geen opladers meer
Liet je de batterijen wel helemaal leeglopen voordat je weer ging laden.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:02 schreef harrie1 het volgende:
ik heb 16opladers gekocht bij conrad
wat een bagger
1 jaar oud en ze laden nu al niet meer op
nog 3 werken er
voor mij geen opladers meer
Ik heb dan ook een tyfushekel aan roodgevlekte rochelkikkers. Tering herrie....quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:09 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik kan het betalen, ben gemakzuchtig en haat hippies. Ik ben een echte doorsnee Nederlander. Dus meteen het mysterie opgelost waarom ze nog steeds goed verkocht worden.
Bullshit. In mn klok zit een oplaadbare, al 3 jaar. En in mn afstandbediening ook, en die heb ik 2 jaar geleden opgeladen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |