Een dorp dusquote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:34 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Voor veel Hilversummers wordt de stad nog steeds 'het dorp' genoemd. De stad heeft nooit stadsrechten gekregen.
Zaterdag nog geweestquote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:59 schreef Frasier het volgende:
[..]
Wel gezellig stappen. (naar het schijnt)
Nou, qua cafés beetje weinig keus vind ik.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:59 schreef Frasier het volgende:
[..]
Dus allemaal gelukt met je kamert?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:06 schreef Razztwizzle het volgende:
Import-Hilversummer hier![]()
Ik woon er sinds begin februari, en ik vind het hardstikke gezellig
Zeker nu het weer wat beter wordt zijn de terrasjes leuken ik kwam er laatst achter hoe heel erg dicht bij de heide je hier eigenlijk zit
![]()
Wat ik ook leuk vindt is de markt en de kleine tokootjes, waar ik weg kom (Kampen) is dat toch wat anders
Jupquote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:27 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Dus allemaal gelukt met je kamert?![]()
Je kunt beter naar Laren fietsen. Is de verbouwing in Bussum trouwens al af? (Daar ben ik al twee jaar niet geweest ofzo, dus de kans is wel groot). Dat beloofde ook mooi te worden.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:40 schreef Game_Error het volgende:
We hebben voor een stad van 80000 inwoners wel een beroerd zwembad trouwens
(en ik zwem daar 4 keer per week)
Hoe ver fietsen is dat eigenlijk, Laren?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:46 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Je kunt beter naar Laren fietsen. Is de verbouwing in Bussum trouwens al af? (Daar ben ik al twee jaar niet geweest ofzo, dus de kans is wel groot). Dat beloofde ook mooi te worden.
Dat gaat prima. Het ligt er een beetje aan waar je woont, maar vanaf het Den Uylplein (rotonde) is het tot aan Laren ongeveer 2 km. Daarna moet je nog het centrum in, ik denk nog 1 km erbij vanaf daar. De gemiddelde Hilversummer zal er denk ik 5 km vandaan wonen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:57 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Hoe ver fietsen is dat eigenlijk, Laren?
Ik begin er 3 juli bij de ABN-Amro, als vakantiebaan, en was van plan elke dag op de fiets heen en weer te racenis dat een beetje te doen?
Ja, iedereen verdwaalt er met de autoquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:38 schreef paultjuhhh het volgende:
Ik was een keer verdwaald in hilversum zulks een jungle
Schoed voor de conditiequote:Op woensdag 28 juni 2006 07:42 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Dat gaat prima. Het ligt er een beetje aan waar je woont, maar vanaf het Den Uylplein (rotonde) is het tot aan Laren ongeveer 2 km. Daarna moet je nog het centrum in, ik denk nog 1 km erbij vanaf daar. De gemiddelde Hilversummer zal er denk ik 5 km vandaan wonen.
Op de heenweg gaat de weg wat omhoog (Laren ligt hoger dan Hilversum), niet ontzettend uitputtend, maar als je 's middags terug fietst hoef je haast niet te trappen.
Grapjasquote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:59 schreef Frasier het volgende:
[..]
Als ik een beetje doortrap (mijn ouders wonen in Laeren) ben ik er in een kwartiertje. Als je normaal fietst is het een minuut of 20, tenzij je vanaf de Diependaalse Laan moet komenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:57 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Hoe ver fietsen is dat eigenlijk, Laren?
Ik begin er 3 juli bij de ABN-Amro, als vakantiebaan, en was van plan elke dag op de fiets heen en weer te racenis dat een beetje te doen?
Vanaf de Kerkelanden is het nog verderquote:Op woensdag 28 juni 2006 12:12 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Als ik een beetje doortrap (mijn ouders wonen in Laeren) ben ik er in een kwartiertje. Als je normaal fietst is het een minuut of 20, tenzij je vanaf de Diependaalse Laan moet komen.
Vanaf Kerkelanden is alles verquote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Vanaf de Kerkelanden is het nog verder![]()
Honger?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:28 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Dat is een wijk in het zuidwesten van Hilversum hehe
Hilversum heeft geen stadsrechten, vandaar Hilverdorpquote:
Den Haag ook nietquote:Op vrijdag 8 september 2006 18:44 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Hilversum heeft geen stadsrechten, vandaar Hilverdorp
Het verkeer in Hilversum staat altijd vast!! Alles wordt / is 1 richtringsverkeer geworden en ze passen het maandelijks weer aan.. Volgens mij is Hilversum zelfs een chapter 13 gemeente.quote:Op zondag 14 januari 2007 10:09 schreef gathering_storm het volgende:
*Flink schopje*
Ik woon al mijn hele leven in Hillywood en het bevalt me prima! Zelfs zo prima dat ik er geen problemen mee zou hebben om er mijn hele leven te blijven, dit tot grote verbazing van mijn vrienden
*Precies tussen het centrum en de natuur in woont*![]()
Dat is waar, qua verkeer kan het op een hoop plaatsen veel beter. Op sommige momenten ben ik blij dat ik geen auto heb. Maar toch: Dudokquote:Op zondag 14 januari 2007 10:11 schreef draaijer het volgende:
[..]
Het verkeer in Hilversum staat altijd vast!! Alles wordt / is 1 richtringsverkeer geworden en ze passen het maandelijks weer aan.. Volgens mij is Hilversum zelfs een chapter 13 gemeente.
Maar goed.. Doe mij maar de plaats daar ergens in de buurt
Dudok architectuur is mooi...quote:Op zondag 14 januari 2007 10:40 schreef gathering_storm het volgende:
[..]
Dat is waar, qua verkeer kan het op een hoop plaatsen veel beter. Op sommige momenten ben ik blij dat ik geen auto heb. Maar toch: Dudokde Hoorneboeg
Nog meer dudok
![]()
Ik doe het niet vaak, maar het naar huis kunnen kruipen is wel een goeie reden om het vaker te doenquote:Op zondag 14 januari 2007 11:00 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dudok architectuur is mooi...
De prachtige jaren 30 wijken zijn prachtig duhh
Als je geen zin hebt om naar A'dam te gaan zou je bij wijze van uitzondering kunnen stappen in H'sum
quote:Op zondag 14 januari 2007 11:04 schreef gathering_storm het volgende:
[..]
Ik doe het niet vaak, maar het naar huis kunnen kruipen is wel een goeie reden om het vaker te doen![]()
I second thatquote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:31 schreef dark80 het volgende:
Daarbij is MUSK toch een leuke en mooie uitgaansgelegenheid! In combinatie met kruipend naar huis is de conclusie voor mij simpel
Heh, ik ken nog wel wat Hilversumse FOK!kers, dus wie weet heeft het potentiequote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:03 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dus Stormie, gaan we gaan een Gooische meet inregelen?
Jammer dat zo ongeveer tienduizend andere mensen dat ook vinden op vrijdagavondquote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:31 schreef dark80 het volgende:
Daarbij is MUSK toch een leuke en mooie uitgaansgelegenheid! In combinatie met kruipend naar huis is de conclusie voor mij simpel
Oh ohhquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:08 schreef gathering_storm het volgende:
[..]
Heh, ik ken nog wel wat Hilversumse FOK!kers, dus wie weet heeft het potentie![]()
Preciesquote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:05 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Jammer dat zo ongeveer tienduizend andere mensen dat ook vinden op vrijdagavond.
Je weet toch wel dat alleen de Trompenberg zich tot 't Gooi mag rekenen he?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:03 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dus Stormie, gaan we gaan een Gooische meet inregelen?
Pas op nou.quote:Op woensdag 17 januari 2007 01:27 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat alleen de Trompenberg zich tot 't Gooi mag rekenen he?
?? Gaan ze de TAG slopen?!? Wow, daar liggen zelfs mijn rootsquote:Op donderdag 18 januari 2007 20:21 schreef Twin1983 het volgende:
Ik ben ook een Hilversummer, woon er al 23 jaar( ben 23) en het bevalt me prima.
Eigenlijk zie ik mezelf ook niet echt snel ergens anders wonen![]()
Hilversum heeft `iets` waardoor je er gewoon niet snel wegkomt.
Aan de ene kant het grauwe, bijna russisch aandoende aspect van Hilversum, tot de mooie groene lanen met een heerlijk schijnend zomerzonnetje.
En dan lekker naar de kruising groest/kerkstraat om op een terras te zitten met een biertje![]()
Tagrijn gaat btw over een kleine 2 weken gesloopt worden.
![]()
Ja... Ze zouden eerst tijdelijk in het KRO-gebouw gaan zitten, maar dat gaat niet door. Er is nog wel het plan om onder de vlag van de Tag wat concertjes te organiseren geloof ik. Maar de goede oude Tagrijn wordt gesloopt en er komt een grote concertzaal onder een andere naam te staanquote:Op donderdag 18 januari 2007 20:36 schreef draaijer het volgende:
[..]
?? Gaan ze de TAG slopen?!? Wow, daar liggen zelfs mijn roots
quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:42 schreef gathering_storm het volgende:
[..]
Ja... Ze zouden eerst tijdelijk in het KRO-gebouw gaan zitten, maar dat gaat niet door. Er is nog wel het plan om onder de vlag van de Tag wat concertjes te organiseren geloof ik. Maar de goede oude Tagrijn wordt gesloopt en er komt een grote concertzaal onder een andere naam te staan![]()
Idem. Ik sta ingeschreven voor regio Utrecht maar wil eigenlijk helemaal niet wegquote:Op donderdag 18 januari 2007 20:21 schreef Twin1983 het volgende:
Eigenlijk zie ik mezelf ook niet echt snel ergens anders wonen![]()
Hilversum heeft `iets` waardoor je er gewoon niet snel wegkomt.
Je kan nooit meer het gevoel ontwikkelen van de Tagrijn geniet. Ik ben er al heeeeel lang niet meer geweest.quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:42 schreef gathering_storm het volgende:
[..]
Ja... Ze zouden eerst tijdelijk in het KRO-gebouw gaan zitten, maar dat gaat niet door. Er is nog wel het plan om onder de vlag van de Tag wat concertjes te organiseren geloof ik. Maar de goede oude Tagrijn wordt gesloopt en er komt een grote concertzaal onder een andere naam te staan![]()
Oh ja, Osdorp Posse live is vetquote:Op donderdag 18 januari 2007 21:17 schreef draaijer het volgende:
[..]
Je kan nooit meer het gevoel ontwikkelen van de Tagrijn geniet. Ik ben er al heeeeel lang niet meer geweest.
Vroegermet ik nog naar bij Osdorp Pose geweest... eerst naar de Kikker en dan naar de Tagrijn ha ha mooie tijd was dat
Ik word echt te oud. Onlangs nog wel even de roots gesnoven in Arnhem. Daar ben ik bij Pearl Jam geweest.. Damn, wat was dat gaaf.. Heerlijk tijden herleven....quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:48 schreef gathering_storm het volgende:
[..]
Oh ja, Osdorp Posse live is vet
Mijn eerste avondje Tagrijn was van de Heideroosjes, ik was een jaar of 14... Gezellig op pad met een vriendin van 25 en haar pa van in de 50, anders mocht het niet
Marktplein heb je de meeste kans... Moet je alleen geen dikke Audi neerzetten met al die paupers daar altijdquote:Op donderdag 18 januari 2007 21:53 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik word echt te oud. Onlangs nog wel even de roots gesnoven in Arnhem. Daar ben ik bij Pearl Jam geweest.. Damn, wat was dat gaaf.. Heerlijk tijden herleven....
Ik ga binnenkort maar is even kijken in de Musk... Maar waar kan je 's-avonds nou goed je auto kwijt in H'sum? Ik heb een hekel aan ver lopen.. Is het markt terrein nog gratis
Dan neem ik toch de Golf van mijn schatje?!quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:54 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Marktplein heb je de meeste kans... Moet je alleen geen dikke Audi neerzetten met al die paupers daar altijd![]()
Nope, dat kost geld, kwam ik 2 jaar geleden iets te laat achter...quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:53 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik word echt te oud. Onlangs nog wel even de roots gesnoven in Arnhem. Daar ben ik bij Pearl Jam geweest.. Damn, wat was dat gaaf.. Heerlijk tijden herleven....
Ik ga binnenkort maar is even kijken in de Musk... Maar waar kan je 's-avonds nou goed je auto kwijt in H'sum? Ik heb een hekel aan ver lopen.. Is het markt terrein nog gratis
Je kunt hem s`avonds idd prima op het marktterrein kwijt, niemand zal je auto wat doen.. ook al is het een audiquote:Op donderdag 18 januari 2007 22:12 schreef gathering_storm het volgende:
[..]
Nope, dat kost geld, kwam ik 2 jaar geleden iets te laat achter...
Wat mijn collega altijd doet: vlakbij het Mediapark neerzetten, in de straat waar die Texacopomp zit. Daar houdt het betaald parkeren net op. Oh ja, de Lage Naarderweg heet ie![]()
bleh Bussemquote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:05 schreef -Beer- het volgende:
Bussum ftw
Een collega van me (een Hilversummer) vertelde me ook een keer dat Hilversum een dorp was. Ik wist dat ook niet, maar ik meen me te herinneren dat hij idd zei dat Hilversum geen stadsrechten had.quote:
Hm, ik zie wel een hoop geleut over `stadsrechten`quote:Op zondag 21 januari 2007 02:22 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Een collega van me (een Hilversummer) vertelde me ook een keer dat Hilversum een dorp was. Ik wist dat ook niet, maar ik meen me te herinneren dat hij idd zei dat Hilversum geen stadsrechten had.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stadsrechtenquote:Op maandag 22 januari 2007 07:39 schreef Twin1983 het volgende:
[..]
Hm, ik zie wel een hoop geleut over `stadsrechten`
maar wat houdt dat dan eigenlijk in ??
het recht om een muur om je stad heen te bouwen met archers en kanonnen erop ??![]()
Ja, en vlakbij de Tag, bij de kleine spoorbomen. Tegenover Cafe So What is een klein parkeerterreintje wat op dagen van de markt betalen is en de rest van de dagen/ avond vrij. De straat zelf is ook vrij parkeren. En als je van de andere kant komt zijn de zijstraatjes van de koningsstraat al vrij parkeren (achter Gooiland dus) en vanaf de Havenstraat ter hoogte van de Taludwegquote:Op donderdag 18 januari 2007 22:12 schreef gathering_storm het volgende:
[..]
Nope, dat kost geld, kwam ik 2 jaar geleden iets te laat achter...
Wat mijn collega altijd doet: vlakbij het Mediapark neerzetten, in de straat waar die Texacopomp zit. Daar houdt het betaald parkeren net op. Oh ja, de Lage Naarderweg heet ie![]()
Het slaat nergens op neequote:Op zaterdag 3 februari 2007 03:34 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Het station Hilversum wordt helemaal verbouwd. Extra perron erbij, meer winkels (AH To Go, Smullers) en een fietstunnel eronder door. Super
Maar snappen jullie dat de stoptrein naar Utrecht tegenwoordig "Intercity" heet? Dat ding stopt op Hilversum Sportpark!
Tja ligt eraan waar je veel waarde aan hecht ....quote:Op maandag 12 februari 2007 09:27 schreef Darna het volgende:
We wonen nu in Noord-Brabant en zijn op zoek naar een huis in de buurt van Hilversum. We zitten te denken aan Huizen, is dat een leuke plaats om te wonen?
Tja, we zijn een gezin met jonge kinderen. Is het een gezellig dorp waar van alles te doen is, ook voor de jeugd? zijn er leuke terrasjes 's zomers? Zijn de mensen stug tegen nieuwkomers of wonen er juist veel mensen van buitenaf? Zijn er wijken die je niet aan zou raden om te wonen vanwege bv meer criminaliteit dan andere wijken. Zulke dingen eigenlijk.quote:Op maandag 12 februari 2007 14:33 schreef Laakie het volgende:
Tja ligt eraan waar je veel waarde aan hecht ....
Als je een wat kleinere plaats in de buurt van Hilversum zoekt kan je beter kiezen voor Naarden of Bussum, maar dat is mijn mening ..quote:Op maandag 12 februari 2007 09:27 schreef Darna het volgende:
We wonen nu in Noord-Brabant en zijn op zoek naar een huis in de buurt van Hilversum. We zitten te denken aan Huizen, is dat een leuke plaats om te wonen?
Huizen is best ok , alleen heb je in Bussum kroegjes en een station.quote:Op maandag 12 februari 2007 16:57 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
[..]
Als je een wat kleinere plaats in de buurt van Hilversum zoekt kan je beter kiezen voor Naarden of Bussum, maar dat is mijn mening ..
Yoshe lezer?quote:Op maandag 12 februari 2007 16:06 schreef k_i_m het volgende:
Ik zou er nog niet dood gevonden willen worden.
Neequote:Op dinsdag 13 februari 2007 08:55 schreef Darna het volgende:
[..]
Yoshe lezer?![]()
Bedankt allemaal voor de reakties. ik denk dat we nog eens ff goed rond gaan kijken in verschillende plaatsen.
Je hebt in Almere geen coffeeshops?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:01 schreef J.Herrer het volgende:
en ook naar Almere![]()
Ik ben zo eens in de 2 / 3 maanden in Hilversum, coffeeshop de Leeuw![]()
Nee. Oude Huizers hebben een verschrikkelijke volksaard, en het modernere deel, daar wil je nog niet dood gevonden worden.quote:Op maandag 12 februari 2007 09:27 schreef Darna het volgende:
Beters ga je naar de Papillion, goeie sjit daarquote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:01 schreef J.Herrer het volgende:
en ook naar Almere![]()
Ik ben zo eens in de 2 / 3 maanden in Hilversum, coffeeshop de Leeuw![]()
Wat is er nou weer mis met huizen? Ik heb er meer dan 15 jaar gewoond en ik kan je wel vertellen dat het stukken beter is dan almere.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:25 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee. Oude Huizers hebben een verschrikkelijke volksaard, en het modernere deel, daar wil je nog niet dood gevonden worden.
V.
Dat zegt meer over Almere dan over Huizen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:48 schreef me2001 het volgende:
[..]
Wat is er nou weer mis met huizen? Ik heb er meer dan 15 jaar gewoond en ik kan je wel vertellen dat het stukken beter is dan almere.
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:53 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat zegt meer over Almere dan over Huizen.
V.
In Huizen heb je minder last van ruzie o.i.d. dan in H'sumquote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:48 schreef me2001 het volgende:
[..]
Wat is er nou weer mis met huizen? Ik heb er meer dan 15 jaar gewoond en ik kan je wel vertellen dat het stukken beter is dan almere.
Blaricum en Larenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:36 schreef draaijer het volgende:
[..]
Doe mij maar Blaricum, Bussum of Laren
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:39 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Blaricum en Laren![]()
Als je wilt dat je kinderen wereldvreemd opgroeien moet je vooral daar gaan wonen
Ik ben heul nie raar!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:39 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Blaricum en Laren![]()
Als je wilt dat je kinderen wereldvreemd opgroeien moet je vooral daar gaan wonen
We wonen nu in een landelijk dorpje met zo'n 12000 inwoners, 1 1/2 winkelstraat en een paar kroegjes. We willen wel graag in een grotere plaats wonen waar wat meer te doen is en waar je fatsoenlijk kunt winkelen maar Hilversum lijkt ons dan weer net te groot.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:32 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Maareh..... waarom willen jullie niet in H'sum wonen? Prijstechnisch maakt het weinig uit, het is allemaal niet te betalen hier in het Gooi.
Zo groot is Hilversum niet, hoor.quote:Op donderdag 22 februari 2007 09:24 schreef Darna het volgende:
[..]
We wonen nu in een landelijk dorpje met zo'n 12000 inwoners, 1 1/2 winkelstraat en een paar kroegjes. We willen wel graag in een grotere plaats wonen waar wat meer te doen is en waar je fatsoenlijk kunt winkelen maar Hilversum lijkt ons dan weer net te groot.
Ik zag dat in Huizen de prijzen van een huis ongeveer gelijk zijn aan hier, maar Bussum en Naarden enzo liggen wat hoger, wat ik nu wel begrijp als ik jullie reakties lees.
Ik nooitquote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:46 schreef paultjuhhh het volgende:
Kut diependaalselaan
altijd boete daar![]()
was jij nou te laat op je werk vanochtend?quote:
Uhhh, nee?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:52 schreef k_i_m het volgende:
[..]
was jij nou te laat op je werk vanochtend?.
Dan zijn jullie vast blij met mijn collega Peterquote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:00 schreef k_i_m het volgende:
Ah, gefeliciteerd nog!.
Nain, ik zit in het net3 gebouw. Ik moet elke keer 2km lopen als er iemand belt dat er wat stuk is
Dat valt eigenlijk wel meequote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:16 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dan zijn jullie vast blij met mijn collega Peter
V.
Jij moet ook zeker blijvenquote:Op donderdag 18 januari 2007 20:43 schreef gathering_storm het volgende:
Idem. Ik sta ingeschreven voor regio Utrecht maar wil eigenlijk helemaal niet weg![]()
De groest is een heel ander verhaal, aangezien je daar met de auto niet (zomaar) kan komen. Tis ook meer shop- en terrasgericht waar de Gijsbrecht meer de blokker/albertheijn/snackbar kant opgaat.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 16:06 schreef k_i_m het volgende:
Rustig?. Dan is de Groest volgens mij nog rustiger (winkelstraat)
.
De Gijsbrecht is een straat die je met de auto al niet wil rijden, laat staan op de fiets. Het verkeer is één grote chaos en de winkels die er zitten zijn nauwelijks leuk te noemen. Doordat de Gijsbrecht een onderdeel van de stadsring is geworden is het zo verschrikkelijk druk qua verkeer en parkeren dat moet je al helemaal niet meer willen. Ik zou die makelaar een flink pak op zijn billen geven..
quote:
I second that!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:51 schreef ThaDeez het volgende:
[..]
maar het is altijd weer heerlijk om met een lekker zomerzonnetje over de hei te lopen, onder het groene bladerdek van de prachtige bomen te zitten of op de groest pils te hijsen![]()
Hilversum
![]()
Heeft een bepaald je-ne-sais-quois he?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:54 schreef gathering_storm het volgende:
[..]
I second that!
Ben vanochtend naar de bloedbank gefietst, dat ligt bij landgoed Zonnestraal. Weliswaar tegen Loosdrecht aan, maar nog steeds een stukje Hilversum. En wat voor stukje![]()
Spare-Rib Express?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:15 schreef Undergod het volgende:
Deze student is noch jupperig noch denigrerend tov van H'sum.
Deze student voorziet de stad en de rest van het gooi in het weekend zelfs van spare ribs!
De Oude Haven inderdaad, en de bunker van Dudok, waar nu ook een geweldige aquariumspeciaalzaak in zitquote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:31 schreef ThaDeez het volgende:
[..]
Heeft een bepaald je-ne-sais-quois he?Zo vind ik de taludweg een prachtig stukje, met zicht op de oude haven en die sloot tot aan de hondenbrug.
Jeez, ik waardeer hilly nu alleen nog maar meer... Al die jupperige studentjes die naar Amsterdam en Utrecht verhuizen met hun denigrerende praatjes. Hilversum roels!![]()
Moet je wonen tijdens Hilversum Alivequote:Op zaterdag 3 maart 2007 16:06 schreef k_i_m het volgende:
Rustig?. Dan is de Groest volgens mij nog rustiger (winkelstraat)
.
You better!!... als ik je tegenkom..quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:54 schreef gathering_storm het volgende:
[..]
![]()
![]()
In dat geval blijf ik lekker zitten
Mja ziet er allemaal niet zo goed uit, er zijn ook auto's in de fik gestoken.quote:Op maandag 26 maart 2007 16:34 schreef Laakie het volgende:
Mensen nog wat meegekregen zaterdag van de Tagrijn die afgefikt is???
ik hoorde het vannochtend pasquote:Op maandag 26 maart 2007 16:34 schreef Laakie het volgende:
als je een rellende Gordon wil tegenkomen wel jaquote:Op maandag 26 maart 2007 21:33 schreef draaijer het volgende:
Weet iemand of die tent op de Groest wat is : MUSK?
hmm, wat voor andere type personen komen daar?quote:Op maandag 26 maart 2007 21:37 schreef Game_Error het volgende:
[..]
ik hoorde het vannochtend pas
[..]
als je een rellende Gordon wil tegenkomen wel ja
dat wat rijkere die willen genieten van he kiwi cocktails enzo, ik kom er zelf niet in, je moet 21+ zijn en een beetje goed gekleedquote:Op maandag 26 maart 2007 21:38 schreef draaijer het volgende:
[..]
hmm, wat voor andere type personen komen daar?
Ik werd wakker van de brandweerauto's, maar hoorde het zondagmiddag pas.quote:Op maandag 26 maart 2007 16:34 schreef Laakie het volgende:
Schijnt een naar deurbeleid te hebben. En om eerlijk te zijn trekt het mij voor geen meter.quote:Op maandag 26 maart 2007 21:33 schreef draaijer het volgende:
Weet iemand of die tent op de Groest wat is : MUSK?
Ik fietste erlangs gisteren. Is een grote stapel puin geworden. Ik begreep dat de brandweer de muren maar omgetrokken heeft i.v.m. instortingsgevaar.quote:Op maandag 26 maart 2007 16:34 schreef Laakie het volgende:
Dat zag er idd niet best uit. De auto stond 50 meter verderop voor de copyshop en had onderweg nog een lantarenpaal omgemaaid.quote:Op maandag 11 juni 2007 18:25 schreef J.Herrer het volgende:
Ai, dat ziet er heel naar uit![]()
Ook de gevolgen van het ongeluk zijn niet mals
Als een stukje Hilversum is afgesloten zal je 3 keer door de stad moeten rijden om een andere route te vinden
Ga met de fiets ipv de auto en je hebt er geen last van (en je bent ook geen onderdeel van het probleem). maar het heeft hier inderdaad weinig mee te maken.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:53 schreef PLAE@ het volgende:
Het verkeer is sowieso om te janken in de stad...maar goed dat heeft hier weinig mee te maken natuurlijk![]()
Ja, tijd dat er weer eens flink wat plat gegooid wordt en dat ze de Schapenkamp uitbreiden tot een volwaardige tweebaans snelwegquote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:53 schreef PLAE@ het volgende:
Het verkeer is sowieso om te janken in de stad...maar goed dat heeft hier weinig mee te maken natuurlijk![]()
inmiddels heeft de GeE ook een bericht op hun site:quote:Op dinsdag 12 juni 2007 08:50 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Ga met de fiets ipv de auto en je hebt er geen last van (en je bent ook geen onderdeel van het probleem). maar het heeft hier inderdaad weinig mee te maken.
Hier meer info en foto's over het ongeval: http://www.112actueel.nl/index.html. Deze site heeft het over een fietser die gewond is afgevoerd. Volgens mijn collega's zou het gaan om een voetganger die is overleden. Onze fantastische regionale krant de Gooi en Prutslander heeft er helemaal NIETS over op hun website
Het 'onwel' worden achter het stuur klinkt mij erg aanneemlijk in de oren, anders is het idd onbegrijpelijk dat je na de eerste klap nog 30 a 40 meter doorrijdt met een flinke vaart.quote:Huizer (46) verongelukt in Hilversum
Gepubliceerd op 12 juni 2007, 09:11
Laatst bijgewerkt op 12 juni 2007, 09:12
hilversum - Een 46-jarige man uit Huizen is maandagavond om het leven gekomen na een aanrijding in Hilversum.
De voetganger werd aan het eind van de middag op de Langestraat aangereden door een 52-jarige automobilist uit Loosdrecht. De Huizer werd met zwaar hoofdletsel naar het UMC in Utrecht gebracht, waar hij aan zijn verwondingen overleed.
De automobilist is met onbekend letsel naar ziekenhuis Hilversum vervoerd. Het ongeluk gebeurde rond half zes. De Loosdrechter, die achter het stuur onwel zou zijn geraakt, kwam tegen een groep containers tot stilstand. Naar verluidt reed de man eerst een stuk over het fiets- en voetpad en raakte daarbij allerlei paaltjes en een muur. De politie zoekt getuigen van het ongeval.
Wegomlegging hier, verkeersopbreking daar, hier geen ingang, daar geen uitgang en een *proest* ring die al volloopt als er meer dan tien auto's rijden...quote:Gijsbrecht -> bosdrift -> havenstraat -> langestraat -> schapenkamp -> station.
Kwootje van mezelf zegt genoeg:quote:Op maandag 18 juni 2007 23:58 schreef Undergod het volgende:
Hoezo zeg je Hilvertdorp?
Het lijkt er namelijk op dat je er een statement mee wilt maken.
Truste!quote:Een dorp met een grote bek, meer is 't niet...
de ligging van hsum vind ik ook ideaal ja.., 20 mins van utrecht, half uurtje van almere en amsterdam, iets meer als uur naar r'dam en eindhoven. (edit: met OV iig, met eigen vervoer kan t nogal eens verschillenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 00:15 schreef J.Herrer het volgende:
Niks mis met Hilversum toch? Zolang je maar niet met de auto komt..
Centrum is niks mis mee, en ik zou er zo willen wonen![]()
Ook een perfecte locatie, precies tussen 2 grote steden in
Dat is natuurlijk niet waar hequote:Op dinsdag 4 september 2007 23:09 schreef paultjuhhh het volgende:
Ik werd er echt sjaggie van je doet er zo 20 minuten over om hilversum uit te komen![]()
![]()
ze verdienen er ook best goed aan, ik ken iemand die bij de flater werkt namelijkquote:Op zaterdag 8 september 2007 14:06 schreef KELDER het volgende:
aangezien er weer beetje leven is in dit topic:
wat vonden we dit jaar van H'sum ONAIR ?
Ik vind het wel erg geslaagd, veel goede artiesten. Alleen het lijkt nu echt te erg op Hilversum Alive, in het begin was ONAIR nog meer gericht op algehele media, en nu is het toch voornamelijk muziek wat de klok sloeg.
Kijken er hier mensen naar TV Hilversum ? Daar waren Marco (MUSK, de Doelen, Havana) en Remy (de Flater) die met een stalen gezicht stonden te vertellen dat ze er eindelijk misschien eens een keer geld aan over hielden.
nou kan ik me best vergissen in mijn schattingen wat het allemaal kost, en wat t oplevert, maar t lijkt me dat ze er heus wel goed aan verdienen...
Dat is nog kort!quote:Op dinsdag 4 september 2007 23:09 schreef paultjuhhh het volgende:
Ik werd er echt sjaggie van je doet er zo 20 minuten over om hilversum uit te komen![]()
![]()
Dat bedoel ik, ik kwam ook van mediapark af THE HORROR THE HORRORquote:Op maandag 10 september 2007 12:55 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Dat is nog kort!
Tijdens de spits is het een hel om op de snelweg te komen (moet dagelijks van het Mediapark komen)...
Dan ben je echt wel 30 à 45 min. bezig... Vooral nu die weg bij Station Hilversum Noord is afgesloten
Ja, want in de vakantie -als er bijna geen verkeer was- kon natuurlijk niet gewerkt wordenquote:Op maandag 10 september 2007 13:37 schreef Verbal het volgende:
Ik vind het strontvervelend. De overlast is voor omwonenden veel te groot. En eigenlijk slaat het natuurlijk helemaal nergens op: eerst begin juli een enorm overlastgevend evenemend en dan 8 weken later doen we het nog eens dunnetjes over.
V.
quote:Op maandag 10 september 2007 19:54 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ja, want in de vakantie -als er bijna geen verkeer was- kon natuurlijk niet gewerkt worden.
Je avatarquote:Op maandag 10 september 2007 21:26 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de wegwerkzaamheden, maar over die randdebielenfestiviteiten
![]()
V.
Naar Zuid-Oost is 't een km of 25, centrum is nog 7 verder. Goed te doen dus (afhankelijk van je fiets en het weer natuurlijk).quote:Op maandag 10 september 2007 20:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Toevallig Hilversummers hier die wel eens naar Amsterdam Zuid zijn gefietst? Is het ver?
Ik heb een tweedehands race vehikel gescoord bij Antilope, dus deze week begint de training...als het net zo'n winter wordt als vorig jaar, kan ik denk ik tot aan de Kerst wel op de fietsquote:Op maandag 10 september 2007 21:40 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Naar Zuid-Oost is 't een km of 25, centrum is nog 7 verder. Goed te doen dus (afhankelijk van je fiets en het weer natuurlijk).
succesquote:dat de tv net als de radio gemaakt word in dat gebouw op de kruising van de koningsstraat/neuweg. (als je emmastraat -> koningstraat doet dan is het voor de kruising aan je rechterhand)
whahah een noord hilversumerquote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:43 schreef QTPi het volgende:
Ik woon sinds 3,5 jaar niet meer in Hilversum maar in een mooi dorpje 15 km verderop. Ik werk er nog wel en rijd dus 3x per week die kant op. Het enige wat ik mis waar ik nu woon zijn de keuzes aan winkels en sportverenigingen.
Gewoond:Kamerlingh Onnesweg Kometenstraat Liebergerweg Floris Vosstraat Erasmuslaan
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kwam daar vroeger wel eens, veel leuke meisjes altijd daar, en een praatje maken is daar nooit moeilijkquote:ontopiq komt een van jullie hilversummers wel eens in de karroesel, echt chille tent, hé game_error![]()
![]()
Noise is all relative to the silence preceding it
zekers een chille tent, als er tenminste niet hele hordes kut altos op af kwamen...quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:36 schreef nicoo het volgende:
[..]
whahah een noord hilversumer![]()
ontopiq komt een van jullie hilversummers wel eens in de karroesel, echt chille tent, hé game_error![]()
![]()
jij bent echt zoo emo!!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:01 schreef Game_Error het volgende:
[..]
zekers een chille tent, als er tenminste niet hele hordes kut altos op af kwamen...
nee jij bent lekkerquote:
begin dan wel met die nicoo aub, dat ruimt op, ik ben gelukkig geen emoquote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Pleur op met emo gedoe, zometeen is Hilversum Emo stad van nederland...ik ga een hele grote bull bar op m'n auto monteren, even wat emo'tjes pletten
Welke vertraging?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:48 schreef Gitarist het volgende:
Nog een maand en dan zijn de werkzaamheden aan de Lage Naarderweg afgerond![]()
Ben die omleiding en vertraging nogal zat..
ach Game_error, als er iemand emo is ben jij het wel in je strake gay broek met bier pens er overheenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 14:01 schreef Game_Error het volgende:
[..]
begin dan wel met die nicoo aub, dat ruimt op, ik ben gelukkig geen emo
jij houdt wel van dikke oude mannetjes met bierpensen he? en ik ben het niet, ga jij nou maar lekker naar ik-wil-dood-muziek luisterenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:37 schreef nicoo het volgende:
[..]
ach Game_error, als er iemand emo is ben jij het wel in je strake gay broek met bier pens er overheen
Edit: Jij bent echt vatsig_!
Ja. Nog een minuut of veertig.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:59 schreef ivetje het volgende:
Hee, ik kom hier nooit maar heb even een vraag. Wanneer is het koopavond in de kerkstraat? Is dat vanavond??
Als je opgelet had, had je geweten dat het Hilversum zuid, noord én oost was.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:36 schreef nicoo het volgende:
[..]
whahah een noord hilversumer![]()
ontopiq komt een van jullie hilversummers wel eens in de karroesel, echt chille tent, hé game_error![]()
![]()
Hij doelde erop dat het allemaal over het spoor was, en idd er zit iets meer oost bij dan noord, maar kerkelanden is ook niet je van het.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:44 schreef QTPi het volgende:
[..]
Als je opgelet had, had je geweten dat het Hilversum zuid, noord én oost was.
Karroesel was btw 18 jaar geleden mijn stamkroeg (toen jij nog in een luier schijtte)![]()
Daar kan ik het wel gedeeltelijk mee eens zijn. Het is niet allemaal klote, maar grotendeels wel. Komt waarschijnlijk doordat er in het verleden vooral veel arbeiders woonden en sociale woningbouw is. De zuidelijke Hilversummers mochten vroeger niet eens 'over het spoor' komen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 09:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Over het spoor eindigt gewoon de beschaafde wereld...
Wordt die tunnel eigenlijk ook gebruikt voor de perrons? Of alleen voor verkeer dat onder het station wil gaan?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
mag hopen dat die tunnel snel af is, je moet nu zo wringen soms om op het perron te komen....
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:40 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Wordt die tunnel eigenlijk ook gebruikt voor de perrons? Of alleen voor verkeer dat onder het station wil gaan?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:42 schreef QTPi het volgende:
[..]
Daar kan ik het wel gedeeltelijk mee eens zijn. Het is niet allemaal klote, maar grotendeels wel. Komt waarschijnlijk doordat er in het verleden vooral veel arbeiders woonden en sociale woningbouw is. De zuidelijke Hilversummers mochten vroeger niet eens 'over het spoor' komen.
Over het spoor gesproken... De tunnel schiet al lekker op, zou fijn zijn als er een eind komt aan dat lange wachten voor de grote spoorbomen.![]()
quote:Op zondag 7 oktober 2007 14:43 schreef nicoo het volgende:
@ game_errorzz ik dacht dat jij nooit over het spoor kwam omdat je het zo'n pauperbuurt vondt_!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |