Ik wil er niet eens over nadenken.quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:52 schreef H.Flick het volgende:
Als die Simunic nou na zijn 2e gele kaart had gescoord? Wat dan?
Dan hadden ze net zoveel geluk gehad als die buitenspel goal van Australiequote:Op donderdag 22 juni 2006 22:52 schreef H.Flick het volgende:
Lulkoek. Eerste keer, en ik heb t topic geopent.quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:53 schreef Benniben19 het volgende:
is niet waar dat hij de eerste is. ik zou bij god niet weten waar ik dit eerder gezien heb maar dit is niet de eerste speler die 3x geel krijgt...
Aussies ftw
quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:52 schreef H.Flick het volgende:
don't feel offendedquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:54 schreef Batman. het volgende:
[..]
Lulkoek. Eerste keer, en ik heb t topic geopent.
quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:56 schreef Gitanki het volgende:
Daar hoeven we dan geen poll over te starten![]()
![]()
quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:56 schreef Gitanki het volgende:
Daar hoeven we dan geen poll over te starten![]()
![]()
Niet, want het is niet goed te pratenquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:57 schreef APK het volgende:
Geniaal!![]()
Ik ben benieuwd met welke smoes hij zich hier uit gaat lullen.![]()
alle goede scheidsen zijn schijt op dit wkquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En ik vond dit tijdens de CL enzo altijd nog wel een goede scheids ...
en vooral Merkquote:Op donderdag 22 juni 2006 23:00 schreef WeebI het volgende:
[..]
alle goede scheidsen zijn schijt op dit wk
Ivanov, Poll, Michel...
quote:
Net in de herhaling bij de NOS was duidelijk te zien dat die eerste keer geel ook voor Simunic wasquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het enige wat ik kan bedenken is dat de eerste keer hij geel kreeg die kaart niet voor hem was. Het boekje van Poll zal duidelijkheid moeten brengen ...
quote:
Hij mag niet eens 'zomaar' weglopen denk ik?quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:59 schreef ASSpirine het volgende:
Ik heb echt moeten lachen toen ik dat zag, speler blijft doodleuk op het veld staan. Goed wetende dat hij daarvoor al geel had, maar je kan hem niks kwalijks nemen.
Een goed scheidsrechter toch niet, was een kwartiertje daarvoor geel voor dezelfde speler. Die Poll mag in ieder geval niet mijn administratie gaan doen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:14 schreef dramslag het volgende:
Ach ja, met al die gele kaarten kan je er een keer 1 missen.
Idd, de definitie "normal referee" wordt daardoor wel anders.quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:15 schreef FortunaHome het volgende:
Leuk plaatje alleen luinge moet eraf want die is ook niet normaal
Dan moet je niet fluiten op een WK. Zo'n blunder kan je ook de kop kosten.quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:14 schreef dramslag het volgende:
Ach ja, met al die gele kaarten kan je er een keer 1 missen.
quote:92+': Cahill put the ball in the net but the effort was ruled out and in a frantic finish to the match, Croatia's Josip Simunic was also sent off for a second caution.
Ja Jack natuurlijk op zn oortjequote:Op donderdag 22 juni 2006 22:54 schreef -Shibby- het volgende:
Wat een flapdrol die scheids, waar hebben ze nou die oortjes voor dan, radio ofzo?
quote:FULL-TIME: Australia see Cahill's goal disallowed and Simunic awarded a third yellow card as referee Graham Poll blows the final whistle on this Group F decider. But it is Australia who go through to the last 16 as runners-up to Brazil.
quote:Drie keer rood in tumultueuze slotfase
In de tumultueuze slotfase stuurde ref Poll nog twee spelers van het veld, maar vergat Simunic na zijn tweede gele kaart ook van het veld te sturen. Na het fluitsignaal deed hij dat dan toch. Na een derde gele kaart voor de Kroaat.
quote:92+': Cahill put the ball in the net but the effort was ruled out and in a frantic finish to the match, Croatia's Josip Simunic was also shown the red card.
De Duitsers houden zich met belangrijker zaken bezig:quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:27 schreef calvobbes het volgende:
De belgen hebben het ook gezien:
quote:Victoria Beckham (31) ist am Kölner Flughafen komplett ausgerastet. Grund: Ihr Flugzeug hatte Verspätung. Sie schrie einen Offiziellen an. Doch der Wutausbruch änderte nichts...
Was war da passiert?
ik heb er Jol van gemaakt ipv Leugenquote:Op donderdag 22 juni 2006 23:15 schreef Joeriii het volgende:
[afbeelding]
Collina i.p.v. Luinge er ff van gemaakt
De fifa gaat natuurlijk alles ontkennenquote:Op donderdag 22 juni 2006 23:31 schreef calvobbes het volgende:
De Fifa heeft het stukje al aangepast:
[..]
quote:
Een coach zal daar niet op letten, maar de vierde scheidsrechter hoort dat volgens mij net zo te volgens als de hoofdscheidsrechter.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:00 schreef scanman01 het volgende:
Het blijft minstens zo verbazingwekkend dat niemand, dus ook Guus en alle spelers van Australie, het door leek te hebben. Ook alle andere officials gaven de scheids niet even een seintje. Eigenlijk net zo'n grote fout als die van de scheids.
Anders de 5de official wel.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:05 schreef Ericr het volgende:
[..]
Een coach zal daar niet op letten, maar de vierde scheidsrechter hoort dat volgens mij net zo te volgens als de hoofdscheidsrechter.
Bij de eerste gele kaart van Simunic heeft hij naar het schijnt Simic genoteerd in z'n boekie.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:00 schreef scanman01 het volgende:
Het blijft minstens zo verbazingwekkend dat niemand, dus ook Guus en alle spelers van Australie, het door leek te hebben. Ook alle andere officials gaven de scheids niet even een seintje. Eigenlijk net zo'n grote fout als die van de scheids.
Alsof ook maar iemand dit zal vergeten.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:06 schreef Trancelocator het volgende:
De FIFA probeert het in de doofpot te stoppen:
http://fifaworldcup.yahoo.com/06/en/w/match/44/mr.html
De tweede is weg.
Dan was het toch nog fout? Want Simic heeft zelf ook al 2 x geel gekregen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:08 schreef Radegast het volgende:
[..]
Bij de eerste gele kaart van Simunic heeft hij naar het schijnt Simic genoteerd in z'n boekie.
Volgende keer toch maar naar de rugnummers kijken, Graham!
Ja, er klopte geen klote van.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:11 schreef S-Two het volgende:
[..]
Dan was het toch nog fout? Want Simic heeft zelf ook al 2 x geel gekregen.
Quequote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:11 schreef Perico het volgende:
Hoe droog BBC news sport site het dan opmerkt: klein foutje door Poll maar dan moet je al goed lezen... niets dat erop hint.
Ik hoop echt dat als ze de nieuwe tabloids morgen afdrukken dat die man dan wordt geslacht met hints naar zijn dronken optreden op het scheidsrechters-trainingskamp..
Lijkt me niet, wat dan zou hij Simic nu ook 3 keer in zijn boekje hebben staanquote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:08 schreef Radegast het volgende:
[..]
Bij de eerste gele kaart van Simunic heeft hij naar het schijnt Simic genoteerd in z'n boekie.
Volgende keer toch maar naar de rugnummers kijken, Graham!
Dan heeft die Simic dus drie keer geel gegevenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:08 schreef Radegast het volgende:
quote:Dat de Engelse arbiter het overzicht volledig kwijt was, bleek in de hectische slotfase. Simunic mocht blijven staan ondanks zijn tweede gele kaart van de wedstrijd. Poll toverde de Kroatische verdediger pas na afloop de rode kaart voor, na diens derde (!) gele kaart van de wedstrijd.
Wat een zooitje is dit, heerlijk. Hij zit hoe dan ook fout.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:13 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dan heeft die Simic dus drie keer geel gegeven
Ja Poll was dronken op dat scheidsrechterskamp op een avond en heeft toen over de geparkeerde auto's gelopen, ik meen zoiets met een half oor te hebben opgevangen. Er is schande van gesproken.quote:
Vanavond was hij vast ook niet helemaal nuchter meer.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:16 schreef Perico het volgende:
[..]
Ja Poll was dronken op dat scheidsrechterskamp op een avond en heeft toen over de geparkeerde auto's gelopen, ik meen zoiets met een half oor te hebben opgevangen. Er is schande van gesproken. Ik zal es zien of er nog iets over te vinden is.
Indd, erg slecht zegquote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:19 schreef 456 het volgende:
Zelfs de NOS praat ook maar over rood na de tweede gele kaart NA afloop van de wedstrijd voor Simunic...
ja dat had ik ook bijna gewild. wat een rel zou dat zijn geweestquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:52 schreef H.Flick het volgende:
"hee jij hoort niet meer in het veld te staan. jij bent dus geen speler meer. dus je mocht hier niet lopen. afgekeurdquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:54 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Dan werd die afgekeurd en de scheids gelynched door het publiek![]()
Maar hij kreeg maar 2 wedstrijden schorsing. En nu zal de FIFA er ook alles aan doen om het onder het tapijt te stoppen.quote:Top English referee is in deep water after it was alleged that he got drunk, climbed onto some cars and then vomited in the foyer of a hotel.
According to The Sun, Poll will be probed by the Premier League because of the allegations
Poll is one of the big names on the English referee circuit and if the reports are true then his reputation will be severely damaged.
Ik wil niks zeggen, maar dit is wel héél slecht.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:19 schreef 456 het volgende:
Zelfs de NOS praat ook maar over rood na de tweede gele kaart NA afloop van de wedstrijd voor Simunic...
quote:Kroatië beëindigde de wedstrijd met negen man door rode kaarten voor Simic en Simunic, die door een fout van de arbitrage na zijn tweede gele kaart nog minutenlang mocht doorspelen.
quote:It was about the last sensible decision Poll made as he completely lost control of the game in the dying minutes. He booked Brett Emerton for a handball - his second yellow turning red and ruling him out of the Italy game.
If that decision had been lineball, his next was bizarre. He booked Australian-born Croatia defender Josip Simunic for a second time, but didn't issue the red and Simunic stayed on the field.
Before the end of the match, Simunic put in another bad challenge and was booked a third time, and Poll's short-term memory didn't fail him that time and he issued the red as well before mercifully blowing the final whistle.
http://www.telesport.nl/w(...)el_voor_Simunic.htmlquote:Drie keer geel voor Simunic
STUTTGART - Scheidsrechter Graham Poll hoeft bij het WK voetbal in Duitsland niet meer op een nieuwe opdracht te rekenen. De Engelsman blunderde donderdagavond in Stuttgart opzichtig in de wedstrijd Australië - Kroatië (2-2) met zijn kaartenadministratie.
Simunic
Foto: EPA
De Kroaat Simunic kreeg in de slotfase zijn tweede gele kaart, maar mocht van Poll blijven staan. In de extra tijd trok de lakse scheidsrechter opnieuw geel voor de verdediger wegens aanmerkingen op de leiding en toen pas zag de Brit zijn flater in. Simunic kon daarop alsnog vertrekken, na feitelijk zijn derde gele kaart.
Voor Poll kwam het heel goed uit dat Australië niet werd benadeeld door zijn grove fout. Indien Kroatië zich had geplaatst voor de achtste finales met een illegale speler in de gelederen, was de ellende voor de FIFA niet te overzien geweest. Poll zag in de tweede helft overigens ook een glaszuivere strafschop over het hoofd, na een handsbal van een Kroatische verdediger.
Ik had het wel willen zien, Kroatië door.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:38 schreef calvobbes het volgende:
De Telegraaf wijdt er een heel bericht aan:
[..]
http://www.telesport.nl/w(...)el_voor_Simunic.html
Dat zou het wel verklaren. Heeft iemand beeldmateriaal van de "2e" keer geel om dit te bevestigen of te ontkrachten?quote:the 2nd card wasn't actually *issued*, he only took it out of his pocket
Wat was de notering voor een overwinning voor Australie ?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:42 schreef Nellid het volgende:
Weet je wat ook leuk is, ik heb dus 22 euro ingezet op een overwinning van Australie... Wordt je op deze manier genaaid door zo'n ongelooflijke teringscheids! 2 penaltys niet gegeven, rode kaart niet en dat doelpunt ook nog afgekeurd, niet te geloven.
FIFA zal inderdaad wel een leuk verhaaltje verzinnen en het er niet meer over hebben, maar de hele wereld heeft dit wonder kunnen aanschouwen.quote:Kuriosum am Rande
Schiedsrichter Graham Poll aus England zeigte dem Kroaten Josip Simunic insgesamt drei Gelbe Karten. Nach der Verwarnung in der 62. und 90. Minute verpasste es Poll, den Kroaten den Regeln entsprechend mit Gelb-Rot vom Platz zu schicken. Erst nach seiner dritten gelben Karte in der vierten Minute der Nachspielzeit wegen Meckerns wurde Simunic des Feldes verwiesen. Eine Stellungnahme des Weltverbandes FIFA zu dem Vorfall steht noch aus. Zumindest sportlich blieb die Fehlentscheidung ohne Folgen.
3,30 ofzo, bij unibetquote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:43 schreef RemcoW85 het volgende:
[..]
Wat was de notering voor een overwinning voor Australie ?
Hij stak hem volgens mij gewoon echt de lucht in. Alleen keek hij de speler daarbij niet aan. Misschien dat daar regels voor zijn.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:42 schreef Tourniquet het volgende:
Bij de edit pagina van http://en.wikipedia.org/wiki/Josip_%C5%A0imuni%C4%87 staat:
[..]
Dat zou het wel verklaren. Heeft iemand beeldmateriaal van de "2e" keer geel om dit te bevestigen of te ontkrachten?
[Offtopic]quote:
als ik hem was had ik nog ff met mijn vinger tegen het hoofdje getikt. misschien had ie dan nog een 4e kaart versierdquote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:29 schreef Sh0g het volgende:
3x geel in 1 wedstrijd is uniek, maar het komt wel eens voor dat een speler nog een extra gele kaart krijgt na er met rood te zijn afgestuurd. Wanneer 'ie bijvoorbeeld het veld niet direct verlaat en eerst nog ff de scheids verrot scheld.
Overigens vraag ik me ook af waar die 4e official met z'n gedachten zat. Die vent zat ook niet op te letten.
Stront aan de knikker. Wedstrijd ongeldig denk ik. Alsof je met 12 man speelt, zoiets.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:48 schreef Robocock het volgende:
Wat zijn de officiele regels van de FIFA als Kroatie uiteindelijk toch had gewonnen met Simunic in het veld?
Volgens mij ook ja. Je kan hem toch niet voor de lol even in de lucht steken.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:45 schreef Steijn het volgende:
[..]
Hij stak hem volgens mij gewoon echt de lucht in. Alleen keek hij de speler daarbij niet aan. Misschien dat daar regels voor zijn.
Doen scheidsrechters wel vaker dacht ik. Ik zag een keer op dit WK een scheids een kaart aan iemand geven, terwijl hij gewoon naar de 2e ring keek in het stadion. Is denk ik extra om oogcontact en gezeik te vermijdenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:45 schreef Steijn het volgende:
[..]
Hij stak hem volgens mij gewoon echt de lucht in. Alleen keek hij de speler daarbij niet aan. Misschien dat daar regels voor zijn.
Hetzelfde als dat ze nu waarschijnlijk gaan verklaren: de kaart in de 90ste minuut is nooit officieel gegeven, Poll haalde 'm alleen per ongeluk uit z'n zak.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:48 schreef Robocock het volgende:
Wat zijn de officiele regels van de FIFA als Kroatie uiteindelijk toch had gewonnen met Simunic in het veld?
Volgens mij wel iets meer dan 26... Gewoon gestort ja.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:47 schreef RemcoW85 het volgende:
[..]
[Offtopic]
Wow, 26 euro kunnen winnen dus.. Heb je die 3 euro gratis speelgeld omgezet naar een bedrag van 25 euro ofzo dat je met het geld gooit? Of heb je lopen storten van je bankrekening?
Ik had zoiets met Tsjechie - Ghana. Had die 3 euro omgezet naar 15 euro om vervolgens 10 euro op Tsjechie te gooien. Dan voel je je dus echt belabberd als je dat geld kwijt bent. Bij mij was het dan wel terecht, jij had gewoon recht op een overwinning van Australie, klote is dat.
[/Offtopic]
Dan komt daar dan voor de goede orde ook het buitenspeldoelpunt van Australie bij. Op moment van doorkoppen stond de speler overduidelijk buitenspel. Maar die penalty's was nog erger ja.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:50 schreef calvobbes het volgende:
Poll en de Fifa mogen blij zijn dat Kroatië niet gewonnen heeft en dat Australië door is. Anders hadden ze echt een groot probleem gehad.
Was het niet over die 3 gele kaarten, dan waren die 2 penalties die Australie nog had moeten hebben nog wel even twistpunt geweest.
zeker weten, misschien ook nog een gokje wagen met dit wkquote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:53 schreef RemcoW85 het volgende:
Sorry, rekende helemaal verkeerd. 22x3 is natuurlijk 66 euro, dus meer dan 40 / 45 euro winst voor je. Echt klote idd, nu weet je dus ook waarom veel spelers zich met dit soort dingen bezighouden, zeker als je het zelf kan beinvloeden. Geld als water krijg je dan.
Zelfs dan...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:54 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ach ja, die namen lijken op elkaar, Simic, Simunic...
Dan heeft de halve wereld het verkeerd gezien. In ieder geval de Belgen, Engelsen, Duitsers, Amerikanen. Die melden in allerlei verschillende berichten dat er wel degelijk 3 keer geel is gegeven.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:53 schreef scanman01 het volgende:
Ik blijf toch denken dat wij het dan allemaal fout hebben gezien, aangezien ook helemaal niemand protesteerde. Aan de kant niet... en in het veld ook niemand.
Dat argument telt niet, want Frank zag ook niet dat het laatste doelpunt van Australië buitenspel was.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 01:00 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En ik denk dat Frank Snoeks, die er toch ook echt live bij aanwezig was, het ook niet verkeerd zag.
Buitenspel is vaak moeilijker te zien dan wanneer iemand wel of geen kaart krijgtquote:Op vrijdag 23 juni 2006 01:02 schreef Tourniquet het volgende:
Dat argument telt niet, want Frank zag ook niet dat het laatste doelpunt van Australië buitenspel was.![]()
En vergeet niet de regie die er ook al rood van maakte.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 01:00 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dan heeft de halve wereld het verkeerd gezien. In ieder geval de Belgen, Engelsen, Duitsers, Amerikanen. Die melden in allerlei verschillende berichten dat er wel degelijk 3 keer geel is gegeven.
En ik denk dat Frank Snoeks, die er toch ook echt live bij aanwezig was, het ook niet verkeerd zag.
Overigens liep Simunic zelf ook al naar de kant, dus die had het gezien
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 01:02 schreef Tourniquet het volgende:
.. want Frank zag ook niet dat het laatste doelpunt van Australië buitenspel was.![]()
Misschien weer een leuk regeltje van de FiFA.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 01:05 schreef RemcoW85 het volgende:
Wat mij opvalt (op Asskicker) dat Hiddink na moest kijken op een klein FiFA-TVtje wat er gebeurde toen met de keeper van Australie in de wedstrijd tegen Japan. Dat zien ze toch op dat grote scherm daar ook? Want alles wat wij te zien krijgen, krijgen zij ook te zien op dat scherm, inclusief herhalingen. Heb dat niet gesnapt dit WK.
heb 'r nog met m'n pa op gelet, volgens mij zag ik iets in z'n nek zittenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 01:09 schreef Sh0g het volgende:
Op het moment dat Poll de rode kaart tevoorschijn had moeten halen, werd ingezoomed op een weglopende simunic. Daarbij veranderde de regie naast zijn naam dat onderin beeld verscheen, een geel kaartje in een rood kaartje, waarbij Snoeks opmerkte dat de regie het ook goed gezien had. Simunic draaide zich toen om en toen werd er ingezoomed op Poll die gewoon wegliep. Maar aan Snoeks te horen had Poll die rode kaart niet getrokken.
Wat ik wil weten: had Poll een microfoontje? Want er waren ook scheidsrechters die gewoon kaarten uitdeelden en zelf niks opschreven. Die gaven het gewoon direct door aan de 4e man die het moest bijhouden. Maar Pollemans zal wel zonder microfoontje hebben rondgelopen dan.
http://fifaworldcup.yahoo.com/06/en/060622/1/83ql.htmlquote:85': Kovac was sent off after being shown his second yellow card by English referee Graham Poll.
87': Brett Emerton became the second player to be red-carded in the space of two minutes after a deliberate handball earned him a second caution.
92+': Cahill put the ball in the net but the effort was ruled out and in a frantic finish to the match, Croatia's Josip Simunic was also shown the red card.
En gelijk klaar met het WK lijkt me.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 01:37 schreef Sh0g het volgende:
BBC merkte ook op dat het Simic excuus niet opgaat. Die Poll is de clown van het WK geworden.
Ik ben benieuwd of hij nog topwedstrijden in de Premier League en in de Champions League gaat krijgen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 01:38 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
En gelijk klaar met het WK lijkt me.
Dan had hij beter direct rood kunnen geven, dan hadden we ook die 3x geel is rood grap niet kunnen maken.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 01:41 schreef BeachBreeze het volgende:
Volgens mij noemde Simunic de scheidsrechter, al beseffend dat de tijd omwas, een idioot omdat hij vergat rood te trekken, op niet mis te verstane wijze, en toen besefte de scheids het en trok ie weer geel en rood
Nee, twee keer rood is geen reden voor grappenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 01:42 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Dan had hij beter direct rood kunnen geven, dan hadden we ook dat 3x geel is rood grap niet kunnen maken.![]()
Dan was het geel + geel + rood = van het veld af geweest.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 01:42 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nee, twee keer rood is geen reden voor grappen.
was hij dat ookquote:Op vrijdag 23 juni 2006 01:35 schreef Asskicker14 het volgende:
Poll geeft de speler eerst rood en dan geel in een eerdere wedstrijd op dit WK.![]()
![]()
Viel me ook op.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat had die scheids tegen Viduka? Hij heeft nl. niks in zijn voordeel gefloten.²
Zou het niet meer zijn zoals een tweede bal in het veld?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:41 schreef ErikT het volgende:
Als hij nou nog had gescoord (daar zaten we dus allemaal op te hopen), dan was hij toch gewoon een dood spelelement geweest (net als bv de scheids) en had hij toch geteld? Eeuwig zonde dat dat niet is gebeurd.
Ze leken het nu ook niet door te hebben. Ongelooflijk, ik zei meteen: "Ja, die heeft al geel, nog één eraf." Echt bizar dat niemand daar het wist.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:01 schreef Noorman het volgende:
[..]
Zou het niet meer zijn zoals een tweede bal in het veld?In ieder geval kan ik me niet voorstellen dat de Australiërs dat over hun kant hadden laten gaan.
Hij stond voor de derde gele kaart al illegaal op het veld.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:50 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Hetzelfde als dat ze nu waarschijnlijk gaan verklaren: de kaart in de 90ste minuut is nooit officieel gegeven, Poll haalde 'm alleen per ongeluk uit z'n zak.![]()
Ik hoop dus dat op de beelden te zien is dat hij ook de kaart in z'n boekje opschrijft.
die man mogen ze echt nooit, maar dan ook echt nooit meer laten fluiten op internationaal niveau, wat een drama was die man zegquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:54 schreef pekel het volgende:
Graham Poll kan beter gaan stoppen, of een psychiater inhuren.
Hoezo? De scheids is toch de baas? Als hij hem er niet af stuurt...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:01 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij stond voor de derde gele kaart al illegaal op het veld.
Volgens mij is dit dan zoiets als een speler opstellen die niet mag spelen of zoquote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:23 schreef ErikT het volgende:
[..]
Hoezo? De scheids is toch de baas? Als hij hem er niet af stuurt...
Volgens de logica van hier boven welquote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:57 schreef scanman01 het volgende:
Stel je begint met 12 spelers en de scheids ziet het niet. Is de wedstrijd dan ook gewoon geldig dan![]()
Overtredingen en bepaalde acties worden niet herhaald om onrust te voorkomen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 01:05 schreef RemcoW85 het volgende:
Wat mij opvalt (op Asskicker) dat Hiddink na moest kijken op een klein FiFA-TVtje wat er gebeurde toen met de keeper van Australie in de wedstrijd tegen Japan. Dat zien ze toch op dat grote scherm daar ook? Want alles wat wij te zien krijgen, krijgen zij ook te zien op dat scherm, inclusief herhalingen. Heb dat niet gesnapt dit WK.
Ja dat denk ik na het zien van de beelden ook. Geen derde kaart dus maar het rechtzetten van zijn eerdere fout. Maar dan is het wel raar dat ze niet die tweede gele kaart tellen maar de derde gele kaart.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:34 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Volgens mij was te zien dat Simunic nog iets zei tegen Poll. Waarschijnlijk iets van "Hee oetlul, je bent mij vergeten die rooie kaart te geven, kneus!"
Daar had ik ook echt het idee dat dat geen zuivere koffie was. Misschien moeten ze maar gaan checken of er nergens wedjes van een half miljoen per stuk staan op deze pot.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:38 schreef GnAgn het volgende:
Zoiezo een vage wedstrijd![]()
Waarom maakt de zelfde speler 2 van zulke handsballen in de 16?![]()
Nee, Simunic flikte nog iets tijdens het einde en toen gaf de scheids opnieuw geel aan hem. Volgens de scheids was dat zijn tweede gele kaart (die andere was nog kort daarvoor, dus die kon hij zich nog wel herinnerenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:34 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Overtredingen en bepaalde acties worden niet herhaald om onrust te voorkomen.
Maar waar ik ook aan zat te denken. Nadat Poll had afgefloten gaf ie 'm toch nog rood. Waarom herinnert Poll zich dan ineens wel dat ie die kerel van 't veld moest sturen? Volgens mij was te zien dat Simunic nog iets zei tegen Poll. Waarschijnlijk iets van "Hee oetlul, je bent mij vergeten die rooie kaart te geven, kneus!"
quote:De Engelse wedkantoren antwoordden razendsnel met aantrekkelijke quotes voor het geval Poll nog eens fluit dit WK. William Hill biedt 33 keer je inzet als Poll wordt aangewezen voor de WK-finale. Vóór zijn gestuntel in Stuttgart was dat nog vijf tegen één.
je moet bij POLL dus geen 2 gele kaarten scoren achter elkaar anders weet ie het nogquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:10 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Nee, Simunic flikte nog iets tijdens het einde en toen gaf de scheids opnieuw geel aan hem. Volgens de scheids was dat zijn tweede gele kaart (die andere was nog kort daarvoor, dus die kon hij zich nog wel herinneren) en daarom gaf hij hem toen ook rood. Poll had toen nog steeds niet in de gaten dat het al zijn derde was.
Ongeveer om de twintig minuten één pakken. Vijf keer geel moet dan mogelijk zijn.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
je moet bij POLL dus geen 2 gele kaarten scoren achter elkaar anders weet ie het nog
quote:Viduka said: "I was sure it was his second yellow card. I asked Graham how many cards had Simunic received. Graham said only one. It looks like he got it wrong."
Dan moet het verkeerd in zijn boekje staan dus. Zou hij nu die eerste gele op iemand anders naam ingeschreven hebben ?quote:
Zelfs een scheidsrechter moet zich aan de regels houden. Nou heb je nog situaties die je kunt interpreteren, maar dat is in dit geval helemaal niet aan de orde. Net zo min als een scheidsrechter mag besluiten een penalty vanaf 9 meter te laten nemen, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:23 schreef ErikT het volgende:
Hoezo? De scheids is toch de baas? Als hij hem er niet af stuurt...
Nee. Dan mag de benadeelde partij een protest indienen en dat zal dan ongetwijfeld worden gehonoreerd (net zoals bij een scheidsrechter die niet ziet dat een ploeg met twaalf man speelt). Dan moet de wedstrijd overgespeeld worden. Was Australië natuurlijk toch benadeeld geweest, maar goed.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:29 schreef Genverbrander het volgende:
Sja ik denk ook dat er niks gedaan had kunnen worden als die joker na zijn 2de gele kaart nog had gescoord... als de scheids m niet wegstuurt staat ie er legaal, punt uit.
Jaquote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:06 schreef Genverbrander het volgende:
als je ziet hoe de fifa nu al reageert... ze hebben die tweede gele kaart snel uit de statistieken weggepoetst en doen alsof er nix fout is gegaan. als kroatie had gewonnen was australie gewoon de lul geweest. wat hadden ze willen doen? wedstrijd laten overspelen ofzo?
Inderdaadquote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:06 schreef Genverbrander het volgende:
als je ziet hoe de fifa nu al reageert... ze hebben die tweede gele kaart snel uit de statistieken weggepoetst en doen alsof er nix fout is gegaan. als kroatie had gewonnen was australie gewoon de lul geweest. wat hadden ze willen doen? wedstrijd laten overspelen ofzo?
quote:Fifa have refused to rush any decisions on Graham Poll's World Cup future after his error-strewn performance in last night's match between Australia and Croatia.
Poll blew a number of key decisions throughout the game, most notably failing to dismiss Croatia's Josip Simunic during the game despite booking him twice, only finally showing him red following a third yellow card after the game had ended. But Fifa insisted no decisions would be made until a full analysis of his performance had been made.
A Fifa spokesman said: "We had a first in the history of the World Cup, unfortunately, when a player received three yellow cards - this is a little bit too much. In terms of the referee, this will be analysed and we cannot make any further statement on that."
Fifa president Sepp Blatter was most concerned at the failure of either one of the two linesmen or the fourth official to alert Poll to his error. "Naturally, referees are human beings and human beings make errors and we have to work against the quota of errors but total perfection does not exist and perhaps it's good because if perfection did exist there perhaps would not be enough discussion.
"I have to say I'm not surprised about the reaction. We have had four officials and what is not understandable is that noboy intervened. I can't understand - it's like a black-out that's why I say we are all human beings. There are people there and on of them should have intervened and run on to the field and said, 'Stop, stop."'
But Blatter would not be drawn on the consequences for Poll, adding: "I place my trust in the referees' committee. I think they have enough tact to deal with this case. We should not forget that Graham Poll in this previous matches achieved fantastic things. Of course, we cannot excuse it but we should understand it."
Fifa did admit that, had Australia lost the game and gone out of the World Cup, they would have had grounds to request a replay.
quote:
Hij zag al die Australiërs en dacht toen dat ie meedeed in een potje Football Australian rulesquote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:38 schreef GnAgn het volgende:
Zoiezo een vage wedstrijd![]()
Waarom maakt de zelfde speler 2 van zulke handsballen in de 16?![]()
ok die neem ik terug.quote:Fifa did admit that, had Australia lost the game and gone out of the World Cup, they would have had grounds to request a replay.
Tsja, fifaquote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:06 schreef Genverbrander het volgende:
Zie artikel. Dat de Fifa er verder diep door in de shit was gekomen, lijkt me duidelijk -alleen al omdat het tijdens een toernooi is, en vind daar maar eens een gaatje in voor een inhaalwedstrijd. Niet erkennen hiervan door de Fifa zou wel het laatste restje geloofwaardigheid wegnemen van die organisatie (niet dat er zoveel van over is na de omkoopschandalen, beschuldigingen richting Blatter included).quote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:13 schreef Genverbrander het volgende:
Ok wanneer dan? En in welk stadion? En hoe moeten de kaarten worden verkocht?
En hoe krijg je de fifa zo ver dat ze die blunder onderkennen?
Als Kroatie nog had gewonnen door een goal van Simunic was er een enorme rel losgebarsten maar er was uiteindelijk nix mee gedaan, simpelweg onmogelijk.
Klopt als een bus. Maar toen was Poll natuurlijk de weg al helemaal kwijt en had geen idee meer wat hij deed. Nou ja, eerder al natuurlijk. Hij verzuimde bijvoorbeeld ook nog een gele kaart te geven voor de handsbal die hij wel erkende en voor een andere Kroaat die hem bij die tweede 'gele kaart is toch niet rood' een flinke ram gaf. Ik geloof dat dat laatste zelfs officieel rood is tegenwoordig.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:21 schreef Labrador1974 het volgende:
Ik heb het einde (laatste wedstrijdsecondes) helaas nooit meer terug gezien maar er klopt nog iets niet behalve dan die blunder met die 3 gele kaarten!!!!
Laatste seconden: Australië scoort en hij fluit af..... De goal telt niet....??? Was het een overtreding dan? Nee lijkt me niet het was eerder een pingel dan en juist dat dacht ik toen hij floot!!! Hij floot één keer en wees naar de middenstip namelijk en opeens dacht australie het is afgelopen en iedereen bestormt het veld. Ook de scheids zijn gezichtuitdrukking spreekt boekdelen op dat moment en hij doet opeens alsof hij de wedstrijd afgefloten heeft.
Dit kan namelijk niet: of hij had eerst de goal moeten goedkeuren of een pingel moeten geven of een vrije trap aan Kroatie.... Want dat gebeurde allemaal nog voordat hij plots een eind maakt aan de wedstrijd.
Knap hèquote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:27 schreef Genverbrander het volgende:
je hebt wel een paar topicdeeltjes nodig eer je alle blunders van poll het opgesomt.
Ik hoopte er ook echt op. Kroatie kreeg nog een corner en Simunic ging toen ook mee naar voren. Echt jammer dat hij niet had gescoord!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:41 schreef ErikT het volgende:
Als hij nou nog had gescoord (daar zaten we dus allemaal op te hopen), dan was hij toch gewoon een dood spelelement geweest (net als bv de scheids) en had hij toch geteld? Eeuwig zonde dat dat niet is gebeurd.
Daardoor ben ik dus 22 euro kwijt en niet 45 euro rijker... Wat een kutvent.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:21 schreef Labrador1974 het volgende:
Ik heb het einde (laatste wedstrijdsecondes) helaas nooit meer terug gezien maar er klopt nog iets niet behalve dan die blunder met die 3 gele kaarten!!!!
Laatste seconden: Australië scoort en hij fluit af..... De goal telt niet....??? Was het een overtreding dan? Nee lijkt me niet het was eerder een pingel dan en juist dat dacht ik toen hij floot!!! Hij floot één keer en wees naar de middenstip namelijk en opeens dacht australie het is afgelopen en iedereen bestormt het veld. Ook de scheids zijn gezichtuitdrukking spreekt boekdelen op dat moment en hij doet opeens alsof hij de wedstrijd afgefloten heeft.
Dit kan namelijk niet: of hij had eerst de goal moeten goedkeuren of een pingel moeten geven of een vrije trap aan Kroatie.... Want dat gebeurde allemaal nog voordat hij plots een eind maakt aan de wedstrijd.
En ik 99¤ rijker.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:52 schreef Nellid het volgende:
Daardoor ben ik dus 22 euro kwijt en niet 45 euro rijker... Wat een kutvent.
ANP artikel erover. Zag vandaag wat stukjes Blatter op TV, en hij was onverwacht fel hieroverquote:Voetbal: Blatter hekelt WK-optreden arbiter Poll
BERLIJN (ANP) - FIFA-voorzitter Sepp Blatter heeft vrijdag het optreden van de Britse scheidsrechter Graham Poll scherp bekritiseerd. ,,Wat hij deed, kan ik niet begrijpen. Ik kan het hem ook niet vergeven'', liet de Zwitser in Berlijn weten.
De turbulente wedstrijd tussen Australië en Kroatië donderdagvond in Stuttgart (2-2) groeide Poll in de slotfase boven zijn hoofd. In alle commotie 'vergat' hij verdediger Simunic uit het veld te sturen na zijn tweede gele kaart. In de extra tijd gaf de verwarde scheidsrechter de Kroaat nogmaals geel, feitelijk zijn derde dus, waarna de aanhoudende boosdoener alsnog met rood van het veld moest.
Blatter: ,,Niet alleen Poll was fout. Hij vormt met de twee assistent-scheidsrechters en de vierde official een team. Ze staan tijdens de wedstrijd via een radioverbinding niet voor niets in contact met elkaar. Iemand had Poll toch meteen op zijn misser moeten wijzen. Dit mag nooit meer gebeuren op dit niveau.''
Een spelregeltechnische fout
De FIFA sprak later in het officiële wedstrijdrapport van een spelregeltechnische fout. Voor Australië, dat zich door het gelijkspel kwalificeerde voor de achtste finales, was er geen enkele redenen om de blunder van Poll aan te vechten. Dat was bij uitschakeling uiteraard anders geweest, omdat Kroatië minutenlang met een 'illegale' speler doorvoetbalde. De FIFA had dan bij het WK een grote rel gehad.
,,In theorie had ook Kroatië een klacht kunnen indienen tegen Poll. Tijdens de wedstrijd is echter geen protest aangetekend. Daardoor blijft de uitslag nu officieel staan'', aldus een woordvoerder van de FIFA.
Blatter liet fijntjes weten dat hij de hoog genoteerde Poll, die zelfs kandidaat was voor de finale, bij het WK niet meer in actie wil zien. ,,De scheidsrechterscommissie van het WK heeft voldoende kennis en ervaring in huis om de juiste beslissing te nemen'', sprak hij veelbetekenend.
Ja en meerdere malen hands in het strafschopgebied. Nutteloze kaarten uitgedeeld. Mèn wat een scheidsrechterquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:56 schreef Saekerhett het volgende:
Echt de slechtste scheids die ik ooit gezien heb! Tot 2x toe een overduidelijke pingel van Australië niet geven, Simunic gewoon laten staan, ook al krijgt ie zijn 2e gele kaart. En Viduka moet eerst in tweeën gezaagd worden, wil die ooit een vrije trap meekrijgen.
Ach, jullie hebben nooit de legendarische Amand Ancion bezig gezien. In de 6-6 tussen Westerlo en Anderlecht met zes strafschoppen, vijf rode kaarten, zestien gele kaarten, en eenenvijftig gefloten overtredingen. Terwijl er die match gewoon niks speciaals gebeurde ...quote:Op zaterdag 24 juni 2006 01:23 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja en meerdere malen hands in het strafschopgebied. Nutteloze kaarten uitgedeeld. Mèn wat een scheidsrechterIk zou het haast scheidsonrechter noemen.
Leuk.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 01:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ach, jullie hebben nooit de legendarische Amand Ancion bezig gezien. In de 6-6 tussen Westerlo en Anderlecht met zes strafschoppen, vijf rode kaarten, zestien gele kaarten, en eenenvijftig gefloten overtredingen. Terwijl er die match gewoon niks speciaals gebeurde ...![]()
Pas op, die vent was op dat moment volgens de Uefa de nr 1 scheidsrechter van België , floot zelfs Uefa-matchen (ook al zo'n legendarische match van Bordeaux waarin hij op de keeper na iedereen een kaart gafquote:Op zaterdag 24 juni 2006 02:22 schreef APK het volgende:
[..]
Leuk.
Maar ja, het blijft de Belgische competitie.
Boeiend.
Ik kan me een fragment herinneren dat ooit in Studio Sport te zien was, uit een wedstrijd uit ik geloof de Belgische competitie. De scheidsrechter was in ieder geval een Belg. Het volgende gebeurt:quote:Op zaterdag 24 juni 2006 01:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ach, jullie hebben nooit de legendarische Amand Ancion bezig gezien. In de 6-6 tussen Westerlo en Anderlecht met zes strafschoppen, vijf rode kaarten, zestien gele kaarten, en eenenvijftig gefloten overtredingen. Terwijl er die match gewoon niks speciaals gebeurde ...![]()
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 11:21 schreef Chadi het volgende:
ow mutherfuck een duik van een gaste nkeeper wil die bal oprapen krijgt ie rood
http://www.metacafe.com/watch/66586/red_card/
pnwdquote:Op zaterdag 24 juni 2006 11:21 schreef Chadi het volgende:
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 11:21 schreef Chadi het volgende:
leuke filmpjes daarquote:Op zaterdag 24 juni 2006 11:21 schreef Chadi het volgende:
of dezequote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:12 schreef Chadi het volgende:
http://www.metacafe.com/watch/136848/hot_chicks/
deze onder andere
De scheidsrechters zijn sowieso dramatisch.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:41 schreef Dynia het volgende:
Ben benieuwd wat de FIFA met dit soort grappen gaat doen
zeg, ik hou wel van foebel, hoorquote:
Dat was Amand Ancion dusquote:Op zaterdag 24 juni 2006 11:21 schreef Chadi het volgende:
Omgekochtquote:Op zaterdag 24 juni 2006 11:21 schreef Chadi het volgende:
Zo'n enorme lading fouten in één wedstrijd is vrij uniek, hoor.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 00:25 schreef WEST het volgende:
iedereen kan wel eens fouten maken, en ik vind die scheidstrechter die nederland krijgt tegen portugal toch 100 keer ergere dan deze scheids.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |