Kan je zien dat blu-ray eigenlijk nog steeds te vroeg gelaunched wordtquote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, dat zal wel niet. In Europa en de VS zullen ze het vrij moeilijk krijgen, denk ik.
Anyway, de eerste BR recenties zijn binnen..
Early experiences with Blu-ray disappointing
Je vergeet dat Sony ook jat van MSquote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:33 schreef SocialDisorder het volgende:
jezus wat een gezeik weer over wie wat van wie jat. MS jat van Apple, Sony van Nintendo, Nintendo weer van Sega, Sega van Atari, Atari weer van m'n grootmoeder en aan het einde van het verhaal zijn we allemaal gelukkig.
Dat ze niet tevreden zijn over een speler zegt verder helemaal niks over blu-ray zelf. Je hebt ook goede en slechte dvd spelers en dat zal bij blu-ray(en hd-dvd) netzo zijn. Voor de PS3 was blu-ray zeker geen slechte keuze. Developers zeggen nu al dat de extra ruimte veel voordelen gaat opleveren en dat spellen al snel groter zullen worden dan een dvd.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, dat zal wel niet. In Europa en de VS zullen ze het vrij moeilijk krijgen, denk ik.
Anyway, de eerste BR recenties zijn binnen..
Early experiences with Blu-ray disappointing
Verder kijken dan je neus lang is wellicht?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:18 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Dat ze niet tevreden zijn over een speler zegt verder helemaal niks over blu-ray zelf. Je hebt ook goede en slechte dvd spelers en dat zal bij blu-ray(en hd-dvd) netzo zijn. Voor de PS3 was blu-ray zeker geen slechte keuze. Developers zeggen nu al dat de extra ruimte veel voordelen gaat opleveren en dat spellen al snel groter zullen worden dan een dvd.
Wat verder kijken dan je neus lang is?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Verder kijken dan je neus lang is wellicht?
BR is beyond alleen de PS3.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:15 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Wat verder kijken dan je neus lang is?
Denk het wel. Betamax was van Sony en van Sony alléén. Bij Blu-Ray hebben ze hun krachten gebundeld met het merendeel van de grote consumentenelektronicamerken (ondanks dat de media vaak doet geloven dat Blu-Ray enkel van Sony is).quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ze nemen echt teveel risico, hebben ze dan echt niets van het Betamax debacle geleerd?
Dat zeg ik ook niet, alleen zijn ze dan wel hun grootste steunpilaar kwijt.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:22 schreef SocialDisorder het volgende:
BlueRay is meer dan alleen films. De PS3 zal echt niet floppen als BR niet aanslaat.
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:24 schreef -scorpione- het volgende:
BR slaat wel aan, geef het nog een paar maanden en dan is de situatie al heel anders. Dit reviewtje wat hier gepost is is van iemand die echt één van de allereerste spelers heeft uitgeprobeerd die nog niet eens echt klaar is voor de markt. Dat wordt echt wel opgelost.
Daarnaast komt de PS3 pas volgend jaar uit, zeeen van tijd dus nog om alles te optimaliseren.
Het ging mij niet zozeer om de verschillen, danwel dat het "beste" product niet per definitie hoeft te winnen..quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:24 schreef P-Style het volgende:
[..]
Denk het wel. Betamax was van Sony en van Sony alléén. Bij Blu-Ray hebben ze hun krachten gebundeld met het merendeel van de grote consumentenelektronicamerken (ondanks dat de media vaak doet geloven dat Blu-Ray enkel van Sony is).
Bovendien was Betamax slechts een opnamemedium, terwijl bij Blu-Ray de filmmaatschappijen er zelf ook in geïnvesteerd hebben.
Een eerste probeersel ja, om de first movers die niet kunnen wachten op het fatsoenlijk eindproduct wat geld uit de zakken te kloppen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:25 schreef Tain het volgende:
[..]
Dit is een retail speler die gewoon zo in de winkel ligt
Je punt is?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:24 schreef -scorpione- het volgende:
BR slaat wel aan, geef het nog een paar maanden en dan is de situatie al heel anders. Dit reviewtje wat hier gepost is is van iemand die echt één van de allereerste spelers heeft uitgeprobeerd die nog niet eens echt klaar is voor de markt. Dat wordt echt wel opgelost.
Daarnaast komt de PS3 pas volgend jaar uit, zeeen van tijd dus nog om alles te optimaliseren.
Het introduceren van nieuwe producten/standaarden is altijd risicovol.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:26 schreef Dr.Daggla het volgende:
Het ging mij niet zozeer om de verschillen, danwel dat het "beste" product niet per definitie hoeft te winnen..
Het is de consument die uiteindelijk bepaalt.
Denk je dat het goede reclame is om een 1000 euro kostend product niet fatsoenlijk te laten zijn en daarbij Samsung zal echt niet de enige zijn met problemen aangezien de andere ontwikkelaars hun spelers weer een x aantal maanden hebben uitgesteldquote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:27 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Een eerste probeersel ja, om de first movers die niet kunnen wachten op het fatsoenlijk eindproduct wat geld uit de zakken te kloppen.
De consumenten? Man 99% van de markt heeft nog nooit van BR gehoord, die krijgen helemaal niets mee. De promotiecampagne voor het burgervolk komt pas veel later wanneer er echt fatsoenlijk spelers op de markt komen en de free record shop vol ligt met BR schijfjes.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Je punt is?
Dit ligt inmiddels in de winkels. Dit is wat consumenten nu meekrijgen.
Betamax had niet voldoende support. Daarom was er dus ook een grote oorlog gaande zoveel mogelijk support te krijgen. BR is daar aardig in geslaagd. Dus het betamax debacle erbij halen nu is kansloos, het is duidelijk gebleken dat ze de fouten van toen niet weer wilden maken.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:32 schreef Diablos79 het volgende:
Dat blu-ray flopt echt niet zo snel, ze hebben heel veel support van grote film studios. Verder leest het grote deel van de mensen geen reviews van websites. En voor de meeste mensen zijn de games het belangrijkst op de PS3 en niet de blu-ray mogelijkheden.
En ze nemen best veel risico maar dat laat ook zien dat ze vertrouwen hebben in hun product en dat moet ook gewoon. Maar blu-ray blijft een goede zet voor in de PS3, ieder geval beter dan dvds blijven gebruiken.
En of ze geleerd hebben van hun betamax ervaringen zal de toekomst later uitwijzen. Met Betamax hadden ze toen wel een beter product in handen dan VHS was, dus het was zonde dat het flopte.
Ik zeg ook niet dat ze dezelfde fouten maken, daar beginnen andere over. Blu-ray heeft een grote kans van slagen, en wanneer de PS3 goed gaat verkopen komt dat Blu-ray ook alleen maar ten goede.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:34 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Betamax had niet voldoende support. Daarom was er dus ook een grote oorlog gaande zoveel mogelijk support te krijgen. BR is daar aardig in geslaagd. Dus het betamax debacle erbij halen nu is kansloos, het is duidelijk gebleken dat ze de fouten van toen niet weer wilden maken.
54 GB storage voor games. Sega gaf al aan dat voor Yakuza te weinig ruimte was voor zowel Engels als Japanse voice-acting. Tecmo heeft nog niet besloten over Ninja Gaiden 2. Again: BR is meer dan films.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:24 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, alleen zijn ze dan wel hun grootste steunpilaar kwijt.
Want immers, als BR flopt, wat rechtvaardigt die achterlijke prijs dan nog?
Daar vinden ze wel wat op.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:45 schreef Diablos79 het volgende:
Spellen gaan dik profiteren van die extra ruimte. UT2007 werd al iets van 20GB. Dus voor de toekomst is blu-ray voor games alleen al een dikke plus.
GoW = Gears/God of War?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Daar vinden ze wel wat op.
Die vergelijking is al vaak genoeg getrokken in het X360 topic.
Games van de 1ste gen waren net zo groot als de laatste gen. Ondanks de grafische verschillen.
Het is handig, maar zeker geen pré. (zie GoW, past ook op 1 schijfje)
Anyway, BR wordt vooral gepushed voor films.. Dat kan je niet ontkennen.
Als het flopt dan is de ps3 zwaaaaaaaaaaaaar overprices (dat is ie nu al voor een console)
Vandaar dat 99% van de spellen nog gewoon op een DVD5 schijfje passenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:59 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
GoW = Gears/God of War?
besides, games groter dan een CD waren zeldzaam bij PS2 release, en nu is de DVD bijna te klein.
Precies, en kijk na hoeveel jaar dat zover was.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:59 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
GoW = Gears/God of War?
besides, games groter dan een CD waren zeldzaam bij PS2 release, en nu is de DVD bijna te klein.
Yakuza, GTA VC&SA, Devil May Cry 2&3, Onimusha Dawn of Dreams stond op 2x DVD5. Om er een paar te noemen die aan DVD5 niet genoeg hadden.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:01 schreef Tain het volgende:
[..]
Vandaar dat 99% van de spellen nog gewoon op een DVD5 schijfje passen
Whehehe.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:12 schreef SocialDisorder het volgende:
OMG ik bedenk me zojuist: GTA4 krijgt downloadable content op de X360. Dat is misschien wel omdat er niet genoeg ruimte is om alles op een DVD9 te proppen.
Dit ligt aan de development tools die voorhanden zijn. Wat je bij een devkit krijgt is al dan niet voorzien van compressietools. Microsoft's XNA-architectuur heeft een aantal geavanceerde compressietechnieken in het pakketje zitten.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:08 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Yakuza, GTA VC&SA, Devil May Cry 2&3, Onimusha Dawn of Dreams stond op 2x DVD5. Om er een paar te noemen die aan DVD5 niet genoeg hadden.
Deze technieken heeft MS bewust ontwikkeld om zo niet per sé aan HD-DVD te hoeven. De PS3 heeft dat probleem niet, die hebben ruimte zat en zullen veel midner comprimeren. Maar ik verwacht niet dat de DVD ooit massaal te klein wordt voor 360 games.quote:XNA Build, is a set of Game Asset Pipeline management tools, which help by defining, maintaining, debugging, and optimizing the Game Asset Pipeline of individual game development efforts. A Game Asset Pipeline describes the process by which game content, such as textures, 3D models etc, are modified to a form suitable for efficient execution by the gaming engine. XNA Build helps identify the pipeline dependencies, and also provides API access to enable further processing of the dependency data. The dependency data can be analyzed to find out which of the content is actually being used by the game. By marking out unused content, XNA Build helps reduce the size of games by as much as 40%.
GTA: SA past gewoon op een DVD5 schijfje, de data staat alleen maar op een dual layer zodat alle data aan het uiterste van het schijfje ligt. Zelfde geldt voor DMC3, GTA VC en Onimushaquote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:08 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Yakuza, GTA VC&SA, Devil May Cry 2&3, Onimusha Dawn of Dreams stond op 2x DVD5. Om er een paar te noemen die aan DVD5 niet genoeg hadden.
Wow, wat een briljante ingeving. Chapeau.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:12 schreef SocialDisorder het volgende:
OMG ik bedenk me zojuist: GTA4 krijgt downloadable content op de X360. Dat is misschien wel omdat er niet genoeg ruimte is om alles op een DVD9 te proppen.
volgens de man die Fable een innovatie vond. Ik neem zijn woorden net zo serieus als die van Ken Kutaragi, thank you very much.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wow, wat een briljante ingeving. Chapeau.
Alleen slaat het als een kut op Dirk. Het ging namelijk om exclusieve content..
Er is een verschil tussen feit en meningquote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:22 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
volgens de man die Fable een innovatie vond. Ik neem zijn woorden net zo serieus als die van Ken Kutaragi, thank you very much.
Het is inmiddels ook aangekondigd door iemand van Rockstar dat er exclusieve content komt.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:22 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
volgens de man die Fable een innovatie vond. Ik neem zijn woorden net zo serieus als die van Ken Kutaragi, thank you very much.
Zullen er in UT2007 FMV's zitten dan? Denk het niet echt, en volgens epic word die al 20GB. Veel games zullen de 9GB nog niet gaan halen maar dat kan in een jaar of 2 heel snel veranderen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:33 schreef Retuobak het volgende:
Ik ben het zeker eens met dat ze te klein worden, maar mensen moeten niet gaan doen alsof games zonder zinloze FMV's nu al een dual layer DVD groot zijn.
Dat komt omdat die spelwerelden ook niet groter waren dan 1 disc dus dan is een keer wisselen van disc niet erg. Wanneer je een spel als GTA op meerdere discs hebt staan en je continue van disc moet wisselen als je van het ene deel van de stad naar het andere deel gaat dan is dat behoorlijk storend.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Overigens maakt het me geen fuck uit of ik een game over meerdere discs speel verder, het liefst heb ik het op één disc, maar zoals de PSOne FF's gedaan zijn vind ik ook prima.
Mwa, ik denk dat Epic toch echt wel met een oplossing komt.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:07 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Zullen er in UT2007 FMV's zitten dan? Denk het niet echt, en volgens epic word die al 20GB. Veel games zullen de 9GB nog niet gaan halen maar dat kan in een jaar of 2 heel snel veranderen. Je hoeft met zoveel ruimte als op een blu-ray disc ook niet zoveel compressie toe te passen wat ook weer voordelen opleverd voor laadtijden en geheugen gebruik.
Laadtijden zijn juist helemaal niet voordelig zonder compressie, de blu-ray speler zelf is vrij traag en dan ga je de data over meer oppervlakte verdelen op het schijfje. Het geheugen gebruik wordt wel minder, maar dat is een stuk minder erg dan data die niet snel genoeg ingelezen kan wordenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:07 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Zullen er in UT2007 FMV's zitten dan? Denk het niet echt, en volgens epic word die al 20GB. Veel games zullen de 9GB nog niet gaan halen maar dat kan in een jaar of 2 heel snel veranderen. Je hoeft met zoveel ruimte als op een blu-ray disc ook niet zoveel compressie toe te passen wat ook weer voordelen opleverd voor laadtijden en geheugen gebruik.
Ja, minder compressie, nog meer data van de al erg slome blu-ray drive af streamenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:07 schreef Diablos79 het volgende:
Zullen er in UT2007 FMV's zitten dan? Denk het niet echt, en volgens epic word die al 20GB. Veel games zullen de 9GB nog niet gaan halen maar dat kan in een jaar of 2 heel snel veranderen. Je hoeft met zoveel ruimte als op een blu-ray disc ook niet zoveel compressie toe te passen wat ook weer voordelen opleverd voor laadtijden en geheugen gebruik.
Juist wel, gecomprimeerde data moet eerst in het geheugen worden uitgepakt. Dat hoeft dus niet als je het rechtstreeks kan streamen van Blu-ray. En zo traag is blu-ray niet, het is snel genoeg om goed te kunnen streamen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:12 schreef Tain het volgende:
[..]
Laadtijden zijn juist helemaal niet voordelig zonder compressie, de blu-ray speler zelf is vrij traag en dan ga je de data over meer oppervlakte verdelen op het schijfje. Het geheugen gebruik wordt wel minder, maar dat is een stuk minder erg dan data die niet snel genoeg ingelezen kan worden
Blu-ray is niet traag neequote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:18 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Juist wel, gecomprimeerde data moet eerst in het geheugen worden uitgepakt. Dat hoeft dus niet als je het rechtstreeks kan streamen van Blu-ray. En zo traag is blu-ray niet, het is snel genoeg om goed te kunnen streamen.
Erg sloom is gewoon onzin, zo sloom is het echt niet. En de pc versie zal wel kleiner worden ja, maar spellen groter dan 10GB zonder FMV zullen echt geen uitzondering zijn over een jaar op de PS3. Je kan negatief blijven doen over blu-ray maar het bied meer voordelen dan nadelen voor games. Meeste game ontwikkelaars zijn er ook positief over en de mogelijkheden die de extra ruimte hun bied.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:13 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ja, minder compressie, nog meer data van de al erg slome blu-ray drive af streamen
En met een krachtige CPU als de Cell gaat de decompressie sowieso razendsnel
En in een dermate vroege staat kan men weinig zeggen over de uiteindelijke eisen en het uiteindelijke formaat van UT2K7. Die uitspraak is meer dan een jaar geleden gedaan en de game is nog lang niet uit. Je kunt er vrij zeker van zijn dat UT2K7 de 20GB echt niet gaat halen.
Jep.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:27 schreef Retuobak het volgende:
En laten we daarbij in gedachten houden dat aldus de developers van Saint's Row de 12x DVD lezer in de 360 al te sloom was voor de implementatie van vliegtuigen.
Volgens mij is de optische lezer een bottleneck in 360 EN PS3.
Waardoor je dus het hele doel van de BR drive voorbij schiet.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:32 schreef P-Style het volgende:
[..]
of de games straks een flinke installatie op HDD vereisen.
Geloof maar niet dat men gigabytes grote installaties toe gaat staan bij Sonyquote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:45 schreef Diablos79 het volgende:
Dat ze de HDD goed moet gebruiken lijkt me logisch, dat ding zit er ook niet voor niks in. Bij de ps3 zullen ontwikkelaars ook standaard gebruik maken van de HDD waarbij dit bij de xbox360 niet het geval is. Dus als blu-ray te langzaam zou zijn dan kunnen ze dat altijd nog oplossen via de HDD.
Niets, waarom zouden ze.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:50 schreef -scorpione- het volgende:
Wat moet Microsoft trouwens doen als BR slaagt en de spelletjes branche het omarmt en ten volle benut over een jaar of 4/5?
Ik heb het er over wanneer de spellen 20 GB of meer gaan worden.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Niets, waarom zouden ze.
Devers die games maken voor de X360 weten dat dat ding er niet in zit, dus waarom zou MS in moeten grijpen dan?.
Lees even een paar posts terug.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:52 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik heb het er over wanneer de spellen 20 GB of meer gaan worden.
Zal dat volstaan? Dat compressing? En daar zitten geen nadelen aan? Ik kan het me niet voorstellen eigenlijk.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Lees even een paar posts terug.
XNA enzo.
Dat lijkt me niet. De drive is geïntegreerd in het apparaat, het is niet alsof er een PC-drive in zit die je gemakkelijk kunt vervangen. En de specs van de dvd drive in de nieuwe PS2 zijn hetzelfde als die in de eerste PS2's (hij's alleen wat stiller).quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:45 schreef Diablos79 het volgende:
En sony spreekt veel over updates voor de ps3, wie weet kun je gewoon de Blu-ray drive vervangen door een snellere. De nieuwe ps2 hebben ook een snellere dvd-rom dan de oude types.
Paar kleine files, dus dan is het voordeel in snelheid weer weg.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:50 schreef Diablos79 het volgende:
Ik heb het ook niet over installaties van een paar GB. Maar een paar gig gebruiken voor chache en installatie van kleine filetjes die na het spelen weer worden verwijderd lijkt me niks vreemds.
Je weet niet zeker hoe ze die drive erin zetten. Maar Sony heeft het de hele tijd over de update/uitbreidings mogelijkheden van de PS3 dus wie weet is het wel mogelijk. Het zou iedergeval een goede update kunnen zijn.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:55 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. De drive is geïntegreerd in het apparaat, het is niet alsof er een PC-drive in zit die je gemakkelijk kunt vervangen. En de specs van de dvd drive in de nieuwe PS2 zijn hetzelfde als die in de eerste PS2's (hij's alleen wat stiller).
Grote files danquote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:59 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Paar kleine files, dus dan is het voordeel in snelheid weer weg.
Paar kleine files zullen het verschil niet maken.
Ik ben geen technerd, maar voor zover ik weet werkt het met een algorithme. Normaal gesproken wordt er nauwelijks gecompressed en wordt het vrijwel 1 op 1 van de disc gelezen. Echter, met extra processing power kan je algorithmes het werk laten doen. Ze nemen maar een paar KB in en bevatten alleen maar info voor de processor die zelf het zware werk doet.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:54 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Zal dat volstaan? Dat compressing? En daar zitten geen nadelen aan? Ik kan het me niet voorstellen eigenlijk.
Ja want de capaciteit van 50GB is dan ook opeens verlorenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:47 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Waardoor je dus het hele doel van de BR drive voorbij schiet..
Grote files, en je zit weer op veel te grote installaties waardoor je bij een PS3 game minuten nodig zou hebben om het op te starten. En ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik moet niks hebben van dergelijke opstarttijden. Dan speel ik een game veel minder snel.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:55 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Grote files danen ik zei ook geen paar.. Maar je snapt toch wel wat er bedoeld word zonder te mierenneuken op woorden
.. Goede developers zullen zeker wel goed gebruik maken van die HDD om zo laadtijden te beperken.
Tegen die tijd komen ze misschien wel al met een opvolger van de 360quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:50 schreef -scorpione- het volgende:
Wat moet Microsoft trouwens doen als BR slaagt en de spelletjes branche het omarmt en ten volle benut over een jaar of 4/5?
Waarom speel je dan zoveel op de PC als je niks van dergelijke opstarttijden wilt hebben. Als je ergens lange opstarttijden hebt is het op de PC. Om over installeren nog maar niet te spreken.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:16 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Grote files, en je zit weer op veel te grote installaties waardoor je bij een PS3 game minuten nodig zou hebben om het op te starten. En ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik moet niks hebben van dergelijke opstarttijden. Dan speel ik een game veel minder snel.
Het wordt gewoon enkel een cache, net zoals bij 360, daar kun je van uit gaan.
Dat mag ik toch wel hopen ja, 4 a 5 jaar is lang genoeg.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:46 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Tegen die tijd komen ze misschien wel al met een opvolger van de 360
3 jaar als het ff kan.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:15 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat mag ik toch wel hopen ja, 4 a 5 jaar is lang genoeg..
Laadtijden op mijn PC zijn bij dezelfde games hooguit 1/4e van die op de 360. Wat ook logisch is gezien de obsceen veel hogere bandbreedte van HDD's tov een 12x DVD lezer.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:55 schreef Diablos79 het volgende:
Waarom speel je dan zoveel op de PC als je niks van dergelijke opstarttijden wilt hebben. Als je ergens lange opstarttijden hebt is het op de PC. Om over installeren nog maar niet te spreken.
Caching wordt straks bij vrijwel elke 360 game gebruikt, en dat is ook logischquote:Weer mierenneuken om een woord. Tuurlijk word het voornamelijk cachen(al zou een installatie ook wel eens gebruikt kunnen worden) en je als je dat goed gebruikt kun je veel laadtijden wegnemen. En bij de PS3 weet een developer zeker dat er gebruikt word gemaakt van een HDD, bij de XBOX360 is dat niet het geval, dus is het ook niet vanzelf sprekend dat ze het bij de 360 gebruiken.
A. Dat maakt voor mij al de drempel hoog, ik vind het stukken fijner als ik direct kan spelen, gewoon opstarten en 5 seconden later spelen. Zoals je bij bijv. een Hitman: Blood Money hebt, dat is dan ook een game die ik regelmatig ff opstart.quote:En een lange opstarttijd boeit me niet zo, als ik een of twee minuten moet wachten tot het spel is opgestart en er zijn daarna geen laadtijden meer vind ik dat prima.
quote:
quote:Dus op een begravenis liggen de meeste mensen liever in de kist dan dat ze de toespraak geven
Zal wel gelijk met de X360 games liggen..quote:Ok guys this is scary, it's like the Sony execs are afraid to break the bad news there already asking us not to kill them when it becomes official. We already knew games were going up in cost from 50-60$ because well games are huge now there ... well... epic. With budgets almost as high as blockbuster movies we knew the price was on the rise. But apparently as i suspected months ago that bluray player isn't going to drive just the PS3 itself skyward price wise. Since sony is requireing games to also be released on bluray (even if they do not require added space over a DVD as most if not all of them won't since... lets face it 360 and ps3 games will be generally exactly the same). We've seen the blank media retail already ranging from high 20's into the 30$ range for a single blank Bluray media, in comparison to the 5-10cents for a blank DVD... While studios will get significant price cuts for the production and bulk manufacturing the fact is the same for dvd's they get it cheaper than our 10 cents per dvd as well, except that ratio of high expensive will still exist.
Who's gonna pay for the higher media costs? Not sony, they still have to make profit on the games to make back the 400-500$ on each console they are losing on each console. The studios are already complaining because games are so expensive to develop so they really aren't going to take the hit. That leaves us with poor old Joe Consumer and his mom.
Don't Believe me? Well guess what the PSM magazine for August seems to be letting the Sony execs dance around and try to beg for forgiveness in advance for whats sure to be 70-80$ games in the future for the PS3. Heres the quote from PSM August:
PSM: Can we expect PS3 games to be priced in the same range as Xbox 360 titles?
KH: Generally Speaking, over the past twelve years or so, there has been a consumer expectation that disc-based games are maybe $59 on the high end to $39 on the low end. So, what I can say now is, I think it would be a bit of a stretch to think that we could suddenly turn around and say "PS3 Games now $99.99." I don't think consumers expect software pricing to suddenly double. So, the quick answer is that we want to make it as affordable as possible, knowing that there is a set consumer expectation for what software has cost for the past twelve years. That's kind of the best answer I can give you. So, if it becomes a bit higher than $59, don't ding me, but, again, I don't expect it to be $100.
Source: PSM Magazine
Dat is nou consolegaming, kabouter!quote:Op woensdag 28 juni 2006 08:38 schreef Retuobak het volgende:
Helemaal niet better
Ik vind de prijzen van X360 titels al obsceen.
...dan wil ik niet ook nog eens 65 euro betalen per game.
Ja, lekker is datquote:
Ik noem dat consolegamers die genaaid worden door Nederlandse winkeliersquote:Op woensdag 28 juni 2006 13:36 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat is nou consolegaming, kabouter!
Die heb je juist wel nodig op je console aangezien zij meestal met vernieuwende titels. Hoe duurder de ontwikkelkosten, hoe minder risico's ontwikkelaars durven te nemen. Vandaar dat nu vooral vervolgen op de PS3 worden aangekondigd.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:09 schreef SocialDisorder het volgende:
een kleine, onafhankelijke ontwikkelaar. Kan ik me wel voorstellen dat ze niet te veel risico durven te nemen.
Ik wil Heavenly Sword, Resistance Fall of Man, Motorstorm, het naamloze Naughty Dog project en Assassin's Creed niet echt vervolgen noemen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:11 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Die heb je juist wel nodig op je console aangezien zij meestal met vernieuwende titels. Hoe duurder de ontwikkelkosten, hoe minder risico's ontwikkelaars durven te nemen. Vandaar dat nu vooral vervolgen op de PS3 worden aangekondigd.
Oh wow, 5 games waarvan er 1 wsl MP wordt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:19 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik wil Heavenly Sword, Resistance Fall of Man, Motorstorm, het naamloze Naughty Dog project en Assassin's Creed niet echt vervolgen noemen.
Met een prijs van 600 euro/dollar is de kans op een kleine userbase bij launch gewoon gigantisch groot. En met een kleine userbase is de kans op verkopen verschrikkelijk klein. Naughty Dog en Ubisoft hebben wat dat betreft mee dat ze bekend staan om kwalitatief hoogstaande games, en dus sowieso hun games wel kunnen slijten. Hoewel dat bij Beyond Good & Evil toch tegen bleek te vallen, qua slijten dan, kwalitatief is het één van de beste games die ik onder m'n duimen heb gehad.
Ik verwacht wel een port ergens volgend jaar van Theseis als de PS3 eenmaal een beetje loopt.
Nee Microsoft had zoveel exclusieve toptitels bij de launchquote:Op donderdag 29 juni 2006 09:22 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Oh wow, 5 games waarvan er 1 wsl MP wordt..
Dat is met elke console toch in het begin? 80% van de games die het eerste jaar uitgegven worden zijn games van bekende franchises.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:11 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Die heb je juist wel nodig op je console aangezien zij meestal met vernieuwende titels. Hoe duurder de ontwikkelkosten, hoe minder risico's ontwikkelaars durven te nemen. Vandaar dat nu vooral vervolgen op de PS3 worden aangekondigd.
De games die hij noemt zijn geen eens launchgames.quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:15 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Nee Microsoft had zoveel exclusieve toptitels bij de launch![]()
wat zijn ze ook? geen launch titels?quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:20 schreef SToRM81 het volgende:
Motorstorm, Resistance en Heavenly Sword misschien ook![]()
Gamefront stinkt danquote:Op donderdag 29 juni 2006 10:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hotllinken mag niet van Gamefront
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |