Kan je zien dat blu-ray eigenlijk nog steeds te vroeg gelaunched wordtquote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, dat zal wel niet. In Europa en de VS zullen ze het vrij moeilijk krijgen, denk ik.
Anyway, de eerste BR recenties zijn binnen..
Early experiences with Blu-ray disappointing
Je vergeet dat Sony ook jat van MSquote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:33 schreef SocialDisorder het volgende:
jezus wat een gezeik weer over wie wat van wie jat. MS jat van Apple, Sony van Nintendo, Nintendo weer van Sega, Sega van Atari, Atari weer van m'n grootmoeder en aan het einde van het verhaal zijn we allemaal gelukkig.
Dat ze niet tevreden zijn over een speler zegt verder helemaal niks over blu-ray zelf. Je hebt ook goede en slechte dvd spelers en dat zal bij blu-ray(en hd-dvd) netzo zijn. Voor de PS3 was blu-ray zeker geen slechte keuze. Developers zeggen nu al dat de extra ruimte veel voordelen gaat opleveren en dat spellen al snel groter zullen worden dan een dvd.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, dat zal wel niet. In Europa en de VS zullen ze het vrij moeilijk krijgen, denk ik.
Anyway, de eerste BR recenties zijn binnen..
Early experiences with Blu-ray disappointing
Verder kijken dan je neus lang is wellicht?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:18 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Dat ze niet tevreden zijn over een speler zegt verder helemaal niks over blu-ray zelf. Je hebt ook goede en slechte dvd spelers en dat zal bij blu-ray(en hd-dvd) netzo zijn. Voor de PS3 was blu-ray zeker geen slechte keuze. Developers zeggen nu al dat de extra ruimte veel voordelen gaat opleveren en dat spellen al snel groter zullen worden dan een dvd.
Wat verder kijken dan je neus lang is?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Verder kijken dan je neus lang is wellicht?
BR is beyond alleen de PS3.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:15 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Wat verder kijken dan je neus lang is?
Denk het wel. Betamax was van Sony en van Sony alléén. Bij Blu-Ray hebben ze hun krachten gebundeld met het merendeel van de grote consumentenelektronicamerken (ondanks dat de media vaak doet geloven dat Blu-Ray enkel van Sony is).quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ze nemen echt teveel risico, hebben ze dan echt niets van het Betamax debacle geleerd?
Dat zeg ik ook niet, alleen zijn ze dan wel hun grootste steunpilaar kwijt.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:22 schreef SocialDisorder het volgende:
BlueRay is meer dan alleen films. De PS3 zal echt niet floppen als BR niet aanslaat.
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:24 schreef -scorpione- het volgende:
BR slaat wel aan, geef het nog een paar maanden en dan is de situatie al heel anders. Dit reviewtje wat hier gepost is is van iemand die echt één van de allereerste spelers heeft uitgeprobeerd die nog niet eens echt klaar is voor de markt. Dat wordt echt wel opgelost.
Daarnaast komt de PS3 pas volgend jaar uit, zeeen van tijd dus nog om alles te optimaliseren.
Het ging mij niet zozeer om de verschillen, danwel dat het "beste" product niet per definitie hoeft te winnen..quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:24 schreef P-Style het volgende:
[..]
Denk het wel. Betamax was van Sony en van Sony alléén. Bij Blu-Ray hebben ze hun krachten gebundeld met het merendeel van de grote consumentenelektronicamerken (ondanks dat de media vaak doet geloven dat Blu-Ray enkel van Sony is).
Bovendien was Betamax slechts een opnamemedium, terwijl bij Blu-Ray de filmmaatschappijen er zelf ook in geïnvesteerd hebben.
Een eerste probeersel ja, om de first movers die niet kunnen wachten op het fatsoenlijk eindproduct wat geld uit de zakken te kloppen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:25 schreef Tain het volgende:
[..]
Dit is een retail speler die gewoon zo in de winkel ligt
Je punt is?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:24 schreef -scorpione- het volgende:
BR slaat wel aan, geef het nog een paar maanden en dan is de situatie al heel anders. Dit reviewtje wat hier gepost is is van iemand die echt één van de allereerste spelers heeft uitgeprobeerd die nog niet eens echt klaar is voor de markt. Dat wordt echt wel opgelost.
Daarnaast komt de PS3 pas volgend jaar uit, zeeen van tijd dus nog om alles te optimaliseren.
Het introduceren van nieuwe producten/standaarden is altijd risicovol.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:26 schreef Dr.Daggla het volgende:
Het ging mij niet zozeer om de verschillen, danwel dat het "beste" product niet per definitie hoeft te winnen..
Het is de consument die uiteindelijk bepaalt.
Denk je dat het goede reclame is om een 1000 euro kostend product niet fatsoenlijk te laten zijn en daarbij Samsung zal echt niet de enige zijn met problemen aangezien de andere ontwikkelaars hun spelers weer een x aantal maanden hebben uitgesteldquote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:27 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Een eerste probeersel ja, om de first movers die niet kunnen wachten op het fatsoenlijk eindproduct wat geld uit de zakken te kloppen.
De consumenten? Man 99% van de markt heeft nog nooit van BR gehoord, die krijgen helemaal niets mee. De promotiecampagne voor het burgervolk komt pas veel later wanneer er echt fatsoenlijk spelers op de markt komen en de free record shop vol ligt met BR schijfjes.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Je punt is?
Dit ligt inmiddels in de winkels. Dit is wat consumenten nu meekrijgen.
Betamax had niet voldoende support. Daarom was er dus ook een grote oorlog gaande zoveel mogelijk support te krijgen. BR is daar aardig in geslaagd. Dus het betamax debacle erbij halen nu is kansloos, het is duidelijk gebleken dat ze de fouten van toen niet weer wilden maken.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:32 schreef Diablos79 het volgende:
Dat blu-ray flopt echt niet zo snel, ze hebben heel veel support van grote film studios. Verder leest het grote deel van de mensen geen reviews van websites. En voor de meeste mensen zijn de games het belangrijkst op de PS3 en niet de blu-ray mogelijkheden.
En ze nemen best veel risico maar dat laat ook zien dat ze vertrouwen hebben in hun product en dat moet ook gewoon. Maar blu-ray blijft een goede zet voor in de PS3, ieder geval beter dan dvds blijven gebruiken.
En of ze geleerd hebben van hun betamax ervaringen zal de toekomst later uitwijzen. Met Betamax hadden ze toen wel een beter product in handen dan VHS was, dus het was zonde dat het flopte.
Ik zeg ook niet dat ze dezelfde fouten maken, daar beginnen andere over. Blu-ray heeft een grote kans van slagen, en wanneer de PS3 goed gaat verkopen komt dat Blu-ray ook alleen maar ten goede.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:34 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Betamax had niet voldoende support. Daarom was er dus ook een grote oorlog gaande zoveel mogelijk support te krijgen. BR is daar aardig in geslaagd. Dus het betamax debacle erbij halen nu is kansloos, het is duidelijk gebleken dat ze de fouten van toen niet weer wilden maken.
54 GB storage voor games. Sega gaf al aan dat voor Yakuza te weinig ruimte was voor zowel Engels als Japanse voice-acting. Tecmo heeft nog niet besloten over Ninja Gaiden 2. Again: BR is meer dan films.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:24 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, alleen zijn ze dan wel hun grootste steunpilaar kwijt.
Want immers, als BR flopt, wat rechtvaardigt die achterlijke prijs dan nog?
Daar vinden ze wel wat op.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:45 schreef Diablos79 het volgende:
Spellen gaan dik profiteren van die extra ruimte. UT2007 werd al iets van 20GB. Dus voor de toekomst is blu-ray voor games alleen al een dikke plus.
GoW = Gears/God of War?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Daar vinden ze wel wat op.
Die vergelijking is al vaak genoeg getrokken in het X360 topic.
Games van de 1ste gen waren net zo groot als de laatste gen. Ondanks de grafische verschillen.
Het is handig, maar zeker geen pré. (zie GoW, past ook op 1 schijfje)
Anyway, BR wordt vooral gepushed voor films.. Dat kan je niet ontkennen.
Als het flopt dan is de ps3 zwaaaaaaaaaaaaar overprices (dat is ie nu al voor een console)
Vandaar dat 99% van de spellen nog gewoon op een DVD5 schijfje passenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:59 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
GoW = Gears/God of War?
besides, games groter dan een CD waren zeldzaam bij PS2 release, en nu is de DVD bijna te klein.
Precies, en kijk na hoeveel jaar dat zover was.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:59 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
GoW = Gears/God of War?
besides, games groter dan een CD waren zeldzaam bij PS2 release, en nu is de DVD bijna te klein.
Yakuza, GTA VC&SA, Devil May Cry 2&3, Onimusha Dawn of Dreams stond op 2x DVD5. Om er een paar te noemen die aan DVD5 niet genoeg hadden.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:01 schreef Tain het volgende:
[..]
Vandaar dat 99% van de spellen nog gewoon op een DVD5 schijfje passen
Whehehe.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:12 schreef SocialDisorder het volgende:
OMG ik bedenk me zojuist: GTA4 krijgt downloadable content op de X360. Dat is misschien wel omdat er niet genoeg ruimte is om alles op een DVD9 te proppen.
Dit ligt aan de development tools die voorhanden zijn. Wat je bij een devkit krijgt is al dan niet voorzien van compressietools. Microsoft's XNA-architectuur heeft een aantal geavanceerde compressietechnieken in het pakketje zitten.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:08 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Yakuza, GTA VC&SA, Devil May Cry 2&3, Onimusha Dawn of Dreams stond op 2x DVD5. Om er een paar te noemen die aan DVD5 niet genoeg hadden.
Deze technieken heeft MS bewust ontwikkeld om zo niet per sé aan HD-DVD te hoeven. De PS3 heeft dat probleem niet, die hebben ruimte zat en zullen veel midner comprimeren. Maar ik verwacht niet dat de DVD ooit massaal te klein wordt voor 360 games.quote:XNA Build, is a set of Game Asset Pipeline management tools, which help by defining, maintaining, debugging, and optimizing the Game Asset Pipeline of individual game development efforts. A Game Asset Pipeline describes the process by which game content, such as textures, 3D models etc, are modified to a form suitable for efficient execution by the gaming engine. XNA Build helps identify the pipeline dependencies, and also provides API access to enable further processing of the dependency data. The dependency data can be analyzed to find out which of the content is actually being used by the game. By marking out unused content, XNA Build helps reduce the size of games by as much as 40%.
GTA: SA past gewoon op een DVD5 schijfje, de data staat alleen maar op een dual layer zodat alle data aan het uiterste van het schijfje ligt. Zelfde geldt voor DMC3, GTA VC en Onimushaquote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:08 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Yakuza, GTA VC&SA, Devil May Cry 2&3, Onimusha Dawn of Dreams stond op 2x DVD5. Om er een paar te noemen die aan DVD5 niet genoeg hadden.
Wow, wat een briljante ingeving. Chapeau.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:12 schreef SocialDisorder het volgende:
OMG ik bedenk me zojuist: GTA4 krijgt downloadable content op de X360. Dat is misschien wel omdat er niet genoeg ruimte is om alles op een DVD9 te proppen.
volgens de man die Fable een innovatie vond. Ik neem zijn woorden net zo serieus als die van Ken Kutaragi, thank you very much.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wow, wat een briljante ingeving. Chapeau.
Alleen slaat het als een kut op Dirk. Het ging namelijk om exclusieve content..
Er is een verschil tussen feit en meningquote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:22 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
volgens de man die Fable een innovatie vond. Ik neem zijn woorden net zo serieus als die van Ken Kutaragi, thank you very much.
Het is inmiddels ook aangekondigd door iemand van Rockstar dat er exclusieve content komt.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:22 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
volgens de man die Fable een innovatie vond. Ik neem zijn woorden net zo serieus als die van Ken Kutaragi, thank you very much.
Zullen er in UT2007 FMV's zitten dan? Denk het niet echt, en volgens epic word die al 20GB. Veel games zullen de 9GB nog niet gaan halen maar dat kan in een jaar of 2 heel snel veranderen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:33 schreef Retuobak het volgende:
Ik ben het zeker eens met dat ze te klein worden, maar mensen moeten niet gaan doen alsof games zonder zinloze FMV's nu al een dual layer DVD groot zijn.
Dat komt omdat die spelwerelden ook niet groter waren dan 1 disc dus dan is een keer wisselen van disc niet erg. Wanneer je een spel als GTA op meerdere discs hebt staan en je continue van disc moet wisselen als je van het ene deel van de stad naar het andere deel gaat dan is dat behoorlijk storend.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Overigens maakt het me geen fuck uit of ik een game over meerdere discs speel verder, het liefst heb ik het op één disc, maar zoals de PSOne FF's gedaan zijn vind ik ook prima.
Mwa, ik denk dat Epic toch echt wel met een oplossing komt.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:07 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Zullen er in UT2007 FMV's zitten dan? Denk het niet echt, en volgens epic word die al 20GB. Veel games zullen de 9GB nog niet gaan halen maar dat kan in een jaar of 2 heel snel veranderen. Je hoeft met zoveel ruimte als op een blu-ray disc ook niet zoveel compressie toe te passen wat ook weer voordelen opleverd voor laadtijden en geheugen gebruik.
Laadtijden zijn juist helemaal niet voordelig zonder compressie, de blu-ray speler zelf is vrij traag en dan ga je de data over meer oppervlakte verdelen op het schijfje. Het geheugen gebruik wordt wel minder, maar dat is een stuk minder erg dan data die niet snel genoeg ingelezen kan wordenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:07 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Zullen er in UT2007 FMV's zitten dan? Denk het niet echt, en volgens epic word die al 20GB. Veel games zullen de 9GB nog niet gaan halen maar dat kan in een jaar of 2 heel snel veranderen. Je hoeft met zoveel ruimte als op een blu-ray disc ook niet zoveel compressie toe te passen wat ook weer voordelen opleverd voor laadtijden en geheugen gebruik.
Ja, minder compressie, nog meer data van de al erg slome blu-ray drive af streamenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:07 schreef Diablos79 het volgende:
Zullen er in UT2007 FMV's zitten dan? Denk het niet echt, en volgens epic word die al 20GB. Veel games zullen de 9GB nog niet gaan halen maar dat kan in een jaar of 2 heel snel veranderen. Je hoeft met zoveel ruimte als op een blu-ray disc ook niet zoveel compressie toe te passen wat ook weer voordelen opleverd voor laadtijden en geheugen gebruik.
Juist wel, gecomprimeerde data moet eerst in het geheugen worden uitgepakt. Dat hoeft dus niet als je het rechtstreeks kan streamen van Blu-ray. En zo traag is blu-ray niet, het is snel genoeg om goed te kunnen streamen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:12 schreef Tain het volgende:
[..]
Laadtijden zijn juist helemaal niet voordelig zonder compressie, de blu-ray speler zelf is vrij traag en dan ga je de data over meer oppervlakte verdelen op het schijfje. Het geheugen gebruik wordt wel minder, maar dat is een stuk minder erg dan data die niet snel genoeg ingelezen kan worden
Blu-ray is niet traag neequote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:18 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Juist wel, gecomprimeerde data moet eerst in het geheugen worden uitgepakt. Dat hoeft dus niet als je het rechtstreeks kan streamen van Blu-ray. En zo traag is blu-ray niet, het is snel genoeg om goed te kunnen streamen.
Erg sloom is gewoon onzin, zo sloom is het echt niet. En de pc versie zal wel kleiner worden ja, maar spellen groter dan 10GB zonder FMV zullen echt geen uitzondering zijn over een jaar op de PS3. Je kan negatief blijven doen over blu-ray maar het bied meer voordelen dan nadelen voor games. Meeste game ontwikkelaars zijn er ook positief over en de mogelijkheden die de extra ruimte hun bied.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:13 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ja, minder compressie, nog meer data van de al erg slome blu-ray drive af streamen
En met een krachtige CPU als de Cell gaat de decompressie sowieso razendsnel
En in een dermate vroege staat kan men weinig zeggen over de uiteindelijke eisen en het uiteindelijke formaat van UT2K7. Die uitspraak is meer dan een jaar geleden gedaan en de game is nog lang niet uit. Je kunt er vrij zeker van zijn dat UT2K7 de 20GB echt niet gaat halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |