Jep.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:27 schreef Retuobak het volgende:
En laten we daarbij in gedachten houden dat aldus de developers van Saint's Row de 12x DVD lezer in de 360 al te sloom was voor de implementatie van vliegtuigen.
Volgens mij is de optische lezer een bottleneck in 360 EN PS3.
Waardoor je dus het hele doel van de BR drive voorbij schiet.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:32 schreef P-Style het volgende:
[..]
of de games straks een flinke installatie op HDD vereisen.
Geloof maar niet dat men gigabytes grote installaties toe gaat staan bij Sonyquote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:45 schreef Diablos79 het volgende:
Dat ze de HDD goed moet gebruiken lijkt me logisch, dat ding zit er ook niet voor niks in. Bij de ps3 zullen ontwikkelaars ook standaard gebruik maken van de HDD waarbij dit bij de xbox360 niet het geval is. Dus als blu-ray te langzaam zou zijn dan kunnen ze dat altijd nog oplossen via de HDD.
Niets, waarom zouden ze.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:50 schreef -scorpione- het volgende:
Wat moet Microsoft trouwens doen als BR slaagt en de spelletjes branche het omarmt en ten volle benut over een jaar of 4/5?
Ik heb het er over wanneer de spellen 20 GB of meer gaan worden.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Niets, waarom zouden ze.
Devers die games maken voor de X360 weten dat dat ding er niet in zit, dus waarom zou MS in moeten grijpen dan?.
Lees even een paar posts terug.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:52 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik heb het er over wanneer de spellen 20 GB of meer gaan worden.
Zal dat volstaan? Dat compressing? En daar zitten geen nadelen aan? Ik kan het me niet voorstellen eigenlijk.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Lees even een paar posts terug.
XNA enzo.
Dat lijkt me niet. De drive is geïntegreerd in het apparaat, het is niet alsof er een PC-drive in zit die je gemakkelijk kunt vervangen. En de specs van de dvd drive in de nieuwe PS2 zijn hetzelfde als die in de eerste PS2's (hij's alleen wat stiller).quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:45 schreef Diablos79 het volgende:
En sony spreekt veel over updates voor de ps3, wie weet kun je gewoon de Blu-ray drive vervangen door een snellere. De nieuwe ps2 hebben ook een snellere dvd-rom dan de oude types.
Paar kleine files, dus dan is het voordeel in snelheid weer weg.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:50 schreef Diablos79 het volgende:
Ik heb het ook niet over installaties van een paar GB. Maar een paar gig gebruiken voor chache en installatie van kleine filetjes die na het spelen weer worden verwijderd lijkt me niks vreemds.
Je weet niet zeker hoe ze die drive erin zetten. Maar Sony heeft het de hele tijd over de update/uitbreidings mogelijkheden van de PS3 dus wie weet is het wel mogelijk. Het zou iedergeval een goede update kunnen zijn.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:55 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. De drive is geïntegreerd in het apparaat, het is niet alsof er een PC-drive in zit die je gemakkelijk kunt vervangen. En de specs van de dvd drive in de nieuwe PS2 zijn hetzelfde als die in de eerste PS2's (hij's alleen wat stiller).
Grote files danquote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:59 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Paar kleine files, dus dan is het voordeel in snelheid weer weg.
Paar kleine files zullen het verschil niet maken.
Ik ben geen technerd, maar voor zover ik weet werkt het met een algorithme. Normaal gesproken wordt er nauwelijks gecompressed en wordt het vrijwel 1 op 1 van de disc gelezen. Echter, met extra processing power kan je algorithmes het werk laten doen. Ze nemen maar een paar KB in en bevatten alleen maar info voor de processor die zelf het zware werk doet.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:54 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Zal dat volstaan? Dat compressing? En daar zitten geen nadelen aan? Ik kan het me niet voorstellen eigenlijk.
Ja want de capaciteit van 50GB is dan ook opeens verlorenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:47 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Waardoor je dus het hele doel van de BR drive voorbij schiet..
Grote files, en je zit weer op veel te grote installaties waardoor je bij een PS3 game minuten nodig zou hebben om het op te starten. En ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik moet niks hebben van dergelijke opstarttijden. Dan speel ik een game veel minder snel.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:55 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Grote files danen ik zei ook geen paar.. Maar je snapt toch wel wat er bedoeld word zonder te mierenneuken op woorden
.. Goede developers zullen zeker wel goed gebruik maken van die HDD om zo laadtijden te beperken.
Tegen die tijd komen ze misschien wel al met een opvolger van de 360quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:50 schreef -scorpione- het volgende:
Wat moet Microsoft trouwens doen als BR slaagt en de spelletjes branche het omarmt en ten volle benut over een jaar of 4/5?
Waarom speel je dan zoveel op de PC als je niks van dergelijke opstarttijden wilt hebben. Als je ergens lange opstarttijden hebt is het op de PC. Om over installeren nog maar niet te spreken.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:16 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Grote files, en je zit weer op veel te grote installaties waardoor je bij een PS3 game minuten nodig zou hebben om het op te starten. En ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik moet niks hebben van dergelijke opstarttijden. Dan speel ik een game veel minder snel.
Het wordt gewoon enkel een cache, net zoals bij 360, daar kun je van uit gaan.
Dat mag ik toch wel hopen ja, 4 a 5 jaar is lang genoeg.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:46 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Tegen die tijd komen ze misschien wel al met een opvolger van de 360
3 jaar als het ff kan.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:15 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat mag ik toch wel hopen ja, 4 a 5 jaar is lang genoeg..
Laadtijden op mijn PC zijn bij dezelfde games hooguit 1/4e van die op de 360. Wat ook logisch is gezien de obsceen veel hogere bandbreedte van HDD's tov een 12x DVD lezer.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:55 schreef Diablos79 het volgende:
Waarom speel je dan zoveel op de PC als je niks van dergelijke opstarttijden wilt hebben. Als je ergens lange opstarttijden hebt is het op de PC. Om over installeren nog maar niet te spreken.
Caching wordt straks bij vrijwel elke 360 game gebruikt, en dat is ook logischquote:Weer mierenneuken om een woord. Tuurlijk word het voornamelijk cachen(al zou een installatie ook wel eens gebruikt kunnen worden) en je als je dat goed gebruikt kun je veel laadtijden wegnemen. En bij de PS3 weet een developer zeker dat er gebruikt word gemaakt van een HDD, bij de XBOX360 is dat niet het geval, dus is het ook niet vanzelf sprekend dat ze het bij de 360 gebruiken.
A. Dat maakt voor mij al de drempel hoog, ik vind het stukken fijner als ik direct kan spelen, gewoon opstarten en 5 seconden later spelen. Zoals je bij bijv. een Hitman: Blood Money hebt, dat is dan ook een game die ik regelmatig ff opstart.quote:En een lange opstarttijd boeit me niet zo, als ik een of twee minuten moet wachten tot het spel is opgestart en er zijn daarna geen laadtijden meer vind ik dat prima.
quote:
quote:Dus op een begravenis liggen de meeste mensen liever in de kist dan dat ze de toespraak geven
Zal wel gelijk met de X360 games liggen..quote:Ok guys this is scary, it's like the Sony execs are afraid to break the bad news there already asking us not to kill them when it becomes official. We already knew games were going up in cost from 50-60$ because well games are huge now there ... well... epic. With budgets almost as high as blockbuster movies we knew the price was on the rise. But apparently as i suspected months ago that bluray player isn't going to drive just the PS3 itself skyward price wise. Since sony is requireing games to also be released on bluray (even if they do not require added space over a DVD as most if not all of them won't since... lets face it 360 and ps3 games will be generally exactly the same). We've seen the blank media retail already ranging from high 20's into the 30$ range for a single blank Bluray media, in comparison to the 5-10cents for a blank DVD... While studios will get significant price cuts for the production and bulk manufacturing the fact is the same for dvd's they get it cheaper than our 10 cents per dvd as well, except that ratio of high expensive will still exist.
Who's gonna pay for the higher media costs? Not sony, they still have to make profit on the games to make back the 400-500$ on each console they are losing on each console. The studios are already complaining because games are so expensive to develop so they really aren't going to take the hit. That leaves us with poor old Joe Consumer and his mom.
Don't Believe me? Well guess what the PSM magazine for August seems to be letting the Sony execs dance around and try to beg for forgiveness in advance for whats sure to be 70-80$ games in the future for the PS3. Heres the quote from PSM August:
PSM: Can we expect PS3 games to be priced in the same range as Xbox 360 titles?
KH: Generally Speaking, over the past twelve years or so, there has been a consumer expectation that disc-based games are maybe $59 on the high end to $39 on the low end. So, what I can say now is, I think it would be a bit of a stretch to think that we could suddenly turn around and say "PS3 Games now $99.99." I don't think consumers expect software pricing to suddenly double. So, the quick answer is that we want to make it as affordable as possible, knowing that there is a set consumer expectation for what software has cost for the past twelve years. That's kind of the best answer I can give you. So, if it becomes a bit higher than $59, don't ding me, but, again, I don't expect it to be $100.
Source: PSM Magazine
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |