abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 juli 2006 @ 12:27:08 #151
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39817512
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:29 schreef tonja het volgende:
Ik heb de dierenarts zelf niet gezien.

Ze is weer thuis, met een lampekap op d'r koppie.
Ze ging meteen naar de bak, en deed een enorme plas. Ook heeft ze al wat water gedronken.

Ze is wel zielig hoor.

Harry vond het maar niets alleen, maar nu is hij bang voor Loes en blaast naar haar.
Op aanraden van de dierenarts-assistente heb ik Harry even ingewreven met de handdoek die in de reiskooi zat, zodat ze hetzelfde ruiken.

Geen geblaas meer gehoord daarna, maar dat komt omdat Harry zich schuilhoudt onder de bank.
ach got, Loes zielig en Harry overstuur van die vreemde enge luchten

Hoe is het vandaag met het stel?
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_39818739
Hoe is het trouwens met de poes van alicey?
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_39819017
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:39 schreef miss_dynastie het volgende:
Ah, arme beessies. Sterkte!

Mijn mannekes samen in de tuin:
[afbeelding]
Ow Miss-D, wat prachtig.
Helemaal gemist dat je er nog een bij had.

Dus nog gefeliciteerd..
  vrijdag 14 juli 2006 @ 14:16:45 #154
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_39821012
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 12:27 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

ach got, Loes zielig en Harry overstuur van die vreemde enge luchten

Hoe is het vandaag met het stel?
Loes heeft vanochtend wat gegeten, en ik heb haar een ketofen gegeven (pijnstiller)
Net moest Loes braken, maar die pil zit er al een uurtje of 6 in, dus ik neem aan dat dat geen kwaad kan. Ik moet wel die kap even af doen als ze wil eten. Met kap weigert ze te eten. Drinken doet ze wel met kap. Verder gaat het goed, ze is helder en alert.

Harry vindt het nog steeds eng, voornamelijk de kap, want hij durft wel zijn grote dopneus onder haar staart te duwen. Het gaat wel iets beter, het went al een beetje.

Ik zal later wat foto's maken.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  vrijdag 14 juli 2006 @ 19:27:09 #155
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_39829733
Foto gemaakt van Loesje.

Zielig he.
pi_39829978
Dat ziet er inderdaad wel sip uit ja
jobensaskia.nl
  † In Memoriam † vrijdag 14 juli 2006 @ 21:58:22 #157
43556 miss_dynastie
pi_39834040
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 13:14 schreef jolene het volgende:

[..]

Ow Miss-D, wat prachtig.
Helemaal gemist dat je er nog een bij had.

Dus nog gefeliciteerd..
Dankjewel
Hoe is het met jouw meisjes?
  † In Memoriam † vrijdag 14 juli 2006 @ 22:01:44 #158
37843 lady-wrb
kortaf
pi_39834141
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 19:27 schreef tonja het volgende:
Foto gemaakt van Loesje.

[afbeelding]

Zielig he.
wow die kan zo in de nieuwe ikea gids als schemerlamp.

de Luzzalampa of zoiets
  vrijdag 14 juli 2006 @ 23:20:09 #159
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_39836553
Jij hebt een tijdje een icoontje met hepie's? koppie in een blommetje gehad toch? Dat was ook wel een ikea ideetje vinnik
pi_39865635
Aaah die arme loes! en miss_D wat een mooierds zeg!!

Obie en Toby
pi_39865983
De luzzalamp

Dat is het nieuwere model van de Xennalampp

Ze heeft hem 2 uurtjes omgehad... rara wat we vergeten waren
  zondag 16 juli 2006 @ 00:35:51 #162
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_39866047
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:17 schreef inkie1010 het volgende:
Aaah die arme loes! en miss_D wat een mooierds zeg!!

[afbeelding]
Obie en Toby
Wat een schattig plaatje.

Met Loes gaat het goed, bijna te goed. Ze is alweer zo wild.
Harry uitdagen en door het huis heen rennen. Ongelofelijk hoe veerkrachtig die dieren zijn.
Een keer vandaag werkte Harry tijdens het stoeien de kap eraf. Ik was er gelukkig bij, dus ze heeft geen kans gehad om haar buik te likken.
Ik probeer ook het stoeien te voorkomen, ik ben bang dat Harry misschien een keer net verkeerd in haar buik trapt. Maar Loes zit nergens mee iig.
Harry is niet bang meer van de kap gelukkig.
  zondag 16 juli 2006 @ 00:38:34 #163
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_39866110
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:32 schreef Bluezz het volgende:
De luzzalamp

[afbeelding]
Binnenste buiten vastgemaakt zodat er een onhandige flap uitsteekt, en het halsbandje door de lussen vergeten.

Ga ik door voor de stereo?
pi_39866574
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:32 schreef Bluezz het volgende:
De luzzalamp

[afbeelding]
Ze heeft zo'n onwijs leuke kop om te zien!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  † In Memoriam † zondag 16 juli 2006 @ 11:33:42 #165
37843 lady-wrb
kortaf
pi_39871718
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 23:20 schreef tonja het volgende:
Jij hebt een tijdje een icoontje met hepie's? koppie in een blommetje gehad toch? Dat was ook wel een ikea ideetje vinnik
dat was sjaan

oke, maken we daar een blommasjana van
pi_39877083
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:38 schreef tonja het volgende:

Binnenste buiten vastgemaakt zodat er een onhandige flap uitsteekt, en het halsbandje door de lussen vergeten.

Ga ik door voor de stereo?
Een halsbandje vergeten idd (die had ze toen ook nog helemaal niet om)
Hij zat wel goed verder, de rest hebben we toen afgeknipt.
  maandag 17 juli 2006 @ 17:52:23 #167
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_39913181
Drolletje is weg

al sinds vrijdag, Drolletje heeft 3 pootjes, en is erg graag in de buurt van 'huis' (verder dan rondje om het blok komt ze niet meer na dr ongeluk waardoor ze nu een pootje mist) dus Amivedi en de hele rataplan is weer opgetrommeld, ze staat op een stuk of 10 'vermissing site's' en we hebben "VERMIST" posters opgehangen Mn moeder gaat vanaaf even richting Dronten rijden, om te kijken of ook zij net als Poes daar misschien rondhangt, helemaal omdat ze nooit verder dan het blok komt (overal stoep) vinden we dit érg vreemd ze moet terug komen

-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_39918234
Ik hoop dat ze gauw terugkomt. Zoals je het beschrijft ga je denken aan buren die af en toe de kat een liftje geven
pi_39919790
Nonneke *duimt mee*
  maandag 17 juli 2006 @ 21:52:27 #170
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_39920614
quote:
Op maandag 17 juli 2006 20:43 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik hoop dat ze gauw terugkomt. Zoals je het beschrijft ga je denken aan buren die af en toe de kat een liftje geven
idd
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_39920885
Jeetje Nonneke!! Wat rot zeg en Drolletje is zo lief Ik hoop dat het net zo goed afloopt als met Poes... ik duim ook heel hard mee
pi_39921561
jeetje wat een pech met je katten:|
hopelijk komt ie snel weer thuis.
dat is veel beter dan met warm weer buiten rondhangen maar misschien bedenkt ie zich dat zelf ook wel:)
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  dinsdag 18 juli 2006 @ 23:03:42 #173
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_39955870
Is drolletje al terug?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 23:07:47 #174
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_39956014
Vandaag stond ik met een vriendin op het balkon wat te kletsen.
Op een gegeven moment kreeg ik Loesje in het oog, en ik riep:"hee, lekker meissie van me, kom eens hier".
Loes kwam naar me toe, en toen ik me bukte om haar te aaien zag ik een meisje, dat over straat liep, geshockeerd omhoog kijken

Ik zei nog:"Ik had het tegen m'n poes". Maar of dat geholpen heeft..
pi_39956127

Ik heb dat eens met het buurjongetje gehad
Xena zit beneden in de tuin, ik sta op het balkon, ze kijkt naar boven, zeg ik : Heeee poepieeee, zie ik ineens het buurjongetje heel vertwijfeld naar boven kijken
pi_39956567
Hoe is het verders met Loesepoes Tonja ?
Nergens last meer van?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 23:37:50 #177
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_39957267
Die kap is nog steeds sneu, maar Loes doet gewoon wat ze altijd doet. Ze is alert, speels.. Donderdag mag ie eraf, die kap.
De warmte doet 'r ook niets, ze zoekt de zon zelfs op. Alles gaat perfect.
pi_39964923
Gelukkig heeft loes nergens last van dan

Bij mij thuis slaapt abby op het moment vooral op de deurmat (geen idee waarom? echt andere temperatuur dan in de rest van het huis is het niet)
Notabene die laatst ingespoten met citroengeur omdat er nogal eens op geplast word.
Dat schijnen katten vies te vinden.. maar sinds die tijd slaapt mevrouw regelmatig op de deurmat?

Heb jij al wat gehoord nonneke?
jobensaskia.nl
pi_39982395
is ie al terug?
lijkt me vreselijk die onzekerheid
  woensdag 19 juli 2006 @ 18:28:10 #180
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_39983079
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa mn 3 potige monster is weer terrecht

vanmorgen om 6 uur stond ze opeens binnen, heeft even gedag gezegt, hapje gegeten, halve vijver leeg gedronken, en is in dr doosje inslaap gevallen, waar ze nu nogsteeds ligt te knorren Afentoe is ze wel wakker geworden volgens mn moeder, dan kwam er een heel paniekerig mauwtje uit de doos van "Hallo is er nog wel iemand ??? " en als mn moeder dan even wat zei tegen dr knorde ze weer verder
Was ook erg lief, Pipo en Stinkerd (dr zusjes) waren afgelopen dagen helemaal van slag, luidmauwend door het huis, rennen, zoeken, dus wij vanmorgen Pipo en Stinkerd even voor de doos gezet, komt er in koor "PRAUWWW " van HEY je bent er weer ! zelfs de honden kwamen dr alle 3 begroeten, terwijl die dr normaal liever geroosterd op een broodje zien liggen

Maar waar ze nou vandaan kwam en waar ze nou gezeten heeft
we zijn iig allemaal ERG blij dat ze weer thuis is, en zo snel ook Thnx allemaal voor het meeduimen, het heeft weer super geholpen en ik hoop dat jullie voorlopig niet mee hoeven te duimen, tis wel ff mooi geweest nou met de vermissingen
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_39983386
*blij moment*
fijn dat ze er weer is!
  † In Memoriam † woensdag 19 juli 2006 @ 18:44:25 #182
37843 lady-wrb
kortaf
pi_39983478
gefeliciteerd nonneke!
t is maar niks als je er een uit je veestapel moet missen.
  woensdag 19 juli 2006 @ 18:48:01 #183
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_39983583
Ah, goed nieuws
pi_39984034
Fijn dat ze er weer is !
  woensdag 19 juli 2006 @ 19:08:41 #185
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_39984223
Ik ben in shock, binnen een meter bij Fa Shi, als ze dat vorige week had gedaan was ze wrs lunch geworden

Sylver doet er nog een schepje bovenop, en gaat vrijwillig naast een poesje (!!! ze schijt um normaal voor katten ) liggen

thuis
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_39984543
Awww
Iedereen is blij dat ze weer terug is

Xena ligt zo uuuuuuuuuuuuuuren in de tuin
  woensdag 19 juli 2006 @ 19:58:34 #187
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_39985544
Loesje ligt raar
pi_39986170
Loes is een slangepoes
pi_39986387
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 19:58 schreef tonja het volgende:
Loesje ligt raar
[afbeelding]
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_39986667
Als ik dat zie denk ik maar één ding, oh wacht twee :
1;
2; d'r hechtingen !!

Krijgen ze die kap bij jouw DA standaard ofzo ? Mimosa heeft die nooit gehad (ook geen pijnstillers ofzo). Pas toen de bovenste hechtingen er al een week uit waren ging de wond blijkbaar kriebelen vanwege genezing en toen heeft ze haar onderhuidse hechtingen eruit getrokken. (toen we niet thuis waren uiteraard )
pi_39987212
Nonneke wat super super dat ze er weer is!!!

Die foto van Xena vind ik echt leuk Wat een dame
En loes

Obelix en Toby staan de hele dag buiten onder de schaduw van de hazelaar, en ze genieten! Mijn vader heeft een huisje van hout getimmerd met overal ventilatie "patrijspoortjes" erin zodat ze toch kunnen schuilen (huisjes worden vaak zo broeierig)

Ik zelf heb net een luchtbed opgepompt en in de woonkamer gelegd, ik ga vannacht echt niet op zolder slapen niet te begaan daar.
pi_39987333
Hmm somehow word ik toch ook niet vrolijk van de gedachte aan het oppompen van een luchtbed
jobensaskia.nl
  woensdag 19 juli 2006 @ 20:57:23 #193
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_39987430
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 20:32 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Als ik dat zie denk ik maar één ding, oh wacht twee :
1;
2; d'r hechtingen !!

Krijgen ze die kap bij jouw DA standaard ofzo ? Mimosa heeft die nooit gehad (ook geen pijnstillers ofzo). Pas toen de bovenste hechtingen er al een week uit waren ging de wond blijkbaar kriebelen vanwege genezing en toen heeft ze haar onderhuidse hechtingen eruit getrokken. (toen we niet thuis waren uiteraard )
Ja, die kap krijg je er standaard bij, evenals pijnstillers. Ketofen.
De pijnstillers kreeg Harry bij zijn castratie ook.

Was dat ernstig? dat ze die onderhuidse hechtingen eruit trok?
pi_39987879
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 20:57 schreef tonja het volgende:

[..]

Ja, die kap krijg je er standaard bij, evenals pijnstillers. Ketofen.
De pijnstillers kreeg Harry bij zijn castratie ook.

Was dat ernstig? dat ze die onderhuidse hechtingen eruit trok?
Gelukkig niet. We kwamen 's avonds thuis en ze had ineens een klein, beetje bloederig gaatje in haar buik waar een draad uit stak. Ik de avonddierenarts gebeld en die was er niet erg van onder de indruk, volgens haar hoefde ik ook niet meer langs bij m'n gewone dierenarts als alles goed bleef gaan. We moesten wel de draad afknippen zodat ze hem er niet verder uit trok, heb je wel eens geprobeerd een draad af te knippen die je niet strak kon/mocht trekken ? En dat op de buik van een tegenstribbelende poes

De heren hebben ook nog nooit pijnstillers gehad na castratie. Is op zich wel een prettig idee, want ze kunnen het ook niet echt zeggen wanneer ze pijn aan hun exballetjes hebben, maar de dierenartsen waar ze bij zijn geweeest doen dat blijkbaar allebei niet.
  donderdag 20 juli 2006 @ 14:24:27 #195
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_40011279
Ah, dan hoef ik niet in de stress te schieten mocht zoiets zich bij Loes voordoen.
Vanmiddag zijn de hechtingen eruit gehaald. De kap is af, en Loes wast zich een slag in de rondte
pi_40011575
Hmm na de castratie van wup ben ik ook teruggeweest omdat hij de hechtingen eruit vrat.

Echter de dierenarts zei dat als de kat ze er zelf uit eet nadat de wond dicht zit en niet ontstoken is... dat je dat gewoon kan laten gaan.

poes snapt kennelijk dat het dan wel genoeg genezen is
althans volgens de dierenarts in kwestie dus
jobensaskia.nl
pi_40013800
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:31 schreef Uhmmie het volgende:
Hmm na de castratie van wup ben ik ook teruggeweest omdat hij de hechtingen eruit vrat.

Echter de dierenarts zei dat als de kat ze er zelf uit eet nadat de wond dicht zit en niet ontstoken is... dat je dat gewoon kan laten gaan.

Zoals mijn moeder altijd zei wanneer ik jeukende korstjes van mijn benen wilde trekken; als het jeukt is het bijna genezen. De heren hier zijn trouwens helemaal niet gehecht na castratie, ik heb even gegoogled en ik kom tegen dat dat ook wel normaal is. (mits alles is ingedaald natuurlijk)

Vanochtend zijn de fokkers van Flynn en dEUS hier nog geweest, die twee herkennen hun vroegere mensen echt niet meer. De enige die ze herkent is Ernesto, Ernesto is dol op bezoek en op Flynn en dEUS maar blijkbaar herinnert hij hun geurtje als: "dat zijn die mensen van die keer dat ik zo bang/boos was" (toen de kittens net gebracht waren), hij was echt heel kwaad aan het blazen, ze mogen hem niet aanhalen. Flynn is sinds hij gecastreerd is nogal eenkennig, hij moet echt niks van onbekende mensen weten en dat was nu wel jammer. dEUS vond het bezoek zoals altijd leuk, die liep te kroelen en te spelen tot hij met z'n tongetje uit z'n mond rondliep (het is ook wel erg warm). Ik vind het zo apart dat ze hen echt niet meer herkennen.
  donderdag 20 juli 2006 @ 15:39:24 #198
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_40014412
* Noli. heeft een beetje de bibbers..

Afgelopen week al even met de DA gebeld omdat onze Boizz ook gecastreerd moe(s)t worden. Ze hebben twee praktijken waaronder één hier in het dorp. Maar de da hier in het dorp is op vakantie dus moesten we even wachten tot augustus, nou ja geen probleem..

Tot Boizz vanmorgen al mauwend aan kwam lopen. Oké dat mauwen doet ie altijd, hij is een ongelooflijke zeurdoos.
Ik stond net op het punt om met de twee kiddies naar de buurtsuper te lopen. Ik had de kinderwagen al buiten staan en de sleutel in het slot om de deur op slot te doen toen ik meneer al mauwend en wauwend lang het huis naar me toe hoorde komen. Wat ik zag toen hij de hoek om kwam vond ik een stuk minder leuk. Het eerste wat me op viel was een flinke kras/plek boven op zijn kop. Flink open iig Ik liet hem in de keuken zodat hij wat kon eten en ik even snel kon kijken wat er was. Boizz draait zich om en mauwt eens flink hard dat hij zin heeft in een bakje vlees. *Huuu!* *schrik* Heeft hij een giga scheur in zijn oor! Ik heb meteen dochterlief maar weer uit de wagen gehaald en ben maar meteen husb en de da gaan bellen. Husb is naar huis gekomen en heeft Boizz naar de da gebracht.
Aangezien hij nu toch bij de da is word hij vandaag dan toch ook maar meteen gecastreerd. De da zei dat de scheur al wel iets ouder was en dus waarschijnlijk vannacht gebeurd is. Hij zou proberen het te hechten maar kon niet garanderen of het zou lukken.

Ik voel me nu rot ik was de laatste paar weken juist weer bezig dat hij 's nachts binnen bleef want ik heb iedereen liever thuis 's nachts. Maar gisteravond was meneer dus ontsnapt omdat husb per ongeluk even niet had opgelet. En dan komt ie ineens zó thuis.
Meneer Boizz heeft vanaf nu dus even huisarrest..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 20 juli 2006 @ 15:49:26 #199
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_40014816
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:31 schreef Uhmmie het volgende:

De dierenartsen zijn het duidelijk niet eens. Misschien heb ik een hele voorzichtige dierenarts
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 15:24 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Zoals mijn moeder altijd zei wanneer ik jeukende korstjes van mijn benen wilde trekken; als het jeukt is het bijna genezen. De heren hier zijn trouwens helemaal niet gehecht na castratie, ik heb even gegoogled en ik kom tegen dat dat ook wel normaal is. (mits alles is ingedaald natuurlijk)

Vanochtend zijn de fokkers van Flynn en dEUS hier nog geweest, die twee herkennen hun vroegere mensen echt niet meer. De enige die ze herkent is Ernesto, Ernesto is dol op bezoek en op Flynn en dEUS maar blijkbaar herinnert hij hun geurtje als: "dat zijn die mensen van die keer dat ik zo bang/boos was" (toen de kittens net gebracht waren), hij was echt heel kwaad aan het blazen, ze mogen hem niet aanhalen. Flynn is sinds hij gecastreerd is nogal eenkennig, hij moet echt niks van onbekende mensen weten en dat was nu wel jammer. dEUS vond het bezoek zoals altijd leuk, die liep te kroelen en te spelen tot hij met z'n tongetje uit z'n mond rondliep (het is ook wel erg warm). Ik vind het zo apart dat ze hen echt niet meer herkennen.
Harry is ook niet gehecht na zijn castratie, hoefde ik ook niet meer mee terug te komen, en hij moest geen kap op.

Wat apart dat dEUS zo reageerde, blijkbaar is net als bij mensen geur-herinnering heel sterk.

Loes vond het de eerste keer bij de dierenarts allemaal hardstikke interessant en leuk, dat is nu ook wel voorbij. Het is toch een erg traumatische ervaring voor ze.
pi_40014896
Xena had al heel snel de hechting eruit gepulkt, maar het bloedde niet, en het zag er netjes uit, dus we mochten het zo laten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')