Zo kan het ookquote:Op woensdag 21 juni 2006 19:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik doe het voor en dan mag TS het na doen....
Gecombineerd met de waarschuwing dat ze hem op korte termijn verlaat als hij geen verbetering toont, anders leest hij het niet.quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:04 schreef Bluezz het volgende:
Ik zou hem dit topic laten lezen, echt waar
Volgens mij sla je de plank volledig mis. Als je niet zo gelukkig bent met je leven en dat diep van binnen ook wel weet, dan sla je elke aanval keihard af. Het laatste waar je op zit te wachten zijn mensen die je vertellen wat je allemaal fout doet. Heb je zelf ooit een depressieve periode meegemaakt? Boodschappen halen, de afwas doen, je post openen, het is allemaal te veel. Was het maar zo makkelijk... een schop onder je kont.quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:51 schreef Ringo het volgende:
Keihard onder druk zetten dus. Vanuit het niets, op een moment dat hij het niet verwacht.
Dat betwijfel ik, dat hij het wel prima vindt zo. Maar goed, dat kan hij alleen zelf vertellen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:00 schreef djenneke het volgende:
Voor hem is er dan ook geen enkele reden om ook maar iets te willen veranderen. Hij vindt het wel lekker prima zo.
Hoe triest.quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:04 schreef Bluezz het volgende:
Ik zou hem dit topic laten lezen, echt waar
De grote hamvraag is of hij werkelijk depressief is, of dat hij er eigenlijk juist heel blij mee is dat er een moederfiguur is die alle rommel voor hem opruimt.quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgens mij sla je de plank volledig mis. Als je niet zo gelukkig bent met je leven en dat diep van binnen ook wel weet, dan sla je elke aanval keihard af. Het laatste waar je op zit te wachten zijn mensen die je vertellen wat je allemaal fout doet. Heb je zelf ooit een depressieve periode meegemaakt? Boodschappen halen, de afwas doen, je post openen, het is allemaal te veel. Was het maar zo makkelijk... een schop onder je kont.
Ze kan hem niet dwingen een beslissing te nemen, ze kan hem niet zijn studie laten hervatten, ze kan hem niet het huishouden laten doen. Dat moet hij zélf willen. Het enige wat zij kan doen is ontdekken wat hem dwars zit en daar begrip voor proberen op te brengen. Hopelijk reageert hij daar positief op. Ik betwijfel dat dreigementen werken. Ik zei zelf ook altijd tegen m'n ex dat hij me maar gewoon het huis uit moest schoppen als het hem allemaal niet beviel, en intussen voelde ik me vreselijk verdrietig dat hij me niet begreep.
Je kan best delen waar je mee zit op FOK!, maar raad vragen aan mensen die je totaal niet kennen, niet IN je relatie kunnen kijken, blijft sowieso vragen om harde en nutteloze reakties.quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:15 schreef dawg het volgende:
Hoe triest.
Gewoon, op je strepen gaan staan, smoesjes niet meer pikken, nu eens wat eisen gaan stellen. Wachten tot hij verandert haalt geen zak meer uit, daarvoor heb je te lang over je heen laten lopen, TS. Nu denkt hij: "Oh, even wat gezeur aanhoren, en vervolgens doet ze het huishouden toch wel weer."
Wellicht. Maar hem dit topic laten lezen omdat je hem zelf niet echt de baas kunt zal ook niet veel zoden aan de dijk zetten. En doet het dat wel, dan denk ik dat het van tijdelijke aard is. TS zal zich wat harder moeten opstellen, of anders haar conclusie trekken.quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:18 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Je kan best delen waar je mee zit op FOK!, maar raad vragen aan mensen die je totaal niet kennen, niet IN je relatie kunnen kijken, blijft sowieso vragen om harde en nutteloze reakties.
Klopt, dat kunnen wij niet echt weten, omdat we maar één kant van het verhaal te horen krijgen. Maar als hij het wel lekker vindt om iemand te hebben die het huishouden voor hem doet, waarom zit hij dan zoveel achter zijn pc, waarom gaat hij niet met haar naar bed, waarom is hij met zijn studie gestopt, waarom doen ze niet de dingen die ze deden? Is het het samenwonen, is het omdat hij zich niet gelukkig voelt met zijn eigen leven? Daar moet toch echt over gesproken worden. Het verdriet van je geliefde negeren zoals hij doet is al helemaal bizar.quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:16 schreef Black_Tulip het volgende:
De grote hamvraag is of hij werkelijk depressief is, of dat hij er eigenlijk juist heel blij mee is dat er een moederfiguur is die alle rommel voor hem opruimt.
Het spijt me wel! Maar Amaranta, van jou reacties wordt ik ronduit misselijk.quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik doe het voor en dan mag TS het na doen....
Of hij nou depressief is of niet, verandert volgens mij sowieso niets aan het huishouden gegeven. Jij denkt dat hij opeens schoonmaakgeil wordt, zodra hij zich beter in zijn vel voelt? Nou, ik niet.quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klopt, dat kunnen wij niet echt weten, omdat we maar één kant van het verhaal te horen krijgen. Maar als hij het wel lekker vindt om iemand te hebben die het huishouden voor hem doet, waarom zit hij dan zoveel achter zijn pc, waarom gaat hij niet met haar naar bed, waarom is hij met zijn studie gestopt, waarom doen ze niet de dingen die ze deden? Is het het samenwonen, is het omdat hij zich niet gelukkig voelt met zijn eigen leven? Daar moet toch echt over gesproken worden. Het verdriet van je geliefde negeren zoals hij doet is al helemaal bizar.
De adviezen in zulke topics zijn natuurlijk pure projectie. Ik herken veel in het verhaal van de TS en projecteer mijn ervaringen erop. Ze moet zelf beslissen welke waarheid ze van toepassing vindt op haar situatie.
Het lijkt me niet zoveel zin hebben (sterker nog: averechts werken) om je te concentreren op oplossingen voor het huishouden als er een ander probleem aan ten grondslag ligt. Hij trekt zich terug uit de relatie en daar gaat geen schoonmaakrooster iets aan veranderen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:26 schreef djenneke het volgende:
Of hij nou depressief is of niet, verandert volgens mij sowieso niets aan het huishouden gegeven. Jij denkt dat hij opeens schoonmaakgeil wordt, zodra hij zich beter in zijn vel voelt? Nou, ik niet.
Dat ben ik met je eens. Maar het tegenovergestelde verwacht ik ook niet.quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het lijkt me niet zoveel zin hebben (sterker nog: averechts werken) om je te concentreren op oplossingen voor het huishouden als er een ander probleem aan ten grondslag ligt. Hij trekt zich terug uit de relatie en daar gaat geen schoonmaakrooster iets aan veranderen.
Het zal mijn ex overigens verbazen wat voor schoonmaakfreak ík ben geworden.
Nee, maar ik denk dat dat ook een stuk beter te verteren valt als je niet het gevoel hebt dat je er alleen voor staat. Ik doe ook het meeste in het huishouden, maar daar kan ik prima mee leven. Sterker nog, ik doe het liever zelf, want dan gebeurt het tenminste goed.quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:37 schreef djenneke het volgende:
Dat ben ik met je eens. Maar het tegenovergestelde verwacht ik ook niet.
Dan had ik dus allang zijn onderbroeken laten aankoeken in de wasmand en zijn vreten op een onafgewassen bord geserveerd.quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:41 schreef ElastaGirl het volgende:
ikzelf denk ook niet dat hij ergens mee zit. Hij trekt zich ook niet echt terug uit de relatie, maar zit gewoon de hele dag achter zijn PC. Dat hij dat alleen maar doet en verder niets daar stoor ik me aan. Ik verwacht niet van hem dat hij alles op mijn manier zal doen, dat mag ik niet verwachten. Maar nu heb ik het idee dat hij alles volgens zijn manier wil doen en dat mag hij ook niet van mij verwachten...
Manlief verdient er lekker geld mee. Ik zou het ook wel weten. Achter elkaar programmeren voor geld of die domme vaat opruimen. Het minste wate zij kan doen is die vaat opruimen. Zij vergeet dat hij de hele tijd aan het werk is eigenlijk, want zo mag je dat zien. Daarnaasr studeert hij ook nog. Zij loopt al te zeuren over alleen maar haar studie.quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:35 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Whaha neej dus![]()
Wat zou jij ervan vinden als je studeerd en thuis alles moet opruimen terwijl "manlief" de heel dag zit te gamen? (even of de opleiding al dan niet zwaar is daar gelaten).
Dan zou ik er ook de P ik krijgen na een tijdje.
k ga niks zeggen over de zwaarte van de studie aangezien k zie dat je leerkracht bent![]()
@tobbes. 3 is zo goed als altijd waar(mits je een nimfo treft, waar niks mis mee is overgens
)
Hij heeft zo'n goud hart (waarmee hij zich volledig op zijn pc stort, maar ach, een mens mag niet klagen he?)quote:Op woensdag 21 juni 2006 21:02 schreef K33T het volgende:
Waarom ga je hem niet verlaten?
Dat klopt.quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:22 schreef Claudia_x het volgende:
Klopt, dat kunnen wij niet echt weten, omdat we maar één kant van het verhaal te horen krijgen.
De adviezen in zulke topics zijn natuurlijk pure projectie. Ik herken veel in het verhaal van de TS en projecteer mijn ervaringen erop. Ze moet zelf beslissen welke waarheid ze van toepassing vindt op haar situatie.
Omdat hij eigenlijk niet (meer) van haar houdt en een luie lamzak is? Natuurlijk is het heel goed mogelijk dat hij depressief is, en als dat zo is, dan is er veel meer aan de hand dan een ongelijkwaardige relatie en moet er veel drastischer worden ingegrepen (ik denk aan psychische hulp). Maar het is ook heel goed mogelijk dat de vriend van de TS, ondanks zijn zogenaamde gouden hart, stiekem iemand is met wie, met uitzondering van de TS, alle vrouwen voor geen goud een relatie mee zouden willen hebben..quote:Maar als hij het wel lekker vindt om iemand te hebben die het huishouden voor hem doet, waarom zit hij dan zoveel achter zijn pc, waarom gaat hij niet met haar naar bed, waarom is hij met zijn studie gestopt, waarom doen ze niet de dingen die ze deden?
Inderdaad.quote:Is het het samenwonen, is het omdat hij zich niet gelukkig voelt met zijn eigen leven? Daar moet toch echt over gesproken worden. Het verdriet van je geliefde negeren zoals hij doet is al helemaal bizar.
Je bent veelste goed voor die jongen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:55 schreef ElastaGirl het volgende:
Dat zie je dus verkeerd. Hij verdient er eenmalig geld mee. En tenopzichte van wat hij ervoor moet doen is dat helemaal niet zoveel. En blijkbaar heb je het niet helemaal gelezen want studeren doet hij niet of vrij weinig. Ik kan niet alleen alles doen voor twee mensen. We wonen hier toch samen, dan mag ik toch wel verwachten dat we er ook SAMEN iets van maken...
quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:32 schreef thabit het volgende:
Als ik die OP zo lees dan moet TS haar houding een beetje veranderen. Ten eerste niet denken dat je studie zwaar is; kom op zeg, je doet pabo.
Maar dit betekend waarschijnlijk ook dat je van jezelf opzich wel netjes bent, maar het een tijd hebt laten versloffen door andere omstandigheden?quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:31 schreef Claudia_x het volgende:
Het zal mijn ex overigens verbazen wat voor schoonmaakfreak ík ben geworden.
Sorry, maar als hbo net het niveau is wat je redt, kan pabo best heftig zijn. Ik bedoel, niet iedereen kan universiteit, sommige mensen moeten er gewoon hard aan trekken. Ik denk niet dat je voor een ander kunt beoordelen of een studie zwaar is of niet.quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:32 schreef thabit het volgende:
Als ik die OP zo lees dan moet TS haar houding een beetje veranderen. Ten eerste niet denken dat je studie zwaar is; kom op zeg, je doet pabo. Ten tweede is half een ook geen bedtijd. Ten derde zou het je juist ontzettend op moeten winden dat hij z'n werk gewoon thuis kan doen en dus bij je in de buurt is. Ten vierde heb je ongezonde vorm van smetvrees met die schoonmaakdrang van je; moet je uiteraard helemaal zelf weten, maar daar hoeft hij natuurlijk niet de dupe van te worden.
Kortom, er is maar 1 plek waar de problemen daadwerkelijk spelen en dat is tussen de oren van TS.
Ik moet zeggen dat ik soms uitkijk naar het moment dat ik dat eindelijk mág! 50 uur studielast (minimaal) en moeten werken daarnaast omdat je toch wil léven, is ook niet niks hoor...quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:44 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Fulltime werken en een huishouden moeten draaien.
Ik heb het idee, ondanks dat Thabit een voorkeur voor gepromoveerde wiskundigen heeft, er een sarcastische ondertoon in zijn bijdrage zit.quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:06 schreef innovative het volgende:
Ben jij soms de vriend van de TS?
* sluit zich hierbij aanquote:Op donderdag 22 juni 2006 10:44 schreef Whoopsydaisy het volgende:
TS, ik zou gewoon zeggen dat je het zat bent en dat je onmiddelijk vertrekt als er nu niet over gepraat word. Wil hij echt niet praten, ga dan ook gewoon en kom nooit meer terug. Ik heb sterk het gevoel dat hij lang niet zoveel van jou houdt als jij van hem.
En vergeet dat het niet allemaal aan hem ligt. OK, hij moet actiever worden maar als jij smetvrees hebt word hij daarvan de dupe. En PABO is inderdaad niet zwaar. Weet je wat zwaar is? Fulltime werken en een huishouden moeten draaien. Dus klaag daar niet zo ontzettend over.
'He's just not that in to you'. Mooie quote die op jullie van toepassing is.
quote:vernaderd is met een t
Half life.. Zegt nog niet veel, deel 1 of 2?quote:(Wat voor een spel werkt ie aan overigens?)
Mijn ervaring is dat werken veel zwaarder is dan studeren. Zelfs als je intensief moet studeren en daarnaast een bijbaan hebt. Een goed ge-olied huishouden waarin beide partijen doen wat ze kunnen geeft daarbij een hoop rust, sterker nog, volgens mij is dat zelfs essentieel.quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:06 schreef innovative het volgende:
Ik moet zeggen dat ik soms uitkijk naar het moment dat ik dat eindelijk mág! 50 uur studielast (minimaal) en moeten werken daarnaast omdat je toch wil léven, is ook niet niks hoor...
Gelukkig is mijn vriendin zo ongeveer het tegenovergestelde van TS, anders had ik allang een keer een inzinking gehad. Met zo eentje samenleven, dat kan toch niet goed voor je zijn?quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:06 schreef innovative het volgende:
[..]
Ben jij soms de vriend van de TS?
Er lopen dus kennelijk meer van die jongens rond met een blok beton voor hun kop...quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:21 schreef thabit het volgende:
[..]
Gelukkig is mijn vriendin zo ongeveer het tegenovergestelde van TS, anders had ik allang een keer een inzinking gehad. Met zo eentje samenleven, dat kan toch niet goed voor je zijn?
als je studie nu al zooooo ozwaar is.. doe er niets naast..quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:43 schreef ElastaGirl het volgende:
gelukkig zijn er mensen die het anders zien. Ten eerste wil ik jullie werderom van het waanidee afhelpen dat ik heb gezegd dat mijn studie zwaar is. Vanaf volgend jaar ga ik er waarschijnlijk pedagogiek (op universitair niveau) naast doen en dus ben ik niet zo achterlijk als dat je doet overkomen Thabit! Hiervoor heb ik Commerciele Economie gedaan en 2 jaar gewerkt! En spaar je de moeite dat werken zwaar is! Kom op zeg, je gaat naar je werk loop daar een beetje wat rond en trekt om 6 uur de deur achter je kont dicht! Klaar.
Studie daarentegen: Je gaat naar school tot vier uur, zit vaak huiswerk te maken tot laat in de avond en moet tussen door ook nog vanalles doen. Als dan ineens een huishouden op je schouders leunt van 2 personen dan is dat allemaal bij elkaar toch echt zwaarder.
Ten tweede heb ik geen smetvrees. In tegendeel, dat wil echter niet zeggen dat ik het niet opgeruimd wil houden. Dat ik niet in zo'n stort wil wonen en jij liever wel moet je zelf weten.
kennelijk hebben jullie niet alles gelezen want dan had je gezien dat hij aan een MOD werkt van het spel Half Life (dat wil zeggen een ander spel dat op de motor van Half Life draait) dit doet hij voor Iron Grip. Alleen daar verdient hij nu niks mee, enkel en alleen als het spel af is! (dat zou voor 1 juli moeten zijn)
Het gaat er dus om dat ik me inderdaad eenzaam voel af en toe, terwijl hij er gewoon is. En dat ik het meeste werk hier alleen moet doen en dat gewoon niet allemaal alleen kan. mijn dag heeft maar 24 uur. En dat ik graag een beetje op tijd naar bed wil is mijn zaak en ik denk niet dat je in iemand anders zijn lichaam kunt kijken.
thnx alle andere mensen die me wel proberen te begrijpen. daar heb ik tenminste iets aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |