abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 juni 2006 @ 14:43:43 #226
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_39206829
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ze hebben samen verziekt inderdaad, maar haar mond is nooit gesnoerd.
Die van haar tegenstanders ook niet. Zo doen we dat nu eenmaal in Nederland. Gelukkig.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  zondag 25 juni 2006 @ 14:44:57 #227
144963 Meneer_de_Hond
It's extremely furry!
pi_39206865
hè kut.
Just me and the pygmy pony, over by the dental floss bush
pi_39274514
Radio 1 meldt dat Verdonk vandaag aan de Tweede Kamer gaat uitleggen dat Hirsi Ali steeds Nederlandse is geweest, omdat de naam Hirsi Ali rechtsgeldig gevoerd mocht worden.

En dat alléén onjuiste geboortedatum nog nooit grond is geweest voor het niet hebben van rechtsgevolg van de naturalisatie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39275026
Mooi voor alle andere gevallen

Regels zijn dus niet altijd regels!!!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 08:40:05 #230
3542 Gia
User under construction
pi_39275078
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 08:35 schreef SCH het volgende:

Als ze over hun naam gelogen hebben, kunnen ze er nog altijd uit.

Leugens over geboortedatum hebben nog nooit consequenties gehad voor wel of niet Nederlanderschap.
pi_39275092
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 08:35 schreef SCH het volgende:

Regels zijn regels. Hooguit kan een enkeling bewijs overleggen dat een naam toch rechtsgeldig gevoerd mocht worden - maar ik denk dat er niet veel van zulke gevallen zijn. Jij wel?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 27 juni 2006 @ 08:41:54 #232
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39275099
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 08:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Als ze over hun naam gelogen hebben, kunnen ze er nog altijd uit.

Leugens over geboortedatum hebben nog nooit consequenties gehad voor wel of niet Nederlanderschap.
Maar het vereist wel onderzoek naar alle gevallen die er op basis van liegen over naam zijn uitgezet. Om te zien of het in het land van herkomst misschien wel is toegestaan om een andere naam te gebruiken.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 27 juni 2006 @ 08:43:58 #233
16715 Mylene
*schatje*
pi_39275115
quote:
Ook zou Verdonk zich in het schrijven voldoende hebben ingedekt om te voorkomen dat bij soortgelijke gevallen anderen ook weer aanspraak gaan maken op het afgepakte Nederlanderschap.

Een kleine zestig genaturaliseerde Nederlanders raakten eerder om soortgelijke leugens hun Nederlandse paspoortkwijt.
bron

Dus die groep van 60 kan geen aanspraak maken? Begrijp ik dat goed?
pi_39275119
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 08:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Regels zijn regels. Hooguit kan een enkeling bewijs overleggen dat een naam toch rechtsgeldig gevoerd mocht worden - maar ik denk dat er niet veel van zulke gevallen zijn. Jij wel?
Regels zijn geen regels als het gaat om iemand die boven de regels mag staan.

Ja, er zijn meer van zulke gevallen. Tussen de 60 en 100 naar het schijnt.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 08:44:44 #235
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39275123
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 08:43 schreef schatje het volgende:

[..]

bron

Lijkt me niet kunnen. Volgens mij dienen gelijke gevallen gelijk behandeld te worden. Een minister kan zich daartegen niet indekken.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 27 juni 2006 @ 08:47:16 #236
16715 Mylene
*schatje*
pi_39275152
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 08:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Een minister kan zich daartegen niet indekken.
Verdonk wel.

Nou ja, daar moet een rechter dan maar naar kijken.
pi_39275174
quote:

[..]

bron

Dat gaat nog een hele strijd worden.

Ben ook benieuwd hoe het kabinetsberaad vannacht is verlopen en of Zalm en Verdonk elkaar nog kunnen luchten of zien?
pi_39275182
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 08:47 schreef schatje het volgende:

[..]

Verdonk wel.

Nou ja, daar moet een rechter dan maar naar kijken.
Gaat goed komen.

Dit is goed nieuws voor dat Iraakse gezin.
pi_39275252
quote:

[..]

bron

Tenzij de naam die ze als valse naam opgegeven hadden rechtsgeldig gevoerd mocht worden door de persoon in kwestie. De kans lijkt me gering.

De meeste mensen die een valse naam opgeven geven niet een naam op die alsnog een geldige naam voor de persoon zelf blijkt te zijn.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 08:56:29 #240
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_39275253
Woensdagavond gehaktavond. Laat die moties van wantrouwen maar komen.

Nu is toch echt wel duidelijk dat Verdonk destijds gefaald heeft, door binnen 2 dagen een publieke (!) uitspraak te doen over Hirsi Ali's Nederlanderschap, zonder de zaak eerst in stilte uit te zoeken. Nu heeft ons land voor niets voor lul gestaan voor het buitenland. Maar goed, de regeringspartijen zullen Verdonk wel weer steunen, coalities staan tegenwoordig immers boven principes. En als D66 Verdonk niet steunt, dan doet schoothondje LPF dat wel.
pi_39275385
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 08:56 schreef sigme het volgende:
De meeste mensen die een valse naam opgeven geven niet een naam op die alsnog een geldige naam voor de persoon zelf blijkt te zijn.
Het gaat voor veel meer landen op. Veel Afrikaanse landen en vooral ook Irak.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:10:41 #242
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_39275412
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 08:56 schreef Pool het volgende:

Nu is toch echt wel duidelijk dat Verdonk destijds gefaald heeft, door binnen 2 dagen een publieke (!) uitspraak te doen over Hirsi Ali's Nederlanderschap, zonder de zaak eerst in stilte uit te zoeken. Nu heeft ons land voor niets voor lul gestaan voor het buitenland. Maar goed, de regeringspartijen zullen Verdonk wel weer steunen, coalities staan tegenwoordig immers boven principes. En als D66 Verdonk niet steunt, dan doet schoothondje LPF dat wel.
Ze moet niet aftreden maar optreden.

Ongelooflijk hoeveel tweede kansen Verdonk krijgt, maar natuurlijk hoeft ze niet niet op te stappen nu ze haar fout heeft hersteld.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_39275463
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 08:56 schreef Pool het volgende:

Nu is toch echt wel duidelijk dat Verdonk destijds gefaald heeft, door binnen 2 dagen een publieke (!) uitspraak te doen over Hirsi Ali's Nederlanderschap, zonder de zaak eerst in stilte uit te zoeken. Nu heeft ons land voor niets voor lul gestaan voor het buitenland.
Als het om een onbekend gezinnetje was gegaan i.p.v een bekende Nederlander had hier geen haan naar gekraait (treurig )
pi_39275473
quote:
GroenLinks wil spoeddebat

DEN HAAG (ANP) - GroenLinks wil woensdagavond een spoeddebat in de Tweede Kamer met minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) over de affaire-Hirsi Ali. Fractieleider Femke Halsema heeft dat dinsdag gezegd in reactie op het te verwachten kabinetsbesluit dat voormalig VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali haar paspoort mag houden. ,,Het debat zal niet makkelijk worden voor Verdonk'', belooft Halsema. Volgens haar heeft Verdonk ,,te snel een verkeerd besluit genomen'' toen ze liet weten dat Hirsi Ali waarschijnlijk nooit Nederlandse is geweest.

De GroenLinks-leider is ,,heel blij voor Ayaan'' dat ze haar Nederlanderschap behoudt. ,,Ik hoop dat we dan ook blij kunnen zijn voor vergelijkbare gevallen'', aldus Halsema. Ze gaat ervan uit dat anderen in dezelfde positie als Hirsi Ali ook op dezelfde manier zullen worden behandeld als Hirsi Ali.
pi_39275474
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 09:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat voor veel meer landen op. Veel Afrikaanse landen en vooral ook Irak.
Wát gaat op?

Toch niet dat een willekeurige valse naam rechtsgeldig gevoerd mag worden?
Of verwacht jij dat velen een naam hebben opgegeven die weliswaar vals leek - en waarvan de persoon in kwestie aangeeft dat 'ie vals is (zoals dat Iraakse gezin) - maar dat het toch een oude, geldige familienaam is?

Begrijp me niet verkeerd - als het aan mij lag was dat arrest over dat Iraakse gezin járen geleden al aangegrepen om het probleem van niet-rechtsgeldige identificatie bij genaturaliseerden waarbij géén twijfel bestaat over identiteit op te lossen. Met een Nederlands paspoort, wel te verstaan.

Wat dus nu weer niet gebeurt.
pi_39275518
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 09:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Wát gaat op?
Dat in die landen er ook een beleid is als in Somalie rond naam en identiteit.
quote:
Of verwacht jij dat velen een naam hebben opgegeven die weliswaar vals leek - en waarvan de persoon in kwestie aangeeft dat 'ie vals is (zoals dat Iraakse gezin) - maar dat het toch een oude, geldige familienaam is?
Ja
pi_39275582
quote:
Snel besluit over Hirsi Ali

DEN HAAG (ANP) - Hirsi Ali mag waarschijnlijk haar Nederlands paspoort houden. Een besluit van het kabinet hierover wordt dinsdag of woensdag verwacht. Dat hebben bronnen rond het kabinet dinsdagochtend gemeld.

Premier Jan Peter Balkenende, de vicepremiers Gerrit Zalm en Laurens Jan Brinkhorst en minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) hebben hierover maandag tot middernacht in Den Haag vergaderd. In de loop van de dinsdag hebben zij nog contact met elkaar over de uitvoering van een motie van de Tweede Kamer.

Die motie houdt in dat Hirsi Ali, die voor de VVD in de Tweede Kamer werd gekozen, na onderzoek de Nederlandse nationaliteit kan houden, nadat Verdonk had gezegd dat zij niet langer als Nederlandse beschouwd kon worden. Als Hirsi Ali inderdaad geen Nederlandse zou blijken te zijn, zou zij wat de Kamer betreft snel opnieuw het Nederlanderschap aan kunnen vragen.

Het kabinet zal snel met een brief komen over deze kwestie, omdat de Kamer er waarschijnlijk woensdag over zal debatteren. Premier Balkenende zei afgelopen vrijdag nog zo spoedig mogelijk de motie te willen uitvoeren.

Verdonk (VVD) trok vorige maand het Nederlanderschap van het - inmiddels voormalig - VVD-Tweede Kamerlid in, omdat Hirsi Ali bij haar aanvraag om asiel in de jaren negentig had gelogen over haar naam en geboortedatum. Met deze valse gegevens kreeg ze enkele jaren later haar Nederlands paspoort.

Onder druk van de Tweede Kamer moest Verdonk de naturalisatie van Hirsi Ali echter opnieuw onderzoeken. Daar had ze zes weken de tijd voor. Tussentijd beloofde de minister al dat Hirsi Ali hoe dan ook Nederlander blijft.
pi_39275936
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 09:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat in die landen er ook een beleid is als in Somalie rond naam en identiteit.
[..]

Ja
Ik zie inderdaad dat die familie Naif / Zakholi de naam van de vader van hun moeder heeft gebruikt.
Dus misschien heb je wel gelijk dat er meer mensen (dan Hirsi Ali) alsnog Nederlander blijken .

Ik mag het hopen - al hoewel het mij belangrijker lijkt een fatsoenlijke oplossing te regelen voor mensen als de familie Naif / Zakholi ook als de valse naam niet rechtsgeldig te frommelen valt.
pi_39276063
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 09:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik zie inderdaad dat die familie Naif / Zakholi de naam van de vader van hun moeder heeft gebruikt.
Dus misschien heb je wel gelijk dat er meer mensen (dan Hirsi Ali) alsnog Nederlander blijken .

Ik mag het hopen - al hoewel het mij belangrijker lijkt een fatsoenlijke oplossing te regelen voor mensen als de familie Naif / Zakholi ook als de valse naam niet rechtsgeldig te frommelen valt.
Lijkt mij ook. Het lijkt mij redelijk dat het kabinet in al die gevallen net zoveel moeite en tijd gaat steken als in het geval AHA en dan uiteindelijk iets bedenkt zodat ze kunnen blijven.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:49:07 #250
136 V.
Like tears in rain...
pi_39276067
Het was dus een erg grondig onderzoek in die twee dagen
En nu wil mevrouw ineens méér tijd om dingen uit te zoeken. Ongelooflijk

V.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: