abonnement Unibet Coolblue
pi_39039512
Huur en zorgtoeslag klopt niks van. Wat te doen?
De belastingdienst is momenteel onbereikbaar, dus daar heb je niks aan.
We krijgen ineens geen huurtoeslag meer, terwijl we meer huur betalen en mijn man minder verdient.
De zorgtoeslag is aardig minder geworden. Dat klopt toch niet?
Ik krijg alleen heffingskorting, heb dus geen inkomen.
We zijn verhuist en hebben dat allang doorgegeven. Ook de nieuwe werkgever en daardoor minder loon is doorgegeven.

Moeten we nu weer een wijziging doorgeven, of een bezwaar aantekenen?

We hebben ook nog eens een beschikiing gehad, waarin staat dat we 284,- moeten betalen. Zonder reden.

Wat denken jullie dus? wijzigen of bezwaar?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 16:33:20 #2
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_39040096
Zit je gestegen huur niet boven de bovengrens? Dan krijg je nl geen huurtoeslag. (Die grens is uit mijn hoofd een dikke 450 euro dacht ik.)

Ik zou zeggen, of blijven bellen of loop een belastingkantoor binnen.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_39041094
Ik heb precies hetzelfde, alleen dan voor het leuke bedrag van 920 euro.
Verschil is wel dat mijn huur boven die limiet zit die _flash_ noemt, en ik meer ben gaan verdienen. Ik heb echter 3 jaar lang van een minimum geleefd net boven alle toeslagengrenzen, krijg ik niets. Vraag ik niets aan, krijg ik het op basis van vorig jaar? En dan nu opeens zonder tegenbericht terugbetalen. Tjah het zal mijn fout wel zijn, helaas is het weggezette geld net opgegaan aan een kinderopvangsovergang (die ook weer leuk werken met vooruitbetaling, dat heeft me dus 900 extra gekost in 2 maanden).
Gezeik, bah.
pi_39042547
Sinds wanneer is de bovengrens verandert? Ik kreeg vandaag een beschikking huurtoeslag op de mat en schrok me een hoedje. 750 euro terugbetalen! Maar de huurtoeslag was toch in januari 2006 begonnen en moest tot januari 2007 doorlopen, maar dat blijkt dus niet zo te zijn???

Ik kreeg dus 125 euro huurtoeslag per maand en dat was voor de Belastingdienst blijkbaar te veel. De huur voor mijn flatje is 380 euro.
5 jaar FOK! Weblog
pi_39045798
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 16:33 schreef _Flash_ het volgende:
Zit je gestegen huur niet boven de bovengrens? Dan krijg je nl geen huurtoeslag. (Die grens is uit mijn hoofd een dikke 450 euro dacht ik.)

Ik zou zeggen, of blijven bellen of loop een belastingkantoor binnen.
De huur is zo'n 440,- dacht ik.
Maar ik blijf gewoon bellen!
  woensdag 21 juni 2006 @ 09:55:27 #6
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_39064917
Veel info is hier te vinden: http://www.toeslagen.nl/particulier/huurtoeslag.html

Zorg er in ieder geval voor dat je tijdig bezwaar maakt en dat je kan bewijzen dat het is aangekomen (bestuursrechtelijk is aangetekend het beste, maar per fax kan ook, om 100% zeker te zijn dat je iets kan bewijzen moet je dan een ontvangstbevestiging krijgen van het betreffende bestuursorgaan). Bezwaar later intrekken of zo kan altijd nog als herziening e.d. niet lukt. Of combineer het verzoek om herziening met een bezwaar.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
pi_39124690
Ik heb net als Stratus een beschikking gekregen en moet ook 750 euro terugbetalen bij een huur van rond de 380 euro. Er klopt gewoon helemaal niets van bij de Belastingdienst!

Paar weken terug moest ik opnieuw mijn inkomen en huur opgeven omdat de huren waren gewijzigd. Krijg ik gisteren een brief binnen van de Belastingdienst met het voorschot voor 2006. Moet je raden hoeveel het is? 1849 euro, dat is zelfs meer dan de vorige keer! Zul je zien dat ik over 6 maanden weer bijna 1000 euro moet terugbetalen .

Het is een puinhoop daar in Heerlen...
  Moderator donderdag 22 juni 2006 @ 20:49:57 #8
9859 crew  Karina
Woman
pi_39124873
Hier kun je uitrekenen of je überhaupt recht hebt op huurtoeslag.

Wat ik begrijp is dat het voorschot huurtoeslag alleen gebaseerd was op je huur (er was dus nog geen rekening gehouden met je inkomen). Vandaar dat zoveel mensen huurtoeslag hebben ontvangen terwijl ze er geen recht op hadden (had ik dus ook en ik heb inmiddels ¤ 750,-- terug moeten betalen).

Mijn huur ligt trouwens op ca. ¤ 420,-- en ik heb helemaal geen riant salaris, maar krijg geen huurtoeslag meer.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_39125196
Dus wat je hier zegt is dat de Belastingdienst intern slechter kunnen rekenen dan dat simpele automatische webscriptje op hun site? Is het dan nog erger dan ik al dacht?

Wanneer dit zo is is dat blijkbaar nog lang niet opgelost want zoals je hebt kunnen lezen in mijn vorige bericht hebben ze me gewoon wéér enom veel huurtoeslag berekend bij de laatste berekeningen van een paar weken terug.

Ik denk dat ik ergens volgende week maar eens wat juridisch advies ga inwinnen want het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat ze dit allemaal zomaar kunnen doen zo.

Hou jullie uiteraard op de hoogte .
pi_39125961
We hebben ze eindelijk kunnen bereiken.
Voor half juli moeten we bericht terug hebben, zo niet, dan weer bellen.
De rekening is iig voorlopig opgeschort.
pi_39129983
Heb 5 keer gebeld formulier ingevult zouden huurtoeslag stopzetten per 1 mei.
Heb te laag ingevult dus kreeg huurtoeslag, wil niet op het einde van het jaar alles in een keer terug betalen.
Kijk vandaag op m'n rekening heb weer huurtoesag 125. Euro gekregen en zorgtoeslag 34 Euro, [b][i][i]we kunnen het niet leuker maken wel makkelijker[/i][/i][/b]
pi_39130022
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:32 schreef Speerke4465 het volgende:
Heb 5 keer gebeld formulier ingevult zouden huurtoeslag stopzetten per 1 mei.
Heb te laag ingevult dus kreeg huurtoeslag, wil niet op het einde van het jaar alles in een keer terug betalen.
Kijk vandaag op m'n rekening heb weer huurtoesag 125. Euro gekregen en zorgtoeslag 34 Euro, [b][i][i]we kunnen het niet leuker maken wel makkelijker[/i][/i][/b]
  donderdag 22 juni 2006 @ 22:37:26 #13
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39130294
die gasten hebben hun zaakjes niet op orde, dankzij onze fijne minister van Volksgezondheid Hoogervorst, alles wordt achteraf verrekend, dwz dat je het verschil zelf maar moet uitzoeken, want de belastingdienst weet het ook (nog) niet. Als je ze belt, dan krijg je 9 van de 10 keer een meewarrig verhaal waar je ook niet wijzer van wordt. Ik zou het op brieven schrijven houden..
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  donderdag 22 juni 2006 @ 22:38:25 #14
46794 Berkery
Fat bastard
pi_39130351
Ik denk dat ik je huur- of zorgtoeslag heb. Wij krijgen nl. nog elke maand een 180 euro teveel, en ze willen het niet terughebben ofzo. Dus zetten we het maar zolang opzij.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_39133008
toevallig ook brief met Datum 30 juni 2006?
pi_39138081
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 23:27 schreef Binkster het volgende:
toevallig ook brief met Datum 30 juni 2006?
Natuurlijk .
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:13:31 #17
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_39285839
Hier kregen we eerst teveel huurtoeslag en veel te weinig zorgtoeslag. In de tussentijd 3x een weiziging opgestuurd (hogere inkomsten ik, huurverhoging en hogere inkomsten mijn man)

Vorige week de 20ste kregen we waar we recht ophadden van de zorg van die 6 maanden ondertussen. En minder huurtoeslag klopt niet helemaal maar oke. Vandaag stond er weer ¤ 273 aan huurtoeslag op . Alles gaat op de spaar maar jeetje is het zo moeilijk

Vorige week ook een brief gehad met een totaal inkomen van ¤ 0 toen weer twee brieven met het goede bedrag van JANUARI . Ik wacht het af en anders ga ik ze wel even bellen ofzo
pi_39304334
Ik heb voor mijn moeder meerdere keren gebeld dat de zorgtoeslag op de verkeerde rekening gestort word (de mijne) maar gewoon stug blijven storten op de verkeerde rekening,ik geef het gewoon contant aan haar maar dit behoort niet te gebeuren.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')