Deze remmen blijken na een test vanmiddag 2 grote voordelen te hebben, het doseren gaat een stuk relaxter, ik kan er echt erg hard mee remmen en het 3e voordeel is de fading waar ik hopelijk geen last meer van heb. (met de oude setup had ik daar alleen op het circuit last van)quote:Op maandag 10 juli 2006 15:52 schreef noidea het volgende:
Das vet, en remt het een beetje?
Maar deze auto is helaas weer ontdekt door kappers.quote:Op maandag 10 juli 2006 17:12 schreef j0rrit het volgende:
Stoer project!Leuke auto zo'n MX-5, gelukkig hebben de sjonnies hem nog niet ontdekt!
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:14 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Maar deze auto is helaas weer ontdekt door kappers.
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:16 schreef Scottie2000 het volgende:
Heey,
Het tshirt blijkt na de eerste keer wassen toch nog redelijk te zijn.
Het gele is niet valer geworden. Valt weer mee dus.
Zit trouwens wel lekker![]()
Ik heb me laten vertellen dat de MX-5 veel gereden wordt door vijftigers die van gebakjes eten houden.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:14 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Maar deze auto is helaas weer ontdekt door kappers.
Tja, als het goed is weet Mex waarover het gaat.quote:
Ah een "onderonsje"quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 21:23 schreef Scottie2000 het volgende:
[..]
Tja, als het goed is weet Mex waarover het gaat.
Anders, hint:
- Kroonsteentje / Kabelschoentje![]()
Ik had het al door hoor, was alleen op vakantie, vandaar de late reactiequote:Op dinsdag 1 augustus 2006 21:23 schreef Scottie2000 het volgende:
[..]
Tja, als het goed is weet Mex waarover het gaat.
Anders, hint:
- Kroonsteentje / Kabelschoentje![]()
De zuiderburen moeten sinds kort hun auto in originele staat jaarlijks laten keuren, ik geloof dat bumpers en sideskirts daar ook onder vallen. Het lijkt me dat het dus niet zozeer verboden is, maar meer een kutwerk om dat voor de 'apk' te vervangen met het originele onderdeel.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:19 schreef Mex_ het volgende:
Setje stalen remleidingen van een belg over kunnen nemen voor een zacht prijsje. (zijn verboden daar..sinds kort)
[afbeelding]
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:56 schreef densmee het volgende:
mijn oom heeft sinds een jaartje nu een mazda mx 5 3rd version maar dat is wel een leuk en pittig wagentje
Als je dit topic doorleest dan kom je er vanzelf achterquote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:36 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Welke aanpassingen heb je nu onderhand allemaal gedaan aan je MX-5 trouwens?
Op een totaal/buitekant foto kun je niet veel zienquote:Op zondag 27 augustus 2006 22:03 schreef Maikalo het volgende:
Wat is je meest recente totaalfoto?
Netjes project, doet me enigszins denken aan mn miata mx-5 van Gran Turismo. Die was bruut snel en supergoede wegligging.
Maar ik neem aan dat hij toch wel aangepast is aan de buitenkant ten opzichte van het moment van de 1e paar foto's?quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:37 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Op een totaal/buitekant foto kun je niet veel zien![]()
stalen leidingen geloof ik ook niet dat die in nederland mogenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:54 schreef Repeat het volgende:
Stalen remleidingen verboden in Belgie, die lui daar sporen ook niet he
ja maar et blijf een wijfenauto he.quote:Op dinsdag 5 september 2006 09:27 schreef beschuit het volgende:
blijft een onderschatte auto, de mx-5; je hebt gewoon een leuke achterwiel aangedraven bak met een lekkere wegligging die al heel wat jaartjes ontwikkeling achter de rug heeft. En met een beetje power onder de kap kun je daar heel veel plezier mee hebben... leuk project iig!
Ga 'm binnekort op de bank zetten om te kijken wat het vermogen nu is, ik verwacht zo'n 150pk. In de winter ga ik 'm weer schorsen en komt er onderandere een intercooler, andere brandstofpomp, grotere injectoren (goed voor ~170pk) een rollbar en Toyo R888 rubber.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:06 schreef Nerdmans het volgende:
Wat een leuk project !
tvp om latere upgrades te checken.
Misschien lees ik er overheen, maar wat is het vermogen na deze upgrade?
Dat rubber is denk ik ook een goed plan.quote:Op zondag 10 september 2006 01:43 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Ga 'm binnekort op de bank zetten om te kijken wat het vermogen nu is, ik verwacht zo'n 150pk. In de winter ga ik 'm weer schorsen en komt er onderandere een intercooler, andere brandstofpomp, grotere injectoren (goed voor ~170pk) een rollbar en Toyo R888 rubber.
[afbeelding]
Gaat het om deze Cupra? Hoe verkrijg ik 250 pk deel 3 Dat is een 2.0 zo te zien, geen 1.8, toch?quote:Op zondag 10 september 2006 17:40 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Dat rubber is denk ik ook een goed plan.
Ik ben me ook aan t orienteren voor een upgrade. Ik heb straks ook iets te veel vermogen op de voorwielen.
Ik denk dat je verbruik straks wel redelijk omhoog zal gaan.
Gevoelsmatig is het een relatieve kleine vermogenstoename( 12%) met de 3 genoemde upgrades.
Je hebt straks een 1.6 turbo, met intercooler injectoren aangepast filter downpipe, pomp.. dat is nogal.
Ik heb straks 280 pk uit n 1.8 met ongeveer soortgelijke upgrades.
Moet je trouwens ook je chip en management laten herprogrammeren?
Wel leuk straks met 170 pk op de achterwielen en goed rubber, daar zullen veel auto's zich in verslikken!
Wat weegt die 1.6? 1050 kilo ofzo?
De Yokohama banden ken ik wel, toch ga ik voor de Toyo's omdat ze veruit de goedkoopste zijn, in mijn maat kosten ze 100¤ per stuk.quote:Op zondag 10 september 2006 17:42 schreef Nerdmans het volgende:
o ja.
deze de A048 wordt me aangeraden, samen met de toyo 888.
http://www.yokohamatire.com/advan/default.asp
misschien ken je hem al wel.
Is idd in Acht, geen idee hoe het bedrijf heetquote:Op zondag 10 september 2006 21:53 schreef Nerdmans het volgende:
Genomen bij Scherpenhuisen acht?
Dat wordt lastig, dat blok ligt in de breedte en de mijne in de lengte. Daarbij hoef ik geen scquote:Op zondag 10 september 2006 22:30 schreef achterdeur het volgende:
Past een KLZE blok niet? Dan kan je kijken naar een supercharger![]()
Ik heb niet alles gelezen dus weet niet of dit al eens gevraagd is
Gewoon een AEM Ecu kopen, kan je altijd nog verdere upgrades erop schroeven.quote:Op zondag 10 september 2006 19:16 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Gaat het om deze Cupra? Hoe verkrijg ik 250 pk deel 3 Dat is een 2.0 zo te zien, geen 1.8, toch?
Hier kun je het upgradepad voor de Miata zien:
http://www.greddyturbofaq(...)hp/mainfaq#Upgrading
Als ik nog verder wil dan zal er een andere ECU moeten komen, bij Mazda valt deze helaas niet te herprogrameren/chippen net als bv bij Honda. De 170pk die ik noemde was een voorzichtige schatting, in het lijstje zie je voor de mods die ik dan heb 170pk-210pk staan.
De 1.6i weegt ietsje minder dan 950kg.
[..]
De Yokohama banden ken ik wel, toch ga ik voor de Toyo's omdat ze veruit de goedkoopste zijn, in mijn maat kosten ze 100¤ per stuk.
Mocht het zover komen dan ga ik waarschijnlijk voor de Emanage van Greddy of voor Megasquirt, AEM is prachtig spul maar voor mij voorlopig nog even te duur.quote:Op maandag 11 september 2006 17:06 schreef noidea het volgende:
[..]
Gewoon een AEM Ecu kopen, kan je altijd nog verdere upgrades erop schroeven.
Dan nog komt de prijs van AEM EMS niet eens in de buurt van Megasquirt of de Emanage..quote:Op maandag 11 september 2006 18:29 schreef t0n het volgende:
Mex_ Maatje van me is importeur van AEM... Scheelt je hoop duiten...
De velgmoeren zijn rood maar door het remstof wat erop zit lijken ze nu inderdaad roze, ik ben aan het kijken naar een nieuw setje omdat ik er inmiddels 1 ben verloren..quote:Op maandag 2 oktober 2006 17:58 schreef MikeyMan het volgende:
De roze velgbouten blijven? vind die niet echt geslaagd...
Probleem is dat een KLZE blok een 6 cilinder blok. Dus lekker omlaten keuren bij de RDW. Wat in Amerika veel gedaan wordt is dat er een FE3 blok ingelegd word. Daarom schroeven ze een garret T3/T4 turbo en worden de zuigers en veren aangepast voor een lagere compressie. Dit met een standalone fuelmanagementsysteem zoals een megasquirt kan voor leuke PK's zorgen (denk aan 300+)quote:Op zondag 10 september 2006 22:30 schreef achterdeur het volgende:
Past een KLZE blok niet? Dan kan je kijken naar een supercharger![]()
Ik heb niet alles gelezen dus weet niet of dit al eens gevraagd is
Zit je alleen wel weer met een vrij oud blok, dus een revisie is waarschijnlijk ook nodig, of niet?quote:Op maandag 2 oktober 2006 18:34 schreef casejunkie het volgende:
[..]
Probleem is dat een KLZE blok een 6 cilinder blok. Dus lekker omlaten keuren bij de RDW. Wat in Amerika veel gedaan wordt is dat er een FE3 blok ingelegd word. Daarom schroeven ze een garret T3/T4 turbo en worden de zuigers en veren aangepast voor een lagere compressie. Dit met een standalone fuelmanagementsysteem zoals een megasquirt kan voor leuke PK's zorgen (denk aan 300+)
Het FE3 blok is te vinden in een Mazda 626 GT van tussen 1988 en 1991. Deze is alleen geleverd in Japan en Europa. Amerikanen betalen goed geld om zo'n blok te hebben
als je er een turbo op gaat schroeven sowieso ja. Voordeel is wel dat het hoogstaande techniek was en erg vernieuwd. bijv: er wordt olie tegen de onderkant van de zuigers gespoten tbv de koeling. Dit zit niet op de meeste standaard blokken. ook niet op de nieuwe motoren van tegenwoordig (mits het natuurlijk een gangbaar model is dus waar standaard geen turbo opzit)quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:48 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Zit je alleen wel weer met een vrij oud blok, dus een revisie is waarschijnlijk ook nodig, of niet?
Ik weet het niet precies, maar kan MS ook 19kanelen aansturen voor Single Gauge meters?quote:Op dinsdag 12 september 2006 11:23 schreef Mex_ het volgende:
Na flink wat lezen ben ik eruit, mocht het zover komen dan ga ik zeker voor Megasquirt, alles wat de AEM kan kan MS ook en meer op enkele emissie-opties na (die hier in NL toch niet van belang zijn, in de US wel..) Daarbij is de software opensource en wordt deze constant bijgewerkt en ge-update.
Wat bedoel je precies..?quote:Op zondag 8 oktober 2006 10:48 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ik weet het niet precies, maar kan MS ook 19kanelen aansturen voor Single Gauge meters?
Hij stuurt iets aan om boost of oilpressure uit te lezenquote:Op maandag 9 oktober 2006 17:56 schreef Estolan het volgende:
Nou, volgens mij kan de AEM ( net als Motec ) toch een hoop meer dan alle andere systemen
zoals 19 Single Gauges aansturen om bv je Boost te lezen, of Oil Press enz. en dat op 19 losse of 1 enkele meter. en nog meer opties
Nu heb ik ook echt geen flauw idee waar je het nu weer over hebt hoor.quote:Op maandag 9 oktober 2006 17:56 schreef Estolan het volgende:
Nou, volgens mij kan de AEM ( net als Motec ) toch een hoop meer dan alle andere systemen
zoals 19 Single Gauges aansturen om bv je Boost te lezen, of Oil Press enz. en dat op 19 losse of 1 enkele meter. en nog meer opties
In de specs van AEM EMS kan ik er ook helemaal niks over vinden..quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:21 schreef noidea het volgende:
[..]
Nu heb ik ook echt geen flauw idee waar je het nu weer over hebt hoor.
Knocking weergeven als waarde, dat lijkt me vrij lastig. Dat specifieke wat je noemt kan MegeSquirt uiteraard niet, hij kan het wel weergeven op een laptop op bv op een Palm. Buiten dat lijkt het me niet bepaald handig om meerdere waarde's af te moeten lezen vanaf 1 gauge.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:51 schreef Estolan het volgende:
Dat de single A/F gauge van AEM ( via de ecu) nog meer waardes kan aangeven, zoals Knocking, oil press enz, de aem ems kan 19 signals doorsturen, dus je zou opzich maar 1 metr in je auto nodig kunnen hebben die 19 dingen kan laten zien. Dat is een optie, weet alleen niet of MS dat ook kan
als je het nu nog niet snapt, nevermind
Wat wil je me in godsnaam duidelijk maken?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 21:17 schreef Estolan het volgende:
Hoezo niet? 1x 250euro aan een meter, die alles kan aangeven, zelfs de timing of bepaalde eenheden van de injectoren
en volgens mij zijn er nog genoeg andere functies die MS niet kan en AEM/Motec wel
Btw AEM komt binnenkort ook emt een Dashboard waar alles digitaal weergegeven word ( zoals wat MOTEC ook al heeft )
he het moet wel functioneel blijven.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:51 schreef Estolan het volgende:
Dat de single A/F gauge van AEM ( via de ecu) nog meer waardes kan aangeven, zoals Knocking, oil press enz, de aem ems kan 19 signals doorsturen, dus je zou opzich maar 1 metr in je auto nodig kunnen hebben die 19 dingen kan laten zien. Dat is een optie, weet alleen niet of MS dat ook kan
als je het nu nog niet snapt, nevermind
Denk je echt dat ik zoveel geld uit geef zonder research te doen? MS doet precies wat ik wil en daarbij nog veel meer. Omdat het opensource is komen er steeds meer functies bij, er is ondertussen al traction control, launch control, autotune aan de hand van afr, volledig instelbaar en uitleesbaar dmv een Palm (die je voor een paar 10tjes op marktplaats koop) etcetc. Daarbij kost het maar 1/3 van wat AEM EMS kost het is alleen niet plug&play maar dat maakt me niet uit.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:47 schreef Estolan het volgende:
Zoals ik al zei, Nevermind!
Doe is meer research
Ik ben helemaal niet van plan om m'n hele dash vol te hangen met meters, ik heb er nu 2 en daar blijft het waarschijnlijk ook bij.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 07:47 schreef Estolan het volgende:
Je leest niet!
Hij kan 19 signals aansturen, dat op 19 losse of op 1 vaste, of 2 of 3
Dus je heoft niet je halve Dash vol te bouwen met meters, je kan er dus gewoon 2 nemen. 1 met A/F en oil Temp, en de andere met Boost en EGT bijv. ( die ook nog andere waardes kunnen aangeven )
Ik wil m'n ontsteking en brandstofinjectie op een degelijke kunnen regelen, niet meer en niet minder, al wat het extra kan is mooi meegenomen. Vanuit dat oogpunt bekeken is dus mijn keuze gevallen op MS. Jij/jullie zijn voor AEM EMS gegaan en zullen jullie ook wel je redenen voor hebben. Waarom zou ik dan 2000¤ uitgeven aan iets wat ook voor een 1/4 van dat bedrag kan.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:15 schreef Estolan het volgende:
Daar heb je gelijk in ja, maar wilde alleen zeggen dat men niet alleen naar het bedrag moet kijken maar ook verder dan alleen dat
want AEM levert alles al waar MS nu pas mee bezig is ( zoals: traction control, launch control, autotune aan de hand van afr, volledig instelbaar en uitleesbaar dmv een Palm (die je voor een paar 10tjes op marktplaats koop) etcetc )en is Plug&Play en heeft zelfs ( optie ) al een ingebouwde UEGO Controller, en dat voor Maximaal 2000euro, soms kan je ze al op de kop tikken voor 1500euro
Is dat nou echt Onbetaalbaar???
Met de autotunefunctie van AEM kom je een heel eind, finetuning zal je inderdaad gecertificeerd voor moeten zijn, dat begrijp ik ook wel maar het zaakje draaiende krijgen lukt zonder certificering dmv een basismap en autotune ook wel.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:46 schreef Estolan het volgende:
Ik betwijfel alleen maar of dat klopt dat MS 1/4 vd prijs is en hetzelfde resultaat levert, I Just Don't Think So!
Het zit allemaal in de Timing, daar win je de meeste peekaas mee.
Die Greddy E-Manage komt er redelijk in de buurt, maar is vergeleken met het AEM EMS systeem ook niet zo super. AEM en Motec zijn ( zover ik nu weet ) de enige 2 die alles kunnen aanstuen wat er maar ook in de auto bevind. en dat kan Greddy en MS niet, en dat is gewoon een feit.
Alsof een AEM makkelijk te programmeren is, daar moet je ook gewoon gecertificeerd voor zijn hoor
Denk zelfs dat een MS systeem minder dan 1/4 van de prijs is. Maar wat moet je met een hoop functies die je toch niet gebruikt? Zeker wat ton zegt is het allerbelangrijkste dat je A/F ratio goed moet zijn. Is deze niet goed kan je binnen de kortste keren dag dag tegen je blok zeggen. Tevens is een Mega squirt systeem al vrij complex te programmeren. Ga je een nog complexer systeem pakken wordt het erg moeilijk om dat goed te configureren voor een beginnneling.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:46 schreef Estolan het volgende:
Ik betwijfel alleen maar of dat klopt dat MS 1/4 vd prijs is en hetzelfde resultaat levert, I Just Don't Think So!
Het zit allemaal in de Timing, daar win je de meeste peekaas mee.
Die Greddy E-Manage komt er redelijk in de buurt, maar is vergeleken met het AEM EMS systeem ook niet zo super. AEM en Motec zijn ( zover ik nu weet ) de enige 2 die alles kunnen aanstuen wat er maar ook in de auto bevind. en dat kan Greddy en MS niet, en dat is gewoon een feit.
Alsof een AEM makkelijk te programmeren is, daar moet je ook gewoon gecertificeerd voor zijn hoor
Welwaar. je geeft aan dat de aem ems als voordeel heeft dat hij 19 gauges kán aansturen :quote:Op woensdag 11 oktober 2006 07:47 schreef Estolan het volgende:
Je leest niet!
Dat dat niet hóeft snapt elke mongoolquote:Op zondag 8 oktober 2006 10:48 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ik weet het niet precies, maar kan MS ook 19kanelen aansturen voor Single Gauge meters?
ik pik er even een uit, autronicquote:Op woensdag 11 oktober 2006 23:41 schreef Estolan het volgende:
End at is gewoon echt onzin
ik vind 1600-2000euro niet Overgeprijst voor een onderdeel dat alles kan aansturen van de auto's. meerdere fuel-pumps bijv, die om te beurt bij een bepaalde psi aanslaan, ga zo maar door
En sinds wanneer schaf je iets aan als je meer dan de helft niet gaat gebruiken? en het AEm systeem is niet Complexer ofzo
vroegah hadden ze misschien meer opties dan de rest maar tegenwoordig moet je oppassen dat het niet andersom isquote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:40 schreef Tjabbo het volgende:
het grootste voordeel van de aem is zijn grootste nadeel:
superveel opties.
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:23 schreef Estolan het volgende:
Ga dat maar is uitzoeken, dan vind je het vanzelf wel
dat is gewoon echt zo'n gelulquote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:44 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
vroegah hadden ze misschien meer opties dan de rest maar tegenwoordig moet je oppassen dat het niet andersom is![]()
bewijs maar eens dat het gelul is, of kun je dat soms niet??quote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:55 schreef Estolan het volgende:
[..]
dat is gewoon echt zo'n gelul
maar ach
De MS vs EMS discussie meng ik me niet meer in, dat heeft toch geen nut hieroquote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:55 schreef Estolan het volgende:
[..]
dat is gewoon echt zo'n gelul
maar ach
Deal! Als ik dan een keertje in de Suup mee magquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 08:27 schreef Fiets-toeter het volgende:
Nette foto;s Mex! , na je modificaties aankomende winter wil ik wel een stukje meerijden
Die Toyo's zijn een groot probleem, ik wil namelijk niks anders meerquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |