abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39023550
De relatie tussen NS en mij is zodanig beschadigd dat ik deze niet langer wens door te zetten.
Daarom ga ik mijn eigen trein kopen. Hoe geniaal zou dat zijn? In je eigen trein de wereld rondcruisen
Ik heb hier nog wel enkele vragen over:

Wettelijke voorschriften.
JA! Zomaar de rails op scheuren met mijn verse trein zal problemen op leveren.
Ik heb namelijk geen treinbewijs, en ik moet ook nog een conducteur inhuren!
En hoe ik in godsnaam met een nieuwe trein de rails op?
Zijn er grenscontroles voor treinen?

Welke Trein zal ik kopen?
Ik ken alleen het merk Bombardier.

Echter, welke merken zijn nog meer de shit? Ik wil een comfortabele hippe trein. Liefst Europeesch. Ook moet de trein geschikt zijn voor lange afstanden ivb met vakanties.

De kosten
Wie kan reeel de kosten berekenen van een trein + conducteur + bezine/gas/kerosine.
Het mag natuurlijk niet te gek worden.
Kan ik mijn trein ook gewoon verzekeren?

Verdere eisen:

  • Eten
  • Hip
  • Niet geel

    Treinen.
  •   dinsdag 20 juni 2006 @ 00:55:35 #2
    151791 Kindervriend
    Tilburg boven fallus.
    pi_39023601
    De treinen die de Duitsers een jaar of 60 geleden in gebruik hadden schijnen vrij goedkoop te zijn. Die hebben ze vast nog ergens staan.
      dinsdag 20 juni 2006 @ 00:57:34 #3
    24807 NJ
    Don't mention the war!
    pi_39023643
    Doe er eentje met een kussen op de voorkant.
    And now for something completely different, I'm on a horse.
    pi_39024200
    niet al te groot beginnen :



    of


    en anders : http://www.handcar.net/mow/ ander kleurtje erop en klaar is harrie
    pi_39024333
    een dieselstel kost rond de 3.5 miljoen

    hier kunnen ze je verder helpen

    http://www.stadlerrail.com/
    ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
    pi_39024480
    Ik las 'advies bij koppen trein'.
    pi_39024490
    Jeetje, ik vind een auto al duur, laat staan een trein
    Onderschriftloos
    pi_39024822
    bij Siemens maken ze ook hele mooie
    pi_39025052
    kZou der voor zorgen dat je iig niet afhankelijk bent van een energienet of overheid ofzo.
    Stijgende olieprijzen schiet ook niet op.

    Als je dan toch gaat, meteen groot, 4-8-8-4 ofzo,
    ook wat economische groeimogelijkheden.
    Zoiets is ideaal om mee te beginnen:
    Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
    blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
    pi_39025121
    Klein beginnen kan nooit kwaad!

    http://www.maerklin.nl/
      dinsdag 20 juni 2006 @ 04:27:38 #11
    14142 Daffodil31LE
    Pienter Pookje
    pi_39025225
    Ik weet niet of er bij de NS nog DE3-tjes rondrijden, maar als dat zo is, worden die binnen niet al te lange tijd afgevoerd/verkocht/gesloopt. Koop voor schrootprijs een DE3. Nadeel is natuurlijk dat het ding geel is.



    Koop verf in de originele bordeauxrode kleur en schilder je trein.



    Nu enkel nog vechten met de NS wanneer je een baanvak zou mogen gebruiken. Succes!
    Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
    pi_39025567
    Ook het woord 'cent' spreken wij eerbiedig uit - DD
      dinsdag 20 juni 2006 @ 07:58:09 #13
    17447 Reintje
    Zet je aan het denken!
    pi_39025675
    W00t, hoe geniaal zou dat zijn inderdaad. Transiberië express, maar dan in je eentje.
    Quanta Costa, één dieselloc en een wagon, en dan met name het gebruik. Ik kan me eigenlijk maar moeilijk voorstellen dat het gebruik lager is dan zeg 1 op 10, ondanks het feit dat je natuurlijk veel minder wrijving hebt als een auto met caravan... Iemand?

    upd:
    Aiai, hier staat wat over het verbruik... Ik zou dan toch tenminste met een man of 50 gaan reizen om het iétwat rendabel te maken...
    Ik wil wel eens meerijden hoor

    [ Bericht 40% gewijzigd door Reintje op 20-06-2006 08:04:20 ]
    Action is the enemy of thoughts
      dinsdag 20 juni 2006 @ 07:59:20 #14
    66444 Lord_Vetinari
    Si non confectus non reficiat
    pi_39025682
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 04:27 schreef Daffodil31LE het volgende:

    Nu enkel nog vechten met de NS wanneer je een baanvak zou mogen gebruiken. Succes!
    Dan moet je bij ProRail zijn, volgens mij.
    De pessimist ziet het duister in de tunnel
    De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
    De realist ziet de trein komen
    De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
      dinsdag 20 juni 2006 @ 08:07:35 #15
    114263 man_in_love
    Wisdom of age
    pi_39025734
    Koop je er wel genoeg rails bij? Anders krijg je dit:


    Lokatie Maastricht Borgharen --> De atmosfeer staat op ontploffen
      dinsdag 20 juni 2006 @ 08:08:05 #16
    14320 TR08
    Verschijnt direct onder je ...
    pi_39025737
    Je kunt toch een auto ombouwen zodat ie van die treinwielen erbij heeft? Dat zie je zo af en toe wel eens bij de werkzaamheden. Ik zou een amerikaanse limo zo om laten klussen
      dinsdag 20 juni 2006 @ 08:16:50 #17
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_39025802
    Ik vind het een geniaal idee. En je hebt natuurlijk gelijk het voordeel dat je geen wegenbelasting meer betaald
    Vampire Romance O+
      dinsdag 20 juni 2006 @ 08:19:46 #18
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_39025824

    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
      dinsdag 20 juni 2006 @ 08:40:05 #19
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_39026014
    Goed topic

    Een Krokodil natuurlijk, 2460 PK
    Je eigen oldtimer, belastingvrij en handig voor in de vakantie als je naar Italië wil, en een paar bergen over moet!

    How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
    pi_39028847

      dinsdag 20 juni 2006 @ 10:59:28 #21
    14142 Daffodil31LE
    Pienter Pookje
    pi_39028850
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 07:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

    [..]

    Dan moet je bij ProRail zijn, volgens mij.
    Same difference. Ik ken ook mensen die het nog altijd over de PTT hebben als ze de instantie bedoelen die de post rondbrengt.
    Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
      dinsdag 20 juni 2006 @ 11:20:12 #22
    17447 Reintje
    Zet je aan het denken!
    pi_39029407
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 08:16 schreef MouseOver het volgende:
    Ik vind het een geniaal idee. En je hebt natuurlijk gelijk het voordeel dat je geen wegenbelasting meer betaald
    Als je richting oosten wil kun je in dat geval beter de betuwelijn mijden, daar hebben ze namelijk al wél rekeningrijden à ¤1,61 per kilometer...
    Action is the enemy of thoughts
      dinsdag 20 juni 2006 @ 11:57:33 #23
    42136 Herr.Flick
    De triangeljosti!
    pi_39030467
    HET treinstel dat je moet hebben!

    De VT11.5



    Ongekende luxe, boordrestauratie, slaapplaatsen ect.


    Herr.Flick
    4844 4479 7710 3249
      dinsdag 20 juni 2006 @ 16:10:05 #24
    17447 Reintje
    Zet je aan het denken!
    pi_39039262
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 11:57 schreef Herr.Flick het volgende:
    HET treinstel dat je moet hebben!

    De VT11.5

    [afbeelding]

    Ongekende luxe, boordrestauratie, slaapplaatsen ect.


    Wooow, hébben!

    Mag je als particulier denk je een trein kopen en dan lekker gaan cruisen?
    Action is the enemy of thoughts
      dinsdag 20 juni 2006 @ 16:40:44 #25
    134795 Mr-Fluffy
    opperverslapper
    pi_39040321
    zoiets zou ik gaaf vinden.. lekker oldskoel en toch rap!
    http://www.o-keating.com/hsr/mallard.htm
    pi_39043287
    Gaaf idee

    Baanrechten moet je effe Pro-Rail voor bellen.
    Er zijn meerdere fabriekanten die graag een leuk treinstel voor je kunnen bouwen hoor zeker als je een bankgarantie kan overleggen, ze zullen deze met plezier in de gewenste kleur spuiten voor je

    Vergeet aub niet om er ok een airco in te hangen en wat ook wel sjecke hendig is, is een douche.

    succes met je plannen keep us posted

    [ Bericht 2% gewijzigd door allsystemshalt op 20-06-2006 18:18:19 ]
    pi_39043605
    De wadlopers worden dit jaar nog vervangen, grijp je kans!
    pi_39045419
    wat dacht je van zoiets: kun je kiezen: de weg of het spoor

    pi_39045730
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 19:17 schreef winterapfel het volgende:
    wat dacht je van zoiets: kun je kiezen: de weg of het spoor

    [afbeelding]
    O jee , Alexxxxx heb je een tissue nodig
    pi_39046156
    Unimog treinen
    Wat cool!

    Kan ik pro-rail ook mailen?
    pi_39046587
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 18:11 schreef allsystemshalt het volgende:
    Baanrechten moet je effe Pro-Rail voor bellen.
    Om met een trein op het Nederlandse spoornet te mogen zal je in ieder geval een heleboel tests moeten uitvoeren, eer je aan een licentie kan komen. En dat zal niet goedkoop zijn aangezien bijvoorbeeld Deutsche Bahn en de NMBS voor de stukjes die ze op Nederlands grondgebied rijden zelf niet zo'n licentie hebben geregeld, maar dit formeel op de licentie van de NS doen.
    pi_39046682
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 19:25 schreef allsystemshalt het volgende:

    [..]

    O jee , Alexxxxx heb je een tissue nodig
    nee hoor, ik kon de foto al, staat in een van mn Unimog boeken
    pi_39046809
    Lijkt mij ook wel gaaf, eigen trein hebben.

    Als tussenstap kan je altijd proberen ergens een coupe vandaan te plukken voor in huis...
      dinsdag 20 juni 2006 @ 19:56:38 #35
    34163 Pikkebaas
    Corporate Overlord
    pi_39046911
    Shinkansen ??

    Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
    Van vreemde smetten vrij,
      dinsdag 20 juni 2006 @ 22:33:13 #36
    6424 MicHELLo
    su·pra·na·tu·ra·´lis·me
    pi_39054073
    'Er is een spookrijder gesignaleerd op Spoor 2, probeer hem met lichtsignalen te waarschuwen.....'
    Portal to supra heaven |>- http://www.supras.nl -<|
      woensdag 21 juni 2006 @ 00:24:51 #37
    17447 Reintje
    Zet je aan het denken!
    pi_39059429
    Wow, het zal al met al een dure hobby zijn, maar wat voor een ook!
    Heeft iemand al (het lef gehad om) prorail gemaild (te hebben)?
    Action is the enemy of thoughts
    pi_39070211
    Ik heb hier wel een beveiligde connectie naar oa hun digitale tekeningen database, ik zal es kijken of er nog meer tussen staat. Zover als dit heb ik nl nog niet gezocht.
    Heb je mijn minicity al bezocht?
    pi_39077732
    Kan je niet beter een light-rail kopen? Das mooi zuinig, kan je ook mooi ombouwen met voetsel en zo.
      Moderator donderdag 22 juni 2006 @ 15:24:16 #40
    39093 crew  jitzzzze
    Banaan in je oor
    pi_39114719
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 04:27 schreef Daffodil31LE het volgende:
    Nu enkel nog vechten met de NS wanneer je een baanvak zou mogen gebruiken. Succes!
    Hm, wat heeft een vervoerder (NS) met toelating van een andere vervoerder op de infrastructuur te maken?
    pi_39114827
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 19:47 schreef mbn het volgende:
    Om met een trein op het Nederlandse spoornet te mogen zal je in ieder geval een heleboel tests moeten uitvoeren, eer je aan een licentie kan komen. En dat zal niet goedkoop zijn aangezien bijvoorbeeld Deutsche Bahn en de NMBS voor de stukjes die ze op Nederlands grondgebied rijden zelf niet zo'n licentie hebben geregeld, maar dit formeel op de licentie van de NS doen.
    DB Regio Westfalen is als vervoerder zelf toegelaten, net zoals een tak van de NMBS.
      donderdag 22 juni 2006 @ 15:49:54 #43
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_39115287
    quote:
    Op donderdag 22 juni 2006 15:33 schreef Tfz het volgende:

    [..]

    Hm, wat heeft een vervoerder (NS) met toelating van een andere vervoerder op de infrastructuur te maken?
    Spuit 11!
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      donderdag 22 juni 2006 @ 16:11:09 #44
    14142 Daffodil31LE
    Pienter Pookje
    pi_39115860
    quote:
    Op donderdag 22 juni 2006 15:33 schreef Tfz het volgende:

    [..]

    Hm, wat heeft een vervoerder (NS) met toelating van een andere vervoerder op de infrastructuur te maken?
    Klik hier eens...
    Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
    pi_39115947
    Die Shinkanzen is wel stoer, en anders neem je zo'n Duitse ICE... of een Franse TGV, die gaan beiden meer dan 300 kmh!
      Moderator donderdag 22 juni 2006 @ 16:19:06 #46
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_39116087
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 00:55 schreef Kindervriend het volgende:
    De treinen die de Duitsers een jaar of 60 geleden in gebruik hadden schijnen vrij goedkoop te zijn. Die hebben ze vast nog ergens staan.
    Nadeel is wel dat op die treinen geen retourtjes verkocht worden.
    "Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
    pi_39118884
    Euuh neem maar een diesel, want je hebt geen flikker aan al die hogesnelheidslijnen want dan zou je bijna 20 verschillende installaties aan boord moeten hebben .
    pi_39119046
    Een eigen fiets, okay,
    een eigen auto, wordt al wat exclusiever,
    een eigen jacht, oei oei
    een privejet

    maar een eigen trein!?
    daar heb ik nog nooit van gehoord!
      donderdag 22 juni 2006 @ 23:39:28 #49
    56459 RdeV
    Are you a paper fool?
    pi_39133422
    quote:
    Op donderdag 22 juni 2006 18:05 schreef woeeiiii het volgende:
    een privejet
    maar een eigen trein!?
    Toch is het inderdaad waar. Wat nu eigen vliegtuig, gewoon eigen trein. Het moet helemaal niet zo moeilijk zijn om met je eigen trein door Europa te toeren. Enkel, (en net als bij vliegtuigen) moet je wel eerst je tijd inkopen op een baanvak want anders past het niet. En ja, je moet ook meer dan wat zakgeld meenemen, een treinkaartje kopen zit er niet in.
    There is a great deal of difference between affecting destiny and controlling it.
    If you don’t know the difference, don’t worry. You will.
    pi_39133518
    Tuurlijk kan dat. Beatrix heeft toch zeker ook d'r eigen trein?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')