En de lokale politiek springt er ook op: SGP en CU tegen rockfestivalquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:13 schreef ThE_ED het volgende:
Wehehe, Elsrock, ik keek er om voor de handliggende redenen toevallig laatst nog naar samen met Black_Tulip. En wat horen we vandaag; music history repeating. Ik dacht dat dit Nederland 2006 was, maar het lijkt wel US in de 70's of 80's, of 90's.
Metal heeft het weer gedaan natuurlijk op dit relatief onschuldige festivalletje; Kerkenraden vragen kansloos verbod Elsrock
Zag het net ook jaquote:Op zaterdag 22 juli 2006 12:11 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
En de lokale politiek springt er ook op: SGP en CU tegen rockfestival
Het is weer komkommertijd!
Ah, zien we duidelijk de invloed van hun Mighty Manager of Ultimate Recording Power & Touring Glory of Steel eens.quote:Op zondag 23 juli 2006 01:15 schreef Tokus het volgende:
[afbeelding]
nou, nu gaan ze dus ook nog meer de Manowar kant op qua songtitels.
Kom op, dit moet je beter kunnen classificeren dan alleen "power metal"! Je kunt het!quote:
Italian Symphonic Melodic Power Metal ?quote:Op zondag 23 juli 2006 19:25 schreef Djaser het volgende:
Melodic Power Metal?
Ik steek geen tijd in het exploreren van genres die ik kut vind, alleen Kiaus en Dragonforce kan ik nog naar luisteren, de rest van de bands moeten eens kappen met zingen als falsetto nichten.quote:Op zondag 23 juli 2006 19:16 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Kom op, dit moet je beter kunnen classificeren dan alleen "power metal"! Je kunt het!
Progressive Italian Symphonic Melodic Power Metalquote:Op zondag 23 juli 2006 19:34 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Italian Symphonic Melodic Power Metal ?
Progressive Italian Symphonic Melodic Power Metal-rockquote:Op maandag 24 juli 2006 11:33 schreef dunc het volgende:
[..]
Progressive Italian Symphonic Melodic Power Metal![]()
Onee, das dubbelop hequote:Op maandag 24 juli 2006 12:16 schreef Metaalkop het volgende:
[..]
Gay Progressive Italian Symphonic Melodic Power Metal-rock![]()
Er schijnt volgend jaar ook een film van te komen. Niet dat ik zo erg in de Black Metal zit, maar lijkt me toch wel aardig.quote:
Heb er wel een aantal stukken uit gelezen. Het is leuk voor wat kennis als je een serieus gesprek aan gaat met een overtuigd black-metal'er, en natuurlijk gewoon beetje achtergrond info.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:21 schreef ThE_ED het volgende:
Zo het boekje "Lords of Chaos" komt binnenkort binnen, ik ben benieuwd. Heeft iemand het hier al eens gelezen?
Op de site van Petrossi staat dit als laatste nieuws over MK:quote:Op zondag 30 juli 2006 13:06 schreef Witchfynder het volgende:
Weet iemand hier of de té leuke Belgische power metalband Magic Kingdom nog bestaat?
Oi-Punk is sowieso bagger.quote:Op zondag 30 juli 2006 20:02 schreef Mr-Fluffy het volgende:
over stomme genrenaam geintjes gesproken, van die lelijke oi-oi punk noem ik altijd maar aprésski metal
Zelf schijnt ie dan wel weer met iets nieuws gekomen te zijn, maar sowieso lijken ze niet erg van het updaten.quote:
Dark Lunacy, Bulldozer, Aborym, en In Tormentata Quiete is leuke italiaanse neofolk.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:58 schreef mr_cucumber het volgende:
Sadist, Ephel Duath, Infernal Poetry
quote:Op maandag 31 juli 2006 13:48 schreef OFfSprngr het volgende:
Dark Lunacy Neo-Folk?.. sorry maar volgens mij heb jij het verkeerde genre in gedachte..
Jatwerk ken ik wel ja. In het nummer "The Wizard's Last Rhymes" van Rhapsody zit de Symphonie van de Nieuwe Wereld van Dvorák. Is wel leuk uit de verf gekomen moet ik zeggen. Je zat er niet heel ver naast wat je Children of Bodom commentaar betreft, want Alexi Laiho heeft met zn andere band Sinergy het nummer "Passage of the Reaper" gemaakt. Daarin speelt hij de Zomer van Vivaldi op zn gitaar. (Laiho heeft een klassieke vioolopleiding genoten!)quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:15 schreef Black_Tulip het volgende:
Zijn er meer metal bands die melodieën van componisten jatten dan bands die zelf allerlei klassieke melodietjes verwerken in hun muziek of is het net precies andersom?
Nightwish - Ghost Love Score bijvoorbeeld. Is dat origineel of jatwerk?
Ik weet (nog) vrijwel niks af van klassieke muziek, dus als Children Of Bodom plotseling Mozart speelt, herken ik het niet als zodanigDan denk ik "hee, leuk riffje", maar geef ik de verkeerde de credits ervoor
Wie nietquote:Op donderdag 3 augustus 2006 08:59 schreef Maethor_Veleg het volgende:
[..]
Daarnaast heeft Dream Theater "Flight Of The Bumblebee" van Rimsky-Korsakoff op de gitaar gespeeld
Ik zit er helemaal niet naast; Children Of Bodom speelt Mozart in Red Light In My Eyes, part II op hun album Something Wild.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 08:59 schreef Maethor_Veleg het volgende:
Je zat er niet heel ver naast wat je Children of Bodom commentaar betreft, want Alexi Laiho heeft met zn andere band Sinergy het nummer "Passage of the Reaper" gemaakt. Daarin speelt hij de Zomer van Vivaldi op zn gitaar. (Laiho heeft een klassieke vioolopleiding genoten!)
Check Something Wild en Hatebreeder eens, dat zijn en veel betere albums en daar staan meer melodieën op die haast klassiek lijken (en dus best eens jatwerk kunnen zijn maar dat weet ik dus niet)quote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:14 schreef Maethor_Veleg het volgende:
Ah! Ik ken het album Something Wild nog niet van ze, dat verklaart het *bloost* Ik heb alleen Follow The Reaper, Are You Dead Yet en die voorlaatste; Hate Crew Deathroll
Als dieptepunt, zal je bedoelen?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:43 schreef Friek_ het volgende:
Met de Britney Spears cover natuurlijk als hoogtepunt.
Dat is meer grappig natuurlijk, het is niet echt hoogstaand.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:43 schreef Friek_ het volgende:
Met de Britney Spears cover natuurlijk als hoogtepunt.
Tsja, het is wel wat cliché maar toch wel lekker vind ik. Live zijn ze trouwens niet zo erg indrukwekkend, niet slecht, maar nogal zielloos voor een liveoptreden. (Althans dat vond ik toen ik ze zag in het voorprogramma van Anthrax.)quote:Op donderdag 3 augustus 2006 21:03 schreef Djaser het volgende:
Dat nummer van BF dat ik op een een of andere gratis sampeler heb staan heeft mijn vooroordelen op de band weer eens bevestigd, ik sla hem over.
Voorprogramma van Anthrax, wanneer was dat?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 21:06 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Tsja, het is wel wat cliché maar toch wel lekker vind ik. Live zijn ze trouwens niet zo erg indrukwekkend, niet slecht, maar nogal zielloos voor een liveoptreden. (Althans dat vond ik toen ik ze zag in het voorprogramma van Anthrax.)
Grappenmaaksterquote:Op donderdag 3 augustus 2006 21:07 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Voorprogramma van Anthrax, wanneer was dat?
Oh met Beyond Fear, sorry, ik was even niet helder en ik dacht dat je COB in het voorprogramma van Anthrax bedoeldequote:
Lelijk, zowel de cover als de titel van het album. Dat belooft weinig goeds.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:11 schreef Tokus het volgende:
[afbeelding]
Dit schijnt de cover te zijn van de nieuwe Megadeth cd, United Abominations.
Tsja, hij zingt niet echt mooi nee, maar ik vind het wel wat hebben dat rauwe, als hij maar niet echt gaat proberen goed te zingen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:57 schreef crossover het volgende:
Megadeth... ik ben niet de enige die er zo over denkt.. maar wat zonde van die stem
Mustaine dwingt me gewoon om het af te zetten.
Kom eens online jij.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:01 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Tsja, hij zingt niet echt mooi nee, maar ik vind het wel wat hebben dat rauwe, als hij maar niet echt gaat proberen goed te zingen.
Inderdaadquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:07 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik vind zn stem juist iets Thrashy hebben, vooral veel van de Thrashheads moeten zeker niet proberen mooier te zingen dan dat ze doen het rauwe ongelikte is juist mooi bij Thrash iets wat maar weinig andere Metal genres hebben.
Wauw.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:11 schreef Tokus het volgende:
[afbeelding]
Dit schijnt de cover te zijn van de nieuwe Megadeth cd, United Abominations.
Er zijn uitzonderingen natuurlijk. Chuck Billy (Testament) en David White (Heathen) zijn wél echte zangers. Chuck Billy is het in later werk steeds minder gaan doen en zelfs gaan grunten, maar dat neemt niet weg dat hij echt kan.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:07 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik vind zn stem juist iets Thrashy hebben, vooral veel van de Thrashheads moeten zeker niet proberen mooier te zingen dan dat ze doen het rauwe ongelikte is juist mooi bij Thrash iets wat maar weinig andere Metal genres hebben.
Tsja, dat zou heel gemeen zijn om die cover bij mijn zielloze lichaam te leggen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:40 schreef OFfSprngr het volgende:
Wat als iemand je nou vermoord en 't album erbij legt?..
Maar dit was toch niet de winning afbeelding?quote:Op maandag 7 augustus 2006 07:40 schreef Witchfynder het volgende:
Ik vind deze cover helemaal niet rot. Wel grappig dat ze een afbeelding uit de wedstrijd hebben gebruikt. En hey, beter een vermeende brakke cover en geweldige muziek dan andersom..
Klopt, maar blijkbaar vond Dave hem toch erg leuk.quote:Op maandag 7 augustus 2006 09:18 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Maar dit was toch niet de winning afbeelding?
Ja, want deze is van een unofficial site.quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:27 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Er is nog altijd de kleine kans dat dit de cover niet is natuurlijk. Pas als de cover op megadeth.com staat, geloof ik hem 100%.
Ga eens ergens anders triest lopen doen, fucking boeiend dat ik niet de mascottes ken van Thrash bands.quote:
Volgens mij wel: WOA-alto's en hun rijgedragquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:17 schreef caspervc het volgende:
Zijn er hier nog meer die trouwens 892 km voor de elbetunnel in de file hebben gestaan na wacken open air?
Jezus wat drama was dat!
Is er toch nog een pagina van Allmusic die je niet uit je hoofd hebt geleerd?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:08 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ga eens ergens anders triest lopen doen, fucking boeiend dat ik niet de mascottes ken van Thrash bands.
My point exactely haha!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:34 schreef Diverse_Reality het volgende:
[..]
Is er toch nog een pagina van Allmusic die je niet uit je hoofd hebt geleerd?.
toen zou je zeggen: Heavy Metalquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 15:59 schreef Thomasumo het volgende:
[..]
Trouwens, humor me. Wat voor stijl speelt Black Sabbath? (Wie?)
Oh fuck, Wacken is gewoon al geweest en ik ben het glad vergeten...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:17 schreef caspervc het volgende:
Zijn er hier nog meer die trouwens 892 km voor de elbetunnel in de file hebben gestaan na wacken open air?
Jezus wat drama was dat!
next yearquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:10 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Oh fuck, Wacken is gewoon al geweest en ik ben het glad vergeten...
quote:
Jij en ik zouden dat zeggenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:15 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
toen zou je zeggen: Heavy Metal
nu zou je het noemen: Doom Metal en Heavy Metal (en Hardrock?)
waarschijnlijk
Ohyeahquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:36 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Satyricon, Keep of Kalessin, Insomnium
Sep. 21 - NL - Utrecht - De Helling
Sep. 22 - NL - Rotterdam - Baroeg
Sep. 23 - NL - Amsterdam - Melkweg
Allmusic gebruik ik niet, Eddy ken ik wel maar Eddy zuigt, net als praktisch elk andere mascotte voor wat dan ook, kga toch me tijd niet verdoen aan mascottes inplaats van de muziek.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:34 schreef Diverse_Reality het volgende:
[..]
Is er toch nog een pagina van Allmusic die je niet uit je hoofd hebt geleerd?.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |