abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage dinsdag 18 december 2001 @ 18:25:23 #1
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_2534562
Ik zit diep in de financiële problemen. Mijn vriendin en ik weten nu al niet meer hoe de rest van de maand door te komen. Want het is december, en dat is nogal een dure maand. En aangezien alle bedrijven weten dat het feestmaand is, hebben ze allemaal heel onverwacht duizenden guldens van onze rekeningen afgeschreven. Er is nu nog maar zo'n 150 gulden over voor de rest van de maand. Hiervan moeten we benzine kopen voor de auto, eten etc. Oftewel, het zal ons weer niet lukken.

Maarja, met een beetje eten bij familie, zouden we het net kunnen redden. Maar nu kregen we vandaag een dwangbevel van de deurwaarder in de bus, of we binnen twee dagen even 150 piek willen betalen aan de belastingdienst. Ze komen donderdag even aan om dat geld te innen. Zo niet, dan nemen ze onze spullen mee. Leuke kerst dus

Die financiële problemen spelen al een tijdje. Mijn vriendin staat al geruime tijd voor tweeduizend gulden rood, en dat is de limiet. We wonen samen, en ik ben de enige die werkt. Gelukkig krijgt zij nog wel wat geld van de Studiefinanciering. En ze kan nog een baantje krijgen als schoonmaakster. Echt veel verdien je daar ook niet mee.

Maar hoe nu verder ? Ik heb gehoord dat je je als particulier ook failliet kunt laten verklaren, zodat men een gepaste oplossing kan vinden. Wel wordt het moeilijk om dan ooit nog een lening te krijgen, maar dat is voor later zorg. Wat moeten we nu ???

Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  dinsdag 18 december 2001 @ 18:27:52 #2
4490 Tinkepink@work
Kloon van Tinkepink.
pi_2534582
Eerlijk? Als de sodemieter weer bij je ouders gaan wonen (als je daar een beetje mee op kunt schieten tenminste). Het is duidelijk dat jullie nog lang niet voor jullie zelf kunnen zorgen.

Je kunt ook hulp vragen bij De Stadsbank in jullie omgeving (neemt leningen over en zorgt samen met jullie voor een afbetaalplan).

Nee, ik ben niet aardig!
pi_2534630
Je vriendin zal ook moeten proberen te werken, op zo'n moment moet je proberen elk werk dat je kunt krijgen te pakken...
suc6 he!
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_2534641
Klote voor je Djeezz....
Hier in Nijmegen hebben ze wel iets van de gemeente ofzo waar je bij kunt aankloppen, ik weet alleen niet meer hoe het heet, en ik weet al helemaal niet of ze dat in andere steden ook hebben (maar het lijkt me wel)
pi_2534649
Tja, we zitten in een kut situatie.
Omdat ik nog maar 19 ben, kan ik heel moeilijk en bijbaantje krijgen. Ik hoor overal 'Hoe oud ben je? Oh, 19!, Tja, jammer dan, kom maar terug als je 20 bent!'
Dat slaat toch nergens op?!?

Misschien moet ik wel weer terug naar huis
Dat wil ik echt niet. Samenwonen bevalt heel goed, behalve de financiele kant dan.

Ik kan heeeeel misschien in de kerstvakantie werken als kipfileerder. Maar dat zal wel weer niet doorgaan.
Schoonmaken waarschijnlijk wel. Verdient wel weinig, maar alle kleine beetjes helpen.

Zuuuuuchttttttttttt

Admin dinsdag 18 december 2001 @ 18:35:49 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_2534664
Als de donder betalingsregelingen treffen!!!!

Geef aan wat je kunt missen!!
Nooit zover laten komen,
met alles en iedereen is een regeling te treffen, ook met de belasting.

Ik hoop dat je nog op tijd bent.

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_2534676
Wat een k*t-situatie. Er zijn volgens mij verschillende hulp-verlenende instanties die je in dit soort gevallen kan ondersteunen. Probeer daar aan te kloppen en je zo goed en uitgebreid mogelijk te laten voorlichten en helpen.

Daarnaast zou ik beide als de sodemieter werk (wat dan ook!) gaan zoeken OF weer bij ouders gaan wonen.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_2534702
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 18:32 schreef scarefreak het volgende:
Je vriendin zal ook moeten proberen te werken, op zo'n moment moet je proberen elk werk dat je kunt krijgen te pakken...
suc6 he!
Ik heb helaas een aantal negatieve ervaringen met werken gehad.
Maar nu ben ik een tijdje echt op zoek, wil en durf ik te werken, kan ik niks vinden omdat ik te jong ben.

Ga morgen weer bij uitzendbureau's langs, hopen dat ze wat hebben. Heb nu vakantie t/m 5 januari.
Hopelijk kan ik dan iets voor fulltime vinden.
Productiewerk ofzo.

dinsdag 18 december 2001 @ 18:40:40 #9
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2534714
Niemand van wie je die honderdvijftig piek even een maandje kunt lenen? Dat lijkt me nog altijd beter dan zo'n faillissement aan te vragen.

Maar ja, iig succes ermee...

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_2534715
MMMMMM ik zou contact opnemen met de belastingdienst dat je het nu niet kunt betalen. Vanwege je geldnood. Spreek met hun af dat je het de volgende maand terug betaalt of anders in termijnen.

Probeer de auto te laten.(Ja het is koud buiten maar probeer afstanden die met de fiets te doen zijn dan ook te fietsen.)

Ik kan me goed begrijpen hoe jij en je vriendin voelen. Omdat ik namelijk in een soort gelijke situatie zit. Alleen ik heb er al een 3 maanden last van. Zelf heb ik intussen hoge schulden staan. Maar door contact met de bedrijven te nemen waarik schulden heb zijn we er samen uitgekomen.

Ik hoop dat jullie met z`n tweeen het hoofd boven water kunnen houden.Alvast toch een prettige kerst toegewenst ondanks de omstandigheden

dinsdag 18 december 2001 @ 18:41:34 #11
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_2534727
Ga in ieder geval niet voor het faillissement. Sinds 1998 is er voor particulieren een schuldensaneringsregeling opgenomen in de faillisementswet.
Als je het echt niet meer ziet zitten financieel dan wordt er voor jou een sanering op poten gezet. Dat is even door de zure appel heenbijten, maar daarna ben je helemaal schuldenvrij.
Wil je er meer over weten, laat het dan even weten. Succes!
"want tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren." Willem Elsschot
pi_2534770
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 18:41 schreef Scipio het volgende:
Ga in ieder geval niet voor het faillissement. Sinds 1998 is er voor particulieren een schuldensaneringsregeling opgenomen in de faillisementswet.
Als je het echt niet meer ziet zitten financieel dan wordt er voor jou een sanering op poten gezet. Dat is even door de zure appel heenbijten, maar daarna ben je helemaal schuldenvrij.
Ik wil er eigelijk ook wel iets over weten als dat kan
pi_2534783
Idd, als de donder aan de gang om alle schuldeisers aan een regeling te binden.
Zelfs met een deurwaarder kun je nog afspraken maken !
Bel ze allemaal op, leg ze de situatie voor, stuur ze alles wat ze vragen en probeer bovenal eea een tijdje in de vrieskast te laten gooien, zodat je weer op financiele adem kunt komen.
In de tussentijd kunt je eventueel nog naar je gemeentelijk sociale dienst stappen voor een schuldhulpbemiddeling, of een daarvoor bestemd bureau in je woonplaats.

De regeling waar je op doelt heet de WSNP (Wet Schuldensanering Natuurlijke Personen) , dit moet je via een raadsman aanvragen bij de president van de rechtbank, die dan beslist of jij daarvoor in aanmerking komt. Na de uitspraak van een uitvoering WSNP zijn alle schuldeisers, zonder uitzondering, verplicht mee te werken. Je zult dan in een periode van x jaar (de rechter beslist hoe lang, meestal 3 jaar) zoveel mogelijk opzij moeten leggen voor je schuldeisers, een bewindvoerder (want ja je komt onder curatele te staan) houdt jullie stevig in de gaten. Na die periode zal de bewindvoerder de rechter adviseren in zijn uitspraak, en vind die dat je er genoeg voor gedaan hebt, dan pas zijn al je schulden gekwijt.

Maar zie dit als een laatste redmiddel, niet om 150 piek, maar om een financieel uitzichtloze situatie nog te redden, waarbij je echt zover in de stront zit dat er gewoon niets anders meer mogelijk is.

Als je zelf slecht kunt bemiddelen, laat dan een ander dit voor je doen. Dit werkt vaak 1000x beter en vaak zijn er nog betere afspraken te maken.

Succes.

pi_2534808
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 18:41 schreef Scipio het volgende:
Hoi,

We zijn hier wel in geinteresseerd.
Djeez kan niet op de fiets naar het werk, want dat is te ver weg.
Heb je hier meer info over?
Bedankt

pi_2534850
Djeez heeft al een lening lopen bij de Gemeentelijke Kredietbank (GKB) voor de financiering van zijn auto.
Hij heeft het maximale geleend en zijn vader staat borg.

Ik sta zelf f 2000,- rood. Eind deze week komt de studiefinanciering er weer bij. Dus als de deurwaarder wil luisteren, kan ik begin volgende week het geld overmaken.
Hoop hoop.

dinsdag 18 december 2001 @ 18:59:04 #16
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_2534859
Layla666 heeft al het nodige gemeld erover. Algemeen kan ik er niet veel aan toevoegen, maar specifieke vragen zijn van harte welkom. Overigens, zoals Layla666 al schreef: het is voor een financieel uitzichtloze situatie. Het is wel een beetje een paardenmiddel, maar het werkt wel.
"want tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren." Willem Elsschot
pi_2534868
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 18:39 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Maar nu ben ik een tijdje echt op zoek, wil en durf ik te werken, kan ik niks vinden omdat ik te jong ben.

Ga morgen weer bij uitzendbureau's langs, hopen dat ze wat hebben. Heb nu vakantie t/m 5 januari.
Productiewerk ofzo.

Te jong voor werk? Op je 19e?

*mond valt open*

Naar welk werk zoek jij dan dat ze zeggen dat je te jong bent???

#geen
  dinsdag 18 december 2001 @ 19:01:10 #18
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_2534878
Zorg er asjeblieft voor dat je die 150 gulden even ergens vandaan haalt want van het een komt al snel het ander...
pi_2534883
Ga anders eens na of er meer uitgaven dan inkomsten zijn en streep dan hetgeen niet echt noodzakelijk is weg.

In ieder geval veel sterkte allebei en toch fijne feestdagen gewenst.

#geen
pi_2534893
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 18:34 schreef Ingrid19 het volgende:
Tja, we zitten in een kut situatie.
Omdat ik nog maar 19 ben, kan ik heel moeilijk en bijbaantje krijgen. Ik hoor overal 'Hoe oud ben je? Oh, 19!, Tja, jammer dan, kom maar terug als je 20 bent!'
Dat slaat toch nergens op?!?
  dinsdag 18 december 2001 @ 19:02:45 #21
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_2534895
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 18:57 schreef Ingrid19 het volgende:
Djeez heeft al een lening lopen bij de Gemeentelijke Kredietbank (GKB) voor de financiering van zijn auto.

Ik sta zelf f 2000,- rood. Eind deze week komt de studiefinanciering er weer bij. Dus als de deurwaarder wil luisteren, kan ik begin volgende week het geld overmaken.
Hoop hoop.

Deurwaarders staan helaas niet bekend om hun luistervaardigheid. Zoals iemand al schreef, leen het van iemand en betaal terug zodra de stufi er is.
pi_2534898
#geen
pi_2534920
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 19:02 schreef Scipio het volgende:

[..]

Deurwaarders staan helaas niet bekend om hun luistervaardigheid. Zoals iemand al schreef, leen het van iemand en betaal terug zodra de stufi er is.

Let op dat je niet het ene gat met het andere gat vult. Dat is geen structurele oplossing!!!!

Bekijk wat per maand je vaste lasten zijn en reserveer dat bedrag ook daarvoor, zodat je het niet uitgeeft aan dingen die minder dringend zijn. Daarbij helpt een huishoudboekje met al je uitgaven je om overzicht te krijgen in al je uitgaven.

Nogmaals sterkte alletwee.

#geen
pi_2534948
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 18:52 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Hoi,

We zijn hier wel in geinteresseerd.
Djeez kan niet op de fiets naar het werk, want dat is te ver weg.
Heb je hier meer info over?
Bedankt

Volgens mij zoeken jullie de makkelijkste weg, het kan er bij mij niet in dat je niet 1 dom productiebaantje kan vinden..neem desnoods een krantenwijk of 2 of 3!!

Maar je moet er wel wat voor doen he

dinsdag 18 december 2001 @ 19:08:24 #25
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_2534957
Voor meer informatie over de Schuldensanering Natuurlijke personen kan je ook kijken op:
http://www.wsnp.rvr.org/
Deze site is trouwens uitgeroepen tot beste non-profit-site.

En heel terecht wordt er gezegd: vul het ene gat niet met het andere, maar die 150 piek die je na een week kan terugbetalen moet toch echt wel kunnen.

pi_2535022
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 19:07 schreef Whatashockr het volgende:

[..]

Volgens mij zoeken jullie de makkelijkste weg, het kan er bij mij niet in dat je niet 1 dom productiebaantje kan vinden..neem desnoods een krantenwijk of 2 of 3!!

pcies, ik heb nl nog NOOIT gehoord dat er geen baan te vinden is en dat je STEEDS afgewezen wordt omdat je maar 19 bent! ga naar de stad loop de eerste de beste winkel binnen en je hebt bijna wel een baan! Hoeveel winkels ik bv niet zie waar ze mensen vragen etc.

maar goed...

pi_2535045
Sorry dat ik niets echt zinnigs te melden heb voor je, maar, succes joh.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_2535052
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 19:07 schreef Whatashockr het volgende:

[..]

Ja, maar ik zit ook nog op school, het is de laatste tijd wel een zootje, vandaar dat ik nu al vakantie heb.
En voor productiewerk zoeken ze jongens.
En tussendoor loop ik bij het Riagg en vanaf januari ga ik een faalangstcursus volgen.

Maar ik krijg morgen te horen of ik bij die kipfabriek kan werken. En het schoonmaakwerk hoor ik morgen ook.
Misschien lukt allebei wel.

Hopelijk willen mijn ouders ons geld lenen.
Maar dat hebben ze een paar weken geleden ook al gedaan.

dinsdag 18 december 2001 @ 19:17:34 #29
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_2535064
Ah, Ingrid19 en Djeez zitten al er genoeg in de put! Beetje lullig om ze er nog dieper in te duwen!
Overigens zijn winkels en horeca wel goede opties om naar een baantje te zoeken.
pi_2535117
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 19:16 schreef Ingrid19 het volgende:

Hopelijk willen mijn ouders ons geld lenen.
Maar dat hebben ze een paar weken geleden ook al gedaan.

Kennelijk kun je nog redelijk met je ouders opschieten. Wellicht kunnen zij je helpen? Wellicht dat zij (indien mogelijk) de schulden op zich kunnen nemen en dat je dan aan hun afbetaald. Lijkt me een rustiger idee dan deurwaarders enzo. Moet dan uiteraard wel gekoppeld gaan met duidelijk afspraken over uitgaven, afbetalingen, enzo.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  dinsdag 18 december 2001 @ 19:28:49 #31
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_2535183
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 19:22 schreef Jarno het volgende:

[..]

Kennelijk kun je nog redelijk met je ouders opschieten. Wellicht kunnen zij je helpen? Wellicht dat zij (indien mogelijk) de schulden op zich kunnen nemen en dat je dan aan hun afbetaald. Lijkt me een rustiger idee dan deurwaarders enzo. Moet dan uiteraard wel gekoppeld gaan met duidelijk afspraken over uitgaven, afbetalingen, enzo.

Als het allemaal niet zo uitzichtloos is, lijkt me dat een hele goede optie.
[pappamode] Misschien is het goed om je financieele huishouding ook met hen door te nemen, zodat ze je tips kunnen geven.
Verder: ga budgetteren, zet al je vaste lasten tegenover wat je binnenkrijgt. Reserveer iedere maand iets voor onvoorziene omstandigheden en kijk wat je overhoudt. Geef kortom niet meer uit dan je binnenkrijgt. Het is niet leuk om zo te moeten leven, heb het zelf ook een tijdje moeten doen, maar soms kan het niet anders [/pappamode]
pi_2535216
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 19:17 schreef Scipio het volgende:
Ah, Ingrid19 en Djeez zitten al er genoeg in de put! Beetje lullig om ze er nog dieper in te duwen!
Overigens zijn winkels en horeca wel goede opties om naar een baantje te zoeken.
De winkels hebben op het moment niemand nodig, maar daar let ik wel altijd op.
En de horeca wordt moeilijk. Ik heb een hele slecht rug en kan niet lang staan.
pi_2535329
Ik wil nog even opmerken dat wanneer het water je tot de lippen staat, zoals bij de vraagsteller gemeld wordt, hier erg veel de nadruk wordt gelegd op het vinden van werk.
Natuurlijk is dit ook wel aan de orde, maar niet zozeer als ervoor zorgen dat de ellende waar ze nu in zitten eerst in rustig vaarwater moeten zien te krijgen.
Het vinden van werk ,en met name ook een baan waarbij je je langer uithoudt- niet omdat je hem nu moes nemen vanwege de ellende die nu aan de orde is, lijkt me ook van groter belang voor de langere termijn.

Met alle goedbedoelde adviezen hiervoor, zou ik zelf maar 1 ding aan jullie willen zeggen en dat is meldt je morgenochtend direct bij een hulpverlener. Elke dag die je wacht is te lang.

dinsdag 18 december 2001 @ 19:40:56 #34
19105 Noayla_
Love me tender
pi_2535341
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 18:39 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Productiewerk ofzo.

Met 19 jaar te jong worden bevonden om te werken?? Wat vreemd?!
Heb je al eens gekeken naar de mogelijkheid om in een winkel te werken?

Hier in A'dam heeft bijna elke kledingwinkel een briefje op de deur waarin ze meiden v.a 18 jaar smeken om bij hen te komen werken i.v.m het enorme personeelstekort.

Ook supermarkten zitten te springen om kassières; aan het personeelsbestand bij mijn buurt A.H te zien kan dat al v.a je 16e jaar.

[Dit bericht is gewijzigd door Noayla_ op 18-12-2001 19:44]

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
  dinsdag 18 december 2001 @ 19:43:19 #35
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_2535366
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 19:39 schreef Layla666 het volgende:
Met alle goedbedoelde adviezen hiervoor, zou ik zelf maar 1 ding aan jullie willen zeggen en dat is meldt je morgenochtend direct bij een hulpverlener. Elke dag die je wacht is te lang.
Helemaal mee eens!
pi_2535392
Zo'n beetje alles is al gezegd:

- Maak een financieel plan.
- Schakel een hulpinstantie in.
- Los zo snel mogelijk met derden af.
- Los dan je ouders af.

En nog een tip: Leen NOOIT, maar dan ook NOOIT van vrienden. Ook al bieden ze het aan, NOOIT en te nimmer aan beginnen!

Bezuinigen: http://www.zuinigst.nl

dinsdag 18 december 2001 @ 19:53:33 #37
19105 Noayla_
Love me tender
pi_2535484
Sorry, ik had niet het hele topic doorgelezen dus mijn post was nogal overbodig.

Ik ben het met een voorgaande poster eens dat jullie na sanering van bestaande schulden jullie inkomsten en uitgaven eens op papier zouden moeten zetten.

Met een duidelijk overzicht van je vaste lasten en duidelijkheid over het inkomen dat resteert voor de dagelijkse levensbehoeften kunnen jullie voorkomen dat jullie financiële situatie weer eens zo uit de hand loopt.

Zo wordt ook meteen duidelijk of jullie het je uberhaupt wel kunnen permitteren om samen te wonen.

pi_2535504
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 19:45 schreef weerdo het volgende:
Zo'n beetje alles is al gezegd:

- Maak een financieel plan.
- Schakel een hulpinstantie in.
- Los zo snel mogelijk met derden af.
- Los dan je ouders af.

Wij snappen nog niet goed WELKE instantie wij in moeten schakelen.
Bij het dwangbevel staat geen telefoonnummer.
En we dachten dat we al hadden betaald, maar er is waarschijnlijk iets misgegaan.

Enig idee wat de deurwaarder mee zal nemen?
TV, PC ofzo?

pi_2535524
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 18:57 schreef Ingrid19 het volgende:
Sorry da 'k zeg maar ik vind dit ook niet een bijster slimme constructie...
maar voor de rest succes!
pi_2535571
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 19:55 schreef Ingrid19 het volgende:

TV, PC ofzo?

Dingen die de geschatte waarde van de eis vertegenwoordigen.
[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
pi_2535612
quote:
[Enig idee wat de deurwaarder mee zal nemen?
TV, PC ofzo?
De deurwaarder mag alles meenemen, maar geen levensbehoeften wegnemen, dus je bed, een eethoek, je servies. Dat soort dingen.
De rest is allemaal optie voor inbeslagname.
  dinsdag 18 december 2001 @ 20:03:03 #42
19105 Noayla_
Love me tender
pi_2535615
Bedenk je eens of jullie die auto echt nodig hebben? Als mijn financiële situatie zo penibel zou zijn zou dat toch het eerste zijn waar ik aan dacht.

Ik heb zelf geen auto maar voor zover ik weet zou dat je honderden guldens per maand schelen.

pi_2535643
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:02 schreef Layla666 het volgende:

De rest is allemaal optie voor inbeslagname.

Bij 150 gulden niet.

Een nieuwe tv of Djeez hele pornocollectie zijn al overwaarde.

[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
  dinsdag 18 december 2001 @ 20:05:58 #44
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_2535655
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 19:55 schreef Ingrid19 het volgende:
Wij snappen nog niet goed WELKE instantie wij in moeten schakelen.
En we dachten dat we al hadden betaald, maar er is waarschijnlijk iets misgegaan.

TV, PC ofzo?

Ten eerste:
8. Schuldhulpverleningsproject
De afdeling Sociale Zaken en Werkgelegenheid werkt nauw samen met het maatschappelijk werk (SWW) en de Gemeenschappelijke Kredietbank (GKB) om schulden van cliënten te saneren. Mensen met een laag inkomen kunnen kosteloos gebruik maken van de dienstverlening van de GKB en de SWW.
Nadere informatie bij:
Gemeente Hoogeveen, afdeling Sociale Zaken en Werkgelegenheid, telefoon 0528-291485

Komt van de site: http://www.hoogeveen.nl/gemeente/werk&ink/minima.htm#8 (heb even gespiekt om te zien waar jullie wonen).

Ten tweede: iets wat de waarde van het verschuldigde bedrag vertegenwoordigt. Tenzij je het geld hebt natuurlijk. Ik hoop voor jullie echter dat er iets geregeld kan worden.

pi_2535691
[quoteWij snappen nog niet goed WELKE instantie wij in moeten schakelen.
[/quote]

Bel het stadhuis/gemeentehuis op in de plaats waar je in de burgerlijke stand staat vermeld, zij zouden je aan de juiste adressen moeten kunnen helpen.
Vaak heeft de afd. Sociale Dienst een schuldhulp afdeling, of anders heeft je gemeente iig een informatiepunt waar je dit kunt opvragen.

Dan nog even over dat dwangbevel;
Voordat je een dwangbevel kreeg, heb je vast een aanslag gehad van je belastingdienst, hierop staan wel alle gegevens, bel ze op en vraag naar de afd. invorderingen of desnoods naar de Inspecteur.
Kan ook zijn dat aanslagen waarvoor een dwangbevel is afgegeven, een zaak is van het hoofdkantoor, in dat geval moet je met de belastingdienst in Apeldoorn contact opnemen.

pi_2535734
quote:
Bij 150 gulden niet.
Een nieuwe tv of Djeez hele pornocollectie zijn al overwaarde.
Onjuist, dat bepaalt de deurwaarder terplaatse.
Denk ook aan de kosten die de deurwaarder heeft om de goederen om te zetten in geld, meestal praat je hier dan over ruim 1500-2000 gulden, inclusief het loon van de deurwaarder , de kosten van inbeslagname en het transport/opslag van de goederen.
pi_2535778
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:03 schreef Noayla_ het volgende:
Bedenk je eens of jullie die auto echt nodig hebben? Als mijn financiële situatie zo penibel zou zijn zou dat toch het eerste zijn waar ik aan dacht.

Ik heb zelf geen auto maar voor zover ik weet zou dat je honderden guldens per maand schelen.

Dus...auto verkopen misschien en van dat geld je schulden betalen?
#geen
pi_2535802
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:03 schreef Noayla_ het volgende:

Djeez werkt in Beilen. (we wonen in Hoogeveen)
Das te ver op de fiets.
Anders hadden we dat wel gedaan.
pi_2535816
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:05 schreef Scipio het volgende:

[..]

Ten eerste:
8. Schuldhulpverleningsproject
De afdeling Sociale Zaken en Werkgelegenheid werkt nauw samen met het maatschappelijk werk (SWW) en de Gemeenschappelijke Kredietbank (GKB) om schulden van cliënten te saneren. Mensen met een laag inkomen kunnen kosteloos gebruik maken van de dienstverlening van de GKB en de SWW.
Nadere informatie bij:
Gemeente Hoogeveen, afdeling Sociale Zaken en Werkgelegenheid, telefoon 0528-291485

Komt van de site: http://www.hoogeveen.nl/gemeente/werk&ink/minima.htm#8 (heb even gespiekt om te zien waar jullie wonen).

Ten tweede: iets wat de waarde van het verschuldigde bedrag vertegenwoordigt. Tenzij je het geld hebt natuurlijk. Ik hoop voor jullie echter dat er iets geregeld kan worden.

Ik denk niet dat ze hiervoor in aanmerking komen, ze zijn toch geen cliënten van de Soos?

Daarbij denk ik dat ze samen meer inkomen hebben dan menig persoon in de bijstand.

[Dit bericht is gewijzigd door DuchessX op 18-12-2001 20:20]

#geen
pi_2535823
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:17 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Djeez werkt in Beilen. (we wonen in Hoogeveen)
Das te ver op de fiets.
Anders hadden we dat wel gedaan.

Carpoolen, openbaar vervoer?
#geen
pi_2535832
Djeez jongen, na al die tijd niets van je te hebben gehoord doet het pijn om nu dit te horen!

Bel de belastingsdienst morgen op. Vertel hoe krap je zit, dat je wil betalen maar even niet weet hoe. Wacht niet op hun maar toon je goede wil. Doe dit met al je andere schuleisers.

Kijk naar al je uitgaven en inkomsten. Schrap alle onnodige dingen. Dus bladen die je niet nodig hebt kunnen weg. Tv gids staat ook op internet. Desnoods gooi je de kabel eruit. Eten kan erg goedkoop, maar hou het wel gezond anders heb je straks geen kracht meer om te werken. Bezuinig waar kan. Kijk eventueel of je een voorschot van je baas kan krijgen om nu uit de problemen te komen.

Denk goed na, laat jezelf niet zomaar failliet verklaren. Hier blijf je de rest van je leven last van hebben!!!
Denk eventueel na over een gesprek met je baas over loonsverhoging, vertel hem dat je van jouw salaris niet rondkomt, ga anders op zoek naar een andere baan waar je wel meer in kan verdienen.

Succes...

Eveline!

dinsdag 18 december 2001 @ 20:22:24 #52
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_2535853
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:16 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Dus...auto verkopen misschien en van dat geld je schulden betalen?

Van de belastingdienst weet ik het volgende ...

Heb je een deurwaarder aan de deur met zo'n dwangbevel dat je binnen 3 dagen moet betalen? Dan heb je nog 2 weken voor ze lelijk gaan doen. Dan krijg je vervolgens een afspraak voor beslaglegging .. die is ook weer een week verderop, en als ze dan uiteindelijk bij je binnen zijn geweest: ze hebben dan ALLEEN DINGEN OPGESCHREVEN! Ze inventariseren je inboedel en je krijgt een bericht van openbare verkoop ... en DAN is het pas menens! Zoals ik het zie heb je nog wel even, en mijn ervaring met de Belastingdienst ... er is mee te praten. Niet met die man aan de deur, maar wel met de inspecteur op het kantoor!

Ik ga om privacy redenen niet in details, maar ik heb het aardig aan de stok gehad met ze zo'n 3 jaar terug ... en nu is alles in orde en krijg ik zelfs geld terug!

Sterkte!

Sex met jezelf is in ieder geval sex met iemand die van je houdt.
  dinsdag 18 december 2001 @ 20:23:52 #53
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_2535869
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:18 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze hiervoor in aanmerking komen, ze zijn toch geen cliënten van de Soos?

Daarbij denk ik dat ze samen meer inkomen hebben dan menig persoon in de bijstand.

"Mensen met een laag inkomen kunnen kosteloos gebruik maken van de dienstverlening van de GKB en de SWW."
Iedereen kan gebruik maken van die diensten, maar niet voor iedereen is het gratis.

Daarnaast: ze werken niet allebei, waarom denk je dat iedereen zo ddor ging over 19-jarigen en geen werk kunnen vinden?

pi_2535883
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:19 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Carpoolen, openbaar vervoer?

Openbaar vervoer is vaak duurder dan met de auto.
Maar... betaald de baas niet mee aan woon-werk verkeer????
Als hij buskaarten etc. vergoed krijgt dan kan hij zijn auto beter wegdoen.

Vroeger had hij ook zijn rijbewijs niet en toen kwam hij ook op het werk... dus dan maar weer met de brommer!
Niet denken... ach zonde! Ja, het is zonde, maar als je uit de problemen bent kan je altijd weer een auto kopen... dit is nu belangrijker. Als je nu helemaal op de zwarte lijst komt te staan krijg je nooit meer een lening en kan je nooit meer iets regelen!

pi_2535901
Kijk eens hier.

Een stuk over schuldsanering bij natuurlijke personen op de site van het ministerie van SoZaWe.

#geen
pi_2535909
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:23 schreef Scipio het volgende:
[ff offtopic]
Scipio... hoe kom jij aan je naam? Das namelijk mijn achternaam... vind het wel grappig want die naam hoor je niet zo vaak!
[/off topic]
pi_2535931
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:23 schreef Scipio het volgende:

[..]

"Mensen met een laag inkomen kunnen kosteloos gebruik maken van de dienstverlening van de GKB en de SWW."
Iedereen kan gebruik maken van die diensten, maar niet voor iedereen is het gratis.

Daarnaast: ze werken niet allebei, waarom denk je dat iedereen zo ddor ging over 19-jarigen en geen werk kunnen vinden?

Ingrid heeft toch een studiebeurs (voor uitwonenden)? Dat zijn toch ook inkomsten die je bij het totale gezinsinkomen moet optellen.
Ingrid kan trouwens toch ook een lening afsluiten bij de IBG?

Niet dat ik dat nou meteen zou adviseren hoor maar de rente lijkt me daar wel een stuk gunstiger.

of zijn de regels van de IBG alweer zo enorm veranderd sinds ik afgestudeerd ben?

#geen
pi_2535946
quote:

Onjuist , elke in nederland wonende en geregistreerde persoon kan hier een beroep op doen, ongeacht het inkomen. En voor zover ik weet is de hulp altijd kostenloos.
En zeker waar een Sociale dienst samenwerkt met een maatschappelijk werk, beiden non-profit diensten. Gewoon gratis dus.

[Dit bericht is gewijzigd door Layla666 op 18-12-2001 20:33]

pi_2535955
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:24 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Openbaar vervoer is vaak duurder dan met de auto.
Maar... betaald de baas niet mee aan woon-werk verkeer????
Als hij buskaarten etc. vergoed krijgt dan kan hij zijn auto beter wegdoen.

Vroeger had hij ook zijn rijbewijs niet en toen kwam hij ook op het werk... dus dan maar weer met de brommer!
Niet denken... ach zonde! Ja, het is zonde, maar als je uit de problemen bent kan je altijd weer een auto kopen... dit is nu belangrijker. Als je nu helemaal op de zwarte lijst komt te staan krijg je nooit meer een lening en kan je nooit meer iets regelen!

Ik weet niet of het een optie is maar Djeez zou toch ook een andere, (beter betaalde ) baan dichtbij huis kunnen zoeken?

Zo schijnt ploegendiensten draaien of snachts werken ook goed te betalen. Je zou kunnen overwegen om dat een tijd te doen, tot het financieel wat beter gaat.

#geen
  dinsdag 18 december 2001 @ 20:31:49 #60
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_2535963
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:29 schreef DuchessX het volgende:
Ingrid heeft toch een studiebeurs (voor uitwonenden)? Dat zijn toch ook inkomsten die je bij het totale gezinsinkomen moet optellen.
Ingrid kan trouwens toch ook een lening afsluiten bij de IBG?

Niet dat ik dat nou meteen zou adviseren hoor maar de rente lijkt me daar wel een stuk gunstiger.

of zijn de regels van de IBG alweer zo enorm veranderd sinds ik afgestudeerd ben?

Helemaal waar, maar die 425 piek per maand zijn niet echt om over naar huis te schrijven
pi_2535976
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:31 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Ik weet niet of het een optie is maar Djeez zou toch ook een andere, (beter betaalde ) baan dichtbij huis kunnen zoeken?

Zo schijnt ploegendiensten draaien of snachts werken ook goed te betalen. Je zou kunnen overwegen om dat een tijd te doen, tot het financieel wat beter gaat.

* Joene weet nog wel een baantje voor ingrid in groningen
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_2535981
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:30 schreef Layla666 het volgende:

[..]

Onjuist , elke in nederland wonende en geregistreerde persoon kan hier een beroep op doen, ongeacht het inkomen.

Gelukkig maar dan!
#geen
pi_2535991
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:32 schreef Joene het volgende:

[..]

Ow jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee....
#geen
pi_2535992
quote:

[..]

goed betaald ook
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_2536003
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:33 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Ow jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee....

JIj weet dat baantje ook ?
pi_2536034
Dames/heren, laat alsjeblieft jullie flauwe grappen achterwege in dit serieuze topic. De vraagstellers zitten hier echt niet op te wachten. Bah.
pi_2536051
quote:

[..]

Hmmmmmmmmmm

Ben tot veel dingen bereid

[Dit bericht is gewijzigd door Ingrid19 op 18-12-2001 20:41]

pi_2536059
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:37 schreef Layla666 het volgende:
Dames/heren, laat alsjeblieft jullie flauwe grappen achterwege in dit serieuze topic. De vraagstellers zitten hier echt niet op te wachten. Bah.
Sorry hoor

Zal het nooit meer doen

pi_2536063
Maar waarom laat de vraagsteller zich niet meer in het topic zien?
Zijn de fok!mensjes dan zo onbelangrijk voor hem geworden sinds hij seks heeft?
  dinsdag 18 december 2001 @ 20:40:55 #70
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_2536069
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:27 schreef Kleintje het volgende:

[..]

[ff offtopic]
Scipio... hoe kom jij aan je naam? Das namelijk mijn achternaam... vind het wel grappig want die naam hoor je niet zo vaak!
[/off topic]

[heelergofftopic] Fantastische achternaam Kleintje! Heb mezelf vernoemd naar Publius Cornelius Scipio Africanus, de Romeinse veldheer die Cartago (en Hannibal) heeft verslagen.
Ik kwam er op doordat ik Fok! als medium zag om eindeloos over mijn mening te kunnen doordrammen, en moest denken aan de uitspraak van Cato: ceterum censeo Cartaginem delendam esse. Deze uitspraak deed hij na iedere redevoering die hij hield. Vond Scipio eigenlijk stoerder dan Cato, vandaar mijn naam. [/heelergofftopic]
pi_2536076
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:40 schreef Kleintje het volgende:
Maar waarom laat de vraagsteller zich niet meer in het topic zien?
Zijn de fok!mensjes dan zo onbelangrijk voor hem geworden sinds hij seks heeft?
En Fannetje zien we ook al nooit meer!

pi_2536102
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:39 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Hmmmmmmmmmm

Ben tot veel dingen bereid

ik hoop dat je niet zover hoeft te gaan meis echt!

sorry voor de lullige opmerking

pi_2536129
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:41 schreef Jarno het volgende:

[..]

En Fannetje zien we ook al nooit meer!

Is dat ook de reden dat we jou en Yppy zo weinig zien? En Zuurtje. En Digger en EW?

pi_2536140
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:45 schreef Kleintje het volgende:

En Zuurtje.

Wat doe je allemaal met die arme jongen?
pi_2536142
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:45 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Is dat ook de reden dat we jou en Yppy zo weinig zien? En Zuurtje. En Digger en EW?

ik denk dat duchessx en juup dan geen sex hebben
pi_2536172
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:46 schreef Joene het volgende:

[..]

Cybersex
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_2536188
hahahaha.
Sorry, we gaan nogal offtopic!

Djeez... ben je er nog?
Lees je nog mee?
Heb jij er nog iets nuttigs over te zeggen?

pi_2536256
De deurwaarder komt donderdag weer.
Als we dan f 150,- hebben, moeten we dat dan aan hem betalen?
Enig idee hoe dat zit?
Overmaken lukt dan nooit op tijd.

En Djeez zei net dat het openbaar vervoer veel duurder is dan met de auto naar het werk.

pi_2536260
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:55 schreef Ingrid19 het volgende:
Enig idee hoe dat zit?

En Djeez zei net dat het openbaar vervoer veel duurder is dan met de auto naar het werk.

kan hij geen ovkaart krijgen van zn baas ?
pi_2536279
quote:
Enig idee hoe dat zit?

Lees je eigenlijk wel naar de raad die iedereen hier geeft?
pi_2536284
Waarom hamert iedereen hier zo op de sociale dienst??? Kennen jullie dan het netto inkomen van djeez????
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_2536298
Djeez leest wel mee en geeft commentaar, maar hij is ook met andere dingen bezig.
Ik ben ook nog verder aan het surfen.
pi_2536326
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:56 schreef Kleintje het volgende:

[..]

We lezen juist alles goed.

Trouwens iedereen bedankt voor de raad.

pi_2536339
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:57 schreef Ingrid19 het volgende:
Djeez leest wel mee en geeft commentaar, maar hij is ook met andere dingen bezig.
Hoe hoog is de telefoonrekenoing???

[Dit bericht is gewijzigd door Gravedigger op 18-12-2001 21:00]

pi_2536346
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:57 schreef Ingrid19 het volgende:
Sorry hoor, maar Djeez heeft dit topic toch gestart om hulp te krijgen of niet?
Dan kan hij dat toch lezen en hierop reageren. Of denken jullie: "lul maar raak".

Sorry, maar op die manier maken jullie jezelf niet geloofwaardig. Het gaat echt niet alleen om die 150 piek. Voor 150 hoef je jezelf niet failliet te laten verklaren. Er speelt meer mee. En dat moet vooral laksheid zijn. Want die 150 piek staat langer open anders komt er geen deurwaarder. Als je er nou eerder over gecommuniceerd had dan waren deze problemen nu niet zo hoog geweest.

Hoe ver woont Djeez dan van zijn werk af? Volgens mij moet hij als het meer dan zoveel kilometer is toch een vergoeding van zijn baas en anders van de belasting krijgen. Dus dan kan het openbaar vervoer weer wel. En een fiets is niet zo duur. 15 kilometer is makkelijk in 3 kwartier te fietsen.

[Dit bericht is gewijzigd door Kleintje op 18-12-2001 21:04]

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 december 2001 @ 21:04:06 #86
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_2536388
quote:

Jezus, NU wordt het te gek.
Op de eerste plaats: ZOEK WERK!
en stop met die kutsmoesjes 'ze vinden me te jong, dat werk kan ik niet want ik heb last van mijn rug en dat werk kan ik niet, want vind ik te eng en dus ga ik naar faal angst cursus...'

EEN SCHOP ONDER JE HOL MOET JE HEBBEN!

En OV woonwerk verkeer MOET je baas volledig vergoeden, of kan je VOLLEDIG terug krijgen van de belastingsdienst, dus goedkoper dan een auto, welke OOK geld kost als ie stilstaat.

En daarnaast...
Djeez zal met een fulltime baan toch minimaal 2250,- netto/maand hebben inclusief reiskostenvergoeding, en wat is StuFi voor uitwoonden studenten? Jullie hebben godverdomme minimaal 2750,- netto in de maand. Er zijn bijstandsmoeders met 2 kinderen die 1400,- netto per maand hebben.
Pas je bestedingspatroon eens aan aan je inkomen

dinsdag 18 december 2001 @ 21:04:46 #87
19105 Noayla_
Love me tender
pi_2536395
Ik ben nog nooit een werkgever tegengekomen die geen reiskostenvergoeding betaalt. Hebben jullie hier uberhaupt naar geinformeerd?
  dinsdag 18 december 2001 @ 21:06:24 #88
19105 Noayla_
Love me tender
pi_2536416
quote:
Enig idee hoe dat zit?
Jawel, gewoon een spoedbetaling doen via de bank.
pi_2536436
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 21:06 schreef Noayla_ het volgende:

[..]

Jawel, gewoon een spoedbetaling doen via de bank.

spoedbetaling kost weer extra geld en dat hebben ze niet!
pi_2536461
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 21:07 schreef Kleintje het volgende:

[..]

spoedbetaling kost weer extra geld en dat hebben ze niet!

Telefonisch overmaken, scheelt heel weinig.
pi_2536498
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:46 schreef Joene het volgende:

[..]

Wist je al dat ik gisternacht een heel erotische romantische droom had over jou Joene?

#geen
pi_2536503
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 21:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jezus, NU wordt het te gek.
Op de eerste plaats: ZOEK WERK!
en stop met die kutsmoesjes 'ze vinden me te jong, dat werk kan ik niet want ik heb last van mijn rug en dat werk kan ik niet, want vind ik te eng en dus ga ik naar faal angst cursus...'

EEN SCHOP ONDER JE HOL MOET JE HEBBEN!

En OV woonwerk verkeer MOET je baas volledig vergoeden, of kan je VOLLEDIG terug krijgen van de belastingsdienst, dus goedkoper dan een auto, welke OOK geld kost als ie stilstaat.

En daarnaast...
Djeez zal met een fulltime baan toch minimaal 2250,- netto/maand hebben inclusief reiskostenvergoeding, en wat is StuFi voor uitwoonden studenten? Jullie hebben godverdomme minimaal 2750,- netto in de maand. Er zijn bijstandsmoeders met 2 kinderen die 1400,- netto per maand hebben.

Swets... rustig aan, denk aan je hart.
Ze hebben niet allemaal een * rood wit, Rotterdam Feyenoord hart!

DJEEZ, INGRID, opstropen die mouwen!
WERKEN!

pi_2536510
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:56 schreef Kleintje het volgende:

[..]

[...]
#geen
pi_2536524
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 21:12 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Wist je al dat ik gisternacht een heel erotische romantische droom had over jou Joene?

Neej wil je dat is even haarfijn komen uitleggen op icq?
pi_2536529
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 21:12 schreef DuchessX het volgende:

[..]

weer vertrekt....

He, maar lees ik dit nu goed? gaat het 'slechts' om 150 gulden? Leen dat ergens en zorg dat je je schulden daarna geleidelijk afbetaald! En idd, zoek die mensen/bedrijven eens op, of bel ze.

Redactie Frontpage dinsdag 18 december 2001 @ 21:17:02 #96
3926 crew  Djeez
pi_2536557
Ik verdien maar f 1825-, en dat is inclusief 125 piek reiskostenvergoeding. Dat is wel errug weinig, maar volgende maand krijg ik weer salarisverhoging, dat is altijd aan het begin van het jaar.

Oja, internet gaat er hier ook af, want 70 piek in de maand voor 3 Kb/sec is wel een beetje erg duur...

Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_2536558
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 21:00 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar Djeez heeft dit topic toch gestart om hulp te krijgen of niet?
Dan kan hij dat toch lezen en hierop reageren. Of denken jullie: "lul maar raak".

Sorry, maar op die manier maken jullie jezelf niet geloofwaardig. Het gaat echt niet alleen om die 150 piek. Voor 150 hoef je jezelf niet failliet te laten verklaren. Er speelt meer mee. En dat moet vooral laksheid zijn. Want die 150 piek staat langer open anders komt er geen deurwaarder. Als je er nou eerder over gecommuniceerd had dan waren deze problemen nu niet zo hoog geweest.

Hoe ver woont Djeez dan van zijn werk af? Volgens mij moet hij als het meer dan zoveel kilometer is toch een vergoeding van zijn baas en anders van de belasting krijgen. Dus dan kan het openbaar vervoer weer wel. En een fiets is niet zo duur. 15 kilometer is makkelijk in 3 kwartier te fietsen.

Idd. Wakker worden jullie twee!! Zien jullie de ernst van jullie probleem wel in??????

Waarom hebben jullie niet eerder aan de bel getrokken? En dan niet hier maar bij instellingen die jullie zouden kunnen helpen??

In elke stad is een maatschappelijk werk te vinden en op het Riagg weten ze ook waar ze jullie naartoe kunnen sturen!

Wij doen allemaal ons best om mee te denken hoor!

#geen
pi_2536570
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 21:17 schreef Djeez het volgende:
Ik verdien maar f 1825-, en dat is inclusief 125 piek reiskostenvergoeding. Dat is wel errug weinig, maar volgende maand krijg ik weer salarisverhoging, dat is altijd aan het begin van het jaar.

Oja, internet gaat er hier ook af, want 70 piek in de maand voor 3 Kb/sec is wel een beetje erg duur...

wat doe je toch voor werk
zelfs bij albert heijn verdien je dat volgens mij
pi_2536578
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 21:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En daarnaast...

Dit was wat ik eerder ook al probeerde te zeggen!
#geen
pi_2536580
quote:

Is dat een fulltime baan?

Jezus...

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_2536602
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 21:13 schreef Joene het volgende:

[..]

Neej wil je dat is even haarfijn komen uitleggen op icq?

[Offtopic]
Helaas! Ik ben de droom alweer bijna vergeten (we zaten in een heel mooi park op een bankje ofzoiets ) en ik ga zo mijn haar verven...
[/offtopic]
#geen
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 december 2001 @ 21:21:55 #102
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_2536613
quote:

Dus samen zo'n 2300,-
Kan je makkelijk van rond komen, maar ja niet met EN een auto EN breedband internet EN willen stappen...

schrappen dus...

pi_2536615
Lenen? Tja dat wordt moeilijk.
Mijn ouders hebben het ook niet zo breed.
Ze hebben ons een paar weken geleden ook al geld geleend. (dat was wel om een andere reden)

Maar ik loop bij het Riagg, dan bel ik hun morgen wel ff op.
Ik wist niet dat Riagg zulke info heeft.

En we luisteren echt wel naar jullie hoor!

pi_2536620
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 21:21 schreef DuchessX het volgende:

[..]

[Offtopic]
Helaas! Ik ben de droom alweer bijna vergeten (we zaten in een heel mooi park op een bankje ofzoiets ) en ik ga zo mijn haar verven...
[/offtopic]

DuchessX loves me , joene loves her
  Jubileum moderator dinsdag 18 december 2001 @ 21:24:11 #105
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_2536634
Duch en Joene, willen jullie misschien je offtopic commentaar eventjes in jullie eigen topicje houden, alsjeblieft? *lief smekend kijkt*

Dan open ik die voor jullie in onzin oke?

En daar is ie al : De erotische dromen van Duch over Joene

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 18-12-2001 21:25]

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_2536642
quote:

Hé Djeez, klopt jouw loon wel met jouw leeftijd? Zou je niet meer moeten verdienen op jouw leeftijd?
En wat vind je van mijn suggestie om dichterbij te gaan werken of voor een tijdje in de nachtdienst? Dat verdient veel beter!! Dan krijgen jullie wat meer ruimte voor het afbetalen van schulden.

#geen
pi_2536657
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 21:24 schreef Lois het volgende:
Duch en Joene, willen jullie misschien je offtopic commentaar eventjes in jullie eigen topicje houden, alsjeblieft? *lief smekend kijkt*

Dan open ik die voor jullie in onzin oke?

Offtopic gedoe is al af sorry!
pi_2536687
quote:

Sorry hoor, maar wordt het niet eens tijd je baas aan te pakken.
Ziet net dat je 22 bent.
Minimum loon voor een 23 jarige is ƒ 2447,90
Omdat je een jaar jonger bent gaat er nog een percentage vanaf. Maar je zou meer moeten hebben. Jij zegt zelf dat die 1825 inclusief reiskosten is.

Hoe ver woon je dan van je werk af?????

pi_2536704
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 21:22 schreef Ingrid19 het volgende:
Lenen? Tja dat wordt moeilijk.
Mijn ouders hebben het ook niet zo breed.
Ze hebben ons een paar weken geleden ook al geld geleend. (dat was wel om een andere reden)

Maar ik loop bij het Riagg, dan bel ik hun morgen wel ff op.
Ik wist niet dat Riagg zulke info heeft.

En we luisteren echt wel naar jullie hoor!

Misschien dat men op het RIAGG je hier niet inhoudelijk bij kunnen helpen maar zij dienen wél te weten waar jullie dan wel terecht kunnen!!!
#geen
  dinsdag 18 december 2001 @ 21:32:19 #110
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_2536745

En vergeet deze niet, zij kunnen je in contact brengen met de GKW en SWW.

pi_2536772
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 21:32 schreef Scipio het volgende:

En vergeet deze niet, zij kunnen je in contact brengen met de GKW en SWW.

Morgenvroeg metéén bellen!!!!!!!!!!
#geen
pi_2536780
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 21:28 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Ziet net dat je 22 bent.
Omdat je een jaar jonger bent gaat er nog een percentage vanaf. Maar je zou meer moeten hebben. Jij zegt zelf dat die 1825 inclusief reiskosten is.

Noem jij niet een BRUTObedrag???
  Moderator dinsdag 18 december 2001 @ 21:42:05 #113
5428 crew  miss_sly
pi_2536848
0 t/m 10 km - -
11t/m 15 km f 143,25 (EUR 65) f 33,05 (EUR 15)
16 t/m 20 km f 200,50 (EUR 91) f 46,30 (EUR 21)
21 km en meer f 286,50 (EUR 130) f 66,10 (EUR 30)

Dit zijn de onbelaste vergoedingen voor reiskosten woon-werkverkeer. Dus, hoever woon je feitelijk van je werk af?

125,- doet me vermoeden dat het hooguit 15 km is, ook te fietssssssssssssssssssssssn ook met een brommer of scooter te doen.

Zoals al vaker gezegd: kijk je hele financiele plaatje eens heel goed na en ga niet zitten stressen over die 150 gulden van donderdag, want dat is het topje van de ijsberg kennelijk...los de hele zaak op!

Sterkte, want jullie zullen er allembei hard aan moeten trekken wat betreft dingen opgeven en dingen ervoor doen!

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 18 december 2001 @ 21:42:45 #114
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_2536858
Dat is het dus inderdaad. Het zal bruto iets van 2350,0 zijn. Advies: neem een krantenwijk allebei van c.a 150 kranten, Dat levert al gauw 1200,- per maand op, en (die loop je nu dus wel mis) de kerstkaartjes.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_2536867
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 21:42 schreef miss_sly het volgende:
0 t/m 10 km - -
!
tis net het boetetarief van justitie
pi_2536895
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 21:35 schreef Gravedigger het volgende:

[..]

Noem jij niet een BRUTObedrag???

Kan, maar als je daar 30% vanaf doet zit je nog te laag!!!!
Dit bedrag is voor 23 jarige!
pi_2536931
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 21:34 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Morgenvroeg metéén bellen!!!!!!!!!!

Ik bel morgenochtend meteen om 8.45u!!!
  Redactie Frontpage dinsdag 18 december 2001 @ 21:51:53 #118
3926 crew  Djeez
pi_2536971
Wat betreft mijn loon: Ik verdien meer dan het minimumloon.
In januari wordt pas echt bekend hoeveel ik er daadwerkelijk bij heb gekregen.
  Moderator dinsdag 18 december 2001 @ 22:02:17 #119
5428 crew  miss_sly
pi_2537074
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 21:43 schreef Joene het volgende:

[..]

tis net het boetetarief van justitie

ken je dat zo goed dan?
pi_2537100
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 22:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

ken je dat zo goed dan?

pi_2537168
Djeeze en Ingrid, laat je hier niet gekmaken.
Je bent hier voor niemand verantwoording schuldig hoe of wat je inkomen/uitgaven en lopende schulden zijn.

Kijk heel simpel naar je inkomsten uitgaven plaatje, is je auto nodig voor het werk? Dan kan de auto niet zomaar weg voordat je een alternatief hebt.
Internet van 7 tientjes in de maand is nou ook niet echt een besparing van jewelste.
Kijk naar andere alternatieven; je zegt dat je binnenkort 23 wordt. Dat levert 1) meer inkomsten op maar 2) ook meer rechten, bijvoorbeeld als je in een sociale huurwoning zit, zou je in aanmerking kunnen komen voor huur- of indien je een koophuis hebt, koopsubsidie.
De gemeente kan je evt. ook adviseren voor welke kwijtscheldingen je in aanmerking zou kunnen komen.

Nogmaals, leg je billen hier niet bloot, maar bespreek het met iemand die er alle verstand van heeft.

pi_2537170
Morgen ga ik rondbellen en hoor ik bij het uitzendbureau of het iets geworden is.
Ik laat het jullie morgen wel weten.

groetjes

Moderator dinsdag 18 december 2001 @ 22:09:54 #123
5428 crew  miss_sly
pi_2537180
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 22:04 schreef Joene het volgende:

[..]

dinsdag 18 december 2001 @ 22:11:50 #124
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_2537215
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 22:09 schreef Ingrid19 het volgende:
Morgen ga ik rondbellen en hoor ik bij het uitzendbureau of het iets geworden is.
Ik laat het jullie morgen wel weten.

groetjes

Succes morgen. Hoop morgen goed nieuws te lezen.
pi_2537231
Oh ja, Djeez is net 22 by the way.
pi_2537266
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 21:48 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Ik bel morgenochtend meteen om 8.45u!!!

Goed zo meissie!!
#geen
pi_2537331
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 22:09 schreef Layla666 het volgende:
Djeeze en Ingrid, laat je hier niet gekmaken.
Je bent hier voor niemand verantwoording schuldig hoe of wat je inkomen/uitgaven en lopende schulden zijn.

Kijk heel simpel naar je inkomsten uitgaven plaatje, is je auto nodig voor het werk? Dan kan de auto niet zomaar weg voordat je een alternatief hebt.
Internet van 7 tientjes in de maand is nou ook niet echt een besparing van jewelste.
Kijk naar andere alternatieven; je zegt dat je binnenkort 23 wordt. Dat levert 1) meer inkomsten op maar 2) ook meer rechten, bijvoorbeeld als je in een sociale huurwoning zit, zou je in aanmerking kunnen komen voor huur- of indien je een koophuis hebt, koopsubsidie.
De gemeente kan je evt. ook adviseren voor welke kwijtscheldingen je in aanmerking zou kunnen komen.

Nogmaals, leg je billen hier niet bloot, maar bespreek het met iemand die er alle verstand van heeft.

Met dat verhaal zijn ze uit vrije wil gekomen. Niemand heeft ze gedwongen hier tekst en verantwoording af te leggen. Ze vragen hulp. Maar voor je dat kunt bieden moet je wel enigszins van de situatie op de hoogte zijn.
pi_2537517
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 22:09 schreef Layla666 het volgende:
Sorry hoor, maar dit is onzin. Die auto heeft hij niet nodig voor zijn werk. Vroeger ging hij ook zonder auto en als een auto nodig is voor je werk dan geeft de baas je wel een auto. Een auto is gewoon makkelijker dan de fiets, brommer of openbaar vervoer.

70 gulden besparen op internet lijkt niet veel, maar 150 gulden hebben ze al niet voor die beste man. En 150 piek is ook niet veel. Met 2 maanden niet internetten hebben ze dat al bijna. Als je het niet breed hebt moet je gaan beginnen met het schrappen van de kleine dingen!

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 december 2001 @ 22:32:47 #129
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_2537531
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 22:31 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dit is onzin. Die auto heeft hij niet nodig voor zijn werk. Vroeger ging hij ook zonder auto en als een auto nodig is voor je werk dan geeft de baas je wel een auto. Een auto is gewoon makkelijker dan de fiets, brommer of openbaar vervoer.

70 gulden besparen op internet lijkt niet veel, maar 150 gulden hebben ze al niet voor die beste man. En 150 piek is ook niet veel. Met 2 maanden niet internetten hebben ze dat al bijna. Als je het niet breed hebt moet je gaan beginnen met het schrappen van de kleine dingen!

*applaus*
pi_2537570
Ik begrijp je reactie helemaal Gravedigger, maar punt is dat privacy een heilig goed is en indien je in een dergelijke situatie verkeert, je gevoelig wordt voor allerlei vragen en opmerkingen.

In mijn mening hoeft niet heel Fok! tot in details te weten van alle problematiek die zij hebben.
Ik denk dat ze diverse goede startpunten hebben gekregen om een begin te maken met een oplossing.
Helaas zitten er altijd mensen tussen die graag het fijne ervan willen weten om hen zo goed mogelijk te kunnen helpen.
Helaas is dat hier niet de plek ervoor.

Vandaar mijn opmerking in m'n vorige post.

pi_2537623
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 22:35 schreef Layla666 het volgende:

Helaas is dat hier niet de plek ervoor.

Is Fok! dan wel de juiste plaats om je ontmaagding helemaal te vertellen?
pi_2537682
Sorry maar dat is een vergelijking van niks.
Sex is een onderwerp wat zich beperkt tot een klein gedeelte van je leven.
Je financien/schulden e.d. zijn naar mijn idee toch een stuk groter deel van je leven.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 december 2001 @ 22:44:37 #133
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_2537691
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 22:43 schreef Layla666 het volgende:
Je financien/schulden e.d. zijn naar mijn idee toch een stuk groter deel van je leven.
Die twee zijn wel leuk te combineren bedenk ik me opeens
pi_2537699
quote:
Mee eens.
Maar ze komen toch zelf met het onderwerp.
Dan mogen we ze toch raad geven.
En verwacht dan niet dat je alleen maar raad krijgt waar je op zit te wachten of die je leuk vindt.
Als je geen eerlijke meningen wil, post dan niet!
  dinsdag 18 december 2001 @ 22:50:27 #135
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2537772
Kap eens even, voor een paar meier krijg je echt geen persoonlijk faillisement hoor. Dat gaat om tienduizenden guldens dan.

En later ben je de lul, want je kan moelijk leningen etc. krijgen. Niet doen dus.

En wat de rest betreft, flikker die auto eruit, ga met openbaar vervoer. Scheelt je honderden guldens.
Aan deurwaarders moet je scheit hebben, die moet je gewoon niet binnenlaten. Voor een paar honderd gulden doen ze niks (spreekt uit ervaring).

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_2537839
quote:
Sorry hoor, maar dit is onzin. Die auto heeft hij niet nodig voor zijn werk. Vroeger ging hij ook zonder auto en als een auto nodig is voor je werk dan geeft de baas je wel een auto. 70 gulden besparen op internet lijkt niet veel, maar 150 gulden hebben ze al niet voor die beste man. En 150 piek is ook niet veel. Met 2 maanden niet internetten hebben ze dat al bijna. Als je het niet breed hebt moet je gaan beginnen met het schrappen van de kleine dingen!
Misschien vind jij dat onzin, maar als ik morgen binnenstap en een auto vraag omdat die van mij weg moet, krijg ik niet een andere mee. Denk ook eens aan de gevolgen voor het inkomen als hij daadwerkelijk een meekrijgt. Denk er ook eens aan dat een auto wel veel goedkoper reizen kan zijn dan met het OV. Bovendien is de auto misschien voor meer nodig dan alleen op het werk te komen.
En 2 maanden internet opsparen? Laat me nou niet lachen. Als je in een dergelijke situatie zit, zijn die 2 x 70 piek al lang aan iets anders opgegaan. Vergeet ook niet de opzegtermijn van minimaal een maand bij een ISP.

Men vraagt een oplossing die haast heeft. Een auto verkoop je niet binnen 24 uur en 140 piek besparen door internet eruit te mikken merkt ie pas over 3 maanden iets van.

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 december 2001 @ 22:59:01 #137
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_2537870
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 22:56 schreef Layla666 het volgende:

[..]

Misschien vind jij dat onzin, maar als ik morgen binnenstap en een auto vraag omdat die van mij weg moet, krijg ik niet een andere mee. Denk ook eens aan de gevolgen voor het inkomen als hij daadwerkelijk een meekrijgt. Denk er ook eens aan dat een auto wel veel goedkoper reizen kan zijn dan met het OV. Bovendien is de auto misschien voor meer nodig dan alleen op het werk te komen.
En 2 maanden internet opsparen? Laat me nou niet lachen. Als je in een dergelijke situatie zit, zijn die 2 x 70 piek al lang aan iets anders opgegaan. Vergeet ook niet de opzegtermijn van minimaal een maand bij een ISP.

Men vraagt een oplossing die haast heeft. Een auto verkoop je niet binnen 24 uur en 140 piek besparen door internet eruit te mikken merkt ie pas over 3 maanden iets van.

Dus vooral proberen NIET te besparen?

Korte termijn strategie lijkt me nou juist niet de beste manier

pi_2537886
quote:

[..]

Tuurlijk, vooral nergens op bezuinigen want stel je voor dat je jezelf op die manier uit de rooie cijfers haalt!

Ik zou allang naar bed gaan maar deze reacties vragen gewoon weer om een reactie van mij!
Moet ik niet doen... op Fok! heb ik wel geleerd dat je je echte mening onder stoelen of banken moet schuiven. Stel je voor dat je echt nuttige dingen zegt... kijk uit... dan krijg je een waarschuwing want je valt mensen aan!

pi_2537890
Nu moet er wel met korte termijn strategie gewerkt worden, immers het eerste dwangbevel is er al.
Op termijn plannen vergt meer tijd en moeite, dat doe je niet in een dag tijd.
pi_2537920
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 23:00 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Tuurlijk, vooral nergens op bezuinigen want stel je voor dat je jezelf op die manier uit de rooie cijfers haalt!

Ik zou allang naar bed gaan maar deze reacties vragen gewoon weer om een reactie van mij!
Moet ik niet doen... op Fok! heb ik wel geleerd dat je je echte mening onder stoelen of banken moet schuiven. Stel je voor dat je echt nuttige dingen zegt... kijk uit... dan krijg je een waarschuwing want je valt mensen aan!

Laat je niet gek maken kleintje.
pi_2537934
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 23:00 schreef Kleintje het volgende:

Wat ik probeer over te brengen is dat niet alle besparingen als een besparing uit kunnen vallen.
Het is nl. niet altijd zo zwart/wit dat als je geen auto meer hebt je geen reiskosten meer hebt. Daar komen dan OV kosten voor in de plaats. In sommige gevallen kom je gewoon bedrogen uit.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 december 2001 @ 23:05:19 #142
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_2537950
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 23:04 schreef Layla666 het volgende:

[..]

Wat ik probeer over te brengen is dat niet alle besparingen als een besparing uit kunnen vallen.
Het is nl. niet altijd zo zwart/wit dat als je geen auto meer hebt je geen reiskosten meer hebt. Daar komen dan OV kosten voor in de plaats. In sommige gevallen kom je gewoon bedrogen uit.

OV kosten worden volledig door de werkgever vergoed
pi_2537967
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 23:04 schreef Layla666 het volgende:

[..]

Oke...
Auto: wegenbelasting, verzekering, benzine, apk, reparaties, afschrijving.
OV: een maand of jaarkaart, kan je geld voor terugkrijgen van de belasting!

Voordat ie zijn rijbewijs had deed ie het ook met een brommer, openbaar vervoer of fiets!

Een auto is niet onmisbaar, het is maar hoe afhankelijk je jezelf ervan maakt! Auto is geen eerste levensbehoefte.
Internet ook niet!

pi_2538084
quote:

[tekst van Layla666]

Ooit van 'eigen verantwoordelijkheid' gehoord? Ze bepalen zelf hoe ver ze willen gaan met het beantwoorden van vragen. Djeez en Ingrid zijn volwassen mensen. Ik vind niet dat jij ze erg serieus neemt door voor hen te bepalen wat ze wel en niet mogen vertellen.
#geen
pi_2538188
quote:

[..]

Dus tips en adviezen voor op de lange termijn zijn nutteloos? Djeez en Ingrid geven duidelijk aan niet te weten hoe ze hun situatie aan dienen te pakken c.q. te verbeteren maw zij willen graag een positiever toekomstperspectief.
#geen
pi_2538205
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 23:00 schreef Layla666 het volgende:
Nu moet er wel met korte termijn strategie gewerkt worden, immers het eerste dwangbevel is er al.
Op termijn plannen vergt meer tijd en moeite, dat doe je niet in een dag tijd.
Oooo en hierna ga jij hen persoonlijk begeleiden? Had dat dan gezegd!!!!!!!
#geen
pi_2538281
Jullie zitten diep in de financiele problemen zoals je zelf aan geeft. Dit betekend dat dit al geruime tijd sleept.

Tips:

Met iedere deurwaarder is een aflossingsregeling bespreekbaar. Doe dit dan ook!

Bij ieder brief of exploot die je ontvangt van een deurwaarder bel je. Regel een aflossing die je na kunt komen. Wanneer je eens niet af kan lossen bel je, laat altijd iets van je horen!!

Er wordt echt geen beslag op roerende zaken gelegd voor 150 gulden! Dan doen ze dit wel eerst op het loon. Laat je niet bang maken, dat is hun werk. Laat ze wel altijd merken dat je er mee bezig bent.

Zoek hulp!! Bel naar een schuldhulpverlening bij je in de buurt. Vaak zitten zo'n instelling bij de sociale dienst in.
Informeer gewoon even of kijk in het gemeenteboekje wat je jaarlijks krijgt.

En leen idd niet bij vrienden en familie!! Voorkom ruzie.

Ik wens jullie veel suc6, ik praat uit ervaring en ben al veel verder dan jullie zijn. Laat het hoofd niet hangen en vraag absoluut geen faillisement aan. Dit blijft altijd geregistreerd staan.

pi_2538367
Ik kan me niet voorstellen dat met de trein van Hoogeveen - Beilen duurder is als het hebben van een auto.
Een retourtje is iets van 8 piek ofzo..

Neem dan een maandtrajectkaart en misschien ben je dan iets van 5 piek per dag kwijt ofzo?

ik weet het niet precies maar het zal niet veel zijn, HGV - Beilen is 8 minuten met de trein

Trouwens toen ik nog op de middelbare school zat in HGV fietsten klasgenoten wel elke dag op en neer naar Beilen.

En als je echt in geldnood zit lijkt 70 piek per maand voor internet me ook wel wat veel...

Suc6

dinsdag 18 december 2001 @ 23:41:47 #149
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_2538369
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 21:28 schreef Kleintje het volgende:

Ziet net dat je 22 bent.

1815 is nog best netjes voor een 22-jarige! En het bedrag dat jij noemt is bruto!

Door Swets:

quote:
Djeez zal met een fulltime baan toch minimaal 2250,- netto/maand hebben etc.
Hallo! Leef jij wel in de realiteit? Scheelt het misschien als je weet waar je het over hebt voordat je advies gaat geven??

En 1800 netto is volgens mij nog een stuk boven het minimumloon voor een 22-jarige. Kijk maar eens naar je brutoloon, Djeez. Ik wil wedden dat dat boven de 2400 bruto minimumloon is die al eerder is genoemd.

Mijn advies heb ik hier ook al eerder gelezen. Wacht die deurwaarder niet af! Bel morgen de belastingdienst en zeg dat je het betaalt zodra je geld hebt. Beloof het betalingsbewijsje te faxen, desnoods ga je het geld contant brengen. Ook ik heb jaren geleden met dat bijltje gehakt en bellen helpt echt! Nog geen deurwaarder of incassobureau tegengekomen die geen regeling wilde treffen!

[Dit bericht is gewijzigd door Larissa op 18-12-2001 23:45]

Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
pi_2538387
Wat Swets zegt klinkt misschien hard, maar is wel waar.
Met jullie inkomen moeten jullie "makkelijk" kunnen samenwonen, maar dat moet je op je uitgaven letten.
Je moet heel nuchter bekijken wat je je wel en niet kunt veroorloven. Dat is heel normaal, want er zijn maar weinig mensen die op hun 19e en 22e èn zelfstandig kunnen wonen èn alles kunnen doen wat ze willen.
Het argument bijv. dat een auto goedkoper is voor woonwerkverkeer is kul, zoals al eerder uitgelegd.
Als jullie dit nog niet aankunnen is het misschien wel verstandig om dan nog maar een paar jaartjes thuis te gaan wonen.

Veel succes!

* Halinalle woonde ook op zijn 22e zelfstandig (een kamertje). Had daarom geen breedband internet, geen auto en geen TV.

dinsdag 18 december 2001 @ 23:49:29 #151
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_2538438
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 23:05 schreef Swetsenegger het volgende:

OV kosten worden volledig door de werkgever vergoed

Bij jou misschien, maar echt niet bij alle werkgevers.
pi_2538465
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 23:49 schreef Larissa het volgende:

[..]

Bij jou misschien, maar echt niet bij alle werkgevers.

Zo niet, een aftrekpost voor de belasting. In ieder geval is het veel voordeliger dan een auto.
pi_2538500
Sorry Duschess, Kleintje, maar katten op mij heeft geen zin. Ook doe ik niet aan persoonlijke begeleiding.
Bovendien draag je weinig bij aan de vraagstelling op deze manier.
Vanuit een objectief standpunt kan ik alleen maar bijdragen dat men niet de fouten maakt die er zovelen in een dergelijke situatie maken.

Indien men een werkelijke bezuiniging wil gaan maken moet dat een substantiele zijn en niet een die zoveel beperking oplegt dat men uitsluitend inlevert en leeft en werkt om schuldeisers van zich af te houden. Dat is een situatie die niet velen vol kunnen houden.

Dus voordat er nu weer een lading kritiek over me heen komt, denk eerst eens aan de strekking van je eigen voorstel en of dit op korte termijn substantiele financiele verbetering treft.

Met internet zal hij 840 gld per jaar besparen, maar daarentegen ben ik er al redelijk van overtuigd dat z'n telefoonkosten door internet gebruik zullen stijgen. En de vraag is dan hoeveel? Als hij en zij per maand 50 piek extra inbelkosten hebben is de uiteindelijke besparing nog maar 240 per jaar of misschien 20 piek per maand.
Dat bestempel ik als een kostenpost die optioneel geschrapt kan worden, de verwachte opbrengst van zo'n besparing is nl. te weinig voor een grotere schuldendruk.

En wellicht heeft ie een klein daihatsuutje cuore of zow, zo'n ding wat 1 op 24 rijdt. Op een werkafstand van 20-40 km is zo'n wagen echt voordeliger dan het OV, en dan laat ik het praktische maar even achterwege.

Het heeft geen zin om op individuele zaken te gaan hameren tenzij je het totaalplaatje niet kent, gelukkig kennen we die niet allemaal.

En ik ben er ook zeer zeker voor dat men een langetermijn plan maakt, maar zoals door Djeez gezegd gaat ie er binnenkort op vooruit, hoeveel wist hij nog niet, dus een planning daarvoor maken kan pas als je die gegevens hebt.
Kortom voor de urgente zaken moet je anders handelen dan de minder urgente, en heel vaak zijn schuldeisers welwillend om mee te zoeken naar een oplossing, en datbegint al vaak met uitstel of bevriezing voor een bepaalde periode.
En uiteraard moet het budgetplan/bepaling van de afloscapaciteit sluitend zijn, en dat hangt niet van een abbootje op de veronicagids of een internet abbo. Wellicht wel in het geheel, maar daarover kunnen wij allen niet oordelen.

pi_2538610
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 23:41 schreef Larissa het volgende:

[..]

1815 is nog best netjes voor een 22-jarige! En het bedrag dat jij noemt is bruto!

Yeps, is bruto.
Maar...
hij is 22.
Dus, is het minimumloon bruto 2211,10
Daar moet dus nog belasting af. Hoeveel zal eraf gaan? 32% ongeveer?
Dan zou het op 1503 piek komen.
1815 - 150 reiskosten vergoeding = 1665.
De reiskosten moet hij krijgen zonder dat daar nog belasting vanaf gaat.
Dus hij heeft zit qua salaris toch wel 162 piek boven het minimum! WOW, wat een vetpot! Echt een bedrag om je personeel mee te motiveren, om ze blij te maken, daar werkt hij al een tijd voor bij die baas, dus die baas laat echt zien dat hij blij is met Djeez. Djeez weet weer waarvoor hij iedere dag zijn bed uitkomt!
http://www.studieinfo.nl/minimumloon/
  woensdag 19 december 2001 @ 00:08:54 #155
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_2538617
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 23:52 schreef Halinalle het volgende:

Zo niet, een aftrekpost voor de belasting. In ieder geval is het veel voordeliger dan een auto.

Kan ik moeilijk over oordelen. Heb nog nooit belangstelling voor mijn rijbewijs of een auto gehad. Ik lees hierboven weer een berekening dat een goedkope auto voordeliger zou zijn.

Wat ik wel weet is dat OV niet eens zo duur hoeft te zijn. Wat veel mensen niet weten is dat je met een maandtrajectkaart ook op andere dagen op alle trajecten 40% korting tijdens de daluren krijgt. Wat me niet helemaal duidelijk is is of je met deze kaart ook je reisgenoot voor 40% korting mag laten reizen. Met een kortingsjaarkaart kun je er geloof ik 2 of 3 ook met korting laten reizen. Deze kaart kost 100 gulden en als je regelmatig tripjes maakt heb je die er zo uit.

woensdag 19 december 2001 @ 00:21:20 #156
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_2538711
Kleintje, zoals je de bedragen nu noemt klinken ze al een stuk realistischer! Toch kan een 34-jarige met het minimumloon ook maar 2200 netto (37.000 bruto op jaarbasis!) verdienen. Als je het daar tegen afzet is het echt niet zo weinig! Er zijn hele gezinnen die van nog geen 2000 gulden rond moeten komen. Ik heb ook jarenlang (jaren geleden) mijzelf, partner en kind moeten onderhouden van nog geen 2500 netto en dan had ik voor mijn leeftijd nog een "hoog" salaris, maar wel met een huur indertijd van 800 gulden. Dat was ook geen vetpot.

Ik kan ook niet zo fantastisch met geld omgaan, dat was ook een nadeel. Stapelde schuld op schuld en achteraf gezien had ik niet echt een laag inkomen. Maar op veel dingen had ik kunnen bezuinigen, die ik nu als "luxe" af zou doen.

Dat ik nu goed rondkom is puur door mijn hoge salaris en dat ik niet om spullen geef, geen auto heb en mijn schulden afbetaald heb. Ik kan het me met 1 salaris zelfs veroorloven om 34 uur te gaan werken en dan nog meer dan 3000 netto te verdienen.

Djeez en Ingrid, ik hoop dat jullie eruit komen. BEL morgen die belastingdienst gewoon. Hopelijk fluit die de deurwaarder terug (en zeker als hij nog maar 1 keer is langsgeweest). Voor zo'n betrekkelijk laag bedrag treffen ze heus wel een regeling!
Ik schrok me ook een ongeluk van de belasting een paar maanden terug dat ik 6000 gulden terug moest betalen! Ik belde op en kreeg gelijk als reactie dat daar regelingen voor waren. Nu hadden ze een fout gemaakt en dat ook toegegeven dus mijn bezwaarschrift werd aanvaard, maar ik kreeg de schrik van mijn leven.

Nog een advies wat ik al eerder las: neem contact op met je ouders. Probeer een lening van ze te regelen als ze het geld hebben. Heb ik uit ervaring ook goede ervaringen mee. Ik heb jarenlang een lening terugbetaald aan mijn ouders. Rentevrij. En geen incassobureaus meer aan mijn deur!

pi_2538715
Ik denk idd ook dat de vraagstellers niet geholpen zijn met het opzeggen van een abo-tje of verkopen v/d auto. Dit levert op maandbasis te weinig op om hun schulden te kunnen voldoen. Het belangrijkste is dat de vaste lasten worden betaald. Bij budgetbeheersing wordt voor een 2 persoonshuishoudign vaak 150 gulden per week voor eten en andere zaken berekend. Probeer het geld wat hierna over is te verdelen over de eisers die het hardste schreeuwen en dreigen. Stap voor stap aflossen, probeer rust te creeren in je boekhouding.

Maar nogmaals: Zoek hulp bij hiervoor aangewezen instantie. Dit soort instelling kunnen ook namens jullie kontakt onderhouden en vaak wordt dit ook serieuzer genomen bij een deurwaarder.

pi_2538755
quote:
Op woensdag 19 december 2001 00:21 schreef Larissa het volgende:

Nog een advies wat ik al eerder las: neem contact op met je ouders. Probeer een lening van ze te regelen als ze het geld hebben. Heb ik uit ervaring ook goede ervaringen mee. Ik heb jarenlang een lening terugbetaald aan mijn ouders. Rentevrij. En geen incassobureaus meer aan mijn deur!

Zorg in dit geval dan wel dat je je ouders terug gaat betalen en hou de communicatie open, vertel hoe het gaat en wanneer je eens een x niet kan aflossen.
pi_2538880
Om al jullie ongelovigen nog een kijkje in mijn keuken te gunnen zal ik kort berekenen wat ik aan kosten kwijt ben voor vervoer:

- verbruik 1 op 14 met een literprijs nu van 2,29
- reisafstand: 20 km
- Wegenbelasting 33 /maand
- verzekering 200/kwartaal
- wagen is reeds geheel afgeschreven
- Kosten onderhoud plm 200 per jaar (idd ik doe alles zelf)
totaal kosten (200 x 4) + 200 + (33 x 12) + (30 x 40 *40 weken tanken a 30 piek*)) = 2376 piek

Voor deze reis heb ik een 4 sterren abbo OV nodig = 98,80 euro = 217,75 gulden x 12 = 2614 piek

Met de auto ben ik dus bijn 250 piek per jaar goedkoper uit.
Ook al wordt de benzineprijs duurder, ben ik nog steeds goedkoper en bovendien geen 2 uur onderweg maar slechts 20 minuten.

[Dit bericht is gewijzigd door Layla666 op 19-12-2001 00:43]

woensdag 19 december 2001 @ 00:40:07 #160
545 dop
:copyright: dop
pi_2538895
ff heel kort

hoe blond ben je ?

als je je faliet laat verklaren denk je dat je dan al je spulletjes en je auto mag houden ?

daar word je echt niks wijzer van.

1 auto verkopen en in een oud barrel gaan rijden liefst helemaal geen auto tot je dat kunt betalen
2 zorgen dat je zo snel mogelijk van je lening af bent
3 vriendin gaan werken , maakt niet uit wat het schuift alles is meer dan niets
4 zorgen dat iemand anders je financieen gaat beheren tot dat je uit de schulden bent (papa mama ,schoonpapa , iemand die dat kan)
5 zorgen dat je op bankrekeningen niet in het rood kunt
6 eerst denken dan doen
7 geen excuus voor jezelf verzinnen daar ist nu telaat voor

Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 19 december 2001 @ 00:43:27 #161
545 dop
pi_2538926
quote:
Op woensdag 19 december 2001 00:38 schreef Layla666 het volgende:
Om al jullie ongelovigen nog een kijkje in mijn keuken te gunnen zal ik kort berekenen wat ik aan kosten kwijt ben voor vervoer:

- verbruik 1 op 14 met een literprijs nu van 2,29
- reisafstand: 20 km
- Wegenbelasting 33 /maand
- verzekering 200/kwartaal
- wagen is reeds geheel afgeschreven
- Kosten onderhoud plm 200 per jaar (idd ik doe alles zelf)
totaal kosten (200 x 4) + 200 + (33 x 12) + (30 x 40 *40 weken tanken a 30 piek*)) =
800 + 200 + 376 + 1200 = 2376 piek

Voor deze reis heb ik een 4 sterren abbo OV nodig = 98,80 euro = 217,75 gulden x 12 = 2614 piek

Met de auto ben ik dus bijn 250 piek per jaar goedkoper uit.
Ook al wordt de benzineprijs duurder, ben ik nog steeds goedkoper en bovendien geen 2 uur onderweg maar slechts 20 minuten.

zo kan ik ook boekhouden
je auto mag afbetaald zijn
maar dat wil niet zeggen dat je de aanschaf prijs niet hoeft mee te rekenen in je sommetje
en verder moet je ook niet 1 kilometer meer rijden per dag
want dan kost je dat extra
die ov kaart kost met extra reis uren niets extra

ps ik heb een schurft hekel aan het openbaar vervoer
das eerlijk he

Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  woensdag 19 december 2001 @ 00:47:25 #162
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_2538952
Sjeem, Djeez en Ingrid, wat een nare situatie.

Ik hoop dat jullie iets hebben aan de tips die tot nu toe al zijn gegeven. Ik heb zelf nog nooit van mijn leven een schuld gehad gelukkig (alleen een hypotheek), maar zou bijvoorbeeld voor een auto al nooit een betalingsregeling treffen. Geen geld? Dan ook geen auto!

Wel nog één tip! Als je geld gaat lenen bij een particulier, zelfs al is het bij ouders, leg het voor je eigen gemoedsrust en voor die van je ouders zwart op wit vast! Bespreek in dit 'contract' je aflossingstermijn en bedrag. Het toont je goede wil en is wellicht ook een stok achter de deur om je er goed aan te houden!!

Succes!

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_2538967
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 23:57 schreef Layla666 het volgende:

[reactie van Layla666]

Ik begrijp uit je reactie dat je je aangevallen voelt, maar dat was niet de opzet van mijn postings.
Ik ben het niet overal eens met jouw standpunten en vind in sommige gevallen dat anderen wel degelijk een punt hebben.

Wat mij opvalt is dat je bepaalde zaken invult terwijl je niets van de daadwerkelijke situatie afweet. Je bent van mening dat sommige informatie ook beter niet prijsgegeven kan worden door Djeez en Ingrid. Vervolgens ga je wel Djeez' en Ingrids situatie inkleuren door bepaalde zaken in te vullen - "En wellicht heeft ie een klein daihatsuutje cuore of zow, zo'n ding wat 1 op 24 rijdt."
Dat vind ik niet reëel. Wil je echt helpen dan moet je wel van de feiten uitgaan zoals ze zijn.

Dat Djeez en Ingrid snel hulp nodig hebben moge duidelijk zijn, maar je moet de dingen natuurlijk ook in een breder perspectief zien en niet vergeten dat er nog altijd zoiets als eigen verantwoordelijkheid bestaat. Jij bent niet verantwoordelijk voor hetgeen zij posten ( Stel je eens voor al die knaapjestopiques van Djeez ).

PS Djeez en Ingrid rijden in een donkerrood metallic Ford Fiësta, bouwjaar 1994.
Bron: Godverdomme, kut-Postbank!

De volgende quote komt ook uit het voornoemde topic. (Dit speciaal voor alle mensen die zich druk maken om het feit of Djeez niet anders naar zijn werk kan als met de auto)

quote:
Op vrijdag 24 november 2000 20:14 schreef Djeez het volgende:
Deze 'dooie' zal maar es ff reageren. Ik heb de auto zeker niet gekocht om aan anderen te kunnen laten zien dát ik een auto bezit, maar om erin te kunnen rijden. Ik moet nml elke dag 18 km overbruggen om naar mijn werk te gaan, en hetzelfde aantal kilometers moet ik ook nog es terug. Jarenlang reed ik op de brommer, door weer en wind. En eindelijk had ik deus een rijbewijs. Nu kan je wle blijven brommeren, maar daar was ik zó flauw van, dat ik een autootje wilde. En niet een ouwe bak die je in de winter laat staan 's morgens, maar gelijk een goeie waar je nog jaren plezier van kunt hebben. Dus dan maar een lening afsluiten, je moet toch wat ?
Als laatste nog een opmerking: mijn naam is DuchessX, niet Duschess.
#geen
pi_2539003
quote:
Op woensdag 19 december 2001 00:43 schreef dop het volgende:

en verder moet je ook niet 1 kilometer meer rijden per dag
want dan kost je dat extra
die ov kaart kost met extra reis uren niets extra

ps ik heb een schurft hekel aan het openbaar vervoer
das eerlijk he

Mee eens , maar voor 250 piek kan ik aardig privekilometers maken.
Extra reizen met OV kost niets extra's.
Maar goed in het ergste geval speel ik kiet, win ik nog steeds veel tijd elke week, en de ergernissen van uitvallende treinen, bussen en metro's.

btw, de aanschaf was nihil, een krijgertje.

Ennuh je eerlijke mening wordt gerespecteerd, uiteraard.;)

woensdag 19 december 2001 @ 00:56:26 #165
545 dop
pi_2539042
quote:
Op woensdag 19 december 2001 00:51 schreef Layla666 het volgende:

[..]

Mee eens , maar voor 250 piek kan ik aardig privekilometers maken.
Extra reizen met OV kost niets extra's.
Maar goed in het ergste geval speel ik kiet, win ik nog steeds veel tijd elke week, en de ergernissen van uitvallende treinen, bussen en metro's.

btw, de aanschaf was nihil, een krijgertje.

Ennuh je eerlijke mening wordt gerespecteerd, uiteraard.;)

als de aanschaf nihil was betekend dit dat je op niet al te lange termijn geld moet uitgeven voor een andere auto
als je 2500 gulden aanschaf neemt voor een auto waar je 5 jaar mee kunt doen dan zit je al aan de verkeerde kant van de streep.

en je moet het met me eens zijn dat ik met die prijs wel heel erg zuinig reken

het kan altijd dat je goedkoper bent maar in 99% van de gevallen reken je jezelf rijk

pi_2539145
quote:
Op woensdag 19 december 2001 00:48 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Ik begrijp uit je reactie dat je je aangevallen voelt, maar dat was niet de opzet van mijn postings.
Ik ben het niet overal eens met jouw standpunten en vind in sommige gevallen dat anderen wel degelijk een punt hebben.

Wat mij opvalt is dat je bepaalde zaken invult terwijl je niets van de daadwerkelijke situatie afweet. Je bent van mening dat sommige informatie ook beter niet prijsgegeven kan worden door Djeez en Ingrid. Vervolgens ga je wel Djeez' en Ingrids situatie inkleuren door bepaalde zaken in te vullen - "En wellicht heeft ie een klein daihatsuutje cuore of zow, zo'n ding wat 1 op 24 rijdt."
Dat vind ik niet reëel. Wil je echt helpen dan moet je wel van de feiten uitgaan zoals ze zijn.

Als laatste nog een opmerking: mijn naam is DuchessX, niet Duschess.

DuchessX, allereerst mijn excuus voor de missende X en de overbodige S, gelukkig wist je direct dat ik jou bedoelde

En fijn vind ik het te horen dat jezelf ook eea in breder perspectief probeert te zien. Wat jij als "inkleuren" bestempeld noem ik voorbeeldmatig. Het gaat uiteraard uitsluitend om het idee of het wegdoen van de auto wel zo'n enorm voordeel zou opleveren.
Met de door jouw aangevoerde extra info is een besparing mogelijk haalbaar hiermee. Maar bedenk ook of het maatschappelijksociaal aspect van geen eigen vervoer hebben wellicht niet iets waard is. Maar al te vaak komen schuldenaren door allerlei oorzaken in een sociaal isolement, en dat wensen we natuurlijk niemand toe. Vandaar dat ik snel kanttekeningen zet bij het weghalen van een stuk eigen vervoer.

Ik voelde me niet aangevallen of zow, maar vond wel dat ik enige extra uitleg verschuldigd was omdat ik blijkbaar niet voldoende duidelijk was geweest.
Onze meningen kunnen verschillen, hangt uiteraard van je eigen situatie af.
Wat ik hen alleen wilde meegeven is om geen overhaaste beslissingen te maken die later mogelijk onvoordeliger of anders erg onprettig kunnen uitvallen.
Been there, seen it, did it, worked it....

[Dit bericht is gewijzigd door Layla666 op 19-12-2001 01:17]

pi_2539241
Ik weet niet precies hoe hoog het krediet is voor de auto, maar heel eerlijk gezegd vind ik de situatie nou ook niet zo heel erg hopeloos.

Als het inderdaad alleen gaat om een krediet voor een auto, 2000 gulden rood staan en 150 gulden belasting is het best op te lossen met nu even die 150 gulden regelen en een financieel plan maken voor de toekomst.

Dus nu inderdaad een bijbaantje, schrapen waar er te schrapen valt, boodschappen zo goedkoop mogelijk, en geen dubbeltje uitgeven als je niet echt moet. Het is ook belangrijk contact op te nemen met iedereen waaraan je geld schuldig bent en afspraken maakt hoe je dat denkt te gaan betalen. Voor iedere schuldeiser is het belangrijkste dat er geld binnenkomt, als dat wat langer duurt is dat vaak minder relevant. Als JIJ het initiatief neemt voor het contact zul je eerder een gewillig oor vinden dan wanneer je wacht tot de deurwaarder langskomt.

Ingrid, heb je ook geinformeerd bij uitzendbureaux? Want die zijn eigenlijk wel de meest voor de hand liggend om eventjes een baantje voor een tijdje te vinden. Ikzelf heb voor deze periodes vroeger altijd veel verdiend met PTT werk 's nachts.

Ik spreek overigens uit ervaring; tijdens mijn studietijd heb ik een keer meegemaakt dat ik een nieuwe kroon had laten zetten (rekening van 800) voordat ik een brief kreeg van stufi dat ik ipv 900 gulden per maand nog maar 400 zou krijgen, mijn huursubsidie werd ingetrokken vanwege mijn leeftijd waardoor mijn huur ook 400 gulden werd enz enz enz. Binnen de kortste keren stond ik dus 5000 piek rood. Ben toen naar de Bank gegaan om het uit te leggen. We hebben toen een afbetalingsregeling afgesproken waar ik me keurig aan heb gehouden. En ik heb 2 baantjes gehad gedurende anderhalve maand. Sindsdien nooit meer serieus rood gestaan en de enige schuld die ik nog heb is een hypotheek die lager is dan de prijs van een nieuwe Golf. Wel altijd in de gaten gehouden dat het geld opkan en dat het beter is om een stuk van je inkomen over the houden aan het einde van de maand dan een stuk van de maand aan het einde van je inkomen.

pi_2539284
quote:
als de aanschaf nihil was betekend dit dat je op niet al te lange termijn geld moet uitgeven voor een andere auto

het kan altijd dat je goedkoper bent maar in 99% van de gevallen reken je jezelf rijk

Ook niet juist, want de wagen is kortgeleden geheel gereviseerd, zowel binnen als buitenkant.
Dit kostte me overigens bijna helemaal niets.

Ik ben met je eens dat het makkelijk is jezelf rijk te rekenen, maar ik zou mezelf alleen maar belazeren dan.

pi_2539980
Layla666:
Jij vindt dat wij te snel conclusies trekken en roepen dat die auto weg moet. Als argument kom je dan met het rekensommetje voor je eigen auto. Maar zeg nou zelf: hoe representatief is dat sommetje voor het grootste deel van Nederland? Je gaat volledig uit van je eigen situatie en die is lekker voordelig met een lichte auto, geen lening en onderhoud dat je zelf kunt doen. En hoeveel mensen kunnen daadwerkelijk hun auto zelf onderhouden en APK keuren? Heel weinig! bovendien heb je geen lening voor je auto, maar als je dat wel hebt en je verkoopt die auto (en lost dus de lening af) ga je er maandelijks behalve alle autokosten ook de maandtermijn van je lening op vooruit!
Bovendien is het zo dat een werkgever OV volledig mag vergoeden, zelf als kost je maandkaart 500,-. Er zit echter een maximum aan de onbelaste reiskostenvergoeding woon-werkverkeer.
Bovendien zeg je dat ze in de huidige situatie nog geen goed financieel plaatje kunnen maken, omdat Djeez volgende maand een review en mogelijk een loonsverhoging krijgt. Nou, dat is dan toch een mooi extraatje als ze nu alles al op een rijtje hebben staan? Besides, hoe vaak hoor je van loonsverhogingen van ettelijke honderden guldens netto als er geen functiewijziging aan ten grondslag ligt?
Ow ja, en de verzekering: Djeez is nog geen 23 geweest en zit dus sowieso al met een wat hogere verzekeringspremie, laat staan dat de auto dus niet al te oud bleek (zie post van DuchessX).

Djeez: als je werkelijk 18 km van je werk woont (volgens de officiele meting, kun je wel ergens navragen) kom je in aanmerking voor meer dan 125,- onbelaste reiskostenvergoeding, en dat zou je eens aan je werkgever kunnen voorleggen.

My 2 cents! ")

Ik weet hoe moeilijk het kan zijn, maar doe er nu iets aan voor je verder afzakt. EEn strakke financiele planning kan je nu nog best helpen denk ik!

woensdag 19 december 2001 @ 07:55:00 #170
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2540064
quote:

[..]

Door Swets:
[..]

Hallo! Leef jij wel in de realiteit? Scheelt het misschien als je weet waar je het over hebt voordat je advies gaat geven??

En 1800 netto is volgens mij nog een stuk boven het minimumloon voor een 22-jarige. Kijk maar eens naar je brutoloon, Djeez. Ik wil wedden dat dat boven de 2400 bruto minimumloon is die al eerder is genoemd.

Nou sorry hoor, maar ik vind het extreem weinig.<
Toen ik 22 was werkte ik full time en studeerde in de avond, ik deed gewoon simpel werk bij post/repro en verdiende daar toch zo&acute;n 2200 netto mee.

Ik vind 1850 echt diefstal.

(Nu ik afgestudeerd ben verdien ik de 1850 in Euro )

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  woensdag 19 december 2001 @ 10:00:41 #171
4490 Tinkepink@work
Kloon van Tinkepink.
pi_2540502
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 21:42 schreef miss_sly het volgende:
0 t/m 10 km - -

Dit zijn de onbelaste vergoedingen voor reiskosten woon-werkverkeer. Dus, hoever woon je feitelijk van je werk af?

Hangt van je werkgever af. Volgens mijn CAO krijg ik maar 90 gulden per maand reiskostenvergoeding, terwijl ik meer dan 40 km van mijn werk woon.
Nee, ik ben niet aardig!
pi_2541009
quote:
Op woensdag 19 december 2001 06:51 schreef miss_sly het volgende:
Layla666:
Jij vindt dat wij te snel conclusies trekken en roepen dat die auto weg moet. Als argument kom je dan met het rekensommetje voor je eigen auto. Maar zeg nou zelf: hoe representatief is dat sommetje voor het grootste deel van Nederland?
Je moet hier wel twee zaken gescheiden houden; nl. de vraag of de auto zwaar op hun budget drukt en het voorbeeld van mijn eigen vervoerskosten. Op generlei wijze heb ik dit als argument gegeven in het beeld van Djeez en Ingrid.

Representatief is mijn situatie helemaal niet en verwacht ook helemaal niet dat dat met een anders situatie vergeleken wordt.

woensdag 19 december 2001 @ 11:08:32 #173
545 dop
pi_2541048
quote:
Op woensdag 19 december 2001 01:23 schreef Layla666 het volgende:

[..]

Ook niet juist, want de wagen is kortgeleden geheel gereviseerd, zowel binnen als buitenkant.
Dit kostte me overigens bijna helemaal niets.

Ik ben met je eens dat het makkelijk is jezelf rijk te rekenen, maar ik zou mezelf alleen maar belazeren dan.

je hebt gelijk
geef mij maar een kwartje

jij krijgt denk ik wel weer een autotje van iemand als
die van jou er mee stopt
en je hebt hem zo goed gereviseerd dat hij weer 10 jaar mee gaat
en dat alles voor 0 gulden en waarschijnlijk ook nog eens geen uren

ff voor de duidelijkheid
ik rij op een fiets die ik niet apk hoef te keuren
en waar aan ik ook alles zelf kan
en die kost al meer dan 200 per jaar aan onderhoud

dop

[Dit bericht is gewijzigd door dop op 19-12-2001 11:19]

pi_2541161
Maar waarom nouw weer die cynische ondertoon Dop?
Ik weet ook heus wel dat deze de volgende 10 jaar niet haalt en dat een eventuele volgende wagen een ander kostenplaatje meebrengt.
Ik heb nu en met deze wagen net de mazzel dat dit allemaal zo kan, en het lijkt wel of je een gevoel van misgunning over wilt brengen of dat er iets aan m'n realiteitsbesef schort.
Misschien draait die wagen volgende maand onverwachts in de soep en moet ik ook opnieuw beginnen, maar dat zie ik dan wel weer.
Maar wat boeit jou dat nou?
  woensdag 19 december 2001 @ 11:22:08 #175
545 dop
pi_2541205
quote:
Op woensdag 19 december 2001 11:18 schreef Layla666 het volgende:
Maar waarom nouw weer die cynische ondertoon Dop?
Ik weet ook heus wel dat deze de volgende 10 jaar niet haalt en dat een eventuele volgende wagen een ander kostenplaatje meebrengt.
Ik heb nu en met deze wagen net de mazzel dat dit allemaal zo kan, en het lijkt wel of je een gevoel van misgunning over wilt brengen of dat er iets aan m'n realiteitsbesef schort.
Misschien draait die wagen volgende maand onverwachts in de soep en moet ik ook opnieuw beginnen, maar dat zie ik dan wel weer.
Maar wat boeit jou dat nou?
jonge dame ik gun je die auto echt waar

maar ik maak duidelijk dat je de aanschaf gewoon mee moet rekenen
vind je het zelf dan ook niet een klein beetje eigenwijs als je dan met voorbeeldjes komt waarin je dat niet doet ?

als jou karretje morgen stopt moet je morgen centjes uitgeven en die bus wat denkje ?

ik kan in deze topic ook wel gaan vertellen dat ik met mijn fiets het goedkoopste ben van allemaal
maar wat schiet deze die jonge daar nu mee op ?

pi_2541281
quote:
Op woensdag 19 december 2001 11:22 schreef dop het volgende:

maar wat schiet deze die jonge daar nu mee op ?

Precies, helemaal niks. Dus laten we ons aub tot het onderwerp beperken.
pi_2542301
Ik ga me er ook nog even mee bemoeien!
Als je met zijn tweeën van 2000 piek niet kan rondkomen dan doe je ergens iets verkeerd. Zeg dan niet dat je geen kleine dingen moet opgeven. Waar moet je het geld dan vandaan halen? Stop met de luxe dingen.
Haal je boodschappen niet bij de dure Albert Heijn maar ga naar de Aldi, Basismarkt of Lidl.
Een auto kost echt wel wat. Ja, het is zonde om hem weg te doen, dus maak een reeële berekening en kijk wat je bespaart als je hem wegdoet of dat je meer kwijt bent. Pak in ieder geval vaker de fiets!

Minderen of stoppen met roken, mobiele telefoons de deur uit, misschien idd. wel stoppen met internetten maar aan de andere kant heb je daar weer ontspanning mee.
i.p.v. coca cola andere cola drinken. Of gewoon ranja/water, koffie of thee. Is veel goedkoper.

Er zijn genoeg manieren, als je jezelf maar inzet. Een faillissement is in ieder geval iets wat ze niet moeten gaan aanvragen, daar maak je jezelf alleen maar mee kapot voor de rest van je leven.
Ga hier volwassen tegenaan en je leert goed met geld omgaan en dan ben je straks extra dankbaar voor wat je hebt!

pi_2542740
quote:
Op woensdag 19 december 2001 00:40 schreef dop het volgende:

-zorgen dat iemand anders je financieen gaat beheren tot dat je uit de schulden bent (papa mama ,schoonpapa , iemand die dat kan)
-zorgen dat je op bankrekeningen niet in het rood kunt

Ik denk niet dat mijn ouders dat willen doen.
Ze hebben het zelf al niet zo breed.

En wat betreft de bankrekeningen heb je voor en nadelen om in het rood te staan.
Een tijdje geleden was er iets verkeerd gegaan met de huur , hij was dus niet betaald.
Gevolg was dat we de huur van 2 maanden in 1 keer moesten betalen. Bijna f 1000,-
Op dat moment was ik blij dat ik rood kan staan.
Anders waren we het huis uit gezet.

Maar je geeft wel sneller iets uit omdat je toch rood kan staan. Dat is dus eik niets voor mij.
Misschien dat ik iets met de bank kan regelen.

En ik heb de deurwaarder nog niet kunnen bereiken, die is er vanaf 14.00 pas weer.

pi_2542825
Er is veel al gezegd, maar toch reageer ik maar even. Ik ben zelf student en heb het als student nu wel redelijk luxe, maar dat is ook wel anders geweest. Wat ik deed was gewoon heel simpel in Excel alle in- en uitgaven tegen elkaar uitzetten. ALs je je vaste inkomsten (huur + stufie) weet, en je haalt je vaste uitgaven (huur, auto, verzekering) eraf weet je precies wat je nog kan uitgeven. Ook kan je in zo'n sheetje makkelijk wat spelen met de bedragen, totdat je maandelijks iets over houdt.
Ik hoop wel dat jullie de discipline kunne opbrengen om je aan zoiets te houden. Want je zal inderdaad wat luxe moeten opgeven (ALDI- shoppen, thee drinnken ipv koffie etc. etc.)

Voor de korte termijn zou ik proberen baantjes te zoeken (Moet echt wel lukken, zeker bij o.a. de PTT) en die 150 piek, moet ook wel lukken (ouders...)

Het leven is mooi!
pi_2542890
[quote]Op woensdag 19 december 2001 12:35 schreef Kleintje het volgende:

Haal je boodschappen niet bij de dure Albert Heijn maar ga naar de Aldi, Basismarkt of Lidl.
-We doen boodschappen bij Nettorama, is goedkoop.

Minderen of stoppen met roken, mobiele telefoons de deur uit.
-We roken allebei niet, mobiel is handig, we bellen niet mobiel, maar om gebeld te worden. (komt vaak voor)

i.p.v. coca cola andere cola drinken. Of gewoon ranja/water, koffie of thee. Is veel goedkoper.
-We letten op aanbiedingen en drinken heus niet altijd merken. Ik drink veel water en thee. Djeez koffie.

pi_2542936
quote:
Op woensdag 19 december 2001 13:15 schreef good4u2 het volgende:

Voor de korte termijn zou ik proberen baantjes te zoeken (Moet echt wel lukken, zeker bij o.a. de PTT) en die 150 piek, moet ook wel lukken (ouders...)

Julie hebben misschien hele rijke ouders, maar ik niet.
  Overall beste user 2022 woensdag 19 december 2001 @ 13:27:09 #182
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_2542964
Eerste actie: Maak van je schulden 25 piek over, stuur dan een brief naar de deurwaarder. Je kunt niet meer betalen, dus meer kunnen ze niet krijgen: De rest komt de volgende maand weer. Bovendien, je betaalt en dus toon je je goede wil.

Ze zijn overigens verplicht om daarmee accoord te gaan.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_2543809
quote:
Op woensdag 19 december 2001 01:08 schreef Layla666 het volgende:

[..]

DuchessX, allereerst mijn excuus voor de missende X en de overbodige S, gelukkig wist je direct dat ik jou bedoelde

En fijn vind ik het te horen dat jezelf ook eea in breder perspectief probeert te zien. Wat jij als "inkleuren" bestempeld noem ik voorbeeldmatig. Het gaat uiteraard uitsluitend om het idee of het wegdoen van de auto wel zo'n enorm voordeel zou opleveren.
Met de door jouw aangevoerde extra info is een besparing mogelijk haalbaar hiermee. Maar bedenk ook of het maatschappelijksociaal aspect van geen eigen vervoer hebben wellicht niet iets waard is. Maar al te vaak komen schuldenaren door allerlei oorzaken in een sociaal isolement, en dat wensen we natuurlijk niemand toe. Vandaar dat ik snel kanttekeningen zet bij het weghalen van een stuk eigen vervoer.

Ik voelde me niet aangevallen of zow, maar vond wel dat ik enige extra uitleg verschuldigd was omdat ik blijkbaar niet voldoende duidelijk was geweest.
Onze meningen kunnen verschillen, hangt uiteraard van je eigen situatie af.
Wat ik hen alleen wilde meegeven is om geen overhaaste beslissingen te maken die later mogelijk onvoordeliger of anders erg onprettig kunnen uitvallen.
Been there, seen it, did it, worked it....

Duidelijk is in ieder geval, dat we het allemaal goed bedoelen! Ik hoop dat Djeez en Ingrid er de dingen uit halen waar ze het meest mee gebaat zijn.
#geen
  woensdag 19 december 2001 @ 14:38:40 #184
10888 Kayuk
Home away from home
pi_2543891
Djeez en Ingrid: Allereerst de mededeling dat ik alle posts in dit topic heb gelezen, dus ook de onzinnige.

Ik kan jullie zeker aanraden de goede tips op te volgen.

* Vraag geen faillisement aan. Daarvoor lijken me je problemen niet groot genoeg en de gevolgen van een persoonlijk faillisement wegen niet op tegen de zure appel waar je net je tanden in hebt gezet.

* Deze vervelende situatie is pas ontstaan. Tenminste, op 3 september schreef jij:

quote:
Financieel zou het ook geen probleem zijn, daar ik werk en zij heel veel studiefinanciering ontvangt.
Mocht je in die tussenliggende periode luxe gewoontes hebben aangeleerd, is het nog op tijd om ze weer snel af te leren.

* Over internet en auto zijn de meningen verdeeld. Ik denk dat als je niet alleen woont, kabelinternet lonend kan zijn.

* De auto zou ik echter weg doen. Moeilijk, maar niet onoverkomelijk.

* Eten: Magnetronmaaltijden zijn duur. Misschien heb je je inmiddels aangepast, een maand of 5 geleden schreef jij dat je magnetroneten opwarmde en veel bier zoop. Tja, duur! (juni 2001)

* In augustus 2000: "Ik zit met een probleempje. Ik ben altijd al gek op alcohol geweest. Als klein kind al stiekem bij pa in de drankkast zitten, later ook drank op de kamer hebben etc." Zorg dat je van de drank afkomt! (augustus 2000)

* In dit topic meldt Ingrid dat jullie niet roken. Echt? Gefeliciteerd, want op in februari klaagde je nog over de prijsverhogingen. "Straks moet ik nog stoppen met roken, wegens te duur!"

* Ruim een jaar geleden: "Al met al was ik voor deze mooie stereo toch wel bijna 3500 piek kwijt." Daarbij krijg ik het idee dat je een verkeerd besetdingspatroon hebt. Immers, als je (nu) 1825 gulden p.m. verdiend was die stereo ruim 2x je netto maandloon.

* Alle beetjes helpen. Die stelling gaat zeker nu op. Of een dubbele baan (voor jou Djeez) een optie is weet ik niet, want je kunt nu beslist niet overwerkt raken in de WW/WAO terecht komen. Dat kun je je financieël gewoon niet permitteren.

De key is dus:

* Maak een stappenplan. Neem contact op met alle schuldeisers, leg ze de situatie uit en biedt aan een afbetalingsregeling te treffen. Wettelijk moeten ze dit accepteren, al zullen ze mogelijk wel moeilijk doen.

* Maak in Excel o.i.d. (al geopperd) een spreadsheet met aan kant je vaste inkomsten en aan de andere kant je vaste lasten. Wees creatief en ga niet steeds van het minimum uit. valt het hoger uit, zit je in de problemen.

* Pas jullie levensstijl aan! Krant kan digitaal, muziek ook (al ben ik zelf tegen Kazaa achtig spul).
Hou het bij een biertje per dag ofzo en ga gezonder eten. Voel je je niet alleen beter, maar het is ook goedkoper. Vlees hoeft niet elke dag, zeker niet op jullie leeftijd.

-hier moet ik stoppen, anders zit ik tot 7 uur over te werken en daar heb ik geen trek in-

pi_2544074
quote:
Op woensdag 19 december 2001 13:08 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]
Een tijdje geleden was er iets verkeerd gegaan met de huur , hij was dus niet betaald.
Gevolg was dat we de huur van 2 maanden in 1 keer moesten betalen. Bijna f 1000,-
Op dat moment was ik blij dat ik rood kan staan.
Anders waren we het huis uit gezet.

Ik weet natuurlijk niet wát er fout is gegaan, maar als de huur in september niet wordt geïnd door welke reden dan ook, wéét je toch dat je het in oktober dubbel moet betalen?

En ik heb de deurwaarder nog niet kunnen bereiken, die is er vanaf 14.00 pas weer.

#geen
pi_2544718
quote:
Op woensdag 19 december 2001 13:27 schreef Ulx het volgende:
Eerste actie: Maak van je schulden 25 piek over, stuur dan een brief naar de deurwaarder. Je kunt niet meer betalen, dus meer kunnen ze niet krijgen: De rest komt de volgende maand weer. Bovendien, je betaalt en dus toon je je goede wil.

Ze zijn overigens verplicht om daarmee accoord te gaan.

Dit is een beetje de omgekeerde wereld; makkelijker is eerst even overleggen, akkoord sluiten en dan pas een betaling doen.
Zo'n "dwingende" ondertoon in zo'n actie helpt niet om de relatie goed te houden, m.i.
En verplicht zijn ze nog niks, dus pas even op hoe je dit neerzet.
De moraal in de reactie van Ulx is echter wel de juiste.
pi_2547128
En hoe is nou het verhaal et de deurwaarder en kredietbank afgelopen Ingrid?????
pi_2547247
Ik heb de Belastingdienst opgebeld. Ik heb het verhaal uitgelegd en verteld dat wij al betaald hadden.
Hij ging alles nakijken.
Blijkt dat een bedrag was teruggeboekt. Erg ingewikkeld allemaal. Een heel lang verhaal.
Het komt erop neer dat wij de 'boete' gewoon moeten betalen en dat er geen deurwaarder langskomt.
Bij het bedrag dat we moesten betalen komt f 10,- administratiekosten bovenop en daar weer bovenop f 50,- vanwege de deurwaarder. (dat is dus die f 150,-)

Ik krijg morgen of overmorgen studiefinanciering, dus dan kan ik het betalen.
Ik heb een overschrijving bij de bank in de bus gedaan.
Nu is het als het goed is geregeld.

pi_2547384
quote:
Op woensdag 19 december 2001 00:40 schreef dop het volgende:
ff heel kort

hoe blond ben je ?[/b]

[b]Ik ben nu geheel kaal. Geen geld voor de kapper, dus heeft Ingrid mij dit weekend geheel kaal geschoren Maar was eigenlijk een foutje, want Ingrid wilde mijn haar zwart verven, maar het viel een beetje errug paars uit

PS: Ik ben dus Djeez...

† In Memoriam † woensdag 19 december 2001 @ 19:26:46 #190
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2547998
quote:
Op woensdag 19 december 2001 18:39 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

[b]Ik ben nu geheel kaal. Geen geld voor de kapper, dus heeft Ingrid mij dit weekend geheel kaal geschoren Maar was eigenlijk een foutje, want Ingrid wilde mijn haar zwart verven, maar het viel een beetje errug paars uit

PS: Ik ben dus Djeez...

Dure verf?
pi_2548052
quote:
Op woensdag 19 december 2001 19:26 schreef Loedertje het volgende:
Dure verf?
Waarom zou je troep kopen?
pi_2548138
quote:
Op woensdag 19 december 2001 18:29 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik heb de Belastingdienst opgebeld. Ik heb het verhaal uitgelegd en verteld dat wij al betaald hadden.
Hij ging alles nakijken.
Blijkt dat een bedrag was teruggeboekt. Erg ingewikkeld allemaal. Een heel lang verhaal.
Het komt erop neer dat wij de 'boete' gewoon moeten betalen en dat er geen deurwaarder langskomt.
Bij het bedrag dat we moesten betalen komt f 10,- administratiekosten bovenop en daar weer bovenop f 50,- vanwege de deurwaarder. (dat is dus die f 150,-)

Ik krijg morgen of overmorgen studiefinanciering, dus dan kan ik het betalen.
Ik heb een overschrijving bij de bank in de bus gedaan.
Nu is het als het goed is geregeld.

Fijn dat dat zo opgelost is Maar nu werken aan de rest. En daarmee bedoel ik jouw schuld bij de bank. daarover zou ik met de bank ook een afspraak proberen te maken voordat zij ook moeilijk gaan doen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2001 @ 20:05:35 #193
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_2548487
quote:

Door Swets:
[..]

Toen ik 22 jaar was verdiende ik meer dan 2400,-
En ik zei ook INCLUSIEF reiskostenvergoeding.

Het advies was BESPAREN, en het maakt dus geen ene ruk uit WAT hij verdient, maar dat ze teveel uitgeven mbt hun inkomen.

Valt niet mee he...lezen

pi_2550413
quote:
Op woensdag 19 december 2001 19:37 schreef Gravedigger het volgende:

[..]

Fijn dat dat zo opgelost is Maar nu werken aan de rest. En daarmee bedoel ik jouw schuld bij de bank. daarover zou ik met de bank ook een afspraak proberen te maken voordat zij ook moeilijk gaan doen.

Denk je echt dat dat kan?
Heb ik nog nooit vn gehoord namelijk.
pi_2550580
quote:
Op woensdag 19 december 2001 22:33 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Nee, wacht lekker af tot ze moeilijk doen!

TUURLIJK kan dat.
Er kan hier in Nederland gecommuniceert worden!
Raar maar waar!

(sorry dat ik ff zo boos doe!)

pi_2550664
Goh, weer wat geleerd!!!
  woensdag 19 december 2001 @ 23:06:37 #197
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_2550860
quote:
Op woensdag 19 december 2001 22:46 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Nee, wacht lekker af tot ze moeilijk doen!

TUURLIJK kan dat.
Er kan hier in Nederland gecommuniceert worden!
Raar maar waar!

(sorry dat ik ff zo boos doe!)

Uhhhh ik denk dat Ingrid zich afvroeg of de bank moeilijk kon gaan doen Kleintje, niet of ze er contact mee kon opnemen

En ja Ingrid, die bank gaat vanzelf moeilijk doen, als je maar lang genoeg tot het maximum rood blijft staan. Ik heb de indruk dat je 'rood staan' niet hetzelfde vindt als 'schuld hebben', maar dat is het natuurlijk wel.

Neem nou het belangrijkste stuk raad van iedereen hier aan: ga eens heel goed kijken naar je financien, en vraag daarbij hulp van iemand die er wel benul van heeft, of dat nou je ouders zijn of iemand die er professioneel mee te maken heeft (de suggestie van iemand dat je ouders voorlopig je geld zouden kunnen beheren wil niet zeggen dat ze alles voor je moeten betalen, maar dat ze met jullie gaan kijken wat je moet betalen etc.).

Al helemaal uit het voorbeeld van de huur die je "opeens" dubbel moest betalen blijkt dat jullie de boel op het moment gewoon voor geen meter onder controle hebben. Dat geeft niks want dat kun je leren, maar daar moet je dus wel je best voor doen want het lost zich niet vanzelf op. Anders komt de deurwaarder volgende keer langs voor heel wat meer dan 150 piek.....

† In Memoriam † woensdag 19 december 2001 @ 23:13:30 #198
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2550953
quote:
Op woensdag 19 december 2001 22:33 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij ergens in ditzelfde topic schreef dat je vanmorgen zou bellen met de gemeente..hebben zij je dan helemaal nix verteld over de mogelijkheden

weird.

pi_2550985
quote:
Op woensdag 19 december 2001 23:06 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat je 'rood staan' niet hetzelfde vindt als 'schuld hebben', maar dat is het natuurlijk wel.
-Dat weet ik wel hoor.

Al helemaal uit het voorbeeld van de huur die je "opeens" dubbel moest betalen blijkt dat jullie de boel op het moment gewoon voor geen meter onder controle hebben.
-Ehm, als je daar geen bericht over krijgt kun je dat toch niet weten?
En afschriften krijgen we ook amper.

[Dit bericht is gewijzigd door Ingrid19 op 19-12-2001 23:18]

† In Memoriam † woensdag 19 december 2001 @ 23:17:29 #200
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2551008
quote:
Op woensdag 19 december 2001 23:16 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]
Ehm, als je daar geen bericht over krijgt kun je dat toch niet weten?

Hm, misschien dat 1 van jullie tweetjes de post wel onderschept..
pi_2551078
quote:
Op woensdag 19 december 2001 23:17 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Hm, misschien dat 1 van jullie tweetjes de post wel onderschept..

Tuurlijk joh.
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2001 @ 23:23:32 #202
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2551092
Maar wat zei de gemeente toen je vanmorgen belde?
Ben wel benieuwd eigenlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 19-12-2001 23:26]

woensdag 19 december 2001 @ 23:24:26 #203
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_2551103
quote:
Op woensdag 19 december 2001 23:16 schreef Ingrid19 het volgende:

Al helemaal uit het voorbeeld van de huur die je "opeens" dubbel moest betalen blijkt dat jullie de boel op het moment gewoon voor geen meter onder controle hebben.

Maar bijna 500 piek geef je toch niet zomaar tussen neus en lippen uit? Dan merk je toch dat de bodem van je bankrekening die maand opeens een stuk verder weg ligt?

Volgens mij (maar het zal misschien afhankelijk zijn van de bank) kun je zorgen dat je vaker afschriften krijgt, en die heb je kennelijk nodig om je geld goed te kunnen beheren. Je zou er natuurlijk ook een gewoonte van kunnen maken om iedere keer dat je pint even naar je saldo te kijken.

pi_2551121
quote:
Uhm...de huur is een periodieke betaling. Juist in jullie karige situatie zou het toch opvallen als je in een maand ineens 500 piek overhoudt. En kennelijk zitten jullie bij een andere bank dan ik (ABN AMRO) want die stuurt me veel te vaak afschriften.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_2551152
Ik heb de hele morgen de Belastingdienst proberen te bereiken.
Daarna heb ik uitzendbureau's afgelopen en ben bij schoonmaakbedrijven langsgeweest.
Ik heb nog niet verder gebeld, omdat Djeez en ik er nog niet over gesproken hadden.

Morgen ga ik bij de bank langs, ik kan er natuurlijk altijd over praten.
En dan ga ik gelijk ook maar ff bij de gemeente langs.
Of zou ik een afspraak moeten maken?

woensdag 19 december 2001 @ 23:39:28 #206
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_2551294
Waarschijnlijk kun je niet onmiddellijk bij de gemeente terecht voor het hele verhaal, maar zul je idd een afspraak moeten maken. Zet wel even op papier hoe alles in elkaar zit: wat zijn je inkomsten, en waar heb je schulden (incl. bank en ouders).

Mits je serieus bent in je aanpak en het niet te lang duurt tot je bij de gemeente terecht kunt, zou ik even wachten met naar de bank gaan. De enige boodschap die je nu voor ze hebt is immers "ik sta hartstikke rood en voorlopig gaat daar geen verandering in komen". Maak dan liever eerst een plan en ga daarna naar de bank met de boodschap "ik sta hartstikke rood, maar dat gaat vanaf nu iedere maand 100 (of 200 of 500, weet ik veel....) gulden beter worden". Staat een stuk welwillender en serieuzer.

† In Memoriam † woensdag 19 december 2001 @ 23:39:35 #207
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2551296
http://www.tempo-team.nl/site/topframe.asp?page=Bijverdienen
quote:
Productiemedewerker m/v
Richting: industrie
Plaatsingsdatum: 19 december 2001

voor een kipfiletbedrijf in Hoogeveen. De werkzaamheden bestaan voornamelijk uit het fileren van kip. Het is een tijdelijke baan in de kerstvakantie. Als het bevalt kun je misschien langer aan het werk.

Informatie: Monique de Goede, (0528) 272014
Tempo-Team Uitzendbureau - Schutstraat 67, Hoogeveen

quote:
Productiemedewerker m/v
Plaatsingsdatum: 28 november 2001

voor een bedrijf in Hoogeveen. De werkzaamheden bestaan onder andere uit het maken van bake-off producten. Wil je meer informatie? Kom dan langs op onderstaande vestiging.

Informatie: Irene Pool, (0528) 272014

quote:
Productiemedewerker m/v

voor een bedrijf in de regio. Houd je van zoetigheid en ben je een echte lekkerbek? Kom dan snel langs. We hebben dan het ideale productiewerk voor je.

Informatie: Afra Stellingwerf, (0528) 272014

quote:
Productiemedewerker m/v

voor een grote zuivelfabriek in Hoogeveen. Wij zijn altijd op zoek naar productiemedewerkers. Ben je een harde werker en houd je van aanpakken en wil je graag na schooltijd en in het weekend wat bijverdienen? Kom dan snel langs.

Informatie: Gerda Hof, (0528) 272014

pi_2551375
quote:
Op woensdag 19 december 2001 23:39 schreef Loedertje het volgende:
http://www.tempo-team.nl/site/topframe.asp?page=Bijverdienen
[..]

[..]

[..]

[..]

Dat weet ik! Ben er vandaag al voor langs geweest.
Ik krijg het morgen of vrijdag te horen, omdat er nog meer kandidaten voor zijn.
En ik kan misschien ook bij het ziekenhuis werken, op de linnenafdeling.

Ik laat het morgen wel weten. We gaan nu naar bed.
Trusten!

woensdag 19 december 2001 @ 23:48:21 #209
3265 the shining
Toeval bestaat niet!
pi_2551400
Ik zie net op internet dat mijn stufi binnen is gekomen. Als je bij ABN Amro zit, zal je het ook al wel binnen hebben.

Is internetbankieren trouwens niets voor jullie? Het is gratis en je kan er precies op zien hoeveel er wanneer is uitgegeven en binnengekomen.

De dromer kan je vermoorden, de droom niet...
pi_2555559
quote:
Op woensdag 19 december 2001 23:48 schreef the shining het volgende:
Ik zie net op internet dat mijn stufi binnen is gekomen. Als je bij ABN Amro zit, zal je het ook al wel binnen hebben.

Is internetbankieren trouwens niets voor jullie? Het is gratis en je kan er precies op zien hoeveel er wanneer is uitgegeven en binnengekomen.

We zitten bij de Rabobank en we internetbankieren ook.
Maar helaas hebben we een ontzettend slome internetverbinding en lukt het vaak niet.
Gaat de pc vastzitten enzo. ERg irritant.
Maar als ie het doet is het idd wel erg makkelijk.
pi_2556202
Hé Ingrid, zijn jullie nu al bij de Stadsbank of iets dergelijks geweest voor schuldhulpverlening? Of heb je al een afspraak? En heb je ook al iets van het uitzendburo gehoord??

Onthoud dit: Het kost even wat doorzettingsvermogen om de zaken goed te regelen maar als alles eenmaal goed geregeld is, wordt het alleen maar beter.

#geen
pi_2556499
ik ga waarschijnlijk toch iets zeggen wat al gezegd is (heb het al verscheidene keren langs zien komen maar nooit reactie op gezien)

Maak eens een kosten/baten plaatje van jullie financiele situatie. Ik heb het vermoeden dat jullie denken uit te moeten komen, maar pas wanneer je zwart op wit hebt staan of dit wel of niet lukt heb je zekerheid.

zet het totaal bedrag aan inkomsten nu eens neer en ga eens brainstormen wat jullie uitgaven allemaal zijn. om even grof een eerste opzet te doen

inkomen 1800+400= 2200 gulden in de maand
2200 - 500(huur) = 1700
1700 - 30x20(10gulden eten de man per dag)= 1200
1200 - afbetaling auto + overige autokosten
- studiekosten
- huishoudkosten (schoonmaakspullen, tandpasta, enz)
- uitjes/verjaardagen
- afbetaling leningen (zeker voor die 2000 gulden die je uit het rood wilt hebben)
- onvoorziene uitgave (tussen de 100 en 200)

ik denk dat jullie echt niet zo ruim zitten en als die auto uit komt op 400 gulden in de maand (die je niet vergoed kunt krijgen) is het die dan waard??

verder heb ik nog niemand gehoord over subsidie's
* huursubsidie kun je volgens mij ook voor in aanmerking komen
* aanvullende beurs ingrid (ouders hebben het ook niet ruim)

aangezien je al hulp krijgt bij het riagg en deze instelling best veel problemen tegenkomt denk ik dat ze je best wat hulpadressen kunnen geven waar je hulp kan krijgen om te kijken of er subsidies te krijgen zijn, of andere financiele hulp.

sterkte

If you cry by having lost the Sun, you won't be able to see the stars
pi_2556759
quote:
Op woensdag 19 december 2001 22:51 schreef Ingrid19 het volgende:
Goh, weer wat geleerd!!!
Yep en dat moeilijk doen gebeurt sneller dan je zou verwachten. Wel eens gehad dat ik door een ongelukkige combinatie van acceptgiro's en hypotheekbetalingen heel erg diep het rood in ging (en dan bedoel ik ver over mijn normale limiet). Binnen de kortste keren had ik een brief in de bus met het verzoek ok ZSM aan te vullen of te komen praten. Gelukkig was het in mijn geval geen probleem, maar het geeft wel aan dat veel banken het toch wel degelijk in de gaten houden.

Als jullie trouwens allebei nog een eigen rekening hebben is dit misschien een handig truukje om de uitgaven in de hand te houden. Laat jullie salaris en studiefinanciering overmaken op de ene rekening, en betaal van die rekening alle vaste lasten, zoals huur.

Gebruik dan de andere rekening voor huishoudgeld, benzinegeld etc etc en maak daar aan het begin van de maand een vast bedrag naar over. Je weet dan zeker dat je nooit je geld voor vaste lasten per ongeluk opmaakt.

pi_2558439
Ff een snelle reactie.
Gkb en Gemeente Sociale zaken kunnen waarschijnlijk pas vanaf 2 januari.
Gemeente kan ik morgen nog proberen, maar weinig kans.
Druk druk druk.
Ik heb het verhaal uitgelegd, en een lening kan hoogst waarschijnlijk wel.

Ik heb een baantje gevonden, ik weet niet voor hoelang, maar in ieder geval ga ik zometeen schoonmaken.
Het is tenmiste iets.
Ik moet nu gaan.

Groetjes!

pi_2558642
Djeez & ingrid
long time no see

ik lees dit nu pas,en heb niet alle reacties gelezen,
vergeve het me als mijn advies al eerder gegeven is.
Als de sodemieter die automatische betalingen terug laten storten,dat kan binnen tien dagen geloof ik!
en die automatische betalingen ongedaan maken.
Dan kunnen bedrijven nooit onverwachts geld van je rekening halen.

En Djeez leg de situatie uit aan je baas,kun je hem om een voorschot vragen
suc6

pi_2558740
quote:
Op donderdag 20 december 2001 16:40 schreef berney het volgende:
Djeez & ingrid
long time no see

Als de sodemieter die automatische betalingen terug laten storten,dat kan binnen tien dagen geloof ik!
en die automatische betalingen ongedaan maken.
Dan kunnen bedrijven nooit onverwachts geld van je rekening halen.

berney, dat is toch niet de bedoeling lijkt me. Wat heeft terug laten storten van automatische betalingen voor zin? Ze laten dan bedragen terugboeken die ze toch verschuldigd zijn aan een leverancier van een of ander. Ze hebben dan wel weer geld op de bank, maar moeten die bedragen toch ooit weer betalen. Dus zitten ze nog net zo diep in de schuld.

Ze kunnen natuurlijk wel de automatische betalingen laten terugzetten naar betaling via acceptgiro. Dan bepalen ze zelf wanneer ze een betaling doen. Of dat slim is in hun geval?? Ik denk dat het beter is om, zoals al werd gesuggereerd, een aparte rekening te openen en daar elke maand het bedrag aan vaste lasten op storten, dan weet je in ieder geval zeker dat dát allemaal betaald wordt.

pi_2559799
Wat trouwens ook wel kut is, is dat Het Groene Land ineens bijna niks meer vergoed.
Daarom ga ik ook over naar Univé. Premie Studentenverzekering is +/- f 75,- dat vind ik wel duur, vooral omdat je toch bijna alles zelf moet betalen.
pi_2560420
quote:
Op donderdag 20 december 2001 18:43 schreef Ingrid19 het volgende:
Wat trouwens ook wel kut is, is dat Het Groene Land ineens bijna niks meer vergoed.
Daarom ga ik ook over naar Univé. Premie Studentenverzekering is +/- f 75,- dat vind ik wel duur, vooral omdat je toch bijna alles zelf moet betalen.
Volgens mij is het zo dat wanneer je samen woont met een werkende partner dat je meeverzekerd kan worden. Heb ik iig wel gedaan in mijn studietijd.
pi_2560700
quote:
Op donderdag 20 december 2001 19:46 schreef danosa het volgende:

[..]

Volgens mij is het zo dat wanneer je samen woont met een werkende partner dat je meeverzekerd kan worden. Heb ik iig wel gedaan in mijn studietijd.

Dit klopt!! Even bellen met je verzekeraar!!!!
#geen
  † In Memoriam † donderdag 20 december 2001 @ 20:17:00 #220
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2560786
quote:
Op donderdag 20 december 2001 16:25: schreef Ingrid19 het volgende
Ff een snelle reactie.
Gkb en Gemeente Sociale zaken kunnen waarschijnlijk pas vanaf 2 januari.
Hoezo waarschijnlijk?
quote:
Ik heb een baantje gevonden, ik weet niet voor hoelang, maar in ieder geval ga ik zometeen schoonmaken.
Het is tenmiste iets.
Ik moet nu gaan.

Groetjes!

quote:
Op donderdag 20 december 2001 18:43 :schreef Ingrid19 het volgende
Ziekenfonds ?

Overigens vind ik dat ze je bij het uitzendbureau enorm in de zeik nemen met een half uurtje schoonmaakwerk per dag terwijl ze genoeg baantjes met meer uren hebben.

pi_2563347
Het GKB heeft het systeem plat gelegd, dus dat heeft geen nut. (zeiden ze zelf) Kan pas vanaf 2 januari.
Gemeente Sociale zaken kan ik morgen proberen, maar daar was ook iets met het systeem en ze hebben het er heel druk.
Ze hadden vandaag geen tijd. En ze werken samen met GKB, dus dat wordt waarschijnlijk ook 2 januari.

Ik ben particulier verzekerd bij Het Groene Land; Studenten Standaard Pakket Polis, omdat dat moet als je student bent.

En ik ben bij elk uitzendbureau geweest, niemand heeft een baantje voor me. Alleen dus dat schoonmaken, wat vandaag niet eens doorging
Heeeeel misschien kan ik in de linnenkamer van het ziekenhuis werken, dat zou ik vandaag horen, maar ik moet morgen maar teugkomen.

pi_2563394
quote:
Op donderdag 20 december 2001 20:10 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Dit klopt!! Even bellen met je verzekeraar!!!!

Denk je dat dat bij elke verzekeraar zo is?

Ik bel Univé anders wel op. Ik zit er nog niet bij, maar hopelijk per 01-01-2002 wel.

pi_2563516
quote:
Op donderdag 20 december 2001 16:50 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

berney, dat is toch niet de bedoeling lijkt me. Wat heeft terug laten storten van automatische betalingen voor zin? Ze laten dan bedragen terugboeken die ze toch verschuldigd zijn aan een leverancier van een of ander. Ze hebben dan wel weer geld op de bank, maar moeten die bedragen toch ooit weer betalen. Dus zitten ze nog net zo diep in de schuld.

Ze kunnen natuurlijk wel de automatische betalingen laten terugzetten naar betaling via acceptgiro. Dan bepalen ze zelf wanneer ze een betaling doen. Of dat slim is in hun geval?? Ik denk dat het beter is om, zoals al werd gesuggereerd, een aparte rekening te openen en daar elke maand het bedrag aan vaste lasten op storten, dan weet je in ieder geval zeker dat dát allemaal betaald wordt.

Ik had dit antwoord wel verwacht
Het heeft in zoverre zin,dat je dan met die lui een regeling kan treffen het bedrag in termijnen te betalen..
Dan hebben ze iig een gedeelte van het bedrag wat ze ineens kwijt zijn terug en zijn ze voorlopig gered.
oke betalen moeten ze het toch!
Maar dat automatische betalen zou ik zeker intrekken,dan heb je er zelf meer controle over.
pi_2563698
quote:
Op donderdag 20 december 2001 16:50 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Nou ja, kan me wel voorstellen dat het extra vervelend is om juist in deze maand zonder geld te zitten. Als Ingrid toch gaat werken, is het misschien wat makkelijker om in Januari te beginnen met structureel iets aan de schulden te doen. Aan de andere kant is er natuurlijk veel te laks met geld omgesprongen als ik het zo lees. Een probleem van deze tijd vind ik, met name onder de jongeren.

Als Ingrid er voor zorgt dat ze een baantje krijgt (en een bewijsje aan de bank kan overleggen), kan ze misschien een klein beetje meer krediet krijgen van de bank, wanneer ze meteen een afbetalingsregeling treft. Normaliter denk ik niet dat de bank zo happig is om juist in deze tijd meer krediet te verschaffen en als je niets kan afbetalen zal de bank je ook zeker geen krediet verschaffen. De bank is nou eenmaal alleen vriendelijk als je geld over hebt, anders niet.

pi_2563770
quote:
Op donderdag 20 december 2001 23:28 schreef berney het volgende:
Maar dat automatische betalen zou ik zeker intrekken,dan heb je er zelf meer controle over.
Dat is wel het laatste wat ik zou doen! Wat ik toendertijd wel heb gedaan is alle automatische betalingen maandelijks laten afschrijven, dat is het meest overzichtelijk. Niet dat er ééns per kwartaal een smak geld van je rekening is. Al is dat natuurlijk gewoon in te calculeren, maar dit terzijde.
pi_2565242
quote:
Op donderdag 20 december 2001 23:18 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Denk je dat dat bij elke verzekeraar zo is?

Ik bel Univé anders wel op. Ik zit er nog niet bij, maar hopelijk per 01-01-2002 wel.

Als je studie financiering ontvangt, dan mag je niet meeverzekerd worden bij Djeez. Maar als je dadelijk een baantje hebt gevonden, ook al is het maar 1 uur per week, en je werkt elke week dan mag je het ziekenfonds in.
pi_2565439
quote:
Op donderdag 20 december 2001 23:49 schreef fokje het volgende:

[..]

Dat is wel het laatste wat ik zou doen! Wat ik toendertijd wel heb gedaan is alle automatische betalingen maandelijks laten afschrijven, dat is het meest overzichtelijk. Niet dat er ééns per kwartaal een smak geld van je rekening is. Al is dat natuurlijk gewoon in te calculeren, maar dit terzijde.

Het is ook maar een optie,
zodat ze weer wat geld terug krijgen en de maand uit kunnnen zingen.
maar automatische betalingen zoals bij de nuon kunnen zeer vervelend zijn als je geld terug moet betalen bij de eindrekening bv.
en daar kun je dan beter een regeling met ze treffen bv
  vrijdag 21 december 2001 @ 10:02:30 #228
11066 punksquad
-------------
pi_2565716
als uitwonende student met ouders die het niet ruim hebben kan je prestatiebeurs aanvragen hoor, echt enorm veel gezeur met centraal beheer, maar dan krijg je per maand ook aanvullende beurs...
Listen to people... they can be right, Don't obay people... they can be wrong, www.50percentoff.nl
  vrijdag 21 december 2001 @ 10:19:12 #229
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_2565839
in totaal 2150 piek schuld? Dat lijkt me zeker geen onoverkomelijk schuldbedrag en met een beetje financiële planning moet dat toch wel op te lossen zijn. Je zegt dat "onverwacht" duizenden guldens van je rekening zijn afgeschreven? Dat lijkt me de basis van je probleem, je moet weten wat je lasten zijn, dan kan je er rekening mee houden en je uitgaven daarop baseren. Dus goed al je afschriften ordenen altijd meteen al je rekeningen betalen, dat scheelt al een stuk en weet je precies waar je aan toe bent. Als je dan niet uitkomt moet je gaan schrappen in je uitgavenpatroon. Is die auto wel nodig? etc.. etc.. Die 150 piek zou ik van je ouders/vrienden lenen (indien mogelijk), maar dan moet je wel DIRECT ,eventueel met hun samen een goede begroting maken en zorgen dat je geld overhoudt ipv tekort komt....

SUC6 en sterkte (maar niet teveel zorgen maken) de komende dagen!

(sjezus 10 pagina's ik dacht dat dit een nieuw odw was.. )

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 21 december 2001 @ 10:28:54 #230
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_2565941
[quote]Op dinsdag 18 december 2001 21:42 schreef miss_sly het volgende:
0 t/m 10 km - -

125,- doet me vermoeden dat het hooguit 15 km is, ook te fietssssssssssssssssssssssn ook met een brommer of scooter te doen.

Dat lijstje klopt niet en is per werkgever verschillend, ik heb jarenlang 60 kilometer emkele reis heen -en weer (120km totaal dus) gereden en ik kreeg reiskostenvergoeding van F 121,- Dit was het maximum tarief wat mijn werkgever (Min. v. Defensie) betaalde.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_2568880
quote:
Op vrijdag 21 december 2001 09:00 schreef berney het volgende:

[..]

Het is ook maar een optie,
zodat ze weer wat geld terug krijgen en de maand uit kunnnen zingen.
maar automatische betalingen zoals bij de nuon kunnen zeer vervelend zijn als je geld terug moet betalen bij de eindrekening bv.
en daar kun je dan beter een regeling met ze treffen bv

o ja, die dingen. Ze zullen ook wel niet zo zuinig met water en energie zijn omgesprongen, komt dat er ook nog aan. Maar die afrekening vind toch pas plaats in februari ofzo?
  woensdag 2 januari 2002 @ 22:49:43 #232
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_2685441
*schop*

hoe gaat het nu ?

woensdag 2 januari 2002 @ 23:28:52 #233
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_2686354
quote:
Op woensdag 02 januari 2002 22:49 schreef PLAE@ het volgende:
*schop*

hoe gaat het nu ?

Ruim de helft beter denk ik, ze denken nu in Euro's
pi_2686473
quote:
Op donderdag 20 december 2001 23:14 schreef Ingrid19 het volgende:
Het GKB heeft het systeem plat gelegd, dus dat heeft geen nut. (zeiden ze zelf) Kan pas vanaf 2 januari.
Gemeente Sociale zaken kan ik morgen proberen, maar daar was ook iets met het systeem en ze hebben het er heel druk.
Ze hadden vandaag geen tijd. En ze werken samen met GKB, dus dat wordt waarschijnlijk ook 2 januari.

Ik ben particulier verzekerd bij Het Groene Land; Studenten Standaard Pakket Polis, omdat dat moet als je student bent.

En ik ben bij elk uitzendbureau geweest, niemand heeft een baantje voor me. Alleen dus dat schoonmaken, wat vandaag niet eens doorging
Heeeeel misschien kan ik in de linnenkamer van het ziekenhuis werken, dat zou ik vandaag horen, maar ik moet morgen maar teugkomen.

probeer 2 uur in de week te werken , al is het maar iets simpels , daardoor kan je je ziekenfonds verzekeren

je betaald nu iets van 175-250 piek premie , dan is het maar incl aanvullende verzekering 35 - 70 piek (reken het zelf maar even om naar euros )

woensdag 2 januari 2002 @ 23:37:12 #235
20521 Deuro
wordt van ons allemaal
pi_2686507
quote:
Op woensdag 02 januari 2002 23:34 schreef morpheus_at_work het volgende:
je betaald nu iets van 175-250 piek premie , dan is het maar incl aanvullende verzekering 35 - 70 piek (reken het zelf maar even om naar euros )
175 - 250 piek = 79.41 - 113.45 Euro
35 - 70 piek = 15.88 - 31.76 Euro
pi_2710852
Ene, feestdagen doorgekomen of leven jullie inmiddels onder een brug?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_2711261
Hmm, heb het ook allemaal gelezen... veel onnodig leed denk ik. Zoals ik al een paar x heb gedaan is zulke leed te verzachten door dingen goed en kort uit te leggen aan instanties met kopieen van bewijzen erbij. Helpt een boel!
Voor de rest: vertel hoe het is gegaan! Jullie zijn niet de enigen (gelukkig zit ik zelf wel goed nou, maar heb vrienden die ik een paar voedsel pakketten heb gegeven, gelukkig zij mij ook een half jaar geleden toen ik krap zat, maar daar heb je vrienden voor )
  donderdag 17 januari 2002 @ 23:46:18 #238
4300 Vrijdag
Aandacht. Gelezen?
pi_2853168
Welk probleem is dan groter, niet neuken of geen eten.

Vergeet niet dat als je minder dan een x aantal uren werkt je niet verplicht bent om je ziekenfonds te betalen (bijv. 3 uur van 5 euro p/uur t.o. 25 euro ziekenfonds)

Ja, ik heb m'n signature veranderd.
pi_2853302
quote:
Op donderdag 17 januari 2002 23:46 schreef Vrijdag het volgende:
Welk probleem is dan groter, niet neuken of geen eten.

Vergeet niet dat als je minder dan een x aantal uren werkt je niet verplicht bent om je ziekenfonds te betalen (bijv. 3 uur van 5 euro p/uur t.o. 25 euro ziekenfonds)

1uur per week is genoeg om in zf te mogen
  vrijdag 18 januari 2002 @ 00:07:43 #240
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_2853471
quote:
Op donderdag 17 januari 2002 23:55 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

1uur per week is genoeg om in zf te mogen

Helaas, dat is achterhaald, het moet tegenwoordig 10 uur per maand zijn.
  vrijdag 18 januari 2002 @ 10:05:07 #241
13103 dodo_devil
...antichrist...
pi_2855305
Om maar wat te zeggen over dat persoonlijk faillissement:

Heel erg slecht idee.

1. Die Djeez heeft een lening waar zijn vader borg voor staat. Een persoonlijk faillissement houd in dat alle schuldeisers met iets van 5% tevreden moeten zijn en dat ze er heel lang op kunnen wachten. Wat betekend dat de bank of maatschappij waar die lening loopt het gaat halen bij z'n vader. Das niet goed voor de familierelatie denk ik.

2. Jullie krijgen nooit meer in je leven een hypotheek of een doorlopend krediet. Das lekker als je dadelijk 35 bent, een lekker inkomen hebt en je droomhuis wil kopen.

Imo ga je pas denken aan een persoonlijk faillissement als je voor meer dan drie ton in de stront zit.

pi_2855330
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 00:07 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij?
pi_2857961
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 00:07 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

wil jij even niet iets roepen wat niet waar is
pi_2860171
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 14:56 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

wil jij even niet iets roepen wat niet waar is

Ja ik had ook al iets van waar heeft ze dat nou vandaan
pi_2861009
Ga naar de gemeentelijke kredietbank van de gemeente en als die er niet is naar de sociale dienst en regel een schuldsanering!

ik heb zelf een schuld gehad van fl. 25.000,-

ik maakte met allerlei schuldeisers en deurwaarders afspraken voor betalingregelingen, maar op den duur liep ik helemaal vast.

ik betaalde bijna fl. 1000,- gulden af per maand.

toen ik uiteindelijk schuldsanering aanvroeg bleek dat ik nog steeds een schuld had van fl. 25.000,-!!!!

ik had alleen maar rente afbetaald.

de kredietbank heeft de schulden gesaneerd en na sanering bleef er nog fl. 15.000,- gulden over wat betaald moest worden. ze hebben er dus fl. 10.000 gulden afgeluld bij de schuldeisers!

die fl. 15.000,- gulden moest ik afbetalen in 36 maanden.

fl. 471,95 per maand

nog 3 maanden en ik ben er van af

wacht geen moment langer en vraag schuldsanering aan.

dinsdag 22 januari 2002 @ 13:47:31 #246
10888 Kayuk
Home away from home
pi_2897187
*schop omhoog*

Kayuk wil weten hoe het gaat!

pi_4522806
Weet iemand hoe het nu gaat met Djeez en Ingrid?
#geen
pi_4526283
quote:
Op maandag 10 juni 2002 06:56 schreef DuchessX het volgende:
Weet iemand hoe het nu gaat met Djeez en Ingrid?
lijkt erop of ze sindsdien internet het huis uit hebben gedaan , sinds dit topic leek het wel op een algehele stilte rond om het duo
pi_4530526
quote:
Op maandag 10 juni 2002 14:08 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

lijkt erop of ze sindsdien internet het huis uit hebben gedaan

Goed idee. Scheelt al gauw 45 euro per maand
  maandag 10 juni 2002 @ 19:26:48 #250
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_4531249
quote:
Op maandag 10 juni 2002 14:08 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

lijkt erop of ze sindsdien internet het huis uit hebben gedaan , sinds dit topic leek het wel op een algehele stilte rond om het duo

wat is de toegevoegde waarde van het omhoogschoppen van dit topic ? Ik ben er eg benieuwd naar ?
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  dinsdag 11 juni 2002 @ 07:21:06 #251
1542 Ludo
Still YF&S
pi_4537634
quote:
Op maandag 10 juni 2002 19:26 schreef buzzer het volgende:

[..]

wat is de toegevoegde waarde van het omhoogschoppen van dit topic ? Ik ben er eg benieuwd naar ?

Wacht dacht je van interesse in vriend en oud-topfokker Djeez, zonder een nieuw topic te openen??

Je kunt beter die bus op tijd laten rijden in plaats van je druk te maken om niets. Hup, nu niet meer zeuren om dat rondje om de kerk.

Oooops.
PS. Buzzer gefelicitaart

[Dit bericht is gewijzigd door Ludo op 11-06-2002 08:09]

&lt;a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm" rel="nofollow" target="_blank"&gt;&lt;a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm&lt;" rel="nofollow" target="_blank"&gt;http://www.clinicantwerp.com/movie.htm&lt;&lt;/a&gt;;/a&gt;
pi_5794591
Én nog steeds nix bekend ? Djeez ? Ingrid ?
pi_6966563
Djeez, Ingrid Leven jullie nog?
#geen
pi_6979875
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 21:42 schreef DuchessX het volgende:
Wonen in een kartonnendoos en hebben geen internet denk ?
pi_12054726
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 21:42 schreef DuchessX het volgende:
Is het allemaal goedgekomen???
#geen
pi_12056595
quote:
Op zondag 27 juli 2003 22:22 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Is het allemaal goedgekomen???

Ik denk dat ze failliet zijn