niet slecht voor de eerste keer !
@Annoh
netjes!!!!!!! keep up the good work
@Everybody
zo, en dan is het alweer juli
Juniop zich goede vooruitgang geboekt op alle onderdelen:
SWIM (maandtotaal 25.000m)
crawl zit er al aan te komen; kan hem al wel technisch goed maar kost me nog veel energie en nadenken
BIKE (maandtotaal 1068km)
Helaas wat souplesse kwijtgeraakt, maar dit lijkt niet nadelig voor snelheid/hartslagverhouding. Helaas maar één enkele 110+km gereden. Klimvermogen bleek nog goed; kwam op 44x19T de postbank aan beide kanten 2x op zonder problemen (donderdag). Houding op de fiets bevalt goed maar vind toch dat ie nog wat finetuning nodig heeft.
RUN (maandtotaal 220km
![]()
)
langste run was slecht 24.1km, terwijl ik normaal oa een 2x25km en 2x 31km loop. Dit is deels de reden voor het lage maandvolume (heb hem liever op 270~300km). Natuurlijk zijn er ook goede dingen: overgestapt naar ASics GT1110 ipv GT2100 met suc6. Schoenen zijn net iets smaller wat het redement en snelheid ten goede komt (gelijk de eerste training 22.5km met 14km/h gelopen). Ook de knie reageerd goed erop: Ik kan weer sprinten
KT
weinig bijzonders. Ik train nu in het hoofdseizoen maar 1x per week met gewichten. voornal boven lichaam (slechts 2 beenoefeningen: Hammer STrength Leg press + hamstriing curl zittend)
Planning JuliSWIM (planning: 50.000m)
Doorgaan met techniektrainingen, maar ook lange zwemtrainingen van 5000meter en trainingen in open water (wetsuit)
BIKE (planning: 1600km)
Going Long: 3x 110-120km, 2x 140-150km ingepland. Voornamelijk rustige en lange duurtrainingen.
RUN (planning 290km)
ook hier staat duurvermogen centraal. 3 duurlopen rond de 30km en 5 stuks op of iets boven de 1/2marathon afstand. Ook de nodige koppeltrainingen. zowel korte 4k gevoelsloopjes na 120km in het zadel te hebben gezeten als ook de vertrouwde 80k bike + 16k run en een korte trainingstriathlon (2000-2500m zwemmen, 40k fietsen, 21k lopen) hoe? de fiets naast het buitenbad neerzetten (afgesloten terrein bij UT)
KT
kijken of ik nog wat kan doen om de knie/linker quads verder te versterken
Tot slot
plannen zijn gewijzigd.... In Almere (26/08) wordt niet de Classic gepakt (WTC Ironman: 3.8S-180B-42.2R) maar het EK Long Distance (ITU/ETU 3OD 4.0S-120B-30R)
Waarom? de kans om een goede tijd te halen is op die afstand groter (Scheelt je 2.5uur, dus de kans dat je niet hoeft te vertragen is kleiner) en daarbij is Almere een van de meest saaie wedstrijden over de IM afstand ter wereld: polders,polders,polders en weinig publiek (no offence: organisatie kan ook beter als je het vergelijkt bij een IRONMAN race). Ironman debuut wordt dus volgend jaar bij IRONMAN Roth of IRONMAN Frankfurt.
Was even een knoop doorhakken, maar voel me er goed bij. kan daardoor ook in een betere vorm verschijnen in Deventer 3 weken later
PS. nieuw high-end wetsuit: Orca P-Flex
![]()
![]()
dit ben ik niet btw
[ Bericht 0% gewijzigd door Scighera op 03-07-2006 16:20:23 ]