haha ownedquote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:55 schreef YoshiBignose het volgende:
WAAAAAAAAAAAAAT?! idd ik lees het, kost rond de 15 en mijn check is maar $14 BAWHWAHWAW wat een bullshit![]()
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:08 schreef Ewaldus het volgende:
vergeet niet belasting te betalen he
Ja, trouwens.........hoe zit het met de belasting?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:08 schreef Ewaldus het volgende:
vergeet niet belasting te betalen he
Omdat sommige adverteerders die optie simpelweg niet hebbenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:34 schreef Xevor het volgende:
Waarom werken jullie niet gewoon via bank overschrijving?![]()
Dat doe ik zelf ook namelijk en volgens mij komen daar geen extra kosten bij.
Huh adverteerders of webmasters?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:41 schreef Stretto het volgende:
[..]
Omdat sommige adverteerders die optie simpelweg niet hebben
je kan nergens mee "wegkomen" gewoon aangeven. Dus haal maar 30/50% van je inkomsten af..quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:06 schreef Stretto het volgende:
[..]
Ja, trouwens.........hoe zit het met de belasting?
Hoeveel kan ik op jaarbasis ermee verdienen en ermee "wegkomen"?
wel hoor. gaat belasting shit afquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:34 schreef Xevor het volgende:
Waarom werken jullie niet gewoon via bank overschrijving?![]()
Dat doe ik zelf ook namelijk en volgens mij komen daar geen extra kosten bij.
kheb het nu ook maar verhoogd, per $10 schiet het dus niet opquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:03 schreef ARKON het volgende:
Daarom laat ik ook alles pas uitbetalen als ik 500USD heb
Er lopen nu al wel wat discussies over belasting, omdat Adsense in de VS gevestigd is, dus eigenlijk werk je voor een bedrijf uit de VS, waarom zou je dan aan Nederland belasting betalen?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 03:27 schreef Ernest0 het volgende:
[..]
je kan nergens mee "wegkomen" gewoon aangeven. Dus haal maar 30/50% van je inkomsten af..![]()
..en je een heffing moet gaan betalen ? FIOD weet meer van je verdiensten af dan je verwacht hoor..quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:55 schreef YoshiBignose het volgende:
ik zou gewoon niks aangeven totdat de belastingdienst gaat zeuren
Ho ho, je mag naast je studiefinanciering 10.000 euro bijverdienen, maar dat betekent echt niet dat je over die 10.000 euro geen belasting hoeft te betalen!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:53 schreef joachim87 het volgende:
Nouja, zoweizo ben ik nu nog student, dus tot 10.000 euro kan ik belastinvrij bijverdienenmaar ik vind het wel intressant, ik lees van alles op het internet, maar wat nu de echte waarheid is blijft voor mij in het midden
Goed idee..quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:55 schreef YoshiBignose het volgende:
ik zou gewoon niks aangeven totdat de belastingdienst gaat zeuren
Stoer man!quote:
haha dat is wel heel erg...quote:Kwam net een site tegen, http://www.tvsteenbergen.nl/Google_Adsense.htm
Als ik lullig wil zijn stuur ik even een mailtje naar de Abuse service![]()
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:11 schreef joachim87 het volgende:
De belastingdienst kan me de pot op![]()
![]()
Kwam net een site tegen, http://www.tvsteenbergen.nl/Google_Adsense.htm
irritante rat-bassa's daar...die komen zichzelf nog wel tegen...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:11 schreef joachim87 het volgende:
De belastingdienst kan me de pot op![]()
![]()
Kwam net een site tegen, http://www.tvsteenbergen.nl/Google_Adsense.htm
Dus een hosting account mag je dan weer wel aftrekken?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:39 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Ho ho, je mag naast je studiefinanciering 10.000 euro bijverdienen, maar dat betekent echt niet dat je over die 10.000 euro geen belasting hoeft te betalen!
In beginsel moet je iedere cent die je verdient aangeven, ook al komt die uit Amerika of waar ook vandaan. Je bent nu eenmaal in Nederland woonachtig. Daar staat tegenover dat je de kosten mag aftrekken (hosting etc).
Als het om een paar honderd euro gaat, zou ik me er niet druk om maken, maar 10.000 euro zwart bijverdienen, dat is toch behoorlijke fraude en dat komt je duur te staan bij ontdekking.
naar mijn weten mag je alle uitgaven gerelateerd aan je extra inkomsten aftrekken..quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:12 schreef Stretto het volgende:
[..]
Dus een hosting account mag je dan weer wel aftrekken?
En hoe zit het met scripts die je koopt etc voor je website?
En adverteren tegen betaling op andere websites?
Het maakt geen bal uit waar Google zit, jij doet je werk, en je woont in Nederland dus je betaalt gewoon belasting ongeacht waar het geld vandaan komt.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:28 schreef Duiker_21 het volgende:
Maar moet je voor het aftrekken van je hostingskosten/ scripts/ PCs geen eigen BV hebben, of ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel??
Ik heb al eens vaker gezocht hoe het nu precies zit met de belastingdienst maar heb er eigenlijk nooit duidelijkheid over gekregen;
Google is een Amerikaans bedijf, maar je krijgt van het Europese kantoor (in Ierland) het geld overgemaakt. Dus het zijn inkomsten van binnen de EU.
Daarnaast mag iedereen geloof ik voor een paar honderd euro bijverdienen zonder dat te hoeven declareren.
Halverwege 2005 ben ik begonnen met Adsense, en heb de reclame inkomsten van dat jaar niet opgegeven.Sinds een paar maanden begint het eindelijk echt goed te lopen, dus ik denk dat ik het dit jaar maar wel ga opgeven![]()
Weet iemand hoeveel procent er uiteindelijk wordt ingehouden van die extra onbelaste inkomsten? Dan kan ik daar alvast een beetje rekening mee houden![]()
Zodra je $100 hebt verdient maken ze het op de 25e van de maand erop over op je rekening, De verwerking van hun betaling duurt altijd iets van 2 a 3 dagen, ik krijg iedere maand op de 28ste een uitbetaling. Hoelang het duurt voordat een cheque is opgestuurd weet ik niet, maar dat zal waarschijnlijk wel wat langer duren.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:01 schreef DancePlaza het volgende:
hoelang doet google erover om geld over te schrijven naar je rekening. ipv van uitgeven van een cheque
Ik weet niet precies hoe de belastingdienst omgaat met de kosten die je maakt, zoals webhosting, maar het lijkt me dat je niet 100% van je hostingskosten terug zult krijgen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:08 schreef Outside_lines het volgende:
[...]
Kan ik dan gewoon (-34) + 70 doen en dus 36 euro terugkrijgen van de belasting i.p.v. dat ik moet inleggen. Dit zou dan weer inhouden dat de totale opbrengst 36 + 46 (pure winst van adsense) = 82 euro zou zijn, en dat mijn hosting ook al betaald is.
Klopt mijn beredenering hierboven of zit ik er naast?
Er zijn genoeg mensen die meer dan 20K verdienen hoorquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:57 schreef jp84 het volgende:
kweet niet wat je voorderest verdient maar anders hoed je echt niet 52% aftedragen
tot 20k per jaar was het volgens mij 30%
Er is een verschil tussen terugkrijgen en aftrekken. Maak je de hostingkosten uitsluiten voor je extra verdiensten dan mag je dit absoluut voor 100% aftrekken.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:03 schreef Duiker_21 het volgende:
Ik weet niet precies hoe de belastingdienst omgaat met de kosten die je maakt, zoals webhosting, maar het lijkt me dat je niet 100% van je hostingskosten terug zult krijgen.
Je zit er naast. Je moet 80-70 (even zonder je andere inkomsten mee te rekenen) doen. Je extra inkomsten zijn dan dus 10, waarover je vervolgens belasting moet betalen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:08 schreef Outside_lines het volgende:
Stel ik zou inderdaad $100 verdienen, dat is ongeveer 80 euro. Hievan zou ik 42% moeten afdragen (gezien mijn overige inkomsten) wat neer komt op ongever 34 euro. Mijn hosting kost ongeveer 70 euro. Kan ik dan gewoon (-34) + 70 doen en dus 36 euro terugkrijgen van de belasting i.p.v. dat ik moet inleggen. Dit zou dan weer inhouden dat de totale opbrengst 36 + 46 (pure winst van adsense) = 82 euro zou zijn, en dat mijn hosting ook al betaald is.
Klopt mijn beredenering hierboven of zit ik er naast?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |