Laat me raden, L_V? Die in discussies waarin hij overduidelijk ongelijk heeft altijd maar snel de benen neemt?quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Tijdje meegelurkt dankzij een mod op C&H met geldingsdrang, die het nodig vond om mij te laten bannen. Het kan zijn dat dat je is ontgaan. Er is namelijk nooit een MED melding geweest daarover. Maar aangezien bans niet worden besproken heb ik het daar maar niet over.
Wanneer kies jij eigenlijk een icoontje waarmee je jezelf niet tentoonstelt als een stuk vlees?
Of alle middelen aangrijpt om de ander de mond te snoeren? De beschrijving van L_V klopt, maar ik zeg niet of ik het over hem had.quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laat me raden, L_V? Die in discussies waarin hij overduidelijk ongelijk heeft altijd maar snel de benen neemt?
Ey swa ik heb wel mooi gelijk swa!!!!!!! In da topic swa! Je moe me steunene!quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:32 schreef MrX1982 het volgende:
Ga toch ritsen.
Je hebt ook inderdaad gelijk.quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:37 schreef Mutant01 het volgende:
Ey swa ik heb wel mooi gelijk swa!!!!!!! In da topic swa! Je moe me steunene!
Er is dus wel een mogelijkheid?quote:
Je hebt ook een ziel. Je lichaam is slechts het omhulsel van je ziel.quote:Ik ben een lichaam - niets meer en niets minder.
Begrijp ik. Ik heb echter het gevoel dat ik tegen een kont praat op deze manier.quote:Normaal toon ik mijzelf ook met mijn lichaam. Ik ben niet zo onthecht dat ik mij gerepresenteerd voel door een plaatje dat ver van mijn lichaam af staat.
Stoort het jou als mensen tegen jouw kont praten?quote:Stoort het je?
quote:
Er is altijd een mogelijkheid, Kirmiziquote:Op donderdag 22 juni 2006 14:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Er is dus wel een mogelijkheid?
[..]
Je hebt ook een ziel. Je lichaam is slechts het omhulsel van je ziel.
Ghe. Niet als mensen tegen mijn kont praten door middel van lettertjes. Als iemand in het echte leven mondelinge conversatie zo dicht mogelijk bij mijn billen pleegt zou me dat wel storen.quote:[..]
Begrijp ik. Ik heb echter het gevoel dat ik tegen een kont praat op deze manier.
[..]
Stoort het jou als mensen tegen jouw kont praten?
Dat kan ik niet anders dan beamenquote:Op donderdag 22 juni 2006 14:42 schreef Mutant01 het volgende:
Ik hou van je als je me gelijk geeft. En ik haat je als je dat niet doet. Een haat-liefde verhouding
![]()
We gaan ergens naartoe, doelloos en anarchistisch. Uiteindelijk sterven we uit.quote:Op donderdag 22 juni 2006 09:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Interessant..
Op zich is er nogwel op af te dienen van deze functionele opvatting mbt moraal. Het suggereert toch dat het ergens naar toe gaat in die evolutie - of misschien zijn we daar al?
De (d)evolutie van morele systemen zal nooit stoppen zolang omstandigheden veranderen...en los van natuurlijke omstandigheden kun je tegenwoordig ook de morele vragen die bij technologische vernieuwing gepaard gaan toevoegen als omstandigheid, maar ook zaken als overbevolking, milieuvervuiling, terreurdreiging, toenemende armoede/rijkdom, en de lijst gaat maar doorquote:Op donderdag 22 juni 2006 09:31 schreef Ryan3 het volgende:
- en dat riekt toch een beetje naar historicisme.
In Philipses analyse is alleen ruimte voor kleine mutaties op gevestigde morele systemen, net zoals evolutie in de biologie is er maar weinig ruimte voor rigoreuze mutaties; die overleven het maar zelden. Verder zijn gewoon fysiologische barrières vaak voldoende als randvoorwaarde. Als voorbeeld kun je communisme nemen, en abolitionisme als uitzondering op de regel...een vrij snelle morele mutatie. Ik ben benieuwd naar je respons, maar vooral op dat van DrW want die maakte er een karikatuur van waarvan ik nog nooit een 'model' heb gezien, en al helemaal niet GroenLinks. De kath. kerk is meester in de mutaties, anders bestond ze niet meer.quote:Op donderdag 22 juni 2006 09:31 schreef Ryan3 het volgende:
Een terugval naar een minder pluralistische maatschappij is toch niet ondenkbaar??? Kom er later op terug als ik tijd heb.
Overigens zou ik DrW eerder aanvallen op de karikatuur die hij maakt van het relativisme. In de praktijk is over het algemeen alleen sprake van gematigd relativisme.
Dat zie je ook altijd in komische complottheoriën hè. "Ik kan ik wel hard maken, maar ik kan/mag het niet zeggen".quote:De wet verbiedt ons om operationele informatie naar buiten te brengen. Ook de rechter is van die informatie niet op de hoogte.
quote:Voorkomen is beter dan genezen, dacht ik.
*checkquote:
Waarom?quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:50 schreef sigme het volgende:
...
Als iemand in het echte leven mondelinge conversatie zo dicht mogelijk bij mijn billen pleegt zou me dat wel storen.
Omdat ik er reuze zenuwachtig van zou worden; iemand op z'n knieen met zijn mond ter hoogte van mijn billen. Het is hoogst onaangepast gedrag, dat is een indicatie voor mogelijk meer onaangepast gedrag. Mijn instinct zegt dat ik uit de buurt wil blijven van al te onaangepaste mensen.quote:
De opkomst van het communisme moet je wel zien in zijn tijd en in zijn plaats.quote:Op donderdag 22 juni 2006 15:02 schreef Autodidact het volgende:
Verder zijn gewoon fysiologische barrières vaak voldoende als randvoorwaarde. Als voorbeeld kun je communisme nemen, en abolitionisme als uitzondering op de regel...een vrij snelle morele mutatie.
Die zag ik ook al voorbij komen:quote:Op donderdag 22 juni 2006 15:20 schreef Autodidact het volgende:
Politie Amsterdam verlaagt eis sollicitatie
[afbeelding]
Als deze maatregel is getroffen komt er ook een banner op de FP.
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |