abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38996341
Mjah, dat gevoel krijg ik ook steeds meer.

Zo ook met de deadlift, volgens zo'n instructeur daar moet je benen licht gebogen houden, rug hol en dan de barbell tot net boven je knieën laten zakken, en weer recht op.
En dat is dan de gewone deadlift

Naja, soms geven ze me ook wel goeie tips hoor volgens mij, tenminste eentje dan, want hij wist de meeste oefeningen wel zwaarder te maken zonder het gewicht te verhogen (dus door de uitvoering iets anders (beter) te doen)
pi_38996477
Oke. Leg hem het volgende uit:

Een deadlift is een andere naam voor een 'dead weight lift'. Het gewicht is voor ELKE concentrische beweging dood. Dit heeft de simpele reden dat de fast twitch vezels zo veel moeten worden gestimuleerd -> beter start -> meer gewicht -> meer belasting. Wanneer je de barbell 1. niet tot op de grond laat zakken en 2. meteen weer omhoog gaat, krijg je dus het geval dat je dmv een stretch reflex uit de vorige eccentrische beweging enorm veel energie haalt, dus is het een stuk makkelijker om het gewicht omhoog te krijgen.

De fast twitch vezels zorgen er niet alleen voor dat je een fatsoenlijk gewicht vd grond krijgt, maar ook dat de meest groei behaalt wordt. Het "houden van de spanning" is hier gewoon onzin want JE WILT geen spanning erop houden. Fast twitch raakt uitgeput, slow twitch neemt over -> weg explosiviteit -> weg max belasting -> weg groei. Het is de bedoeling dat je ALLE spiervezels aanpakt en dat bereik je dmv maximale ROM en maximale explosiviteit.
pi_38996493
En je rug moet niet hol. Tenzij je meest natuurlijke houding een holle rug is, maar dat lijkt me sterk.
pi_38997491
Ja je rug moet recht, maar dat voelt alsof je hem hol trekt als je voorover gebogen staat. Ik krijg m ook echt niet hol als ik voorover buig.
pi_38997626
Ik zie/ voel toch een duidelijk verschil tussen hol trekken (archen) en recht houden.. afijn.
  maandag 19 juni 2006 @ 12:23:21 #31
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_38998169
Afijn, met triceps extensions met kabeltje, moet je dan je armen verder omhoog laten komen als horizontaal? Omdat je dan een grotere bewegingsbaan maakt?
pi_38998247
@led
Hmm, ook als je rug zeg maar haaks op je benen staat? Want dan kan ik mijn rug uberhaupt niet hol trekken volgens mij.
Maar ze hebben gewoon geen spiegels daar potverdegodver, dus ik kan het ook niet controleren
Fijn hoor
  maandag 19 juni 2006 @ 12:49:59 #33
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_38998800
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:23 schreef ivosnivo het volgende:
Afijn, met triceps extensions met kabeltje, moet je dan je armen verder omhoog laten komen als horizontaal? Omdat je dan een grotere bewegingsbaan maakt?
Doe ik zelf wel.

Trouwens wel eens Hammer Curls gedaan voor je triceps?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_38998897
quote:
Op zondag 18 juni 2006 23:59 schreef LedZep het volgende:
Basher Sloper is weer bezig hoor .

In ieder geval, supinated chins zijn gewoon über voor je biceps en lats. Als je ze geregeld doet ga je gewoon uit je tshirt knappen
ik doe al de hele tijd tijdens de tentamens ongv om de 2 dage, soms elke dag 2-3 setjes van 5 closegrip pullups, 't gaat vlot en ik denk dat ik er al 10 kan uitpersen
balsporten :r
pi_38999022
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:26 schreef synthesix het volgende:
@led
Hmm, ook als je rug zeg maar haaks op je benen staat? Want dan kan ik mijn rug uberhaupt niet hol trekken volgens mij.
Maar ze hebben gewoon geen spiegels daar potverdegodver, dus ik kan het ook niet controleren
Fijn hoor
Dat ligt aan je lenigheid, maar afijn, het is niet bepaald de bedoeling om zover naar voren te zakken dat je rug haaks op je benen staat.
pi_38999062
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:49 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Doe ik zelf wel.

Dips supersetted met hammer curls voor triceps en onderarmen was het toch?
pi_38999417
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:26 schreef synthesix het volgende:
@led
Fijn hoor
niet je nek draaien terwijl je aan het liften ben hoor, dat kan echt verkeerd aflopen. Ik heb 't 'n keer gedaan terwijl ik slechts aan het warmdraaien was met 50 kg, toen voelde het echt al heel erg vervelend en heb een week lang last van me onderrugspieren gehad
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_38999486
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:58 schreef LedZep het volgende:

[..]

Dat ligt aan je lenigheid, maar afijn, het is niet bepaald de bedoeling om zover naar voren te zakken dat je rug haaks op je benen staat.
bovenbenen gebogen op ong 45 graden, en rug iets boven horizontaal is toch prima?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  maandag 19 juni 2006 @ 14:01:18 #39
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_39001150
tvp
pi_39002422
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:11 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

bovenbenen gebogen op ong 45 graden, en rug iets boven horizontaal is toch prima?
Niks mis mee in principe. Alleen beginners gaan vaak te ver met hun rug naar beneden waardoor de kans op een bolling tamelijk groot is (als je niet weet hoe je dat kan verhelpen).
pi_39002436
zeg jongens, wanneer gingen jullie je ofoto's nou ookal weer posten? 21e toch?(ik doe niet meer mee, ivm 3 maanden niet getraind, zie er nu dus dik uit, stupid injury!)

en jack bauer is fet
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
pi_39002485
Ik zit nog steeds met een technisch probleem wat de software van iRiver betreft, dus foto's komen nog wel, alleen ietsje later (wel in de komende dagen wss). Verwacht er niet teveel van, dat is het enige wat ik erover kan zeggen .
  maandag 19 juni 2006 @ 14:43:33 #43
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39002512
quote:
Op maandag 19 juni 2006 14:42 schreef LedZep het volgende:
Ik zit nog steeds met een technisch probleem wat de software van iRiver betreft, dus foto's komen nog wel, alleen ietsje later (wel in de komende dagen wss). Verwacht er niet teveel van, dat is het enige wat ik erover kan zeggen .
Ik wou zeggen, toch dapper, maar dat doe ik niet want anders moet ik ook foto's plaatsen.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_39002572
quote:
Op maandag 19 juni 2006 14:42 schreef LedZep het volgende:
ik verwacht niets anders dan een grote beer van 200 kilo
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
pi_39002618
Met 3%BF zeker?
pi_39002671
quote:
Op maandag 19 juni 2006 14:46 schreef LedZep het volgende:
Met 3%BF zeker?
mwa liever niet, persoonlijk hou ik van iets ehm huskier, niet te droog zeg maar
  maandag 19 juni 2006 @ 14:50:36 #47
140141 ivosnivo
pi_39002745
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:49 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Doe ik zelf wel.

Ja, maar dan ga ik er meestal bij liggen en beweeg ik de dumbel van me hoofd naar de gestrekte positie.
pi_39002820
quote:
Op maandag 19 juni 2006 14:48 schreef MyImmortal het volgende:

[..]

mwa liever niet, persoonlijk hou ik van iets ehm huskier, niet te droog zeg maar
Is Een TE DIKKE man! ook goed?
  maandag 19 juni 2006 @ 15:01:00 #49
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39003073
quote:
Op maandag 19 juni 2006 14:52 schreef LedZep het volgende:

[..]

Is Een TE DIKKE man! ook goed?
Als je dan minimaal je eigen gewicht moet kunnen bankdrukken...
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_39003231
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:01 schreef BertV het volgende:

[..]

Als je dan minimaal je eigen gewicht moet kunnen bankdrukken...
Heb je het shirted world record met bijna 100kg verbetert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')