abonnement Unibet Coolblue
pi_40863958
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:07 schreef Melusine het volgende:

[..]

Tuurlijk kun je er nog een konijntje bijnemen, juist hartstikke lief van je, want je eigen konijntje zal je heel dankbaar zijn!
Ik zou toch gaan voor een combinatie met een gecastreerd mannetje, dat is toch de leukste combi en die gaat het vaakst goed. In welke buurt woon je? In Nederland heb je heel veel konijnenopvangen waar ze vaak ook helpen met koppelen.
Omdat vrouwtjes nogal territoriaal kunnen zijn zul je namelijk wel met beleid moeten koppelen. Wat voor hok heb je nu? Als je hok te klein is voor twee konijnen is het makkelijk, dan moet je een nieuw groot hok maken en hebben de beide konijntjes straks nog geen territoriale neigingen.
Een vrouwtje erbij kan trouwens ook best goed gaan hoor, maar aangezien het voor jou geen verschil maakt, en het je eerste koppeling is, zou ik voor een ex-mannetje gaan.
Eén ding dat ik je HEEL sterk afraad is een tweede konijn bij de dierenwinkel halen. Echt, doe het niet. Ten eerste hebben ze het veel te vaak mis met sexen en blijkt dat je mannetje een vrouwtje is, ten tweede zitten er vaak te jonge konijnen in de winkel waardoor je problemen krijgt (konijnen hebben ook een puberteit!) en dat kan ook een probleem zijn met de castratie. Ten derde zijn dierenwinkelwinkelkonijnen vaak toch minder veilig, ze zijn vaak zwakker of ziek en bovendien lichten dierenwinkels je daarover natuurlijk niet eerlijk voor, want ze willen verkopen! En tot slot zijn er zo veel zielige ongewenste gedumpte konijntjes dat het eigenlijk je plicht is om 1 van die schatjes een beter leven te geven
En dat hoeft helemaal niet te betekenen dat je met een minder leuk een schattig konijntje zit: kijk maar eens op de sites van bijvoorbeeld Bunnybin of Goofy wat een berg aan schattigs daar te vinden is. Waarschuwing: als je al genoeg konijnen hebt klik je op eigen risico. Ik wil altijd meteen nog twintig konijnen ophalen

Oh ja en 1 laatste tip: als je bij de opvang een vriendje gaat uitzoeken, laat dan ook even controleren of je eigen konijn echt wel van het geslacht is dat je denkt dat hij is!
bedankt voor al je info

euhm woon in almelo,en was een paar jaar geleden volgens mij ergens langs gegaan waar ze ook van die konijnen hebben.
ik zal er wel eens even langs gaan,wil trouwens wel een dwergkonijn want die zijn altijd het liefst
vind het zo zielig dat die alleen in z,n hok zit,we hebben trouwens 2 hokken eentje van 1.5 bij 0.4 en andere ook even groot.
ik denk dat ik een bruggetje tussen die 2 ga maken en dat ik ze allebei een eigen plek ga geven voor het eten en water enzo.
lijkt me het slimste.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 14:04:33 #177
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_40866504
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:32 schreef heaven7 het volgende:Mw had de hele kamer door kunnen sprinten, alles kapot kunnen maken en ipv daarvan gaat ze in een doos die voor de kooi op een stoel staat liggen
Dozen scoren altijd goed bij konijnen, als je je konijn een plezier wil doen zou je een (grote) kartonnen doos dicht kunnen maken en er een ingang uit kunnen knippen. Vermaken ze meeste konijnen zich prima mee; mooie schuilplek en ze kunnen zich er tevens goed op uitleven. Als ze eraan gaan knagen (of de hele binnenkant strippen zoals Bunny en Joy); prima, als 'tie 'op' is komt er wel een nieuwe doos.
Porch Monkey 4 Life!
  woensdag 16 augustus 2006 @ 14:08:30 #178
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_40866630
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:12 schreef Melusine het volgende:Wat een schatje! Kleurdwerg weet ik niet oCe, echte dwergen zijn zeldzaam en als ze haar bij de fokker hadden gehaald hadden ze het ras wel geweten.
Ik ben ook niet zo'n held met rassen hoor (interesseert me ook vrij weinig, als ze maar lief en mooi zijn) maar het is eerder een 'gewoon' klein ras dan een kleurdwerg, de oren lijken me te lang.
Daar zou je inderdaad wel eens gelijk in kunnen hebben, oren zijn wat aan de grote kant voor een dwerg. Het lijkt wel een (wat) kleiner ras te zijn in iedergeval. Heb thuis zo'n boek staan met praktisch alle rassen erin inclusief foto's en de specifieke kenmerken v/d rassen, maar zelfs dan valt het nog tegen. Als ze jong zijn kunnen ze ook nog heel anders groeien dan gedacht; hoeveel jonge 'reuzen' worden wel niet als dwergjes verkocht...
Porch Monkey 4 Life!
  woensdag 16 augustus 2006 @ 14:11:33 #179
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_40866726
Oh en trouwens... Joy wast Bunny eindelijk! Eerst kon er bij Joy niet veel meer dan een paar likjes vanaf, terwijl Bunny vaak Joy het meest uitgebreide wasprogramma v/d wasstraat geeft. Maar, het kon er schijnbaar vanaf ineens!

Meestal als Bunny om aandacht vraagt dan drukt ze d'r kop tegen je aan, zo ook bij Joy:



Nu kwam er dus wel een reactie, het duurde een paar minuutjes maar dat was dus al heel wat!



Porch Monkey 4 Life!
pi_40866798
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:04 schreef oCe het volgende:

[..]

Dozen scoren altijd goed bij konijnen, als je je konijn een plezier wil doen zou je een (grote) kartonnen doos dicht kunnen maken en er een ingang uit kunnen knippen. Vermaken ze meeste konijnen zich prima mee; mooie schuilplek en ze kunnen zich er tevens goed op uitleven. Als ze eraan gaan knagen (of de hele binnenkant strippen zoals Bunny en Joy); prima, als 'tie 'op' is komt er wel een nieuwe doos.
I know, heb er altijd standaard 1 in de kooi, vinden ze geweldig.
pi_40868601
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:51 schreef tritri het volgende:

[..]

bedankt voor al je info

euhm woon in almelo,en was een paar jaar geleden volgens mij ergens langs gegaan waar ze ook van die konijnen hebben.
ik zal er wel eens even langs gaan,wil trouwens wel een dwergkonijn want die zijn altijd het liefst
vind het zo zielig dat die alleen in z,n hok zit,we hebben trouwens 2 hokken eentje van 1.5 bij 0.4 en andere ook even groot.
ik denk dat ik een bruggetje tussen die 2 ga maken en dat ik ze allebei een eigen plek ga geven voor het eten en water enzo.
lijkt me het slimste.
Dwergkonijnen zijn juist vaak heel temperamentvol en niet geschikt voor kinderen bijvoorbeeld - vaak geldt hoe groter het ras hoe liever en tammer. Bovendien zijn echte dwergen zeldzaam hoor, je hebt genoeg hele kleine konijnen van een gewoon klein ras die lief zijn. Jouwe ziet er dus ook niet uit als een "echte" dwerg hoor, gewoon klein ras.
Maar ja, als het per se moet dan heb ik bij Bunnybin wel eens dwergen gezien, dus het kan wel...

In ieder geval, vanuit Almelo is Ermelo nog wel te doen, en daar zit Bunnybin dus. Ik zou ze gewoon eens mailen.
Wat een gekke maat hok trouwens, weet je het zeker? 1 meter 50 bij 40 cm? Kan toch haast niet?
Twee konijnen kunnen trouwens prima samen eten en drinken hoor (doen mijne ook), maar je ziet inderdaad ook vaak twee losse hokken met een verbinding ertussen. Je kan ze ook bijvoorbeeld op elkaar zetten, gat in de vloer van de 1 en dak van de ander, en dan indien nodig nog een trappetje ertussen. Konijnen vinden het vaak ook superleuk om hoog te zitten dus een stapelhok vinden ze te gek.

oCe, ik heb ook zo'n boek maar ik zie maar weinig konijnen die echt voldoen aan de rasvereisten. Meestal zijn het schattige vuilnisbakkies. Hoewel jullie Bunny wel een echte Witte van Hotot tekening heeft trouwens. Maar of het dan raszuiver is...?

Weet je, ik had met Punky precies hetzelfde als Joy heeft! Eerst waste Inky hem alleen maar de hele tijd, en pas na een aantal weken begon Punky haar ook te wassen. Het zou er goed mee te maken kunnen hebben dat we allebei een puberaal kereltje bij een rijpere vrouw hebben gezet. Die vrouwtjes zijn gewoon al bedreven in de minnekunst, en die onervaren jochies moesten het nog leren.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 15:05:47 #182
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_40868812
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:59 schreef Melusine het volgende:oCe, ik heb ook zo'n boek maar ik zie maar weinig konijnen die echt voldoen aan de rasvereisten. Meestal zijn het schattige vuilnisbakkies. Hoewel jullie Bunny wel een echte Witte van Hotot tekening heeft trouwens. Maar of het dan raszuiver is...?

Weet je, ik had met Punky precies hetzelfde als Joy heeft! Eerst waste Inky hem alleen maar de hele tijd, en pas na een aantal weken begon Punky haar ook te wassen. Het zou er goed mee te maken kunnen hebben dat we allebei een puberaal kereltje bij een rijpere vrouw hebben gezet. Die vrouwtjes zijn gewoon al bedreven in de minnekunst, en die onervaren jochies moesten het nog leren.
Een echte ras van Hotot is groter en mag naast het zwarte rond de ogen geen andere zwarte (of gekleurde) plekken hebben. Fok-user Foo_niks heeft een echte van Hotot, heeft in eerdere topics wel eens foto's gepost van zijn konijn. Heb 'em al een tijd niet meer in konijnen-topics gezien though. Bunny is er wat te klein voor (zeker ook de oortjes) en heeft een zwarte vlek op d'r kont + half zwarte oortjes; ik denk dat ze een combinatie is tussen een van Hotot en iets van een klein of dwerg kleur-ras.

Hahaha, puberaal kereltje met rijpere vrouw; je zou maar zo eens gelijk kunnen hebben. Op een oude fiets moet je het leren he!
Porch Monkey 4 Life!
  woensdag 16 augustus 2006 @ 15:42:56 #183
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40870164
Voordat ik ga zoeken/googlen vraag ik het jullie,kreeg de vorige keer ook een duidelijk uitleg

Ik had Puk los huppele in de huiskamer..toen me moeder de kamer in kwam lopen en richting keuken liep om dr boterhammetjes tesmeren voor dr werk..Puk zag dr langslopen keek echt vol met aandacht en opeens,stoof ze richting me moeders voeten..Fel rooie sandaaltjes..Geluidjes aantmaken,alsof ze boos/aangevallen voelde door die fel rooie sandalen?? Overigens zei me moeder dat dit al eens eerder was voor gekomen toen ik niet thuis was en ze Puk buiten achterom had gelaten en zij in de tuinstoel een boekje zat telezen(ook met dr rooie sandaaltjes) en opeens aangevallen werd door een boze Puk

Is puk een stier ??

Ik vond best raar om tezien eigelijk dat konijnen zo kunnen reageren op felle dingen, ook wel lollig omdat me moeder half stond tedansen in de keuken
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
  woensdag 16 augustus 2006 @ 15:57:09 #184
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_40870631
@Stamp_Kip; zou kunnen... misschien vind Puk die sandalen wel niet leuk, misschien vraagt'tie om aandacht of wil 'tie wat van dat brood dat je moeder aan het smeren was Het ene konijn is het andere natuurlijk niet, dus misschien heeft de jouwe wel een rode-sandaal-fetish
Porch Monkey 4 Life!
pi_40874500
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 15:42 schreef Stamp_Kip het volgende:
Voordat ik ga zoeken/googlen vraag ik het jullie,kreeg de vorige keer ook een duidelijk uitleg

Ik had Puk los huppele in de huiskamer..toen me moeder de kamer in kwam lopen en richting keuken liep om dr boterhammetjes tesmeren voor dr werk..Puk zag dr langslopen keek echt vol met aandacht en opeens,stoof ze richting me moeders voeten..Fel rooie sandaaltjes..Geluidjes aantmaken,alsof ze boos/aangevallen voelde door die fel rooie sandalen?? Overigens zei me moeder dat dit al eens eerder was voor gekomen toen ik niet thuis was en ze Puk buiten achterom had gelaten en zij in de tuinstoel een boekje zat telezen(ook met dr rooie sandaaltjes) en opeens aangevallen werd door een boze Puk

Is puk een stier ??


hehe kdenk dat zoef ook dat syndroom heeft..
als ik haar hok uitkuis, begint ze ook te vechten met het rode vuilblik!
ze moet ook niet zoveel weten van onze schoenen..als we haar park binnengaan, dan cirkelt ze rond mijn voeten en krabben en bijten in mijn schoenen hoort er ook soms bij..en terwijl dat ze dan bezig is, zou ze ook wel eens een geniepig kneepje durven geven in mijn been..
Ik vond best raar om tezien eigelijk dat konijnen zo kunnen reageren op felle dingen, ook wel lollig omdat me moeder half stond tedansen in de keuken
Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England..
pi_40874553
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 15:42 schreef Stamp_Kip het volgende:
Voordat ik ga zoeken/googlen vraag ik het jullie,kreeg de vorige keer ook een duidelijk uitleg

Ik had Puk los huppele in de huiskamer..toen me moeder de kamer in kwam lopen en richting keuken liep om dr boterhammetjes tesmeren voor dr werk..Puk zag dr langslopen keek echt vol met aandacht en opeens,stoof ze richting me moeders voeten..Fel rooie sandaaltjes..Geluidjes aantmaken,alsof ze boos/aangevallen voelde door die fel rooie sandalen?? Overigens zei me moeder dat dit al eens eerder was voor gekomen toen ik niet thuis was en ze Puk buiten achterom had gelaten en zij in de tuinstoel een boekje zat telezen(ook met dr rooie sandaaltjes) en opeens aangevallen werd door een boze Puk

Is puk een stier ??
hehe kdenk dat zoef ook dat syndroom heeft..
als ik haar hok uitkuis, begint ze ook te vechten met het rode vuilblik!
ze moet ook niet zoveel weten van onze schoenen..als we haar park binnengaan, dan cirkelt ze rond mijn voeten en krabben en bijten in mijn schoenen hoort er ook soms bij..en terwijl dat ze dan bezig is, zou ze ook wel eens een geniepig kneepje durven geven in mijn been..
Ik vond best raar om tezien eigelijk dat konijnen zo kunnen reageren op felle dingen, ook wel lollig omdat me moeder half stond tedansen in de keuken
Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England..
  woensdag 16 augustus 2006 @ 21:14:26 #187
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40880646
quote:
@Stamp_Kip; zou kunnen... misschien vind Puk die sandalen wel niet leuk, misschien vraagt'tie om aandacht of wil 'tie wat van dat brood dat je moeder aan het smeren was Het ene konijn is het andere natuurlijk niet, dus misschien heeft de jouwe wel een rode-sandaal-fetish
lol
quote:
hehe kdenk dat zoef ook dat syndroom heeft..
als ik haar hok uitkuis, begint ze ook te vechten met het rode vuilblik!
ze moet ook niet zoveel weten van onze schoenen..als we haar park binnengaan, dan cirkelt ze rond mijn voeten en krabben en bijten in mijn schoenen hoort er ook soms bij..en terwijl dat ze dan bezig is, zou ze ook wel eens een geniepig kneepje durven geven in mijn been..
Ging dr wat mis hahaha

zijn gewoon 2 stiertjes die konijnen van ons hahaha
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_40884617
quote:
Ging dr wat mis hahaha
oeioei, ja blijkbaar..khad het nog niet eens gezien!
en ik kan mijn posts niet wijzigen, dju..

goh, hier was ze nog zo mini, waar is de tijd..






en nu al zo'n ferme madam!
aan't chillen in de doos..
Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England..
  woensdag 16 augustus 2006 @ 22:51:35 #189
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40885233
Die 3e en 4e foto

hier was Puk ook nog een Pukjuh



en hier

Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_41008499
heerlijk die laatste paar fotos!

ik vond vandaag een oude foto van mijn Pluis (RIP) heb haar een mooi plekkie gegeven op mijn fotomuur :-) snik
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  maandag 21 augustus 2006 @ 12:04:30 #191
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_41025372
Kees heeft ontdekt dat hij op tafel kan springen om te snacken:



Dat wordt weer een andere plaats zoeken om de bloemen neer te zetten
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 21 augustus 2006 @ 13:52:18 #192
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_41029090
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 12:04 schreef Mark het volgende:
Kees heeft ontdekt dat hij op tafel kan springen om te snacken:

[afbeelding]

Dat wordt weer een andere plaats zoeken om de bloemen neer te zetten
Haha, dat ken ik ja... Leuk gezicht, maar oh zo irrirant. Verstop je afstandsbediening(en) enzo ook maar, veel konijnen vinden de rubberen knopjes daarop ook interessant
Porch Monkey 4 Life!
  maandag 21 augustus 2006 @ 13:54:27 #193
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_41029158
Dat weet ik ook al uit ondervinding ja. We hebben Kees al 2 jaar, dus het was nogal een verrassing dat hij ineens iets nieuws deed. Maar snacks zijn zijn beste motivator
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_41142953
Kben zo fier op mijn stoere madam!
tis zo'n lieve..








flapke..

Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England..
pi_41143145
ze begint daar wel al zo'n vetkwabbeke te krijgen onder hare kin..
ze springt en loopt en koerst nochtans heel de dag rond, dus beweging genoeg! en 'k geef haar ook niet meer eten dan nodig..
maja kzie ze toch nog altijd even graag
Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England..
pi_41145839
Heb je een tweede konijntje Pertoef??!!
Wat een schatje!! Is dat een vriendje voor Zoefje?

Mij viel eerlijk gezegd ook op dat Zoef wel wat dik is, vooral de wam zie je het aan. Zou er toch op letten hoor, weet je zeker dat ze niet te veel eet?
verder is het inderdaad een schoonheid.


Edit:
Oh ja, hier ook al aangevreten: de afstandsbediening van de TV!
Stoute Punky as usual.
pi_41160324
Ja die dikke wam heeft Huppel ook, Bolleke echter helemaal niet, die 2 eten en leven en slapen altijd samen dus hoe kan ik Huppel (die een veelvraat is) ooit af laten vallen? Als ik ze minder geef vreet Huppel alles op en krijgt die kleine helemaal niks meer.
pi_41161033
Misschien toch zorgen dat ze apart eten? Als ze buiten lopen de kleine wat toestoppen?
LOL, ze hadden hun namen dus beter andersom kunnen hebben eigenlijk.

Bij ons gebeurt het soms ook dat ze uit elkaars bakje jatten, maar gelukkig niet zo vaak. Inky krijgt minder eten omdat vrouwtjes sowieso eerder te dik worden, en zij is gecastreerd dus dan is het helemaal oppassen. Verder is Punky nog heel even in de groei, en mag hij wat meer. Meestal gaat dat wel goed, en als ze het verkeerde bakje pakken duw ik hun koppies gewoon in de goede.

Het schijnt gewoon echt niet goed te zijn als een konijn een wam heeft, ons oude konijntje heeft het een tijdje gehad, toen hebben we hem gewoon streng op dieet gedaan, en hij werd er wel een stuk levendiger en vrolijker op!
Heaven, is het ook een idee om iets minder hardvoer en wat meer hooi te geven, en wat groenvoer extra misschien ook nog? Ik ga er maar vanuit dat je geen verrijkt hardvoer geeft en geen snoep enzo.
pi_41162752
Ze krijgen geen snoep, wel verrijkt hardvoer. Maar ik wil idd gaan overstappen, maar ze vinden het zo lekker Hooi hebben ze altijd onbeperkt.
Ik denk dat ik ze idd maar apart ga houden met eten, wel zielig misschien maar die kleine eet ook veel langzamer, Huppel is echt een schrokop. Had idd de namen om moeten draaien

Verder krijgen ze 1 leer per dag 2 partjes appel, 3 bladeren andijvie en een halve oude boterham.. zal ik hier iets aan moeten veranderen?
pi_41163896
Nah, is niet zielig, kan dat bolletje ook eens goed smikkelen.

Maarre, het is wel duidelijk voor mij waar de boosdoener zit: oud brood! Niet meer doen! Hartstikke veel koolhydraten en dingen die ze absoluut niet nodig hebben. Hooi is veel en veel beter voor ze. Van brood worden konijnen dus echt dik (heb zelfs wel eens bij Bunnybin gezien dat ze een sterk vermagerd uitgehongerd konijn met stukjes brood weer op krachten kregen). Dus voor gezonde konijnen echt niet doen.
Verder super hoor, appel en andijvie, maar het is wel goed om wat te varieren. Doe ik zelf ook niet altijd, want het is soms ook wel lastig om honderd verschillende groenten te moeten kopen, maar wel zo veel mogelijk. De regel is: beter van veel een beetje dan veel (elke dag) hetzelfde.
Ik haal dingen dus ook in mini-porties: 1 appel, een kleine winterwortel, ik ga naar de AH waar ik de andijvie niet per stuk hoef te kopen (scheur altijd gewoon maar een stukje van zo'n krop), 1 enkele witlof, een klein basilicumplantje, etc. Telkens als je iets voor het eerst geeft beginnen met kleine porties (bijv. twee blaadjes witlof per konijn) en dan opbouwen. Maar afwisseling is wel echt belangrijk.

Ik snap best dat je je konijntjes wil verwennen (ze zien er ook zo schattig lief uit dat ik ze zelf ook moeilijk zou kunnen weerstaan) maar geloof me, je verwent ze echt niet met dat verrijkte voer. Ja, ze vinden het lekker, maar ze vinden gewoon biks ook lekker hoor, als je ze niet overvoert. Hier staan ze elke ochtend en avond als wolven in de aanslag voor een mini-beetje biks! (25 gram). Ze worden echt letterlijk helemaal gek als ze eten krijgen en schrokken die bakjes leeg! En dat zijn dus konijnen die eerst ook verrijkt voer kregen he! Gewoon overstappen, echt. Telkens beetjes biks door het oude voer heen tot ze gewend zijn. Je verwent ze veel meer met een lekker bosbesje, stukje witlof of blaadje basilicum, een lekkere berg hooi en vooral met een gezond en fit lijf dat lekker lang meekan! Het kan wel helpen een goed merk biks te nemen, niet van die standaard dierenwinkelmeuk. Ik gebruik zelf Hope Farms biks, dat ruikt ook hartstikke lekker (veel lekkerder nog dan verrijkt voer), maar je hebt ook Science Selective, Russell Rabbit, etc.

Succes! En geef ze een knuf van me
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')