ik voel mij hier zéker niet onderworpen aan een regime en naïef en zwak ben ik zéker niet.quote:Op zondag 18 juni 2006 12:04 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Toen ik de topic titel las dacht ik dat het over FOK! ging.
het drukt je écht met de neus op de feiten, ik had me ook nooit een goed beeld van communisme (behalve van china (ook niet goed eigenlijk) en cuba) kunnen vormen, tot ik dit alles zag.quote:Op zondag 18 juni 2006 11:53 schreef seto het volgende:
Goede link, ik ben nog niet helemaal klaar met kijken maar het is wel erg interessant.
Vooral het gedeelte dat je nergens heen mag zonder de gids en hij ging vertellen waar je geen foto`s van mocht maken
Alles is daar ge-brainwashed... iedereen denkt dat zij hét welvarendste land zijn en dat alleen kunnen volhouden met het regime van Kimmiequote:Op zondag 18 juni 2006 12:57 schreef seto het volgende:
Het werd al gezegd in dat topic, maar het ergste is waarschijnlijk nog dat ze denken dat ze een heel mooi leven leiden omdat ze niet weten hoe het er in de buitenwereld aan toegaat.
Gaat er echt belachelijk aan toe daar en mag hopen voor het volk daar dat er ooit een ander regime aan de macht komt
Waarom zetten ze dat zeewater niet onder stroom?quote:Op zondag 18 juni 2006 12:59 schreef Trance_X het volgende:
Hekken die onder stroom staan om te beletten dat de mensen de zee in gaan....![]()
Fijn land he dat Noord-korea...
Kost teveel stroom, ze zetten ook alleen de roltrappen aan voor de toeristenquote:Op zondag 18 juni 2006 13:01 schreef MrKickass het volgende:
[..]
Waarom zetten ze dat zeewater niet onder stroom?![]()
kun je nagaan, dit waren russen die als tourist daar naar binnen gingen; als westerling kom je daar het land niet eens in, laat staan dat ze je toestaan überhaupt foto's te maken.quote:Op zondag 18 juni 2006 12:57 schreef seto het volgende:
Het werd al gezegd in dat topic, maar het ergste is waarschijnlijk nog dat ze denken dat ze een heel mooi leven leiden omdat ze niet weten hoe het er in de buitenwereld aan toegaat.
Gaat er echt belachelijk aan toe daar en mag hopen voor het volk daar dat er ooit een ander regime aan de macht komt
behalve aan die ene kust aan de japanse zee, want daar is het water toch te koud en varen nauwelijks schepen.quote:Op zondag 18 juni 2006 12:59 schreef Trance_X het volgende:
Hekken die onder stroom staan om te beletten dat de mensen de zee in gaan....![]()
Fijn land he dat Noord-Korea...
quote:Op zondag 18 juni 2006 13:08 schreef seto het volgende:
[..]
Kost teveel stroom, ze zetten ook alleen de roltrappen aan voor de toeristen![]()
quote:Op zondag 18 juni 2006 13:12 schreef MrKickass het volgende:
[..]ik las het ja...
Over stroomverbruik gesproken, ik heb zo'n plaatje Earth by Night waarop de hoeveelheid licht bij nacht op aarde te zien is... echt wicked hoe die landsgrenzen zo überduidelijk te zien zijn d.m.v. peertjes:
Check: http://www.pruetts.com/images/earth-at-night-1600x1200.jpg
ik vond dit plaatje nog gaan ik dacht in het begin dat het een hoge klif was maar toen ik las dat dat hek onder stroom staat om te verkomen dat mensen weg zwemmen toen had ik het niet meerquote:Op zondag 18 juni 2006 14:52 schreef Nosh het volgende:
[afbeelding]
Zegt genoeg eigenlijk.
Erg interessante link btw
een hoge klif terwijl je de golven ziet brekenquote:Op zondag 18 juni 2006 15:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik vond dit plaatje nog gaan ik dacht in het begin dat het een hoge klif was maar toen ik las dat dat hek onder stroom staat om te verkomen dat mensen weg zwemmen toen had ik het niet meer![]()
eh optisch bedrogquote:Op zondag 18 juni 2006 16:47 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
een hoge klif terwijl je de golven ziet brekenkom eens buiten
tief op met je democratie, nobody wants a system of lies and slavery.quote:Op zondag 18 juni 2006 11:44 schreef dr.dunno het volgende:
Waarom "brengt men geen democratie" aan die idioterie in Noord-Korea? Oh wacht, dat is de achtertuin van China, ook een van de permanente leden van de VN met veto-recht... en niet toevallig ook alweer zo'n staat die voldoet aan de omschrijving, maar met teveel inwoners en teveel voordeel van lage lonen voor onze westerse maatschappij om te negeren
ga jij nou maar tof doen op het www.gay.nl forum ouwe; hier in dit topic is geen plaats voor seniele apen, alleen volwassen mensen die een discussie kunnen voeren over dit zwaar beladen onderwerp, op een intellectueel hoogstaand niveau.quote:Op zondag 18 juni 2006 19:27 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
tief op met je democratie, nobody wants a system of lies and slavery.
het grappige is dus juist, dat die russen zo ver zijn gekomen omdat ze de russen daar nog steeds als kameraden zien en niet als westerlingen, terwijl de intenties van de toeristen in kwestie toch overduidelijk kritisch en daarmee analoog aan de houding van de meeste westerlingen is geweest al die tijd... ik heb echt bewondering voor die lui, voor hetzelfde geld hadden ze diep in de shit gezeten, zoals ook bij die alexey bijna het geval was, toen die in z'n eentje op pad ging en door die agent op straat bijna opgepakt werd, als niet omstanders hadden ontdekt dat hij russisch was.... en als blanke val je nogal op tussen een bijna 100% aziatische populatiequote:Op zondag 18 juni 2006 18:41 schreef nsfw het volgende:
Ik vind het wel super interesant om te zien eigenlijk! Wel gaaf eigenlijk! want zelfs de pers mag zulke foto's niet maken en doen dat vaak ook niet! best gevaarlijk wat deze gasten doen!
Edit: Hier een linkje met alle foto's bij elkaar
http://www.enlight.ru/camera/dprk/index_e.html
wat doe je hier dan nog verhuis dan naar NKquote:Op zondag 18 juni 2006 19:27 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
tief op met je democratie, nobody wants a system of lies and slavery.
inderdaad:quote:Op maandag 19 juni 2006 11:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wat doe je hier dan nog verhuis dan naar NK
-edit: dat laat je maar achterwege.-quote:Op maandag 19 juni 2006 13:04 schreef BaajGuardian het volgende:
mogen ze van mij gebruiken als amerika hun aanvalt.
tjakka.
Ik dacht, eindelijk iemand die literair onderlegd is. Blijkt een link naar een film te zijn.quote:
Noord Koreaquote:Op zondag 18 juni 2006 13:08 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
kun je nagaan, dit waren russen die als tourist daar naar binnen gingen; als westerling kom je daar het land niet eens in, laat staan dat ze je toestaan überhaupt foto's te maken.
Ja dat kan. Er zijn meerder Fok users geweest (zie de topics in TRV), waaronder ik.quote:Op zondag 18 juni 2006 15:10 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Erg fascinerend, maar ook tegelijkertijd erg triest om te zien. Ik vraag me af of je als Nederlander daar überhaupt de grens over komt en zo'n reis kunt maken zoals deze Russische toeristen hebben gedaan...
Onzin. Ik heb voor een groot deel foto's van dezelfde onderwerpen.quote:Op zondag 18 juni 2006 18:41 schreef nsfw het volgende:
Ik vind het wel super interesant om te zien eigenlijk! Wel gaaf eigenlijk! want zelfs de pers mag zulke foto's niet maken en doen dat vaak ook niet! best gevaarlijk wat deze gasten doen!
Edit: Hier een linkje met alle foto's bij elkaar
http://www.enlight.ru/camera/dprk/index_e.html
De wegen zijn zo breed en degelijk, omdat er tanks over moeten kunnen.quote:Op zondag 18 juni 2006 12:14 schreef dr.dunno het volgende:
het geld zit in alle facetten op de verkeerde plekken en de bevolking ziet er niks van (veel te chique metro stations, karige ontzettend brede wegen zonder verkeer, een veel te duur piramide hotel dat niet eens afgebouwd kan worden en schijnbaar ook al sinds de bouw half op instorten staat, talloze beelden en requisieten van een of andere dikke dwerg met spleetogen die daar de baas schijnt te zijn, net als zijn even belachelijke pappie voor hem), om maar een van die dingen te noemen.
Onzin.quote:Op zondag 18 juni 2006 12:57 schreef seto het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-6951629397402742053&q=koreaquote:Op zondag 18 juni 2006 12:55 schreef MrKickass het volgende:
Wow... dit is echt schrikken!
Ik volg al wel meer docu's over NK, maar dit overtrof echt alles!!
Valt daar iets te roven dan,quote:Als de VS nou NK gaat aanvallen... dan hebben ze iig een oorlog die ze kunnen winnen(liever geen oorlog, maar hier moet wel iets aan gedaan worden)
quote:Soldier: Poi ta? [Kim turns to face him] Pa chin! Peya Hans Brix poge tode ka. ["Sir, Hans Blix is here from the United Nations"]
Kim: Hans Brix? Aww no! Oh, herro. great to see you again, Hans.
Hans Blix: Mr. Il, I was supposed to be allowed to inspect your palace today, and your guards won't let me in to certain areas.
Kim: Hans Hans Hans, we've been through this a dozen times! I don't have any weapons of mass destruction, okay Hans?
Blix: Then let me look around so I can ease the UN's collective mind.
Kim: Hans you're breakin' my balls here, Hans, you're breakin' my balls!
Blix: I'm sorry, but the UN must be firm with you! Let' me see your whole palace, or else!
Kim: Or erse, what?
Blix: Or else we will be very, very angry with you, and we will write you a letter telling you how angry wie are.
Kim: Okay, I'rr show you, Hans. You ready? Stand a rittre to your reft. [Blix steps to his left] A rittre more. [Blix steps to his left again, landing on a wooden circle] Good. [pulls back on an ornament that turned out to be a lever. The circle drops away under Blix and he goes down into an abyss screaming. He comes up on the other side of the aquarium window, rising up in the water] There you go, Hans Brix! How do you rike that, you fucking cocksucker?! [a shark has found Blix and tears into him] Do you have any idea how fucking busy I am, Hans Brix?! Werr fuck you! You want inspections?! Werr inspect that, you buttfucking piece of shit!! [Blix's head has come off his body] What? Do you think I'm some petty arms dearer? I'm pranning the attack! Congraturations, Team America! You have stopped nothing!
Veel oude mensen zien Kim Il Sung juist als held. De jongere mensen worden bewust onwetend gehouden: het is voor 99% van de bevolking zeer lastig tot onmogelijk informatie van buitenaf binnen te halen: buitenlandse kranten, tv-zenders, internet... allemaal niet beschikbaar.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:47 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Onzin.
Denk je echt dat die lui werkelijk geen idee hebben van de buitenwereld? Kom nou toch! Zij hebben toch ook opa's e.d. die daar leefden toen het nog 'korea' was en verhalen doorvertelden..
Arbeid is goedkoop ja: communisme.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:27 schreef k_man het volgende:
[..]
De wegen zijn zo breed en degelijk, omdat er tanks over moeten kunnen.
Die metrostations zijn natuurlijk als prestige-object uitgevoerd, maar ik denk dat het met de kosten daarvan nog wel meevalt, net als met die beelden en monumenten. Het land is rijk voorzien van grondstoffen en arbeid is goedkoop. Neemt niet weg dat ze die middelen beter hadden kunnen gebruiken voor andere doelen.
ik moet toch het fok! publiek aanspreken, niet universitair geschoold publiek, of wel?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:53 schreef m021 het volgende:
[..]
Ik dacht, eindelijk iemand die literair onderlegd is. Blijkt een link naar een film te zijn.
interessante links, mooie aanvulling op het verslag van die russenquote:
Maken ze die beelden en monumenten uit olie dan?quote:Op donderdag 22 juni 2006 20:56 schreef illusions het volgende:
En grondstoffen goedkoop? Waarom denk je dat je behalve af en toe een oldtimer haast geen auto's op die wegen ziet? Omdat de olie bij ze op is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |