krakers bezitten niet dat wat ze kraken, punt uit toch..quote:Op zondag 18 juni 2006 05:01 schreef Swolly het volgende:
Keer toen de vriendin van mijn broertje mishandeld was door een kraker.
Kraker was daarna een kraakpand (voormalige school) ingevlucht toen mijn broertje hem achterna zat.
Politie wou niet komen, want ze hadden het druk met dingen die meer prioriteit hadden volgens hun.
Ik ze gewaarschuwd dat mijn broertje door het lint zou gaan. Moest ie maar lekker doen was het antwoord.
Toen ik even later weer belde dat de ruiten er uit zouden gaan bij dat kraakpand omdat mijn broertje de klinkers al uit de straat stond te trekken, wilden ze me nog niet geloven dat het toch maar beter was als ze kwamen.
Toen een paar tellen later de klinkers door de ramen vlogen terwijl ik de meldkamer nog aan de lijn had, stonden er binnen een paar minuten 6 politieauto's
Uiteindelijk kwam het er op neer dat als de vriendin van mijn broertje geen aangifte zou doen van mishandeling, die krakers geen aangifte zouden doen van het vernielen van een stuk of wat ruiten
maar kan ook bij (hartproblemen?) goed helpen.quote:Op zondag 18 juni 2006 10:12 schreef Centurion_NL het volgende:
Nitroglycerine...... dat ontploft bij schokken.... en als je valt....
Maikuul kloonquote:Op zondag 18 juni 2006 14:26 schreef welkominspace het volgende:
wel eens voor de grap maar dat vond ik later niet meer zo grappig.
want later moest men een stuk of 5 keer voor mij bellen.
ik moest gisteren bijna bellen maar had gvd geen mobieltje bij me
wij deden zo een race moet onze brommertjes ik was scheidsrechter,gaat er opeens een van ons op zijn bek met 40/50km/h
ik spring op me brommer rijd er heen beweegt hij niet.
ik snel e.h.b.o. verlenen begint hij opeens heel hard te lachen.
die stomme klootzak ik schok me dood
Dit moet niet uitmaken, de telefoonist van de KLPD hoord alleen te vragen naar regio die je moet hebben. Doorvragen doet de centralist op de MK van de desbetreffende regio.quote:Op zondag 18 juni 2006 13:13 schreef Estate het volgende:
Probeer altijd met vaste telefoon te bellen dat scheelt doorverbinden en het juiste korps/ regio te vinden.
Waarom zouden ze je buren moeten bellen, jij bent toch ziek en er moet toch een ambulance voor jou komen? Als je door een ambulance zou worden afgevoerd hebben je buren dat echt wel door en kunnen je ouders oid bellen..quote:Op zondag 18 juni 2006 17:14 schreef mvc het volgende:
Een tijd terug was ik thuis met iets bezig weet niet meer wat tv aan het kijken ofzo totdat ik me opeens behoorlijk duizelig begon te voelen. Uit paniek wist ik niet wat ik moest doen, er was niemand thuis dus heb ik 112 gebeld ik had ze verteld dat ik me absoluut niet goed voelde en of ze mijn buren wilde bellen. De mevrouw aan de telefoon: "Ja meneer wie zijn uw buren zonder naam kan ik ze toch niet bellen" en blablabla. Dus ik de telefoon erop gegooit en buiten om hulp geroepen, gelukkig is de buurvrouw me toen te hulp geschoten.
Erg slecht dit dus ! De medewerkers van de 112 centrale hebben toch zeker wel een nummermeld systeem waarmee ze tevens kunnen zien waarvandaar de bellen belt ? Zodat ze ook gelijk het nummer van een buurman kunnen raadplegen en eventueel bellen ? Er heeft ook niemand meer terug gebeld om te vragen of alles goed is afgelopen.
Ja idd, beetje vreemd verhaalquote:Op zondag 18 juni 2006 17:37 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Waarom zouden ze je buren moeten bellen, jij bent toch ziek en er moet toch een ambulance voor jou komen? Als je door een ambulance zou worden afgevoerd hebben je buren dat echt wel door en kunnen je ouders oid bellen..
quote:Op zondag 18 juni 2006 19:01 schreef Neenetje het volgende:
Wel een keer bijna..
Ik was op weg naar huis op de fiets. Dus ik rij braaf over het fietspad en zie zo'n 30 meter verderop een zooi jochies naast het fietspad. Niks aan de hand zou je denken.. Ik kom dichterbij en zie dat een stel van die jochies ergens tegenaan stonden te schoppen.. op hetzelfde moment zie ik dat het dus een van die jochies is die op de grond ligt, waar ze tegenaan staan te schoppen zijn met z'n 10'en.
Ik spring van m'n fiets, telefoon in m'n hand, 112 al ingetoetst. Dus ik begin te roepen tegen die jochies dat ze moeten maken dat ze wegkomen. Gaat dat jochie dat op de grond ligt rechtop zitten en zitten lachen. "Goed dat u gestopt bent en dat u laat zien dat u tegen zinloos geweld bent."
Nou, ze hadden bijna zelf 112 mogen bellen, kutkinderen.
Whahahaquote:Op zondag 18 juni 2006 19:01 schreef Neenetje het volgende:
Wel een keer bijna..
Ik was op weg naar huis op de fiets. Dus ik rij braaf over het fietspad en zie zo'n 30 meter verderop een zooi jochies naast het fietspad. Niks aan de hand zou je denken.. Ik kom dichterbij en zie dat een stel van die jochies ergens tegenaan stonden te schoppen.. op hetzelfde moment zie ik dat het dus een van die jochies is die op de grond ligt, waar ze tegenaan staan te schoppen zijn met z'n 10'en.
Ik spring van m'n fiets, telefoon in m'n hand, 112 al ingetoetst. Dus ik begin te roepen tegen die jochies dat ze moeten maken dat ze wegkomen. Gaat dat jochie dat op de grond ligt rechtop zitten en zitten lachen. "Goed dat u gestopt bent en dat u laat zien dat u tegen zinloos geweld bent."
Nou, ze hadden bijna zelf 112 mogen bellen, kutkinderen.
Nummer van 112 is toch ook gewoon voor de brandweer hoor. Ambulance, Politie en Brandweer. Je krijgt altijd politie als eerst. Mocht je meerdere of een andere nodig hebben word je doorgeschakeld naar de tafel van de andere disipline. En tegenwoordig kan men in de computer de meldingen zo naar elkaar doorzenden van de ene tafel naar de andere.quote:Op zondag 18 juni 2006 21:36 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik heb 4x gebeld voor een brand. Twee keer brand in een vuilnisbak (ze verbinden je dan netjes door met de brandweer) en twee keer een brand naast/in het winkelcentrum (hiervoor zijn ze me erg dankbaar geweest want ik heb toch mooi onze winkelcentrum gered).
Ook een keer gebeld omdat er met spoed een ambulance moest komen voor iemand die hoogstwaarschijnlijk drugs had genomen + alcoholvergiftiging had.
Overigens heb ik geen flauw idee wat het nummer is van de brandweer, dus ik bel altijd 112 en die verbinden je zonder problemen door.
Goed werk van jequote:Op zondag 18 juni 2006 21:46 schreef thaduck het volgende:
Heb 2x moeten bellen
1. Ik stond met auto op lantaarnpaal midden op de weg en het leek me wel handig als iemand het kwam oplossen. Ik eerst 112 bellen, moest ik 0900-tuig bellen. Nadat ik dat 3x geprobeerd had (en 3x doorverbonden werd naar een telefoon die niet beantwoord werd van de lokale politie) nog maar een keer 112 gebeld. Toen ging het wel vlot, na een uur was er al een motoragent ter plaatse en nog is een uur later een sleepwagen!
Kon mij niet zoveel meer boeien overigens, auto lag in de prak en daar kon ik niets meer aan doen. Alleen alle vloeistoffen die lekker over de weg de put in liepen vond ik beetje jammer.. Maar als ze zelf niet opschieten, dan maak ik me niet zo druk over het milieu.
2. Ik reed op de A2 van Maastricht naar Utrecht rijdt er in 1x een invalidekarretje in de spits op de snelweg. Kon er nog net omheen (iedereen reed 120). Ik heb toen eerst de man in het karretje naar de kant 'gedwongen' en mijn auto ervoor gezet zodat ie niet meer wegkon. Toen ik vervolgens 112 belde gingen ze mij vertellen dat er inderdaad iemand reed, maar gelukkig kon ik ze vertellen dat hij onderwijl niet meer reed maar achter mijn auto stilstond en dat het mij verstandig leek dat een agent hem de afslag af ging begeleiden. Binnen 5 minuten was er een agent ter plaatse (hij was al onderweg) en ik kreeg een mooi bedankje!
*trots kijkt* Nee zonder gekheid, als iemand (vrachtwagen met 80/90 of auto met 120) dat karretje geraakt had waren er gegarandeerd doden gevallen. Het was eigenlijk gewoon een instict op een of andere manierquote:
Okay dat wist ik nietquote:Op zondag 18 juni 2006 21:47 schreef nexcro het volgende:
[..]
Nummer van 112 is toch ook gewoon voor de brandweer hoor. Ambulance, Politie en Brandweer. Je krijgt altijd politie als eerst. Mocht je meerdere of een andere nodig hebben word je doorgeschakeld naar de tafel van de andere disipline. En tegenwoordig kan men in de computer de meldingen zo naar elkaar doorzenden van de ene tafel naar de andere.
in spannende films wel jaquote:Op zondag 18 juni 2006 10:12 schreef Centurion_NL het volgende:
Als de politie voor iedere vrachtwagen langs moet komen.......quote:Op zondag 18 juni 2006 19:12 schreef nikky het volgende:
Verschillende keren.
Een keer kom ik snachts uit Amsterdam en zie ik iets vaags in de verte. Alleen bleek dit niet in de verte te zijn maar erg dichtbij en ik moest vol in de ankers. Er reed een zwarte bestelbus met een donkere hoge kar achter. Deze kar had geen nummerplaat en geen verlichting. Dus ik had hem helemaal niet gezien. Erg donker bij Swifterband.
Ik heb 112 gebeld en toen ik de juiste persoon aan de lijn had zag ik waar hij eraf ging.
Rommel op de snelwegen. Zoals verloren lading. Afgelopen wielen van vrachtwagens.
Ook bel ik voor een vrachtwagen die slingert. Hoevaak je ze zaterdags niet tegenkomt op de weg. Van die malloten die van links naar rechts zwabberen en de gehele vluchtstrook af en toe ook eens meenemen.... Vast een overtreding van de rijtijdenwet.
Niet bij hart problemen. Zorgt ervoor dat de vaten die je hart voorzien van bloed open gaan staan. Daarmee dus de klachten voorkomt. Of in dit geval levensreddend kan zijn. Goed gehandeld dus!quote:Op zondag 18 juni 2006 10:12 schreef Centurion_NL het volgende:
Bij twijfel altijd meteen 112 bellen!!! De dokter kan toch niks voor je betekenen. En de gasten van 112 hebben alles bij zich voor dergelijke situaties. Voor een schaafwond of een niet al te hard bloedende snee kun je gerust naar de dokter bellen. Maar mensen die niet meer bij bewustzijn zijn en dat ook niet snel komen altijd onmiddelijk 112 bellen!quote:Op maandag 19 juni 2006 14:29 schreef Quiestisia het volgende:
Ik heb nog nooit gebeld, wel heeft mn zusje ooit gebeld, mn moeder was flauw gevallen en toen raakten we een beetje in paniek en zei mn vader eerst dat ze de dokter moest bellen, die nam niet op, en toen moest ze 112 bellen... achteraf was dat eik helemaal niet zo nodig geweest.
Verder is er wel een keer voor mij 112 gebeld, ik had een ongeluk gehad, maar eigenlijk was alleen mn gezicht een beetje geschaafd. Voor mijn idee was het heel lang wachten, maar volgens mij, achteraf gezien, viel dat best mee...
Wie weetquote:Op woensdag 21 juni 2006 15:52 schreef thaduck het volgende:
[..]
Toeval? http://nu.nl/news/760120/(...)snelweg_gehaald.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |