abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38963547
Nav van Klote 0900-8844 is mijn vraag eigenlijk naar aanleiding van wat heb jij wel eens 112 moeten bellen en hoe is dat gegaan? Lang moeten wachten, onbeschoft geholpen?

pi_38963582
Buurman had ruzie.... *kuch*..... met zijn vriendin. Lang verhaal kort: zij haalde geen adem meer.

112 gebeld, eerst een mevrouw aan de lijn die vroeg of ik politie, brandweer of een ambulance nodig had (ik zei politie en ambulance) en ik ben toen meteen doorverbonden met een ander persoon. In superspeed uitgelegd wat er aan de hand was en waar ze moesten zijn en toen werd me verteld dat ik de telefoon mocht ophangen.
Ik ben buiten gaan staan en met een minuut of twee stond de eerste politiewagen voor de deur. De ambulance liet nog het langste op zich wachten, maar die moesten ook van verder komen. (Politiebureau zit praktisch om de hoek.)
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zondag 18 juni 2006 @ 04:26:12 #3
84524 Morwen
I got life
pi_38963608
Hier ook een burenruzie. Ik was er al tussen gesprongen, maar dat liep niet helemaal zoals gepland en dat is zacht uitgedrukt

Mannetje naar binnen gerend en 112 gebeld, waren er redelijk vlot en het adres was bekend Nadien nog even nagebabbeld met de agenten. Goed gevoel over.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_38963610
Heb er 3 keer heen gebeld, alle drie de keren gewoon goed en snel te woord gestaan.

1e keer was toen ik bij iemand in de auto zat en hij hem even bij een andere auto vol in de zijkant reed met zo'n 90 km/h. Auto waar wij inzaten lag bijna op zijn dakkie. Gelukkig alleen wat gekeusde ribben enzo van de gordel. De verpleegkundige van de Ambulance woonde vlakbij en hoorde de knal dus had tegelijk met dat ik belde ook al via de portofoon melding gemaakt. Dus toen heb ik maar opgehangen. Politie was vrij snel daarna ter plaatse, brandweer duurde even iets langer maar de helft van de brandweermannen stond in een rij en konden er niet langs(het ongeval gebeurde bij een brug, die andere auto stond scheef op de brug en de ambulance stond ook half op de brug dus ze konden er niet langs.)

2e keer was er een meisje hier thuis door een raampje in de deur gegaan met haar hand, slagaderlijke bloeding. Duurde wel lang voordat de ambulance kwam trouwens. Kwam omdat het gebied hier leeg was en ze 15 km verderop paraat stonden.

3e keer was toen ik ergens brand zag. Brandweer had oefening en was samen met de politie binnen paar minuten terplaatse.
pi_38963671
Keer toen de vriendin van mijn broertje mishandeld was door een kraker.
Kraker was daarna een kraakpand (voormalige school) ingevlucht toen mijn broertje hem achterna zat.

Politie wou niet komen, want ze hadden het druk met dingen die meer prioriteit hadden volgens hun.
Ik ze gewaarschuwd dat mijn broertje door het lint zou gaan. Moest ie maar lekker doen was het antwoord.

Toen ik even later weer belde dat de ruiten er uit zouden gaan bij dat kraakpand omdat mijn broertje de klinkers al uit de straat stond te trekken, wilden ze me nog niet geloven dat het toch maar beter was als ze kwamen.

Toen een paar tellen later de klinkers door de ramen vlogen terwijl ik de meldkamer nog aan de lijn had, stonden er binnen een paar minuten 6 politieauto's

Uiteindelijk kwam het er op neer dat als de vriendin van mijn broertje geen aangifte zou doen van mishandeling, die krakers geen aangifte zouden doen van het vernielen van een stuk of wat ruiten
  zondag 18 juni 2006 @ 05:26:59 #6
150776 Chou
Anti Kabinet
pi_38963708
quote:
Op zondag 18 juni 2006 05:01 schreef Swolly het volgende:
Keer toen de vriendin van mijn broertje mishandeld was door een kraker.
Kraker was daarna een kraakpand (voormalige school) ingevlucht toen mijn broertje hem achterna zat.

Politie wou niet komen, want ze hadden het druk met dingen die meer prioriteit hadden volgens hun.
Ik ze gewaarschuwd dat mijn broertje door het lint zou gaan. Moest ie maar lekker doen was het antwoord.

Toen ik even later weer belde dat de ruiten er uit zouden gaan bij dat kraakpand omdat mijn broertje de klinkers al uit de straat stond te trekken, wilden ze me nog niet geloven dat het toch maar beter was als ze kwamen.

Toen een paar tellen later de klinkers door de ramen vlogen terwijl ik de meldkamer nog aan de lijn had, stonden er binnen een paar minuten 6 politieauto's

Uiteindelijk kwam het er op neer dat als de vriendin van mijn broertje geen aangifte zou doen van mishandeling, die krakers geen aangifte zouden doen van het vernielen van een stuk of wat ruiten
krakers bezitten niet dat wat ze kraken, punt uit toch..
heeft ze aangifte gedaan?
pi_38964032
Ik heb ook een keer gebeld voor een hond die aangereden was, ik wist het nummer van de dierenambulance niet dus heb ik maar 112 gebeld.

Werd netjes doorverbonden met de politie, die nam mijn gegevens op en zorgde voor de dierenambulance.

Ze vonden het niet erg dus dat mag ook gewoon
  zondag 18 juni 2006 @ 09:26:42 #8
31922 florisje
er zit een aap in de koelkast!
pi_38964164
nog zo'n spannend verhaal:
ik liep een paar jaar geleden de metro in bij amsterdam centraal om naar school te gaan.
toen zakte boven de roltrap precies voor m'n neus een man in elkaar. ik ving hem ongeveer op en heb hem samen met iemand anders op de grond gelegd. de vriendelijke man was niet bij kennis maar ademde wel nog dus ik wist niet goed wat ik moest doen.
er waren meteen een paar mensen van de GVB (of stadswacht ofzo) bij die met hun mobilofoon probeerden de ambulance (of hoofdbureau misschien) te 'bellen' maar dat lukte ze niet. dus toen zei ik: dan bel ik wel 112! ik belde met m'n Ben telefoon en kreeg meteen iemand aan de telefoon. ik geloof dat ik moest zeggen dat het in amsterdam was en dat ik een ambulance nodig had. 'dan verbind ik u nu door...' vervolgens ging de telefoon dus gewoon iets van 10! keer over! het duurde echt onwijs lang. en nou weet ik wel dat door de adreline altijd langer lijkt dan het is maar dit was echt lang! dus nadat ik eindelijk iemand aan de telefoon had en uitgelegd had wat er aan de hand was kwam er opeens ambulance personeel met een brancard naar beneden dus ik zei: 'laat maar zitten!'
hoe die mensen er kwamen weet ik eigenlijk niet, misschien was er wel iemand naar boven gerend omdat er vaak wel een ambulance in de buurt van CS is.

de in elkaar gezakte meneer had waarschijnlijk een hartproblemen of suikerziekte. op een gegeven moment kwam hij namelijk weer een beetje bij en zei dat ie iets in z'n jaszak had. dat bleek nitroglycerine te zijn wat hij vervolgens zelf innam. hij is wel de brancard afgevoerd maar toen ben ik zelf weer de metro ingestapt. daar herkende iemand me die vroeg wat er met die man aan de hand was superfloris to the rescue
knolraap en lof schorseneren en prei
pi_38964571
Nitroglycerine...... dat ontploft bij schokken.... en als je valt....
pi_38964625
quote:
Op zondag 18 juni 2006 10:12 schreef Centurion_NL het volgende:
maar kan ook bij (hartproblemen?) goed helpen.
  zondag 18 juni 2006 @ 10:20:09 #11
3185 Adelante
To let it go now
pi_38964661
Toen onze schuur in brand stond 112 gebeld, werd doorverbonden met lokale brandweerkorps, maar die waren in gesprek (de hele buurt wilde waarschijnlijk de uitslaande brand melden ). Vervolgens nog eens gebeld en toen kwam ik er wel door. Brandweer was er met 10 minuten overigens
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 18 juni 2006 @ 10:49:34 #12
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38965018
Bij een aanrijding waarbij een fietser was betrokken. De auto waarin ik zat werd aangereden door een maloot die te veel hard (ongeveer 70 in een 30 KM gebied) over het kruispunt gevolgen kwam. Na het aanrijden van de auto waarin ik zat geschepte die gast ook nog een fietser.

De fiets van die fietser was echt helemaal vervormd en die fietser is ook afgevoerd met een ambulance en de politie is er bij geweest omdat die gast behoorlijk flipte en om een rapport van de aanrijding op te maken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38965331
TVP, nog nooit gebeld
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  zondag 18 juni 2006 @ 12:19:50 #14
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_38966843
ja, zakbroek bellen
pi_38968620
Oude mevrouw van stoel gevallen heup uit de kom, man met longemfyseem die een aanval kreeg, loempia kar die omver werd gereden: loempinees met brandwonden dus , erg vervelende klant , twee keer suiker/hart probleem niet aanspreekbaar , joyrider die van een rontonde was gevlogen en nog een paar keer 8844 voor kleine meldingen.
Ik werk in de horeca van daar uit worden meldingen bijna altijd serieus genomen. Ben altijd erg netjes tewoord gestaan en hulp was meestal snel aanwezig soms met zwaailicht en sirene terwijl dat niet eens nodig was.
Probeer altijd met vaste telefoon te bellen dat scheelt doorverbinden en het juiste korps/ regio te vinden.
  zondag 18 juni 2006 @ 14:09:11 #16
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_38970019
We fietsten een keer met een groepje jongens en meisjes richting de stad, we kwamen net van een feesje. Toen zagen we verderop dat er een paar stoere kerels met dozen en stenen van het viaduct op ons gooiden, na wat heen en weer gescheld kwamen ze naar beneden en ontstond er een worsteling. Hierbij viel een maat van mij samen met zon vent in het water. Toen werden die kerels gek en begonnen erop los te slaan, ook de meisjes sloegen ze en zij hebben toen 112 gebeld terwijl wij aan het knokken waren.
Het scheen dus dat er die avond al meer klachten over die lui waren binnen gekomen want in 5 minuten tijd kwamen er van 4 kanten politiebusjes met honden.
Je had die kerels moeten zien rennen, ze zijn allemaal door de honden gepakt en uiteindelijk moest de 'leider' van dat groepje die die maat van me in het water had gegooid voor de rechter komen en alle schade vergoeden die hij met zijn actie had veroorzaakt.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 juni 2006 @ 14:15:22 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_38970167
Ik reed de poort uit bij mijn werk en toen lag er een gekreukelde motorrijder op straat. 112 gebeld, politie en ambulance waren er vrij snel. Aangezien ik een collega zag staan daar ging ik even een praatje met haar maken. Bleek dat die motorrijder op haar auto was geklapt. Zaak is later geseponeerd omdat mijn collega weliswaar de weg opreed en dus voorrang had moeten verlegen, maar zij had de motorrijder niet gezien omdat die met zo'n noodgang heeft gereden dat ie niet eens in beeld (spiegel) was toen zij weg wilde rijden
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 18 juni 2006 @ 14:26:59 #18
131668 welkominspace
verleden tijd
pi_38970438
wel eens voor de grap maar dat vond ik later niet meer zo grappig.
want later moest men een stuk of 5 keer voor mij bellen.
ik moest gisteren bijna bellen maar had gvd geen mobieltje bij me
wij deden zo een race moet onze brommertjes ik was scheidsrechter,gaat er opeens een van ons op zijn bek met 40/50km/h
ik spring op me brommer rijd er heen beweegt hij niet.
ik snel e.h.b.o. verlenen begint hij opeens heel hard te lachen.
die stomme klootzak ik schok me dood
niet meer
  Moderator zondag 18 juni 2006 @ 14:33:46 #19
42184 crew  DaMart
pi_38970601
Een keer stond de spporberm aan de overkant bij mijn ouders in de fik. 112 gebeld, maar die waren al op de hoogte. Toen ik zei dat er brand was bij het spoor, vulde de dame alle overige informatie al aan. Verder is er in diezelfde straat een keer een fietser aangereden toen de moeder van een bekende coureur de bocht iets te krap nam.

En vorig jaar reed er een scooterjosti te hard, verloor de macht over het stuur en vouwde zijn scooter om een lantaarnpaal. Toen hebben we ook maar even gebeld om door te geven dat er een lantaarnpaal gewond was.

Elke keer was de melding zelf binnen 5 minuten afgehandeld, en waren de hulpdiensten redelijk snel ter plaatse.
pi_38970714
112 gebeld omdat mijn toenmalige buurvrouw een hartaanval had gekregen en dus zo'n beetje aan het dood gaan was. Ambulance was er in no time. Helaas was het een week later toch te laat.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zondag 18 juni 2006 @ 15:23:34 #21
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_38972002
3 jaar terug toen mijn moeder snachts wakker werd en niet meer kon ademen. We waren al langs de huisarts geweest maar die zei dat het een griepje was. Bleek die ziekte te zijn die toen voor kwam op de bloemenbeurs door stilstaand water van een fontein... Ben de naam ff kwijt

Ik heb wel 4 keer gebeld samen met mijn pa want ze kwamen wel maar mijn moeder stikte. Dus al waren ze er in 2 minuten dan was het nog te lang. Ik weet niet hoe lang het heeft geduurd (besef van tijd was de deur uit gegaan) maar gelukkig wel op tijd. Ze heeft nog 3 weken in het ziekenhuis gelegen omdat de eerste 4 soorten van penicilline niet werkte en ze had 95% zuurstof nodig om enigzins te kunnen adem halen want dr longen zaten vol met vocht. Ze hebben toen ook een gaatje gemaakt in dr rug zodat al het vocht eruit kon lopen.

Ze is toen iets van 15 kilo afgevallen en ze leek wel een lijk. Ik durfde ook niet langer dan 10 minuten bij dr te zijn in het ziekenhuis. Kon het gewoon niet aanzien. De huisarts hebben we aangeklaagd en die mag geen dokterspraktijk meer hebben. Met mijn moeder gaat het gelukkig weer erg goed maar ze heeft verhoogde kans op allerlei infecties en ziektes die de longen aanvallen.

Zit nu zowat weer te janken voor de pc, die ogen van mijn moeder terwijl ze geen lucht kreeg en het geluid dat ze maakte om wanhopig te kunnen blijven leven, brrr
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
pi_38972017
Een stuk of 30 turken voor de deur die tegen 1 blankje jongen stonden te dreigen met messen enzo. Zag er niet zo goed uit, dus heb maar snel 112 gebeld, vroeg om veel politie. Uiteindelijk waren ze véél te laat, want de jongen (slim als ie was) was al lang en breed weggerend met 30 turken achter zich aan Moest ik vervolgens een daderprofiel geven van dertig turken..
  zondag 18 juni 2006 @ 15:28:47 #23
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_38972132
Ik heb nog nooit 112 mogen bellen
pi_38972144
Heb wel vaker 112 moeten bellen, maar deze 2 x blijven me het meeste bij!

* Een keer was er brand in het park waar we altijd lopen met de hondjes. Het was toen extreem droog dus het ging best snel. Was maar klein brandje maar had veel groter kunnen worden door de droogte.

* En 23 april 2004.. om 4.15 's nachts toen we zelf brand in huis hadden. Onze keuken stond in de brand. De hond had ons wakker gemaakt. Dat was wel onhandig aangezien stroom er natuurlijk uitlag, probeerde ik te bellen geen kiestoon. Ik weer helemaal naar binnen door de rook om mijn mobiel te halen. En dan duurt het lang (voor je gevoel) voordat de brandweer er is (Eigenlijk waren ze er binnen 10 min)
pi_38972171
Bij een schietpartij in de Kalvertoren, maar iedereen belde tegelijk dus ik hing toen ik geen verbinding kreeg maar op omdat ik iedereen al zag bellen... Politie was er trouwens erg snel.
pi_38972296
Ik nog nooit.
  zondag 18 juni 2006 @ 15:41:17 #27
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_38972482
ooit aantal jaren terug 112 gebeld ivm met iemand die een epileptische aanval kreeg voor de balie van me werk. Was wel raar om dat nummer te draaien, maar ze waren er binnen 5 minuten echt supper snel. en als voorzorg maatregel alle deuren die naar de wachtkamer liepen dichhouden zodat de persoon die de aanval had niet bezeerd kon worden door de deur die open gedaan kon worden. tevens alle komende bezoeker tegen houden(gelukkig kwamen die uit zich zelf al niet). de persoon is er weer geheel boven op gekomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door AlwaysConnected op 18-06-2006 15:46:49 ]
pi_38972718
quote:
Op zondag 18 juni 2006 14:26 schreef welkominspace het volgende:
wel eens voor de grap maar dat vond ik later niet meer zo grappig.
want later moest men een stuk of 5 keer voor mij bellen.
ik moest gisteren bijna bellen maar had gvd geen mobieltje bij me
wij deden zo een race moet onze brommertjes ik was scheidsrechter,gaat er opeens een van ons op zijn bek met 40/50km/h
ik spring op me brommer rijd er heen beweegt hij niet.
ik snel e.h.b.o. verlenen begint hij opeens heel hard te lachen.
die stomme klootzak ik schok me dood
Maikuul kloon

Een maat van mij moest toen we beiden in de auto zaten een keer 112 bellen omdat we opeens op de andere rijbaan een auto in de fik zagen vliegen. Mooie Renault techniek he Ding was evenlater helemaal uitgefikt. Gelukkig konden de inzittenden snel het voertuig verlaten.
  zondag 18 juni 2006 @ 15:53:21 #29
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_38972834
al n aantal keer inderdaad nu ik erover nadenk:

• toen iemand bijna in n hypoglycemische coma kwam

• toen er bij mij naast brand was en ik moest vluchten voor t vuur met 2 katten die weggekropen waren en n rat die ik achter moest laten van de brandweer

• toen PSV supporters op massaal op de vuist gingen met Fortuna Sittard supporters

• toen n onderbuurman volledig doordraaide en met n knuppel al zn ramen in aant slaan was

• toen de verkeerslichten uitgevallen waren op n heel groot kruispunt en er bijna ongelukken gebeurden

• en er is n keer voor mezelf gebeld toen ik op mn harses gevallen was en bewusteloos was...
  •   zondag 18 juni 2006 @ 16:00:57 #30
    106648 speedrock
    speedrock in my veins
    pi_38973040
    een keer gebeld toen er midden op de weg een auto stond zonder iemand erbij terwijl de auto wel flink schade had opgelopen tijdens een botsing oid, was geen spoed maar politie was er toch binnen 10 min.
    Naderhand nog een telefoontje terug gehad van de politie dat het bleek dat de auto gestolen was om mee te gaan joyrijden.
    pi_38973207
    Ik had een keer gezegd dat mijn konijn zowaar vleugels had geregen en weggevlogen was, en dat ze hem moesten komen vangen!! Paniek, natuurlijk!! Geloven ze je niet.
    pi_38973492
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 13:13 schreef Estate het volgende:
    Probeer altijd met vaste telefoon te bellen dat scheelt doorverbinden en het juiste korps/ regio te vinden.
    Dit moet niet uitmaken, de telefoonist van de KLPD hoord alleen te vragen naar regio die je moet hebben. Doorvragen doet de centralist op de MK van de desbetreffende regio.
    pi_38973698
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 15:28 schreef TommyGun het volgende:
    Ik heb nog nooit 112 mogen bellen
    Wees blij.
      zondag 18 juni 2006 @ 16:49:46 #34
    137676 TommyGun
    Stik er maar in!
    pi_38974472
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 16:22 schreef nexcro het volgende:

[..]

Wees blij.
    Van de ene kant wel ja
    pi_38975050
    Een tijd terug was ik thuis met iets bezig weet niet meer wat tv aan het kijken ofzo totdat ik me opeens behoorlijk duizelig begon te voelen. Uit paniek wist ik niet wat ik moest doen, er was niemand thuis dus heb ik 112 gebeld ik had ze verteld dat ik me absoluut niet goed voelde en of ze mijn buren wilde bellen. De mevrouw aan de telefoon: "Ja meneer wie zijn uw buren zonder naam kan ik ze toch niet bellen" en blablabla. Dus ik de telefoon erop gegooit en buiten om hulp geroepen, gelukkig is de buurvrouw me toen te hulp geschoten.

Erg slecht dit dus ! De medewerkers van de 112 centrale hebben toch zeker wel een nummermeld systeem waarmee ze tevens kunnen zien waarvandaar de bellen belt ? Zodat ze ook gelijk het nummer van een buurman kunnen raadplegen en eventueel bellen ? Er heeft ook niemand meer terug gebeld om te vragen of alles goed is afgelopen.
    <b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
    pi_38975699
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 17:14 schreef mvc het volgende:
    Een tijd terug was ik thuis met iets bezig weet niet meer wat tv aan het kijken ofzo totdat ik me opeens behoorlijk duizelig begon te voelen. Uit paniek wist ik niet wat ik moest doen, er was niemand thuis dus heb ik 112 gebeld ik had ze verteld dat ik me absoluut niet goed voelde en of ze mijn buren wilde bellen. De mevrouw aan de telefoon: "Ja meneer wie zijn uw buren zonder naam kan ik ze toch niet bellen" en blablabla. Dus ik de telefoon erop gegooit en buiten om hulp geroepen, gelukkig is de buurvrouw me toen te hulp geschoten.

Erg slecht dit dus ! De medewerkers van de 112 centrale hebben toch zeker wel een nummermeld systeem waarmee ze tevens kunnen zien waarvandaar de bellen belt ? Zodat ze ook gelijk het nummer van een buurman kunnen raadplegen en eventueel bellen ? Er heeft ook niemand meer terug gebeld om te vragen of alles goed is afgelopen.
    Waarom zouden ze je buren moeten bellen, jij bent toch ziek en er moet toch een ambulance voor jou komen? Als je door een ambulance zou worden afgevoerd hebben je buren dat echt wel door en kunnen je ouders oid bellen..
    pi_38975851
    Ik heb nog nooit hoeven bellen, ben ik ook ZEER blij om.
      zondag 18 juni 2006 @ 18:26:09 #38
    137676 TommyGun
    Stik er maar in!
    pi_38976788
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 17:37 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Waarom zouden ze je buren moeten bellen, jij bent toch ziek en er moet toch een ambulance voor jou komen? Als je door een ambulance zou worden afgevoerd hebben je buren dat echt wel door en kunnen je ouders oid bellen..
    Ja idd, beetje vreemd verhaal
      zondag 18 juni 2006 @ 18:45:30 #39
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_38977323
    Leuk om die verhalen te lezen. Ik heb zelf gelukkig nog nooit 112 hoeven bellen.
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
    pi_38977782
    Wel een keer bijna..

Ik was op weg naar huis op de fiets. Dus ik rij braaf over het fietspad en zie zo'n 30 meter verderop een zooi jochies naast het fietspad. Niks aan de hand zou je denken.. Ik kom dichterbij en zie dat een stel van die jochies ergens tegenaan stonden te schoppen.. op hetzelfde moment zie ik dat het dus een van die jochies is die op de grond ligt, waar ze tegenaan staan te schoppen zijn met z'n 10'en.

Ik spring van m'n fiets, telefoon in m'n hand, 112 al ingetoetst. Dus ik begin te roepen tegen die jochies dat ze moeten maken dat ze wegkomen. Gaat dat jochie dat op de grond ligt rechtop zitten en zitten lachen. "Goed dat u gestopt bent en dat u laat zien dat u tegen zinloos geweld bent."

Nou, ze hadden bijna zelf 112 mogen bellen, kutkinderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Neenetje op 18-06-2006 19:09:50 ]
    Neen
      Milf zondag 18 juni 2006 @ 19:12:11 #41
    16000 nikky
    Paars is het nieuwe rood!
    pi_38978129
    Verschillende keren.

Een keer kom ik snachts uit Amsterdam en zie ik iets vaags in de verte. Alleen bleek dit niet in de verte te zijn maar erg dichtbij en ik moest vol in de ankers. Er reed een zwarte bestelbus met een donkere hoge kar achter. Deze kar had geen nummerplaat en geen verlichting. Dus ik had hem helemaal niet gezien. Erg donker bij Swifterband.
    Ik heb 112 gebeld en toen ik de juiste persoon aan de lijn had zag ik waar hij eraf ging.

Rommel op de snelwegen. Zoals verloren lading. Afgelopen wielen van vrachtwagens.

Ook bel ik voor een vrachtwagen die slingert. Hoevaak je ze zaterdags niet tegenkomt op de weg. Van die malloten die van links naar rechts zwabberen en de gehele vluchtstrook af en toe ook eens meenemen... . Vast een overtreding van de rijtijdenwet.
    👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
    Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
    Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
    pi_38978375
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 19:01 schreef Neenetje het volgende:
    Wel een keer bijna..

Ik was op weg naar huis op de fiets. Dus ik rij braaf over het fietspad en zie zo'n 30 meter verderop een zooi jochies naast het fietspad. Niks aan de hand zou je denken.. Ik kom dichterbij en zie dat een stel van die jochies ergens tegenaan stonden te schoppen.. op hetzelfde moment zie ik dat het dus een van die jochies is die op de grond ligt, waar ze tegenaan staan te schoppen zijn met z'n 10'en.

Ik spring van m'n fiets, telefoon in m'n hand, 112 al ingetoetst. Dus ik begin te roepen tegen die jochies dat ze moeten maken dat ze wegkomen. Gaat dat jochie dat op de grond ligt rechtop zitten en zitten lachen. "Goed dat u gestopt bent en dat u laat zien dat u tegen zinloos geweld bent."

Zelf (wel even afkloppen, Meneer Murphy let goed op m'n uitspraken )
    nog nooit 112 hoeven bellen

wel een aantal keren bij ongelukken uitgekomen, waar gelukkig al hulp was..
    Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
    pi_38980066
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 19:01 schreef Neenetje het volgende:
    Wel een keer bijna..

Whahaha
    Buy it, use it, break it, fix it,
    Trash it, change it, mail - upgrade it,
    Charge it, point it, zoom it, press it,
    Snap it, work it, quick - erase it,
    pi_38980347
    Verleden week vrijdag, s'morgens om 06.45.

Was om 05.30 op de zaak niks aan het handje en doe gewoon wat ik moet doen.
    Open om 6 uur de zaak en rond 06.20 word ik me daar beroerd, gelukkig kwam er een bekende klant die ik vertrouw die wilde 112 bellen maar eigenwijs als ik ben , dat hoefde niet, wel manager laten bellen en zaak op slot gedaan.

Rond 06.45 kwam er een collega die door de manager gebeld was die belde direct 112, die waren er snel en na controle meegenomen naar ziekenhuis, was waarschijnlijk een hartritmestoornis, was/ben doodmoe sindsdien, en eigenlijk was ik dat daarvoor al, maarja, je gaat maar door he?
      zondag 18 juni 2006 @ 21:36:02 #46
    100008 MeneerMuis
    WWE is my life
    pi_38983041
    Ik heb 4x gebeld voor een brand. Twee keer brand in een vuilnisbak (ze verbinden je dan netjes door met de brandweer) en twee keer een brand naast/in het winkelcentrum (hiervoor zijn ze me erg dankbaar geweest want ik heb toch mooi onze winkelcentrum gered).
    Ook een keer gebeld omdat er met spoed een ambulance moest komen voor iemand die hoogstwaarschijnlijk drugs had genomen + alcoholvergiftiging had.

Overigens heb ik geen flauw idee wat het nummer is van de brandweer, dus ik bel altijd 112 en die verbinden je zonder problemen door.
    World Wrestling Entertainment
      zondag 18 juni 2006 @ 21:41:00 #47
    95236 marcb1974
    Dakshin Ray
    pi_38983260
    Er is een keer voor mij gebeld. Kreeg niet echt adem meer. Ambulance deed er ruim een kwartier over, ze konden de weg niet vinden
    stupidity has become as common as common sense was before
    pi_38983414
    zelf nooit hoeven te bellen gelukkig.

112 = brandweer, politie en ambulance
      zondag 18 juni 2006 @ 21:46:31 #49
    6373 thaduck
    !! nu Tha_Duck !!
    pi_38983449
    Heb 2x moeten bellen

1. Ik stond met auto op lantaarnpaal midden op de weg en het leek me wel handig als iemand het kwam oplossen. Ik eerst 112 bellen, moest ik 0900-tuig bellen. Nadat ik dat 3x geprobeerd had (en 3x doorverbonden werd naar een telefoon die niet beantwoord werd van de lokale politie) nog maar een keer 112 gebeld. Toen ging het wel vlot, na een uur was er al een motoragent ter plaatse en nog is een uur later een sleepwagen!

Kon mij niet zoveel meer boeien overigens, auto lag in de prak en daar kon ik niets meer aan doen. Alleen alle vloeistoffen die lekker over de weg de put in liepen vond ik beetje jammer.. Maar als ze zelf niet opschieten, dan maak ik me niet zo druk over het milieu.

2. Ik reed op de A2 van Maastricht naar Utrecht rijdt er in 1x een invalidekarretje in de spits op de snelweg. Kon er nog net omheen (iedereen reed 120). Ik heb toen eerst de man in het karretje naar de kant 'gedwongen' en mijn auto ervoor gezet zodat ie niet meer wegkon. Toen ik vervolgens 112 belde gingen ze mij vertellen dat er inderdaad iemand reed, maar gelukkig kon ik ze vertellen dat hij onderwijl niet meer reed maar achter mijn auto stilstond en dat het mij verstandig leek dat een agent hem de afslag af ging begeleiden. Binnen 5 minuten was er een agent ter plaatse (hij was al onderweg) en ik kreeg een mooi bedankje!
    tegenwoordig bekend als Tha_Duck
    pi_38983482
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 21:36 schreef MeneerMuis het volgende:
    Ik heb 4x gebeld voor een brand. Twee keer brand in een vuilnisbak (ze verbinden je dan netjes door met de brandweer) en twee keer een brand naast/in het winkelcentrum (hiervoor zijn ze me erg dankbaar geweest want ik heb toch mooi onze winkelcentrum gered).
    Ook een keer gebeld omdat er met spoed een ambulance moest komen voor iemand die hoogstwaarschijnlijk drugs had genomen + alcoholvergiftiging had.

Overigens heb ik geen flauw idee wat het nummer is van de brandweer, dus ik bel altijd 112 en die verbinden je zonder problemen door.
    Nummer van 112 is toch ook gewoon voor de brandweer hoor. Ambulance, Politie en Brandweer. Je krijgt altijd politie als eerst. Mocht je meerdere of een andere nodig hebben word je doorgeschakeld naar de tafel van de andere disipline. En tegenwoordig kan men in de computer de meldingen zo naar elkaar doorzenden van de ene tafel naar de andere.
    pi_38983544
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 21:46 schreef thaduck het volgende:
    Heb 2x moeten bellen

1. Ik stond met auto op lantaarnpaal midden op de weg en het leek me wel handig als iemand het kwam oplossen. Ik eerst 112 bellen, moest ik 0900-tuig bellen. Nadat ik dat 3x geprobeerd had (en 3x doorverbonden werd naar een telefoon die niet beantwoord werd van de lokale politie) nog maar een keer 112 gebeld. Toen ging het wel vlot, na een uur was er al een motoragent ter plaatse en nog is een uur later een sleepwagen!

Kon mij niet zoveel meer boeien overigens, auto lag in de prak en daar kon ik niets meer aan doen. Alleen alle vloeistoffen die lekker over de weg de put in liepen vond ik beetje jammer.. Maar als ze zelf niet opschieten, dan maak ik me niet zo druk over het milieu.

2. Ik reed op de A2 van Maastricht naar Utrecht rijdt er in 1x een invalidekarretje in de spits op de snelweg. Kon er nog net omheen (iedereen reed 120). Ik heb toen eerst de man in het karretje naar de kant 'gedwongen' en mijn auto ervoor gezet zodat ie niet meer wegkon. Toen ik vervolgens 112 belde gingen ze mij vertellen dat er inderdaad iemand reed, maar gelukkig kon ik ze vertellen dat hij onderwijl niet meer reed maar achter mijn auto stilstond en dat het mij verstandig leek dat een agent hem de afslag af ging begeleiden. Binnen 5 minuten was er een agent ter plaatse (hij was al onderweg) en ik kreeg een mooi bedankje!
    Goed werk van je
      zondag 18 juni 2006 @ 21:57:17 #52
    6373 thaduck
    !! nu Tha_Duck !!
    pi_38983842
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 21:49 schreef Koenz0r het volgende:

[..]

Goed werk van je
    *trots kijkt* Nee zonder gekheid, als iemand (vrachtwagen met 80/90 of auto met 120) dat karretje geraakt had waren er gegarandeerd doden gevallen. Het was eigenlijk gewoon een instict op een of andere manier Wel grappig detail, die man snapte totaal niet waarom
      maandag 19 juni 2006 @ 07:10:46 #53
    100008 MeneerMuis
    WWE is my life
    pi_38992618
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 21:47 schreef nexcro het volgende:

[..]

Nummer van 112 is toch ook gewoon voor de brandweer hoor. Ambulance, Politie en Brandweer. Je krijgt altijd politie als eerst. Mocht je meerdere of een andere nodig hebben word je doorgeschakeld naar de tafel van de andere disipline. En tegenwoordig kan men in de computer de meldingen zo naar elkaar doorzenden van de ene tafel naar de andere.
    Okay dat wist ik niet
    World Wrestling Entertainment
    pi_38992673
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 07:10 schreef MeneerMuis het volgende:

[..]

Okay dat wist ik niet
    Jezus , stel dat je brand gehad had.
      maandag 19 juni 2006 @ 07:28:16 #55
    1129 buzzer
    Jeu de buzzer
    pi_38992697
    quote:
    in spannende films wel ja
    Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
      maandag 19 juni 2006 @ 08:59:18 #56
    103343 Rutger1983
    de enige echte!
    pi_38993295
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 19:12 schreef nikky het volgende:
    Verschillende keren.

Een keer kom ik snachts uit Amsterdam en zie ik iets vaags in de verte. Alleen bleek dit niet in de verte te zijn maar erg dichtbij en ik moest vol in de ankers. Er reed een zwarte bestelbus met een donkere hoge kar achter. Deze kar had geen nummerplaat en geen verlichting. Dus ik had hem helemaal niet gezien. Erg donker bij Swifterband.
    Ik heb 112 gebeld en toen ik de juiste persoon aan de lijn had zag ik waar hij eraf ging.

Rommel op de snelwegen. Zoals verloren lading. Afgelopen wielen van vrachtwagens.

Ook bel ik voor een vrachtwagen die slingert. Hoevaak je ze zaterdags niet tegenkomt op de weg. Van die malloten die van links naar rechts zwabberen en de gehele vluchtstrook af en toe ook eens meenemen... . Vast een overtreding van de rijtijdenwet.
    Als de politie voor iedere vrachtwagen langs moet komen.......
    pi_39002086
    Ik heb nog nooit gebeld, wel heeft mn zusje ooit gebeld, mn moeder was flauw gevallen en toen raakten we een beetje in paniek en zei mn vader eerst dat ze de dokter moest bellen, die nam niet op, en toen moest ze 112 bellen... achteraf was dat eik helemaal niet zo nodig geweest.

Verder is er wel een keer voor mij 112 gebeld, ik had een ongeluk gehad, maar eigenlijk was alleen mn gezicht een beetje geschaafd. Voor mijn idee was het heel lang wachten, maar volgens mij, achteraf gezien, viel dat best mee...
    "The night of the living dead is on it's way,
    with a credit report for duty call"
      maandag 19 juni 2006 @ 14:53:49 #58
    72202 ik_ik
    Ik twijfel aan mijn ongeloof..
    pi_39002853
    Afgelopen week nog....

Ik was ut met een paar vriendinnetjes toen er uit het niets twee mannen met elkaar op de vuist gingen.. Moet zeggen dat het er aardig hard aan toe ging! Binnen een paar minuten was de politie er. Maar wat ik het vreemde vond.. Ik werd wel terug gebeld door de meldkmer...
    Sprakeloos
    Lippen flluisteren
    teder de taal der liefde
    zij dichten woorden.....
      maandag 19 juni 2006 @ 15:12:05 #59
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_39003426
    1 keer gebeld.... fietsers op de vluchtstrook van de A1 tussen Barneveld en Hoevelaken...
    Wist echt ff niet wat ik zag, heb de kid laten bellen (leek me gezien de omstandigheden beter dan een niet al te beste handsfree) maar die is keurig te woord gestaan, er werden direct relevante vragen gesteld (hectometerpaal enz.)

Hoe t opgelost is weet ik niet, maar t zal wel goed gekomen zijn.
    Wullie bin KOEL © Soneal
    Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
    pi_39003568
    Ik heb zelf heel slechte ervaring met 112!
    Ik reed een voorrangsweg op die volledig overtunneld is door bomen. Door de felle zon was het een donkere tunnel. Ik kijk in die speciale spiegel daarvoor en zie in de verte een auto " met verlichting aan" aan rijden en rij dus de weg op, zie ik tot mijn grote schrik nog een auto op die weg!!! Een zwarte auto, geen verlichting voerend, compleet gecamoufleerd door de schaduw van de bomen. Ik een partij gas geven....
    Net toen ik dacht: "pffff net niet geraakt", krijg ik me toch een klap op de achterkant van mijn auto, die auto van mij tolt een aantal keren om zijn as, en komt op nog geen halve meter van een van de bomen tot stilstand met de neus in tegengestelde richting. De andere auto rijd/rolt idem in tegengestelde richting nog zo'n 150 a 200 meter door...

Ik zie allemaal auto's en vrachtauto's op me af komen dus ik meteen 112 gebeld. Omdat ik mobiel bel kom ik in Driebergen uit waar volgens mij de vrijdagmiddag borrel vroeg begon. Ik duidelijk geroepen dat ik de politie wil spreken van Weert in Limburg Noord omdat er ook nog een Weert in Zuid Limburg ligt. Werd ik doorverbonden met Limburg Zuid!!! Ik moest opnieuw 112 bellen, weer gedaan, en weer doorverbonden met Limburg Zuid! Die man van Limburg Zuid heeft de melding opgenomen en heeft contact opgenomen met Limburg Noord. Toen was de politie en ambulance snel ter plaatse! En ze waren in Driebergen de tweede keer ook nog kwaad dat ik weer belde!!!
    Enjoy your freedom
      maandag 19 juni 2006 @ 15:25:51 #61
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_39003878
    kopie van mijn post uit 't andere topic

m'n vader reed op de snelweg en er kwam een spookrijder.. m'n vader belt 112 (ja wat anders hè?)
    Zeggen ze daar zo van "ja, je moet ons niet bellen maar de verkeerspolitie" Whehehe ja je weet ook altijd het nummer van de verkeerspolitie'

Of ze zitten hier achter met crossmotoren op 't voetbalveld te rijden om 1 uur 's nachts.. en je belt de politie, zeggen ze "je moet de terreinbeheerder hebben" ja tyf dan maar lekker op hoor
    Huilen dan.
      maandag 19 juni 2006 @ 15:37:34 #62
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_39004270
    Misschien is het al gezegd, heb even geen tijd het hele topic te lezen. Maar als je twijfelt tussen 8844 en 112, kies dan voor 112 want 8844 is echt traag en alleen geschikt als er werkelijk totaal geen haast is.
    Vampire Romance O+
    pi_39004414
    Ik heb twee keer van de 2 keer dat ik 8844 belde dat ik een tijdje daarna werd teruggebeld met de boodschap wat ze met de melding hebben gedaan enzo... toch wel netjes vind ik!
    Enjoy your freedom
    pi_39007484
    quote:
    Niet bij hart problemen. Zorgt ervoor dat de vaten die je hart voorzien van bloed open gaan staan. Daarmee dus de klachten voorkomt. Of in dit geval levensreddend kan zijn. Goed gehandeld dus!

Ik heb zelf nog nooit 112 gebeld. Ik ben practisch 112. Er is wel een keer voor mij gebeld, toen had ik mijn onderbeen verdraaid. Die gasten waren er super snel, maar op zo'n moment duurt elke seconde lang.
    pi_39007522
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 14:29 schreef Quiestisia het volgende:
    Ik heb nog nooit gebeld, wel heeft mn zusje ooit gebeld, mn moeder was flauw gevallen en toen raakten we een beetje in paniek en zei mn vader eerst dat ze de dokter moest bellen, die nam niet op, en toen moest ze 112 bellen... achteraf was dat eik helemaal niet zo nodig geweest.

Verder is er wel een keer voor mij 112 gebeld, ik had een ongeluk gehad, maar eigenlijk was alleen mn gezicht een beetje geschaafd. Voor mijn idee was het heel lang wachten, maar volgens mij, achteraf gezien, viel dat best mee...
    Bij twijfel altijd meteen 112 bellen!!! De dokter kan toch niks voor je betekenen. En de gasten van 112 hebben alles bij zich voor dergelijke situaties. Voor een schaafwond of een niet al te hard bloedende snee kun je gerust naar de dokter bellen. Maar mensen die niet meer bij bewustzijn zijn en dat ook niet snel komen altijd onmiddelijk 112 bellen!
      woensdag 21 juni 2006 @ 15:52:02 #66
    6373 thaduck
    !! nu Tha_Duck !!
    pi_39078484
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 21:49 schreef Koenz0r het volgende:

[..]

Goed werk van je
    Toeval? http://nu.nl/news/760120/(...)snelweg_gehaald.html
    pi_39079660
    quote: