Neuk, het ligt maar net aan je voorkennis en/of andere voorbereiding.
Persoonlijk vind ik het heel verstandig om als er verder weinig tot geen ervaring is met het geven van BV toch een aantal avonden naar cursus te gaan.
Het lijkt me dat dat toch een stukje zelfvertrouwen kan geven wat vaak best wel nodig is in de die eerste periode als alles nieuw is.
Ik heb zelf geen cursus gevolgd maar ben opgegroeid met een La leche league leidster als moeder waardoor ik de cursussen iets te vaak heb meegemaakt als kind
![]()
. Als dat niet het geval was dan was ik zeker gegaan, ook al heb ik een hekel aan cursussen e.d.
Er komt gewoon straks een heleboel nieuws op je af en je bent in een keer verantwoordelijk voor een klein mensje. Ik ken geen nieuwe moeder die niet spontaan onzeker werd over de voeding. Helemaal bij borstvoeding.
Wat basiskennis over wat je kan verwachten, wat je het beste kan doen en waar je je wel of geen zorgen over hoeft te maken lijkt me heel prettig.
MAAR..... verplicht is het niet natuurlijk en als je het niet leuk vind moet je het lekker niet doen! Er zijn ook talloze mogelijkheden om na de bevalling hulp te krijgen bij de BV mocht dat nodig blijken te zijn.
Daarnaast is alle info die gegeven wordt op zo'n cursus ook natuurlijk in boeken en op het internet te vinden.