abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38950317
En hier weer verder.

Vorig deel: Londen deel 3

Binnenkort een overstap in Londen.
pi_38950650
Moet je voor een 7 dgn kaart voor de metro nou wel of geen pasfoto hebben? Lees in verschillende gidsen tegenstrijdige informatie. Iemand die hier meer over weet? Ga trouwens over 13 nachtjes 5 dagen naar London. Met een klein wonder speelt Nederland dan tegen Engeland in de kwartfinale. Misschien heeft iemand dus ook nog tips om op een centraal punt voetbal te kijken. Alvast bedankt.
pi_38951678
Je hoeft daar geen foto voor te hebben, don't worry.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 17 juni 2006 @ 20:01:33 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_38951799
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 19:28 schreef MCH het volgende:
Ga trouwens over 13 nachtjes 5 dagen naar London. Met een klein wonder speelt Nederland dan tegen Engeland in de kwartfinale. Misschien heeft iemand dus ook nog tips om op een centraal punt voetbal te kijken. Alvast bedankt.
De Hems nederlandse pub in SoHo (in chinatown), heb daar verschillende wedstrijden van Euro2000 gezien. Erg gezellig!
  zondag 18 juni 2006 @ 00:08:21 #5
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_38960173
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 19:28 schreef MCH het volgende:
Moet je voor een 7 dgn kaart voor de metro nou wel of geen pasfoto hebben? Lees in verschillende gidsen tegenstrijdige informatie. Iemand die hier meer over weet? Ga trouwens over 13 nachtjes 5 dagen naar London. Met een klein wonder speelt Nederland dan tegen Engeland in de kwartfinale. Misschien heeft iemand dus ook nog tips om op een centraal punt voetbal te kijken. Alvast bedankt.
Of ga kijken in Wimbledon, veel mensen in de kroegen in Wimbledon Village aangezien het tournooi nog bezig is dan.
Toen ik nog in London woonde was O'neills Putney Bridge mijn favoriet; grote schermen en stampvol. Heb daar ooit Engeland v Zuid-Afrika gekeken (rugby), je weet niet wat je meemaakt!!
De Montagu Pyke by Leicester Sq. is ook wel een aanrader, het is trouwens een Lloyd's bar.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_39021195
Ik ben m'n vriend aan het overhalen in september 4 dagen naar Londen te gaan vlucht kost geen drol, alleen ben ik op zoek naar een leuk bed & breakfast, niet te duur (35/40 pond p.p.p.n. zo'n beetje).

Vaak genoeg in Londen geweest, alleen meestal met een vriendin en dan was het een hostel met 12 stapelbedden.. makkelijk zat! Alleen nu zoek ik dus iets met meer privacy dus als iemand nog tips heeft: thanks!
pi_39029997
Okee, geboekt! 132 euro in totaal voor de heen en terugvlucht met easyjet, en in Londen blijven we in het Royal Hyde Park Hotel, een budget hotel, maar het ziet er netjes uit ik heb er nu al zin in!
pi_39087112
*Meld

Ben begin mei in London geweest, fantastische stad! We zaten in een hotel naast Hyde Park Heb lang niet alles gezien, maar wat ik gezien heb was echt super
Take my hand, follow me and let's go
pi_39089600
Ik ga van 21 tot 25 Augustus naar Londen. Bedoeling is om veel met de metro te reizen, maar welke kaart kan ik hiervoor het beste aanschaffen en kan ik dat beter in Londen of in Nederland doen.
Ja ok die Standsted Express is vrij prijzig maar echt een andere keus is er niet.
pi_39089906
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:38 schreef FTD80 het volgende:
Ik ga van 21 tot 25 Augustus naar Londen. Bedoeling is om veel met de metro te reizen, maar welke kaart kan ik hiervoor het beste aanschaffen en kan ik dat beter in Londen of in Nederland doen.
Ja ok die Standsted Express is vrij prijzig maar echt een andere keus is er niet.
Gewoon even in de metro kijken, van tevoren regelen is echt overbodig. Het ligt er ook een beetje aan in welke zones je moet reizen, maar een kaartje voor 5 dagen zone 1 is niet echt duur...
pi_39095040
ik wil ook weer naar londen!
pi_39162161
Ik wil in augustus of september een week naar Londen en wil in zo'n grote stad wel altijd een paar musea bezoeken. Nu heb ik al wat gelezen over de grotere musea en zal daar zeker het natuurhistorisch museum en nog het science museum bezoeken. Ik vraag me echter af wat qua kunst een museum is in Londen wat je absoluut moet hebben gezien, of het maritiem museum leuk is en of iemand nog tips heeft verder op museum-gebied?
  † In Memoriam † zaterdag 24 juni 2006 @ 00:51:06 #13
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_39168417
Ik ben 12, 13, 14 en 15 mei in Londen geweest, en die 4 dagen waren echt te kort .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 24 juni 2006 @ 06:40:34 #14
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_39171133
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 20:01 schreef remlof het volgende:

[..]

De Hems nederlandse pub in SoHo (in chinatown), heb daar verschillende wedstrijden van Euro2000 gezien. Erg gezellig!
hehe daar kwam ik 3 maanden lang elke zondag
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zaterdag 24 juni 2006 @ 12:56:24 #15
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_39174793
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 21:54 schreef mbn het volgende:
Ik wil in augustus of september een week naar Londen en wil in zo'n grote stad wel altijd een paar musea bezoeken. Nu heb ik al wat gelezen over de grotere musea en zal daar zeker het natuurhistorisch museum en nog het science museum bezoeken. Ik vraag me echter af wat qua kunst een museum is in Londen wat je absoluut moet hebben gezien, of het maritiem museum leuk is en of iemand nog tips heeft verder op museum-gebied?
Imperial War museum schijnt wel indrukwekkend te zijn. (zelf niet geweest) Zit ergens bij Elephant & Castle volgens mij...
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_39199602
Joepie van 8 t/m 12 juli naar London!! Effe m'n broer opzoeken.... (heb 'm 1,5 jaar niet gezien )

We verblijven in hotel Best Western Phoenix, vlakbij Metrostation Bayswater.
Dit wordt m'n tweede keer naar London. Zal vast wel weer erg leuk worden.
M'n broer werkt overigens in hotel "The Capital" tegenover Harrods, zei hij.

Zijn er nog culturele tips? Ik heb de eerste keer in London (13 jaar geleden) al best wel wat gezien, maar er zal wel wat veranderd zijn in die tijd....
pi_39756183
Hai! Ik wil in oktober een dag of 4 in mijn eentje naar Londen gaan. Ben er nog nooit geweest maar het lijkt me een hele leuke stad en heb geen zin om te smeken om iemand mee te krijgen! Dus ga lekker alleen. Zijn er meer mensen die alleen zijn geweest en hier ervaring mee hebben? Ik neem niet aan dat ik veel tijd zal hebben om me alleen te voelen, ben de hele dag alleen maar bezig met sightseeing denk ik... Misschien nog een musical ofzo, heb er zin in!!
Wie over zicht laat lopen is een stoeptegel ... enne... Geniet nooit met mate!
  Admin donderdag 13 juli 2006 @ 00:27:11 #18
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_39774151
* Breuls is vanaf volgende week vrijdag een paar dagen in London te vinden

Zoals eigenlijk elk jaar verblijf ik in the Generator, een hostel in de omgeving King's Cross/Russen Square. Voor iemand die in London is voor een paar dagen, en niet zoveel waarde hecht aan luxe, is the Generator ideaal. Het is een relaxede tent, erg op jongeren gericht en goed genoeg verzorgd. Zeker als je alleen maar een slaapplek nodig hebt is het ideaal.

Ik ga voor de tweede keer gewoon lekker met het vliegtuig. Aangezien ik in Rotterdam woon en VLM van Rotterdam Airport naar London City Airport (LCY) vliegt, is dat echt de ideale route. LCY is ongeveer drie kwartier DLR en Tube (1x overstappen) van the Generator vandaan. Mijn Oyster card voorzie ik thuis alvast van credit.

Zow, dit waren mijn reistips. Weet iemand iets leuks voor als je London al een paar keer gezien hebt?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_39775619
Net terug uit London. Was wel weer geweldig!!! Aangezien ik er al een keer geweest was, heb ik eigenlijk geen nieuwe dingen gezien. De tour met de bus (Original Tour, en dan Tour2) was toch wel grappig en als ik 1 ding mag aanraden, is het bezoeken van de volgende musical: The Producers!!
Het was een zeeeer grappige en leuke musical. Ga op de dag zelf naar Leicester Square en koop daar een ticket. Scheelt al gauw 10 a 20 Pond! Ik zal het verhaal van the producers niet verklappen, maar ik heb werkelijk genoten.

Voor de rest beetje de bekende straatjes van London gezien etc, maar wel weer erg leuk. Ik zou zo weer terug willen!
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:45:03 #20
58915 aleko
Gewoon oerdwerg dan maar
pi_39781391
Hallo,

Ik ga half/eind augustus met een vriendin naar londen (no thanks to de transavia 1 euro deal , maar wel thanks to Ryan Air ). DE hamvraag: wat is een leuk hotel in centrum londen? Hebben jullie een idee (liefst iets betaalbaars ook) Hilton / Golden Tulip kan altijd nog hehe. Maar goed, ligging is ook belangrijk, dus voor een centrale ligging, een redelijke prijs....

Alvast bedankt
up for grabs
  Moderator donderdag 13 juli 2006 @ 10:52:39 #21
45833 crew  Fogel
pi_39781653
Het Royal National hotel is (voor London) goedkoop en niet te ver van Oxford street. Een leuk hotel is het op zich niet, het is een lomp grote overnachtingsfabriek. Kamers zijn een beetje oud (al schijnen er ook gerenoveerde kamers te bestaan), maar de bedden zijn prima. Je bent toch niet in London om op je hotelkamer te zitten...
Een wat luxer hotel is het Holiday Inn hotel bij Kings Cross. Ze hebben regelmatig gunstige aanbiedingen (meestal alleen via reibureau te boeken).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Admin donderdag 13 juli 2006 @ 11:09:19 #22
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_39782158
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:52 schreef Fogel het volgende:
Het Royal National hotel is (voor London) goedkoop en niet te ver van Oxford street. Een leuk hotel is het op zich niet, het is een lomp grote overnachtingsfabriek. Kamers zijn een beetje oud (al schijnen er ook gerenoveerde kamers te bestaan), maar de bedden zijn prima. Je bent toch niet in London om op je hotelkamer te zitten...
Het Royal National is een steenworp bij the Generator vandaan. Sterker nog, negen jaar geleden was ik er met school. Wegens ruimtegebrek zat de ene helft van de groep in the Generator, en de andere in het RN. Het RN is ook dichtbij Russel Square en Euston station.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_39798694
London is mijn lievelingsstad. Wordt er bijna emotioneel van als ik terugdenk aan die gezelligheid. London=home.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 20:24:11 #24
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_39831315
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 20:22 schreef Jeanne_Darc het volgende:
London is mijn lievelingsstad. Wordt er bijna emotioneel van als ik terugdenk aan die gezelligheid. London=home.
Het is ook mijn stad, ik zou er zo weer willen wonen maar helaas ligt het nu ff iets anders. Maar ik ga er over een paar jaar zeker weer wonen.
  zondag 23 juli 2006 @ 20:59:38 #25
93082 Beaver
He! Ik ben je bitch niet!
pi_40112741

Een weekje Londen geboekt! Op 21 augustus vertrekken we met de trein, heerlijk We verblijven in hotel Queens Gate Concorde in een gerenoveerde kamer (anders moet je maar afwachten wat je krijgt en aangezien we al 3 jaar niet echt op een grote vakantie zijn geweest, mag het wel iets luxer )

Zoveel te zien, zoveel plannen, ik heb er nu al zin in!
pi_40142666
TVP
Londen staat nog steeds op mijn lijstje
Zit er aan te denken om ergens in September te gaan, Maar niemand wilt mee
pi_40143523
Ook ik MOET nog naar London! Ik hou dit topic dus ook even leuk in de gaten..
pi_40143856
Weet iemand misschien een redelijk goedkoop en goed hotel in Londen voor 50 euro per nacht met ontbijt ofzo?
Of kan ik dan nog lang zoeken naar hotels in Londen?
pi_40144273
ik zat in the blakemore, 50 euro per nacht
pi_40144889
quote:
Op maandag 24 juli 2006 21:07 schreef chrdek het volgende:
ik zat in the blakemore, 50 euro per nacht
Hoe was je ervaring hiermee?
pi_40145131
top! voor londense begrippen... schoon, netjes en een eigen douche op de kamer
pi_40160999
ik ga 26 augustus in London vrienden opzoeken, en aangezien zij net zoveel ervaring met Londonse hotels hebben als ik, stel ik de vraag hier maar:
Welk hotel kan ik het beste nemen?

Wat zoek ik in een hotel die week:
-schoon
-dicht bij uitgaansgelegenheden (bv Kings Cross), en met dichtbij bedoel ik "met je ogen dicht en 10 liter bier in je nek naar je kamer kunnen strompelen"
-makkelijk te bereiken met OV
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  Moderator dinsdag 25 juli 2006 @ 12:03:09 #33
45833 crew  Fogel
pi_40162197
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 11:29 schreef SocialDisorder het volgende:
ik ga 26 augustus in London vrienden opzoeken, en aangezien zij net zoveel ervaring met Londonse hotels hebben als ik, stel ik de vraag hier maar:

-schoon
-dicht bij uitgaansgelegenheden (bv Kings Cross), en met dichtbij bedoel ik "met je ogen dicht en 10 liter bier in je nek naar je kamer kunnen strompelen"
Holiday Inn King's Cross is zeer schoon, ligt bij Kings Cross en is goed te vinden. Wat betreft OV, geen idee, heb alleen maar taxi genomen, maar aangezien het Kings Cross is zal er meer dan genoeg OV zijn.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_40164451
erm, 127 euro per nacht is een beetje buiten m'n budget. Ik zat meer in de richting van 50-80 euro per nacht te denken.
pi_40166255
quote:
Op maandag 24 juli 2006 21:33 schreef chrdek het volgende:
top! voor londense begrippen... schoon, netjes en een eigen douche op de kamer
Maar volgens mij ligt het niet dichtbij het centrum he?
Ik las ergens dat je ogeveer 40 minuten nodig hebt om in het centrum te komen met de metro
  Moderator dinsdag 25 juli 2006 @ 23:10:48 #36
45833 crew  Fogel
pi_40183605
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 13:11 schreef SocialDisorder het volgende:
erm, 127 euro per nacht is een beetje buiten m'n budget. Ik zat meer in de richting van 50-80 euro per nacht te denken.
Kijk even of een of andere reisorganisatie een X nachten voor de prijs van Y aanbieding heeft, scheelt vaak aanzienlijk! Ik geloof dat ik het hotel via de OAD gereserveerd had, maar weet het niet zeker.
Mocht het dan nog te duur zijn, kan Royal National nog een optie zijn, stukken goedkoper, er is een metro in de buurt, de kamer is vrij schoon maar oud.
  woensdag 26 juli 2006 @ 00:42:06 #37
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40186725
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 11:29 schreef SocialDisorder het volgende:

-schoon
Je kan ook een hostel nemen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40192230
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 14:03 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Maar volgens mij ligt het niet dichtbij het centrum he?
Ik las ergens dat je ogeveer 40 minuten nodig hebt om in het centrum te komen met de metro
the blakemore ligt vlakbij hydepark bij metrostation bayswater. redelijk vlakbij pickadilly circus.
pi_40192288
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 23:10 schreef Fogel het volgende:

[..]

Kijk even of een of andere reisorganisatie een X nachten voor de prijs van Y aanbieding heeft, scheelt vaak aanzienlijk! Ik geloof dat ik het hotel via de OAD gereserveerd had, maar weet het niet zeker.
Mocht het dan nog te duur zijn, kan Royal National nog een optie zijn, stukken goedkoper, er is een metro in de buurt, de kamer is vrij schoon maar oud.
een tip: probeer eens hotels.com.
nog een stuk of 15/20 hotels waar je voor rond de 80 euro per nacht zit. en dat in de zomer, na de zomer is het een stuk goedkoper
  † In Memoriam † woensdag 26 juli 2006 @ 09:11:52 #40
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_40192351
hm, beetje rond gekeken.

Maar ik moet toch wel op minimaal 250 euro rekeken voor 2 dagen all in ?
(inclusief vliegticket en trein ticket van groningen naar amsterdam ? of is het ook mogelijk via eelde te gaan ?)
pi_40192599
inclusief vlieg- en treinticket moet je daar zeker op rekenen
pi_40192652
Nog even een vraagje over de prijzen in Londen, hoe zijn die? Als je een avondje gaat stappen, hoeveel geld ben je dan ongeveer kwijt? Ik ben in NL meestal een eurootje of 30 kwijt aan stappen.
  † In Memoriam † woensdag 26 juli 2006 @ 09:29:21 #43
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_40192698
volgens mij is alles daar vaak minimaal 2 keer zo duur
pi_40193750
minimaal
pi_40193967
Gelukkig had ik wel met een verdubbeling van mijn uitgaansuitgaven rekening gehouden.

800 euro zakgeld zal wel genoeg zijn toch?
  donderdag 3 augustus 2006 @ 11:18:59 #46
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_40444126
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 09:29 schreef Sebasser het volgende:
Alles is idd duur.De huur is niet te betalen, boodschappen, Oysterkaart en ga zo maar door.
Maar aan de andere kant: de salarissen zijn wel hoger .
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_40444176
waarom was dit topique nou uit MyAT verdwernen?

Anyways:
ik ga de 26e daar dus heen, hotelletje in Kings Cross, elke dag beetje zupen, beetje chillen. Maar wat MOET je nou gedaan hebben in Londen?
Ik heb al staan:
-naar het voetbal (jammer dat de Londonse teams allemaal uit spelen als ik er ben)
-Camden op zondag voor markt

toeristische crap ben ik niet zo van. Big Ben ga ik wel zien, maar ik kan er niet een hele dag aan besteden. Ik loop er langs, denk "goh, mooi", en dat is het dan wel weer voor mij.

Daarnaast wil ik graag weten of het mogelijk is om te pinnen in Londen. Pinautomaten of met pin betalen in winkels. Of kan ik beter op een andere manier betalen?

Owh en ik ga met het vliegtuig, dan is m'n euro-ID-kaart voldoende toch?
pi_40444235
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 09:29 schreef Sebasser het volgende:
Niet helemaal, maar ga maar uit van euro=pond. Dus ongeveer dezelfde prijzen maar dan in ponden. En uitgaan in UK is buiten het pub-gebeuren, meestal erg prijzig
Lurf is the message and the message is Lurf
  donderdag 3 augustus 2006 @ 11:26:38 #49
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_40444385
Portobello Road, Notting Hill Carnival (27 en 28 aug), London Dungeon, Tower of London zijn misschien leuke dingen voor je om te doen?Er zijn ook veel musea, maar ik weet niet of je daar van houdt.Als het mooi weer is, kan ik je Hyde Park aanraden.
Pinnen kan overal in Londen .
Mag ik vragen in welk hotel je zit, ik woon vlakbij King's Cross .
En met je Euro-ID kaart kom je Londen wel in, hoor .
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_40444504
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:26 schreef Suerte het volgende:
Portobello Road,
wasda?
quote:
Notting Hill Carnival (27 en 28 aug),
Klinkt cool
quote:
London Dungeon, Tower of London zijn misschien leuke dingen voor je om te doen?
al geweest met schooluitje
quote:
Er zijn ook veel musea, maar ik weet niet of je daar van houdt.
Niet echt
quote:
Als het mooi weer is, kan ik je Hyde Park aanraden.
Pinnen kan overal in Londen .
chill!
quote:
Mag ik vragen in welk hotel je zit, ik woon vlakbij King's Cross .
Dat mag je vragen Vragen staat immers vrij.

In het Arriva Hotel. Zou eerst naar The Generator gaan, maar toen las ik de verhalen, en laat ik het zo zeggen; ik slaap liever niet tussen andermans haren. Tenzij ze nog aan de dame in kwestie vast zitten.
quote:
En met je Euro-ID kaart kom je Londen wel in, hoor .
cool, eerste keer dat ik binnen EU vlieg, hiervoor altijd met de bus of auto gegaan, vliegen alleen naar de States.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 11:35:18 #51
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_40444615
Portobello Road is ook een markt (voornamelijk antiek), maar misschien dat de Camden markt meer wat voor jou is
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_40444727
antiek heeft bij mij vooral de eigenschap kapot te gaan, dus niets voor mij
pi_40450699
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:20 schreef SocialDisorder het volgende:
-naar het voetbal (jammer dat de Londonse teams allemaal uit spelen als ik er ben)
Dat is knap met een dozijn clubs.
  Admin donderdag 3 augustus 2006 @ 14:40:49 #54
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_40450794
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:31 schreef SocialDisorder het volgende:

In het Arriva Hotel. Zou eerst naar The Generator gaan, maar toen las ik de verhalen, en laat ik het zo zeggen; ik slaap liever niet tussen andermans haren. Tenzij ze nog aan de dame in kwestie vast zitten.
Reissites gelezen met recensies van bezoekers? Allemaal overdreven. Ik kom er al jaren en het is altijd prima verzorgd.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_40450930
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 14:40 schreef Breuls het volgende:

[..]

Reissites gelezen met recensies van bezoekers? Allemaal overdreven. Ik kom er al jaren en het is altijd prima verzorgd.
Te laat, hotel is al geboekt
pi_40451891
Ik ga misschien binnenkort een week/weekend naar Londen, we zijn er nog niet uit hoe lang eigenlijk. Bij elkaar mag het niet meer dan 300/400 euro p.p kosten, vliegen is niet zo duur (50E). Het leek mij wel leuk om dan 2 of 3 dagen Londen en vervolgens een paar dagen naar een andere stad of natuurgebied gaan met de bus (megabus.com, erg goedkoop!). Iemand tips?
pi_40452037
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 15:13 schreef Sport_Life het volgende:
Ik ga misschien binnenkort een week/weekend naar Londen, we zijn er nog niet uit hoe lang eigenlijk. Bij elkaar mag het niet meer dan 300/400 euro p.p kosten, vliegen is niet zo duur (50E). Het leek mij wel leuk om dan 2 of 3 dagen Londen en vervolgens een paar dagen naar een andere stad of natuurgebied gaan met de bus (megabus.com, erg goedkoop!). Iemand tips?
50E? Is dat incl toeslagen & belasting?
  donderdag 3 augustus 2006 @ 15:25:30 #58
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_40452280
Ik heb op de site van megabus gekeken, en ik ben van al die steden die op die site staan alleen in Oxford geweest.Maar vanuit Londen is het met de trein ook goed te doen naar andere steden hoor!Wij zijn bv naar Bath geweest, en dat is aan te raden.Je kan daar mooi wandelen in de heuvels.
Brighton vond ik ook leuk, maar dat vind ik persoonlijk alleen gezellig als het mooi weer is-->strand, pier, kermis.
Cambridge is ook een aanrader, heel mooi al die oude kerkjes en gebouwen (als je ervan houdt uiteraard) .
In Oxford en Cambridge kun je ook mooie wandelingen maken .
Helaas kan ik je niets vertellen over de andere plaatsen .
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_40452720
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 15:18 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

50E? Is dat incl toeslagen & belasting?
Jup . Excl. toeslagen en belasting e.d. kost het 0,99 retour . En aangezien ik 1 weekje Italie en een weekend Den Haag veel te kort vind, wil ik er nog een weekje Engeland bij doen.
pi_40452815
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 15:25 schreef Suerte het volgende:
Ik heb op de site van megabus gekeken, en ik ben van al die steden die op die site staan alleen in Oxford geweest.Maar vanuit Londen is het met de trein ook goed te doen naar andere steden hoor!Wij zijn bv naar Bath geweest, en dat is aan te raden.Je kan daar mooi wandelen in de heuvels.
Brighton vond ik ook leuk, maar dat vind ik persoonlijk alleen gezellig als het mooi weer is-->strand, pier, kermis.
Cambridge is ook een aanrader, heel mooi al die oude kerkjes en gebouwen (als je ervan houdt uiteraard) .
In Oxford en Cambridge kun je ook mooie wandelingen maken .
Helaas kan ik je niets vertellen over de andere plaatsen .
Het leek mij wel tof om richting Brithton te gaan, om daar een camping te zoeken (of youthostel) en daar wat te vertoeven bij de kust . Vind de zee altijd wel mooi, een week lang in een stad wandelen vind ik niks.

Trein is ook een mogelijkheid, maar ik hoorde dat de trein juist zo duur is? Wat kost retourtje Bath - Londen bijv?
  donderdag 3 augustus 2006 @ 15:58:26 #61
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_40453413
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 15:41 schreef Sport_Life het volgende:

Het leek mij wel tof om richting Brithton te gaan, om daar een camping te zoeken (of youthostel) en daar wat te vertoeven bij de kust . Vind de zee altijd wel mooi, een week lang in een stad wandelen vind ik niks.

Trein is ook een mogelijkheid, maar ik hoorde dat de trein juist zo duur is? Wat kost retourtje Bath - Londen bijv?
Het is duur, dat is waar .Wij betaalden ongeveer 90 Pond voor 2 personen, retourtje.
En het is ongeveer anderhalf uur met de trein vanuit Londen.
Ik persoonlijk vond het de moeite waard !!
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_40453447
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 15:39 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Jup . Excl. toeslagen en belasting e.d. kost het 0,99 retour . En aangezien ik 1 weekje Italie en een weekend Den Haag veel te kort vind, wil ik er nog een weekje Engeland bij doen.
welke maatschappij?
pi_40453770
www.ryanair.com. Soms wel ff zoeken naar 0,50 ct bedragen
pi_40453886
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 15:58 schreef Suerte het volgende:

[..]

Het is duur, dat is waar .Wij betaalden ongeveer 90 Pond voor 2 personen, retourtje.
En het is ongeveer anderhalf uur met de trein vanuit Londen.
Ik persoonlijk vond het de moeite waard !!
Ja kijk ik zit met een beperkt budget, dus pak liever die megabus voor een tientje . Treinen is vaak wel mooier/leuker maarja dat heb ik in Italie/Frankrijk zat gedaan, bus heeft ook wel wat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sport_Life op 03-08-2006 16:19:49 ]
  donderdag 3 augustus 2006 @ 16:25:55 #65
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_40454300
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 16:13 schreef Sport_Life het volgende:

Ja kijk ik zit met een beperkt budget, dus pak liever die megabus voor een tientje . Treinen is vaak wel mooier/leuker maarja dat heb ik in Italie/Frankrijk zat gedaan, bus heeft ook wel wat.
Als je een beperkt budget hebt, dan zou ik als ik jou was zeker met Megabus gaan .
Fijne vakantie toegewenst alvast!!
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_40454398
Ja bedankt. Helemaal zeker is het nog niet trouwens, ik ga morgen op gesprek bij nieuw (vakantie)werk, maar als ik een week/weekend vrij heb gaan we! .
  donderdag 3 augustus 2006 @ 16:31:25 #67
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_40454519
Ik was laatst weer ff terug in London tijdens Wimbledon, en heb 500 euro in 4 dagen uitgegeven. (accomodatie was gratis) Zo super breed heb ik nou ook weer niet geleefd, gewoon lekker naar de pub en lekker eten.
pi_40454641
ryanair

ik land liever op Heathrow en krijg liever niet de mededeling dat m'n bagage naar de Canarische Eilanden onderweg is.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 16:47:41 #69
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_40455057
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 16:34 schreef SocialDisorder het volgende:
ryanair

ik land liever op Heathrow en krijg liever niet de mededeling dat m'n bagage naar de Canarische Eilanden onderweg is.
Heathrow is ruk! Beter Gatwick met BA of Easyjet, ben je zo in London Victoria of Waterloo...
pi_40456300
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 16:34 schreef SocialDisorder het volgende:
ryanair

Ach dat risico durf ik wel te lopen.. Ben student hé
pi_40514198
Ik ben van plan in november paar daagjes naar Londen te gaan. Heb zo'n reisgids gekregen van Holland International, dan vlieg je met KLM of euh BMI ofzo (wat is daar t verschil tussen trouwens, BMI is goedkoper zegt die gids). Is dat veel duurder dan wat ik hier lees met bv ryanair ofzo? Maja dat is allemaal niet van Amsterdam geloof ik? En heb ook geen zin om helemaal via Eindhoven te gaan, das zo'n eind weg.
En er staat overal prijs bij voor 3 daagjes, maar 3 dagen lijkt mij wat kort, ik wil er zoiezo 4, of is 5 ook te doen? Ik weet niet wat er allemaal te doen is?

Ik wilde begin november, maar heb je misschien eind november al meer richting de kerst dat t er versierd is? Zou dat dan leuker zijn?
People live to learn things, and I learn to live...
pi_40514419
BMI, KLM, BA zijn allemaal veel duurder. Je kan ook vanaf Amsterdam met een aantal lowbudget maatschappijen naar de UK vliegen.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 17:19:30 #73
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_40514756
Ik vlieg altijd met EasyJet.Nooit problemen!
Is ook goedkoper dan KLM, BA enz., wat Jaguarized al zegt.Ryanair heb ik geen ervaring mee, dus daar kan ik niets over zeggen.
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_40514918
Gatwick vanaf Amsterdam met Easyjet.
Gatwick vanaf Keulen met Easyjet.
Luton vanaf Amsterdam met Easyjet.
Luton vanaf Dortmund met Easyjet.
Stansted vanaf Amsterdam met Easyjet en Air Berlin.
Stansted vanaf Eindhoven met Ryanair.
Stansted vanaf Keulen met German Wings.
Stansted vanaf Dusseldorf met Air Berlin.
Stansted vanaf Munster met Air Berlin.
Stansted vanaf Niederrhein met Ryanair.

City en Heathrow doen geen lowcost.

zaterdag 5 augustus 2006 @ 18:00:17 #75
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_40515917
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:25 schreef Jaguarized het volgende:

City en Heathrow doen geen lowcost.

BMI zit er een beetje tussenin, niet echt low-cost maar ook geen dure carrier. Vliegen wel rechtstreeks AMS-LHR meerdere keren per dag en hoeft ook niet duur te zijn
  Admin zaterdag 5 augustus 2006 @ 18:14:01 #76
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_40516281
Rotterdam - London City is mijn favoriet. Ik vlieg dan met VLM.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_40516558
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 18:14 schreef Breuls het volgende:
Rotterdam - London City is mijn favoriet. Ik vlieg dan met VLM.
Jammer dat die dan weer 50,00 + ¤ 75,66 = ¤ 125,66 kost voor november.
pi_40521975
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 16:31 schreef Public_NME het volgende:
Ik was laatst weer ff terug in London tijdens Wimbledon, en heb 500 euro in 4 dagen uitgegeven. (accomodatie was gratis) Zo super breed heb ik nou ook weer niet geleefd, gewoon lekker naar de pub en lekker eten.
Toen was ik er ook. Ik heb samen met mijn vriend 500 Pond in 5 dagen uitgegeven.
Wij hebben ook niet super breed geleefd, maar er was veel kleding in de uitverkoop, dus daar hebben we wel zo'n 100 Pond aan uitgegeven. Ik vond London echt niet zo megaduur, zoals iedereen om me heen zei. Ik vind het echt nog steeds een topstad!

Nog steeds een tip: hou je van musical? Ga dan naar "The Producers"!!
pi_40535770
Ik vertrek morgen voor 5dagen naar Londen

Het is alweer 3,5 jaar geleden dat ik er ben geweest. Heb toen een aantal Musea bezocht, een show van Fame en Jack the Ripper Walk gedaan. Allemaal heel leuk. Maar heeft iemand nog meer tips voor me? Ik denk dat ik sowieso British Museum terug ga bezoeken.

Camden ga ik mss ook weer naartoe, dat marginale volk dat er rond liep was wel tof
Ook wil ik weer een show zien eigenlijk, Fantom of the Opera, maar het kost zo'n £ 80 p.p. ...
Best duur eigenlijk, ik zal dan ter plekke wel kijken.

Ook plaatsen die je kan aanraden waar ik zou moeten eten, goedkoop en toch nog lekker?

Ik blijf overigen in Jurys Inn Islington, lekker dicht bij het centrum heb ik gezien.
En ik zal maar pasjes kopen voor de undrground voor 5 dagen, zal me wel goedkoper uitkomen denk ik.
  Admin zondag 6 augustus 2006 @ 12:06:32 #80
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_40536510
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 18:24 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Jammer dat die dan weer 50,00 + ¤ 75,66 = ¤ 125,66 kost voor november.
Jah, de luchthavenbelasting is inderdaad vervelend hoog. Maar de prijs zelf is op zich best okay.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_40537025
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 11:35 schreef ASSpirine het volgende:
Ik vertrek morgen voor 5dagen naar Londen

Het is alweer 3,5 jaar geleden dat ik er ben geweest. Heb toen een aantal Musea bezocht, een show van Fame en Jack the Ripper Walk gedaan. Allemaal heel leuk. Maar heeft iemand nog meer tips voor me? Ik denk dat ik sowieso British Museum terug ga bezoeken.

Camden ga ik mss ook weer naartoe, dat marginale volk dat er rond liep was wel tof
Ook wil ik weer een show zien eigenlijk, Fantom of the Opera, maar het kost zo'n £ 80 p.p. ...
Best duur eigenlijk, ik zal dan ter plekke wel kijken.

Ook plaatsen die je kan aanraden waar ik zou moeten eten, goedkoop en toch nog lekker?

Ik blijf overigen in Jurys Inn Islington, lekker dicht bij het centrum heb ik gezien.
En ik zal maar pasjes kopen voor de undrground voor 5 dagen, zal me wel goedkoper uitkomen denk ik.
Voor mij is het ook alweer lang geleden dat ik in Londen ben geweest. Ik heb toen de Phantom of the Opera gezien, maar ik weet niet meer precies hoeveel dat koste. Jack the Ripper tour was wel grappig. Kan me vaag herrinerren dat we door zo'n overdekte markt (grootste van Engeland?) liepen, die nu waarschijnlijk gesloopt is.
  Admin zondag 6 augustus 2006 @ 12:32:13 #82
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_40537090
Niet vergeten om voor musicaltickets naar de half-price zaakjes te gaan he? Misschien zeg ik dit overbodig, maar je weet nooit.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_40537889
Dat moet je zeker doen! Het scheelde bij mij 15 pond!
En ja, je hebt dan goeie plaatsen! Wij zaten op de 5e rij...
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:23:29 #84
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_40538597
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 11:35 schreef ASSpirine het volgende:

Daar woon ik zowat naast .Goede keuze trouwens; schoonfamilie verbleef daar ook, en ze waren zeer tevreden over het hotel en de medewerkers
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_40539141
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 12:32 schreef Breuls het volgende:
Niet vergeten om voor musicaltickets naar de half-price zaakjes te gaan he? Misschien zeg ik dit overbodig, maar je weet nooit.
Leg uit
  Admin zondag 6 augustus 2006 @ 13:50:43 #86
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_40539324
Niet bekend mee? Er zijn in London veel loketjes waar je musicalkaartjes voor een veel lagere prijs kunt kopen. Vooral rond en op Leicester Square is het goed te vinden.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_40539405
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:23 schreef Suerte het volgende:

[..]

Daar woon ik zowat naast .Goede keuze trouwens; schoonfamilie verbleef daar ook, en ze waren zeer tevreden over het hotel en de medewerkers
Khad eerst een andere hotel uitgekozen, khad dan pas een dagje of 2 later echt geborkt, en waren ze ineens 30 euro duurder. Dan andere hotels gezocht, bij eurostar doe ik het trouwens, en dan op internet een site gevonden voor hotelreviews. Deze kwam er goed van af, en was toch een aanrader. En dicht bij het centrum

Thanks Breuls, ik wil echt een musical zien, maar 85 pond heb ik er niet voor over
EN op de dag zelf kopen zal mss ook goedkoper zijn? Is er ook een dress code?
  Admin zondag 6 augustus 2006 @ 14:00:14 #88
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_40539550
Volgens mij is er geen dresscode, maar dat zou eventueel per theater kunnen verschillen. Ik heb in London 4 musicals gezien en me er nog nooit op gekleed.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_40546227
Nog drie weken en ik verhuis naar Londen. Zit nu in New York, maar heb met heel veel mazzel al een apartement kunnen vinden voor een vriend en mijzelf om te delen. Lekker centraal bij New Oxford Street, gunstig voor mijn werk en lekker in de buurt van Soho en Covent Garden... Erg veel zin om er weer heen te gaan, New York is leuk, maar Londen leuker...
  zondag 6 augustus 2006 @ 18:22:42 #90
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_40547472
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 17:33 schreef Drive-r het volgende:
Nog drie weken en ik verhuis naar Londen. Zit nu in New York, maar heb met heel veel mazzel al een apartement kunnen vinden voor een vriend en mijzelf om te delen. Lekker centraal bij New Oxford Street, gunstig voor mijn werk en lekker in de buurt van Soho en Covent Garden... Erg veel zin om er weer heen te gaan, New York is leuk, maar Londen leuker...
Wij gaan verhuizen van Londen naar New York .Heb inderdaad al vaker gehoord dat Londen leuker is.Ik kom er vanzelf binnenkort wel achter .
Veel succes met de verhuizing en veel plezier in good old London
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_40552988
Pinnen met Maestro is toch mogelijk hé?
  zondag 6 augustus 2006 @ 22:00:50 #92
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_40553692
Ja hoor!!
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
  zondag 6 augustus 2006 @ 23:06:38 #93
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_40556267
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 21:40 schreef ASSpirine het volgende:
Pinnen met Maestro is toch mogelijk hé?
Tuurlijk! heb het een jaar lang gedaan ;-)

Ik vond trouwens NYC wel aardig, maar het stond in geen contrast met London. Maarja ik hou dan ook van traditie, sport en gezelligheid. NYC is mij veel te gemaakt en pompous.
pi_40563691
vlucht is gebeoekt
hotel is geboekt
creditcardaanvraag is goedgekeurd
26 augustus sta ik in The Cross
pi_40590383
Ik heb ff wat gekeken, en Easyjet lijkt wel goedkoop, maar euh, dat moet je dus betalen met creditcard of niet? Is het handig om creditcard aan te vragen (want veel vluchten via internet kun je toch alleen maar zo boeken?) Wat kun je eigenlijk gewoon bij een reisbureau zo boeken, zonder credicard en internet gedoe?

Of ik moet mn buurvrouw even lief aankijken, ook altijd nog een optie
People live to learn things, and I learn to live...
pi_40590877
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:38 schreef Piepje het volgende:
Ik heb ff wat gekeken, en Easyjet lijkt wel goedkoop, maar euh, dat moet je dus betalen met creditcard of niet? Is het handig om creditcard aan te vragen (want veel vluchten via internet kun je toch alleen maar zo boeken?) Wat kun je eigenlijk gewoon bij een reisbureau zo boeken, zonder credicard en internet gedoe?

Of ik moet mn buurvrouw even lief aankijken, ook altijd nog een optie
Creditcard is altijd handig als je op reis gaat. Bij d-reizen kun je eventueel je vluchten met Easyjet ook wel kopen zonder creditcard, maar dan betaal je weer extra boekingskosten.

Vergeet ook niet te kijken hoeveel het vervoer vanaf de luchthaven naar de stad kost. City, Luton en Heathrow zijn het goedkoopst. Gatwick en Stansted het duurst.
pi_40594336
Ik ga zaterdag over een week naar Londen. Nou ja, het week doorbrengen bij een vriend in Birmingham en daarna nog een paar daagjes Londen pakken
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 09:14:29 #98
93082 Beaver
He! Ik ben je bitch niet!
pi_40599733
Over 2 weekjes ben ik in Londen
pi_40599839
nog 3 weekjes

todo list:
Camden Market
Hard Rock Cafe
Tower Records
Arsenal Stadium

Clubbing:
Inferno (Industrial, Punk, Metal, Goth, en meer van zulks teringherrie)
The Cross (Trance, Techno)
The End (Drum 'n Bass)
pi_40600025
Nu ik dit allemaal lees ziet het er super uit. Ik zou graag een (verlengd) weekendje gaan. Zit nu een beetje te zoeken naar vluchten, en het kan dus al vanaf 140 euro in het kerstweekend. Een jaar of 5 geleden ben ik ook al in Londen geweest, als cadeautje, en toen heeft die stad al zo'n indruk gemaakt.

Ik krijg serieus al zin terwijl ik eraan zit te denken nu..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')