Bijzondere redenatie heb je dan.quote:Op maandag 19 juni 2006 02:16 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ja dus? Wat heeft een rotkop met lief zijn te maken? Snap je het zelf nog wel of probeer je altijd dingen te winnen door het over een compleet andere boeg te gooien in de hoop dat de ander zo overdonderd is en dan maar vlucht?
Bijzondere manier van lezen heb jij.quote:Op maandag 19 juni 2006 02:24 schreef K33T het volgende:
[..]
Bijzondere redenatie heb je dan.
Ik vind het alleen vreemd dat ook_gek op je valt, en om dat te staven prop ik je foto bij. Vervolgens beticht je me ervan dat ik het niet kan verwoorden. Ok.. en nou zit je te tieren tegen mij.
Het is ook nooit goed hé.
Kan best zijn, maar als ik ergens alleen op een ruimteschip zou zitten, dan liever met een sigourney weaver lookalike dan met jouquote:
Dus het probleem is opgelost als de politie geen boetes meer uitdeelt voor te hard rijden en we allemaal massaal te hard gaan rijden?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Bron: AD.nl
Welkom in Nederland, en dit gebeurt gewoon in de stad waar onze regering zetelt. En politieagenten maar boetes uitdelen voor door rood licht lopen.
AMEN!!quote:Op zondag 18 juni 2006 17:56 schreef Troeta het volgende:
Nou, daar heb ej een punt!
Die knakkers van de HTM security stelden eigenlijk geen moer voor.
Ja, ze zijn heel stoer met je broodje kaas afpakken in de tramtunnel, maar als er een dikke neger een meisje van 15 lastigvalt zijn ze ineens heel toevallig zó druk in gesprek met elkaar dat het meisje van ellende maar uitstapt om de volgende tram te nemen.
En vrouwen in de beveiliging mogen ze van mij ook afschaffen, ik geloof er niet in dat Truus die van het CWI nu toch echt aan het werk moet mij kan beschermen als ik beroofd word.
Dat je het nog vooroordelen durft te noemen johquote:Op maandag 19 juni 2006 08:52 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dus het probleem is opgelost als de politie geen boetes meer uitdeelt voor te hard rijden en we allemaal massaal te hard gaan rijden?
Verder weer een goed topic hoor meneer berends kunnen we allemaal weer lekker onze vooroordelen spuwen.![]()
zeg wat voor een idioot ben jij wel niet dat je dat over muus haar fotos zegt, ze ziet er hardstikke goed uit man, eikel.quote:Op maandag 19 juni 2006 02:12 schreef K33T het volgende:
[..]
Je hebt een afschuwelijke alienkop.
En ga nou niet snikkend bij een van je FA-vriendjes een banaanvraag te doen, ik moest het immers verwoorden.
Hoe lief, dat doe je hier ook al:quote:Op maandag 19 juni 2006 02:24 schreef K33T het volgende:
[..]
Bijzondere redenatie heb je dan.
Ik vind het alleen vreemd dat ook_gek op je valt, en om dat te staven prop ik je foto bij. Vervolgens beticht je me ervan dat ik het niet kan verwoorden. Ok.. en nou zit je te tieren tegen mij.
Het is ook nooit goed hé.
Dat is het ook veel inderdaad. Ik woon ook in Den Haag, en zit ook regelmatig in de 17. Ik heb een aantal keren wat jonge knulletjes aangesproken (Eén wilde een oude vrouw te lijf omdat ze zijn schouder aantike: of ie even zijn sigaret uit wilde maken?). Als ik dat doe dan blijven mede passagiers zo apatisch mogelijk uit het raam staren. Dat valt me zo tegen. Met zijn tweeën of drieën maak je zoveel meer indruk..quote:Maar dan zit iedereen met z'n consumerende gezicht als een schaap vooruit te staren, wachtend op ingehuurde personen, eigen verantwoordelijk afschuivend, om er wat van te zeggen.
fijn dat je weet welke ervaring bijna iedereen heeft, ik heb echter liever dat je niet voor mij spreekt en jah ik val ook onder bijna iedereen.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:33 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Dat je het nog vooroordelen durft te noemen joh![]()
Zo'n beetje iedereen heeft dezelfde ervaringen, het zijn gewoon in BIJNA alle gevallen buitenlanders . Jammer dat jij nog in je Ad Melkert-jaren bent blijven hangen want het mag tegenwoordig gelukkig gewoon gezegd worden hoor![]()
De meeste bestuurders zijn allemaal van die Haagse Harrys waar je niets mee kan inderdaad. Een cursus klantvriendelijkheid zou echt geen kwaad kunnen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:09 schreef Vhiper het volgende:
Geen greintje medelijden mee. Die HTM bestuurders zijn zelf ook geen lieverdjes. Zo klantonvriendelijk als de tering. De agressie tegen hen is natuurlijk niet goed te praten, maar de hand in eigen boezem steken, mogen ze ook wel eens doen. Met wat meer respect met je klanten omgaan zou een eerste stap zijn.
Dat werkt in Rotterdam vrij aardig voorzover ik dat kan bekijken.quote:Op maandag 19 juni 2006 23:23 schreef Yildiz het volgende:
Ja, en de oplossing is, conducteurs in de tram.
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:28 schreef Tijger_m het volgende:
Maar dan dit, recentelijk stap ik in de tram, de trambestuurder sluit de deuren maar de tram blijft staan. Blijkbaar was er iemand in de tram die zich misdragen had en men (conducteurs) had om assistentie verzocht, duurde even voordat die arriveerde en ja hoor, dan beginnen de reizigers te mekkeren dat de tram blijft stilstaan. Ja hallo, mensen, willen jullie nu een veilige tram of niet?
Dan zou die bestuurder natuurlijk kunnen omroepen dat ie expres blijft staan vanwege de politie. Als je je passagiers duidelijk informeerd zijn ze meer geneigd oponthoud te accepteren. Bij de NS hebben ze dat ook vaak. Staan ze een kwartier in de middle of nowhere stil, zonder enig bericht, hoor je iedereen mopperen. Dat mopperen valt meteen stil als ze horen waarom.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat werkt in Rotterdam vrij aardig voorzover ik dat kan bekijken.
Maar dan dit, recentelijk stap ik in de tram, de trambestuurder sluit de deuren maar de tram blijft staan. Blijkbaar was er iemand in de tram die zich misdragen had en men (conducteurs) had om assistentie verzocht, duurde even voordat die arriveerde en ja hoor, dan beginnen de reizigers te mekkeren dat de tram blijft stilstaan. Ja hallo, mensen, willen jullie nu een veilige tram of niet?
Mja, dat is precies het probleem met alle bullies, ongeacht leeftijd, klasse, of afkomst. Ze zijn o zo dapper als ze een groepje bij zich hebben. Ben je met meer dan één dan wordt er snel ingebonden.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:49 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dat is het ook veel inderdaad. Ik woon ook in Den Haag, en zit ook regelmatig in de 17. Ik heb een aantal keren wat jonge knulletjes aangesproken (Eén wilde een oude vrouw te lijf omdat ze zijn schouder aantike: of ie even zijn sigaret uit wilde maken?). Als ik dat doe dan blijven mede passagiers zo apatisch mogelijk uit het raam staren. Dat valt me zo tegen. Met zijn tweeën of drieën maak je zoveel meer indruk..
Eh, die informatie werd vrijwel meteen gegeven dus daar lag het niet aan.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:53 schreef Vhiper het volgende:
Men wil gewoon weten waarom er oponthoud is en dat vind ik zo vreemd nog niet.
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:13 schreef Pundit_wannabe het volgende:
Mja, dat is precies het probleem met alle bullies, ongeacht leeftijd, klasse, of afkomst. Ze zijn o zo dapper als ze een groepje bij zich hebben. Ben je met meer dan één dan wordt er snel ingebonden.
Maar dat is precies waar we zo slecht in zijn: we willen niet "betrokken worden". Het "heeft niks met ons te maken". He zijn "anderen" die het moeten oplossen.
Als we wat meer groepsgevoel zouden hebben dan zou een hoop asociaal gedrag (en sociopathisch gedrag. Een oud vrouwtje aanvallen omdat ze je vraagt een peuk uit te maken? Wat een f*cking freak!) niet voorkomen.
Maar dat doen we niet, en dat is precies waar bullies op rekenen en waar ze gebruik van maken.
Er zijn intussen ook al tientallen studies gedaan naar de apathische omstander, en terwijl we de dybamiek van het niet-ingrijpen op zich redelijk begrijpen, is er nog steeds geen echt handvat uitgekomen hoe we ingrijpen (en groepsgevoel) kunnen leren.
Alle Postbus 51 spotjes ten spijt.
Wat de meest voorkomende reden is dat men bestuurders onvriendelijk vind, naar mijn idee, is dat 'de chaffeur altijd wegrijdt als je aan komt rennen'. Dan denk ik, ja ho eens. Als je dan zorgt dat je 1 minuut eerder er bent, kan je wel gewoon instappen, en omdat de chaffeur op tijd wegrijdt, blijf je niet 2 minuten bij elke halte wachten. Lijkt me wel zo handig.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
De meeste bestuurders zijn allemaal van die Haagse Harrys waar je niets mee kan inderdaad. Een cursus klantvriendelijkheid zou echt geen kwaad kunnen.
Inderdaad is het heel vrusterend dat als je aankomt rennen en dat ie em peert en soms zelfs zijn deuren dicht gooit nog effe wacht terwijl hij je vriendelijk aankijktquote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:41 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wat de meest voorkomende reden is dat men bestuurders onvriendelijk vind, naar mijn idee, is dat 'de chaffeur altijd wegrijdt als je aan komt rennen'. Dan denk ik, ja ho eens. Als je dan zorgt dat je 1 minuut eerder er bent, kan je wel gewoon instappen, en omdat de chaffeur op tijd wegrijdt, blijf je niet 2 minuten bij elke halte wachten. Lijkt me wel zo handig.
Ik heb persoonlijk nooit problemen gehad met chaffeurs, en ook niet gezien dat mensen er problemen mee hadden. Klantvriendelijk naar een uitzondering, zoals 'wachten op die ene die aan komt rennen' is weer klantonvriendelijk naar anderen. Dat is een paradox.
Soms wel, vaak ook niet.quote:
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:02 schreef gronk het volgende:
Of je gaat op tijd de tram uit. Is natuurlijk moeilijk met je door wiet benevelde hoofd, maar goed
Dan doe je gewoon simpel je voet tussen de deur? Gaat ie vanzelf weer open hoor. Of je knijpt even in dat rubber wat aan die randen van de deur zit, werkt ook.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:10 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
![]()
Ze hebben hier ook een aantal keer de deur voor me neust dichtgedaan, toen ik eerst een ouder echtpaar liet uitstappen en toen wou ik er nog in, maar dat wou John (spreek uit als: SSSSJON blijkbaar niet.
Dat weet ik ook wel, maar daar heb ik het nu niet over. Ook vaak genoeg gezien dat die deuren dicht worden gedaan terwijl er vrouwen met kinderwagens door heen lopen. Maarja bestuurder is meestal druk bezig met bellen/ lullen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:11 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dan doe je gewoon simpel je voet tussen de deur? Gaat ie vanzelf weer open hoor. Of je knijpt even in dat rubber wat aan die randen van de deur zit, werkt ook.
Dát is inderdaad aardig onvriendelijk. Wat ik ook wel eens onvriendelijk vind, over kinderwagens gesproken, is dat als iemand in of uit wil stappen met een kinderwagen, men weer apathisch voor zich uit zit te kijken in de tram, en geen hulp aanbiedt. Ook niet als de persoon in kwestie loopt te prutsen. Vorige week stond ik midden tussen 2 deuren, zeg maar op dat 'scharnier', en der zat weer zo iemand te prutsen. Overvolle tram, maar niemand die helpt.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:32 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel, maar daar heb ik het nu niet over. Ook vaak genoeg gezien dat die deuren dicht worden gedaan terwijl er vrouwen met kinderwagens door heen lopen. Maarja bestuurder is meestal druk bezig met bellen/ lullen.
En allemaal heel geconentreerd naar buiten kijkenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:35 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dát is inderdaad aardig onvriendelijk. Wat ik ook wel eens onvriendelijk vind, over kinderwagens gesproken, is dat als iemand in of uit wil stappen met een kinderwagen, men weer apathisch voor zich uit zit te kijken in de tram, en geen hulp aanbiedt. Ook niet als de persoon in kwestie loopt te prutsen. Vorige week stond ik midden tussen 2 deuren, zeg maar op dat 'scharnier', en der zat weer zo iemand te prutsen. Overvolle tram, maar niemand die helpt.
Uit een soort vorm van wanhoop heb ik dat voorwiel van die kinderwagen maar in de tram geholpen, de rest ging vanzelf. Ik vraag mezelf dan zachtjes van binnen af waarom de rest niet wou helpen... Ze zag er niet eens buitenlands uit.
Of inderdaad een beetje overdwars met de knieën zitten, of aan de buitenstoel zitten.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:37 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
En allemaal heel geconentreerd naar buiten kijkenZelfde geld voor opstaan voor een oud/kreupel persoon, allemaal de andere kant op kijken hopen dat het niet gezien wordt.
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Of inderdaad een beetje overdwars met de knieën zitten, of aan de buitenstoel zitten.
Of een rugtas aan de raamzijde zetten, en zelf bij het gangpad gaan zitten, wéér met de geconcentreerde blik inderdaad.
Wat was het, vorige week kwam ik van het strand, ik zat aan de rechterkant, je weet wel, de losse stoelen, niet de banken, en naast me, op de banken, zat een jong latino moedertje met een baby, en een meid van een jaar of 17. Toen de tram wat rustig was, vanaf het strand, werd de baby een paar keer heen en weer getild tussen beide stoelen. Zelf zaten de 2 'oudere' mensen natuurlijk aan het gangpad. Niks mis mee, tot zover.
Toen werd de baby op gegeven moment naast de vermoedelijke moeder neergezet, aan de raamzijde, en de moeder aan het gangpad. De moeder kon natuurlijk de baby op schoot nemen in een volle tram, maar soit, daar maak ik me niet druk om. Het 17 jarige meisje had echter niks meer om de bank vrij te houden, en toen de hele tram al volstond, besloot iemand in een dappere daad naast haar te zitten.
Ze kreisde een opmerking eruit als "Mensen sein soooo onbeleefd tegenwoordig!" inc. 'talk to the hand - attitude'.
Toen dacht ik ook, tsja.
Nu we het over ouderen hebben, ik sta daar dus wel voor op, en heb dan vaak wel een gezellig gesprekje met dat clubje oude mensen. Over hoe de buurt 50 jaar geleden was enzo. Ik vind dat wel wat hebben...
Mja, ik heb liever enkele zwartrijders dan een detectiepoort en die OV-chip die mijn reisbewegingen bijhoudt, maar dat terzijde. Wellicht is het een idee om de tram tussen 2 haltes stil te zetten, de voordeur open doen, alwaar wat controleurs instappen? Of is dat onmogelijk?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:47 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
hahahahahahaha....en niet nadenkend dat ze zichzelf zo voor lul zet.
Die beveiligers zijn ook zo prachtig om te observerenHeel stoer/ gevaarlijk/ serieus voor zich uitkijkend (net 18/19 jaar) en willen je er nog net langs laten als je naar de andere kant van de tram loopt.
Of die 'undercover' controleurs. Ze mogen dan altijd hun eigen kloffie aan, nou ziet er natuurlijk niet uit. Kijken al een paar haltjes zenuwachtig om zich heen en opeens gaan ze controleren, en alsnog rent half Afrika de tram uit.
Ook irritant: yuppen die hun koffertje gebruiken als 'wapen' door 't hoog te houden en zo zich naar binnen rammen. Hoewel je die vaker in de trein tegenkomt. Wat dan wel weer amusant is: een tik tegen dat koffertje geven en dan de blik van verbijstering op hun gezicht zien.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:42 schreef Yildiz het volgende:
Of inderdaad een beetje overdwars met de knieën zitten, of aan de buitenstoel zitten.
Je kan bij sommige types die 2 klemmetjes naast het handvat omhoog klikken. Op zich is dat best makkelijk, al heb je wel even 2 snelle handen nodig. Zelf heb ik dat nooit gedaan, maar het lijkt me logisch dat dat ding zo open klikt, zodat de bananenhouder, het brooddoosje van thuis, de thermoskan, de agenda en wat louche rapporten er zo uit vallen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:54 schreef gronk het volgende:
[..]
Ook irritant: yuppen die hun koffertje gebruiken als 'wapen' door 't hoog te houden en zo zich naar binnen rammen. Hoewel je die vaker in de trein tegenkomt. Wat dan wel weer amusant is: een tik tegen dat koffertje geven en dan de blik van verbijstering op hun gezicht zien.
[sub] weet iemand trouwens of je zo'n koffertje ook open kan laten klikken door d'r op te meppen?[sub]
Daar moet je inderdaad op voorbereid zijn, maar ik vermoed dat onze rat helemaal beduusd zal zijn omdat-ie moet kiezen tussenquote:
Rezzzzzpect moet je eerst verdienen voor je dat kan geven.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:09 schreef Vhiper het volgende:
Geen greintje medelijden mee. Die HTM bestuurders zijn zelf ook geen lieverdjes. Zo klantonvriendelijk als de tering. De agressie tegen hen is natuurlijk niet goed te praten, maar de hand in eigen boezem steken, mogen ze ook wel eens doen. Met wat meer respect met je klanten omgaan zou een eerste stap zijn.
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
Deze toestanden krijg je als je het land weggeeft aan onderontwikkelde volkeren. Het zal nog veel erger worden.
Elk volk krijgt wat ze verdient.................................
Das toch een citaat van Hitler.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
Elk volk krijgt wat ze verdient.................................
Inderdaad....gewoon stilzetten en binne laten komen of die grote controle's op de perrons doen ze hier in Leidschendam wel eens. Hele peroon vol met politie + controle, iedereen wordt gecontroleerd ook diegene die uitstappen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:53 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Mja, ik heb liever enkele zwartrijders dan een detectiepoort en die OV-chip die mijn reisbewegingen bijhoudt, maar dat terzijde. Wellicht is het een idee om de tram tussen 2 haltes stil te zetten, de voordeur open doen, alwaar wat controleurs instappen? Of is dat onmogelijk?
Nee, het hele citaat isquote:
en is van Joseph de Maistre, een 18e eeuwse Franse diplomaat.quote:Toute nation a le gouvernement qu’elle mérite
(ieder land heeft de regering die het verdient)
Oh, enlighten mequote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:41 schreef pberends het volgende:
En politieagenten maar boetes uitdelen voor door rood licht lopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |