Nu dan maar mijn reacties op de laatste posts uit het oude topic:quote:De Radboud Universiteit in Nijmegen heeft een student orthopedagogiek verwijderd omdat hij pedofiel is. Bij orthopedagogiek worden studenten opgeleid om met probleemkinderen te gaan werken.
Volgens de universiteit is de man lid van de nieuwe partij voor pedofielen en heeft hij er nooit een geheim van gemaakt dat hij pedofiel is. Door de man van de opleiding te verwijderen hoopt de univeriteit te voorkomen dat hij met kinderen gaat werken.
Volgens een woordvoerder handelt de universiteit volgens de reglementen door de student weg te sturen.
Dat laatste ben ik wel met je eens. Of jij de term gebruikt hebt, weet ik niet meer.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:56 schreef deedeetee het volgende:
Ik durf er geen eed op te doen maar volgens mij heb ik die term niet gebruikt, ik zie het niet als knuffelen maar meer als vergoeielijken en bagatelliseren.
Ik vind dat sommige users zich daar toch echt een pietsie schuldig aan maken.
Wat een schoolvoorbeeld van gebrek aan nuancequote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:09 schreef pieter_pontiac het volgende:
Als je hier afkeurend tegenover staat ben je zelf een pedofiel.
En achteraf weer moord en brand schreeuwen als zo'n sukkel zich aan je kind vergijpt.
Laten ze 'm maar van de Waalbrug af flikkeren.
Nee. Maar volgens mij is MM-Luna niet erop uit om te flamen en te rellen; ze is echter, net zoals jij, niet altijd voorzichtig genoeg om geen eieren te breken, en ze beseft ditquote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:13 schreef SolidasRock het volgende:
Iemand die niet zachtjes over eieren kan lopen en dit ook nog eens toegeeft, ja, die kan beter niet deelnemen aan de discussie omdat ze alleen maar op flamen en rellen uit zijn want anders stampvoet je niet over eieren?? Is dat zo raar?
Ik vind van wel eigenlijk. Maar daar gaat het verder niet over.quote:Is het ook raar dat ik me heel ff heb afgevraagd of MM-Luna en SCH kloons zijn van mekaar omdat ze hetzelfde schrijfstijl hebben en in dezelfde herhalingen vallen?
Hoe leuk vind jij het als iemand suggereert dat jij een kloon bent?quote:Hoe kan ik ze daarmee beledigt hebben?
Nee ik loop niet op eieren en ja dit geef ik toe, ik ken mijn eigen tekortkomingen en dit maakt niet dat je niet kunt deelnemen aan een discussie. Aan flamen en rellen doe ik niet, aan discussie voeren wel. Overigens ben ik geen kloon van SCH zoals jij schijnt te denken, schrijfstijl is ook compleet anders. Verder zie ik niet in wat het constante gehamer richting mij als persoon en mijn karaktereigenschappen te maken hebben in een discussie die gaat over een pedofiel, zijn studie en zijn school. Dus kap daar maar mee en probeer eens inhoudelijk te reageren.. indien je gezellig wilt flamen mail je mij maar. Dan hoop ik nu dat dit topic een beetje schoon kan blijven van dit soort reacties.quote:Iemand die niet zachtjes over eieren kan lopen en dit ook nog eens toegeeft, ja, die kan beter niet deelnemen aan de discussie omdat ze alleen maar op flamen en rellen uit zijn want anders stampvoet je niet over eieren?? Is dat zo raar? Is het ook raar dat ik me heel ff heb afgevraagd of MM-Luna en SCH kloons zijn van mekaar omdat ze hetzelfde schrijfstijl hebben en in dezelfde herhalingen vallen? Hoe kan ik ze daarmee beledigt hebben?
Verklaar je nader,hoe is de uni altijd in staat om de meneer in de gaten te houden ? Ik bedoel hoe lang na het beëindigen van zijn studie.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:02 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik zie hier weinig tot geen risico, omdat, wat de werkelijke intentie van de student ook is, de universiteit altijd in staat is en in staat blijft om deze student in de gaten te houden. Als zijn ware aardje toch naar buiten komt (en deze student is nogal een flapuit dus ik zie de kans groot in dat dat verbaal gebeurt), dan kan de universiteit onmiddellijk stappen ondernemen.
Die zou ik niet eens op een zak aardappelen laten passenquote:Als dat niet genoeg is, dan krijgt de overheid een hoofdrol.
Je bedoelt toch niet dat die kleine meisjes dan wel keurig worden opgevangen en behandeld voor de hun toegebrachte schade. Hoe geef je zo'n kind haar onschuld en (zelf) vertrouwen terug ?quote:Als blijkt dat hij toch slechte bedoelingen heeft, hoeft dat niet noodzakelijkerwijs ertoe te leiden dat er levens worden verpest.
dat er wel situaties bestaan waarin de "relatie" als positief wordt ervaren door het kind en het de instelling is van de omgeving die de schade aanricht, het geheim moeten houden etc ..quote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:43 schreef senesta het volgende:
Dus?
Ik snap niet zo heel goed wat je hiermee wil zeggen?
Na het beëindigen van zijn studie is het niet langer de zaak van de universiteit. Tijdens zijn studie is alleen wat de student doet ivm zijn studie de verantwoordelijkheid van de universiteit. Alles wat daar buiten valt is de verantwoordelijkheid van de overheid. "altijd" uit mijn vorige post kan beter worden geïnterpreteerd als "in alle gevallen". Het is aan de universiteit om te bepalen in hoeverre de student de afspraken in ere houdt.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:44 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Verklaar je nader,hoe is de uni altijd in staat om de meneer in de gaten te houden ? Ik bedoel hoe lang na het beëindigen van zijn studie.
In mijn ogen valt dat wel mee, maar als de overheid tekort komt, moet daar wat aan gedaan worden.quote:Die zou ik niet eens op een zak aardappelen laten passen![]()
De kinderbescherming is een aanfluiting en jeugdzorg óók.
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat deze student geen kinderen hoeft te misbruiken om te laten blijken dat hij toch slechte bedoelingen heeft. Deze student is zo'n flapuit dat ik het zeer waarschijnlijk acht dat hij, weliswaar misschien onbedoeld, slechte bedoelingen (d.w.z. iets wat de universiteit opvat als slechte bedoelingen) wel kenbaar zal maken, bijvoorbeeld door iets wat hij schrijft in een van zijn stukjes voor martijn.org. Gebeurt het niet zo, dan kunnen betrokken personen van de universiteit het wel opmerken aan zijn gedrag tijdens zijn studie. Als hij bijvoorbeeld toezicht omzeilt kan daaruit worden afgeleid dat hij kwade bedoelingen heeft -> einde opleiding. Ik stel voor dat de universiteit als toezichthouder hun beste psychologiedocent aanstelt, of in ieder geval iemand met een uitermate goed inzicht in de achterliggende beweegredenen van bepaalde acties. Bij iedere kleinste hint naar een schending van de afspraken is het einde opleiding.quote:Je bedoelt toch niet dat die kleine meisjes dan wel keurig worden opgevangen en behandeld voor de hun toegebrachte schade. Hoe geef je zo'n kind haar onschuld en (zelf) vertrouwen terug ?
Daar ben ik het mee eens, maar zolang het niet is aangetoond dat een seksuele relatie tussen een kind en een volwassene afgezien van schade door het maatschappelijke stigma geen schade oplevert voor het kind en het kind in ieder geval wel schade ondervindt door het maatschappelijke stigma, moeten relaties tussen kinderen en volwassenen altijd afgekeurd worden. En ik ben me ervan bewust dat dit een beetje een cirkel isquote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:54 schreef moussie het volgende:
nog uit het vorige topic
[..]
dat er wel situaties bestaan waarin de "relatie" als positief wordt ervaren door het kind en het de instelling is van de omgeving die de schade aanricht, het geheim moeten houden etc ..
dus als echt het belang van het kind voorop staat , hoe kan je dan deze uitspraken van kinderen negeren ? ben je het niet aan de kindern verplicht om op z'n minst open minded te blijven ipv meteen te veroordelen ?
Ik ken mijn eigen tekortkomingen anders ook hoor. En ik heb geschreven dat ik even gedacht hebt dat jij en SCH kloons van mekaar waren omdat jullie in hetzelfde herhalingen vervallen en hetzelfde geflames hebben. Overigens wist ik niet eens dat je een vrouw bent.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:40 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Nee ik loop niet op eieren en ja dit geef ik toe, ik ken mijn eigen tekortkomingen en dit maakt niet dat je niet kunt deelnemen aan een discussie. Aan flamen en rellen doe ik niet, aan discussie voeren wel. Overigens ben ik geen kloon van SCH zoals jij schijnt te denken, schrijfstijl is ook compleet anders. Verder zie ik niet in wat het constante gehamer richting mij als persoon en mijn karaktereigenschappen te maken hebben in een discussie die gaat over een pedofiel, zijn studie en zijn school. Dus kap daar maar mee en probeer eens inhoudelijk te reageren.. indien je gezellig wilt flamen mail je mij maar. Dan hoop ik nu dat dit topic een beetje schoon kan blijven van dit soort reacties.
Wat is er, niet gewend om vrouwen als discussiepartners te zien?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:05 schreef SolidasRock het volgende:
WTF? Jullie zijn allemaal vrouwen... Nou begrijp ik er helemaal niets meer van.
rofl .. ghehequote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:07 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Wat is er, niet gewend om vrouwen als discussiepartners te zien?
En je dacht eerst ook dat ik een man was?
Jah sorrie... dat dacht ik ja. Nu begrijp ik enkele postjes ook beter waaronder die van Evil_Jur zijn opmerking dat er wel erg veel vrouwen in de andere kamp zitten...quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:07 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Wat is er, niet gewend om vrouwen als discussiepartners te zien?
En je dacht eerst ook dat ik een man was?
Nou vooruit, alleen deze nog:quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:05 schreef SolidasRock het volgende:
Ik bedoel: vrouwen beschermen hun kinderen doorgaans maar jullie lijkt (met de nadruk op lijkt) het niet te boeien dat een pedo opgeleid wordt tot pedagoog en een goeie kans maakt om toch nog pedagoog te worden want er moeten nou eenmaal ziekenhuizen zijn met hetzelfde denkwijze als jullie (dat een pedofiel niet meteen een pedoseksueel is), net zoals RadBout in 1e instantie deze student toeliet?
Take it easy ik ben óók een vrouw en heb nooit gesnapt waarom vrouwelijke advocaten mannen zonodig moeten verdedigen als ze een aanklacht wegens verkrachting aan hun broek hebben hangen.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:05 schreef SolidasRock het volgende:
Ik bedoel: vrouwen beschermen hun kinderen doorgaans maar jullie lijkt (met de nadruk op lijkt) het niet te boeien dat een pedo opgeleid wordt tot pedagoog en een goeie kans maakt om toch nog pedagoog te worden want er moeten nou eenmaal ziekenhuizen zijn met hetzelfde denkwijze als jullie (dat een pedofiel niet meteen een pedoseksueel is), net zoals RadBout in 1e instantie deze student toeliet?
Ach joh, het is ergens juist een compliment. Sommige mannen vinden dat vrouwen niet kunnen discussiëren, omdat ze geen logisch inzicht hebben, alles persoonlijk opnemen en wat al nog niet meer. In die context is het juist heel vleiend als er aangenomen wordt dat je een man bentquote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:11 schreef SolidasRock het volgende:
Jah sorrie... dat dacht ik ja. Nu begrijp ik enkele postjes ook beter waaronder die van Evil_Jur zijn opmerking dat er wel erg veel vrouwen in de andere kamp zitten...
Ik heb mijn vorige post herschreven.
Sorrie, ik ging ervan uit dat pedagogen in ziekenhuizen werken?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:13 schreef Black_Tulip het volgende:
Dat een pedofiel wordt opgeleid tot pedagoog is raar, maar niet direct verkeerd. Waar je met die opmerkingen over ziekenhuizen heen wil, vat ik niet helemaal.
nou vooruit, ik dan ook nog ..quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:05 schreef SolidasRock het volgende:
niet als die met hun alleen is .. als er een 2de persoon bijzit zou het voor mij niet zo'n gigantisch probleem zijn .. ik denk zelfs dat hij vanuit zijn gevoelswereld en unieke kijk een waardevolle aanvulling zou kunnen zijn in een behandeling .. zolang die maar niet in de gelegenheid gesteld wordt te ontsporenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:20 schreef SolidasRock het volgende:
Of vinden jullie (van de tegenkamp dus) dat hij nooit met kinderen mag werken?
Mij lijkt het dat doordat je geen pedofielen van dit soort opleiding wilt weren dat je wel je ogen sluit voor de realiteit? Door ze te weren hebben wij onze ogen wijdgesperdt en focussen we op de waarheid toch?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:26 schreef moussie het volgende:
[..]
nou vooruit, ik dan ook nog ..
uiteraard wil ik mijn kids beschermen, maar dat doe ik niet door de ogen voor de realiteit te sluiten ..
Ik ontken ook niet dat ze bestaan, onbespreekbaar is het evenmin, we zijn al 3 delen (en er zijn ook andere topicjes over pedofiliteit) verder he.... Stempel? Tsja... Niet zo vreemd tochquote:zo kan je er van vinden wat je wilt, maar het bestaat .. en de onbespreekbaatheid in de maatschappij, de stempel die er bij voorbaat op staat zijn imo het schadelijkst van allemaal .. en dan bedoel ik voor het kind
Kijk, dat is onrealistisch vind ik? Dat is niet voor mekaar te krijgen dat er altijd een ander erbij zit, en daarnaast kost dat wel erg veel geld, 1 pedagoog en 1 toezichthouder.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:32 schreef moussie het volgende:
[..]
niet als die met hun alleen is .. als er een 2de persoon bijzit zou het voor mij niet zo'n gigantisch probleem zijn .. ik denk zelfs dat hij vanuit zijn gevoelswereld en unieke kijk een waardevolle aanvulling zou kunnen zijn in een behandeling .. zolang die maar niet in de gelegenheid gesteld wordt te ontsporen
Juist en dat gebeurd dus niet. Een ziekenhuis gaat heus geen pedo aannemen op de kinderafdeling EN van begeleiding voorzien.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:36 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Kijk, dat is onrealistisch vind ik? Dat is niet voor mekaar te krijgen dat er altijd een ander erbij zit, en daarnaast kost dat wel erg veel geld, 1 pedagoog en 1 toezichthouder.
Maar jouw kinderen mogen niet met de pedofiele pedagoog alleen blijven?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:54 schreef moussie het volgende:
nog uit het vorige topic
[..]
dat er wel situaties bestaan waarin de "relatie" als positief wordt ervaren door het kind en het de instelling is van de omgeving die de schade aanricht, het geheim moeten houden etc ..
dus als echt het belang van het kind voorop staat , hoe kan je dan deze uitspraken van kinderen negeren ? ben je het niet aan de kinderen verplicht om op z'n minst open minded te blijven ipv meteen te veroordelen ?
Hoe open minded ben jij eigenlijk?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:32 schreef moussie het volgende:
[..]
niet als die met hun alleen is .. als er een 2de persoon bijzit zou het voor mij niet zo'n gigantisch probleem zijn .. ik denk zelfs dat hij vanuit zijn gevoelswereld en unieke kijk een waardevolle aanvulling zou kunnen zijn in een behandeling .. zolang die maar niet in de gelegenheid gesteld wordt te ontsporen
Kijk IMO is deze man al akelig ontspoort en zijn unieke kijk heeft dus niet echt waarde aangezien hij de * werkelijkheid * anders ziet als ik het graag voor mijn kind zou willen.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:32 schreef moussie het volgende:
[..]
hallo, blijf wel even onderscheid maken ja .. we hebben het hier over een professioneele relatie aan de ene kant, een behandelende arts/pedagoog in een vertrouwensrelatie en over iets wat zou kunnen groeien in privésfeer, imo toch wel 2 totaal verschillende dingenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:49 schreef senesta het volgende:
Weet je? jou snap ik echt niet![]()
Eerst zeg je tegen mij dat kinderen het prettig kunnen vinden:
[..]
Maar jouw kinderen mogen niet met de pedofiele pedagoog alleen blijven?
Dus we mogen wel onze kinderen eraan bloot stellen en dan moeten we openminded blijven?
Maar jouw kinderen mogen niet in een één op één situatie met een pedofiel komen?
Hoe open minded ben jij eigenlijk?
als je kind heel jong is geef ik je zonder meer gelijk .. sex met niet geslachtsrijpe kinderen is verwerpelijkquote:Ik zal alles doen wat ik kan om mijn kinderen te beschermen tegen mensen die misbruik van hen willen maken, ik wil dat hun sexualiteit ontwikkeld op hun eigen tempo zonder dat een volwassen man dat versneld voor zijn eigen genoegens.
Mocht ik erachter komen dat er iemand aan mijn kinderen heeft gezeten, zal de politie niet de eerste zijn waar ik naar toe stap.
En wie bepaald dan wanneer mijn kind geslachtsrijp is?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:03 schreef moussie het volgende:
[..]
als je kind heel jong is geef ik je zonder meer gelijk .. sex met niet geslachtsrijpe kinderen is verwerpelijk
maar bij een wat ouder kind zou ik toch wat voorzichtiger zijn met wat je doet .. het zou nl kunnen zijn dat je kindje smoorverliefd is op diegene, en als je die dan wat aandoet, dan pas is je kind voorgoed beschadigt .. hoe kan jij zijn grote liefde iets aandoen, waarom heb je geen vertrouwen in het beoordelingsvermogen van je kind, waarom luister je niet naar je kind .. om maar 3 aspecten van de kinderlijke gedachtengang te noemen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |