abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38942914
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 13:38 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Je eigen opvattingen zijn duidelijk die van sommige anderen minder.
Ik heb het idee dat mijn eigen opvattingen grotendeels overeenkomen met vele andere zogenaamde "pedoknuffelaars" in dit topic. Zij hebben hun opvattingen helaas niet genuanceerd genoeg geuit. Nuance is ook zeer moeilijk, en al helemaal in een discussie over een onderwerp wat veel emoties oproept. In ieder geval keuren alle "pedoknuffelaars" pedosexualiteit af en vinden zij dat kinderen beschermd moeten worden, dus in die zin is de benaming "pedoknuffelaars" onjuist, ongenuanceerd en beledigend.
pi_38942998
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 13:39 schreef MM-Luna het volgende:

[..]

Het zijn geen steken onder water, ik wil ook niemand overtuigen want dat is bij dit onderwerp harstikke zinloos. Men denkt hier zo zwart wit dat niemand hier iets mee zou kunnen en als men dan vervolgens maar op de persoon gaat spelen tsja.
Het is een beetje ingewikkeld, maar het zit zo dat als je iemand verwijt op de man te spelen of zwart-wit te denken, terwijl de persoon niet van mening is dat dat het geval was, dat eveneens kan ervaren worden als beledigend. Dan mag jij het misschien niet hebben bedoeld als een steek onder water, maar zo komt het wel over.
pi_38943006
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 13:33 schreef SCH het volgende:
Weer even on-topic.

Voor mij zelf is het interview dat ik 7 jaar geleden had met Ted van Lieshout over diens ervaringen als 12-jarig jongetje met een oudere man, heel wezenlijk geweest in de manier waarop ik er over ben gaan denken. Tot mijn verrassing staat het interview nog op diverse plekken op het web, hierbij een linkje: http://home.uni-one.nl/pl(...)er_kleine_liefde.htm
en dit is dan imo de essentie van het hele verhaal
quote:
.'Ik heb een zekere empathie voor pedofielen van het goede soort. Maar uiteindelijk stuit het me toch tegen de borst. Want ook u als het goed gaat, gaat het fout. Zo'n relatie speelt zich altijd in het geniep af. Hel kind mag en kan er niet over praten en wordt dus tot een geheim gedwongen. Het komt niet thuis met de mededeling: 'Mam, wat ik nou toch heb gedaan vanmiddag.' Volgens Van Lieshout trekt zo'n groot geheim een zware wissel op een kind. Daarom moet een seksuele relatie tussen een kind en volwassene niet plaatsvinden. Maar het gebeurt wel. 'Dat moet je aanvaarden, dat het toch gebeurt. Laten we er dan vooral normaal over doen. Van die veroordelende reacties word ik naar. Het wordt gecriminaliseerd. Dat is niet terecht en bovendien voor niemand goed.
pleased to meet you
  zaterdag 17 juni 2006 @ 13:48:09 #254
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_38943034
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 13:37 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

[..]

Dank u. *buigt* Nu hoop ik dat de andere partij in deze discussie ook vindt dat ik helder genoeg ben geweest over de opvattingen van zogenoemde "pedoknuffelaars".
ik heb je post nog eens goed gelezen en ben het in sommige dingen met je eens, andere niet, en ga daar later op reageren, want ik moet nu weg.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_38943062
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 13:41 schreef Aarde het volgende:

[..]

je kruipt lekker in de slachtofferrol zeg... nee dat is lekker inhoudelijk
Ah, dat heeft ie afgekeken van SCH. Hij zegt precies hetzelfde als SCH, ik heb ff getwijfeld of het klonen van mekaar waren...
pi_38943074
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 13:46 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Het is een beetje ingewikkeld, maar het zit zo dat als je iemand verwijt op de man te spelen of zwart-wit te denken, terwijl de persoon niet van mening is dat dat het geval was, dat eveneens kan ervaren worden als beledigend. Dan mag jij het misschien niet hebben bedoeld als een steek onder water, maar zo komt het wel over.
Dat zal dan allemaal wel, maar de manier waarop vind ik niet netjes en ik uit dat ook meteen, wellicht daar het euvel hehe. Ook in het vorige topic niet, waar men bij het minste geringste een etiket op je wil plakken.
pi_38943076
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 13:42 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat mijn eigen opvattingen grotendeels overeenkomen met vele andere zogenaamde "pedoknuffelaars" in dit topic. Zij hebben hun opvattingen helaas niet genuanceerd genoeg geuit. Nuance is ook zeer moeilijk, en al helemaal in een discussie over een onderwerp wat veel emoties oproept. In ieder geval keuren alle "pedoknuffelaars" pedosexualiteit af en vinden zij dat kinderen beschermd moeten worden, dus in die zin is de benaming "pedoknuffelaars" onjuist, ongenuanceerd en beledigend.
Volgens mij proberen sommigen hier juist overal nuance tussen te proppen terwijl dat helemaal niet nodig is. Het is heel simpel: Je laat een pedofiel geen pedagogische studie volgen, omdat het risico dan aanwezig is dat hij met kinderen zal gaan werken. En zoals ik al eerder heb gezegd: Het welzijn van kinderen staat ver boven de rechten van deze student.
pi_38943122
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 12:54 schreef EchtGaaf het volgende:

Elk mens heeft rechten. Echter neemt niet weg dat we de maatschappij tegen zieken mensen moeten beschermen. Het belang van het jonge kind prevaleert. Een jong kind dat bewerkt wordt door een pedofiel is voor zijn/haar leven verwoest.

Voorkomen is beter dan genezen. Radbout heeft goed gehandeld. Die student kan het kunnen weten dat zo'n beroep voor hem "de kat op het spek binden is". Had dus zelf wijzer moeten zijn.

Radbout hulde in deze.
Als ik deze ff opnieuw onder aandacht mag brengen, hij verwoordt het zo goed
pi_38943133
quote:
Weer even on-topic.

Voor mij zelf is het interview dat ik 7 jaar geleden had met Ted van Lieshout over diens ervaringen als 12-jarig jongetje met een oudere man, heel wezenlijk geweest in de manier waarop ik er over ben gaan denken. Tot mijn verrassing staat het interview nog op diverse plekken op het web, hierbij een linkje: http://home.uni-one.nl/pl(...)er_kleine_liefde.htm
Dat lijkt mij een heel mooi boek.

* Black_Tulip heeft nieuw leesvoer voor in de trein
pi_38943169
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 13:50 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Volgens mij proberen sommige juist over nuance tussen te proppen terwijl dat helemaal niet nodig is. Het is heel simpel: Je laat een pedofiel geen pedagogische studie volgen, omdat het risico dan aanwezig is dat hij met kinderen zal werken. En zoals ik al eerder heb gezegd: Het welzijn van kinderen staat ver boven de rechten van deze student.
dan kom je dus bij een situatie als bvb deze .. je wil je rijbewijs halen maar je zegt dat je ook weleens een biertje drinkt ..
dan mag jij dus je rijbewijs niet halen, want je zou weleens een biertje teveel kunnen drinken en omdat je kan rijden in de auto stappen en iemand doodrijden .. dus om de medemens te beschermen geen rijbewijs voor jou
pleased to meet you
pi_38943197
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 13:50 schreef MM-Luna het volgende:

[..]

Dat zal dan allemaal wel, maar de manier waarop vind ik niet netjes en ik uit dat ook meteen, wellicht daar het euvel hehe. Ook in het vorige topic niet, waar men bij het minste geringste een etiket op je wil plakken.
Het uiten is prima, maar het is mijn motto om dat, ondanks mijn ingehouden woede, zo netjes mogelijk te doen, omdat je anders alleen maar ruzie krijgt. Zolang je zelf niet polariseert, zullen anderen dat ook niet doen. Daar ben ik van overtuigd.
pi_38943234
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 13:55 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]
Zolang je zelf niet polariseert, zullen anderen dat ook niet doen. Daar ben ik van overtuigd.
Ik niet, gezien onder andere reacties in dit topic die gemod zijn en reacties in vorige topic, die ook gemod zijn. Maar goed ik ben het onderwerp niet, zo erg verschilt mijn mening ook niet ten opzichte van anderen. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar hoe mensen dan denken over mensen met psychiatrische aandoeningen die wellicht een gevaar voor medemens kunnen zijn.. komt eigenlijk op hetzelfde neer want het is een risico.
pi_38943271
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 13:54 schreef moussie het volgende:

[..]

dan kom je dus bij een situatie als bvb deze .. je wil je rijbewijs halen maar je zegt dat je ook weleens een biertje drinkt ..
dan mag jij dus je rijbewijs niet halen, want je zou weleens een biertje teveel kunnen drinken en omdat je kan rijden in de auto stappen en iemand doodrijden .. dus om de medemens te beschermen geen rijbewijs voor jou
Ik denk ook dat deze kwestie op een hellend vlak staat, maar dan de andere kant op. En deze kromme vergelijking van jouw toont een aanzienlijk gebrek aan rationeel denkvermogen.
pi_38943304
Ben ik de enige die het opvallend vind dat het vooral vrouwen en homosexuelen zijn, die aan de kant van de student gaan staan?
pi_38943334
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:02 schreef Evil_Jur het volgende:
Ben ik de enige die het opvallend vind dat het vooral vrouwen en homosexuelen zijn, die aan de kant van de student gaan staan?
Ik sta niet aan de kant van de student.
pi_38943347
Ik zie dat de eersten die, zeer begrijpelijk, bezwaar maken tegen mijn eeuwige streven naar nuance zich hebben gemeld, maar ik ben het toch niet met jullie eens.
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 13:50 schreef Evil_Jur het volgende:
Volgens mij proberen sommigen hier juist overal nuance tussen te proppen terwijl dat helemaal niet nodig is. Het is heel simpel: Je laat een pedofiel geen pedagogische studie volgen, omdat het risico dan aanwezig is dat hij met kinderen zal gaan werken. En zoals ik al eerder heb gezegd: Het welzijn van kinderen staat ver boven de rechten van deze student.
Laat ik 'welzijn van kinderen' even vertalen naar 'het recht op bescherming tegen pedofielen'. Dan krijgen we de suggestie dat het recht van kinderen op bescherming boven het recht van de student op onderwijs staat. Mijn vraag is dan: waarom? En dan niet waarom je van mening bent dat het recht van het kind boven het recht van de student staat, maar eerder: Waarom ben jij van mening dat er een conflict bestaat tussen het recht van het kind en het recht van de student? Het is immers naar mijn mening mogelijk om een situatie te verwezenlijken waarbij zowel het recht van het kind op bescherming wordt vervuld als het recht van de student op onderwijs. Beide rechten kunnen dan als gelijkwaardig worden beschouwd (niet dat dat nodig is) en er bestaat geen conflict. Als zo'n win-win situatie mogelijk is, waarom zou je dan de dingen niet nuanceren?

Hetzelfde geldt voor je eerste stelling. Deze student kan in staat worden gesteld de opleiding orthopedagogiek te volgen zonder dat "de kat op het spek wordt gebonden", d.w.z. dat hij tijdens zijn stage in de verleiding komt en in een beroep terecht komt waarbij hij moet werken met kinderen. Nogmaals de vraag: waarom zou je de dingen niet nuanceren?

[ Bericht 0% gewijzigd door Black_Tulip op 17-06-2006 14:29:11 ]
pi_38943381
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat kloppen jouw postjes niet. Zeg nou eens waar je wel staat?
pi_38943408
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Je staat in ieder geval niet aan de kant van de universiteit, dus wat is dan de discussie?
pi_38943419
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 13:57 schreef MM-Luna het volgende:

[..]

Ik niet, gezien onder andere reacties in dit topic die gemod zijn en reacties in vorige topic, die ook gemod zijn.
Ik denk dat als iemand toch blijft polariseren, je hem of moet negeren, of je moet constateren dat je kennelijk toch iets beledigends hebt gezegd. Dat laatste is zeer goed mogelijk. Proberen genuanceerd en zakelijk te discussiëren is als op eieren lopen in de hoop dat je er geen zult breken. En ik ben een liefhebber van die sport
pi_38943442
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:08 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik denk dat als iemand toch blijft polariseren, je hem of moet negeren, of je moet constateren dat je kennelijk toch iets beledigends hebt gezegd. Dat laatste is zeer goed mogelijk. Proberen genuanceerd en zakelijk te discussiëren is als op eieren lopen in de hoop dat je er geen zult breken. En ik ben een liefhebber van die sport
Ik niet, ik wals altijd over alles heen ipv op eieren te lopen. Karakter trekje
pi_38943488
quote:
Ben ik de enige die het opvallend vind dat het vooral vrouwen en homosexuelen zijn, die aan de kant van de student gaan staan? grondrechten met hand en tand willen verdedigen?
Dat weet ik niet. Is dat zo?

Concreet gezien is het natuurlijk een conflict tussen de student en de universiteit, maar zeggen dat iemand voor de student is, impliceert dat hij/zij zijn standpunten goed praat. Dat is een vrij discutabele implicatie gezien het feit dat de student er nogal onzuivere standpunten op nahoudt. De enige manier waarop wij, verdedigers van grondrechten, voor deze student zijn, is dat we van mening zijn dat hij niet van zijn opleiding verwijderd had mogen worden.
pi_38943497
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:04 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik zie dat de eersten die, zeer begrijpelijk, bezwaar maken tegen mijn eeuwige streven naar nuance, maar ik ben het toch niet met jullie eens.
[..]

Laat ik 'welzijn van kinderen' even vertalen naar 'het recht op bescherming tegen pedofielen'. Dan krijgen we de suggestie dat het recht van kinderen op bescherming boven het recht van de student op onderwijs staat. Mijn vraag is dan: waarom? En dan niet waarom je van mening bent dat het recht van het kind boven het recht van de student staat, maar eerder: Waarom ben jij van mening dat er een conflict bestaat tussen het recht van het kind en het recht van de student? Het is immers naar mijn mening mogelijk om een situatie te verwezenlijken waarbij zowel het recht van het kind op bescherming wordt vervuld als het recht van de student op onderwijs. Beide rechten kunnen dan als gelijkwaardig worden beschouwd (niet dat dat nodig is) en er bestaat geen conflict. Als zo'n win-win situatie mogelijk is, waarom zou je dan de dingen niet nuanceren?

Hetzelfde geldt voor je eerste stelling. Deze student kan in staat worden gesteld de opleiding orthopedagogiek te volgen zonder dat "de kat op het spek wordt gebonden", d.w.z. dat hij tijdens zijn stage in de verleiding komt en in een beroep terecht komt waarbij hij moet werken met kinderen. Nogmaals de vraag: waarom zou je de dingen niet nuanceren?
Maar je verhoogt het risico op problemen als je hem in deze sector laat doorgaan, dit staat wat mij betreft helemaal los van recht op onderwijs. Je hoeft niet helderziend te zijn om te begrijpen dat het aannemelijk is dat de keuze van deze student voor een perdagogische studie te maken zal hebben met zijn geaardheid. Een geaardheid die schadelijk is voor kinderen.
pi_38943500
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:10 schreef MM-Luna het volgende:

[..]

Troost je, je bent niet de enige in dit topic
  Moderator zaterdag 17 juni 2006 @ 14:16:19 #274
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_38943547
quote:
Weer even on-topic.

Ik heb het stuk gelezen en eigenlijk vallen me een aantal dingen op, misschien krijg ik nu een hoop mensen over mij heen hoor maar dat zij maar even zo dan.
Het gaat hier over een 12 jarig jongetje.
Nou lees je wel eens verhalen van kinderen die slachtoffer zijn geworden van pedofielen, ik had het idee dat de verhalen van jongetjes (zolang er geen daadwerkelijk geslachtsgemeenschap is geweest) een stuk minder heftig overkomen dan bij meisjes in dezelfde situatie.
Ik ben benieuwd of ik de enige ben die dit opgevallen is of dat het gewoon de eenzijdigheid van mijn informatie is.

Hoe dan ook vind ik het vreselijk dat deze dingen gebeuren en keur ik ze vreselijk af.
Pedofielen mogen wat mij betreft best mee leven in de samenleving zoals ieder ander maar het liefst met een alarm dat afgaat als ze in de buurt van kinderen komen.

Ik snap best dat hij een opleiding wil doen maar als in de verste verte ook maar het risico bestaat dat hij in de buurt van kinderen komt neemt bij mij het beschermingsgevoel de overhand.
Ik vind het risico gewoon te groot dat hij uiteindelijk toch besluit met dit diploma aan het werk te gaan, waar dan ook, en dat uiteindelijk kinderen daar het slachtoffer van worden.

Is dat reageren voor er iets gebeurd, ja en ik zie daar niets op tegen.
Doen we toch ook met terroristen?

Moeten er eerst slachtoffers vallen voor we iets doen, zelfs als we weten dat iemand de neiging heeft en ook idealen heeft om sexueel met kinderen te zijn.

Overgens snap ik jullie idee ook, het gesprek open houden geeft meer zicht op mensen met pedofiele gevoelens en als je weet wie het zijn kun je ze ook het beste onder controle houden.
Ben ik het mee eens hoor maar ik vind ook dat dat onder controle houden het mogelijk moet maken om te voorkomen dat zij in situatie's komen waarin zij toegang tot kinderen krijgen.
Als ik met mijn kind naar een arts ga, wat voor arts dan ook dan hoop ik dat iemand integer is en zou ik vreselijk teleurgesteld zijn als blijkt dat mijn kind bloot word gesteld aan een arts met pedofiele gevoelens terwijl dit bekend was.
Ik vraag me af hoe controleerbaar dat blijft.

Mocht hij toch ooit besluiten orthopedagogiek te gaan doen met zijn diploma, hoe kun je dat dan nog verhinderen?
Als je nu hier niet in mag grijpen waarom daar dan wel?
En als hij daarna relatie's met kinderen op gaat bouwen? mag je daar dan ingrijpen?
Mag je ouders op de hoogte stellen?
En wie houdt er uberhaubt toezicht dan?

Sorry voor het verhaal, het zijn maar mijn gedachtenspinsels
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_38943606
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:13 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Is dat zo?

Concreet gezien is het natuurlijk een conflict tussen de student en de universiteit, maar zeggen dat iemand voor de student is, impliceert dat hij/zij zijn standpunten goed praat. Dat is een vrij discutabele implicatie gezien het feit dat de student er nogal onzuivere standpunten op nahoudt. De enige manier waarop wij, verdedigers van grondrechten, voor deze student zijn, is dat we van mening zijn dat hij niet van zijn opleiding verwijderd had mogen worden.
Ik vind dat een hypocriete instelling, grondrechten zijn niet heiliger dan het welzijn van andere mensen. Waar houdt dat op? Mag iemand zichzelf bijvoorbeeld niet meer verdedigen omdat hij dan inbreuk maakt op de rechten van de dader?

Jullie verdedigers van grondrechten vinden het geen probleem om een beetje risico te nemen met andermans kinderen om die rechten te beschermen, maar ik denk dat jij nog liever deze student in je achtertuin begraaft dan dat je hem ooit in de buurt van jouw kinderen laat komen.
  Moderator zaterdag 17 juni 2006 @ 14:20:12 #276
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_38943611
quote:

Echt niet, ik ben vrouw en sta absoluut niet aan zijn kant.
pi_38943624
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:10 schreef MM-Luna het volgende:

[..]

Kijk, dan is dit geen goede eigenschap voor een gezonde discussie. En juist jij zit mij te vertellen dat ik zit te rellen of te flamen
pi_38943628
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:13 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Maar je verhoogt het risico op problemen als je hem in deze sector laat doorgaan, dit staat wat mij betreft helemaal los van recht op onderwijs. Je hoeft niet helderziend te zijn om te begrijpen dat het aannemelijk is dat de keuze van deze student voor een perdagogische studie te maken zal hebben met zijn geaardheid. Een geaardheid die schadelijk is voor kinderen.
Die geaardheid is slechts potentieel schadelijk voor kinderen als hij in de praktijk met kinderen in aanraking komt. Het is, imo, heel goed mogelijk om deze student door te laten gaan in deze sector en te voorkomen dat hij met kinderen zal werken. Zoals ik al heb gezegd, ben ik van mening dat zijn geaardheid in de theoretische tak van orthopedagogiek zelfs een voordeel kan zijn vanwege zijn verhoogde belangstelling in de beleveniswereld van jonge kinderen. Hoeveel mensen zijn er nou die gefascineerd zijn door de wijze waarop kinderen in het leven staan en kinderen zelfs beschouwen als mensen die beter in het leven staan dan volwassenen? Ik vind uit deze uitspraken heel veel respect spreken over de persoonlijkheid van kinderen en ik heb er vertrouwen in dat hij op zijn plek is in onderzoek naar wat kinderen eventueel zou kunnen schaden.

Dan is er altijd nog de mogelijkheid dat hij ondanks zijn geuite goede bedoelingen toch vooral een vies pervers mannetje is. Ik vind het afkeurenswaardig om hem als zodanig te veroordelen, maar het is heel goed mogelijk. In dat geval kan het zijn dat zijn gebazel over de goedheid van kinderen eigenlijk gewoon maar slap gelul is in de hoop orthopedagogiek te studeren om straks later toch met kinderen te werken en kinderen te misbruiken. Ik acht het zeer onwaarschijnlijk, maar soit. Als dit zo is, is er in ieder geval nog de universiteit die hem verhindert dat hij zijn plannen tot uitvoering kan brengen.

Dan als laatste mogelijkheid zie ik dat deze man ondanks al zijn goede bedoelingen en interesse in kinderen door zijn seksuele geaardheid een zodanig vervormd beeld heeft van kinderen dat dit enige wetenschappelijke vordering onmogelijk maakt. Dat is dan heel jammer, maar dan heeft deze man geen keus en moet hij een andere opleiding vinden.
pi_38943636
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:21 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Kijk, dan is dit geen goede eigenschap voor een gezonde discussie. En juist jij zit mij te vertellen dat ik zit te rellen of te flamen
Ik weet niet of jij door hebt hoeveel eieren jij gebroken hebt?
pi_38943717
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:21 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik weet niet of jij door hebt hoeveel eieren jij gebroken hebt?
Goh? Vertel? Ik sta met open mond te lezen hoor? Ik heb vele van mijn postjes herschreven vlak voor het posten om wat milder over te komen, maar toch wel mijn best gedaan mijn standpunten duidelijk te houden. Maar ik heb nergens zitten te schelden of te flamen?
pi_38943757
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:00 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik denk ook dat deze kwestie op een hellend vlak staat, maar dan de andere kant op. En deze kromme vergelijking van jouw toont een aanzienlijk gebrek aan rationeel denkvermogen.
hoezo .. er vallen niet dagelijks doden in het verkeer door alcoholgebruik achter het stuur ?
dus de gevolgen zijn in beide gevallen even schadelijk ..
dus de uitspraak van iemand die zegt wel een biertje te lusten zou door een ander die fel tegen elke vorm van alcoholgebruik is zonder meer kunnen worden vertaald naar "vroeger of later stapt die dronken achter het stuur" .. het lijkt alleen maar niet rationeel omdat we ervan uitgaan dat de bestuurder van de auto oud en wijs genoeg is om het niet te doen (terwijl de praktijk uitwijst dat dat niet zo is) en bij een pedofiel ervan uitgaan dat die het vroeger of later wel doet ..
pleased to meet you
pi_38943801
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:27 schreef moussie het volgende:

[..]

hoezo .. er vallen niet dagelijks doden in het verkeer door alcoholgebruik achter het stuur ?
dus de uitspraak van iemand die zegt wel een biertje te lusten zou door een ander die fel tegen elke vorm van alcoholgebruik is zonder meer kunnen worden vertaald naar "vroeger of later stapt die dronken achter het stuur" .. het lijkt alleen maar niet rationeel omdat we ervan uitgaan dat de bestuurder van de auto oud en wijs genoeg is om het niet te doen (terwijl de praktijk uitwijst dat dat niet zo is) en bij een pedofiel ervan uitgaan dat die het vroeger of later wel doet ..
Een biertje lusten en een pedofiel, wat een vergelijking. Zeg dan gwoon een alcoholist en een pedofiel. In dat geval is het natuurlijk naief om te denken dat de alcoholist nooit dronken achter het stuur zal stappen?
pi_38943802
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:21 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

In dat geval kan het zijn dat zijn gebazel over de goedheid van kinderen eigenlijk gewoon maar slap gelul is in de hoop orthopedagogiek te studeren om straks later toch met kinderen te werken en kinderen te misbruiken. Ik acht het zeer onwaarschijnlijk, maar soit. Als dit zo is, is er in ieder geval nog de universiteit die hem verhindert dat hij zijn plannen tot uitvoering kan brengen.
En ik denk dat je daar de reden vasthebt waarom de twee partijen in deze discussie niet tot elkaar kunnen komen. Jullie vinden het onwaarschijnlijk, wij vinden het juist waarschijnlijk, in ieder geval is het risico niet acceptabel.

Misschien ben ik gewoon wat cynisch geworden wat betreft pedofielen door mijn ervaringen als docent, maar ik weiger aan te nemen dat hij waarschijnlijk goede bedoelingen heeft.

Heb ik het fout; is slechts deze student de dupe, en moet hij onterecht een andere studie zoeken. Hebben jullie het fout; dan worden er flink wat levens verpest.
pi_38943832
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:29 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

En ik denk dat je daar de reden vasthebt waarom de twee partijen in deze discussie niet tot elkaar kunnen komen. Jullie vinden het onwaarschijnlijk, wij vinden het juist waarschijnlijk, in ieder geval is het risico niet acceptabel.

Misschien ben ik gewoon wat cynisch geworden wat betreft pedofielen door mijn ervaringen als docent, maar ik weiger aan te nemen dat hij waarschijnlijke goede bedoelingen heeft.

Heb ik het fout; is slechts deze student de dupe, en moet hij onterecht een andere studie zoeken. Hebben jullie het fout; dan worden er flink wat levens verpest.
Mooi verwoord!
  Moderator zaterdag 17 juni 2006 @ 14:31:43 #285
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_38943847
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:27 schreef moussie het volgende:

[..]

Tja maar een alcoholist heeft een grote behoefte aan alcohol, niet zozeer aan rijden met alcohol.

Als je alleen het verhaal leest van deze student maak je erop uit dat hij het kwaad niet ziet van sex met kinderen, sterker nog, hij vind dat het goed voor een kind is.
Zoiemand wil je toch gewoon niet in de buurt hebben van kinderen?
  Moderator zaterdag 17 juni 2006 @ 14:33:54 #286
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_38943906
quote:

[..]

Misschien ben ik gewoon wat cynisch geworden wat betreft pedofielen door mijn ervaringen als docent, maar ik weiger aan te nemen dat hij waarschijnlijk goede bedoelingen heeft.

pi_38944020
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:31 schreef senesta het volgende:

[..]

Tja maar een alcoholist heeft een grote behoefte aan alcohol, niet zozeer aan rijden met alcohol.

Als je alleen het verhaal leest van deze student maak je erop uit dat hij het kwaad niet ziet van sex met kinderen, sterker nog, hij vind dat het goed voor een kind is.
Zoiemand wil je toch gewoon niet in de buurt hebben van kinderen?
heb je de link gelezen uit de post van SCH ?
daarin beschrijft die man dat hij 25 jaar later een brief kreeg van zijn ex-geliefde waarin deze zijn wroeging uitsprak over het gebeurde .. en dat hij boos was omdat door die wroeging hetgeen er mooi was ontkent werdt
pleased to meet you
pi_38944051
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:16 schreef senesta het volgende:
Hoe dan ook vind ik het vreselijk dat deze dingen gebeuren en keur ik ze vreselijk af.
Pedofielen mogen wat mij betreft best mee leven in de samenleving zoals ieder ander maar het liefst met een alarm dat afgaat als ze in de buurt van kinderen komen.
Eens. Wat zou ik graag willen dat zo'n alarm mogelijk is... Maar het moet bij een alarm blijven. Het moet aan de mensen in zijn omgeving (of in het uiterste geval de rechter) blijven om er conclusies aan te verbinden. Een directe straf als hij in de buurt van kinderen komt is teveel, omdat hij nog niets verkeerds gedaan heeft.
quote:
Ik snap best dat hij een opleiding wil doen maar als in de verste verte ook maar het risico bestaat dat hij in de buurt van kinderen komt neemt bij mij het beschermingsgevoel de overhand.
Ik vind het risico gewoon te groot dat hij uiteindelijk toch besluit met dit diploma aan het werk te gaan, waar dan ook, en dat uiteindelijk kinderen daar het slachtoffer van worden.
Gedeeltelijk mee eens. Bescherming van kinderen is belangrijker dan zijn interesse in kinderen. Als het risico niet voldoende kan worden geminimaliseerd, gaat bescherming van het kind voor.
quote:
Is dat reageren voor er iets gebeurd, ja en ik zie daar niets op tegen.
Doen we toch ook met terroristen?
Ja, en dat is enorm uit de hand aan het lopen (identificatieplicht en dergelijke). Terrorismebestrijding heeft ons een stap verder in de richting gezet naar het bereiken van de samenleving met de Thought Police waar ik al over te kennen gaf dat ik die vrees. Preventief handelen moet met uiterste voorzichtigheid verlopen. Voorstanders van preventief handelen nemen het helaas vaak niet zo nauw met die voorzichtigheid
quote:
Moeten er eerst slachtoffers vallen voor we iets doen, zelfs als we weten dat iemand de neiging heeft en ook idealen heeft om sexueel met kinderen te zijn.
Nee. Ik ben bang dat er met de wetenschap dat bepaalde mensen pedofiel zijn in Nederland nog te weinig gedaan wordt. Het toezicht moet zeer sterk worden verbeterd.
quote:
Overgens snap ik jullie idee ook, het gesprek open houden geeft meer zicht op mensen met pedofiele gevoelens en als je weet wie het zijn kun je ze ook het beste onder controle houden.
Ben ik het mee eens hoor maar ik vind ook dat dat onder controle houden het mogelijk moet maken om te voorkomen dat zij in situatie's komen waarin zij toegang tot kinderen krijgen.
Als ik met mijn kind naar een arts ga, wat voor arts dan ook dan hoop ik dat iemand integer is en zou ik vreselijk teleurgesteld zijn als blijkt dat mijn kind bloot word gesteld aan een arts met pedofiele gevoelens terwijl dit bekend was.
quote:
Ik vraag me af hoe controleerbaar dat blijft.
Ik hoop dat het controleerbaarder gaat worden.
quote:
Mocht hij toch ooit besluiten orthopedagogiek te gaan doen met zijn diploma, hoe kun je dat dan nog verhinderen?
Hoe bedoel je precies?
quote:
Als je nu hier niet in mag grijpen waarom daar dan wel?
Omdat hij wel recht heeft op onderwijs, maar niet op werken met kinderen.
quote:
En als hij daarna relatie's met kinderen op gaat bouwen? mag je daar dan ingrijpen?
Mag je ouders op de hoogte stellen?
Ja.
quote:
En wie houdt er uberhaubt toezicht dan?
De overheid of instanties daarvan en/of betrokken organisaties, zoals in dit geval de universiteit.
quote:
Je stelt hele nuttige vragen hoor. Ik hoop dat ik ze naar tevredenheid heb beantwoord
  zaterdag 17 juni 2006 @ 14:41:11 #289
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_38944064
Het college van bestuur (van de universiteit) vindt dat een pedofiele student orthopedagogiek inbreuk doet op het vertrouwensklimaat tussen volwassene en kind. Ook is het bestuur zich er van bewust dat het verantwoording schuldig is aan de ouders van kinderen. Ik vind het dan ook een prima beslissing, iemand die pedofiel is wordt door middel van deze studie een risicofactor aangezien hij zich tijdens en na zijn studie bezig houdt met de opvoeding van kinderen.

Kinderen zijn al zo makkelijk beinvloedbaar, en zeker door iemand die oa gedragspatronen van kinderen bestudeerd heeft.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  Moderator zaterdag 17 juni 2006 @ 14:43:46 #290
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_38944122
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:39 schreef moussie het volgende:

[..]

heb je de link gelezen uit de post van SCH ?
daarin beschrijft die man dat hij 25 jaar later een brief kreeg van zijn ex-geliefde waarin deze zijn wroeging uitsprak over het gebeurde .. en dat hij boos was omdat door die wroeging hetgeen er mooi was ontkent werdt
Dus?
Ik snap niet zo heel goed wat je hiermee wil zeggen?
pi_38944194
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:40 schreef Black_Tulip het volgende:
Ja, en dat is enorm uit de hand aan het lopen (identificatieplicht en dergelijke). Terrorismebestrijding heeft ons een stap verder in de richting gezet naar het bereiken van de samenleving met de Thought Police waar ik al over te kennen gaf dat ik die vrees. Preventief handelen moet met uiterste voorzichtigheid verlopen. Voorstanders van preventief handelen nemen het helaas vaak niet zo nauw met die voorzichtigheid
Kijk, daar heb je het. Jullie komen voor de rechten van deze pedo op omdat jullie bang zijn deze rechten voor jezelf als niet-pedo en andere rechten te verliezen?

Daarnaast is die pedofiel voorzichtig genoeg behandeld? hij is niet zoals velen van jullie graag willen laten overkomen door heksenjacht opgespoord en weggestuurd?

Maar ok, je hebt kritiek op hoe RadBout heeft gehandeld. Hoe zou jij het aangepakt hebben
  zaterdag 17 juni 2006 @ 14:49:17 #292
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_38944239
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:47 schreef SolidasRock het volgende:
Maar ok, je hebt kritiek op hoe RadBout heeft gehandeld. Hoe zou jij het aangepakt hebben
knuffelen en zwijgen
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_38944255
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:20 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik vind dat een hypocriete instelling, grondrechten zijn niet heiliger dan het welzijn van andere mensen. Waar houdt dat op? Mag iemand zichzelf bijvoorbeeld niet meer verdedigen omdat hij dan inbreuk maakt op de rechten van de dader?
Ik heb het in mijn vorige post al gezegd, maar als direct antwoord op je vraag zeg ik het nog eens: Uiteindelijk gaat het welzijn van mensen boven het recht van welk mens dan ook. Welzijn zie ik ook als een recht. De vrijheid van de een houdt op waar die van de ander begint. Het is echter nogal lastig om te bepalen waar die grens precies zit. Wij verschillen nogal van mening over die grens.
quote:
Jullie verdedigers van grondrechten vinden het geen probleem om een beetje risico te nemen met andermans kinderen om die rechten te beschermen, maar ik denk dat jij nog liever deze student in je achtertuin begraaft dan dat je hem ooit in de buurt van jouw kinderen laat komen.
Ik neem risico voor zo ver ik dat toelaatbaar vind. Wat ik toelaatbaar vind, heb ik uitgelegd. Een belangrijke kanttekening is dat als de Nederlandse overheid er pertinent niet in slaagt om voldoende toezicht te houden, er drastischere maatregelen dienen te worden genomen.

Ik heb geen kinderen, ik wil geen kinderen en ik denk niet in staat te zijn uitspraken te doen over wat mijn houding zou zijn tegenover deze student irl als ik kinderen zou hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Black_Tulip op 17-06-2006 14:50:26 (ik heb iets met lidwoorden..) ]
pi_38944328
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:49 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

knuffelen en zwijgen
Ik wil het van Black_Tulip horen
pi_38944350
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:25 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Goh? Vertel? Ik sta met open mond te lezen hoor? Ik heb vele van mijn postjes herschreven vlak voor het posten om wat milder over te komen, maar toch wel mijn best gedaan mijn standpunten duidelijk te houden. Maar ik heb nergens zitten te schelden of te flamen?
Ik heb het ook niet alleen over schelden of flamen, maar gewoon over reacties die op een bepaalde manier (lichte of sterke) afkeer oproepen die het vervolgens moeilijker maakt voor de andere partij om zakelijk te reageren. Voorbeelden van dergelijke reacties zijn jouw suggesties dat MM-luna een kloon is van SCH en dat zij zich uit deze discussie dient te houden, omdat zij wat moeite heeft met nuanceren. Als ik zo naar jouw posts kijk, dan moet ik zeggen dat je er ook geen ster in bent.

Maar hee, voordat je mij terecht gaat beschuldigen van hypocriet gedrag: ik ben ook maar een mens en ik hoor jou niet te veroordelen, want ik breek zelf ook wel eens eieren. Maar laten we alsjeblieft met zijn allen de discussie zo netjes mogelijk proberen te houden.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 14:56:47 #296
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_38944375
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 13:42 schreef Black_Tulip het volgende:

In ieder geval keuren alle "pedoknuffelaars" pedosexualiteit af en vinden zij dat kinderen beschermd moeten worden, dus in die zin is de benaming "pedoknuffelaars" onjuist, ongenuanceerd en beledigend.
Ik durf er geen eed op te doen maar volgens mij heb ik die term niet gebruikt, ik zie het niet als knuffelen maar meer als vergoeielijken en bagatelliseren.
Ik vind dat sommige users zich daar toch echt een pietsie schuldig aan maken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_38944483
quote:

[..]

Ik weet niet hoe verstandig is om naar mij te blijven verwijzen als jullie. Er zijn vast wel opvattingen van mij die verder niet gedeeld worden

Ik zie hier weinig tot geen risico, omdat, wat de werkelijke intentie van de student ook is, de universiteit altijd in staat is en in staat blijft om deze student in de gaten te houden. Als zijn ware aardje toch naar buiten komt (en deze student is nogal een flapuit dus ik zie de kans groot in dat dat verbaal gebeurt), dan kan de universiteit onmiddellijk stappen ondernemen. Als dat niet genoeg is, dan krijgt de overheid een hoofdrol.
quote:

Als blijkt dat hij toch slechte bedoelingen heeft, hoeft dat niet noodzakelijkerwijs ertoe te leiden dat er levens worden verpest.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 15:08:59 #298
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_38944612
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:16 schreef senesta het volgende:

* knip !

Hel goeie spinsels die gedachtenspinsels van jou
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 17 juni 2006 @ 15:09:07 #299
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_38944618
Als je hier afkeurend tegenover staat ben je zelf een pedofiel.
En achteraf weer moord en brand schreeuwen als zo'n sukkel zich aan je kind vergijpt.
Laten ze 'm maar van de Waalbrug af flikkeren.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_38944710
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:55 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet alleen over schelden of flamen, maar gewoon over reacties die op een bepaalde manier (lichte of sterke) afkeer oproepen die het vervolgens moeilijker maakt voor de andere partij om zakelijk te reageren. Voorbeelden van dergelijke reacties zijn jouw suggesties dat MM-luna een kloon is van SCH en dat zij zich uit deze discussie dient te houden, omdat zij wat moeite heeft met nuanceren. Als ik zo naar jouw posts kijk, dan moet ik zeggen dat je er ook geen ster in bent.

Maar hee, voordat je mij terecht gaat beschuldigen van hypocriet gedrag: ik ben ook maar een mens en ik hoor jou niet te veroordelen, want ik breek zelf ook wel eens eieren. Maar laten we alsjeblieft met zijn allen de discussie zo netjes mogelijk proberen te houden.
Iemand die niet zachtjes over eieren kan lopen en dit ook nog eens toegeeft, ja, die kan beter niet deelnemen aan de discussie omdat ze alleen maar op flamen en rellen uit zijn want anders stampvoet je niet over eieren?? Is dat zo raar? Is het ook raar dat ik me heel ff heb afgevraagd of MM-Luna en SCH kloons zijn van mekaar omdat ze hetzelfde schrijfstijl hebben en in dezelfde herhalingen vallen? Hoe kan ik ze daarmee beledigt hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')