ja denk ik ook. ik ga haar ook niet vertellen dat mijn vader niet haar vader is. maar vond t wel raar dat ze dat dan wel weetquote:Op zondag 30 juli 2006 20:22 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Aah joh, zo'n meisje van 6 weet niet beter. Het is inderdaad raar om te horen maar ik denk dat, zelfs al had je gezegt dat jouw vader niet haar vader is, dan nog had ze het niet begrepen. Dat soort dingen komen pas hard aan als een kind zo'n 9 jaar of ouder is.
Klasse dat je dat gedaan hebt!!quote:Op zondag 30 juli 2006 19:38 schreef Blackletter het volgende:
ik ben vanmiddag gaan bowlen met mijn vader, (ik zit op bowlen als sport dus vind dat leuk om te doen), daar heb ik hem nogmaals gevraagd wat hij er nou van vind dat die kleine hem papa noemt, hij zit er enorm mee en heeft helemaal geen zin meer in de opvoedende fase, daar is hij na mijn broertje en mij over heen (zijn woorden). ik heb toen ook gezegd dat ik het helemaal niet leuk vond dat ze papa tegen hem zei, maar daar is geen reactie op gegeven, hij keek me alleen maar aan.
mss heeft hij het er vanavond over met mijn stiefmoeder, mss wel helemaal niet. dus ik laat het maar gewoon even gaan nu, ik heb het in ieder geval gezegd. als er geen reatie op komt (hij heeft me wel gehoord dat weet ik zeker) zal ik het nog een keer tegen hem zeggen.
mijn vader weet van de situatie bij mijn moeder, en hij weet dat ik bijna geen zelfvertrouwen hebt. daarom "dwingt" hij me vaak om dingen te doen, zoals een baantje zoeken enz. gewoon net zolang doorzeuren zodat ik het wel deed, en me daardoor hardstikke rot voelde enz. dus hij weet het allemaalquote:Op zondag 30 juli 2006 21:40 schreef klappie het volgende:
[..]
Klasse dat je dat gedaan hebt!!![]()
![]()
Enige wat mij opvalt is alleen dat je het alleen hebt over dat je stiefzusje je vader "pappa" noemt. Is je vader op de hoogte van de situatie waaronder je bij je moeder verbleef?? Weet hij dat je (hierdoor) bijna geen zelfvertrouwen hebt?
Als je aangeeft aan hem dat je hier problemen mee hebt, kan hij je hier ook bij steunen, want dit is (denk ik) toch de kern van het probleem, niet het stiefzusje.
Om hulp vragen is nie erg.. Zo af en toe heeft iedereen wat hulp nodig!
Ok, vaag...quote:Op maandag 31 juli 2006 19:49 schreef Blackletter het volgende:
bah bah, waren we net aan het eten, wilde mijn vader wat bespreken voor zijn verjaardag volgend jaar, dan wil hij weekje weg naar spanje. noemde mijn vader mijn moeders naam, duwde mijn stiefmoeder de hele tafel weg, begon te tieren en te doengek mens. alleen omdat mijn vader mijn moeders naam zei omdat hij iets met mijn moeder moest regelen zodat mijn broertje dan mee mag naar spanje.
sommige stiefmoeders![]()
Het is niet voor niets zijn ex... en er zijn kinderen in het spel, dus dan is het logisch dat je die naam af en toe hoort....quote:Op maandag 31 juli 2006 20:08 schreef Ticootje het volgende:
maar ach ik hoor ook liever de naam mijn man zn ex-vrouw niet graag in huis...maar ja je komt er toch niet onderuit... raar om dan te gaan trippen.
En jij wilt al anale sex met je vrinedje??quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:02 schreef Blackletter het volgende:
ik ben 16 bijna 17 kun je ook lezen in de tekst![]()
Exáct mijn geboortedatumquote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:01 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
* profiel TS checked
Geboortedatum: 1989-09-05![]()
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:36 schreef Quoi het volgende:
Therapie therapie........pfffttt..... ik pleit ervoor dat jouw ouders (inclusief stiefmoeder) eens een therapiesessie krijgen! Ik kan er niet over uit dat kinderen altijd het slachtoffer worden en de ouders daar geen oog voor hebben...
Blackletter echt ik wens je heel veel sterkte in deze rotsituatie. De brief schrijven lijkt me een goede oplossing, al is het alleen maar omdat je het dan ook voor jezelf eens op een rijtje zet (op papier).
En: blijf geloven dat er altijd nog meer huwelijken zijn die wel goed gaan en dat verliefd worden, trouwen en kinderen krijgen ook heel leuk kan zijn en een leven lang kan duren!
samen jarigquote:
nou mijn moeders naam word al eigenlijk nooit genoemd, dus vond het zwaar overdreven hoe ze deed, doet ze wel vakerquote:Op maandag 31 juli 2006 20:08 schreef Ticootje het volgende:
dat is wel een rare reactie ja....
maar ach ik hoor ook liever de naam mijn man zn ex-vrouw niet graag in huis...maar ja je komt er toch niet onderuit... raar om dan te gaan trippen.
best wel ja. ze is het niet eens met de alimentatie die mijn moeder vraagt, maar ondertussen betaald mijn vader ook alles voor haarquote:Op maandag 31 juli 2006 20:10 schreef klappie het volgende:
[..]
Ok, vaag...Blijkbaar een beetje gefrustreerd tiepje??
![]()
Probeer het je niet al te veel aan te trekken, dat is je pa zijn probleem
neuh nu nog niet, over een tijd misschien maar dat zie ik dan wel weerquote:Op maandag 31 juli 2006 20:21 schreef Shiny_Diamond het volgende:
[..]
En jij wilt al anale sex met je vrinedje??
nja therapie werkt sowieso niet hier in huis. dus zij op therapie lijkt me niet echt iets wat werkelijkheid kan wordenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:36 schreef Quoi het volgende:
Therapie therapie........pfffttt..... ik pleit ervoor dat jouw ouders (inclusief stiefmoeder) eens een therapiesessie krijgen! Ik kan er niet over uit dat kinderen altijd het slachtoffer worden en de ouders daar geen oog voor hebben...
Blackletter echt ik wens je heel veel sterkte in deze rotsituatie. De brief schrijven lijkt me een goede oplossing, al is het alleen maar omdat je het dan ook voor jezelf eens op een rijtje zet (op papier).
En: blijf geloven dat er altijd nog meer huwelijken zijn die wel goed gaan en dat verliefd worden, trouwen en kinderen krijgen ook heel leuk kan zijn en een leven lang kan duren!
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:31 schreef Blackletter het volgende:
ik wil sowieso mijn toekomst (trouwen enz) niet laten afhangen van mijn ouders, doordat zij zijn gescheiden en nu zo kl*te tegen elkaar doen enz. ik ben anders dan hun en dat wil ik ook in mijn toekomst laten zien dat mijn relatie wel stand kan houden (als ik later trouw)
nja het is zo dat zij alle aandacht krijgt en ik naar mij wordt amper omgekeken. ze vraagt ook de godganse dag om aandacht, echt super vervelend.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:45 schreef noon het volgende:
hmmm, als ik dit zo lees denk ik eerder aan een normale jaloezie tussen jou en je (stief)zusje. Omdat zij een stuk jonger is krijgt zij meer aandacht en wordt van jou verwacht je volwassener te gedragen. zij krijgt altijd gelijk/ voorrang en dat is frustrerend, soms....
Waarom is het moeilijk dathij zij je vader pappa noemt, denk je dat zijdichter bij je vader komt te staan dan jou? Dat zal niet gebeuren als je vader zijn prioriteiten op een rijtje heeft staan en het gezinsleven in balans is. Dat is in jou geval iets lastiger, en die gemiste aandacht kan op jou doen overkomen dat er minder naar je geluisterd wordt... maar goed dat is voor je vader en moeder ook lastig, blijf vooral praten met je ouders!
succes
Ze is wel gewoon nog maar 6 jaar, dat is nog erg jong, je wil me toch niet gaan vertellen dat je werkelijk een machtstrijd met haar voelt?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 21:36 schreef Blackletter het volgende:
[..]
nja het is zo dat zij alle aandacht krijgt en ik naar mij wordt amper omgekeken. ze vraagt ook de godganse dag om aandacht, echt super vervelend.
ik vind het raar dat ze hem papa noemt, want het is gewoon niet haar vader. ze valt mij aan op het feit dat ik oma zei, maar ik mag er niets van zeggen over dat zij papa tegen mijn vader zegt.
het gezinsleven is hier totaal niet in balans. ik voel me verre van welkom hier. er wordt meer langs elkaar geleefd dan met elkaar en heb het gevoel alsof ze mij dat verwijten, aangezien toen ik er nog niet was dat veel minder/niet was.
lijkt me wel leuk jaquote:Op donderdag 21 september 2006 07:31 schreef SeaOfLove het volgende:
Heej Blackletter,
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Fijn dat je je hart eindelijk hebt kunnen luchten t.o. je vader.
Ook leuk dat jullie nu eens iets samen hebben gedaan.
Wie weet kunnen jullie vaker eens zo'n vader-dochter-avondje inplannen?!?
1. wat een vaaaaage opmerking van je pa, of is hij het type "wie is toch die man die het vlees komt snijden"? Hij wist toch vantevoren dat ze een dochtertje had? Of verwacht hij dat je stiefmoeder d'r dochtertje tot d'r 18e in d'r eentje op zal voeden en hij er verder niks mee te maken heeft?quote:Op zondag 30 juli 2006 19:38 schreef Blackletter het volgende:
...hij zit er enorm mee en heeft helemaal geen zin meer in de opvoedende fase, daar is hij na mijn broertje en mij over heen (zijn woorden). ik heb toen ook gezegd dat ik het helemaal niet leuk vond dat ze papa tegen hem zei, maar daar is geen reactie op gegeven, hij keek me alleen maar aan.
Hmm, dus jij zegt "oma" tegen haar oma, die jouw oma niet is. Je zegt zusje over je zusje, die jouw zusje eigenlijk niet is.... Maar zij mag je vader gaan 'papa' noemenquote:ze valt mij aan op het feit dat ik oma zei, maar ik mag er niets van zeggen over dat zij papa tegen mijn vader zegt. .
WTF is dat voor onzin. Echt. Dit icm. (1) vind ik behoorlijk freaky: je pa heeft een nieuwe relatie met een vrouw met kind... Wat is dat dan voor gezwets allemaal dat dat kind "geen nestgeur heeft" en dat hij "de opvoedende fase al voorbij is" en "het er moeilijk mee heeft papa genoemd te worden"...quote:dat ik "eigen nestgeur" heb, en zij niet, omdat het niet zijn eigen dochter is..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |