Nee het is geloof ik Lärmarm:quote:
Hehe, zoiets had ik ook gevonden. Maar: "Op geluidsarme voertuigen moet aan de voorzijde naast de nummerplaat een bord (rond, groen met witte rand en een witte hoofdletter L, diameter 20 cm) worden aangebracht."quote:Op maandag 19 juni 2006 14:57 schreef ABCT het volgende:
[..]
Nee het is geloof ik Lärmarm:
Geluidarme vrachtauto’s
Onder geluidarm (‘Lärmarm’) wordt in dit verband verstaan een vrachtauto die niet
meer geluid produceert dan 78 dBA bij een motorvermogen tot 150 kW en 80 dBA bij
een groter vermogen. Deze voertuigen moeten aan de voorzijde zijn voorzien van een
rond bord met de letter L en van een certificaat van de fabrikant van het voertuig waarin
deze geluidsnormen worden bevestigd. Ook het bord (of sticker) kan door de fabrikant
worden geleverd. Zowel overdag als ‘s nachts dient bij controle een geldige en originele
L-verklaring overlegd te worden. Hierin wordt aangegeven dat aan de bovengenoemde
normen wordt voldaan. (conform Paragraph 8b, lid 4 Kraftfahrgesetz-
Durchführungsverordnung (KDV).
WTFquote:Op maandag 19 juni 2006 13:50 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Ik heb nooit geweten dat het autootje Brum uit Birmingham kwam en dat Brum een afkorting is voor Birmingham![]()
Is dat niet van Long vehicle?quote:Op maandag 19 juni 2006 14:59 schreef Frollo het volgende:
[..]
Hehe, zoiets had ik ook gevonden. Maar: "Op geluidsarme voertuigen moet aan de voorzijde naast de nummerplaat een bord (rond, groen met witte rand en een witte hoofdletter L, diameter 20 cm) worden aangebracht."
Het bord dat ik in gedachten had, is vierkant en blauw. Volgens mij is het dan toch echt een lesvrachtwagen.
En ik die dacht dat het gewoon als Hongarije geschreven werdquote:Op maandag 19 juni 2006 17:11 schreef Lucille het volgende:
Ik dacht dat Hongarije altijd als Maygar geschreven werd, totdat Krea me vertelde dat het Magyar was.
Echt waar?quote:Op maandag 19 juni 2006 13:50 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Ik heb nooit geweten dat het autootje Brum uit Birmingham kwam en dat Brum een afkorting is voor Birmingham![]()
quote:
Nou, dat is niet helemaal waar.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:44 schreef Maisnon het volgende:
Ik kom er net achter dat Donderdag toch echt Donder-dag is, dus het bliksem gerelateerde donder, nooooit over nagedacht
Ja, dat zegt Frollo toch ook?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:57 schreef Maisnon het volgende:
Ja, ik wist dat het niet letterlijk donder was, maar dat het woord donder ook zo in donderdag zat is me nooit echt doorgedrongen
Ergens denk ik dan toch dat ons donder dan wel weer van Donar is afgeleid? En niet van tonare?
Min of meer ja.quote:
Nee, niet directquote:
Pff, nou snap ik het ook niet meer!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:20 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Nee, niet direct, want hij zei dat donderdag van Donar kwam, en dat dat niks met donder te maken had, maar donder is dan zelf misschien wel weer van Donar afgeleid
!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |