Ik dacht dat het Benny Neyman was!quote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:30 schreef Scrutinizer het volgende:
Je kent haar toch wel? Het was een schrijfster![]()
Was ik dus niet de enigequote:
Ja. Koude cola.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:34 schreef Scrutinizer het volgende:
Jij hebt gezopen hè?
Ehm......ik heb hier idd een glas wijn staanquote:
Met wat erin?quote:
Yepquote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:40 schreef Tokay het volgende:
Françoise Sagan?
quote:Françoise Sagan (Françoise Quoirez) (geboren 21 juni 1935 te Cajarc (Lot) – overleden op 24 september 2004 in het ziekenhuis van Honfleur (Calvados) aan een longembolie) is een Franse schrijfster. Ze wordt beschouwd als schrijfster binnen de Nouvelle Vague-stroming. Ze heeft ook enkele films gerealiseerd.
In 1954 begon ze op vraag van Hélène Gordon-Lazareff, de directrice van het tijdschrift Elle, een serie artikelen over Italië. Ze gaf elke aflevering titels als: « Bonjour Naples », « Bonjour Capri », « Bonjour Venise »... Deze « Bonjour » werd haar handelsmerk.
Ze publiceerde haar eerste roman, Bonjour Tristesse, in 1954 op de leeftijd van 18 jaar. Haar pseudoniem koos ze uit de werken van Proust.
Haar favoriete thema's waren een gemakkelijk leven, snelle wagens, villas en herenhuizen, de zon, een mengeling van cynisme, sensualiteit, onverschilligheid en nutteloosheid.
Jean-Paul Sartre was niet haar literaire voorbeeld - hoewel ze in haar memoires Avec mon meilleur souvenir uit 1984 beweert "alles aan hem te danken te hebben" - maar ze heeft de levensavond van de Franse filosoof veraangenaamd.
Haar buitensporig gebruik van drugs en alcohol brachten haar regelmatig in moeilijkheden (in februari 1995, werd ze veroordeeld tot één jaar gevangenis met uitstel en werd ze door de rechter verplicht een ontwenningskuur te volgen, nadat ze werd betrapt met cocaïne). In 1957 ging ze met haar auto over de kop en bleef 36 uur bewusteloos, in 1985 zweefde ze na een zware hartaanval dagenlang tussen leven en dood.
In 2002 deed een haveloze Sagan op tv haar beklag dat ze aan de grond zat (oorzaak gokschulden). In hetzelfde jaar werd ze veroordeeld wegens fraude tot één jaar voorwaardelijk, omdat ze in 1994 838.469 euro en in 1995 610.000 euro aan de fiscus had vergeten aan te geven. Ze had het geld gekregen van het olieconcern Elf-Aquitaine om haar goede vriend François Mitterrand investeringen in Oezbeekse olievelden aan te praten.
Françoise Sagan was gescheiden van de uitgever Guy Schoeller en vervolgens ook van Robert Westhoff, van wie ze een zoon Denis had.
Zal ik morgen de groeten aan Jawat! doenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:53 schreef Treinhomo het volgende:
Jullie krijgen de groeten van Opgezwolle...
Neem nog een biertje fotoloogquote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:55 schreef fotoloog het volgende:
Van PERSIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Wiesda ?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:55 schreef Scrutinizer het volgende:
Zal ik morgen de groeten aan Jawat! doen![]()
Tweequote:
Jawatquote:
En die ga jij morgen aanschouwen ?quote:Op zondag 18 juni 2006 00:38 schreef Scrutinizer het volgende:
Jawat
Zwolle - Nederland
Jawat is de rapnaam van de Zwollenaar Raoul Geerman. Hij rapt veel met onder andere Opgezwolle, Kubus, Raymzter en DuvelDuvel. Zijn cd 'Ut zwarte aap' kwam uit in februari 2004 en hiermee heeft hij de Grolsch prijs gewonnen onder de categorie r&b/hiphop.
Morgen is er aan het eind van de straat in het Oosterpark een heel leuk festivalquote:Op zondag 18 juni 2006 00:42 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
En die ga jij morgen aanschouwen ? [afbeelding]
Komt er nog iets wat de moeite is ?quote:Op zondag 18 juni 2006 00:43 schreef Scrutinizer het volgende:
Morgen is er aan het eind van de straat in het Oosterpark een heel leuk festival![]()
Niets wat jou zou interesseren, het is een festival wat deel uitmaakt van het Amsterdam Roots Festival. Wereldmuziek dus.quote:
TH weet waar jouw roots liggenquote:Op zondag 18 juni 2006 00:49 schreef Scrutinizer het volgende:
Niets wat jou zou interesseren, het is een festival wat deel uitmaakt van het Amsterdam Roots Festival. Wereldmuziek dus.
quote:Op zondag 18 juni 2006 00:49 schreef Scrutinizer het volgende:
Niets wat jou zou interesseren, het is een festival wat deel uitmaakt van het Amsterdam Roots Festival. Wereldmuziek dus.
Jawat stond daar vandaag ook nog, op hetzelfde podium als Opgezwollequote:Op zondag 18 juni 2006 00:54 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Opgezwolle heb ik dus zojuist op Festival Mundial gezien. Da's ongeveer hetzelfde.
Oh ja.quote:Op zondag 18 juni 2006 00:57 schreef Scrutinizer het volgende:
Jawat stond daar vandaag ook nog, op hetzelfde podium als Opgezwolle![]()
Kanequote:Op zondag 18 juni 2006 00:59 schreef Treinhomo het volgende:
En gelukkig ging 't dagjesvolk en masse naar Kane
Lekker de ruimte voor de mensen die 't wél snapten dus...
Die bleven namelijk lekker thuis...quote:Op zondag 18 juni 2006 00:59 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Lekker de ruimte voor de mensen die 't wél snapten dus...[/sub]
Vroeger, toen het zwaar gesubsidieerde festival nog gratis was, was het nog wel ok. Sinds ik entree moet betalen ben ik niet meer geweest.quote:
Als ik in de kleine zaal van 013 naar Opgezwolle was geweest, had 't me ook 12 Euro gekost.quote:Op zondag 18 juni 2006 01:14 schreef NoSigar het volgende:
Vroeger, toen het zwaar gesubsidieerde festival nog gratis was, was het nog wel ok. Sinds ik entree moet betalen ben ik niet meer geweest.
En wyccie mocht er gratis in toch?quote:Op zondag 18 juni 2006 01:16 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Als ik in de kleine zaal van 013 naar Opgezwolle was geweest, had 't me ook 12 Euro gekost.
Dat is voor mij dus geen argument om niet te gaan.
Wyccie was er niet bij; die was biggetjes door 't lint aan 't jagen...quote:Op zondag 18 juni 2006 01:19 schreef Scrutinizer het volgende:
En wyccie mocht er gratis in toch?
Ja, lul je er maar uit! Bah! (3x)quote:Op zondag 18 juni 2006 01:16 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Als ik in de kleine zaal van 013 naar Opgezwolle was geweest, had 't me ook 12 Euro gekost.
Is dat zoiets als varkentjes wassen?quote:Op zondag 18 juni 2006 01:20 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Wyccie was er niet bij; die was biggetjes door 't lint aan 't jagen...
Ik heb nooit op treinen gewerktquote:Op zondag 18 juni 2006 01:16 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Ben jij trouwens een ex-collega van mij ?
Die heb ik ooit praktisch hetzelfde horen verkondigen.
Ze waren al voorgewassen.quote:Op zondag 18 juni 2006 01:23 schreef Scrutinizer het volgende:
Is dat zoiets als varkentjes wassen?
Dat was geen collega van de trein.quote:Op zondag 18 juni 2006 01:24 schreef NoSigar het volgende:
Ik heb nooit op treinen gewerkt.
Maar in mij geval kwam eerst het entree-geld als reden waarom ik niet ging en een stuk later pas de redenatie.
Dat heeft niks met 'eruit lullen' te maken.quote:Op zondag 18 juni 2006 01:21 schreef NoSigar het volgende:
Ja, lul je er maar uit! Bah! (3x)
Roots Open Air is gratisquote:Op zondag 18 juni 2006 01:28 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dat was geen collega van de trein.
Je gaat dus überhaupt nooit naar concerten, festivals en/of theatervoorstellingen, begrijp ik ?
Want daar moet je overal entree betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |