je bedoeld wikipediaquote:dat er een forum op internet ontstaat dat alles wat er gezegd wordt en bekritiseerd wordt etc onder een grote brei van informatie huist waardoor er een soort van ensyclopedie over iets ontstaat waarvan je kan uitgaan dat het voledig is en dat ieder onderwerp geheel wordt uit gebreid door middel van een vertakkings systeem dat ik een beetje heb uit gedacht dat dan in alle talen wordt gepubliceerd en ook door kenners wordt gerunnd die nu comments geven ipv admins
Een gratis tip die van jou zo te zien voor levensbelang is; gebruik interpuntie en hoofdletters! Zo krijg je niks van wat je maar wilt OOIT voor elkaar. Als je wilt dat mensen je verhaal lezen doe er dan wat aan, dat meen ik serieus, voor je eigen bestwil.quote:Op donderdag 15 juni 2006 23:49 schreef tinoz het volgende:
Lang irritant onleesbaar verhaal
wat een meesterlijk ideequote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:50 schreef Pangaea het volgende:
Maar laat ik hier dan mijn frustratie vertellen, wat ik vaak tegen kom.
Zo zie je tegenwoordig met die 'supermarkten prijzen oorlog' dat managers
de meest rare stunts uithalen om toch te verkopen. Zo ben ik al vaak tegen
gekomen dat er in aanbiedings schappen ook producten tussen liggen die
niet voor die aanbiedingsprijs te koop staan. Kom je bij de kassa en er wordt
de normale prijs voor berekend. En maar heel weinig mensen die dan terug gaan.
Vandaag ben ik ook nog tegen gekomen dat in een zak groenten niet de juiste
hoeveelheid in zat. Op de zak stond 400gram, maar in werkelijkheid zat er bij
zes zakken maar een gewicht tussen de 350 en de 390 gram in. (Kleine steekproefje...)
Maar goed, misschien is het wel grappig dat mensen dit in verschillende winkels
dit gaan uit proberen en misschien foto's van maken, zodat er een overzicht komt
welke winkels hier aan mee doen. Zelf denk ik dat er heel veel winkels zo te werk gaan.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes!
Pangaea
En in de VS kan je dan een miljoentje claimen wegens oplichting, want meer is het niet! Vooral AH heeft hier een handje van, daar is het *altijd* in het nadeel van de consument. C1000 doet het 2 kanten op, dat geeft niet, simpelweg besparing op onnodige controles door het personeel.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:57 schreef H.Thijs het volgende:
[..]
wat een meesterlijk ideeik erger me ook altijd aan dat soort grappen, maar dan vooral het in gewone prijs afrekenen (ipv de aanbieding)
quote:Op maandag 19 juni 2006 16:07 schreef MarkNMGN het volgende:
Ik wil graag wereldvrede en dat honger verdwijnt uit de wereld.
Hoe doe ik dat?
Je wordt creatief bij het zien van duidelijke misleiding, maar bedankt voor het compliment.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:57 schreef H.Thijs het volgende:wat een meesterlijk ideeik erger me ook altijd aan dat soort grappen, maar dan vooral het in gewone prijs afrekenen (ipv de aanbieding)
Bij AH, Bas van der Heijden en Super de Boer ben ik al dergelijke praktijken tegen gekomen. Misschien is het wel eens goed dat we dit vast leggen en zodoende de grootte van deze 'kleine foutjes' in kaart brengen.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:13 schreef RemcoDelft het volgende:C1000 doet het 2 kanten op, dat geeft niet, simpelweg besparing op onnodige controles door het personeel.
Er staat afvulgewicht op. Die E stond vroeger inderdaad voor gemiddelde, maar al enkele jaren mogen de bedrijven dit naar beneden afronden. Wordt een enigzins ingewikkeld verhaal met een parabool vergelijking e.d. Vraag me maar om wanneer je ik het echt moet uitleggen. Uit mijn kleine steekproef komt toch naar voren dat ze de marge van 5 procent (naar beneden afgerond) niet halen.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:13 schreef RemcoDelft het volgende:Wat die sla betreft: er staat waarschijnlijk 400 ge op! Die "e" staat voor een gemiddelde: neem 1000 zakken sla, dan zou je op 400 kg uit moeten komen.
En hoe kom je er bij dat dat HELPT? Geef een imborling water, en hij maakt meer kinderen!quote:Op maandag 19 juni 2006 18:33 schreef tinoz het volgende:
Je kan dat denk ik op verscillende manieren proberen aan te pakken .... je kan bijvoorbeeld in je eentje naar een ver land gaan en daar helpen de armoede te bestrijden door ontwikkelings werk tegaan doen Mark... ik dacht zelf aan een project dat in de drogere gedeeltes van de wereld het land van water voorziet zodat de mensen daar ook landbouw kunnen bedrijven ik heb er iets over geschreven , het is een ideetje , heb er nog geen commentaar opgehad maar volgens mij zou het wel een succes kunnen worden....
je kan natuurlijk ook in ee norganisatie gaan zitten die mensen helpt , habitat of iets ... anders kan je de politiek nog in gaan en vanuit daar iets proberen te doen...
Het ZIJN konijnen! Face the facts! Het enige wat 30 jaar ontwikkelingshulp met honderden miljarden heeft bereikt, is dat er MEER mensen (en kinderen) honger hebben en afhankelijk zijn!quote:Op maandag 19 juni 2006 22:08 schreef tinoz het volgende:
dat micro beleid klinkt indd wel goed maar je moet niet over mensen praten of het konijnen zijn , dat vind ik ronduit respectloos
precies, houdt het gezellig en wees constructiefquote:Op maandag 19 juni 2006 23:51 schreef Maverick_tfd het volgende:
. En lees nu niet over deze post heen maar doe er iets mee!
quote:Op maandag 19 juni 2006 23:52 schreef ThE_ED het volgende:
Het is inderdaad soms niet te lezen, een slechte start als je iets over wilt brengen.
quote:Op donderdag 15 juni 2006 23:02 schreef tinoz het volgende:
waar vind je mensen die samen met je aan een goed onderwerp verder borduren om het doel te bereiken ? ik wil op intresse zoeken enzo maar ik weet niet hoe ...
Ik dacht juist dat het gemiddelde (mu) van zo'n gausische verdeling zo verlegd werd (op 500 gram naar 505 gram) dat de meesten NIET nadelig wegen voor de consument, misschien een percentage van 5%.quote:Op maandag 19 juni 2006 19:17 schreef Pangaea het volgende:
[..]
Er staat afvulgewicht op. Die E stond vroeger inderdaad voor gemiddelde, maar al enkele jaren mogen de bedrijven dit naar beneden afronden. Wordt een enigzins ingewikkeld verhaal met een parabool vergelijking e.d. Vraag me maar om wanneer je ik het echt moet uitleggen. Uit mijn kleine steekproef komt toch naar voren dat ze de marge van 5 procent (naar beneden afgerond) niet halen.
Kunnen we niet ook al beginnen met het kopen van duurzame producten of producten met een fair-trade merk?quote:Op maandag 19 juni 2006 16:07 schreef MarkNMGN het volgende:
Ik wil graag wereldvrede en dat honger verdwijnt uit de wereld.
Hoe doe ik dat?
Oja?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:01 schreef H.Thijs het volgende:
Ik dacht juist dat het gemiddelde (mu) van zo'n gausische verdeling zo verlegd werd (op 500 gram naar 505 gram) dat de meesten NIET nadelig wegen voor de consument, misschien een percentage van 5%.
Ik weet iig dat ze dat wel bij vullen van flessen doen.
ga jij toch lekker kansloos een bagel met creamcheese in een BOEKWINKEL opvreten?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 18:17 schreef Faithy het volgende:
[missverkiezing]
... and ofcourse.. worldpeace
[/missverkiezing]
kansloos topic..
bek dichtquote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:00 schreef Faithy het volgende:voel de liefde
oh, en de paagman? lang niet geweest!
1. Onbetaalbaarquote:ik heb verschillende ideeen en ik zal er een paar geven ik wil graag dat de fair trade op alle producten in de winkels gestimuleerd word door de politiek en dat die de handel op hun beurt weer door middel van iso's en dergelijke de goede kant uit helpt ...
Echt uit het niets een heeel nieuw onderwerpquote:verder wil ik graag dat het water in mijn stad gezuiverd wordt dat in de singels stroomt
Dat is er dus al in de vorm van Wikipedia.. Even googlen en je had het gevonden..quote:en dat er een forum op internet ontstaat dat alles wat er gezegd wordt en bekritiseerd wordt etc onder een grote brei van informatie huist waardoor er een soort van ensyclopedie over iets ontstaat waarvan je kan uitgaan dat het voledig is en dat ieder onderwerp geheel wordt uit gebreid door middel van een vertakkings systeem dat ik een beetje heb uit gedacht dat dan in alle talen wordt gepubliceerd en ook door kenners wordt gerunnd die nu comments geven ipv admins
Heb je enig benul wat het woord 'bureaucratie' betekend? Jou idee zorgt alleen voor nog meer bureaucratie doordat je alles moet gaan bijhouden. Geldverspilling..quote:, ik wil iets aan de bureaucratie doen door mensen die in de bureaucratische gelegenheden werken een profiel te geven op internet en daar mensen en dus vooral clienten op hun laten stemmen en ze hun feedback late ngeven zodat mensen weten hoe er door ze met mensen wordt omgegaan en wat voor problemen er zijn op getreden en of opgelost ...
1. 'idee in de media'quote:ik wil een idee in de media doorvoeren waardoor er een stem optie ontstaat in de afstands bediening waarmee men kan stemmen op ideeen en stellingen die door het nieuws worden opgegeven waarop later weer mensen kunnen refereren.
http://www.discoreviews.nl/quote:ook zou ik graag een sterren systeem voor cafees en discotheken zien waaraan je kan zien wat voor zaak het is die je ingaat en je op een onafhankelijk forum kan lezen wat er daar plaatsvind .
Bijna iedere zelfsrespecterende gemeentesite of plaatselijke VVV heeft een fotoalbum met tekst..quote:verder wou ik graag de binnen stad van de stad waar ik woon laten verdigitailseren om er mensen een virtueele tour in aan te kunnen bieden met de nodige relevante informatie.
Je schijnt jezelf flink interessant te vinden.. En ik wil je echt niet onderuit halen, maar je hebt volgens mij niet een erg hoog opleidingsniveau. Je kan geen fatsoenlijke zinnen maken namelijk en je 'ideeen' zijn OF niet haalbaar OF algemeen bekend OF missen een beredenering.quote:dat zijn een paar puntjes van wat ik graag zou willen doen en waar mijn forum nu overgaat en waar mijn website en ik aan toegewijd zijn .. ik ben een spemmert genoemt dus de pagina geef ik niet meer dat zou erg koppig zijn mss....
Je leert ook niks he?quote:Op maandag 19 juni 2006 23:51 schreef Maverick_tfd het volgende:
Tinoz, die opmerkingen over je interpunctie en je taal over het algemeen, zijn als tip bedoeld door verschillende posters hier. Waarom doe je het af als een lachtertje? Het is wel degelijk vitaal als je een idee over wil brengen. En lees nu niet over deze post heen maar doe er iets mee!
Ik denk dat dat jou probleem is. En dat bedoelde ik ook met mijn eerste opmerking 'Je hebt de klok horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt'.. No offence, maar ik denk dat je gewoon te weinig weet over de onderwerpen om er een vernieuwende mening over te hebben.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:33 schreef tinoz het volgende:
doordat alles breed is (zo ben ik altijd al geweest ) kan ik me eignlijk nergens goed in verdiepen , schoonheids foutje ;-)
Maar het is zo.. hoe moet ik het noemen? Het is los zand.. Die ideetjes die jij hebt zijn bij elkaar geraapt en hebben niet 1 gemeenschappelijk doel.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:02 schreef tinoz het volgende:
eey kluup, als je het idee hebt om iets te te ontwikkelen hoed je toch niet ook alles zelf te doen ...
Mijn idee was om de kennis dan ook te delen met veel mensen ,die er wel verstand van hebben ( zoals je had kunnen lezen) en daarna het idee een beetje te managen of helemaal uit handen te geven.
Een persoon kan veel , kijk maar naar OneMan maar ik zie mezelf echt niet al mijn ideetjes uit werken hoor !!
het zijn dan ook nog maar ideetjes in de begin fase ,de bedoeling was dat je ze zou oppakken en er wanneer mogelijk, iets mee zou doen .
Ze schijnt het inderdaad niet te snappen nee...quote:
quote:Op donderdag 15 juni 2006 23:49 schreef tinoz het volgende:
ik heb net een topic gelezen over mijn forum en dat was niet mooi .. ik heb verschillende ideeen en ik zal er een paar geven
Ik denk dat de Neely het niet eens met je zal zijn. Politiek die handel in iets stimuleert ligt nogal gevoelig.quote:ik wil graag dat de fair trade op alle producten in de winkels gestimuleerd word door de politiek en dat die de handel op hun beurt weer door middel van iso's en dergelijke de goede kant uit helpt
Welke singels? Welke stad? Welke norm, wat moet gezuiverd worden?quote:... verder wil ik graag dat het water in mijn stad gezuiverd wordt dat in de singels stroomt
quote:en dat er een forum op internet ontstaat dat alles wat er gezegd wordt en bekritiseerd wordt etc onder een grote brei van informatie huist waardoor er een soort van ensyclopedie over iets ontstaat waarvan je kan uitgaan dat het voledig is en dat ieder onderwerp geheel wordt uit gebreid door middel van een vertakkings systeem dat ik een beetje heb uit gedacht dat dan in alle talen wordt gepubliceerd en ook door kenners wordt gerunnd die nu comments geven ipv admins ,
Een soort Idols voor gemeente ambtenaren? En wie verwerkt die gegevens? Ambtenaren zeker, weer extra papieren?quote:ik wil iets aan de bureaucratie doen door mensen die in de bureaucratische gelegenheden werken een profiel te geven op internet en daar mensen en dus vooral clienten op hun laten stemmen en ze hun feedback late ngeven zodat mensen weten hoe er door ze met mensen wordt omgegaan en wat voor problemen er zijn op getreden en of opgelost ...
Het kabelbedrijf zend een signaal uit. De aanpassing die jij wilt doen kost nogal wat? Waar ga je op bezuinigen? En hoe ga je iedereen voorzien van deze mogelijkheid?quote:ik wil een idee in de media doorvoeren waardoor er een stem optie ontstaat in de afstands bediening waarmee men kan stemmen op ideeen en stellingen die door het nieuws worden opgegeven waarop later weer mensen kunnen refereren.
Staatskroegen dus?quote:ook zou ik graag een sterren systeem voor cafees en discotheken zien waaraan je kan zien wat voor zaak het is die je ingaat en je op een onafhankelijk forum kan lezen wat er daar plaatsvind .
Als je van mening bent dat daar behoefte aan is kun je zelf zo`n site beginnen. Zoek sponsors en ga je gang!quote:verder wou ik graag de binnen stad van de stad waar ik woon laten verdigitailseren om er mensen een virtueele tour in aan te kunnen bieden met de nodige relevante informatie. dat zijn een paar puntjes van wat ik graag zou willen doen en waar mijn forum nu overgaat en waar mijn website en ik aan toegewijd zijn ..
Welke singels? Welke stad? Welke norm, wat moet gezuiverd worden?quote:Dat is dan erg jammer voor Neely... het gebeurdt toch al wie denk jij dan dat de iso norm 9000 hebben bedacht ? die wordt ook over (correct me if I am wrong) wereldwijd ingevoerd.
Aangezien dit niet met vrijhwilligers bewerkstelligd kan worden zullen ambtenaren dit moeten doen, een soort staatsinternet ofzo?quote:tebeginnne Breda, wat ik ben zuiveren bedoel is zorgen dat het troebele water kan bezinken de fietsen eruitgehaald worden en dat allemaal ZONDER de natuur te schaden , ik heb wat ideetjes daarover op http://water.tinoz.com staan. we hebben singels en in breda zijn ze nu bezig met een project waarop het mooi zou kunnen aansluiten, namelijk het terug brengen van de haven , niet dat die op vacantie was maar die was gedempt
![]()
Een soort Idols voor gemeente ambtenaren? En wie verwerkt die gegevens? Ambtenaren zeker, weer extra papieren?quote:nee nee het wordt een publiek gebeuren dat enkel draait op een server en verder alle statestieken vrijlijk naar buiten brengt zonder tussenkomst van ambetnaren enzo , dat zou ook erg vreemd zijn indd als het meer bureaucratie met zich mee zou brengen
![]()
Het kabelbedrijf zend een signaal uit. De aanpassing die jij wilt doen kost nogal wat? Waar ga je op bezuinigen? En hoe ga je iedereen voorzien van deze mogelijkheid?quote:Het is ook niet direct voor jou het is voor mensen die in aanmerking zijn gekomen met de bureaucraite , mensen hebben eerder de neiging te stemmen over iets of op iemand als ze daar zelf mee te maken hebben gehad
Staatskroegen dus?[quote]quote:Ja dat is iets dat misschien met een enorme lening moet worden opgestart of indd door sponsoren betaald moet worden , mss is er nog iemand warm vor te krijgen die thet met de ideetjes eens is .
Mensen zouden dan eingelijk standaard allemaal zo een apparaat moeten ontvangen waarmee ze hun feedback kunnen geven dat lijkt me ook erg tof , zo worden mensen meer betrokken bij actuele zaken. Waarvan dit betaald moet worden is ook weer hier de vraag maar het is niet onmogelijk we leven altijd nog in ee n1ste wereldland .
Hahah.. Japanse Koi-karpersquote:Het kraakhelder maken van het water in breda en haar singels zuiveren van fietsen en dergelijke vol te gooien met japanse kooi karpers en zo schoon maken dat er in gezwommen kan worden.
dat is kritiek op een ander afschuiven, wat de opmerkingen over zelfkritiek betreft hebben diegene dus volkomen gelijk.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:25 schreef tinoz het volgende:
ik dacht dat ik redelijk duidelijk was in mijn website maar als jij het beter kunt dan mag jij het ook doen
Er zijn echter ook andere certificeringen aanwezig zoals een 'Groenkeur'.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:08 schreef Kluupkluup het volgende:
Oja.. En de ISO 9000 is een kwaliteitsnorm.. GEEN vorm van 'eerlijk handelen'.
Ik ben met je eens dat handel nooit volledig eerlijk kan zijn, want dan mag er geen winst worden gemaakt en dan is concurrentie uit den boze.quote:[b]Eerlijk handelen bestaat ook eigenlijk helemaal niet. Want handel is geen vorm of iets eerlijk is of niet. Handel gaat over vraag en aanbod. En als er geen vraag is naar kwalitatief mindere 3e wereldproducten dan houdt het handelen al snel op
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:06 schreef Kluupkluup het volgende:
"Domme mensen denken dat ze slim zijn, maar zijn het niet. Genieën verheugen zich in het feit dat ze nog zoveel leuks te leren hebben."
Die E staat toch voor minimale inhoud? Teminste dat zei m'n pa, hij moest laats in de Fortuin frabriek (Wilhelmina pepermunt enzo) zijn, die pepermuntjes worden per stuk gewogen zodat er precies 251gr in een verpakking zit en niet 249 of 250. Dat doen ze om die rechtzaken zoals in Amerika te voor komen. (Wel geinig die 1gr kost ze per jaar 30.000 euroquote:Op maandag 19 juni 2006 14:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En in de VS kan je dan een miljoentje claimen wegens oplichting, want meer is het niet! Vooral AH heeft hier een handje van, daar is het *altijd* in het nadeel van de consument. C1000 doet het 2 kanten op, dat geeft niet, simpelweg besparing op onnodige controles door het personeel.
Wat die sla betreft: er staat waarschijnlijk 400 ge op! Die "e" staat voor een gemiddelde: neem 1000 zakken sla, dan zou je op 400 kg uit moeten komen.
Heb je er wel eens overna gedacht dat het misschien niet van de supermarkt afkomstig is? Ik heb zelf in een supermarkt gewerkt, en vaak leggen klanten waren verkeerd terug, gewoon omdat ze geen zin hebben even terug te lopen. Zo kan het zijn dat je producten opeens duurder vindt, of goedkoper, dan je van tevoren dacht. Nog nooit is mij gezegd dingen expres tegen een hogere prijs ergens in een bak te mikken, om klanten te flashen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:50 schreef Pangaea het volgende:
Maar laat ik hier dan mijn frustratie vertellen, wat ik vaak tegen kom.
Zo zie je tegenwoordig met die 'supermarkten prijzen oorlog' dat managers
de meest rare stunts uithalen om toch te verkopen. Zo ben ik al vaak tegen
gekomen dat er in aanbiedings schappen ook producten tussen liggen die
niet voor die aanbiedingsprijs te koop staan. Kom je bij de kassa en er wordt
de normale prijs voor berekend. En maar heel weinig mensen die dan terug gaan.
Vandaag ben ik ook nog tegen gekomen dat in een zak groenten niet de juiste
hoeveelheid in zat. Op de zak stond 400gram, maar in werkelijkheid zat er bij
zes zakken maar een gewicht tussen de 350 en de 390 gram in. (Kleine steekproefje...)
Nee, die E staat voor de mu, het gemiddelde, geloof ik. Zo kan het zijn dat je soms 249 of 251 hebt, als er 250 op staat. Weet hier echter het fijne niet van, maar geloof me, de supermarkten zelf kunnen daar weinig aan doen. Dan moet je bij de producten zijn, die weten er vast meer vanquote:Op donderdag 13 juli 2006 00:57 schreef mister_dog het volgende:
[..]
Die E staat toch voor minimale inhoud? Teminste dat zei m'n pa, hij moest laats in de Fortuin frabriek (Wilhelmina pepermunt enzo) zijn, die pepermuntjes worden per stuk gewogen zodat er precies 251gr in een verpakking zit en niet 249 of 250. Dat doen ze om die rechtzaken zoals in Amerika te voor komen. (Wel geinig die 1gr kost ze per jaar 30.000 euro)
Niet waar, Q-Tip. Op zich ben ik het met je eens dat de supermarkten niet zelf de zakken Venco drop of wat dan ook vullen en daar een gewicht op de verpakking zetten. Ze verkopen dat spul echter wel en dat maakt ze verantwoordelijk voor het product. Als je als klant al kan vaststellen dat er te weinig vulling in verpakkingen zit, is het vrij eenvoudig voor een supermarkt om dat te verifieren (men neme een weegschaal, notebook en een willekeurige zaterdaghulpscholier en gaat aan de slag). Als blijkt dat het niet klopt, moet de supermarkt dus terug naar de leverancier, want de klant kan in dit geval de supermarkt aansprakelijk stellen. De super heeft er dus zelfs belang bij dat hun leveranciers zich aan de regels houden.quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:45 schreef Q-Tip het volgende:
Nee, die E staat voor de mu, het gemiddelde, geloof ik. Zo kan het zijn dat je soms 249 of 251 hebt, als er 250 op staat. Weet hier echter het fijne niet van, maar geloof me, de supermarkten zelf kunnen daar weinig aan doen. Dan moet je bij de producten zijn, die weten er vast meer van![]()
Zo werkt dat (jammergenoeg) niet. Supermarkten zijn alleen uit op winst. Wordt je 18? Dan is je 'carriere' bij de supermarkt over, te oud = te duur. De kans is klein dat een supermarkt vrijwillig extra mensen in dienst neemt, alleen om dat te proberen, hoe simpel en goedkoop het ook mag wezen. (Niet dat ik het er niet mee eens ben).quote:Op vrijdag 14 juli 2006 08:53 schreef Circle het volgende:
[..]
Niet waar, Q-Tip. Op zich ben ik het met je eens dat de supermarkten niet zelf de zakken Venco drop of wat dan ook vullen en daar een gewicht op de verpakking zetten. Ze verkopen dat spul echter wel en dat maakt ze verantwoordelijk voor het product. Als je als klant al kan vaststellen dat er te weinig vulling in verpakkingen zit, is het vrij eenvoudig voor een supermarkt om dat te verifieren (men neme een weegschaal, notebook en een willekeurige zaterdaghulpscholier en gaat aan de slag). Als blijkt dat het niet klopt, moet de supermarkt dus terug naar de leverancier, want de klant kan in dit geval de supermarkt aansprakelijk stellen. De super heeft er dus zelfs belang bij dat hun leveranciers zich aan de regels houden.
sinds er spraak herkenning bestaad die woorden herkend aan de hand van het aantal speeksel druppels dat bij het uitspreken van een woord op het scherm worden gelanceerdquote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:46 schreef Kiteless het volgende:
Sinds wanneer zitten leden van de jostie-band op internet..?
Sinds 25-4-2006 (zie je activeringsdatum in je eigen fotoboek)quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:46 schreef Kiteless het volgende:
Sinds wanneer zitten leden van de jostie-band op internet..?
Er is een verschil tussen 'aansprakelijk zijn' en 'aansprakelijk worden gesteld'. Supermarkten zijn aansprakelijk voor de producten die ze verkopen en dus ook voor de mate waarin deze producten aan de regels voldoen. Er is echter niemand die het in zijn hoofd haalt om naar alle AH's van Nederland te gaan om daar product X te gaan wegen om uit te rekenen wat de kansdichtheids-verdeling van het gewicht is. Als daar dan een afwijking in blijkt te zitten met wat er op het pak staat, moet je ook nog de volgende stap maken: naar Albert H gaan en roepen dat ze de klanten belazeren met product X omdat er gemiddeld te weinig in zit.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:39 schreef Q-Tip het volgende:
Zo werkt dat (jammergenoeg) niet. Supermarkten zijn alleen uit op winst. Wordt je 18? Dan is je 'carriere' bij de supermarkt over, te oud = te duur. De kans is klein dat een supermarkt vrijwillig extra mensen in dienst neemt, alleen om dat te proberen, hoe simpel en goedkoop het ook mag wezen. (Niet dat ik het er niet mee eens ben).
Ik weet te weinig over het aansprakelijk stellen van supermarkten wanneer een leverancier zijn zaakjes niet op orde heeft. Het is niet te doen om alle waren die aanwezig zijn te wegen en misschien terug te sturen, wat weer kan leiden tot lege schappen en boze klanten. Nee, ik vind het te makkelijk om het probleem bij de supermarkt neer te leggen.
Ik ben niet zeker wat je precies wilt weten, maar talloze ondernemingen zoals supermarkten en drogisterijen gooien gewoon hun schappen vol en denken er verder niet echt bij na. Als sommigen van jullie teleurgesteld zijn in de deviatie in het gewicht van een gekocht product, moet je niet bij de winkel gaan zeuren waar je het gehaald hebt. Een steekproef met 10 tests overtuigt me ook niet echt, op mij komt het meer over alsof mensen paranoide zijn naar de kwantiteit van spullen.quote:Op zondag 1 oktober 2006 01:15 schreef tinoz het volgende:
en hoe zit het met winkels ? winkels die gewone zaken verkopen zoals de etos of electronica zaken etc. ?
quote:Op zondag 1 oktober 2006 16:10 schreef Kiteless het volgende:
..
ik vind dat waterzuiveren een goed plan maar dan wil ik ook duikplanken langs de singels en grachten hebben en badmeesters natuurlijk want anders kunnen er zomaar kinderen verdrinken.
..
Tussen alle onzin door wil ik je graag verwijzen naar www.imdb.com of www.filmtotaal.nlquote:En er moet een website komen waar mensen hun mening over films kunnen geven zodat als je een film wilt kijken je eerst kunt kijken wat andere mensen er van vonden !
Als we allemaal de hele dag zouden zitten te fantaseren en niet de moeite namen om genoeg over iets te leren om er ook maar een beetje zinnige uitspraken over te doen ?quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:36 schreef ArendBarend het volgende:
Waarom zit iedereen zo te zeuren? Oke de jongen is niet de intelligenste en heeft er niet echt verstand van, maar hij durft in ieder geval nog te dromen van een betere wereld, en wil er zn best voor doen, ik denk dat de wereld er veel mooier uit zou zien als we allemaal die instelling zouden hebben
Tinoz, even een tip hé, dat zwart en groen op je website en forum komt wel erg van het scherm af spatten.. Misschien dat je een beetje rustigere kleuren kunt kiezen, dan klikken mensen niet zo snel weg en wordt het misschien wat drukker op je sites. Verder moet je nog wel erg opletten op spelling hier en daar, laat het gewoon door een ander even doorlezen anders.quote:Op zondag 18 juni 2006 07:01 schreef tinoz het volgende:
sorry thijs...
iemand noemde mij een spemmert ... maar je kan mijn site zien op www.tinoz.com, www.tinoz.nl en het forum op www.brasil.nl.nu , nu hoop ik dat ze wel blijven staan highlander had ze de vorige keer eraf gehaald... weet niet of het nou eignelijk mag ... ik denk het wel ... nou succes ermee
De jongen is nou eenmaal de slimste niet, maar daar kan hij ook niets aan doenquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 10:09 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Als we allemaal de hele dag zouden zitten te fantaseren en niet de moeite namen om genoeg over iets te leren om er ook maar een beetje zinnige uitspraken over te doen ?
Ja met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakzinnigquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:12 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
De jongen is nou eenmaal de slimste niet, maar daar kan hij ook niets aan doen
luister,quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 19:31 schreef tinoz het volgende:
sakre bleu...
dus ik ben dom, zwakzinnig en ik neem niet de moeite iets te leren .
maar je kan zeggen wat je wilt maar ik probeer het wel .![]()
en ik heb een gedicht geschreven voor je met je valse complimenten .
Ik neem alles wat zwaarop maar ik heb tenminste nog hart voor de zaak en zo te merken sta ik daar aardig alleen mee...
ik hoop dat jullie je ooit zo kunnen voelen als ik want al heb ik nu nog minder dopemine in mijn hoofd blijf ik me goed voelen en zie ik overal mogelijkheden en ga ik door met mijn inspiratie als een josti zoals ik eerder genoemd ben ....
en nu komt het :ooit , ja ooit zullen jullie zeggen als je oud bent ... die Tinoz he , die heeft het mooi gemaakt ... dat had ik nou nooit verwacht ....
blijf allemaal maar lekker kritiek geven voor mij gaat het om de inhoud en het gebaar en de juiste mensen komen heus wel eens op mijn pad en dan werk ik de meeste ideetjes toch wel uit en dan praten we nog verder .
en vertel me nu maar eens iets over jullie en over jullie dromen en waar jullie voorstaan wat je wilt bereiken en waar je nu staat
want het is niet allemaal eenrichting verkeer![]()
vanalles houdt mij bezigquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 23:35 schreef tinoz het volgende:
thanks .... ik somde alleen de reactie van de andere op en daar wor ik soms nogal sick van snapje ... ik trek me die dingen gewoon een beetje te veel aan , ik ben ook gewoon een mens..... en we hebben het wel over mijn dromen en mijn ideaalbeeld en mijn toekomst .... ik was geloof ik 16 toen ik voor het eerst uitviel voor een een publiek van een paar honder man op een bespreking van een jongeren organisatie .... ik weet hoe mensen kunnen zijn maar ik wil ze ook gewoon vertellen dat ze mensen ook pijn kunnen doen met wat ze zeggen er zijn ook mensen die dit veel meer aantrekken en er dient gewoon rekening gehouden worden et andermans gevoelens zo nu en dan of praat ik nu te soft ?
ik ben een gedreven persoon ja en zo ook in mijn emoties en dat wil ik gewoon laten merken en geloof me maar als ik zeg dat ik me vreselijk heb ingehouden want dan zou ik een keiharde ban krijgen denk ik.
ik zeg gewoon de dingen waarvan ik denk dat ze nodig zijn mede te delen en het is niet mijn bedoeling om flauw over te komen maar ik kan ook neit meer doen dan mijn best .
kiki jij bent een van de weinige die het serieus goed met me voorhebben met mij en dat waardeer ik ook ondanks dat je neit super enthousiast bent over me ....
ik ga even iets drinken en alles van me afgooien en er niet meer aan denken dan heb ik morgen weer frisse moed om de draad op te pakken en kan ik gewoon weer doorgaan....
ik denk dat mensen gewoon niet realiseren dat ze in het hier en nu leven af en toe ... en ik ben van mening dat ik dat grotendeels wel doe en ik probeer dat over te brengen of het nou lukt of niet ik voel me altijd gewoon beter als ik er wat moeite voor gedaan heb dat is het meer ...
nou ik ben me weer veelste veel bloot aan het geven merk ik maar dat is een zwakte van me en een van mijn sterkere punten ook in een bepaalde manier.....
wat houd jou zoal bezig dan kiki ? mag ik dat weten je lijkt me wel interresant om mee te praten....
groetjes
tinoz
En zo is het maar net. Well spoken.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:06 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik weet niet waar het door komt. Maar als ik de stukken van tinoz lees dan lijken het ideeen van een kind van 12. 'De klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt'.
[..]
1. Onbetaalbaar
2. Kapitalisme is nou eenmaal 'oneerlijk'
3. Wat wil je ermee bereiken?
4. ISO's e.d. echt waar.. HOE kinderlijk ondoordacht kan je het schrijven..
5. Er is helemaal geen vraag naar. Mensen willen goedkoop eten en kan het geen reet schelen waar het vandaan komt.
Kortom.. ondoordacht idee
[..]
Echt uit het niets een heeel nieuw onderwerp
Wist je dat als je oppervlaktewater massaal gaat zuiveren dat er geen leven meer mogelijk is in dat water? Blauw-alg voorkomen afijn.. Maar het water zuiveren?! Wat wil je ermee doen dan? Drinken? Erin zwemmen? En dan moet je eerst alles uitbaggeren.. Alle microorganismen dood.. Kortom.. ondoordacht idee..
[..]
Dat is er dus al in de vorm van Wikipedia.. Even googlen en je had het gevonden..
[..]
Heb je enig benul wat het woord 'bureaucratie' betekend? Jou idee zorgt alleen voor nog meer bureaucratie doordat je alles moet gaan bijhouden. Geldverspilling..
[..]
1. 'idee in de media'Op de TV bedoel je? Media is het meervoud van medium, waar de TV er 1 van is..
2. Internetpoll? SMS-poll? Nooit van gehoord? Werkt hetzelfde.. En met je afstandbediening iets kiezen kan niet met het huidige kabelsysteem. Misschien later als er een directe internet-TV connectie is..
[..]
http://www.discoreviews.nl/
[..]
Bijna iedere zelfsrespecterende gemeentesite of plaatselijke VVV heeft een fotoalbum met tekst..
[..]
Je schijnt jezelf flink interessant te vinden.. En ik wil je echt niet onderuit halen, maar je hebt volgens mij niet een erg hoog opleidingsniveau. Je kan geen fatsoenlijke zinnen maken namelijk en je 'ideeen' zijn OF niet haalbaar OF algemeen bekend OF missen een beredenering.
Het zijn ook allemaal onderwerpen die totaal niks met elkaar te maken hebben en je hebt ook geen flauw idee WAAROM je het wil waarmaken en HOE je het wil waarmaken. Wil je een politieke partij oprichten of bijvoorbeeld een adviesbureau?
"Domme mensen denken dat ze slim zijn, maar zijn het niet. Genieën verheugen zich in het feit dat ze nog zoveel leuks te leren hebben."
Net als 99% van de rest van de wereld zijn we hier ook wel behoudend hoor. Iemand met zulke onuitvoerbare ideeën als jij krijgt nergens een voet aan de grond, hoe oprecht en serieus je het ook bedoeld. Als je dit aan een politicus zou voorleggen zou hij glimlachen en zeggen: "ga nog even een jaartje of 10 studeren, dan zien we je wel weer".quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 04:53 schreef tinoz het volgende:
kom zelf maar eens met iets dan
Je gelooft toch niet echt dat ze serieus is hequote:
Ik mis de link niet. Of wilde je zomaar H. Teeuwen quoten.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:16 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Ja met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakzinnig
1) Als je de link niet mist snap je dus wat ik bedoelquote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:39 schreef MacKniver het volgende:
[..]
Ik mis de link niet. Of wilde je zomaar H. Teeuwen quoten.
En gelijk heb je. Als tinoz zich even in zijn eigen onderwerpen had ingelezen wist hij al lang dat veel van zijn ideeën al bestaan, voor nog meer problemen en/of bureaucratie zorgen of gewoon onhaalbaar zijnquote:Op donderdag 12 oktober 2006 10:49 schreef Kiteless het volgende:
1) Als je de link niet mist snap je dus wat ik bedoel
2) "daar kan ie niks aan doen" -> "met zo'n instelling...". Tuurlijk kan ie daar wat aan doen, gewoon eens een beetje verdiepen in wat zaken ipv. roepen "Ik weet nergens iets vanaf dus ik denk maar heel breed !".
Om eerlijk te zijn: de meeste van je ideeën wel. En hoewel idealistisch en wereldverbeterend ziet vrijwel alles er onhaalbaar, onbetaalbaar en onlogisch uit. En waarom: omdat je te drastisch te werk wilt gaan.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 19:31 schreef tinoz het volgende:
jij hebt ze zeker goed bekeken dan ?
Waarmee zou je dan geholpen moeten worden? Haal nou in vredesnaam eens die plaat voor je harses weg en kijk eens nuchter naar de haalbaarheid van je eigen ideeën kerel. Als je dat hebt gedaan en je zou met iets concreets aankomen wat uitvoerbaar is zou ik best kunnen helpen.quote:Op maandag 16 oktober 2006 15:16 schreef tinoz het volgende:
dan kan je me wss toch niet helpen....
Heb je je ei weer gevonden? BTW ik snap echt de ballen er niet van, van jouw reactiequote:Op donderdag 19 oktober 2006 05:21 schreef tinoz het volgende:
snelle lezers zijn er veel
Hhm echt jouw gedrag maakt me bangquote:
quote:
Beide bestaan al op enorm veel sites. Hoe wil je het jouwe populair maken? Daarnaast las ik iets van registratie met het opsturen van ID gegevens. Zal je niet in dank worden afgenomen, jaagt gebruikers weg.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 04:50 schreef tinoz het volgende:
ik wil een chatbox maken dat haalbaar is ,
en een profielen data base dat haal baar is
DDS.nl? Was ooit een digitale stad, kwam echter niet goed van de grond. Ook hier zul je weer met een goed onderbouwd plan moeten komen voor je eraan begint.quote:een virtueele stad nabouwen met interactieve opties wat theoretisch mogelijk is
Zoiets als MSN? Kan je ook je gesprekken in opslaan, en is mateloos populair. Wat voor conversatieprogramma heb je in gedachten die MSN naar de kroon zou kunnen steken?quote:ik wil een conversatie manager ontwikkelen wat practisch haalbaar is
en ik wil een archieferings systeem ontwikkelen wat ook praktisch haalbaar is
Mooi streven. Reclame voor fair trade is er vrij weinig, anderzijds zijn die producten al zo duur. Hoe wil je je video's aan de man brengen?quote:verder wil ik videos maken over zaken zoals fair trade wat ook practisch haalbaar is en ik mss binnen kort met een paar vrienden ga doen
Ik heb je ideeën gelezen, en er commentaar op gegeven. I rest my casequote:verder is er hier niet een iemand diede tijd heeft genomen zich iets te verdiepen in mijn ideetjes want heel veel ideetjes houden onderling verband
zoals die profielen data die kan geintergreerd worden met een interactie virtuele wereld
ik weet dat juist dat erg hoo gegrepen is maar als ik gewoon makkelijk begin met het ontwikkelen van een profielen data base en ik al data begin in te zamelen dat ik al een eind opweg ben zeg maar . dan kan de rest er altijd wel bij komen
Je hebt doorzettingsvermogen, dat moet ik toegevenquote:beter geprobeerd dan neit toch?
Jep, maar hoe je de gevestigde chatsites / IRC van hun plaats wilt verdringen is mij een raadsel...quote:ik vind dat er gewoon gebrek is aan veilig chatten en daten .via een chatbox eni k het idee gewoon erg intrigrerend vind
Je gelooft ergens in, en dat is mooi. Maar geloof alleen is niet genoeg. Er zijn hier ook genoeg mensen die je zouden kunnen helpen, als je goede argumenten hebt om anderen te overtuigen van je gelijk. En daar schort het bij je aan. Je hebt een hoop leuke ideeën, maar het ontbreekt je aan goede argumenten (elk argument waar je mee kwam is, al dan niet op een vriendelijke manier, van tafel geveegd).quote:mar zegt het je al neit genoeg dat ik door blijf zetten ? bewijst dat al neit dat ik denk dat er echt iets in het verschiet ligt ?
Als ik de tijd ervoor had zou ik misschien nog mee willen helpen ook, ik heb het alleen onwijs druk met werk en studie. Maar wie weet als je in de toekomst een aantal plannen hebt waarvan ik 't idee heb dat het resultaat de moeite kan lonen...quote:Het lijk mij gewoon nogsteeds een goede zaak en al de moeite waard en ik wil het echt wel concreter maken en als het moet doe ik het alleen maar ik vraag hier dus alleen maar hulp van mensen die me daar in willen / kunnne steunen omdat ik weet dat ik in mijn eentje een erg harde en lange weg voor de boeg heb zeg maar.
Als ik een sinaasappel zie die rijp genoeg is en niet vol beestjes zit koop ik hem. Het probleem is niet alleen dat jij je sinaasappels allemaal op 1 hoop gooit, maar er ook nogal wat onrijpe tussen zittenquote:er is een man die sinasappelen verkoopt : die is nieuw ... iedereen geeft hem commentaar dat ie zijn sinas appelen verkeert stapeld maar hij blijft ze op een hoop gooien en verkoopt niets en jij wilt gewoon een sinas appel ....
wat is er dan zo moeilijk om die stapel te laten voor wat het is en die sinas appel gewoon te kopen ?
want deze mang gelooft dat hij na het verkopen van maar ene paar sinaspallen mensen kan vinden die hem kunnen helpen met stapelen en vanuit daar verder kan maar zelf nu nog niet wil kan stapelen
Wel, we zullen zien. Ik ben benieuwd of je binnenkort echt met iets bruikbaars aan komt. Het zou me eerlijk gezegd verbazen, maar je weet maar nooitquote:Dit kan niet alleen maar dit GAAT iets moois zijn , en als ik op een of andere manier de moed ooit verlies en stop met alles herninner mij dan maar aan dat ik echt een nepper was want dat motiveert mij het best om door te gaan omdat ik het gewoon wil waarmaken diep diep van binnen .
Vind eerst maar eens mensen die uberhaupt willen bordurenquote:Op donderdag 15 juni 2006 23:02 schreef tinoz het volgende:
waar vind je mensen die samen met je aan een goed onderwerp verder borduren om het doel te bereiken ? ik wil op intresse zoeken enzo maar ik weet niet hoe ...
Gelukkig maar... al die mensen die die andere 3d steden hebben gemaakt dachten allemaal "laten we het wat slechter aanpakken !"...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:58 schreef tinoz het volgende:
er zijn al steden waar je door kan lopen op 3D nogiets punt enl maar ik wil het wat beter aanpakken ..
As in..quote:Welcome to my site ...
My name is Tinoz and pleased to meat you
Dat is wel een hele groffe ja hehequote:
Als je nou zo terug loopt naar je kamer he,quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 00:17 schreef tinoz het volgende:
niets daarom zoek ik hier mensen en voor jou geld die pagina ook die ik aan admiraal anaal heb gegeven
En ja mijn shat is nog altijd beter dan jouw shat ook al heb je shat![]()
Okquote:Op maandag 23 oktober 2006 21:04 schreef tinoz het volgende:
lach maar
Nogal wiedes, ik maak ook niet van die malle opmerkingenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:19 schreef tinoz het volgende:
je bent heus niet leuk hoor kitlle , ik verziek jou posts toch ook niet of wel dan ?
Jaaah, da's de oplossing voor alle wereldproblemen! Iedereen verbieden onaardig tegen elkaar te zijn. En wie wel onaardig is verplicht in diciplinaire 'aardigheidskampen' opsluiten.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:59 schreef tinoz het volgende:
en nu mogen anderen mensen die wel aardig zijn weer in deze topic posten
OH NOES?!!11gestapo!$#!@!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:58 schreef tinoz het volgende:
en tinoz gooit een rotte meloen tegen kittelaar aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |