abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39157581
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 19:05 schreef Horsemen77 het volgende:

[..]

bek dicht
Doei.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 21:33:53 #52
151199 tinoz
Alter Reality
pi_39161440
voor je iets zei , je mag je topic nog veranderen , raad ik je eerst aan even op www.tinoz.com te kijken en daarna je oordeel te maken.

Nee ik heb geen opleiding gedaan (problemen mee?)

Opbouwende kritiek is welkom (hint)

de ideeen die je vergelijkt komen misschien wel overeen maar zijn niet het zelvde. je kan als slimme mense vast de topics op mijn toch al lege forum wen vinden.

leuk dat je in mijn hoofd kan kijken en je weet dat ik geen flauw idee heb waarom ik het allemaal wil doen , denk dat je ingebeemed was op het hoofd van mijn buurman

ik vind mezelf zeker interresant want ik snap niets van mezelf en dat doen andere ook niet , eerst van je zelf lere nhouden voor je van andere mensen kan houden zeggen ze wel eens dat doe ik door de dingen die ik interressant vind neer te kalken en zo goed mogelijk wil uitwerken en dat vind ik wel interresant van mezelf en ben blij dat ik neit dag en nacht met mijn eigen dingetjes bezig ben maar die gewoon leef en dat vind ik geen eigendunk

via een iso is het weldegelijk mogelijk arbeids voorwaarde ndoor te voeren . vertel me eens dat ik ongelijk heb en kom maar met concrete bewijzen aub ... dat is dna maar kinderachtig al snap ik voor geen meter wat je er mee bedoelt , zal mijn opleidings niveau wel zijn .

over die fair trade kan je meer vinden op genti maar die site is nog in de maak ...
ik moet alles alleen doen en ook alle achtergrond info zelf opzoeken en doordat alles breed is (zo ben ik altijd al geweest ) kan ik me eignlijk nergens goed in verdiepen , schoonheids foutje ;-)

ow en nog een ding

Brazilie gaat weer winnen .
Save Us From Fashion !
pi_39161503
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:51 schreef Maverick_tfd het volgende:
Tinoz, die opmerkingen over je interpunctie en je taal over het algemeen, zijn als tip bedoeld door verschillende posters hier. Waarom doe je het af als een lachtertje? Het is wel degelijk vitaal als je een idee over wil brengen. En lees nu niet over deze post heen maar doe er iets mee!
Je leert ook niks he?
  vrijdag 23 juni 2006 @ 21:49:54 #54
151199 tinoz
Alter Reality
pi_39161977
owja .... ff vergeten !
sorry , was iets te enthousiast ...

[ Bericht 1% gewijzigd door tinoz op 23-06-2006 22:54:22 ]
Save Us From Fashion !
pi_39162367
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 21:33 schreef tinoz het volgende:
doordat alles breed is (zo ben ik altijd al geweest ) kan ik me eignlijk nergens goed in verdiepen , schoonheids foutje ;-)
Ik denk dat dat jou probleem is. En dat bedoelde ik ook met mijn eerste opmerking 'Je hebt de klok horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt'.. No offence, maar ik denk dat je gewoon te weinig weet over de onderwerpen om er een vernieuwende mening over te hebben.
Dat forum waar je het steeds over hebt is trouwens zeeeeeer onoverzichtelijk.. Alle onderwerpen staan door elkaar en er wordt over alles gepraat.. Soms Engels, soms Nederlands.
En alsjeblieft! Doe wat aan je schrijfwijze
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 23:02:18 #56
151199 tinoz
Alter Reality
pi_39164803
No offence taken.

eey kluup, als je het idee hebt om iets te te ontwikkelen hoed je toch niet ook alles zelf te doen ...
Mijn idee was om de kennis dan ook te delen met veel mensen ,die er wel verstand van hebben ( zoals je had kunnen lezen) en daarna het idee een beetje te managen of helemaal uit handen te geven.

Een persoon kan veel , kijk maar naar OneMan maar ik zie mezelf echt niet al mijn ideetjes uit werken hoor !!

het zijn dan ook nog maar ideetjes in de begin fase ,de bedoeling was dat je ze zou oppakken en er wanneer mogelijk, iets mee zou doen .

BTW : mijn forum is neit zoals andere fora. het is speciaal voor de onderwerpen van de site gemaakt en dus niet voor een alledaags gesprek over koetjes en kalfjes
Save Us From Fashion !
pi_39165205
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 23:02 schreef tinoz het volgende:
eey kluup, als je het idee hebt om iets te te ontwikkelen hoed je toch niet ook alles zelf te doen ...
Mijn idee was om de kennis dan ook te delen met veel mensen ,die er wel verstand van hebben ( zoals je had kunnen lezen) en daarna het idee een beetje te managen of helemaal uit handen te geven.

Een persoon kan veel , kijk maar naar OneMan maar ik zie mezelf echt niet al mijn ideetjes uit werken hoor !!

het zijn dan ook nog maar ideetjes in de begin fase ,de bedoeling was dat je ze zou oppakken en er wanneer mogelijk, iets mee zou doen .
Maar het is zo.. hoe moet ik het noemen? Het is los zand.. Die ideetjes die jij hebt zijn bij elkaar geraapt en hebben niet 1 gemeenschappelijk doel.
Iedereen heeft wel van die zaken die ze niet aanstaat, maar opent er dan hoogstens even een topicje over op fok.
En je ideeen zijn niet eens ideeen, je zit nog in de fase ervoor. De probleemanalyse.. Wat is je probleem?
Het belang van een goede probleemanalyse wordt nogal eens onderschat. Wat is het probleem achter het probleem?
Er is sprake van een probleem als de actuele en de gewenste situatie niet overeen komen. Het analyseren van het probleem en herformuleren zal veelal verrassende resultaten opleveren. Het is zonde van je tijd om je energie in te zetten voor het oplossen van een probleem als deze niet goed is geformuleerd. Begin daar dus eens mee.
Neem nou dat zuiveren van het water in de Singel.. Hoe KOM je erop? Vind je het er vies uitzien? Zie je dode vissen drijven? Stink het? Heb je laboratoirumonderzoek gedaan?
Wat wil je bereiken? Hoe schoon moet het water zijn? Wat zijn je normen? Wat voor een gevolgen kan het zuiveren hebben..

etc.. etc..
  vrijdag 23 juni 2006 @ 23:18:54 #58
33062 DarkBlue
mompelkipje
pi_39165475
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 19:05 schreef Horsemen77 het volgende:

[..]

bek dicht
Ze schijnt het inderdaad niet te snappen nee...
...oh wacht het is Faithy... die snapte geloof ik wel meer niet... hehe.

Ohja, Tinoz... als je a) wat beter met je Nederlandse taal om leert gaan, b) je serieus wil verdiepen in nieuwe plannen voor de wereld en c) HBO niveau hebt (wat ik sterk betwijfel, maargoed) kijk dan eens naar de studie Concept Design (Saxion Enschede). Mag je elke dag, elk cluster, 4 jaar lang met de wildste plannen komen en ze uiteindelijk gerealiseerd zien.
Spijker je research en Nederlands wat bij, en je kunt met je enthousiasme bergen verzetten.

[ Bericht 18% gewijzigd door DarkBlue op 23-06-2006 23:21:43 (zieltjes winnen) ]
I wonder why they call'em fingers... 'cause they never fing - oh, there you go.
pi_39167801
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 23:49 schreef tinoz het volgende:
ik heb net een topic gelezen over mijn forum en dat was niet mooi .. ik heb verschillende ideeen en ik zal er een paar geven
quote:
ik wil graag dat de fair trade op alle producten in de winkels gestimuleerd word door de politiek en dat die de handel op hun beurt weer door middel van iso's en dergelijke de goede kant uit helpt
Ik denk dat de Neely het niet eens met je zal zijn. Politiek die handel in iets stimuleert ligt nogal gevoelig.
quote:
... verder wil ik graag dat het water in mijn stad gezuiverd wordt dat in de singels stroomt
Welke singels? Welke stad? Welke norm, wat moet gezuiverd worden?
quote:
en dat er een forum op internet ontstaat dat alles wat er gezegd wordt en bekritiseerd wordt etc onder een grote brei van informatie huist waardoor er een soort van ensyclopedie over iets ontstaat waarvan je kan uitgaan dat het voledig is en dat ieder onderwerp geheel wordt uit gebreid door middel van een vertakkings systeem dat ik een beetje heb uit gedacht dat dan in alle talen wordt gepubliceerd en ook door kenners wordt gerunnd die nu comments geven ipv admins ,

Aangezien dit niet met vrijhwilligers bewerkstelligd kan worden zullen ambtenaren dit moeten doen, een soort staatsinternet ofzo?
quote:
ik wil iets aan de bureaucratie doen door mensen die in de bureaucratische gelegenheden werken een profiel te geven op internet en daar mensen en dus vooral clienten op hun laten stemmen en ze hun feedback late ngeven zodat mensen weten hoe er door ze met mensen wordt omgegaan en wat voor problemen er zijn op getreden en of opgelost ...
Een soort Idols voor gemeente ambtenaren? En wie verwerkt die gegevens? Ambtenaren zeker, weer extra papieren?
Ik heb helemaal geen zin in stemmen, die buereaucratie moet doorbroken worden door wetgeving, niet door breazersletjes die gaan stemmen op lekeker gemeenteambtenaren.
quote:
ik wil een idee in de media doorvoeren waardoor er een stem optie ontstaat in de afstands bediening waarmee men kan stemmen op ideeen en stellingen die door het nieuws worden opgegeven waarop later weer mensen kunnen refereren.
Het kabelbedrijf zend een signaal uit. De aanpassing die jij wilt doen kost nogal wat? Waar ga je op bezuinigen? En hoe ga je iedereen voorzien van deze mogelijkheid?
quote:
ook zou ik graag een sterren systeem voor cafees en discotheken zien waaraan je kan zien wat voor zaak het is die je ingaat en je op een onafhankelijk forum kan lezen wat er daar plaatsvind .
Staatskroegen dus?
quote:
verder wou ik graag de binnen stad van de stad waar ik woon laten verdigitailseren om er mensen een virtueele tour in aan te kunnen bieden met de nodige relevante informatie. dat zijn een paar puntjes van wat ik graag zou willen doen en waar mijn forum nu overgaat en waar mijn website en ik aan toegewijd zijn ..
Als je van mening bent dat daar behoefte aan is kun je zelf zo`n site beginnen. Zoek sponsors en ga je gang!
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
  zaterdag 24 juni 2006 @ 01:33:44 #60
151199 tinoz
Alter Reality
pi_39169138
[/quote] Ik denk dat de Neely het niet eens met je zal zijn. Politiek die handel in iets stimuleert ligt nogal gevoelig.
quote:
Dat is dan erg jammer voor Neely ... het gebeurdt toch al wie denk jij dan dat de iso norm 9000 hebben bedacht ? die wordt ook over (correct me if I am wrong) wereldwijd ingevoerd.
Welke singels? Welke stad? Welke norm, wat moet gezuiverd worden?
quote:
tebeginnne Breda, wat ik ben zuiveren bedoel is zorgen dat het troebele water kan bezinken de fietsen eruitgehaald worden en dat allemaal ZONDER de natuur te schaden , ik heb wat ideetjes daarover op http://water.tinoz.com staan. we hebben singels en in breda zijn ze nu bezig met een project waarop het mooi zou kunnen aansluiten, namelijk het terug brengen van de haven , niet dat die op vacantie was maar die was gedempt
Aangezien dit niet met vrijhwilligers bewerkstelligd kan worden zullen ambtenaren dit moeten doen, een soort staatsinternet ofzo?
quote:
nee nee het wordt een publiek gebeuren dat enkel draait op een server en verder alle statestieken vrijlijk naar buiten brengt zonder tussenkomst van ambetnaren enzo , dat zou ook erg vreemd zijn indd als het meer bureaucratie met zich mee zou brengen
Een soort Idols voor gemeente ambtenaren? En wie verwerkt die gegevens? Ambtenaren zeker, weer extra papieren?
Ik heb helemaal geen zin in stemmen, die buereaucratie moet doorbroken worden door wetgeving, niet door breazersletjes die gaan stemmen op lekeker gemeenteambtenaren.
quote:
Het is ook niet direct voor jou het is voor mensen die in aanmerking zijn gekomen met de bureaucraite , mensen hebben eerder de neiging te stemmen over iets of op iemand als ze daar zelf mee te maken hebben gehad
Het kabelbedrijf zend een signaal uit. De aanpassing die jij wilt doen kost nogal wat? Waar ga je op bezuinigen? En hoe ga je iedereen voorzien van deze mogelijkheid?
quote:
Ja dat is iets dat misschien met een enorme lening moet worden opgestart of indd door sponsoren betaald moet worden , mss is er nog iemand warm vor te krijgen die thet met de ideetjes eens is .
Mensen zouden dan eingelijk standaard allemaal zo een apparaat moeten ontvangen waarmee ze hun feedback kunnen geven dat lijkt me ook erg tof , zo worden mensen meer betrokken bij actuele zaken. Waarvan dit betaald moet worden is ook weer hier de vraag maar het is niet onmogelijk we leven altijd nog in ee n1ste wereldland .
Staatskroegen dus?[quote]

Nou restaurants hebben ook sterren en die zijn toch ook neit van de staat ? net als campings trouwens je denkt wel veel in het staats hokje vind ik ...

nou dat was het weer

ik heb de quote omgedraaid ? whahah dat ga ik niet meer veranderen geen zin in ik ga nu eten ik hoor wel wat je er verder van denkt !
Save Us From Fashion !
pi_39179418
Van je site:
quote:
Het kraakhelder maken van het water in breda en haar singels zuiveren van fietsen en dergelijke vol te gooien met japanse kooi karpers en zo schoon maken dat er in gezwommen kan worden.
Hahah.. Japanse Koi-karpers 's Nachts schepnetje erin en weg zijn je visjes.. En ik vind het 'zuiveren van water' wel even iets anders dan 'fietsen uit het water halen'. Dat laatste wordt ook echt nu al wel gedaan.. Echt.. bespaar jezelf de moeite, want je hebt gewoon geen idee waarover je praat. Het ontbreekt je aan kennis, zelfkritiek, zelfkennis en enige vorm van organisatie in je vraagstukken/website..
pi_39179462
Oja.. En de ISO 9000 is een kwaliteitsnorm.. GEEN vorm van 'eerlijk handelen'. Eerlijk handelen bestaat ook eigenlijk helemaal niet. Want handel is geen vorm of iets eerlijk is of niet. Handel gaat over vraag en aanbod. En als er geen vraag is naar kwalitatief mindere 3e wereldproducten dan houdt het handelen al snel op
  zaterdag 24 juni 2006 @ 17:25:17 #63
151199 tinoz
Alter Reality
pi_39181458
ik dacht dat ik redelijk duidelijk was in mijn website maar als jij het beter kunt dan mag jij het ook doen
Save Us From Fashion !
  zaterdag 24 juni 2006 @ 20:54:48 #64
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_39187992
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 17:25 schreef tinoz het volgende:
ik dacht dat ik redelijk duidelijk was in mijn website maar als jij het beter kunt dan mag jij het ook doen
dat is kritiek op een ander afschuiven, wat de opmerkingen over zelfkritiek betreft hebben diegene dus volkomen gelijk.

en ja dit is een tvptje want dit topic is echt een lachertje
OJAAJOH?
  zondag 25 juni 2006 @ 19:42:39 #65
151199 tinoz
Alter Reality
pi_39217272
hee DarkBlue dat klinkt erg interressant maar ik kan daar dus inderdaad niet zomaar mee beginnen , ik ben ongeveer op 14jarige leeftijd ontspoort en heb nog wel op verschillende scholen gezetten to mijn 19de maar heb niets af gemaakt .

daardoor heb ik nu enkel mijn creativiteit en mijn 3 havo / 4 mavo kennis om mee te werken , geloof niet dat dit erg veel respect afdwingt hier ;-) maar daar ben ik me al van bewust ...

mijn DarkBlue mijn antwoord is dus wel deels beantwoord , op die school in enschede dus .

Dankje voor je hulp

groeten Tinoz
Save Us From Fashion !
  zondag 25 juni 2006 @ 19:50:47 #66
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_39217582
WAUW je hebt hoofdletters D en T ontdekt! Nu de rest van de toetsen nog combineren met de Shift-toets, dan ben je er!
censuur :O
  dinsdag 27 juni 2006 @ 23:17:35 #67
151199 tinoz
Alter Reality
pi_39304287
dus ik ben er bijna ....
Save Us From Fashion !
  donderdag 29 juni 2006 @ 23:37:28 #68
148801 Pangaea
close encounters
pi_39374746
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 16:08 schreef Kluupkluup het volgende:
Oja.. En de ISO 9000 is een kwaliteitsnorm.. GEEN vorm van 'eerlijk handelen'.
Er zijn echter ook andere certificeringen aanwezig zoals een 'Groenkeur'.
http://www.groenkeur.nl/over-het-keurmerk.htm

Waarom zou er dan niet een dergelijke certificering kunnen komen voor zoiets als 'fair-trade'?
quote:
[b]Eerlijk handelen bestaat ook eigenlijk helemaal niet. Want handel is geen vorm of iets eerlijk is of niet. Handel gaat over vraag en aanbod. En als er geen vraag is naar kwalitatief mindere 3e wereldproducten dan houdt het handelen al snel op
Ik ben met je eens dat handel nooit volledig eerlijk kan zijn, want dan mag er geen winst worden gemaakt en dan is concurrentie uit den boze.
Maar er kan natuurlijk wel strengere regels komen ALS een bedrijf voor een dergelijke 'eerlijke handel certificering' in aanmerking wilt komen....
Ik geloof in alles,
behalve in de waarheid.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 03:47:32 #69
151199 tinoz
Alter Reality
pi_39415647
er mag wel winst gemaakt worden zolang de winst maar eerlijk verdeeld wordt
Save Us From Fashion !
  zaterdag 1 juli 2006 @ 10:39:28 #70
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_39417911
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 19:06 schreef Kluupkluup het volgende:
"Domme mensen denken dat ze slim zijn, maar zijn het niet. Genieën verheugen zich in het feit dat ze nog zoveel leuks te leren hebben."
Die komt in mijn spreukenboekje.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zaterdag 1 juli 2006 @ 21:19:57 #71
151199 tinoz
Alter Reality
pi_39432632
groot heids waan ik leid er aan als de medicatie ertegen niet verplicht was liet ik het staan.
Save Us From Fashion !
pi_39437577
Volgens mij kan je beter even in de gouden gids zoeken onder de P van 'psycholoog'
pi_39438043
misschien zijn je ideeen leuk maar ze komen erg onhaalbaar over en je komt zelf over als een kind van 12 vooral in je schrijfwijze....

Zo neemt niemand je serieus dus ik zou daar eerst eens wat aan gaan doen
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  donderdag 6 juli 2006 @ 05:52:18 #74
151199 tinoz
Alter Reality
pi_39563046
achja ... je moest eens weten
Save Us From Fashion !
  donderdag 6 juli 2006 @ 10:57:50 #75
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_39566440
[off-topic]

Dames, dames.....even terug naar de basics. Tinoz komt met een topic en lijkt daar in zijn postings erg serieus over te zijn. Dat verdient dus 'geen antwoord' of een 'serieus antwoord', maar niemand is gebaat bij afzeik-oneliners over schrijfstijl of al dan niet nodig hebben van psychologische ondersteuning.

Ik vind het getuigen van inzicht en volwassenheid als 'men' dus in staat zou zijn om door de spellings-'uitdagingen' heen te kijken en uit te leggen WAAROM het topic gelul zou zijn. Dat vraagt argumenten en daar zou Tinoz dan weer iets mee kunnen. Je weet nooit wie er achter een naam of avatar zit, maar het wel eens kunnen dat Tinoz inderdaad een beperkte opleiding heeft en dus minder goed kan spellen of schrijven. Juist in dat geval vind ik het bewonderenswaardig dat hij het lef heeft zijn mening te ventileren, al dan niet met de nodige hindernissen. Kijk naar zijn mening en niet naar zijn schrijfstijl.

Voor Tinoz: neem nu gvd eindelijk eens de spellingsadviezen ter harte van de overige posters. Misschien dat je basis opleiding niet voldoende is, maar dat zou je er niet van moeten weerhouden gaandeweg dingen erbij te leren.
[/off-topic]
  woensdag 12 juli 2006 @ 22:33:31 #76
151199 tinoz
Alter Reality
pi_39769878
snap niet waarom dit oftopic zou zijn .. vind inderdaad dat ze door mijn schrijfding heen moeten kijken.
Maar ik vind de Saxion een erg goed voorstel ik denk dat ik er iets mee ga doen ondanks dat ik door wat problemen met mijn adoptie ouders en nog wat andere problemen van school ben gegaan toen ik
HAVO -VWO niveau had .... ik ga als het lukt proberen binnen een jaar de Havo af te maken en dan zal ik jullie allemaal verbazen met wat deze topic starter allemaal gaat bereiken... (die zin klopt niet maar soit). Ik geloof dat intiligentie en opleiding niet altijd met elkaar gepaard gaan dus ik geloof dat ik nog veel kan bereiken en met de hulp van een gerchte opleiding mijn doelen kan verwezelijken, want gelukkig heb ik doelen en draag ik ee nwarm hart toe aan vele die dat goed kunnen gebruiken ook al merken ze er nu niets van. Op deze topic heb ik veel gezeur gehad en veel onaardige berichten maar dat is gewoon de FOK stijl heb ik al door .... ik zoek mensen die toegewijd << zijn in wat ze doen en willen bereiken en als ik er eentje vind in deze wirwar van gepraat en gedoe dan ben ik daar toch verder mee gekomen en dat zou ik heel mooi vinden.

Ook geloof ik dat ze het allemaal neit zo slecht met me voor hebben maar het gewoon mensen zijn die een topic maar half lezen en dan blijven hangen op mijn spelfouten .... voorbeeld als ik zeg
"brand in je haar staat", dan moet je misschien even denken maar dan begrijp je ook wel dat je neit moet gaan zeuren over dat ik het fout formuleer maar je beter een emmer water over je kop kan gooien... het zijn dan ook de mensen die dat doen die ik wil bereiken en het gaat om de emmer (in dit geval de ideetjes) en niet om hoe ik het breng .. het is dus wat ik breng en zeg daar over wat je wilt zeggen maar alle begin is moeilijk en nooit geschoten is altijd mis zeggen ze wel eens dus wat houd mij en jou dan nog tegen om ook eens een poging te wagen op het gebied van problematiek en andere richtingen die nog voor ons open liggen of al deels door bepaalde mensen ingeslagen zijn...

Om te zeggen dat dingen zoals ik ze voor ogen heb al bestaan en het de moeite niet meer is om er daardoor mee door te gaan , vind ik ook erg achterhaald omdat je je dan neit verdiept hebt in de ideetjes die ik heb ..

Enige aandacht is vereist en anders dan kan je beter niet reageren op de topic naar mijn mening ....

Als de moderators het hier niet zo druk hadden had ik ze wel gevraagd om dat soort typetjes te weren uit mijn topic ... en om die reden heb ik ook zelf een klein forumpje begonnen waar ik zelf zonder pardon dat soort mensen een ban geef en hun berichten weghaal. Het is misschien niet druk bezocht maar het is wel kwaliteit en dat ontbreekt nogal eens op dit soort fora dat weet ik en bijdeze heb ik dat dan ook eindleijk gezegd ..

Ik ga nu stukken minder komen om te checken of er gereageerd is dus als je me echt wilt bereiken met de juiste reden kan je dat doen via mijn profiel ... de weg wijst zichzelf uit .

Voor de mensen die nog wille ndiscussieren ga je gan en nog een prettige tijd ...

Groetjes

Tinoz

ps: ik kom er toch wel
Save Us From Fashion !
  donderdag 13 juli 2006 @ 00:35:00 #77
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_39774388
Begint Maikuuul nu ook al met klonen
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_39775055
quote:
Op maandag 19 juni 2006 14:13 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En in de VS kan je dan een miljoentje claimen wegens oplichting, want meer is het niet! Vooral AH heeft hier een handje van, daar is het *altijd* in het nadeel van de consument. C1000 doet het 2 kanten op, dat geeft niet, simpelweg besparing op onnodige controles door het personeel.
Wat die sla betreft: er staat waarschijnlijk 400 ge op! Die "e" staat voor een gemiddelde: neem 1000 zakken sla, dan zou je op 400 kg uit moeten komen.
Die E staat toch voor minimale inhoud? Teminste dat zei m'n pa, hij moest laats in de Fortuin frabriek (Wilhelmina pepermunt enzo) zijn, die pepermuntjes worden per stuk gewogen zodat er precies 251gr in een verpakking zit en niet 249 of 250. Dat doen ze om die rechtzaken zoals in Amerika te voor komen. (Wel geinig die 1gr kost ze per jaar 30.000 euro )
  donderdag 13 juli 2006 @ 21:43:35 #79
149838 Q-Tip
Diamonds on my Neck
pi_39801354
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 22:50 schreef Pangaea het volgende:
Maar laat ik hier dan mijn frustratie vertellen, wat ik vaak tegen kom.
Zo zie je tegenwoordig met die 'supermarkten prijzen oorlog' dat managers
de meest rare stunts uithalen om toch te verkopen. Zo ben ik al vaak tegen
gekomen dat er in aanbiedings schappen ook producten tussen liggen die
niet voor die aanbiedingsprijs te koop staan. Kom je bij de kassa en er wordt
de normale prijs voor berekend. En maar heel weinig mensen die dan terug gaan.
Vandaag ben ik ook nog tegen gekomen dat in een zak groenten niet de juiste
hoeveelheid in zat. Op de zak stond 400gram, maar in werkelijkheid zat er bij
zes zakken maar een gewicht tussen de 350 en de 390 gram in. (Kleine steekproefje...)
Heb je er wel eens overna gedacht dat het misschien niet van de supermarkt afkomstig is? Ik heb zelf in een supermarkt gewerkt, en vaak leggen klanten waren verkeerd terug, gewoon omdat ze geen zin hebben even terug te lopen. Zo kan het zijn dat je producten opeens duurder vindt, of goedkoper, dan je van tevoren dacht. Nog nooit is mij gezegd dingen expres tegen een hogere prijs ergens in een bak te mikken, om klanten te flashen.

Over die zakken, dat moet je per merk bekijken, je kan bijvoorbeeld AH niet de schuld geven als, zeg, Venco komt met minder drop dan op het pak staat. Dat is wel heel makkelijk. Hetzelfde geld voor eigen merken. Dacht je dat die achter in de winkel gefabriceerd/geproduceerd worden? Niet dus, dat lijkt mij ook wel.

Je hoort vaak klachten over supermarkten, maar ga er zelf maar eens werken, en je zal zien dat het fors tegenvalt. Ik kan hier nog veel meer misverstanden uit de weg helpen, maar daar zie ik hier het nut niet van in
  donderdag 13 juli 2006 @ 21:45:23 #80
149838 Q-Tip
Diamonds on my Neck
pi_39801405
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 00:57 schreef mister_dog het volgende:

[..]

Die E staat toch voor minimale inhoud? Teminste dat zei m'n pa, hij moest laats in de Fortuin frabriek (Wilhelmina pepermunt enzo) zijn, die pepermuntjes worden per stuk gewogen zodat er precies 251gr in een verpakking zit en niet 249 of 250. Dat doen ze om die rechtzaken zoals in Amerika te voor komen. (Wel geinig die 1gr kost ze per jaar 30.000 euro )
Nee, die E staat voor de mu, het gemiddelde, geloof ik. Zo kan het zijn dat je soms 249 of 251 hebt, als er 250 op staat. Weet hier echter het fijne niet van, maar geloof me, de supermarkten zelf kunnen daar weinig aan doen. Dan moet je bij de producten zijn, die weten er vast meer van
  donderdag 13 juli 2006 @ 22:09:59 #81
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_39802225
TVP
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 08:53:46 #82
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_39812366
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 21:45 schreef Q-Tip het volgende:
Nee, die E staat voor de mu, het gemiddelde, geloof ik. Zo kan het zijn dat je soms 249 of 251 hebt, als er 250 op staat. Weet hier echter het fijne niet van, maar geloof me, de supermarkten zelf kunnen daar weinig aan doen. Dan moet je bij de producten zijn, die weten er vast meer van
Niet waar, Q-Tip. Op zich ben ik het met je eens dat de supermarkten niet zelf de zakken Venco drop of wat dan ook vullen en daar een gewicht op de verpakking zetten. Ze verkopen dat spul echter wel en dat maakt ze verantwoordelijk voor het product. Als je als klant al kan vaststellen dat er te weinig vulling in verpakkingen zit, is het vrij eenvoudig voor een supermarkt om dat te verifieren (men neme een weegschaal, notebook en een willekeurige zaterdaghulpscholier en gaat aan de slag). Als blijkt dat het niet klopt, moet de supermarkt dus terug naar de leverancier, want de klant kan in dit geval de supermarkt aansprakelijk stellen. De super heeft er dus zelfs belang bij dat hun leveranciers zich aan de regels houden.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 12:39:39 #83
149838 Q-Tip
Diamonds on my Neck
pi_39817959
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 08:53 schreef Circle het volgende:

[..]

Niet waar, Q-Tip. Op zich ben ik het met je eens dat de supermarkten niet zelf de zakken Venco drop of wat dan ook vullen en daar een gewicht op de verpakking zetten. Ze verkopen dat spul echter wel en dat maakt ze verantwoordelijk voor het product. Als je als klant al kan vaststellen dat er te weinig vulling in verpakkingen zit, is het vrij eenvoudig voor een supermarkt om dat te verifieren (men neme een weegschaal, notebook en een willekeurige zaterdaghulpscholier en gaat aan de slag). Als blijkt dat het niet klopt, moet de supermarkt dus terug naar de leverancier, want de klant kan in dit geval de supermarkt aansprakelijk stellen. De super heeft er dus zelfs belang bij dat hun leveranciers zich aan de regels houden.
Zo werkt dat (jammergenoeg) niet. Supermarkten zijn alleen uit op winst. Wordt je 18? Dan is je 'carriere' bij de supermarkt over, te oud = te duur. De kans is klein dat een supermarkt vrijwillig extra mensen in dienst neemt, alleen om dat te proberen, hoe simpel en goedkoop het ook mag wezen. (Niet dat ik het er niet mee eens ben).

Ik weet te weinig over het aansprakelijk stellen van supermarkten wanneer een leverancier zijn zaakjes niet op orde heeft. Het is niet te doen om alle waren die aanwezig zijn te wegen en misschien terug te sturen, wat weer kan leiden tot lege schappen en boze klanten. Nee, ik vind het te makkelijk om het probleem bij de supermarkt neer te leggen.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 12:46:35 #84
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_39818191
Sinds wanneer zitten leden van de jostie-band op internet..?
-=[ Kiteless ]=-=[ To dream of love ]=-
pi_39827982
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 12:46 schreef Kiteless het volgende:
sinds er spraak herkenning bestaad die woorden herkend aan de hand van het aantal speeksel druppels dat bij het uitspreken van een woord op het scherm worden gelanceerd
pi_39832728
@TS je bent een idealist dat is mooi. heb je al overwogen om je eigen intezetten voor een politieke beweging? Hoef je niet gelijk landelijk te denken maar de lokale politiek kan altijd genoeg vrijwilligers gebruiken. Uit eigen ervaring weet ik dat je daar mensen vindt waarmee je kan praten en kan proberen dingen te veranderen.
  maandag 17 juli 2006 @ 08:56:30 #87
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_39897504
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 12:46 schreef Kiteless het volgende:
Sinds 25-4-2006 (zie je activeringsdatum in je eigen fotoboek)
  maandag 17 juli 2006 @ 09:04:27 #88
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_39897600
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 12:39 schreef Q-Tip het volgende:
Zo werkt dat (jammergenoeg) niet. Supermarkten zijn alleen uit op winst. Wordt je 18? Dan is je 'carriere' bij de supermarkt over, te oud = te duur. De kans is klein dat een supermarkt vrijwillig extra mensen in dienst neemt, alleen om dat te proberen, hoe simpel en goedkoop het ook mag wezen. (Niet dat ik het er niet mee eens ben).

Ik weet te weinig over het aansprakelijk stellen van supermarkten wanneer een leverancier zijn zaakjes niet op orde heeft. Het is niet te doen om alle waren die aanwezig zijn te wegen en misschien terug te sturen, wat weer kan leiden tot lege schappen en boze klanten. Nee, ik vind het te makkelijk om het probleem bij de supermarkt neer te leggen.
Er is een verschil tussen 'aansprakelijk zijn' en 'aansprakelijk worden gesteld'. Supermarkten zijn aansprakelijk voor de producten die ze verkopen en dus ook voor de mate waarin deze producten aan de regels voldoen. Er is echter niemand die het in zijn hoofd haalt om naar alle AH's van Nederland te gaan om daar product X te gaan wegen om uit te rekenen wat de kansdichtheids-verdeling van het gewicht is. Als daar dan een afwijking in blijkt te zitten met wat er op het pak staat, moet je ook nog de volgende stap maken: naar Albert H gaan en roepen dat ze de klanten belazeren met product X omdat er gemiddeld te weinig in zit.

In de kwaliteitszorg ondervang je dit door als AH van je leverancier te eisen dat hij aantoont dat het gewicht ook volgens de verpakking is. Je doet dit door middel van eisen zoals 'ISO 9000' of alternatief kwalitieitsborgingssysteem. Het moet je vertrouwen geven als afnemer (dus als AH van de toeleverancier) dat datgene wat jij krijgt van hem ook geproduceerd is volgens de regels, waardoor de kans op afwijkingen wordt geminimaliseerd. Als je ooit als klant AH aansprakelijk stelt, schuift AH die verantwoordelijkheid direct door naar de leverancier in het kader van 'Hey, we hadden een contract en je hebt mij dus niet goed geleverd'. Het valt dus wel mee voor de supermarkten, als ze hun huiswerk zelf ook goed doen.
  zondag 1 oktober 2006 @ 01:15:50 #89
151199 tinoz
Alter Reality
pi_42271820
en hoe zit het met winkels ? winkels die gewone zaken verkopen zoals de etos of electronica zaken etc. ?

[ Bericht 1% gewijzigd door tinoz op 01-10-2006 01:16:38 (:+) ]
Save Us From Fashion !
  zondag 1 oktober 2006 @ 03:19:10 #90
120991 billy-bob
loco in de toko
pi_42273855
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 01:15 schreef tinoz het volgende:
en hoe zit het met winkels ? winkels die gewone zaken verkopen zoals de etos of electronica zaken etc. ?
Ik ben niet zeker wat je precies wilt weten, maar talloze ondernemingen zoals supermarkten en drogisterijen gooien gewoon hun schappen vol en denken er verder niet echt bij na. Als sommigen van jullie teleurgesteld zijn in de deviatie in het gewicht van een gekocht product, moet je niet bij de winkel gaan zeuren waar je het gehaald hebt. Een steekproef met 10 tests overtuigt me ook niet echt, op mij komt het meer over alsof mensen paranoide zijn naar de kwantiteit van spullen.
Maar die E (staat voor estimated) staat natuurlijk niet voor niks op al die zakjes. Geloof mij nou maar, wat eerder werd gezegd is juist: op duizenden verpakkingen van iets klopt dat gemiddelde echt wel. Er zijn tegenwoordig enorm veel superirritante warenwetten die ervoor zorgen dat jullie vaders zich met een weegschaaltje kapot zitten te werken in de Wilhelmina Pepermuntfabriek. Met dingen als groenten zijn die afwijkingen groter, want grote stukken groenten zijn nou eenmaal minder exact af te wegen.
Maar serieus, wat is het probleem nou eigenlijk. Je gaat je toch niet druk maken omdat er toevallig wat minder in je zakje zit? Slagers die vragen: "mag het ietsje meer zijn?" en vervolgens nog 2 ons tournedos erbij gooien, dat waren pas problemen! Tegenwoordig wordt dat allemaal en masse verpakt, en nauwkeuriger dan ooit, maar nee de heren zijn ontevreden.

@tinoz: aan het begin van het topic was ik verrast door je ogenschijnlijke idealisme, creativiteit, doorzettingsvermogen en vastberadenheid. Maar na de rest ook gelezen te hebben sluit ik me aan bij de meute die je adviseert 'eerst uit te zoeken waar de klepel hangt'. Dacht je soms niet dat al die mensen wiens baan het is alles te weten over die zaken waar jij het over hebt, dat die niet het eerst met wereldvernieuwende ideeen zouden komen? M.a.w. zorg dat je eerst ALLES te weten komt wat er bekend is over een onderwerp, en kijk dan eens na of er niks vitaals ontbreekt - dat is ook wat ik met mijn interessegebied gedaan heb.
The woods are lovely, dark, and deep,
But I have promises to keep,
And miles to go before I sleep...
  zondag 1 oktober 2006 @ 12:50:42 #91
151199 tinoz
Alter Reality
pi_42277751
dude
Save Us From Fashion !
  zondag 1 oktober 2006 @ 12:51:32 #92
151199 tinoz
Alter Reality
pi_42277764
ik typ net ene enorm verhaal en druk op de reageer knop ipv de invoeren knop
Save Us From Fashion !
  zondag 1 oktober 2006 @ 13:00:25 #93
151199 tinoz
Alter Reality
pi_42277945
i kga ff douchen en aanklede dan ben ik weer
Save Us From Fashion !
  zondag 1 oktober 2006 @ 13:03:43 #94
151199 tinoz
Alter Reality
pi_42277996
ik kan ook niet alles weten he en er is zo veel waar ik iets van wil weten het zou gewoon neit meer te doen zijn .
Save Us From Fashion !
  zondag 1 oktober 2006 @ 16:10:55 #95
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_42282473
Mag ik meedoen ik heb ook een paar ideeen (misschien dat je ze op je lijstje wilt zetten) :
ik wil dat de bus en tram en trein gratis worden voor iedereen dan kan iedereen tenminste bij zijn opa en oma op bezoek want dat gebeurt veel te weinig.
ik vind dat waterzuiveren een goed plan maar dan wil ik ook duikplanken langs de singels en grachten hebben en badmeesters natuurlijk want anders kunnen er zomaar kinderen verdrinken.
er moet een medicijn worden gevonden dat helpt tegen aids kanker en alle andere ziektes.
auto's moeten zelf rijden want mensen maken te veel fouten en het liefst moeten ze ook kunnen vliegen want dan hoef je niet in de file te staan en stoplichten kunnen dan ook weg.
ik vind dat fabrieken geen schadelijke dingen meer in de lucht mogen stoppen dus ik wil over alle schoorstenen een grote plastic zak die het vuil opvangt en dat die dan eens in de maand de ruimte in wordt geschoten.
ik wil dat alle wapens worden verzameld en dan in een groot vuur worden omgesmolten zodat we er speelgoed van kunnen maken.
En ik wil dat er hamburgers en kroketten worden uitgevonden die gezond zijn en waar je niet dik van wordt en die moeten dan overal gratis te krijgen zijn.
  zondag 1 oktober 2006 @ 18:02:39 #96
79871 Poppetjuh
Pas op! Ik pop!
pi_42285554
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 16:10 schreef Kiteless het volgende:
..
ik vind dat waterzuiveren een goed plan maar dan wil ik ook duikplanken langs de singels en grachten hebben en badmeesters natuurlijk want anders kunnen er zomaar kinderen verdrinken.
..
  zondag 1 oktober 2006 @ 18:05:19 #97
151199 tinoz
Alter Reality
pi_42285626
join the club ... is allemaal heel mooi jij trekt je teminste niets van anderen aan en zegt gewoon wat je wilt ongeachte mensen het raar of anders zullen vinden , ik moet zeggen dat het a bit cloon-ish klinkt maar u r welcom voeg me maar toe op msn ik heb een nieuwe msn trouwens .... die geef ik je zo privee ok ?
Save Us From Fashion !
  maandag 2 oktober 2006 @ 09:52:29 #98
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_42304164
o en als de stoplichten dus wegkunnen kunnen we die weer gebruiken voor feestjes !
feestjes en kroegen moeten ook gratis worden want mensen werken al hard genoeg tegenwoordig en dan mag je ook wel eens gratis feesten denk ik.
en ik wil een grote spiegel de ruimte in schieten zodat we extra zon op het strand kunnen mikken zodat we in de winter ook lekker naar het strand kunnen en bruin kunnen worden dan hoeven mensen ook niet meer onder die ongezonde zonnebank !
En er moet een website komen waar mensen hun mening over films kunnen geven zodat als je een film wilt kijken je eerst kunt kijken wat andere mensen er van vonden !
en een website waar je met z'n allen over bepaalde onderwerpen kunt praten zoals bv. sex of werkzaken of muziek of gewoon onzin want ik denk dat daar veel behoefte aan is, en dan dat daar ook nieuws op geplaatst kan worden enzo.
  maandag 2 oktober 2006 @ 12:49:36 #99
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_42308326
quote:
En er moet een website komen waar mensen hun mening over films kunnen geven zodat als je een film wilt kijken je eerst kunt kijken wat andere mensen er van vonden !
Tussen alle onzin door wil ik je graag verwijzen naar www.imdb.com of www.filmtotaal.nl
censuur :O
  maandag 2 oktober 2006 @ 22:36:19 #100
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_42321494
Waarom zit iedereen zo te zeuren? Oke de jongen is niet de intelligenste en heeft er niet echt verstand van, maar hij durft in ieder geval nog te dromen van een betere wereld, en wil er zn best voor doen, ik denk dat de wereld er veel mooier uit zou zien als we allemaal die instelling zouden hebben
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')