Je leert ook niks he?quote:Op maandag 19 juni 2006 23:51 schreef Maverick_tfd het volgende:
Tinoz, die opmerkingen over je interpunctie en je taal over het algemeen, zijn als tip bedoeld door verschillende posters hier. Waarom doe je het af als een lachtertje? Het is wel degelijk vitaal als je een idee over wil brengen. En lees nu niet over deze post heen maar doe er iets mee!
Ik denk dat dat jou probleem is. En dat bedoelde ik ook met mijn eerste opmerking 'Je hebt de klok horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt'.. No offence, maar ik denk dat je gewoon te weinig weet over de onderwerpen om er een vernieuwende mening over te hebben.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:33 schreef tinoz het volgende:
doordat alles breed is (zo ben ik altijd al geweest ) kan ik me eignlijk nergens goed in verdiepen , schoonheids foutje ;-)
Maar het is zo.. hoe moet ik het noemen? Het is los zand.. Die ideetjes die jij hebt zijn bij elkaar geraapt en hebben niet 1 gemeenschappelijk doel.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:02 schreef tinoz het volgende:
eey kluup, als je het idee hebt om iets te te ontwikkelen hoed je toch niet ook alles zelf te doen ...
Mijn idee was om de kennis dan ook te delen met veel mensen ,die er wel verstand van hebben ( zoals je had kunnen lezen) en daarna het idee een beetje te managen of helemaal uit handen te geven.
Een persoon kan veel , kijk maar naar OneMan maar ik zie mezelf echt niet al mijn ideetjes uit werken hoor !!
het zijn dan ook nog maar ideetjes in de begin fase ,de bedoeling was dat je ze zou oppakken en er wanneer mogelijk, iets mee zou doen .
Ze schijnt het inderdaad niet te snappen nee...quote:
quote:Op donderdag 15 juni 2006 23:49 schreef tinoz het volgende:
ik heb net een topic gelezen over mijn forum en dat was niet mooi .. ik heb verschillende ideeen en ik zal er een paar geven
Ik denk dat de Neely het niet eens met je zal zijn. Politiek die handel in iets stimuleert ligt nogal gevoelig.quote:ik wil graag dat de fair trade op alle producten in de winkels gestimuleerd word door de politiek en dat die de handel op hun beurt weer door middel van iso's en dergelijke de goede kant uit helpt
Welke singels? Welke stad? Welke norm, wat moet gezuiverd worden?quote:... verder wil ik graag dat het water in mijn stad gezuiverd wordt dat in de singels stroomt
quote:en dat er een forum op internet ontstaat dat alles wat er gezegd wordt en bekritiseerd wordt etc onder een grote brei van informatie huist waardoor er een soort van ensyclopedie over iets ontstaat waarvan je kan uitgaan dat het voledig is en dat ieder onderwerp geheel wordt uit gebreid door middel van een vertakkings systeem dat ik een beetje heb uit gedacht dat dan in alle talen wordt gepubliceerd en ook door kenners wordt gerunnd die nu comments geven ipv admins ,
Een soort Idols voor gemeente ambtenaren? En wie verwerkt die gegevens? Ambtenaren zeker, weer extra papieren?quote:ik wil iets aan de bureaucratie doen door mensen die in de bureaucratische gelegenheden werken een profiel te geven op internet en daar mensen en dus vooral clienten op hun laten stemmen en ze hun feedback late ngeven zodat mensen weten hoe er door ze met mensen wordt omgegaan en wat voor problemen er zijn op getreden en of opgelost ...
Het kabelbedrijf zend een signaal uit. De aanpassing die jij wilt doen kost nogal wat? Waar ga je op bezuinigen? En hoe ga je iedereen voorzien van deze mogelijkheid?quote:ik wil een idee in de media doorvoeren waardoor er een stem optie ontstaat in de afstands bediening waarmee men kan stemmen op ideeen en stellingen die door het nieuws worden opgegeven waarop later weer mensen kunnen refereren.
Staatskroegen dus?quote:ook zou ik graag een sterren systeem voor cafees en discotheken zien waaraan je kan zien wat voor zaak het is die je ingaat en je op een onafhankelijk forum kan lezen wat er daar plaatsvind .
Als je van mening bent dat daar behoefte aan is kun je zelf zo`n site beginnen. Zoek sponsors en ga je gang!quote:verder wou ik graag de binnen stad van de stad waar ik woon laten verdigitailseren om er mensen een virtueele tour in aan te kunnen bieden met de nodige relevante informatie. dat zijn een paar puntjes van wat ik graag zou willen doen en waar mijn forum nu overgaat en waar mijn website en ik aan toegewijd zijn ..
Welke singels? Welke stad? Welke norm, wat moet gezuiverd worden?quote:Dat is dan erg jammer voor Neely... het gebeurdt toch al wie denk jij dan dat de iso norm 9000 hebben bedacht ? die wordt ook over (correct me if I am wrong) wereldwijd ingevoerd.
Aangezien dit niet met vrijhwilligers bewerkstelligd kan worden zullen ambtenaren dit moeten doen, een soort staatsinternet ofzo?quote:tebeginnne Breda, wat ik ben zuiveren bedoel is zorgen dat het troebele water kan bezinken de fietsen eruitgehaald worden en dat allemaal ZONDER de natuur te schaden , ik heb wat ideetjes daarover op http://water.tinoz.com staan. we hebben singels en in breda zijn ze nu bezig met een project waarop het mooi zou kunnen aansluiten, namelijk het terug brengen van de haven , niet dat die op vacantie was maar die was gedempt
![]()
Een soort Idols voor gemeente ambtenaren? En wie verwerkt die gegevens? Ambtenaren zeker, weer extra papieren?quote:nee nee het wordt een publiek gebeuren dat enkel draait op een server en verder alle statestieken vrijlijk naar buiten brengt zonder tussenkomst van ambetnaren enzo , dat zou ook erg vreemd zijn indd als het meer bureaucratie met zich mee zou brengen
![]()
Het kabelbedrijf zend een signaal uit. De aanpassing die jij wilt doen kost nogal wat? Waar ga je op bezuinigen? En hoe ga je iedereen voorzien van deze mogelijkheid?quote:Het is ook niet direct voor jou het is voor mensen die in aanmerking zijn gekomen met de bureaucraite , mensen hebben eerder de neiging te stemmen over iets of op iemand als ze daar zelf mee te maken hebben gehad
Staatskroegen dus?[quote]quote:Ja dat is iets dat misschien met een enorme lening moet worden opgestart of indd door sponsoren betaald moet worden , mss is er nog iemand warm vor te krijgen die thet met de ideetjes eens is .
Mensen zouden dan eingelijk standaard allemaal zo een apparaat moeten ontvangen waarmee ze hun feedback kunnen geven dat lijkt me ook erg tof , zo worden mensen meer betrokken bij actuele zaken. Waarvan dit betaald moet worden is ook weer hier de vraag maar het is niet onmogelijk we leven altijd nog in ee n1ste wereldland .
Hahah.. Japanse Koi-karpersquote:Het kraakhelder maken van het water in breda en haar singels zuiveren van fietsen en dergelijke vol te gooien met japanse kooi karpers en zo schoon maken dat er in gezwommen kan worden.
dat is kritiek op een ander afschuiven, wat de opmerkingen over zelfkritiek betreft hebben diegene dus volkomen gelijk.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:25 schreef tinoz het volgende:
ik dacht dat ik redelijk duidelijk was in mijn website maar als jij het beter kunt dan mag jij het ook doen
Er zijn echter ook andere certificeringen aanwezig zoals een 'Groenkeur'.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:08 schreef Kluupkluup het volgende:
Oja.. En de ISO 9000 is een kwaliteitsnorm.. GEEN vorm van 'eerlijk handelen'.
Ik ben met je eens dat handel nooit volledig eerlijk kan zijn, want dan mag er geen winst worden gemaakt en dan is concurrentie uit den boze.quote:[b]Eerlijk handelen bestaat ook eigenlijk helemaal niet. Want handel is geen vorm of iets eerlijk is of niet. Handel gaat over vraag en aanbod. En als er geen vraag is naar kwalitatief mindere 3e wereldproducten dan houdt het handelen al snel op
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:06 schreef Kluupkluup het volgende:
"Domme mensen denken dat ze slim zijn, maar zijn het niet. Genieën verheugen zich in het feit dat ze nog zoveel leuks te leren hebben."
Die E staat toch voor minimale inhoud? Teminste dat zei m'n pa, hij moest laats in de Fortuin frabriek (Wilhelmina pepermunt enzo) zijn, die pepermuntjes worden per stuk gewogen zodat er precies 251gr in een verpakking zit en niet 249 of 250. Dat doen ze om die rechtzaken zoals in Amerika te voor komen. (Wel geinig die 1gr kost ze per jaar 30.000 euroquote:Op maandag 19 juni 2006 14:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En in de VS kan je dan een miljoentje claimen wegens oplichting, want meer is het niet! Vooral AH heeft hier een handje van, daar is het *altijd* in het nadeel van de consument. C1000 doet het 2 kanten op, dat geeft niet, simpelweg besparing op onnodige controles door het personeel.
Wat die sla betreft: er staat waarschijnlijk 400 ge op! Die "e" staat voor een gemiddelde: neem 1000 zakken sla, dan zou je op 400 kg uit moeten komen.
Heb je er wel eens overna gedacht dat het misschien niet van de supermarkt afkomstig is? Ik heb zelf in een supermarkt gewerkt, en vaak leggen klanten waren verkeerd terug, gewoon omdat ze geen zin hebben even terug te lopen. Zo kan het zijn dat je producten opeens duurder vindt, of goedkoper, dan je van tevoren dacht. Nog nooit is mij gezegd dingen expres tegen een hogere prijs ergens in een bak te mikken, om klanten te flashen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:50 schreef Pangaea het volgende:
Maar laat ik hier dan mijn frustratie vertellen, wat ik vaak tegen kom.
Zo zie je tegenwoordig met die 'supermarkten prijzen oorlog' dat managers
de meest rare stunts uithalen om toch te verkopen. Zo ben ik al vaak tegen
gekomen dat er in aanbiedings schappen ook producten tussen liggen die
niet voor die aanbiedingsprijs te koop staan. Kom je bij de kassa en er wordt
de normale prijs voor berekend. En maar heel weinig mensen die dan terug gaan.
Vandaag ben ik ook nog tegen gekomen dat in een zak groenten niet de juiste
hoeveelheid in zat. Op de zak stond 400gram, maar in werkelijkheid zat er bij
zes zakken maar een gewicht tussen de 350 en de 390 gram in. (Kleine steekproefje...)
Nee, die E staat voor de mu, het gemiddelde, geloof ik. Zo kan het zijn dat je soms 249 of 251 hebt, als er 250 op staat. Weet hier echter het fijne niet van, maar geloof me, de supermarkten zelf kunnen daar weinig aan doen. Dan moet je bij de producten zijn, die weten er vast meer vanquote:Op donderdag 13 juli 2006 00:57 schreef mister_dog het volgende:
[..]
Die E staat toch voor minimale inhoud? Teminste dat zei m'n pa, hij moest laats in de Fortuin frabriek (Wilhelmina pepermunt enzo) zijn, die pepermuntjes worden per stuk gewogen zodat er precies 251gr in een verpakking zit en niet 249 of 250. Dat doen ze om die rechtzaken zoals in Amerika te voor komen. (Wel geinig die 1gr kost ze per jaar 30.000 euro)
Niet waar, Q-Tip. Op zich ben ik het met je eens dat de supermarkten niet zelf de zakken Venco drop of wat dan ook vullen en daar een gewicht op de verpakking zetten. Ze verkopen dat spul echter wel en dat maakt ze verantwoordelijk voor het product. Als je als klant al kan vaststellen dat er te weinig vulling in verpakkingen zit, is het vrij eenvoudig voor een supermarkt om dat te verifieren (men neme een weegschaal, notebook en een willekeurige zaterdaghulpscholier en gaat aan de slag). Als blijkt dat het niet klopt, moet de supermarkt dus terug naar de leverancier, want de klant kan in dit geval de supermarkt aansprakelijk stellen. De super heeft er dus zelfs belang bij dat hun leveranciers zich aan de regels houden.quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:45 schreef Q-Tip het volgende:
Nee, die E staat voor de mu, het gemiddelde, geloof ik. Zo kan het zijn dat je soms 249 of 251 hebt, als er 250 op staat. Weet hier echter het fijne niet van, maar geloof me, de supermarkten zelf kunnen daar weinig aan doen. Dan moet je bij de producten zijn, die weten er vast meer van![]()
Zo werkt dat (jammergenoeg) niet. Supermarkten zijn alleen uit op winst. Wordt je 18? Dan is je 'carriere' bij de supermarkt over, te oud = te duur. De kans is klein dat een supermarkt vrijwillig extra mensen in dienst neemt, alleen om dat te proberen, hoe simpel en goedkoop het ook mag wezen. (Niet dat ik het er niet mee eens ben).quote:Op vrijdag 14 juli 2006 08:53 schreef Circle het volgende:
[..]
Niet waar, Q-Tip. Op zich ben ik het met je eens dat de supermarkten niet zelf de zakken Venco drop of wat dan ook vullen en daar een gewicht op de verpakking zetten. Ze verkopen dat spul echter wel en dat maakt ze verantwoordelijk voor het product. Als je als klant al kan vaststellen dat er te weinig vulling in verpakkingen zit, is het vrij eenvoudig voor een supermarkt om dat te verifieren (men neme een weegschaal, notebook en een willekeurige zaterdaghulpscholier en gaat aan de slag). Als blijkt dat het niet klopt, moet de supermarkt dus terug naar de leverancier, want de klant kan in dit geval de supermarkt aansprakelijk stellen. De super heeft er dus zelfs belang bij dat hun leveranciers zich aan de regels houden.
sinds er spraak herkenning bestaad die woorden herkend aan de hand van het aantal speeksel druppels dat bij het uitspreken van een woord op het scherm worden gelanceerdquote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:46 schreef Kiteless het volgende:
Sinds wanneer zitten leden van de jostie-band op internet..?
Sinds 25-4-2006 (zie je activeringsdatum in je eigen fotoboek)quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:46 schreef Kiteless het volgende:
Sinds wanneer zitten leden van de jostie-band op internet..?
Er is een verschil tussen 'aansprakelijk zijn' en 'aansprakelijk worden gesteld'. Supermarkten zijn aansprakelijk voor de producten die ze verkopen en dus ook voor de mate waarin deze producten aan de regels voldoen. Er is echter niemand die het in zijn hoofd haalt om naar alle AH's van Nederland te gaan om daar product X te gaan wegen om uit te rekenen wat de kansdichtheids-verdeling van het gewicht is. Als daar dan een afwijking in blijkt te zitten met wat er op het pak staat, moet je ook nog de volgende stap maken: naar Albert H gaan en roepen dat ze de klanten belazeren met product X omdat er gemiddeld te weinig in zit.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:39 schreef Q-Tip het volgende:
Zo werkt dat (jammergenoeg) niet. Supermarkten zijn alleen uit op winst. Wordt je 18? Dan is je 'carriere' bij de supermarkt over, te oud = te duur. De kans is klein dat een supermarkt vrijwillig extra mensen in dienst neemt, alleen om dat te proberen, hoe simpel en goedkoop het ook mag wezen. (Niet dat ik het er niet mee eens ben).
Ik weet te weinig over het aansprakelijk stellen van supermarkten wanneer een leverancier zijn zaakjes niet op orde heeft. Het is niet te doen om alle waren die aanwezig zijn te wegen en misschien terug te sturen, wat weer kan leiden tot lege schappen en boze klanten. Nee, ik vind het te makkelijk om het probleem bij de supermarkt neer te leggen.
Ik ben niet zeker wat je precies wilt weten, maar talloze ondernemingen zoals supermarkten en drogisterijen gooien gewoon hun schappen vol en denken er verder niet echt bij na. Als sommigen van jullie teleurgesteld zijn in de deviatie in het gewicht van een gekocht product, moet je niet bij de winkel gaan zeuren waar je het gehaald hebt. Een steekproef met 10 tests overtuigt me ook niet echt, op mij komt het meer over alsof mensen paranoide zijn naar de kwantiteit van spullen.quote:Op zondag 1 oktober 2006 01:15 schreef tinoz het volgende:
en hoe zit het met winkels ? winkels die gewone zaken verkopen zoals de etos of electronica zaken etc. ?
quote:Op zondag 1 oktober 2006 16:10 schreef Kiteless het volgende:
..
ik vind dat waterzuiveren een goed plan maar dan wil ik ook duikplanken langs de singels en grachten hebben en badmeesters natuurlijk want anders kunnen er zomaar kinderen verdrinken.
..
Tussen alle onzin door wil ik je graag verwijzen naar www.imdb.com of www.filmtotaal.nlquote:En er moet een website komen waar mensen hun mening over films kunnen geven zodat als je een film wilt kijken je eerst kunt kijken wat andere mensen er van vonden !
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |