abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 juni 2006 @ 10:11:46 #101
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_38911020
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 10:10 schreef JaWi het volgende:
Beetje jammer hoe Ajax Defour behandeld als dit echt zo is .
Eerst zijn hoofd op hol brengen en hem daarna een blauwtje laten lopen, echt een sletten-actie.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  vrijdag 16 juni 2006 @ 10:13:16 #102
55651 JaWi
Shalom.
pi_38911040
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 10:11 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Eerst zijn hoofd op hol brengen en hem daarna een blauwtje laten lopen, echt een sletten-actie.
Ja nogal, die jongen verbreekt zijn contract, wil dolgraag naar Ajax en dan komen ze met dat het 'niet fair' is om hem over te nemen. Het is eerder niet fair om hem nu niet over te nemen .
slettebak [@] gmail.com
  vrijdag 16 juni 2006 @ 10:18:09 #103
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_38911153
Precies, hij wil graag, mag niet. Vecht het aan en dan mag hij niet komen .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_38911178
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 10:08 schreef Robar het volgende:

[..]

Ik vind het sowieso een vreemde situatie.
Defour maakt nu eenmaal gebruik van een wet die er in Belgie bestaat.
Als iemand daar problemen mee heeft, dan moeten ze maar proberen die wet af te schaffen.
Ajax moet daar gewoon helemaal geen rekening mee houden.
Het is de keuze van Defour.
Ik vind dat Ajax nu gewoon Defour moet proberen in te lijven.
Dat wil Ajax en dat wil Defour.
Die wet staat in het Belgische wetboek. Belgische clubs hebben de pest aan die wet, maar kunnen nog altijd het wetboek niet aanpassen.

En het is écht niet de keuze van Defour.
pi_38911198
Ik denk trouwens niet dat Defour wakker ligt van Ajax. Als Ajax zich meldt, maar straks ook bijvoorbeeld Chelsea, weet ik haast zeker waar ie voor zal kiezen.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 10:21:01 #106
55651 JaWi
Shalom.
pi_38911212
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 10:20 schreef Heero87 het volgende:
Ik denk trouwens niet dat Defour wakker ligt van Ajax. Als Ajax zich meldt, maar straks ook bijvoorbeeld Chelsea, weet ik haast zeker waar ie voor zal kiezen.
Hij heeft toch deze stappen ondernomen juist omdat Ajax bij hem kwam?
slettebak [@] gmail.com
pi_38911272
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 10:21 schreef JaWi het volgende:

[..]

Hij heeft toch deze stappen ondernomen juist omdat Ajax bij hem kwam?
Hij heeft deze stappen ondernomen omdat hij (met andere woorden: zijn entourage) per se weg wil bij Genk. Dat het precies om Ajax gaat, is voor zijn entourage bijzaak. Ajax zwaait/zwaaide met geld. Van zodra pakweg Chelsea dat ook komt doen (vermoedelijk met veel meer geld), dan wordt het gewoon Chelsea.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 10:24:36 #108
55651 JaWi
Shalom.
pi_38911292
Nou, dat zal dan wel. Blijf het matig vinden van van Geel/Ajax.
slettebak [@] gmail.com
pi_38911306
Defour, de nieuwe Winston? , Golddigger?
pi_38911332
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 10:19 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Die wet staat in het Belgische wetboek. Belgische clubs hebben de pest aan die wet, maar kunnen nog altijd het wetboek niet aanpassen.

En het is écht niet de keuze van Defour.
Tuurlijk kun je proberen om die wet aan te laten passen, je moet dan natuurlijk wel de juiste wegen volgen, maar het zal uiteraard zeer moeilijk worden.
En Defour heeft bewust de keuze gemaakt om zijn contract te laten ontbinden om bij Ajax te kunnen spelen. Dat is zijn keuze geweest.
pi_38911371
Ik kan Ajax trouwens goed begrijpen. Zij hebben Defour niet gevraagd om dit te doen. Ondertussen hebben ze twee andere middenvelders binnengehaald en bovendien heeft Defour door deze actie niet bepaald blijk gegeven van veel loyaliteit tegenover zijn club. Ze zullen ook wel gemerkt hebben hoe beïnvloedbaar hij is en in wat voor milieu hij verkeert. Psychologisch komt hij blijkbaar toch serieus tekort. Dat zal ook wel meespelen veronderstel ik.
pi_38911402
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 10:27 schreef Heero87 het volgende:
Ik kan Ajax trouwens goed begrijpen. Zij hebben Defour niet gevraagd om dit te doen. Ondertussen hebben ze twee andere middenvelders binnengehaald en bovendien heeft Defour door deze actie niet bepaald blijk gegeven van veel loyaliteit tegenover zijn club. Ze zullen ook wel gemerkt hebben hoe beïnvloedbaar hij is en in wat voor milieu hij verkeert. Psychologisch komt hij blijkbaar toch serieus tekort. Dat zal ook wel meespelen veronderstel ik.
Ajax kan wel netjes zijn, maar andere Clubs gaan met hem lopen.
pi_38911430
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 10:26 schreef Robar het volgende:

[..]

En Defour heeft bewust de keuze gemaakt om zijn contract te laten ontbinden om bij Ajax te kunnen spelen. Dat is zijn keuze geweest.
Ik heb daar toch m'n serieuze vragen bij. Hij heeft natuurlijk zelf de beslissing genomen, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat hij gewoon enorm beïnvloed is geweest door zijn entourage, die geld hoopt te vangen.

Hij heeft trouwens nooit gezegd dat hij z'n contract laat ontbinden om bij Ajax te gaan spelen. Hij heeft gezegd dat hij bij een ándere club wil spelen, nooit specifiek Ajax.
pi_38911447
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 10:27 schreef Heero87 het volgende:
Omdat hij naar een van de grooste clubs in Europa kan doet hij dit.
Zou jij dat niet graag willen?
Ik vind dat Defour heel normaal gehandeld heeft.
pi_38911502
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 10:29 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Ik heb daar toch m'n serieuze vragen bij. Hij heeft natuurlijk zelf de beslissing genomen, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat hij gewoon enorm beïnvloed is geweest door zijn entourage, die geld hoopt te vangen.

Hij heeft trouwens nooit gezegd dat hij z'n contract laat ontbinden om bij Ajax te gaan spelen. Hij heeft gezegd dat hij bij een ándere club wil spelen, nooit specifiek Ajax.
Hij neemt de beslissing en ik zou het ook gedaan hebben als ik die kans kreeg.
OK, die wet slaat nergens op, maar het prijskaartje dat de voorzitter aan hem gehangen heeft slaat helemaal nergens op, noem het oog om oog, tand om tand.

En of het nu Ajax of Chelsea is, beide opties zijn een stuk aantrekkelijker dan bljiven bij Genk.
pi_38911506
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 10:30 schreef Robar het volgende:

[..]

Omdat hij naar een van de grooste clubs in Europa kan doet hij dit.
Zou jij dat niet graag willen?
Ik vind dat Defour heel normaal gehandeld heeft.
Eén van de grootste clubs van Europa? We hebben het over Ajax he.

Ik citeer Defour in februari (voor de familie van zijn vriendin hem had ingepalmd): "Ik wil absoluut nog minstens een jaar bij Genk blijven. Ik weet dat er interesse is, maar het buitenland interesseert me niet."
pi_38911551
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 10:33 schreef Robar het volgende:

[..]

En of het nu Ajax of Chelsea is, beide opties zijn een stuk aantrekkelijker dan bljiven bij Genk.
Voor een speler van achttien jaar die amper twintig wedstrijden speelde in de hoogstaande Belgische competitie, daar één doelpuntje scoorde en voor de rest zwaar door de mand viel bij het Belgische nationale elftal tegen Saudi-Arabië?

Aantrekkelijk, ja. Slim, neen.
pi_38911588
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 10:34 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Voor een speler van achttien jaar die amper twintig wedstrijden speelde in de hoogstaande Belgische competitie, daar één doelpuntje scoorde en voor de rest zwaar door de mand viel bij het Belgische nationale elftal tegen Saudi-Arabië?

Aantrekkelijk, ja. Slim, neen.
Bij Genk blijven zal hem zeker niet op een hoger niveau tillen.
Dan kan hij toch beter naar Ajax gaan, dat is sowieso de slimste keuze!
pi_38911632
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 10:33 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Eén van de grootste clubs van Europa? We hebben het over Ajax he.

Ik citeer Defour in februari (voor de familie van zijn vriendin hem had ingepalmd): "Ik wil absoluut nog minstens een jaar bij Genk blijven. Ik weet dat er interesse is, maar het buitenland interesseert me niet."
Und?
Niets zo grillig als de voetbalwereld.
Als je die aanbiedingen toch niet krijgt, of gekregen hebt, dan zeg je weleens zoiets.
Maar iedereen heeft een prijs hoor en tegen Ajax zeg je toch echt niet zomaar nee, zeker als je bij Genk speelt. En Ajax is nog steeds een van de grootste (historisch gezien en qua status) clubs van Europa.
pi_38911708
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 10:36 schreef Robar het volgende:

[..]

Bij Genk blijven zal hem zeker niet op een hoger niveau tillen.
Dan kan hij toch beter naar Ajax gaan, dat is sowieso de slimste keuze!
Die jongen heeft nog zoveel te leren, bij Genk zou hem zeker nog heel wat ervaring kunnen bezorgen. Hij had beter naar Kompany geluisterd. Die kon twee jaar geleden op z'n 18e ook naar alle grote clubs in Europa. Hij liet z'n kop echter niet zot maken, bleef bij Anderlecht en heeft daar heel wat bijgeleerd. Nu is hij op z'n 20e klaar voor de grote Europese competities.

Defour die zal bij Ajax op de bank belanden (of zelfs dat niet). Dat zal hem absoluut niet zinnen. Hij gaat de eerste twee jaar compleet stilstaan, wat absoluut niet goed is voor een speler op zijn positie. Over drie jaar weet niemand nog wie Defour is. Dan wordt naar hem gerefereerd als "die jongen die ooit de wet van '78 gebruikte".
pi_38911747
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 10:38 schreef Robar het volgende:

[..]

Und?
En Ajax is nog steeds een van de grootste (historisch gezien en qua status) clubs van Europa.
Je gaat toch niet naar een club omdat die 38 jaar geleden de Europacup 1 won? Dan zou Rode Ster Belgrado even goed met Defour kunnen gaan praten.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 10:44:59 #122
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_38911791
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 10:13 schreef JaWi het volgende:

[..]

Ja nogal, die jongen verbreekt zijn contract, wil dolgraag naar Ajax en dan komen ze met dat het 'niet fair' is om hem over te nemen. Het is eerder niet fair om hem nu niet over te nemen .
Die jongen komt ook elders wel aan de bak, in een betere competitie dan de Belgische, dus ik heb geen medelijden met Steven Defour. Vind het alleen érg vreemd dat Ajax hem nu ineens niet meer ziet zitten, het is toch een geweldige versterking voor de toekomst? Ze hadden er aanvankelijk toch enkele miljoenen voor over? Waarom zou je hem dan nu niet halen? Spelers van Ajax zijn eerder ook al eens het hoofd op hol gebracht door grotere clubs, denk maar aan de broertjes De Boer en Zlatan Ibrahimovic. Zo is is het voetbal nu eenmaal, jammer maar helaas.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  vrijdag 16 juni 2006 @ 10:46:16 #123
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_38911812
Roger Garcia tekent voor één jaar, Davids heeft nog een contract voor één jaar bij de Spurs....
Ik heb uit zéér betrouwbare bron vernomen dat Davids volgend jaar transfervrij naar Ajax komt en de opvolger wordt van Roger Garcia........
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
  vrijdag 16 juni 2006 @ 10:47:18 #124
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_38911835
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 10:43 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Je gaat toch niet naar een club omdat die 38 jaar geleden de Europacup 1 won? Dan zou Rode Ster Belgrado even goed met Defour kunnen gaan praten.
Elf seizoenen geleden.

Maar goed, Ajax is natuurlijk geen wereldtop, maar wél een aanmerkelijke verbetering ten opzichte van RC Genk, dat ben je toch wel met me eens?
pi_38911850
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 02:00 schreef Radegast het volgende:
10 jaar geleden alweer...

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die heb ik hier nog liggen