Nou enquote:Op zondag 19 november 2006 13:39 schreef Taell het volgende:
Ja
Hometown Blues
Maar ik had ze lekker eerder ontdekt![]()
Zet ff hier neer in het kort wat je er van vondquote:Op zondag 19 november 2006 13:43 schreef Lunar het volgende:
Heb ik een reviewtje over geschreven na het album een weekje te hebben geluistert(zie website enzo)
Ja!quote:Op zondag 19 november 2006 13:44 schreef Cyaa het volgende:
[..]
Nou en![]()
![]()
Ze heerschen gewoon....en in februari ga ik ze lekker nog een keer zien en dan ga jij ook mee
![]()
Weinig vernieuwende elementen in het album. Het deed me allemaal teveel denken aan de huidige gitaarbandjes (killers, arctic monkeys, strokes). Het is net of ze met hun debuut op safe wilde spelen.quote:Op zondag 19 november 2006 13:45 schreef Cyaa het volgende:
[..]
Zet ff hier neer in het kort wat je er van vonden of je ze live gaat zien enz.
Hmmmm...ja, dat is misschien wel zo ja.quote:Op zondag 19 november 2006 14:16 schreef Lunar het volgende:
[..]
Weinig vernieuwende elementen in het album. Het deed me allemaal teveel denken aan de huidige gitaarbandjes (killers, arctic monkeys, strokes). Het is net of ze met hun debuut op safe wilde spelen.
Dus nee, ik ga ze niet live zien
Ik vond er over de gehele lijn van het album weinig aan. Op een gegeven moment had ik zelfs het gevoel niet meer naar de muziek te luisteren. Net zoals een klok die je op een gegeven moment niet meer hoort vanwege het monotone ritmequote:Op zondag 19 november 2006 14:21 schreef Taell het volgende:
[..]
Hmmmm...ja, dat is misschien wel zo ja.
Maar ze mixen allemaal dingen samen en dat doen ze heel goed
Mja...ik vind ook wel dat de eerste helft van het album beter is dan de tweede helft, maar monotoon vind ik het zeker niet. Maargoedquote:Op zondag 19 november 2006 14:25 schreef Lunar het volgende:
[..]
Ik vond er over de gehele lijn van het album weinig aan. Op een gegeven moment had ik zelfs het gevoel niet meer naar de muziek te luisteren. Net zoals een klok die je op een gegeven moment niet meer hoort vanwege het monotone ritme
http://mijndert.wordpress.com/2006/11/17/the-rifles-no-love-lost/
sorry voor de spam, maar heb geen zin alles 2 keer uit te leggen
Kloptquote:Op zondag 19 november 2006 14:43 schreef AffenStrudel het volgende:
Ik vind dat ze na nummer 5 wel afbouwen zeg.
Ja, uh.. hier verder dan maar?quote:Op maandag 20 november 2006 10:34 schreef Grobbel het volgende:
Zeg, er bestond allang een topic over deze band, hoor.
The Rifles
sorry, ik kon niks vinden in de searchquote:Op maandag 20 november 2006 10:34 schreef Grobbel het volgende:
Zeg, er bestond allang een topic over deze band, hoor.
The Rifles
Kan nog niet, de prijs is ook nog niet bekend geloof ik. Nog ff geduld dusquote:Op maandag 20 november 2006 15:44 schreef JeroenV het volgende:
Ik ga eens kijken of ik de laatste keer in de Melkweg kan. Hoe kom je aan kaarten? Niet via Ticketmaster.
Hoe was t?! The Young Knives zijn óók heel vetquote:Op dinsdag 21 november 2006 13:51 schreef Afunados het volgende:
Ze zijn vet![]()
Wij gaan zometeen naar Brussel voor dubbelconcert Rifles en The Young Knives. Ben echt benieuwd hoe ze live zijn!
is het eigenlijk uitverkocht?quote:Op donderdag 23 november 2006 09:59 schreef Cyaa het volgende:
[..]
Hoe was t?! The Young Knives zijn óók heel vet![]()
Vanavond ga ik naar Groningen om The Rifles live te zien![]()
Noem eens wat namen danquote:Op donderdag 23 november 2006 15:51 schreef chansadres het volgende:
Heerlijke muziek! Alle liedjes kunnen op single! Geweldige plaat. Ligt het aan mij of hebben de liefhebbers van de dansbare rock gewoon een tegek jaar achter de rug! Wat zijn er veel goede en geniale platen uitgebracht!
Optredens waren vet, kleine zaal, misschien zo'n 150-200 man, erg "intiem" dus.quote:Op donderdag 23 november 2006 09:59 schreef Cyaa het volgende:
[..]
Hoe was t?! The Young Knives zijn óók heel vet![]()
Vanavond ga ik naar Groningen om The Rifles live te zien![]()
Het publiek kwam echt pas halverwege los idd, heel zonde.quote:Op maandag 27 november 2006 15:33 schreef Jesse- het volgende:
ik vond ze in groningen niet goed.
maar dat lag deels ook aan het kansloze publiek
halverwege pas los?quote:Op donderdag 30 november 2006 11:16 schreef Cyaa het volgende:
[..]
Het publiek kwam echt pas halverwege los idd, heel zonde.
Maar de band zelf vond ik goed hoor
Helemaal voorin bij het podium was de sfeer goed en gezellig en kwam iedereen los jaquote:Op donderdag 30 november 2006 13:24 schreef Jesse- het volgende:
[..]
halverwege pas los?
die idioten in de zaal liepen na elk nummer te schreeuwen en te fluiten.
hoe irritant wil jij het publiek hebben? :/
band was ook niet super trouwens
Ik ga dan w/s ookquote:Op vrijdag 24 november 2006 15:51 schreef DonStefano het volgende:
Ik ga ze in Februari in Doornroosje zien
Zonder applaus hadden ze die kut cover ook wel gespeeldquote:Op donderdag 30 november 2006 15:42 schreef Cyaa het volgende:
[..]
Helemaal voorin bij het podium was de sfeer goed en gezellig en kwam iedereen los ja![]()
en ze kregen na het laatste nummer zo'n applaus dat ze weer terugkwamen. Dus zo slecht
was het publiek toch ook weer niet![]()
Op London Calling heb ik ze gezien, leuk optreden maar niet memorabel. Maar op de cd staan toch een aantal goede nummers, vooral When I'm Alone is mijn topperquote:THE RIFLES
Melkweg Oude Zaal, Amsterdam
Vr, 16/02/07 20.30 uur
Evenementcode: RIF1602
Ze staan ook in Doornroosje op 15 februari, voor mij in ieder geval een stuk dichter bij. Had ze ook gezien op London Calling, zijn gewoon een prima liveband! Al denk ik dat het dan nog een stuk beter zal zijn dan bij London Calling, omdat je dan ook niet die rasirritante Britten hebt die aggressief de voorste rijen innemen.quote:Op zondag 10 december 2006 19:46 schreef LondonCalling het volgende:
Voor de liefhebbers, ze treden op in de Melkweg:
[..]
Op London Calling heb ik ze gezien, leuk optreden maar niet memorabel. Maar op de cd staan toch een aantal goede nummers, vooral When I'm Alone is mijn topper
Hopelijk wordt het een leuk optreden in de Melkweg, ik ben er in ieder geval bij.
Een vreemd rijtje om ze in te scharen, omdat ik beide bands toch wel een duidelijk eigen geluid vind hebben. Ook bij de nummers die ik nog niet kende van de band kon je hun karakteristieke geluid er wel uithalen, iets wat ik van veel van de andere bandjes bij London Calling toch niet kon zeggen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:51 schreef Punkerdude het volgende:
hoorde dat ze op london calling stonden en na het luisteren ervan moet ik zeggen dat ze wel vet zijn.
past in het rijtje van the kooks.
quote:Op woensdag 13 december 2006 18:34 schreef nipeng het volgende:
*Bump*
De twee topics zijn samengevoegd. Als een discussie hierboven wat vreemd lijkt te lopen dan weet je waar dat aan ligt.
Ik kan niet, balen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:51 schreef DonStefano het volgende:
Ik ga ze in Februari in Doornroosje zien
Hm. Dan kan ik 'm definitief doorstrepen in m'n agenda en me niet meer bedenken. Toch jammer, ben benieuwd hoe ze live zullen zijn...quote:Op woensdag 17 januari 2007 10:00 schreef DonStefano het volgende:
Hun concert voor Doornroosje op 15 Februari is inmiddels uitverkocht; had niet verwacht dat 't nog zo snel zou lopen....
quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:06 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Heb ze al gezien op London Calling. Was best leuk, maar niet geweldig. Speelden te snel hier en daar, en echt een stage-performance was het niet.. Maar zo dicht in de buurt, en in een gezellig zaaltje als Doornroosje, dan mag ik dat zeker niet missen
*gaat op zoek naar akoestische nr's*quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:58 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
edit: Oja, de akoestische uitvoering van Local Boy is erg fijn, vind ik.Sowieso zijn al die akoestische nummers zwaar oké, voor de afwisseling.
![]()
Zijn volgens mij allemaal opgenomen bij Zane Lowe op BBC Radio 1. Misschien helpt dat bij het zoeken.quote:Op zondag 4 februari 2007 13:25 schreef Imaginary_Friend het volgende:
[..]
*gaat op zoek naar akoestische nr's*
*Meldtquote:Op maandag 12 februari 2007 15:13 schreef Thomas.... het volgende:
Aankomende vrijdag dus in de melkweg, komen er nog meer hier?
Ik zie trouwens net dat het wel uitverkocht is![]()
Hoe was en wat was de playlist? Ben benieuwd voor morgenquote:Op donderdag 15 februari 2007 11:21 schreef reem het volgende:
<-- Vanavond erbij in Roosje
Binnen die hele huidige stroming van Britse bandjes vind ik No Love Lost nochtans een intimiderend sterke plaat. Stuk voor stuk singlewaardige nummers, wat mij betreft.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:37 schreef Nosh het volgende:
Zin in, fijne band. Niks vernieuwends, niks spannends, nergens het 'wat is dít!'-gevoel, maar gewoon hele léuke liedjes, waar niks op af te dingen valt. En 'When I'm alone' is een pareltje.
100% mee eens. Kutpubliek. Kutvoorprogramma. Rifles waren aardig, maar niet meer dan dat.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 05:41 schreef reem het volgende:
Ik vond het optreden van The Rifles wel ok, maar niet echt superstrak ofzo. Die nieuwe nummers vond ik ook beduidend minder dan het albumwerk. Voor de rest wel gewoon een leuke avond gehad en zelfs een te groot Rifles t-shirt gekocht. Publiek was echt lam. NeWax vond ik echt onthutsend slecht.
Nou ja, ik heb ook niet als een idioot staan springen. Niet echt behoefte aan ofzo. Ik kom voor de muziek, niet om te pogo'en.quote:Of zoals de bassist vd Rifles t na 't concert omvatte: "worst crowd ever..."![]()
Er is een groot verschil tussen mee doen met de muziek en pogo'en =/quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:07 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb ook niet als een idioot staan springen. Niet echt behoefte aan ofzo. Ik kom voor de muziek, niet om te pogo'en.
ohhquote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:44 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Ja, zo noem ik het maar even om aan te geven dat het iig geen Jan Smit-optreden is..
Hehe, dat ken ik. Ook het Large t-shirt van Peace & Quiet zeker? Om in te verdrinkenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 05:41 schreef reem het volgende:
Voor de rest wel gewoon een leuke avond gehad en zelfs een te groot Rifles t-shirt gekocht.
Was zeker geen slecht begin inderdaad. Zonder die act van de zanger zou het een stuk minder zijn geweest.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 00:42 schreef Nosh het volgende:
Was erg, erg leuk.
Voorprogramma was een aangename verrassing. Weliswaar had de zanger een zeldzame combinatie tussen ADHD en epileptie, en was het allemaal nog niet echt strak, het klonk aardig, en bovenal: het was een perfecte opwarmer voor wat komen ging.
Gedurfde opbouw, door meteen met een paar bekendere nummers te beginnen en dat te onderbreken met de rustigere en nieuwe nummers. Maar het maakte het publiek allemaal niet uit, dat was echt topquote:The Rifles begonnen meteen lekker met She's got Standards, en hoewel het contact met het publiek in het begin nog wat onwennig ging, zag je dat ze er snel in kwamen. Publiek was dan ook erg goed te doen. Flink wat gespring, overenthousiasme en gepogo. Verder alle nummers, goede semi-accoustische onderbrekingen,
... en ze raakten ze nog aan ookquote:en heel soms spraken ze zelfs met het publiek! Of keken ze mensen aan!
Absoluutquote:Goede avond.
* Pietsie1 is ook van de partijquote:Op zondag 11 maart 2007 15:02 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Me2melkweg was wel bevallen en voor die 13euro
Zaterdagquote:Op maandag 2 april 2007 23:41 schreef Memento-Mori het volgende:
* Memento-Mori geeft een ongenadige rotschop
Vrijdag
ow oke en wat heeft dat met the rifles te makenquote:Op maandag 2 april 2007 23:50 schreef LaSalle het volgende:
[..]
Paaspop!!![]()
Het festivalseizoen gaat van start!![]()
ik zag het nu net jaquote:
Concert: The Rifles in Tivoliquote:Op vrijdag 6 april 2007 13:05 schreef Pink_Floyd het volgende:
ik ook, morgen of overmorgen ivm drukte komt de review op de FP
Kan ik gelijk mn nieuwe lens testen
Jawel hoor, alles van tivoli is via ticketservice te verkrijgen, en ben er toch vaak geweest alquote:Op dinsdag 22 januari 2008 01:43 schreef Aisumasen het volgende:
Klopt helemaal. Door succes geprolongeerd, denk ik. Tivoli zal vast wel snel officieel worden bekend gemaakt. Trouwens, misschien kun je voor optredens in Tivoli de Helling wel helemaal niet bij TicketService terecht.
Net zoals vorig jaar dus. Al was het toen in februari geloof ik.quote:Op dinsdag 11 december 2007 21:28 schreef Aisumasen het volgende:
The Rifles komen weer naar Nederland! In april staan ze in ieder geval in Doornroosje, Nijmegen.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:17 schreef TC03 het volgende:
Heb er zin an.(Utrecht)
Hoop wel dat iedereen ook Talking kent. Vind ik misschien wel hun tofste nummer.
Omdat het geen albumtrack is.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:38 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen die niet kennen? Is toch een veelgedraaide single geweest.
Omdat veel mensen nummers niet kennen als ze nog niet op CD zijn uitgebracht. Ik kan je genoeg voorbeelden gevenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:38 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen die niet kennen? Is toch een veelgedraaide single geweest.
In deze tijden van schaamteloos downloaden betwijfel ik of dit echt een grote rol zal spelen.quote:
Yup.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:43 schreef Aisumasen het volgende:
Veel gedraaid in de 'clubs', bedoel je?
Toch wel, als het niet op een album/single is uitgebracht, maar alleen als losse download-track. Nogmaals: Ik ken genoeg voorbeeldenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:47 schreef Grobbel het volgende:
[..]
In deze tijden van schaamteloos downloaden betwijfel ik of dit echt een grote rol zal spelen.
[..]
Da's hun stijl. Schreef hier al eerder dat ik ze nog in een zaaltje voor 50 man heb gezien, toen ging het precies hetzelfde. Vind het eigenlijk wel lachen. Daarbij, de muziek is gewoon heerlijk!quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:54 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Wat een ongeinspireerd, arrogant stelletje Engelsen stonden er vrijdag op het podium in de Helling, zeg. De geluidsman stond tijdens de toegift zijn koffers al in te pakken, en de tourbus stond buiten al voor te gloeien. Nee, voor mij is dit niet meer dan het zoveelste Britse bandje.....NEXT!
(gelukkig ging het een dag later bij de Dropkick Murphys in de Melkweg wel gewoon ouderwets los)
EP's worden nooit verkocht in Nederland. In Engeland zag ik wel de nieuwe EP liggen van Antony & the Johnsons maar die heb ik hier ook nog niet gezien...quote:Op maandag 24 november 2008 03:19 schreef portie het volgende:
Ondertussen schijnen ze toch groot te zijn in Engeland ??
Btw. is er ook maar 1 winkel in nederland die de nieuwe ep gaat verkopen, ik wacht er namelijk een beetje op.
Dan ben ik wel benieuwd naar waar die te vinden is :p. Die EPquote:Op vrijdag 28 november 2008 22:43 schreef tim. het volgende:
The Great Escape (2009 album) is gelekt! Ik weet niet of ik hem al ga downloaden, ben niet zo'n fan en vind de EP eigenlijk ook matig, beetje rare reden hè?.
Activeer je PM systeem dan even, je inbox is in ieder geval niet bereikbaar. Als ik de link hier post wordt deze post verwijdert is mijn ervaringquote:Op zaterdag 29 november 2008 00:55 schreef portie het volgende:
[..]
Dan ben ik wel benieuwd naar waar die te vinden is :p. Die EPdarling girl vind ik echt zo'n tof nummer. Voor mij hebben de rifles nog altijd geen 1 slecht nummer gemaakt.
Ik snap er niks van. Waar kan ik m activeren of wat dan ook?quote:Op zaterdag 29 november 2008 01:09 schreef tim. het volgende:
[..]
Activeer je PM systeem dan even, je inbox is in ieder geval niet bereikbaar. Als ik de link hier post wordt deze post verwijdert is mijn ervaring...
Nee, dat is een in eigen beheer uitgebrachte demo, die werd verkocht begin van deze eeuw tijdens concerten. Het bevat veel demo versie's van No Love Lost liedjes.quote:Op zaterdag 29 november 2008 10:37 schreef tim. het volgende:
Sorry, ik was gisteren gaan slapen.
Hoe zit dat eigenlijk met The Dreams Of A Bumblebee? Is dat een door fans samengestelde collectie van demo's?
quote:THE RIFLES
zaterdag 7 november 2009
aanvang: 20.30 uur
zaal open: 19.00 uur
entree: 15,- excl. lidmaatschap (3,- p.m./18,- p.j.)
Voorverkoop vanaf zaterdag 13 juni.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |