Je bent te laat.quote:
Omdat je in een VW Golf, een Honda CRX of een ander GTI gebakje reed.quote:Op woensdag 14 juni 2006 23:36 schreef yup het volgende:
Er staat dat het 170 euro is.
Waarom heb ik dan 275 euro gekregen
...met baseball-petje op, en je hing zo scheef naar rechts dat je bijna op de bijrijdersstoel zatquote:Op woensdag 14 juni 2006 23:42 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Omdat je in een VW Golf, een Honda CRX of een ander GTI gebakje reed.
Volgens mij ook, ben eigenlijk al blij dat ik niet voor moet komen ofzo...quote:Op donderdag 15 juni 2006 00:05 schreef Michelle.v het volgende:
Indien je meer dan 30 km/u boven de maximale snelheid zit gaat je boete naar de officier van justitie die je geschiedenis erbij pakt en aan de hand van die gegevens een (al dan niet hogere) boete uitschrijft.
Ik heb toevallig een verleden ja, minder dan een jaar geleden had ik nog 93 of 96 ofzo op een 50 weg gereden, boete van dat was 270 euro.quote:Op donderdag 15 juni 2006 01:10 schreef MinardiF1 het volgende:
Vorig jaar 240 euro betaald voor 37 te hard waar ik officeel 50 mocht... Prijzen zijn dan wel flink omhoog gegaan... Maar goed, het is wel een transactievoorstel. Heb je toevallig een verleden bij justitie?
Sjah dat is idd netjes voor mij, herinner nog dat ik laatst 4 uur in de nacht 140 op een 50 weg had geredenquote:Op donderdag 15 juni 2006 01:20 schreef deepthroat het volgende:
83 waar je 50 mag, netjes!
ik rijd tegenwoordig ook weer 80 binnen de bebouwde kom
Ben bang dat de Officier van Justitie je verleden heeft nagekeken. Bovendien zijn de vaste lasten naar Leeuwarden weer duurder geworden dit jaar. Als je er tegenin wil gaan, kan je 't altijd voor laten komen... In dat geval kan ik je http://www.flitsservice.nl aanraden. Daar zitten wat meer mensen met ervaring in dergelijke zaken...quote:Op donderdag 15 juni 2006 01:48 schreef yup het volgende:
Ik heb toevallig een verleden ja, minder dan een jaar geleden had ik nog 93 of 96 ofzo op een 50 weg gereden, boete van dat was 270 euro.
Het vreemde is ik heb geen brief erover gehad.quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:49 schreef 1299 het volgende:
Als je een puntenrijbewijs hebt mag je ook gelijk een turfje zetten
Tweede dus al dan...quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:49 schreef 1299 het volgende:
Als je een puntenrijbewijs hebt mag je ook gelijk een turfje zetten
quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:03 schreef yup het volgende:
[..]
Maarja liever het zekere voor het onzekere nemen
Nee niet bij voorkomen hoor, bij bepaalde overtredingen gaat een punt eraf, mits ze het registreren...quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:09 schreef eer-ik het volgende:
he, maar je kan toch alleen maar een punt eraf krijgen als je voor moet komen?
En dus moeten ze je staande houden denk ik.
Kan me niet voorstellen dat ze de eigenaar van een bepaalde auto een eventuele punt aftrek geven, terwijl men niet zeker weet of diegene er al in gereden heeft..
Doesn't make any sense to me...
edit: 71 te snel
Gek zat.
En er ging alleen maar een punt af?
Je bent toch meteen je rijbewijs kwijt (voor nader te bepalen tijd) bij 50+ km te hard?
Zo had ik het nog nooit bekekenquote:Op donderdag 15 juni 2006 11:23 schreef Morpheus2002 het volgende:
Je kan je ook gewoon aan de snelheid houden of zeg ik nu iets geks?
Precies wat ik bedoelquote:Op donderdag 15 juni 2006 11:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
Rijbewijsinname en punteninlevering telt alleen als je staande wordt gehouden. Alleen dan kunnen ze bepalen wie de chauffeur van het voertuig was.
Idd, dacht ik ook al. Maar kennelijk is 80 binnen de bebouwde kom hier volkomen normaalquote:Op donderdag 15 juni 2006 11:23 schreef Morpheus2002 het volgende:
Je kan je ook gewoon aan de snelheid houden of zeg ik nu iets geks?
WTF rijd jij voor auto dat 100 km/u 83 echte km's isquote:Op donderdag 15 juni 2006 13:10 schreef Palomar het volgende:
Kun je niet een bezwaarschrift sturen waarin je aangeeft dat jij niet de bestuurder was (dat kunnen ze immers niet bewijzen). In dat geval rekenen ze die verhoging wegens herhaling misschien niet door. Moet je alleen wel iemand vinden die het op zich wil nemen (en die ook geen verleden heeft wbt. snelheidsovertredingen)... Wordt alleen nog wel lastig om zo iemand te vinden denk ik. Je kunt wel in je breif vermelden dat je je auto op die dag aan verschillende mensen hebt uitgeleend en niet weet wie de bestuurder was. Wie weet.....
Of misschien in het vervolg gewoon wat beter op je snelheid letten?? 83 op een 50 kilometerweg, wat zonder correcties e.d. op je teller misschien wel tegen de 100km/u was. Eigenlijk vind ik het wel terecht dat je hiervoor gewoon hard beboet wordt... Vooral omdat je er al eerder voor gepakt bent![]()
jullie?quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:31 schreef LXIV het volgende:
Wegpiraten als jullie moeten ze allemaal het rijbewijs invorderen, en pas weer teruggeven wanneer jullie 28 zijn.
Tenminste diegenen die hier 'stoer' vertellen 104 km/h op een 50 km weg te rijden, of dergelijk gedrag goedpraten.quote:
Ik heb weleens 80 op een 30 weg gereden, maar dat was gewoon omdat een of ander kloot mongool de bord is vergeten weg te halen (wegwerkzaamheden waren allang klaar en die weg is normaal een 70 weg)...quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tenminste diegenen die hier 'stoer' vertellen 104 km/h140 op een 50 km weg te rijden, of dergelijk gedrag goedpraten.
Beslis je dat dan ook even voor de andere weggebruikers?: Streetracers rijden 3 weken oude baby dood.quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:40 schreef MikeyMan het volgende:
nouja, hard rijden is niet per definitie gevaarlijk... Maar dan moet je de gevolgen wel nemen zoals ze zijn...
Please tell us more Dr. Science.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:23 schreef Morpheus2002 het volgende:
Je kan je ook gewoon aan de snelheid houden of zeg ik nu iets geks?
quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:31 schreef LXIV het volgende:
Wegpiraten als jullie moeten ze allemaal het rijbewijs invorderen, en pas weer teruggeven wanneer jullie 28 zijn.
Lekkere nutteloze post is dat zeg...quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Beslis je dat dan ook even voor de andere weggebruikers?: Streetracers rijden 3 weken oude baby dood.
Wanneer iemand in de bebouwde kom 140 denkt te kunnen rijden, heeft hij onvoldoende inzicht om een motorvoertuig te mogen besturen. Zo iemand hoort op de fiets -met een helm op-, of veilig achterin een (mongolen)-busje.quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:49 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Lekkere nutteloze post is dat zeg...
Alsof iedereen die hard rijdt daar meteen onnodige risico's bij neemt...
Ik rij ook weleens te hard, dat is dan rond de 100 op een 80km weg of op een lege snelweg wil ik hem ook nog weleens op de staart trappen...
Doe ik dat dan?quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wanneer iemand in de bebouwde kom 140 denkt te kunnen rijden, heeft hij onvoldoende inzicht om een motorvoertuig te mogen besturen. Zo iemand hoort op de fiets -met een helm op-, of veilig achterin een (mongolen)-busje.
Hard rijden is niet gevaarlijk nee. Te snel rijden kan wel heel gevaarlijk zijn.quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:40 schreef MikeyMan het volgende:
nouja, hard rijden is niet per definitie gevaarlijk... Maar dan moet je de gevolgen wel nemen zoals ze zijn...
Deze betrokkene (beweert) dat hij het wel doet:quote:
quote:Op donderdag 15 juni 2006 01:48 schreef yup het volgende:
Sjah dat is idd netjes voor mij, herinner nog dat ik laatst 4 uur in de nacht 140 op een 50 weg had geredenmaarja weg was er geschikt voor enzo. Meestal hou ik het onder de 80 binnen bebouwde kom ja.
Nu valt e.e.a. nog met geld af te doen. Maar wat wanneer er iemand dood of invalide gereden wordt?quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:54 schreef wouterwashere het volgende:
[..]
Hard rijden is niet gevaarlijk nee. Te snel rijden kan wel heel gevaarlijk zijn.
Zeer zeldzaam, eerst (na correctie!!!) 66% te snel rijden, en daarna ook nog eens gaan zeiken dat de boete te hoog is.
Gewoon lekker betalen. Als je er niets van geleerd hebt, dan spek je in ieder geval lekker de staatskas.
Ow sorry. Op een 80km weg of op een snelweg is nog nooit in de Nederlandsche historie een ongeluk gebeurd. Dat gebeurt natuurlijk alleen binnen de bebouwde komquote:Op donderdag 15 juni 2006 13:49 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Lekkere nutteloze post is dat zeg...
Alsof iedereen die hard rijdt daar meteen onnodige risico's bij neemt...
Ik rij ook weleens te hard, dat is dan rond de 100 op een 80km weg of op een lege snelweg wil ik hem ook nog weleens op de staart trappen...
Ook als je geflitst bent kan je rijbewijs ingenomen worden. Kentekenhouder is dan gewoon de lul, of je moet aangeven dat er iemand anders reed.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
Rijbewijsinname en punteninlevering telt alleen als je staande wordt gehouden. Alleen dan kunnen ze bepalen wie de chauffeur van het voertuig was.
Tuurlijk... Dat is natuurlijk ook precies wat ik zeg ja...quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:57 schreef wouterwashere het volgende:
[..]
Ow sorry. Op een 80km weg of op een snelweg is nog nooit in de Nederlandsche historie een ongeluk gebeurd. Dat gebeurt natuurlijk alleen binnen de bebouwde kom![]()
"Af te doen" valt het sowieso niet natuurlijk en ik mag hopen dat hij/zji niemand aanrijdt doordat hij/zij een te hoge snelheid heeft omdat :quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nu valt e.e.a. nog met geld af te doen. Maar wat wanneer er iemand dood of invalide gereden wordt?
Vooral op donderdag worden sacarstische opmerkingen niet goed opgevat, merk ik.quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:58 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Tuurlijk... Dat is natuurlijk ook precies wat ik zeg ja...
Tering... Tis dat het nog geen vrijdagmiddag is, maar de argumentatie en het leesvermogen zijn al danig aangetast merk ik...
Niet te zuinige ook. Hij heeft vast geen auto.quote:
Dat was dus juist sarcasme, einstein...quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:07 schreef wouterwashere het volgende:
[..]
Vooral op donderdag worden sacarstische opmerkingen niet goed opgevat, merk ik.
Jij zegt dat je op een 80 weg nog wel eens 100 wil rijden en nog wel eens flink door wilt rijden op een lege snelweg.
Daarop antwoord ik sarcastisch dat er op dat soort wegen nog nooit ongelukken zijn gebeurd (waarmee ik dus bedoel dat het daar zeker niet minder gevaarlijk is om hard te rijden).
Dan antwoord jij dat dat precies is wat je zegt.
Ik mag hopen dat je het verkeerd begrepen/gelezend hebt, want als je werkelijk overtuigd bent dat het veiliger is om op een 80 weg of een snelweg met hoge snelheid te rijden dan ben je voor mij gewoon een lul en hoop ik dat je rijbewijs vandaag nog afgepakt wordt.
Duitsland discussie...quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:24 schreef yup het volgende:
Roflmao er zijn in NL snelwegen die 80x beter zijn dan de Duitse wegen. Maar toch mag je er maar 100 terwijl er in Duitsland geen limiet geldt...
Als je in de nacht effe dus op zo een weg effe 220 gaat trappen terwijl er geen hond op de snelweg rijd ben je niet gevaarlijk bezig imho. Uiteraard als er andere mensen zijn van het gas af.
Think about that.
Dan zijn we het daar in ieder geval over eensquote:Op donderdag 15 juni 2006 14:18 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Dat was dus juist sarcasme, einstein...
Logischerwijs gebeuren er op 80km wegen en snelwegen net zo goed ongelukken ja...
En ja, ik ben ervan overtuigd dat het veiliger is om op een 80 km weg 100 te rijden, dan op een 30 km weg 50 te rijden... Ten eerste zijn er geen loslopende mensen op een provinciale weg, ten tweede is iedereen ingesteld op een hogere snelheid en ten derde gaat iedereen vaak gescheiden over de weg (losse rijbanen)...
Daarnaast rijdt vrijwel iedereen over het algemeen te hard op provinciale wegen, en zul je met je 100 dus netjes het verkeer volgen...
Over de snelweg... Een lege snelweg is wat anders dan een woonerf ja... 240 rijden op een snelweg waar je normaal 120 mag vind ik dan ook minder erg dan 100 rijden in de bebouwde kom ja... Dat laatste kan namelijk niet veilig, dat eerste wel...
thnx, dudequote:Op donderdag 15 juni 2006 14:20 schreef 1299 het volgende:
en wouterwashere zuigt graag aan koos spee z'n jongeheer
Mijn goed, dat je zoiets alleen al durft te typenquote:Op donderdag 15 juni 2006 14:24 schreef yup het volgende:
Roflmao er zijn in NL snelwegen die 80x beter zijn dan de Duitse wegen. Maar toch mag je er maar 100 terwijl er in Duitsland geen limiet geldt...
Als je in de nacht effe dus op zo een weg effe 220 gaat trappen terwijl er geen hond op de snelweg rijd ben je niet gevaarlijk bezig imho. Uiteraard als er andere mensen zijn van het gas af.
Think about that.
Ik geef het ook niet aan als een reden... Het is alleen wel vaak zo dat ongelukken pas ontstaan door snelheidsverschillen (al dan niet in combinatie met onoplettendheid)... Als ik vanuit mezelf 100 wil rijden op die weg, en de rest doet dat ook, is er geen snelheidsverschil, dus minder kans op een ongeluk... Maar ook dan moet de verkeerssituatie zich ervoor lenen... Ik rij ook weleens langzamer dan de maximumsnelheid omdat ik het onveilig vind...quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:31 schreef wouterwashere het volgende:
[..]
Dan zijn we het daar in ieder geval over eens, op een paar puntjes na.
- te snel rijden "om het verkeer te volgen" vind ik geen reden.
Dat weet ik niet, maar ik weet wel dat het de eventueel loslopende mensen weinig interesseert of ik ze met 80 of 120 aanrij...quote:- hoe WEET je dat er geen loslopende mensen zijn op een provinciale weg?
Als iedereen al harder rijdt (omdat ze dus op een snelweg rijden ipv binnen de bebouwde kom), mag ik aannemen dat ze dat wel doorhebben...quote:- waarom denk je dat IEDEREEN ingesteld is op een hogere snelheid?
Schadevrij vind ik ook al geen argument om je rijvaardigheid aan af te meten... Hoe iedereen rijdt moet hij/zij zelf weten, maar er zijn gewoon situaties waarin het niet onveilig is om harder te rijden...quote:Dit niet om te bashen, misschien ben ik wel TE voorzichtig, maar met die voorzichtigheid heb ik het wel zo ver geschopt dat ik nog nooit een ongeluk of een boete heb gehad (afkloppen), terwijl ik toch gauw zo'n 20000 km per jaar rijd.
Belangrijke vraag is dan; welke heb je wel gekregen?quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:45 schreef SimtekF1 het volgende:
Laatst ben ik ook aangehouden op de snelweg omdat ik een overtreding maakte.
Tevens reed ik 140 en daarvoor nog iets harder, daar kreeg ik een waarschuwing voor.
Meneer de agent zei over mijn snelheid dat het op sommige stukken best kan en ik daarom ook geen boete kreeg.
Gek eigenlijk he, maarja ik wou dat ik hem wel had gekregen ipv die andere.
quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:50 schreef 1299 het volgende:
Dan is die agent heeel stout en moet op de brandstapel want elke km/h over de vmax heen is pure waanzin.!!!1111oneone iedereen die dat doet moet gelijk z'n rijbewijs worden afgepakt en door de papierversnipperaar.. want het zal je oma maar zijn die oversteekt midden in de nacht op de snelweg dan praat je wel anders hoorrr!!!!!
Je draait de werkelijkheid 180 graden om. Jij wijkt af van de wettelijk gestelde limieten, en iedereen die daardoor zou verongelukken dankt het aan zichzelf, want ze dienen er maar rekening mee te houden dat snelheidslimieten in Nederland nu eenmaal standaard overtreden worden.quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:37 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ik geef het ook niet aan als een reden... Het is alleen wel vaak zo dat ongelukken pas ontstaan door snelheidsverschillen (al dan niet in combinatie met onoplettendheid)... Als ik vanuit mezelf 100 wil rijden op die weg, en de rest doet dat ook, is er geen snelheidsverschil, dus minder kans op een ongeluk... Maar ook dan moet de verkeerssituatie zich ervoor lenen... Ik rij ook weleens langzamer dan de maximumsnelheid omdat ik het onveilig vind...
[..]
Dat weet ik niet, maar ik weet wel dat het de eventueel loslopende mensen weinig interesseert of ik ze met 80 of 120 aanrij...
[..]
Als iedereen al harder rijdt (omdat ze dus op een snelweg rijden ipv binnen de bebouwde kom), mag ik aannemen dat ze dat wel doorhebben...
[..]
Schadevrij vind ik ook al geen argument om je rijvaardigheid aan af te meten... Hoe iedereen rijdt moet hij/zij zelf weten, maar er zijn gewoon situaties waarin het niet onveilig is om harder te rijden...
Meestal zijn mensen die onder de snelheidslimiet rijden een groter gevaar op de weg dan hard rijders...quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je draait de werkelijkheid 180 graden om. Jij wijkt af van de wettelijk gestelde limieten, en iedereen die daardoor zou verongelukken dankt het aan zichzelf, want ze dienen er maar rekening mee te houden dat snelheidslimieten in Nederland nu eenmaal standaard overtreden worden.
Eigenlijk moeten mensen die zich wél aan de snelheidslimiet houden dus beboet worden, zij veroorzaken immers de ongelukken.![]()
En die snelheidsverschillen komen... juistquote:Op donderdag 15 juni 2006 14:37 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ik geef het ook niet aan als een reden... Het is alleen wel vaak zo dat ongelukken pas ontstaan door snelheidsverschillen (al dan niet in combinatie met onoplettendheid)... Als ik vanuit mezelf 100 wil rijden op die weg, en de rest doet dat ook, is er geen snelheidsverschil, dus minder kans op een ongeluk... Maar ook dan moet de verkeerssituatie zich ervoor lenen... Ik rij ook weleens langzamer dan de maximumsnelheid omdat ik het onveilig vind...
[..]
Dat weet ik niet, maar ik weet wel dat het de eventueel loslopende mensen weinig interesseert of ik ze met 80 of 120 aanrij...
[..]
Als iedereen al harder rijdt (omdat ze dus op een snelweg rijden ipv binnen de bebouwde kom), mag ik aannemen dat ze dat wel doorhebben...
[..]
Schadevrij vind ik ook al geen argument om je rijvaardigheid aan af te meten... Hoe iedereen rijdt moet hij/zij zelf weten, maar er zijn gewoon situaties waarin het niet onveilig is om harder te rijden...
Ik ben niet de enige in mijn uitstervende soortquote:Op donderdag 15 juni 2006 14:34 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Mijn goed, dat je zoiets alleen al durft te typenDie borden staan er natuurlijk voor niks, staat er een snelheidslimiet bord: "dit bord geld alleen als het druk is op de weg"
Wouter heeft overigens helemaal gelijk.
Nee hoor, want dan komt 1299 met een snelheidsverschil van zo'n 110 km/u achter me op gereden en dan is de sedan ineens een hatchback...quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:11 schreef 1299 het volgende:
Je kan ook 10km/h rijden dan heb je nog meer tijd om te remmen voor overstekend wildDas pas veilig!
Nee, dat zeg ik niet... Als er geen andere mensen zijn, kun je ook nergens tegenaan rijden...quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je draait de werkelijkheid 180 graden om. Jij wijkt af van de wettelijk gestelde limieten, en iedereen die daardoor zou verongelukken dankt het aan zichzelf, want ze dienen er maar rekening mee te houden dat snelheidslimieten in Nederland nu eenmaal standaard overtreden worden.
Eigenlijk moeten mensen die zich wél aan de snelheidslimiet houden dus beboet worden, zij veroorzaken immers de ongelukken.![]()
Bumperkleven.quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:49 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Belangrijke vraag is dan; welke heb je wel gekregen?
volgens mij gelt in dit soort situaties bij uitzondering wel de omgekeerde bewijslast. Het is jouw auto, dus als je volgens jou niet reed moet je dat zelf maar bewijzen. Anders deed iedere gek die de hard reed het toch op deze manier, ze zijn niet helemaal achterlijk bij justitie hoorquote:Op donderdag 15 juni 2006 15:25 schreef ToMaSZ het volgende:
Voor laten komen en glashard ontkennen dat jij hebt gereden. Dit valt niet meer onder de wet mulder en is dus een strafbaar feit. Dat houdt ook in dat je niets hoeft te vrklaren. De Officier mag dan bij de rechter gaan [b]bewijzen[b] (En dus niet andersom... jij hoeft niet aan te tonen dat je niet reed) dat jij het was en niet iemand die de auto toen geleend had. En aangezien die foto's nooit erg scherp zijn door een autoruit heen, kan ie dat niet. De rechter zal je indringend aankijken en de OvJ zal roepen dat je het toch echt wel geweest zal zijn, maar daar koop je gelukkig geen uitspraak voor. Rustig blijven zitten en volhouden dat je echt niet meer weet wie die dag je auto heeft meegehad. Rechter zegt dat die persoon dan mazzel had en je kunt naar huis. Case closed.
bomen, lantaarnpalen, genoeg hoor.quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:25 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet... Als er geen andere mensen zijn, kun je ook nergens tegenaan rijden...
Tuurlijk; en als we zebrapaden op de A12 neer gaan leggen is het nog veiliger voor alle voetgangers... Er zit ook nog een stuur in m'n auto, dus remmen is niet de enige mogelijkheid... Mensen horen gewoon niet op de autoweg; punt.quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:07 schreef wouterwashere het volgende:
[..]
En die snelheidsverschillen komen... juistdoor de mensen die te snel rijden. Niet door de mensen die zich keurig aan de maximumsnelheid houden.
Of je iemand met 80 of 120 aanrijdt maakt niet veel uit nee. Liever 120 dan 80. Dan weet je zeker dat je niet de rest van je leven in coma ligt maar gewoon dood bent.
Veel belangrijker is natuurlijk dat als je iemand ziet dat je kan remmen. Met een snelheid van 80 km/u is je remweg zo'n 50 meter. Met een snelheid van 120 km/u is dit verdubbeld naar 100 meter!
Als je iemand op een afstand van 75 meter ziet lopen en je gaat op je rem staan, heb je nog 25 meter speling als je 80 rijdt. Als je 120 rijdt en je gaat op je rem staan, dan rijd je deze persoon vol aan met zo'n 50 km/u sleur je hem nog 25 meter mee over het asfalt.
Nee, ik neem niet aan dat mensen zich aan anderen aanpassen die te hard rijden, maar ik neem wel aan dat ze zichzelf aanpassen aan de hogere snelheid die ze zelf rijden... Heb het niet over snellere weggebruikers...quote:Met je derde punt ga je er van uit dat men zich aanpast aan mensen die zich niet aan de regels houden. Het is heel begrijpelijk dat veel mensen het door hebben dat er harder wordt gereden (mag ik hopen als je een beetje inzicht hebt in het verkeer). Maar weer ga je van IEDEREEN uit. Stel nou dat er iemand is die het NIET door heeft... Want daar gaat het om.
Eens; dat is een keuze die je zelf maakt... Maar er gaat bij mij genoeg benzine door m'n aderen om af en toe toch de behoeft te hebben om wat harder te rijden... Als dit mogelijk is... Ik heb daar nog nooit anderen mee in gevaar gebracht, en als ik daar zelf wat bij zou oplopen, is het echt mijn eigen schuld...quote:Schadevrij rijden is inderdaad geen argument om rijvaardigheid te meten. Een grote portie geluk kan natuurlijk ook meespelen. Andersom wel. Als je veel ongelukken maakt, moet je toch eens gaan twijfelen over je vaardigheden.
Situaties waar het prima mogelijk is om sneller te rijden dan wettelijk toegestaan (en daarmee doel ik dus niet alleen op de 70 zones op de snelweg vanwege geluidsoverlast enzo) zijn er voldoende. Of het veilig is of niet, daar valt niet over te discussieren. Dat het risico hoger is, dat is een ding wat zeker is. Daarna is het een persoonlijke keuze of je het risico laag genoeg vindt om het veilig te vinden, of niet. Dat is dus een kwestie van inzicht.
Mijn keuze is dat ik niet bereid ben om meer risico te nemen dan nodig en daarom rijd ik bewust niet sneller dan de maximumsnelheid.
Ja, en die staan vaak genoeg midden op de weg... Als je niet kunt sturen moet je thuisblijven...quote:
Nee dus. Wet mulder is voor die omgekeerde bewijslast. Bij kleine vergrijpen dus (overterding gedragsregels). De reden dat ze er mee weg komen is omdat er simpelweg weinig mensen zijn die tijd en zin hebben om dit soort geneuzel te laten voorkomen. Vervolgens worden je dan ook nog eens woorden in de mond gelegd bij de zitting door de OvJ (die zit erop, schijnt daar handig in te zijn) en dus betalen er veel te veel. Zou een mooie boel worden. Omgekeerde bewijslast voor alle verkeersdelicten.quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:26 schreef Repeat het volgende:
[..]
volgens mij gelt in dit soort situaties bij uitzondering wel de omgekeerde bewijslast. Het is jouw auto, dus als je volgens jou niet reed moet je dat zelf maar bewijzen. Anders deed iedere gek die de hard reed het toch op deze manier, ze zijn niet helemaal achterlijk bij justitie hoor
En dat is dus wel consequent onveilig... Hoef je bij mij ook niet te doen, want ik trap echt op m'n rem...quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:26 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Bumperkleven.![]()
![]()
Dom, i know.
Je zult me ook niet horen klagen verder, heb het aan mezelf te danken.
Nee fout ik rij meestal op de snelweg geen 120.. dus als jouw theorie klopt zou ik al 1000'en sedans tot hatchbackjes omgetoverd moeten hebbenquote:Op donderdag 15 juni 2006 15:13 schreef wouterwashere het volgende:
[..]
Nee hoor, want dan komt 1299 met een snelheidsverschil van zo'n 110 km/u achter me op gereden en dan is de sedan ineens een hatchback...
Hatchbakken zijn lelijk.quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:31 schreef 1299 het volgende:
[..]
Nee fout ik rij meestal op de snelweg geen 120.. dus als jouw theorie klopt zou ik al 1000'en sedans tot hatchbackjes omgetoverd moeten hebben![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |