kleine correctiequote:Op woensdag 14 juni 2006 23:44 schreef Alulu het volgende:
De stammen en clans daar vochten vroeger oorlogen uit over land, water etc, nu zie je dat nog alleen bewapend door een China bijv of Rusland. Bepaalde arabische stammen die teruggaan tot immigranten uit Saudi Arabie voelen zich ook verheven en mixen bijv helemaal niet, huwelijken met Afrikanen zijn uit den boze bijv.
als er 1 schaap over de dam is enzoquote:
Het allerergst is nog wel wij nl'ers die bij elke scheet met bakken tegelijk die corrupte landen voorzien van hulpgoederen en geld, die bijna nooooit bij de hulp behoevende mensen komen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 00:13 schreef Equinix het volgende:
De VN heeft het weer lekker laten afweten. 2 jaar geleden hadden ze al manschapen die kant op moeten sturen en gewoon die milities de kop moeten indrukken.![]()
Is het geen idee om al de Afrikaanse landen die leven op noodhulp te annexeren en de komende 100 jaar te laten leiden door de rest van de wereld. Ik word niet goed van die bodemloze put met die corrupte leiders.![]()
Ik wordt ook gek van de rest van de wereld. We wisten wat er gebeurde maar in grijpen ho maar. Neey in plaats daarvan gaan we lekker naar Irak omdat daar wmd’s zouden liggen.![]()
De lidstaten dan.quote:Op donderdag 15 juni 2006 00:51 schreef sp3c het volgende:
de VN heeft militairen gestuurd ... Afrikaanse militairen omdat de rest van de wereld de vingers zich er niet aan wilden branden, dat is dan ook jammerlijk mislukt
rest van de wereld
maar goed, jullie weten het zoveel beter, wat had de VN dan moeten doen?
lidstaten dwingen troepen te leveren? goed plan, behalve dat het niet mogelijk is.
op het inhuren van 10duizenden huurlingen kan de VN nix en dat is juridisch wat twijfelachtig en bovendien niet te betalen, ze is zo sterk als de lidstaten willen dat ze is, en dat is momenteel niet zo heel sterk
De VN is te log en te politiek voor dit soort zaken imoquote:Op donderdag 15 juni 2006 00:51 schreef sp3c het volgende:
de VN heeft militairen gestuurd ... Afrikaanse militairen omdat de rest van de wereld de vingers zich er niet aan wilden branden, dat is dan ook jammerlijk mislukt
rest van de wereld
maar goed, jullie weten het zoveel beter, wat had de VN dan moeten doen?
lidstaten dwingen troepen te leveren? goed plan, behalve dat het niet mogelijk is.
op het inhuren van 10duizenden huurlingen kan de VN nix en dat is juridisch wat twijfelachtig en bovendien niet te betalen, ze is zo sterk als de lidstaten willen dat ze is, en dat is momenteel niet zo heel sterk
Sure , wij moeten alle problemen in de wereld maar oplossen ook als de landen in kwestie dat helemaal niet wil , de regering van Sudan wil bv geen UN in hun landquote:
Je kan je natuurlijk wel een keer afvragen waarom het in Afghanistan en Iraq dan wel kan ? Dan kunnen VN lidstaten en NAVO lidstaten (wie het doen maakt eigenlijk niet zoveel uit, zolang het maar gebeurd) namelijk wel ingrijpen. (ondanks dat de betrokken landen het eventueel wel of niet zouden willen).quote:Op donderdag 15 juni 2006 03:10 schreef dontcare het volgende:
[..]
Sure , wij moeten alle problemen in de wereld maar oplossen ook als de landen in kwestie dat helemaal niet wil , de regering van Sudan wil bv geen UN in hun land
AL jaren is het in Afrika een terinzooi met dank aan de corrupte machthebbers en zodra het fout gaat heeft het westen het weer gedaan , willen we helpen dan krijg je weer het gezeik dat we ze proberen te koloniseren .
Afrika moet zijn eigen problemen maar eens op gaan lossen ipv van continue op het westen te rekenen.
De geschiedenis heeft wel uitgewezen dat er vrij weinig in Afrika valt te bereiken, daar zou ik mijn vingers ook niet aan willen branden. Klinkt heel zielig voor die mensen enz. maar het is nu eenmaal zo die lui praktisch niet te helpen zijn.quote:Op donderdag 15 juni 2006 09:31 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je kan je natuurlijk wel een keer afvragen waarom het in Afghanistan en Iraq dan wel kan ? Dan kunnen VN lidstaten en NAVO lidstaten (wie het doen maakt eigenlijk niet zoveel uit, zolang het maar gebeurd) namelijk wel ingrijpen. (ondanks dat de betrokken landen het eventueel wel of niet zouden willen).
Er is nog nooit echt hard ingegrepen (militair dan) op de wijze zoals momenteel in Afghanistan. Het zijn allemaal van die halfslachtige ingrepen geweest. Ik zou wel eens willen dat er nu eens goed ingegrepen wordt door de grote mogendheden.quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:03 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
De geschiedenis heeft wel uitgewezen dat er vrij weinig in Afrika valt te bereiken, daar zou ik mijn vingers ook niet aan willen branden. Klinkt heel zielig voor die mensen enz. maar het is nu eenmaal zo die lui praktisch niet te helpen zijn.
Waarom wordt dat risico wel genomen in Afghanistan en Iraq ?quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:47 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Tja, er schuilt voor ons niet veel gevaar als een stel Afrikanen elkaar afslachten. En het probleem is als je orde op zaken stelt en weer weggaat er na een tijdje zo'n op macht beluste neger de boel weer in de soep draait. Op een of andere manier kunnen die mensen gewoon niet met macht/geld omgaan. Dat soort types claimen elke keer de nieuwe bevrijder te zijn en de dictator te verslaan. Zo gauw dat is gebeurd worden zij de volgende dictator... Tja.
Omdat deze landen een potentiële dreiging vormen voor het westen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:53 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Waarom wordt dat risico wel genomen in Afghanistan en Iraq ?
En door die instelling zitten er dus wél troepen in andere brandhaarden en knijpen we een oogje toe als er een sssst magjenietzeggen genocide plaatsvindt in Rwanda, Sudan of Oost-Congo.quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:03 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
De geschiedenis heeft wel uitgewezen dat er vrij weinig in Afrika valt te bereiken, daar zou ik mijn vingers ook niet aan willen branden. Klinkt heel zielig voor die mensen enz. maar het is nu eenmaal zo die lui praktisch niet te helpen zijn.
De grote amerikaanse vriend osama heeft ook 5 jaar lang in soedan gebivakeerd. Maar dan nog, is er niets te halen in dat land dus wordt er niets gedaan door de grootmachten. En we kunnen natuurlijk op deze manier nog wat geld voor onze afgedankte wapens krijgen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:33 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Omdat deze landen een potentiële dreiging vormen voor het westen.![]()
Verder is de situatie daar wel even heel anders. De regering in Sudan heeft geen conflict met het westen, zoals dat in Afghanistan en Irak wel was. Als zo'n regering, om wat voor reden dan ook, geen ingrijpen wil, dan kan je ook niet veel doen.
Hoezo valt er niets te halen voor grootmachten? Grootmacht China is er anders aardig bezig en houdt ook fijn een zooi resoluties in de Veiligheidsraad tregen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De grote amerikaanse vriend osama heeft ook 5 jaar lang in soedan gebivakeerd. Maar dan nog, is er niets te halen in dat land dus wordt er niets gedaan door de grootmachten. En we kunnen natuurlijk op deze manier nog wat geld voor onze afgedankte wapens krijgen.
Er valt wel degelijk iets te halen, daarom is die hele "schoonmaak"-actie in het zuiden ook begonnen: er zit olie.quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De grote amerikaanse vriend osama heeft ook 5 jaar lang in soedan gebivakeerd. Maar dan nog, is er niets te halen in dat land dus wordt er niets gedaan door de grootmachten. En we kunnen natuurlijk op deze manier nog wat geld voor onze afgedankte wapens krijgen.
Volgens dit bericht is de bewezen reserve van soedan in 2004 563 miljoen vaten.quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:44 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Hoezo valt er niets te halen voor grootmachten? Grootmacht China is er anders aardig bezig en houdt ook fijn een zooi resoluties in de Veiligheidsraad tregen.
nee we moeten dat land binnen vallen ala irak en daar eens orde op zaken stellen dit lijkt mij een mooi klusje voor de EU om eens die reactietroepen te oefenen in echte combat situatie`squote:Op donderdag 15 juni 2006 11:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
Volgens mij wilde de regering in Irak en Afghanistan ook geen ingrijpen van westerse mogendheden.
We moeten dus rustig kijken hoe wederom duizenden mensen elkaar gaan afslachten, zonder een poot uit te steken. Dat zijn onze westerse normen en waarden ?
klopt maar goed daar hoor je NS niet over.quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:44 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Hoezo valt er niets te halen voor grootmachten? Grootmacht China is er anders aardig bezig en houdt ook fijn een zooi resoluties in de Veiligheidsraad tregen.
china doet momenteel alles om aan grondstoffen te komen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens dit bericht is de bewezen reserve van soedan in 2004 563 miljoen vaten.
En volgens een ander bericht wil sudan de procutie opvoeren naar 500.000 vaten per dag. Nou als we dan eens gaan rekenen betekend dat, dat men met zo'n productie boost na 563 / 0.5 = 1126 dagen of te wel 3 jaar door die voorraad heen is.
Klopt, de belangen zijn niet groot maar China zit nog steeds te pushen en houdt het ingrijpen van de VN tegen. Want er zijn al zat resoluties in de Veiligheidsraad mbt dit land geweest.quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens dit bericht is de bewezen reserve van soedan in 2004 563 miljoen vaten.
En volgens een ander bericht wil sudan de procutie opvoeren naar 500.000 vaten per dag. Nou als we dan eens gaan rekenen betekend dat, dat men met zo'n productie boost na 563 / 0.5 = 1126 dagen of te wel 3 jaar door die voorraad heen is.
Kun je ons dan eens vertellen welke voorstellen china gevetood heeft, of zijn er gewoon geen voorstellen ingedient omdat die dan toch maar gevetood zouden worden?quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:12 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Klopt, de belangen zijn niet groot maar China zit nog steeds te pushen en houdt het ingrijpen van de VN tegen. Want er zijn al zat resoluties in de Veiligheidsraad mbt dit land geweest.
Het lijkt mij voornamelijk op een propaganda oorlog tegen china die op deze manier gevoerd wordt. Als we namelijk echt ook naar het westerse handelen en wandelen van olie en andere grondstoffen inkopen bij despoten, wapens verkopen aan despoten.quote:http://www.sudantribune.com/article.php3?id_article=14322
In August 2004 the Security Council, of which China is a permanent, veto-holding member, threatened punitive measures against Sudan‘s oil industry if things did not improve. Three months later, 3,500 African Union troops were dispatched to Darfur to police the situation.
In February 2005 a UN commission concluded that the violence in Darfur was no less serious than genocide
But China’s ability to use its veto to block any resolution has meant that the Security Council has not followed through on its threat.
Last month, the US Energy Department outlined the impact in a report to Congress of China’s willingness to make deals with oil-rich countries Washington shuns for political reasons.
It said China’s tolerance of despotic regimes could undermine Washington’s strategic goal to spread democracy and free trade.
Money makes the world go round.quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:35 schreef Pracissor het volgende:
En nog steeds zijn er mensen die liever China als wereldmacht zien.
De streken die de Chinezen uithalen doen de acties van de Amerikanen verbleken, ik heb foto's gezien van martelingen waarbij de Abu Graib gevangenis de Efteling is.
Ook zijn de Chinese martelingen gewoon overheidsbeleid.
Maar nu op het moment verzieken ze het Afrikaanse continent door het leegroven van de grondstoffen (a lá het westen decennia geleden) terwijl ze alleen de plaatstelijke corrupte elite ervoor betalen.
Kotsmisselijk word ik van de selectieve verontwaardiging over Amerikaans optreden waar dan ook ter wereld.![]()
wat hij bedoeld en ik ook is dat de VS constant gebashed wordt maar dat er totaal geen aandacht is voor china terwijl dat land nog een paar graden erger isquote:Op donderdag 15 juni 2006 15:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Money makes the world go round.
Waarom kopen we als hypocriet westen dan nog steeds die goedkope rotzooi uit china, ook alleen maar om onze welvaartsziekte in stand te kunnen houden.
Er was aardig gedreigd dat ze zouden vetooen, het heeft de afgelopen jaren gewoon in de kranten gestaan. De exacte nummers van de resoluties ken ik niet uit m'n hoofd, zo diep zit ik er niet in. Een enkele keer liep de VS ook met een veto te dreigen (ik dacht bij een resolutie van Frankrijk.)quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kun je ons dan eens vertellen welke voorstellen china gevetood heeft, of zijn er gewoon geen voorstellen ingedient omdat die dan toch maar gevetood zouden worden?
De VS, Frankrijk en een zooi andere landen hebben btw ook oliebelangen in Sudan. Waarschijnlijk willen ze China btw niet boos maken over Sudan omdat ze hen nog nodig hebben in Iran.quote:[..]
Het lijkt mij voornamelijk op een propaganda oorlog tegen china die op deze manier gevoerd wordt. Als we namelijk echt ook naar het westerse handelen en wandelen van olie en andere grondstoffen inkopen bij despoten, wapens verkopen aan despoten.
Ook al weten we soms als europa dat amerika iets gaat veto'en dan nog wordt er het voorstel ingediend.
Omdat 'we' daarvoor (voor de UN in afganistan missie dus) een oorlog hebben gevoerd en een regering hebben geplaats die dit wel steunt. Maar vergis je niet in beide landen zou het een nog grotere teringzooi worden zodra de VN alleen de zeggenschap zou krijgen (is nu dus de US de baas en die bepalen wat er gebeurt en hoe).quote:Op donderdag 15 juni 2006 09:31 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je kan je natuurlijk wel een keer afvragen waarom het in Afghanistan en Iraq dan wel kan ? Dan kunnen VN lidstaten en NAVO lidstaten (wie het doen maakt eigenlijk niet zoveel uit, zolang het maar gebeurd) namelijk wel ingrijpen. (ondanks dat de betrokken landen het eventueel wel of niet zouden willen).
Nogal naief, of nietquote:
zoals al eerder gezegd die organisatie is zo triest als zijn leden.quote:Op zondag 18 juni 2006 20:46 schreef StefanP het volgende:
[..]
Nogal naief, of niet![]()
Extra poppetjes van die impotente, trieste organisatie. Dat zal helpen ja. Ik zou heel hard lachen als ik de Janjaweed was.
mjah maar wat weet jij nu eigenlijk???quote:Op zondag 18 juni 2006 20:46 schreef StefanP het volgende:
[..]
Nogal naief, of niet![]()
Extra poppetjes van die impotente, trieste organisatie. Dat zal helpen ja. Ik zou heel hard lachen als ik de Janjaweed was.
Alles staat met het mandaat en de bevoegdheden van die blauwhelmen. Het is te makkelijk om te roepen dat het toch niets uithaald en vervolgens met de armen over elkaar te gaan kijken wie er hoe afgemaakt wordt en of dit nou wel of niet het etiketje "genocide" mag hebben.quote:Op maandag 19 juni 2006 12:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
mjah maar wat weet jij nu eigenlijk???
in Congo staan de milities iig niet bepaald te lachen als er blauwhelmen aan de horizon verschijnen.
Peak Oil.quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:53 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Waarom wordt dat risico wel genomen in Afghanistan en Iraq ?
Ik dacht dat in het noorden de Islamitische arabieren zaten en dat er onder de zwarte bevolking van het zuiden zich veel Christenen bevonden?quote:Op woensdag 14 juni 2006 23:36 schreef salutem het volgende:
Sorry dat dat niet helemaal duidelijk voor je overkomt maar ik ben me wel degelijk bewust van het feit dat het om islam tegen islam gaat.
Ja, chiristenen en animisten. De Darfurianen zijn echter grotendeels islamitisch. Ze zijn alleen zwart en niet arabisch (niet dat er in die regio nog veel "raszuivers" rondloopt).quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:38 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik dacht dat in het noorden de Islamitische arabieren zaten en dat er onder de zwarte bevolking van het zuiden zich veel Christenen bevonden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |