Een verslagje van iemand die in Belgie naar RW is geweest.
ROBBIE WILLIAMS 13 juni 2006 KBS - BRUSSEL
In een verdrukkende warmte van 30°C moesten vele Robbie Williams fans wachten op hun grote idool die slechts 5 uur later pas op het podium te zien zou zijn, maar hij was wel degelijk het wachten waard.
Om 16.30u betraden we het Koning Boudewijn stadion en we hadden al meteen een glimp op hoeveel die-hard fans er vooraan te zien waren en hoe het podium eruit zag . Robbie zou wel degelijk in contact treden met z'n fans door het kleine podium dat zo'n 50meter van het hoofdpodium verwijderd was. We murmelden ons door de meute heen en gingen ook een lekker plaatsje innemen, dit was zo'n 10meter van het kleine ronde podium af. De wachttijd ging niet zo snel vooruit, maar om half 7 begon Orson daar aan een set van zo'n 35 tal minuten. Hij kon de fans toch niet bekoren, zij wachtten immers op Robbie. Orson is dan ook niet echt bekend, ze hebben nu wel een hit maar dat is ook al . Een goed halfuurtje later begon Basement Jaxx aan hun set en het ritme kwam er toch wel in
Ik voelde me net weer zoals op werchter 2004 tijdens hun set. Ze waren weer heel erg goed en hier deed het publiek toch wel wat moeite, de tijd vloog dan ook voorbij. Zij speelden zo'n 45tal minuten. Nu was het nog drie kwartier op de grote King of pop wachten. Ondertussen hadden ze er niet beter op gevonden om met het ganse stadion de 'mexican wave' te doen en wat te klappen om de sfeer erin te houden. Om 21uur was het erg spannend, het publiek in de linkse tribune had al een glimp van Robbie opgevangen en zorgde ervoor dat iedereen dacht dat hij al op het podium stond. Zijn show begon met beelden die geprojecteerd werden van z'n evolutie en dan een prachtig vuurwerk met vlammen gecombineerd en ineens stond Robbie daar dan op het kleine podium . Hij begon met 'Radio' en iedereen brulde mee, de sfeer was gezet en dat op een halve minuut. Dan ging hij de set verder met 'Rock DJ', 'Monsoon' en wat liedjes uit z'n nieuwste cd Intensive care. Iedereen deed heel enthousiast mee. Tussen de liedjes door was Robbie de entertainer van de humor, hij vertelde grapjes en vond ons het beste publiek dat hij ooit al had gehad, gewoon omdat we zo enthousiast waren en zelfs de Wereldbeker lieten vallen gewoon voor hem. Johnny Wilkes kwam op het podium en was er enkel voor ons bij, ze brachten een swing when you're winning-nummer voor ons en daarna deden we een karaoke-versie van 'Strong'. Toen was Johnny weg en ging hij even de oude toer op met 'Back for Good' van z'n voormalige groep Take That maar het liedje had toch z'n oude leden niet nodig, Robbie was goed genoeg en kon het beter brengen. Dan ging hij verder met z'n ode aan Elvis 'Advertising Space' en liet ons verder meezingen met 'Come Undone' en 'Feel'. Het was net of hij de liedjes voor ieder van ons apart zong, zo kwam het toch over. Toen verdween hij van het podium en een zevental minuten later stond er een witte schim bovenaan op het podium, nog geen minuut daarna kwam hij naar beneden met de gondel die voor de eerste keer werkte in z'n Europese tour. Daar was hij erg tevreden om, dat zei hij nog daarna en vlak voor hij met 'Let me entertain you' begon. Hij was echt open tegen ons, dit had ik echt niet verwacht moet ik zeggen.
Dan bracht hij 'Angels', de hit waar iedereen op had gewacht, het was natuurlijk vanzelfsprekend dat de GSM's hoog de lucht ingingen en dat de mensen hun geliefde opbelden of goed vastnamen. Na dit bleven we enthousiast en besloot hij om nog één liedje te doen en dat was 'Kids'. Met dit was de show gedaan en konden we met een tevreden hart naar huis gaan. Ik heb er zeker geen spijt van dat ik geweest ben, Robbie is en blijft een entertainer. Wel spijtig dat de show niet zo lang duurde maar ja, niets aan te doen.
Hieronder is de setlist te vinden:
Radio
Rock dj
Tripping
Monsoon
Sin sin sin
Millennium
Make me pure
Me and my shadow (met Johnny Wilkes)
Strong (Met Johnny Wilkes)
Back for good
Advertising space