Verslagje:
Rond twaalf uur kwamen we bij het stadion aan, waar al een stuk of 50 mensen stonden te wachten schat ik. Het was stikheet, dus gelukkig hadden we genoeg eten en drinken bij ons. Ook was het mooi dat de al na ruim een half uurtje door de hekken heen kon. Daarna kwamen we bij het plein, waar de komende uurtjes door moesten brengen. In de hitte was het veel drinken en zorgen voor verkoeling. Het sfeertje was gelukkig relexed, want gezeik kon ik er ook niet nog eens bij hebben. Tot mijn verbazing werd het de eerste uren niet veel drukker, dus we hadden zelfs wat later kunnen komen.
Tegen drie uur kon je merken dat de mensen zenuwachtig werden. Op het kaartje stond dat om vijf uur de hekken opengingen, maar dit werd gelukkig vier uur. Dringen, duwen, trekken en rennen was het gevolg. Het Golden Circle vak was verder erg goed geregeld. Je had veel ruimte. Wij stonden op de derde rij, veel dichterbij kan je dus niet komen. Maar toen nog lang wachten op de voorprogramma's, wat wellicht nog erger was dan buiten in het kokende stadion.
Maar dat hebben we natuurlijk overleefd. Orson trapte af. Ik kende ze al, maar voor veel Robbie liefhebbers zal het niet veel zijn. Rockbandje met leuke nummers. Spelen live wel goed. Brengen alleen niet veel sfeer mee.
Daarna Basement Jaxx. En dat is pas sfeer maken, echt super. Bleek dat ik bijna alle nummers nog kende ook, en het hele stadion zat mee te doen. Toen dat afgelopen was moesten we wachten op Robbie. De sfeer kwam er nog meer in, met waves en zingen tot gevolg.
Negen uur was het dan zover. Robbie kwam op. De setlist is al geplaatst, dus dat heeft geen zin. Maar alle hits kwamen aan bod en vriend Jonny deed ook nog even mee. Strong was de grote karaoke, zoals bij de vorige tour ook al was. Publiek deed goed mee en Robbie deed waarom hij bekend staat; entertainen. Een vrouw liet haar borsten zien, Robbie zijn kont. Verder pakte hij een telefoon af van iemand in het publiek en begon te bellen. En zo nog meer. Als toegift kwam hij van bovenaf naar beneden. Met vlammen en rook erbij. De afsluiters werden ook weer voluit meegezongen. Het geluid was super, al denk ik dat mensen achterin het nogal hoorden galmen. Ik had er in ieder geval geen last van.
Ik vond het in ieder geval erg gaaf. Voorprogramma's waren goed, alles was mooi opgebouwd en special effects genoeg. Robbie deed wat je kan verwachten en was goed bij stem. Opvallend vond ik dat de nummers van Intensive Care live erg goed zijn, terwijl ik het album minder vindt. Enig nadeel voor mij was dat hij No Regrets niet deed, dat is mijn favo nummer. En de hitte. Maar daar was het concert niet minder om. Absoluut de moeite waard, en helemaal omdat we zo erg dichtbij stonden.
Foto's:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door JeroenV op 14-06-2006 20:46:28 ]