Zoals jullie misschien gemerkt zullen hebben, was ik niet echt nerveus, 's morgens nog naar de Carrefour en de Casa, om half twee nog achter de riem van phille geweest want die moest nog ingekort worden. Daartussen een bezoekje gebracht aan de kapster en mijn haar was echt heel mooi. Iets totaal anders dan wat de mensen van mij gewoon zijn (normaalgezien hangt mijn haar los en nu was het helemaal opgestoken
![]()
), maar ik heb er heel wat complimenten over gekregen
Rond 14.15u zijn we hier dan allemaal begonnen om onze kleren aan te trekken en dan moesten de vrouwen uiteraard nog make-up aanbrengen. Ik had zelfs lippenstift op
![]()
Voor de eerste keer in mijn leven, maar het blijft een speciale gelegenheid he
En om 15u begon het bezoek dan toe te komen. Mijn ma was hier wel al vanaf 13.45u (*oef*
![]()
) want zij ging zich hier klaarmaken en had nog een bloemstuk bij en een klein boeketje dat ik in mijn handen ging houden. Foto's volgen uiteraard nog
Daarvoor waren er hier wel 7 bloemstukken of planten gearriveerd, iets wat ik dus helemaal niet verwacht had dat dit ging gebeuren.
De fotograaf (vriend van de familie) en zijn echtgenote arriveerden om 15u stipt en die begon direct zijn camera uit te halen en foto's te nemen. We verwachten ze eerstdaags en dan post ik er uiteraard een paar
![]()
(mijn schoonzus was ondertussen nog mijn nagels aan het lakken, om maar te tonen hoe nerveus ik toen al was
![]()
)
Toen kwamen ook mijn zus, schoonbroer en pa toe. Dat was wel een moment waarop je opeens de spanning kon voelen, maar alles is echt heel goed verlopen. Mijn ouders hebben buiten ff gepraat (ik weet niet waarover) maar achteraf zei mijn pa dat ik me geen zorgen moest maken, dus heb ik dat ook niet gedaan en gewoon genoten
De wagen waarmee we naar het stadhuis gingen gaan was ondertussen ook gearriveerd: een rode peugeot cabrio. En ondanks de wind hebben we -zonder regen- in de cabrio kunnen rijden
Op het stadhuis aangekomen, begonnen opeens de zenuwen toe te komen. Iedereen moest op de juiste plaats zitten en mochten bruid en bruidegom gaan plaatsnemen en ging de ceremonie beginnen. Nog een klein halfuur en ik was Mevrouw Phille
Na het ja-woord (wat we beiden vol overtuiging hebben gezegd
![]()
) en onze handtekeningen te plaatsen, mochten we de ringen over elkaars vinger schuiven en waren we dan echt helemaal
Na een korte receptie op het stadhuis zijn we dan opnieuw in de cabrio vertrokken naar huis waar het feestje kon beginnen. Een lange receptie met heerlijke hapjes, een voorgerecht met zeeduivel en Provençaalse groenten, kalfsvlees afgewerkt met ganzenlever en crême brulée
![]()
Het was echt heerlijk
Daarna zijn de mensen nog even gebleven, maar toch redelijk vroeg naar huis vertrokken (mijn zus moest nog bijna anderhalfuur in auto rijden) en de grootouders van phille konden ook niet zo lang blijven.
Kortom: de dag was echt geslaagd
![]()
er zijn geen problemen geweest
![]()
en we hebben echt genoten van onze dag
![]()
en vanaf nu kunnen we kijken naar onze ringen en ons trouwboekje en toch nog een beetje wegdromen