goede ruil met het het voetbalquote:Op maandag 19 juni 2006 14:30 schreef Clourhide het volgende:
[..]
"Supporten" is een anglicisme, "supporteren" is Nederlands, Hollandse tulpenbol.![]()
[..]
Het is "supporteren voor", o machtige oranjefan.
Ga jij maar verder met het "supporten" van je team in die halfslachtige mengeling van Engels en Nederlands, dan blijven wij gewoon rustig het Groot Dictee der Nederlandse Taal winnen, akkoord?![]()
interesseertquote:Op maandag 19 juni 2006 14:36 schreef Pumatje het volgende:
[..]
goede ruil met het het voetbal![]()
dat dictee intresseert me niets![]()
Je bent best gepwned.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:36 schreef Pumatje het volgende:
[..]
goede ruil met het het voetbal![]()
dat dictee intresseert me niets![]()
Nee, niet doen. Ik begin net op dreef te raken!quote:Op maandag 19 juni 2006 14:40 schreef Hathor het volgende:
![]()
Begin zo langzamerhand het idee te krijgen dat dit meer een topic voor ONZ is.![]()
quote:Op maandag 19 juni 2006 14:49 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
Ik zag gister aan de grens een groot oranjebord hangen: "vanaf hier begint het wk"
4 jaar geleden hadden de belgen iets soortgelijks gedaan aan de andere kant.
Ik ben pro. Alleen al om de prachtige rivaliteit uit dit topique levendig te houden.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:56 schreef Hathor het volgende:
Trouwens, wat zouden de Belgen ervan vinden als de Nederlandse en de Belgische competitie samengevoegd zouden worden ? Ik heb het idee dat beide landen er op termijn wel beter van zouden worden. Er zouden meer topduels zijn (Ajax, Anderlecht, Feyenoord, Club Brugge, PSV, Standard), en ook de subtop zou een stuk breder zijn. Ik denk dat al met al het de dingen een stuk interessanter zou maken
De Belgische competitie is ruk.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:56 schreef Hathor het volgende:
Trouwens, wat zouden de Belgen ervan vinden als de Nederlandse en de Belgische competitie samengevoegd zouden worden ? Ik heb het idee dat beide landen er op termijn wel beter van zouden worden. Er zouden meer topduels zijn (Ajax, Anderlecht, Feyenoord, Club Brugge, PSV, Standard), en ook de subtop zou een stuk breder zijn. Ik denk dat al met al het de dingen een stuk interessanter zou maken
De Nederlandse is ook niet zaligmakend hoor. Maar we zouden elkaar op die manier wel sterker kunnen maken. Meer topduels= meer ervaring opdoen. In Nederland hebben ploegen als PSV en Ajax gewoon veel te weinig serieuze tegenstand. En in Belgie is het hetzelfde verhaal met Brugge en Anderlecht.quote:
Dat zullen ze dan toch wel zelf hebben afgedwongen, niet ? Trouwens, daar heeft ooit nog een ouwe jeugdkameraad van me gespeeld toen ze nog een klasse lager zaten.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:06 schreef Clourhide het volgende:
Ik ben ook wel pro. De Belgische competitie is alleen "ruk" omdat er naast zes of acht goede ploegen nog allerhande ploegjes spelen waar je eigenlijk alleen je hoofd bij kan schudden. Je kan je toch echt wel afvragen wat een ploeg uit een dorpje als Westerlo eigenlijk in een "eerste klasse" doet.
Tuurlijk hebben ze dat afgedwongen, daar niet van.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat zullen ze dan toch wel zelf hebben afgedwongen, niet ? Trouwens, daar heeft ooit nog een ouwe jeugdkameraad van me gespeeld toen ze nog een klasse lager zaten.
ik weet ook wel dat er ih frans allez wordt geschreven hoor, maar alé is gewoon schrijftaal in mijn vocabulairequote:
hilarisch hé hoe die kerel denkt wijs te zijn door te lachen met 'supporteren' terwijl dat gewoon correct nederlands isquote:
Hij zou beter een glaasje sjuuderans gaan drinken.quote:Op maandag 19 juni 2006 16:11 schreef BramKVO het volgende:
[..]
hilarisch hé hoe die kerel denkt wijs te zijn door te lachen met 'supporteren' terwijl dat gewoon correct nederlands is![]()
quote:Op maandag 19 juni 2006 14:49 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
Ik zag gister aan de grens een groot oranjebord hangen: "vanaf hier begint het wk"
4 jaar geleden hadden de belgen iets soortgelijks gedaan aan de andere kant.
Dat staat effe op een laag pitje, komt wel weer terug hoor, tenminste, laat ik zeggen dat ik dat hoop. Het probleem is dat veel jonge Belgische talenten gaan spelen in de Nederlandse competitie, dat komt hun eigen competitie natuurlijk niet ten goede.quote:
Waalwijk zou ik nu ook niet echt een metropool noemen. Op uitzondering van Ajax, Feyenoord en pisvee stelt de eredivisie ook weinig voor. In België is de competitie dan toch nog iets spannender. Soms zijn er nog verplaatsingen naar Wallonië, dat is eigenlijk ook het buitenlandquote:Op maandag 19 juni 2006 15:06 schreef Clourhide het volgende:
Ik ben ook wel pro. De Belgische competitie is alleen "ruk" omdat er naast zes of acht goede ploegen nog allerhande ploegjes spelen waar je eigenlijk alleen je hoofd bij kan schudden. Je kan je toch echt wel afvragen wat een ploeg uit een dorpje als Westerlo eigenlijk in een "eerste klasse" doet.
Jammer alleen dat ze ze bijna nooit kunnen kloppen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:04 schreef Ippon het volgende:
De Nederlandse clubs zijn op professioneel en commercieel gebied lichtjaren voor op de voortploeterende Belgen.
Ja, die 'Belgen' lopen altijd goed in de weg tijdens onderlinge confrontaties.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:06 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Jammer alleen dat ze ze bijna nooit kunnen kloppen.
Ik geloof ook niet dat de Nederlandse en Belgische topploegen elkaar de laatste tijd veel ontmoet hebben. En als je soms doelt om Brugge-Utrecht, tsja, dat zou eigenlijk schande zijn als Brugge dat niet gewonnen zou hebben. Brugge is nog altijd top in Belgie, en Utrecht niet meer dan een leuk middenmotortje.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:06 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Jammer alleen dat ze ze bijna nooit kunnen kloppen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |