De geschiedenis ook gebruiken om te leren van fouten die gemaakt zijn inderdaad, sowieso leren van fouten, daar zijn fouten voor gemaakt, om het beter te doen daarna. Het verleden is aanwezig in het nu, en het nu bepaald de toekomst. Dus het verleden is ook aanwezig in de toekomst?
Over raadgever, ik heb dus een bepaalde weg die ik moet opgaan als burger. En zelfs ik als burger kan compleet vast lopen in mijn denkproces. Zo'n leider met plannen die gevaarlijk zijn, die moet toch ook vastlopen op veel gebieden?? Sowieso omdat hij altijd wel tegenstanders heeft, ik heb amper tegenstanders, maar hoe zit het dan met plannen die gemaakt worden door de hoogste machthebbers, zulke plannen moeten toch tegenwicht krijgen door het juiste orgaan of niet soms? Je kunt toch geen vrij baan geven, je kunt toch niet uitgaan dat mensen aan de top de juiste beslissingen nemen?
Dan is het sowieso noodzakelijk dat er partijen aanwezig zijn die de boel in de gaten houden. En dat mis ik dus op deze wereld. Een goed en degelijk toezichtsorgaan. Misschien moeten de burgers opstaan en zelf het recht in handen nemen en zo'n orgaan in het leven roepen. Dat de burgers eens wat meer van zich laten horen ook. En niet onderdrukking laten plaats vinden. Vrijheid blijheid. Maar dan niet misbruik maken van de vrijheid want dan krijg je weer chaos. Hoewel het nu ook chaos is
![]()
Nee, de ideale manier van organiseren en opbouwen van landen, hoe gaat dat te werk? Mooi om daarover na te denken ook.
Je hebt de NAVO, maar of die instantie zo goed werk verricht.
Mensenrechten organisaties die hebben ook niet altijd de macht om zaken te veranderen.
Het lijkt nog steeds een jungle te zijn vaak. En dan geldt het recht van de sterkste. Hoewel ik dan ook uitga dat bepaalde mensen met de neus op de feiten worden gedrukt, mochten ze fout handelen.
Dat ooit karma gaat gelden, dat gaat gelden van..."Wie goed doet, die goed ontmoet".
Dat er een groter karma gaat gelden dus.
Ik weet maar weinig op dit moment, ik ben nog steeds bezig om een beeld te schetsen van de wereld en alles wat erbij hoort.
Ik voel me niet compleet beperkt in mijn handelen, maar toch voel ik me ook niet vrij. Ik weet niet hoe ik me voel
![]()
Toch voelt het als spel nog steeds. Zowel de persoonlijke ontwikkeling als wat op wereldwijd gebied gebeurt. Alsof de wereld ook een ontwikkeling aan het doorgaan is. Dat de wereldleiders bepaalde beslissingen nemen die weer van invloed zijn op het geheel, en dat het verstoort kan raken en dan loopt het weer fout en krijg je weer gevaren en zo gaat dat door.
Het was altijd zo, bepaalde mensen nemen de beslissingen en dat gebeurt vanaf de plaatselijke politiek tot en met de wereld-politiek.
Politiek is interessant, het zijn macht-spelletjes. En degeen met de grootste mond, die is het gevaarlijkste. Zo zie ik het dus. Veel geschreeuw in de politiek. Alsof ze niet op een zachte toon kunnen praten.
Dat zie je ook in de 1e kamer al veel naar voren komen. Ze moeten daar continu hun stem verheffen en dat is denk ik geen juiste manier van aanpak.
Kijk je naar Bush die als een bezetene aan het schreeuwen is van " We will win this war". Dan denk ik echt van, die lui die hebben ze niet op een rijtje.
Ze willen allemaal wat bereiken in de politiek. Allemaal willen ze wat bereiken. In de politiek is het ook vaak geldig dat de leiders het voor zichzelf doen. Ze zijn egoistisch bezig en de mensen die burger zijn die tellen niet eens zozeer mee.
Het gaat om de macht en dat ze macht willen gebruiken, misschien is dat hun voeding. Neem je bij die mensen de macht weg, dan vervelen ze zich. Dan weten ze niet meer waar ze het moeten zoeken. Die mensen leven dus om de macht, en voelen zich waarschijnlijk goed met de macht die ze hebben.
Heb ooit gelezen dat macht een teken van zwakte is. Als je het op een juiste manier doet aanpakken dan ben je altijd op dezelfde hoogte met je tegenpersoon. Dat is de manier van problemen oplossen. Gelijkheid. Je luistert goed naar elkaar, en samen kom je tot een oplossing.
Maar zo gaat dat niet. Omdat machthebbers hun eigen idealen hebben, en dan wijken ze niet uit. Ze gaan recht door zee, al moeten ze een atoombom gooien als het ware.
Zo zie ik het dus een beetje, correct me if I am wrong.
Het gaat om bezetting. Om macht. En om egoisme. In principe heeft het koningshuis ook Nederland bezet. Daarom zijn ze zo nadrukkelijk aanwezig, ze willen Nederland niet uit handen geven. Ze zien Nederland als eigendom.
Mensen kunnen ook bezet worden, of in bezit genomen worden. Ik ben een Nederlander en heb een paspoort nodig om te mogen leven hier. In principe ben ik eigendom van de staat een beetje. Zonder paspoort heb ik hier totaal geen rechten. Ze moeten alles weten.
Kijk maar naar die ID-kaart. Je bent verplicht tot het dragen ervan. Je bent een eigendom van de staat. Je eigen rechten dan???
Je eigen rechten dan???? Het recht op vrijheid en doen waar je zin in hebt. Dus beslis je om die ID-kaart niet mee te dragen, dan zou dat mogen. In principe zou het zo moeten zijn dat ze totaal niets voor het zeggen hebben.
[ Bericht 3% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 13-06-2006 15:37:36 ]