abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38797337
De meesten hebben vast wel het bekende GC-topic over mannen gelezen. Daarin proberen enkele vrouwen te beklagen dat mannen minderwaardige wezens zijn, met idiote gedrag/gebruiken.

Mij best, we zijn ook volledig mee eens dat we nagenoeg vaak aan seks denken. Of dat we vaak eerlijk zijn, wat in hun ogen lomp gedrag is. Van hun zijde accepteren we ook meerdere pluspunten, zoals dat vrouwen kunnen multitasken. Maar van ze is het dan ook zo'n beetje alles.

En hé, laten we ze eens fijntjes wijzen op de vele tekortkomingen van hun psysche. Ineens beginnen ze totaal NIET relevante dingen erbij betrekken, die kenmerken van onze mannelijke psyche zouden zijn. Met andere woorden; als het té inhoudelijk wordt, dan proberen ze meestal met een boog eromheen manoeuveren naar een onderwerp die hen beter ligt.

Als we tevergeefs bij dezelfde onderwerp proberen te blijven, beginnen ze hier en daar luidskeels GENERALISATIE!!! te roepen. Come on, de meeste mannen denken vaak aan seks. Het is dan ook een algemeenheid bij mannen geworden. En jaja, er bestaan ook wel uitzonderingen bij mannen , maar daar doen we niet moeilijk over. Want die bevestigen immers de regel.

En nu omgekeerd. Ik zeg bijvoorbeeld dat vrouwen amper humor hebben, of iets dergelijks. Dan voelen jullie uiteraard gelijk aangesproken, en zo wordt er wordt spoorslags uitzonderingen erbij betrokken, zoals een van de weinige vrouwelijke cabaretiers. Ik bedoel maar.

Nou, dat verschil viel mij dus op; dat mannen meestal goed kunnen accepteren dat ze hun mindere kanten hebben. Vrouwen daarentegen kunnen vaak niet dulden dat ze ook zo hun tekortkomingen hebben.

Hoe komt dit eigenlijk?
pi_38797373
Omdat ze het zwakke geslacht zijn.
  maandag 12 juni 2006 @ 23:26:15 #3
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_38797426
Slotje.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 12 juni 2006 @ 23:27:16 #4
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38797462
Grappig dat vrouwen vaak de sterkste vrouwen van hun groep elimineren terwijl mannen die juist proberen vast te houden. Eigenlijk botst dat juist met je OP. Toch lijken beide gegevens los van elkaar me wel te kloppen.

edit: hoewel, da's toch niet helemaal waar. Dat streven naar pefectie merk je voornamelijk als vrouwen het hard spelen. Als de buit eenmaal binnen is en ze zwakt kunnen tonen hebben ze daar minder moeite mee.
Vampire Romance O+
pi_38797467
quote:
Op maandag 12 juni 2006 23:24 schreef Chriz2k het volgende:
Omdat ze het zwakke geslacht zijn.
Hey, ik probeer hier een serieuze verklaring te vinden voor dat gedrag.
Dus geen treffende one-liners e.d.
pi_38797477
quote:
Op maandag 12 juni 2006 23:26 schreef k_i_m het volgende:
Slotje.
pi_38797479
Wij vrouwen nemen onszelf vaak té serieus, moeten we niet doen
4
  maandag 12 juni 2006 @ 23:30:16 #8
14746 k_i_m
pi_38797582
quote:
Op maandag 12 juni 2006 23:27 schreef K33T het volgende:

[..]

Omdat we het zwakke geslacht zijn. Slotje.

Grapjes uitleggen is stôm. Had ik nou maar humor gehad, dan had ik vast een leuker grapje kunnen maken .
In my life
Why do I smile
pi_38797626
quote:
Op maandag 12 juni 2006 23:30 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Grapjes uitleggen is stôm. Had ik nou maar humor gehad, dan had ik vast een leuker grapje kunnen maken .
Ah! Vergeef me, want ik zag je PI niet.

Text layout hier.
  maandag 12 juni 2006 @ 23:32:04 #10
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_38797655
quote:
Op maandag 12 juni 2006 23:30 schreef k_i_m het volgende:

blijven oefenen
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_38797694
Ik denk dat de eigenschappen die (vaak half grappend) als de mindere kanten van "de man" gezien worden, niet ontzettend negatief zijn.
Veel aan seks denken, daar is niets mis mee. Een beetje té veel is dan ook wel mee te leven.
En je zegt het zelf al, de lompheid is terug te voeren op (iets te consequent doorgevoerde) eerlijkheid. Ook niet erg.

Terwijl veel "typische mindere" eigenschappen van vrouwen wat denigrerender zijn.
Geen humor hebben is niet leuk om te horen, "het zwakke geslacht zijn" klinkt alsof je het over ontoerekeningsvatbare wezens hebt. vrouwelijk wordt vaak automatisch (en impliciet?) al gelijkgesteld aan incompetent, "ach vrouwtje wat weet jij nou?".

Natuurlijk, ook dit is generaliserend, maar het zou best kunnen dat dit een van de redenen is.
pi_38797776
quote:
Op maandag 12 juni 2006 23:23 schreef K33T het volgende:
Nou, dat verschil viel mij dus op; dat mannen meestal goed kunnen accepteren dat ze hun mindere kanten hebben. Vrouwen daarentegen kunnen vaak niet dulden dat ze ook zo hun tekortkomingen hebben.
Ik beschouw het als jouw onvermogen dat je mijn perfectie niet ziet
  maandag 12 juni 2006 @ 23:34:57 #13
14746 k_i_m
pi_38797777
quote:
Op maandag 12 juni 2006 23:32 schreef Abbadon het volgende:

[..]

blijven oefenen
Zonde van de moeite .
In my life
Why do I smile
  maandag 12 juni 2006 @ 23:37:09 #14
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_38797862
quote:
Op maandag 12 juni 2006 23:34 schreef k_i_m het volgende:

Zonde van de moeite .
geen grapje zeker?
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_38797929
quote:
Op maandag 12 juni 2006 23:32 schreef Adurothiel het volgende:
Ik denk dat de eigenschappen die (vaak half grappend) als de mindere kanten van "de man" gezien worden, niet ontzettend negatief zijn.
Veel aan seks denken, daar is niets mis mee. Een beetje té veel is dan ook wel mee te leven.
En je zegt het zelf al, de lompheid is terug te voeren op (iets te consequent doorgevoerde) eerlijkheid. Ook niet erg.

Terwijl veel "typische mindere" eigenschappen van vrouwen wat denigrerender zijn.
Geen humor hebben is niet leuk om te horen, "het zwakke geslacht zijn" klinkt alsof je het over ontoerekeningsvatbare wezens hebt. vrouwelijk wordt vaak automatisch (en impliciet?) al gelijkgesteld aan incompetent, "ach vrouwtje wat weet jij nou?".

Natuurlijk, ook dit is generaliserend, maar het zou best kunnen dat dit een van de redenen is.
Hmmm, noem dan een punt die we erg negatief vinden.

Zie je, hoe je het ook probeert, het zal je niet lukken. Want alle bekende tekortkomingen van ons vinden we niet zo erg. En zoals je het al duidelijk maakt, vind je de tekortkomingen van ons ook niet erg.
Echter, wanneer het over jullie gaat, dan zijn de genoemde minpunten te erg voor woorden. En daar zit het knel nou, jullie vatten het meestal erg persoonlijk op .
pi_38797980
quote:
Op maandag 12 juni 2006 23:34 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik beschouw het als jouw onvermogen dat je mijn perfectie niet ziet
En ik neem je onvermogen tot realisme ook niet kwalijk, hoor.
  maandag 12 juni 2006 @ 23:43:11 #17
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_38798075
Grappig topic heb je geopend, er wordt namelijk niet echt gezegd toch dat mannen minderwaardige wezens zijn, dat hoor ik jou eerder zeggen over vrouwen.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_38798134
quote:
Op maandag 12 juni 2006 23:39 schreef K33T het volgende:

[..]

Hmmm, noem dan een punt die we erg negatief vinden.

Zie je, hoe je het ook probeert, het zal je niet lukken. Want alle bekende tekortkomingen van ons vinden we niet zo erg. En zoals je het al duidelijk maakt, vind je de tekortkomingen van ons ook niet erg.
En wanneer het over jullie gaat, dan zijn de genoemde minpunten te erg voor woorden. En daar zit het knel nou net, jullie vatten het meestal erg persoonlijk op .
Zo bedoel ik het niet helemaal.

Ik had het over de eigenschappen die vaak als typisch mannelijk of typisch vrouwelijk genoemd worden. Ik heb het idee dat de zogenaamd typisch mannelijke eigenschappen objectief gezien wat minder "erg" zijn. (Of dit ook waar is en vrouwen gewoon inferieur zijn is weer een andere discussie ) Dan is het logisch dat mannen hier minder mee zitten.

Of vrouwen dingen over het algemeen persoonlijker opvatten weet ik niet. Als je denkt aan een eigenschap als "antisociaal" zijn, dus een sociaal onhandige contactgestoorde nerd, past dat niet per sé meer bij het ene dan bij het andere geslacht.
Ik denk dat mannen en vrouwen het ongeveer even erg zouden vinden om als zodanig gezien te worden.
Of zou jou dat ook niet boeien?
  maandag 12 juni 2006 @ 23:48:19 #19
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_38798263
Genetisch bepaald.

Its all in the numbers. Mannen produceren enorme hoeveelheden sperma, vrouwen zijn na hun 50e niet meer vruchtbaar. Een man stelt daarom minder eisen aan een vrouw, omdat voor hem voortplanten een kwestie is van zo veel mogelijk zijn zaad verspreiden.

Een vrouw daarentegen moet veel kritischer zijn op de genen die ze binnenhaalt.
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_38798535
Kijk naar de apen.
Vrouwtjes apen doen alles om in de trek te komen bij de mannetjesaap leider. Als ze dat bereiken stijgen ze in rang in de rangvolgorde van de andere vrouwtjesapen maar die andere vrouwtjes apen zullen toch proberen om ook in de trek te komen van dit mannetje. Als dat niet lukt dan bij de volgende in rang.
Wij zijn meer op het uiterlijk gefixeerd (tieten, kont etc) en de vrouwtjes meer op status.
Waarom worden vrouwen verliefd / of tenminste wild van Robbie williams? Dat kunnen wij mannen niet bevatten maar ja wij worden verliefd op de schoonheid van de vrouw.

Verschil moet er wezen.
pi_38798569
zoals hans teeuwen in je avatar zegt "BOEIE!"
  maandag 12 juni 2006 @ 23:57:12 #22
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_38798586
quote:
Op maandag 12 juni 2006 23:48 schreef wijsneus het volgende:
Genetisch bepaald.

Its all in the numbers. Mannen produceren enorme hoeveelheden sperma, vrouwen zijn na hun 50e niet meer vruchtbaar. Een man stelt daarom minder eisen aan een vrouw, omdat voor hem voortplanten een kwestie is van zo veel mogelijk zijn zaad verspreiden.

Een vrouw daarentegen moet veel kritischer zijn op de genen die ze binnenhaalt.
Idd, ook omdat ze een aantal jaar aan het kind vast zit en de man en zo weer vandoor kan - in theorie en in de natuur iig Voor de vrouw is het hele partner-seks gebeuren een potentieel veel grotere investering en zijn ze daarom kritischer.... en proberen je te veranderen, eisen je onverdeelde aandacht en meer van dat soort dingen waar mannen over klagen
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_38798625
de reden waarom mannen het niet boeit is omdat wij toch wel van onszelf weten dat we superieur zijn (meer zelfvertrouwen) .
vrouwen weten diep van binnen dat ze inferieur zijn(minder zelfvertrouwen) maar uit zelfprotectie zitten ze allemaal in de ontkenningsfase. want zeg nou zelf, wie wilt er nou inferieur zijn?

iedere keer als een vrouw opmerkingen maakt over hoe simpel mannen zijn, dan moet ik altijd lachen en voel ik een beetje met haar mee. een beetje in de zin van 'ach vrouwtje, zoet maar. het is al goed. niet huilen, jullie hebben ook wel wat kwaliteiten hoor.'
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_38798695
Ik heb toch al redelijk vaak mannen aan het lachen kunnen krijgen door een goedgeplaatste opmerking.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_38798863
quote:
Op maandag 12 juni 2006 23:59 schreef Biancavia het volgende:
Ik heb toch al redelijk vaak mannen aan het lachen kunnen krijgen door een goedgeplaatste opmerking.
Heb je me weer .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')